abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:17:30 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142672100
Laatste updates

• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers.
• Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven.
Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden.
Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 10:18:21 #2
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_142672121
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:15 schreef CrashO het volgende: [..] En toch is de gedachte erachter gelijk. Ik zal zelf ook niet gaan klappen, maar kan me wel wat voorstellen bij mensen die het wel doen. Lekker boeiend hoe hun er mee om willen gaan. Ook het klapvee stond met tranende ogen langs de weg. Laat iedereen lekker op hun eigen manier herdenken. Zolang de gedachte erachter oprecht is, lijkt me er niets verkeerd aan als ze willen klappen.
Misschien moet je m'n andere post nog lezen want ik heb al gezegd dat ik er niet op haat
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:18:48 #3
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142672131
Jezus wat een enorme OP...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_142672132
mogge, iemand een update met feiten over de laatste 6 uur?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142672139
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:13 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Mandela herdenken van 1000km aftand is anders dan 40 neergestorte vliegtuigpassagiers van een paar meter afstand.
Vind afstand hierin weinig uitmaken, belangrijkste is wat je er mee wil laten zien, en dat is in beide gevallen respect. Dan nog vind ik stilte mooier, maar dat klappen kan je niet veroordelen wat gister hier wel gebeurde.
★★★
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:19:21 #6
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142672150
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:18 schreef ellevehC86 het volgende:
Moggel...

http://nos.nl/liveblog/67(...)kraine-dag-acht.html
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 10:19:24 #7
pi_142672151
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:18 schreef Snowballed het volgende:
Jezus wat een enorme OP...
Daar kom je nu achter :P
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_142672161
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk dat plunderen er bij veel mensen in zit, zelfs bij sommige journalisten. Waarom zouden die heilig zijn? Even als niemand het ziet een gouden armband meenemen, dat soort dingen. Twee hebben al voor camera gerommeld in de spullen, dat is oliedom maar ze deden het wel.
Oftewel: je hebt geen bewijs en roept maar lukraak wat. Dat er twee journalisten de dagboeken hebben bekeken, betekent dus totaal niet dat zij geplunderd hebben. :W :W
hey ik ben tim
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:19:59 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_142672174
Gaat het nog steeds over dat klappen? :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:20:19 #10
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142672183
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:19 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Daar kom je nu achter :P
Ja... het lijkt wel... eeehm.... iets met 30cm...
pi_142672184
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:19 schreef controlaltdelete het volgende:
pi_142672189
quote:
Snap niet dat mensen daar een probleem van maken, maar goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142672194
quote:
Zeikerds hier ook :')
Woord.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:20:57 #14
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142672200
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:15 schreef tim-elzinga het volgende:

[..]

Antwoord eens op mijn vorige vraag. Je beweert dat journalisten zich ook schuldig maken aan plunderen. Kom eens met bewijs?
Bewijs dat er plunderingen zijn geweest? We weten helemaal niks alleen dat Oekraïne vermeld dat de separatisten lijken heen en weer gooiden, plunderingen zijn geweest, separatisten de zwarte dozen zouden hebben gemanipuleerd.
Nu blijkt dat het hoofd van de onderzoekers alle lof uitsprak over het handelen van de mensen daar, er niet geknoeid is met de zwarte dozen en mocht straks blijken dat persoonlijke bezittingen in handen komen van nabestaanden kunnen we het plunderen ook weer van het lijstje schrappen.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 10:20:58 #15
pi_142672201
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:18 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Vind afstand hierin weinig uitmaken, belangrijkste is wat je er mee wil laten zien, en dat is in beide gevallen respect. Dan nog vind ik stilte mooier, maar dat klappen kan je niet veroordelen wat gister hier wel gebeurde.
Waar heb ik gezegd dat ik klappen veroordeel
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_142672202
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:18 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Daar geef ik je 100% gelijk in, mensen willen blijkbaar klappen om te uiten, ik heb die behoefte niet maar ik sta ook niet als model voor de rest van de wereld.

Toch, net als de eerste 2 uur van de NOS-rapportage, het was juist de kracht van de stilte die me greep.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142672205
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:05 schreef Loekie1 het volgende:
Waar was jij toen je hoorde van de aanslag? Veel mensen zullen het zich kunnen herinneren, wat de impact aangeeft van het gebeuren.
Ik was net zelf thuis van Schiphol toen mijn zus belde.. rond half 6 denk ik. Anders zou ik het wel op Fok gelezen hebben
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 10:21:41 #18
pi_142672210
quote:
Problemen mee? Ga naar een ander topic :D
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:21:48 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142672212
Schitternende foto met die C-17 en die vent met die vlag half stok _O_

Alleen zou iemand die paar palen weg moeten shoppen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_142672220
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:20 schreef betyar het volgende:

[..]

Bewijs dat er plunderingen zijn geweest? We weten helemaal niks alleen dat Oekraïne vermeld dat de separatisten lijken heen en weer gooiden, plunderingen zijn geweest, separatisten de zwarte dozen zouden hebben gemanipuleerd.
Nu blijkt dat het hoofd van de onderzoekers alle lof uitsprak over het handelen van de mensen daar, er niet geknoeid is met de zwarte dozen en mocht straks blijken dat persoonlijke bezittingen in handen komen van nabestaanden kunnen we het plunderen ook weer van het lijstje schrappen.
Loekie beweerde dat journalisten zich ook schuldig maken aan plunderen bij rampen. Daar wilde ik bewijs van hebben.
hey ik ben tim
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:22:19 #21
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142672224
De Britse regering staat open voor een gewapende missie om de rampplek in Oekraïne veilig te stellen. Dat zei de Britse vice-premier Nick Clegg in het radioprogamma De Ochtend.

Clegg benadrukt wel dat de Britten eerst willen onderzoeken of zo'n missie mogelijk is. "De situatie in Oekraïne is erg onduidelijk, maar als het haalbaar is willen we zeker meedoen", zei Clegg.

De Britse vice-premier wil wel dat de missie er uitsluitend op gericht is om de rampplek te beschermen. "De missie moet absoluut niet bedoeld zijn om een militaire oplossing te bieden voor het conflict tussen de strijdende partijen in het oosten van Oekraïne."
Frustrerend

Groot-Brittannië pleit al langer voor strengere economische sancties tegen Rusland. Clegg vindt het frustrerend dat de rest van Europa veel terughoudender is. "We kunnen niet accepteren dat Rusland zo doorgaat. Wij hebben met Groot-Brittannië ook economische belangen, maar als we nu niets doen, gebeurt er nooit wat".

Clegg denkt dat hardere sancties op de korte termijn gevolgen kunnen hebben voor de economie in Europa, maar hij vindt het voor de langere termijn belangrijk om nu in actie te komen.

http://nos.nl/artikel/678(...)ewapende-missie.html
pi_142672243
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:18 schreef ellevehC86 het volgende:
Vandaag niet over de A2 en A27 wanneer er weer wat vliegtuigen geland zijn in Eindhoven.
pi_142672250
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:20 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik klappen veroordeel
Ik heb niet gezegd dat jij het veroordeelt, gister gebeurde dat wel. :)
★★★
pi_142672254
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:53 schreef byah het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook wel zo, maar vandaag had best ook nog zo'n dag kunnen zijn. Ik vind het echt frustrerend om de radio aan te zetten en de DJ die het gisteren "zo moeilijk had" nu gewoon weer hoor lachen gieren brullen alsof er niets aan de hand is. Zo hypocriet :{
Het leven gaat gewoon door. En niemand verplicht je om naar de radio te luisteren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142672262
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:20 schreef betyar het volgende:

[..]

Lof voor de wijze waarop de lijken zijn gepreserveerd. Dat er is geplunderd is een feit.

Maar goed, zo rolt men nou eenmaal in Oost-Europa. Ondervolk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')