abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142674773
Laatste updates

• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers.
• Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven.
Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden.
Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
pi_142674781
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het knap lastig is wanneer je dagelijks die route moet nemen.
Die collone rijd gewoon aardig door. Dus zo vervelend is het niet.
pi_142674785
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Is trouwens al eens contact verloren zonder dodelijke gevolgen? Serieuze vraag
Vast wel, maar daar hoor je dan niets over.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 11:51:39 #4
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_142674793
Duurde lang
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_142674796
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:41 schreef starla het volgende:

[..]

Ok, zal er zeker bij 'stil staan', maar om elke keer een minuut stilte in acht te nemen omdat er een kist naar NL komt vind ík wat overdreven.

Bij de Tenerife-ramp, Bijlmerramp etc. deden we ook toch niet aan stiltes.
Ik vind dit altijd zulke schijt-argumenten, stel nou he, stel je nou eens voor dat wij ons door de tijd heen ontwikkelen en de wereld ook verder ontwikkeld is en zaken dus een 20 - 40 jaar later op een andere manier afgehandeld worden.

Het zou zomaar kunnen!
pi_142674798
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:47 schreef Collide het volgende:
Air Algerie is contact met passagiersvliegtuig verloren
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)svliegtuig-verloren/
dat is het derde probleem in de luchtvaart in ongeveer een week tijd?
pi_142674800
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:34 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Volgende keer wel je best doen om te lezen in plaats van maar aan te nemen dat de bron telkens de Telegraaf is.

http://www.dailymail.co.u(...)lery-crash-site.html

Broer van nabestaande vertelde dit aan CNN.
Zelfs in dit artikel wordt er verwezen naar de Telegraaf als bron. Niet vwb het verhaal van Daziel, maar wel vwb de plunderingen:

quote:
The claims, made in Holland's De Telegraaf
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:52:02 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142674802
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het knap lastig is wanneer je dagelijks die route moet nemen.
ik denk dat je uiteindelijk nog sneller thuis kan zijn, lege snelweg voor je neus als de wagens er voorbij zijn, stel je voor dat je niet om 6 uur achter je prakkie zuurkool zit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_142674806
Is het niet een idee om alle foto's en filmpjes in spoilers te zetten, behalve de indrukwekkende man-met-vlag-en-vliegtuig-foto?
pi_142674814
Destijds met Obama tijdens de NSS werd letterlijk de hele snelweg (dus ook de tegengestelde richting) afgezet met vrachtwagens van Defensie.
pi_142674819
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:47 schreef Collide het volgende:
Air Algerie is contact met passagiersvliegtuig verloren
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)svliegtuig-verloren/
Nou... gaat niet zo goed..
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:53:04 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142674827
die zwarte dozen is ook al aardig oud nieuws, die liggen al in GB voor onderzoek
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:53:07 #13
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142674829
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer niet terug in het artikel.
In de daily mail wel
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_142674834
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Russische troepen het gebied zullen betreden voor die politiemacht is georganiseerd...
Ik denk dat ze daar staan voor het geval dat Rusland een politiemacht veto'd en andere landen het er vervolgens toch wegzetten.
pi_142674837
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:51 schreef Collide het volgende:

[..]

Die collone rijd gewoon aardig door. Dus zo vervelend is het niet.
Sneeuwschuivers gaan ongeveer net zo snel. Die doen dan tenminste nog wat nuttigs.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:53:42 #16
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142674844
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:45 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ja wat wil je dan?
Er werd gedaan alsof er massaal sprake was van misbruik van de creditcards, dat is wellicht wel zo, maar op basis van het verhaal van 1 persoon dat door 70 kranten wordt aangehaald, maak ik dat niet op.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142674847
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:52 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat je uiteindelijk nog sneller thuis kan zijn, lege snelweg voor je neus als de wagens er voorbij zijn, stel je voor dat je niet om 6 uur achter je prakkie zuurkool zit
Of je gaat wat eerder weg naar huis. Of je gaat een half uurtje later naar huis. Oh nee. Dat laatste kan natuurlijk niet, want zes uur moet je aan tafel zitten.
  Redactie Frontpage donderdag 24 juli 2014 @ 11:53:52 #18
145738 superworm
is erbij
pi_142674854
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Sneeuwschuivers gaan ongeveer net zo snel. Die doen dan tenminste nog wat nuttigs.
:')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:54:01 #19
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142674857
quote:

[..]

Zo langzaam rijden ze toch niet?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_142674886
Ik neem aan dat annulering vanwege angst ook maar eens moet worden toegevoegd aan de annuleringsverzekering. Kan me goed indenken dat velen nu niet meer durven.
pi_142674896
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:53 schreef Uccie het volgende:

[..]

Er werd gedaan alsof er massaal sprake was van misbruik van de creditcards, dat is wellicht wel zo, maar op basis van het verhaal van 1 persoon dat door 70 kranten wordt aangehaald, maak ik dat niet op.
Er wordt niet gedaan alsof er sprake is van misbruik van creditcards er wordt gesproken over massale ontvreemding van creditcards, 2 verschillende dingen.
pi_142674912
quote:

[..]

In de zomer :?
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:56:49 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142674947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:53 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dit is inderdaad weer trieste berichtgeving van media die een vijand willen creëren voor hun lezers. Wat boeit het trouwens dat die creditcards misbruikt worden? Het wordt toch allemaal vergoed en als nabestaanden heb je wel iets beters aan je hoofd om over druk te maken...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:56:58 #24
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142674956
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:52 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Destijds met Obama tijdens de NSS werd letterlijk de hele snelweg (dus ook de tegengestelde richting) afgezet met vrachtwagens van Defensie.
Een heel weekend en ook een aantal kruisende wegen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142674962
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:53 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar staan voor het geval dat Rusland een politiemacht veto'd en andere landen het er vervolgens toch wegzetten.
We zullen het vandaag horen neem ik aan. Iemand een idee wanneer die noodzitting van de Duma begint?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')