Ok, zal er zeker bij 'stil staan', maar om elke keer een minuut stilte in acht te nemen omdat er een kist naar NL komt vind ík wat overdreven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:38 schreef mschol het volgende:
[..]
dit is niet landelijk nee..
gisteren was een nationale dag van rouw, vandaag een "normale" dag
Ik zal vandaag en morgen afgaande op de berichtgeving nagaan of het zinvol is om hier een brief voor op te stellen om dit punt onder de aandacht te brengen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Géén ideeik weet niet of er iemand oren naar heeft op dit moment...
Ik denk niet dat ze aan die mensen denken, maar je kan het altijd proberen....
Uitlachen doe ik je niet hoorik vond en vind het ook triest voor die lokals,
ook dat zijn onschuldige slachtoffers.
Ik vrees dat daar in NL maar weinig mensen bij stilstaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Géén ideeik weet niet of er iemand oren naar heeft op dit moment...
Ik denk niet dat ze aan die mensen denken, maar je kan het altijd proberen....
Uitlachen doe ik je niet hoorik vond en vind het ook triest voor die lokals,
ook dat zijn onschuldige slachtoffers.
Nee, dat is geen spinsel. Je zou sowieso via de Tweede Kamer kunnen, want kamervragen gaan er wel komen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:36 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Even een hersenspinsel he?, kun je me misschien op uitlachen, maar zou het zin hebben om contact op te nemen met mensen die in verbinding staan met het kabinet als er een politiemissie geaccepteerd wordt om iets te doen voor de lokals, hoe miniem ook, iets dat door kan gaan als erkenning van hun trauma?
mja... dat vrees ik ook, maar misschien valt het mee als je het onder de aandacht brengt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik vrees dat daar in NL maar weinig mensen bij stilstaan.
Gaan ze wel de snelweg weer bezetten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef PicoMMP het volgende:
De minuut stilte zal alleen op het vliegveld van Eindhoven in acht genomen worden. Gisteren was het landelijk i.v.m. de dag van nationale rouw.
deze keer zijn de omstandigheden wat anders, de maatschappij gaf duidelijk aan dat er iets moest gebeuren en dat is rondom de eerste repatriëring gebeurd. De ceremoniële ontvangst voor de rest van de slachtoffers is hetzelfde, alleen dus niet landelijkquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:41 schreef starla het volgende:
[..]
Ok, zal er zeker bij 'stil staan', maar om elke keer een minuut stilte in acht te nemen omdat er een kist naar NL komt vind ík wat overdreven.
Bij de Tenerife-ramp, Bijlmerramp etc. deden we ook toch niet aan stiltes.
De desbetreffende politiemissie zou onder leiding komen te stsan van NL en AUS, en niet van VN-achtigen, juist omdat het een lokalere verantwoordelijkheid betreft, zou het toch JUIST mogelijkheden moeten scheppen om een gebaar neer te zetten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat is een loos gebaar. HRW en UNHCR hebben al herhaaldelijk gevraagd dat het Westen druk zou zetten op Kiev om de opvang van vluchtelingen uit het Oosten te verbeteren, want nu wordt er eigenlijk niets gedaan. Als men daar eens mee begint.
quote:
Als je iets van de media kunt leren, is dat ze in dit soort chaotische situaties veelal onzin schrijven. Er gebeurt iets bizars en onwaarschijnlijks (het neerhalen van een vliegtuig) en meteen worden daarna nog meer bizarre en onwaarschijnlijke verhalen de wereld in geholpen: massale plunderingen, Poetin heeft opdracht gegeven voor het neerhalen, de zwarte dozen zijn gemanipuleerd en ohja alle mensen uit Oost-Oekraïne zijn barbaarse ellendelingen zonder enig respect.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:24 schreef Idanue het volgende:
Ik geloof niet zo veel meer wat de telegraaf schrijft, die hebben al zo veel onzin geschreven de laatste dagen.
Ok, ik zit hier niet nonstop dat topic door te lezen hoor, want de helft wat hier geplaatst wordt zijn geen feiten o.i.d..quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:38 schreef fathank het volgende:
[..]
LEZEN! Het staat een paar posts boven je.
is dat zo erg dan? gewoon een colonne met 5 km ruimte ervoor en 5 km ruimte erachterquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gaan ze wel de snelweg weer bezetten?
Ja wat wil je dan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat iedereen dezelfde nabestaanden gebruikt als bron.
De meeste van die mensen die ik op tv heb gezien waren enorm aangedaan inderdaad.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er zullen zo maar een paar mensen uit het niets dood in je tuin vallen. Poef. Ja hoi.
Die mijnwerkers die lichaamsdelen bij elkaar hebben lopen harken.
Dat vind ik dan weer niet terug in het artikel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:33 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Toevallig door iemand in Oekraïne. Yeah, ok.
Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Russische troepen het gebied zullen betreden voor die politiemacht is georganiseerd...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:44 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
De desbetreffende politiemissie zou onder leiding komen te stsan van NL en AUS, en niet van VN-achtigen, juist omdat het een lokalere verantwoordelijkheid betreft, zou het toch JUIST mogelijkheden moeten scheppen om een gebaar neer te zetten?
Wat jij aandraagt is veel meer macro-politiek, en daar wil ik ook het liefste van wegblijven.
Ja, voor de rest exact zoals gisteren, heb ik begrepen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gaan ze wel de snelweg weer bezetten?
Net zoals Chamberlain gedrag.quote:
Ik had ook al ergens een stuk gelezen waarin dat werd gesteld. Of in ieder geval de regio dusdanig destabiliseren dat zo'n missie niet meer mogelijk is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Russische troepen het gebied zullen betreden voor die politiemacht is georganiseerd...
Gaat lekker met de luchtvaartquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:47 schreef Collide het volgende:
Air Algerie is contact met passagiersvliegtuig verloren
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)svliegtuig-verloren/
Ik denk dat als HRW aanbiedt om dat te faciliteren Kiev geen nee zal zeggen, momenteel hebben ze het druk genoeg met de rebellen in het oosten en veel geld is er uiteraard niet beschikbaar in Oekraine na jaren van corruptie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat is een loos gebaar. HRW en UNHCR hebben al herhaaldelijk gevraagd dat het Westen druk zou zetten op Kiev om de opvang van vluchtelingen uit het Oosten te verbeteren, want nu wordt er eigenlijk niets gedaan. Als men daar eens mee begint.
Nee, dat is niet erg. Zo'n enorme colonne is het ook weer niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
is dat zo erg dan? gewoon een colonne met 5 km ruimte ervoor en 5 km ruimte erachter
Tsjah, toen ging het hoofdzakelijk om wat marokkanen en illegalen. Stuk minder interessant voor de maatschappij blijkbaar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:41 schreef starla het volgende:
[..]
Ok, zal er zeker bij 'stil staan', maar om elke keer een minuut stilte in acht te nemen omdat er een kist naar NL komt vind ík wat overdreven.
Bij de Tenerife-ramp, Bijlmerramp etc. deden we ook toch niet aan stiltes.
Ik vraag me af hè, al die mensen die sensatiebelust die filmpjes op Liveleaks zitten te bekijken van die lichamen, wat zouden die doen als ze er naast hadden gestaan. Huilend naar hun moeder rennen denk ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er zullen zo maar een paar mensen uit het niets dood in je tuin vallen. Poef. Ja hoi.
Die mijnwerkers die lichaamsdelen bij elkaar hebben lopen harken.
Mogelijk, alles ligt momenteel nog open, maar als er een kans zou kunnen komen, waarom er niet iets mee proberen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Russische troepen het gebied zullen betreden voor die politiemacht is georganiseerd...
Ik kan me voorstellen dat het knap lastig is wanneer je dagelijks die route moet nemen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
is dat zo erg dan? gewoon een colonne met 5 km ruimte ervoor en 5 km ruimte erachter
Is trouwens al eens contact verloren zonder dodelijke gevolgen? Serieuze vraagquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:47 schreef Collide het volgende:
Air Algerie is contact met passagiersvliegtuig verloren
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)svliegtuig-verloren/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |