Mee eens.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:27 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Vooral van nieuwsmedia die tegenwoordig met alles willen scoren.
"Alle portemonnees zijn gejat!! -> een groot deel is verzameld en in een afgesloten treinstel gelegd"
"Waarom haalt er niemand de lijken weg??? -> Rebellen wordt verteld dat ze alles moeten laten liggen. Na 2-3 dagen gaan ze toch maar alles verzamelen, nummeren en in een geregelde koeltrein leggen"
"Ze vernietigen bewijs! De plek ziet er anders uit! Ze snijden in het vliegtuig om bewijs te vernietigen! -> ze snijden stukken open om lijken te zoeken, recentelijk zijn er nog 16 lijken ontdekt"
"De rebellen raken al hun spullen aan! -> verslaggevers doen hetzelfde"
Ik word er een beetje moe van.
Dat snap ik. Het geeft ook kippenvel en het is ook mooi om te zien en te horen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:01 schreef Wootism het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet te snappen, zolang anderen het maar snappen.
Met die minuut stilte toon je respect, en met dat klappen toon je ook respect. Twee verschillende manieren die allebei werken.
Ik kreeg gisteren in ieder geval kippenvel toen mensen begonnen de applaudisseren tijdens het langskomen van die colonne. Vond het een mooi gebaar.
Zit hem ook wel in de "gebruiker" van het nieuws, als de NOS een uur later breaking news brengt en alles gecheckt heeft, gaat het gros ook schelden want op twitter stond al etc etc.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, vreselijk. Het lijkt helaas de tendens te zijn, met alle 'snelle media' tegenwoordig. Er is geen tijd meer voor factchecking lijkt het, omdat iedereen de eerste wil zijn met het brengen van nieuws. Des te eerder je bent. des te meer reads, meer adviews.
Precies.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:27 schreef MouzurX het volgende:
[..]
"Alle portemonnees zijn gejat!! -> een groot deel is verzameld en in een afgesloten treinstel gelegd"
"Waarom haalt er niemand de lijken weg??? -> Rebellen wordt verteld dat ze alles moeten laten liggen. Na 2-3 dagen gaan ze toch maar alles verzamelen, nummeren en in een geregelde koeltrein leggen"
"Ze vernietigen bewijs! De plek ziet er anders uit! Ze snijden in het vliegtuig om bewijs te vernietigen! -> ze snijden stukken open om lijken te zoeken, recentelijk zijn er nog 16 lijken ontdekt"
"De rebellen raken al hun spullen aan! -> verslaggevers doen hetzelfde"
Ik word er een beetje moe van.
Win-win. Als Rusland veto'd (?) heb je bewijs dat ze het onderzoek willen frustreren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:37 schreef sonnyspek het volgende:
Maar zo'n VN resolutie wordt toch altijd gevetoëd (?) door Rusland?
Bron? Volgens mij weet niemand wat er wel en niet in een afgesloten treinstel ligt. Wat we WEL weten is dat er telefoons van slachtoffers worden opgenomen door Oost-Europeanen en er betalingen met creditcards van slachtoffers worden gedaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:27 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er is helemaal niet verteld dat ze lijken moeten laten liggenquote:"Waarom haalt er niemand de lijken weg??? -> Rebellen wordt verteld dat ze alles moeten laten liggen. Na 2-3 dagen gaan ze toch maar alles verzamelen, nummeren en in een geregelde koeltrein leggen"
Als ze de rampplek gewoon vrij hadden gegeven hadden er experts het werk kunnen doen, waarbij zowel de bewijslast intact was gebleven als ook de lichamen normaal geborgen hadden kunnen worden.quote:"Ze vernietigen bewijs! De plek ziet er anders uit! Ze snijden in het vliegtuig om bewijs te vernietigen! -> ze snijden stukken open om lijken te zoeken, recentelijk zijn er nog 16 lijken ontdekt"
Die kregen dan ook dezelfde verontwaardiging en hoon over zich heen.quote:"De rebellen raken al hun spullen aan! -> verslaggevers doen hetzelfde"
Ik ook van die vergoelijking van schofterige ontering van menselijke overschotten en lijkenpikkerij.quote:Ik word er een beetje moe van.
Weet wel dat er nu in NL door deze berichtgeving draagvlak is voor militair ingrijpen. Wat bizar zou zijn, gelet op de feiten. Zelfs de Russen werken in mijn ogen goed mee, bijv. gelet op het aannemen van de VN resolutie paar dagen terugquote:Op donderdag 24 juli 2014 09:38 schreef Wootism het volgende:
[..]
Precies.
Zelfde als die foto van die man die dat knuffelaapje omhoog houdt. Dat ging ook de wereld rond als respectloos etc.... bla bla bla
Uiteindelijk blijkt dat hij journalisten aan het begeleiden was over de rampplek en het aapje gebruikte om zijn woorden kracht bij te zetten. Na die foto heeft hij hem voorzichtig teruggelegd en een kruisje geslagen.
Je moet tegenwoordig de berichten echt met een korreltje zout nemen...
En terwijl hij die knuffel ophoudt verteld hij, over de rug van het dodelijk verongelukte kind, een propaganda verhaaltje over hoe de Oekraïne klootzakken zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:38 schreef Wootism het volgende:
[..]
Precies.
Zelfde als die foto van die man die dat knuffelaapje omhoog houdt. Dat ging ook de wereld rond als respectloos etc.... bla bla bla
Uiteindelijk blijkt dat hij journalisten aan het begeleiden was over de rampplek en het aapje gebruikte om zijn woorden kracht bij te zetten. Na die foto heeft hij hem voorzichtig teruggelegd en een kruisje geslagen.
Je moet tegenwoordig de berichten echt met een korreltje zout nemen...
Ik denk niet dat je dat zo makkelijk kunt zeggen. Ja, dat is uiteindelijk wel het resultaat waarschijnlijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:39 schreef DeJori het volgende:
[..]
Win-win. Als Rusland veto'd (?) heb je bewijs dat ze het onderzoek willen frustreren.
Tegen alle tradities in heeft Rusland juist een resolutie voor open onderzoek niet geveto'd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:39 schreef DeJori het volgende:
[..]
Win-win. Als Rusland veto'd (?) heb je bewijs dat ze het onderzoek willen frustreren.
Maar met een resolutie voor wat de facto een gewapend ingrijpen is, zie ik ze dat eerlijk gezegd wel doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:42 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Tegen alle tradities in heeft Rusland juist een resolutie voor open onderzoek niet geveto'd
Een open onderzoek is geen VN politiemacht. Een resolutie goedkeuren die in de praktijkquote:Op donderdag 24 juli 2014 09:42 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Tegen alle tradities in heeft Rusland juist een resolutie voor open onderzoek niet geveto'd
Wat ook gewoonweg logisch is? Of zouden wij (als we een veto hadden) vóór militair ingrijpen zijn door de Russen als Vlaanderen conflictgebied wordt?quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar met een resolutie voor wat de facto een gewapend ingrijpen is, zie ik ze dat eerlijk gezegd wel doen.
Gisteren was dat op CNN, zo;n mannetje in pak zat even lekker ''sfeer'' te maken met het verhaal.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:33 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik ook en het gros slikt het als zoete koek. Zo ook met dat pluche aapje wat nadien anders in elkaar stak en die gouden ring waarvan niet eens duidelijk is dat ie daadwerkelijk gejat werd. Als ik daar aan het zoeken zou zijn en vond een ring dan zou ik het eerst kijken of er iets in gegrafeerd zou staan wie weet was dat nu ook wel zo. Maar ja de media kan het anders laten overkomen.
Het zou gaan om een VN missie, geen NAVO missie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:42 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Tegen alle tradities in heeft Rusland juist een resolutie voor open onderzoek niet geveto'd.
Militair of politioneel ingrijpen door NAVO landen tegen de grens van Rusland is zeer onverstandig en gelet op de omstandigheden ook simpelweg niet nodig
het had sneller gekund. Het is aan de andere kant niet eens verschrikkelijk traag, zo'n massa aan passagiers uit conflictgebied repatriëren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een open onderzoek is geen VN politiemacht. Een resolutie goedkeuren die in de praktijk
a. al 5 dagen geleden had moeten starten
b. in de huidige situatie niet veilig is uit te voeren
is natuurlijk een zoethoudertje
Een VN missie, opgestart door NAVO landen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:45 schreef DeJori het volgende:
[..]
Het zou gaan om een VN missie, geen NAVO missie.
Opgestart door de UNSC.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Een VN missie, opgestart door NAVO landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |