Ik heb geen precieze cijfers kunnen vinden over hoeveel Nederlanders er als regulier militair of als lone soldier naar Israël zijn getrokken, maar die laatste categorie alleen al telde in 2001 naar schatting zo'n 100 mensen.quote:Een van de Israëlische militairen, die is omgekomen sinds het begin van het Israëlisch offensief in de Gazastrook op 8 juli, is een Belg. De jongeman had de dubbele Belgisch-Israelische nationaliteit. De FOD Buitenlandse Zaken heeft zijn overlijden bevestigd, maar wenst geen extra informatie over het slachtoffer of de omstandigheden van zijn overlijden vrij te geven.
Het zou gaan om de soldaat die omkwam door "friendly fire". Een andere Israëlische soldaat zou hem tijdens een militaire operatie in het noorden van de Gazastrook verward hebben met een Hamas-militant en daarom het vuur geopend hebben, aldus de krant Het Nieuwsblad.
Nog volgens de krant zouden momenteel een vijftigtal Belgo-Israeli's dienen in het Israëlische leger.
Bron: De Redactie
Nou daar kun je heel lang over discussiëren maar zo raar is zijn voorstel niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:03 schreef Jano9 het volgende:
Israël is een soevereine en democratische staat, en die jihadi zijn alleen uit op het vermoorden van andere mensen.
Slechte vergelijking 0/10
Dat is niet helemaal waar. De jihadi's zijn uit op het stichten van een of andere middeleeuwse totalitaire staat, en ze doen wat ze moeten doen om dat te bereiken, hoe gruwelijk ook. Israël is uit op het behouden van hun relatief democratische en moderne staat, en ze doen wat ze moeten doen om dat te bereiken, hoe gruwelijk ook.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:03 schreef Jano9 het volgende:
Israël is een soevereine en democratische staat, en die jihadi zijn alleen uit op het vermoorden van andere mensen. Totaal niet te vergelijken 0/10
Je kunt ook als niet-Jood bij de IDF gaan, als ik het goed heb begrepen. Je hoeft 0,0 binding met Israël te hebben om als lone soldier aan de slag te gaan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:08 schreef zwaardegekste het volgende:
Ik zou graag de IDF een handje gaan helpen tegen Hamas..
Heb alleen een voorhuid, dan blijkt dat lastig
Burgerslachtoffers als doel hebben is walgelijk, en niemand struikelt er blijkbaar over bij Hamas, trieste zaak.
Zie daar hebben we elkaar, Israël is gewoon een land, terwijl die jihadi een stel moordzuchtige en staatsgevaarlijke idioten zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. De jihadi's zijn uit op het stichten van een of andere middeleeuwse totalitaire staat, en ze doen wat ze moeten doen om dat te bereiken, hoe gruwelijk ook. Israël is uit op het behouden van hun relatief democratische en moderne staat, en ze doen wat ze moeten doen om dat te bereiken, hoe gruwelijk ook.
Vechten voor een van beiden is dan ook twijfelachtig, al geef ik grif toe dat vechten voor de eerste groep veel twijfelachtiger is dan vechten voor de tweede groep.
Het is jou onbekend dat vele hier woonachtige Turken met een Nederlandse nationaliteit hun dienstplicht in het Turkse leger vervullen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is wel opvallend dat Nederland dit zo toelaat. Gezien de gewenste reactie op Nederlandse jihadi's (nationaliteit afnemen en direct oppakken na terugkomst) lijkt het me vreemd dat de overheid toestaat dat Nederlanders, zelfs Nederlanders die 0,0 binding hebben met Israël, in het Israëlische leger dienen. Zeker omdat het Israëlische leger steeds weer veroordeeld wordt voor mensenrechtenschendingen.
Tot of tot en met 26 jaarquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je kunt ook als niet-Jood bij de IDF gaan, als ik het goed heb begrepen. Je hoeft 0,0 binding met Israël te hebben om als lone soldier aan de slag te gaan.
Sommige landen erkennen de Israëlische staat ook niet...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:10 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Zie daar hebben we elkaar, Israël is gewoon een land, terwijl die jihadi een stel moordzuchtige en staatsgevaarlijke idioten zijn.
Geen land erkent toch die Islamtische staat?
Dienstplicht <-> vrijwillig gaan. Dat is nogal een verschil. Maar ook dienstplicht vervullen in het leger van een vreemde mogendheid zou van mij aan de kaak gesteld mogen worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is jou onbekend dat vele hier woonachtige Turken met een Nederlandse nationaliteit hun dienstplicht in het Turkse leger vervullen?
Projectie (Psychologie) - Wikipediaquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:04 schreef Charismatisch het volgende:
IDF beschikt over 2.500 buitenlandse strijders c.q. terroristen waaronder 740 uit de VS (zie video).
Deze Amerikaanse jood ging naar Israël voor zijn geloof (geloofswaanzinnige, check: "fight for Israel inspired by faith"), zijn mentor was een rabbijn (je weet wel, haatbaard-ronselaar of haatbakkebaard want toepasselijker):
Hij haalde het nieuws omdat Hamas hem heeft gedood.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_moraalquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:16 schreef Karrs het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)
Vechten in een leger dat volgens de VN oorlogsmisdaden begaat.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:14 schreef imanidiot het volgende:
Vechten in een leger.
Vechten in een terroristen leger die mensen onthoofd martelt en aangekondigd heeft graag wil verminken en zelfmoordbommen gebruikt.
Niet helemaal het zelfde.
bronquote:Omdat ze een dubbele nationaliteit heeft (haar vader is een Israëliër) moet ze verplicht twee jaar in het Israëlische leger dienen. En dus sloot ze zich aan bij de marine.
Mmm dit was dus een persoon, maar blijkbaar kent Israël dezelfde kolderlijke verplichting als Turkije. Dat je verplicht bent 2 jaar in dienst te moeten. In Turkije kan je die afkopen tot de verplichting van een paar maanden. Weet zo niet hoeveel de Nederlandse Turk hiervoor moet betalen. Kan dat in Israël ook?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:04 schreef Charismatisch het volgende:
IDF beschikt over 2.500 buitenlandse strijders c.q. terroristen waaronder 740 uit de VS (zie video).
Deze Amerikaanse jood ging naar Israël voor zijn geloof (geloofswaanzinnige, check: "fight for Israel inspired by faith"), zijn mentor was een rabbijn (je weet wel, haatbaard-ronselaar of haatbakkebaard want toepasselijker):
Hij haalde het nieuws omdat Hamas hem heeft gedood.
Je kunt ook het Israëlische leger in zonder Israëliër te zijn. Lone soldiers zijn dat. Dat is wat ik vooral probeer te vergelijken (niet gelijkstellen!) aan de jihadi's: mensen die uit ideologische overwegingen dienst nemen in een vreemd leger.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Mmm dit was dus een persoon, maar blijkbaar kent Israël dezelfde kolderlijke verplichting als Turkije. Dat je verplicht bent 2 jaar in dienst te moeten. In Turkije kan je die afkopen tot de verplichting van een paar maanden. Weet zo niet hoeveel de Nederlandse Turk hiervoor moet betalen. Kan dat in Israël ook?
Wat mij betreft zou die verplichting helemaal moeten vervallen, maar daar kan alleen Nederland iets aan doen.
Dat is sinds kort toch? Maar ik geloof dus het aantal wat de user gaf niet in de vorm van Jihadisten. Denk dus dat er misschien wel een paar om dezelfde reden meevechten als die extreme moslims dat tegen Israël etc doen, maar ik geloof niet dat elke soldaat vrijwillig dient. Denk dus eerder aan het getal in combinatie met dezelfde wet als die in Turkije bestaat, maar dan zonder af te kunnen kopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je kunt ook het Israëlische leger in zonder Israëliër te zijn. Lone soldiers zijn dat. Dat is wat ik vooral probeer te vergelijken (niet gelijkstellen!) aan de jihadi's: mensen die uit ideologische overwegingen dienst nemen in een vreemd leger.
Ik vind het te zot voor woorden dat iemand met de Nederlandse identiteit op welke manier dan ook in dienst is bij een leger van een andere nationaliteit.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:31 schreef paddy het volgende:
Wat mij betreft zou die verplichting helemaal moeten vervallen, maar daar kan alleen Nederland iets aan doen.
Een strijder in het leger van Israel strijdt voor (oa) Nederland hoor.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het te zot voor woorden dat iemand met de Nederlandse identiteit op welke manier dan ook in dienst is bij een leger van een andere nationaliteit.
Voor mij zou dat reden genoeg zijn om de Nederlandse identiteit af te nemen en de persoon persona non grata te verklaren. Of dat nu een jihad strijder is in Syrië, een soldaat in Israël of een Nederlander in het vreemdelingen legioen.
Het is een vijandig gebaar richting de Nederlandse staat.
Nee, ik vind het jammer dat ze Nederlandse burgers hiertoe verplichten. Wanneer iemand hier geboren is, zou het niet verscheurd moeten worden door de regering van het land waar de ouders/grootouders weg komen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het te zot voor woorden dat iemand met de Nederlandse identiteit op welke manier dan ook in dienst is bij een leger van een andere nationaliteit.
Voor mij zou dat reden genoeg zijn om de Nederlandse identiteit af te nemen en de persoon persona non grata te verklaren. Of dat nu een jihad strijder is in Syrië, een soldaat in Israël of een Nederlander in het vreemdelingen legioen.
Het is een vijandig gebaar richting de Nederlandse staat.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een strijder in het leger van Israel strijdt voor (oa) Nederland hoor.
Inderdaad, en van de overige terugkerende zionistische terroristen graag het paspoort afpakken en uitkering stopzetten! Is er al een spoeddebat aangekondigt?quote:
Nee.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je mag het met het doel van de Israelganger eens zijn maar dat maakt hem nog geen strijder voor (oa) Nederland alleen omdat jij aan de kant van Israel staat wat het conflict betreft.quote:
HW heeft deels gelijk, Israël is de belangrijkste staat in het MO wat beschaafd is. Valt Israël, dan zijn de rapen gaar.quote:
Eh, wat?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zover als ik begrepen heb mogen Turken die dienstplicht gewoon weigeren en worden ze dan niet opgepakt hoor. Het enige is dat ze dan niet kunnen erven of zo iets. Geldelijk gewin in het ieder geval.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:46 schreef paddy het volgende:
De burgers kunnen niet anders. Ik zou bijvoorbeeld niet graag opgepakt willen worden in die landen voor dienstweigering bij familiebezoek
lolquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:56 schreef Jano9 het volgende:
[..]
HW heeft deels gelijk, Israël is de belangrijkste staat in het MO wat beschaafd is. Valt Israël, dan zijn de rapen gaar.
Blijkbaar hanteren wij een andere definitie van beschaving.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:56 schreef Jano9 het volgende:
[..]
HW heeft deels gelijk, Israël is de belangrijkste staat in het MO wat beschaafd is. Valt Israël, dan zijn de rapen gaar.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:59 schreef HeatWave het volgende:
Nederland en Israel hebben al eeuwen een goeie band.
Anders treden ze toch in dienst van blackwater en zijn ze opeens huurlingen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:41 schreef Ouder1 het volgende:
Israel heeft een sterke Joodse lobby in de VS. Was die er niet, dan had de VS net zo'n harde schijt aan Israel als ieder ander volk wat op basis van een heilig boek een stuk land op deze aardbol claimt en naar eigen dunken wenst in te vullen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:59 schreef HeatWave het volgende:
Nederland en Israel hebben al eeuwen een goeie band. Mocht het ooit zover komen zullen we bondgenoten zijn iig.
jaja, bij wijze van spreken uiteraardquote:
De rest niet gelezen? Dat zei ik toch ook?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Anders treden ze toch in dienst van blackwater en zijn ze opeens huurlingen.
Dan hebben we ook nog malloten die bij het vreemdenlingenlegioen dienen wat ook niet meer dan veredelde huurlingen zijn.
Daar komt het wel op neer jaquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Israel heeft een sterke Joodse lobby in de VS. Was die er niet, dan had de VS net zo'n harde schijt aan Israel als ieder ander volk wat op basis van een heilig boek een stuk land op deze aardbol claimt en naar eigen dunken wenst in te vullen.
hoe dan?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:56 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Deze lijst ik inquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:59 schreef HeatWave het volgende:
Nederland en Israel hebben al eeuwen een goeie band. Mocht het ooit zover komen zullen we bondgenoten zijn iig.
Ouwe flamebaitert.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
zit je wel met een stuk of 6 miljoen vluchtelingen maar die komen lang niet allemaal naar NL natuurlijk
Als het hele jodendom je gestolen kan worden, op welke basis hebben ze dan "gelijk" ?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:04 schreef HeatWave het volgende:
Oh begrijp me verder niet verkeerd hoor, het hele jodendom zelf kan me gestolen worden verder.
Ze hebben alleen gewoon gelijk in dit conflict.
In jou heb ik gewoon helemaal geen zin.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Als het hele jodendom je gestolen kan worden, op welke basis hebben ze dan "gelijk" ?
waaaaaaat das gewoon realistisch, die blijven daar echt niet wonen als israel omvalt, die komen met treinladingen tegelijk naar Europaquote:
Nou, dan neem ik maar aan dat je voor de joden bent omdat je zelf uit Amsterdam komt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In jou heb ik gewoon helemaal geen zin.
story of his lifequote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In jou heb ik gewoon helemaal geen zin.
can't allways get what we wantquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:11 schreef gelly het volgende:
Ik zou liever zien dat je ophoudt dit topic te verzieken.
Vast geronseld door radicale rabbi's in synagogen, hard aanpakken.quote:'Trek Nederlandse jongeren terug uit Israëlische leger'
Honderden Nederlandse jongeren sloten zich over de jaren heen aan bij Israëlische leger … Ook worden jongeren actief 'geronseld' om in het leger te dienen
Honderden Nederlandse jongeren hebben zich over de jaren heen aangesloten bij het Israëlische leger. Ook worden buitenlandse jongeren actief 'geronseld' om als vrijwilliger in het leger te dienen. Phd-student Hanine Hassan betoogt op Al Jazeera dat Nederland als Europees land de plicht heeft aan de internationale gemeenschap om Israël sancties op te leggen gezien de mensenrechtenschendingen. En daarbij zou ook een militair embargo afgedwongen moeten worden, vindt ze.
Nog geen maand geleden verhoogde de AIVD de kosten vanwege het gevaar van radicaliserende moslimjongeren die na hun vrijwillige gevechtsdeelname in Syrië zouden terugkeren naar Nederland. Hassan meent dat Nederlandse strijders die in de naam van Israël, in bezet Palestina meevechten net zo goed 'jihadisten' zijn.
Hassan doet aan de Universiteit van Columbia onderzoek naar de effecten van langdurige vernedering als middel van Israëlische onderdrukking in de bezette Palestijnse gebieden. In haar uitleg komt de naam van Katie naar boven. Dit Nederlandse meisje werd begin dit jaar door de Nieuwe Revu nog uitgeroepen als 'het lekkerste meisje in het leger'. Omdat ze een dubbele nationaliteit heeft (haar vader is een Israëliër) moet ze verplicht twee jaar in het Israëlische leger dienen. En dus sloot ze zich aan bij de marine.
Idd, ze zullen als geradicaliseerde joden terugkomen, ik gok dat ze daarna zeker 2 a 3 keer zoveel overlast veroorzaken als nu. Even rekenen:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:14 schreef Reki het volgende:
[..]
Vast geronseld door radicale rabbi's in synagogen, hard aanpakken.
Ik vraag me af wat Wilders van deze israel-gangers vindt, en van dubbele paspoorten
Hij was simpelweg briljantquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:11 schreef sp3c het volgende:
zagen jullie mijn godwinnetje trouwens?
hij was stiekem maar wel supergoed
kun je lachen maar er draaien wel eens (ex)militairen door, zeker als de nazorg niet goed isquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, ze zullen als geradicaliseerde joden terugkomen, ik gok dat ze daarna zeker 2 a 3 keer zoveel overlast veroorzaken als nu. Even rekenen:
2 tot 3 keer 0, 2 onthouden, 3 keer woordwaarde=NUL
.
Natuurlijk, niemand moet oorlog voeren natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
kun je lachen maar er draaien wel eens (ex)militairen door, zeker als de nazorg niet goed is
beter voor hen en iedereen om hen heen als daar toch wat aandacht heengaat lijkt mij
ik ben vooral geinteresseerd in de Nederlandse kant, wat de Turken doen kan me niet zo heel veel schelenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:24 schreef HeatWave het volgende:
Van Israel weet ik het niet, maar Turkije laat geloof ik 0 toe mbt de dienstplicht, dienen, dokken of anders nooit meer naar Turkije gaan.
Ja, maar aan een verplichte dubbele nationaliteit doe je niet zoveel, het zijn dus voor Turkije geen Nederlanders, dus niets illegaals aan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben vooral geinteresseerd in de Nederlandse kant, wat de Turken doen kan me niet zo heel veel schelen
volgens mij is het namelijk gewoonweg illegaal om in het buitenland oorlogje te spelen voor Nederlanders
complotten kunnen in BNWquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Natuurlijk, niemand moet oorlog voeren natuurlijk.
Maar dit is echt zo'n gezocht artikeltje, er is zoiets aan de hand met Moslims, dus snel we verzinnen een Joodse tegenhanger!
Komop Sp3cje, het gaat ten eerste al over Belgie, ten 2de hebben we nog NOOIT iets gehoord over ronselen onder Joden, en nu opeens wel, dat is me echt veels te toevallig.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
complotten kunnen in BNW
punt dat gemaakt werd is gewoon geldig, valt in principe niet in mijn straatje maar ik zie het probleem niet verder
voor Nederland maakt het niet uit hoe de Turken of de Israepi's of de Fransen het zienquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar aan een verplichte dubbele nationaliteit doe je niet zoveel, het zijn dus voor Turkije geen Nederlanders, dus niets illegaals aan.
Nogmaals, geen idee hoe Israel dat doet.
Ja, maar zo makkelijk ligt het voor een Turk niet denk ik, die wil nog wel gewoon op vakantie willen kunnen naar zijn vaderland natuurlijk. En als jij niet dient of dokt kan je dat wel vergeten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor Nederland maakt het niet uit hoe de Turken of de Israepi's of de Fransen het zien
de hamvraag is of Nederlanders het daadwerkelijk mogen doen van Nederland
ik meen van niet maar er zijn uitzonderingen mogelijk zoals schijnbaar in het geval van Frankrijk maar de details weet ik niet meer
En toen ging de wekker.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
dit is gewoon algemeen bekend hoorquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Komop Sp3cje, het gaat ten eerste al over Belgie, ten 2de hebben we nog NOOIT iets gehoord over ronselen onder Joden, en nu opeens wel, dat is me echt veels te toevallig.
het is speculeren dat het misschien, evt, we weten het niet, ook zou KUNNEN gebeuren in de synagogen.
straf is of was het afpakken van de nederlandse nationaliteit, als je dat gaat naleven dan gaat het mensen wel boeien jaquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar zo makkelijk ligt het voor een Turk niet denk ik, die wil nog wel gewoon op vakantie willen kunnen naar zijn vaderland natuurlijk. En als jij niet dient of dokt kan je dat wel vergeten.
Dus ik denk dat nederland wel weer eens zoveel kan willen, maar het boeit niemand iets.
Lijkt me een goed begin dan iig.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
straf is of was het afpakken van de nederlandse nationaliteit, als je dat gaat naleven dan gaat het mensen wel boeien ja
Correct.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:49 schreef sp3c het volgende:
je wil ook niet echt dat jan en alleman met een Nederlands paspoort op zak overal ter wereld gaat lopen vechten en evt na een paar deftige oorlogsmisdaden op het vliegtuig naar veilig Nederland stapt zonder ooit ergens verantwoording voor af te leggen
Jij weet dat je dat met een luttelige paar euro dat afbetaalt?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is jou onbekend dat vele hier woonachtige Turken met een Nederlandse nationaliteit hun dienstplicht in het Turkse leger vervullen?
In Turkije kan je dienstplicht afkopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:17 schreef Karrs het volgende:
Ik neem toch aan dat dit Nederlanders met een dubbel paspoort zijn.
Zijn er afspraken met dergelijke landen (zoals o.a. Turkije) over de dienst(plicht)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |