abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142671245
Ik neem aan dat de Hercules alweer vertrokken is? En misschien die andere ook al, of?
That dude there. I need his prosthetic leg.
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:34:41 #202
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_142671256
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:27 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Vooral van nieuwsmedia die tegenwoordig met alles willen scoren.
"Alle portemonnees zijn gejat!! -> een groot deel is verzameld en in een afgesloten treinstel gelegd"

"Waarom haalt er niemand de lijken weg??? -> Rebellen wordt verteld dat ze alles moeten laten liggen. Na 2-3 dagen gaan ze toch maar alles verzamelen, nummeren en in een geregelde koeltrein leggen"

"Ze vernietigen bewijs! De plek ziet er anders uit! Ze snijden in het vliegtuig om bewijs te vernietigen! -> ze snijden stukken open om lijken te zoeken, recentelijk zijn er nog 16 lijken ontdekt"

"De rebellen raken al hun spullen aan! -> verslaggevers doen hetzelfde"

Ik word er een beetje moe van.
Mee eens. :Y
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:34:57 #203
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142671261
Het ligt er heel erg aan naar welke media je kijkt denk ik.

Ik vond het verslag van de NOS over de lokale bevolking gisteren erg goed en nodig ook vooral.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:37:37 #204
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_142671321
Maar zo'n VN resolutie wordt toch altijd gevetoëd (?) door Rusland?
pi_142671323
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:01 schreef Wootism het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet te snappen, zolang anderen het maar snappen.
Met die minuut stilte toon je respect, en met dat klappen toon je ook respect. Twee verschillende manieren die allebei werken.
Ik kreeg gisteren in ieder geval kippenvel toen mensen begonnen de applaudisseren tijdens het langskomen van die colonne. Vond het een mooi gebaar.
Dat snap ik. Het geeft ook kippenvel en het is ook mooi om te zien en te horen.

Maar wat we de laatste 10 (?) jaren doen is het degraderen van uitingen.
Zo is een held iemand die onbaatzuchtig met gevaar voor eigen leven zich inzet voor een ander. Nu wordt een kind die 112 belt al een 'held' genoemd. Hoe noemen we dan een echte held?
Zo zijn we begonnen met stille tochten voor slachtoffers van zinloos geweld. Nu worden zulke tochten al georganiseerd voor crimineeltjes die omkomen tijdens hun criminele activiteiten. Wat gaan we dan doen voor een jongeman die vermoord wordt terwijl hij ingrijpt bij een zware mishandeling?
We tonen respect voor gevallen militairen bij vredesmissies.. Nu ook voor omgekomen vakantiegangers. Wat doen we dan voor die militairen?
We klappen bij de rouwstoet van een vermoorde politicus die is vermoord omdat hij vrij durfde te spreken en we gooien bloemen op zijn lijkwagen. Nu doen we dat ook voor gewone vakantiegangers. Wat doen we dan als er nog zo'n politicus vermoord wordt?

Waarom zijn onze traditionele rouwuitingen niet meer goed genoeg? Waarom is zwijgend stilstaan bij een rouwstoet niet meer goed genoeg? Of het dragen van zwarte kleding en thuislaten van sierraden? Dát zijn namelijk onze traditionele tekenen van rouw. Maar ik zie mensen zelfs in kleurig wielrenners tenue staan klappen langs de route... :r
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:38:04 #206
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142671331
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja, vreselijk. Het lijkt helaas de tendens te zijn, met alle 'snelle media' tegenwoordig. Er is geen tijd meer voor factchecking lijkt het, omdat iedereen de eerste wil zijn met het brengen van nieuws. Des te eerder je bent. des te meer reads, meer adviews.
Zit hem ook wel in de "gebruiker" van het nieuws, als de NOS een uur later breaking news brengt en alles gecheckt heeft, gaat het gros ook schelden want op twitter stond al etc etc.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:38:23 #207
181126 MouzurX
Misschien?
pi_142671337
Dat wordt toch een grote clusterfuck daar? Hoe breed is het rebellen gebied nu? 200km? Die strook die ze moeten bewaken is 10-15 km. Lekker een grootschalige oorlog om je heen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_142671341
quote:

[..]

"Alle portemonnees zijn gejat!! -> een groot deel is verzameld en in een afgesloten treinstel gelegd"

"Waarom haalt er niemand de lijken weg??? -> Rebellen wordt verteld dat ze alles moeten laten liggen. Na 2-3 dagen gaan ze toch maar alles verzamelen, nummeren en in een geregelde koeltrein leggen"

"Ze vernietigen bewijs! De plek ziet er anders uit! Ze snijden in het vliegtuig om bewijs te vernietigen! -> ze snijden stukken open om lijken te zoeken, recentelijk zijn er nog 16 lijken ontdekt"

Precies.
Zelfde als die foto van die man die dat knuffelaapje omhoog houdt. Dat ging ook de wereld rond als respectloos etc.... bla bla bla
Uiteindelijk blijkt dat hij journalisten aan het begeleiden was over de rampplek en het aapje gebruikte om zijn woorden kracht bij te zetten. Na die foto heeft hij hem voorzichtig teruggelegd en een kruisje geslagen.
Je moet tegenwoordig de berichten echt met een korreltje zout nemen...
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:38:58 #209
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142671344
Berichtgeving is wel verbeterd. De verontwaardiging was ook wel terecht, maar er werd, slordig genoeg, geen onderscheid gemaakt tussen lokale bevolking en hulpverleners die oprecht hun best deden de lijken te bergen en de separatisten en Russen die waarnemers de toegang ontzegden tot de crashsite. Bovendien zijn er wel degelijk meldingen geweest van de OVSE dat er gerommeld wordt met de crashsite, zoals het plaatsen van andere wrakstukken.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:39:38 #210
361691 DeJori
pi_142671359
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:37 schreef sonnyspek het volgende:
Maar zo'n VN resolutie wordt toch altijd gevetoëd (?) door Rusland?
Win-win. Als Rusland veto'd (?) heb je bewijs dat ze het onderzoek willen frustreren.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juli 2014 @ 09:39:44 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_142671361
quote:

[..]

Bron? Volgens mij weet niemand wat er wel en niet in een afgesloten treinstel ligt. Wat we WEL weten is dat er telefoons van slachtoffers worden opgenomen door Oost-Europeanen en er betalingen met creditcards van slachtoffers worden gedaan.

https://www.google.nl/web(...)+credit+card&tbm=nws
https://www.google.nl/web(...)17+telephone&tbm=nws

quote:
Er is helemaal niet verteld dat ze lijken moeten laten liggen
Volgens een OVSE-woordvoerder is de beschuldiging onzin. ''Mensen vertellen wat ze moeten doen, komt niet overeen met ons mandaat'', zei de zegsman tegen de BBC. ''We zijn hier om te monitoren, observeren en rapporteren.'' http://www.nu.nl/vliegram(...)schuld-van-ovse.html

quote:
Als ze de rampplek gewoon vrij hadden gegeven hadden er experts het werk kunnen doen, waarbij zowel de bewijslast intact was gebleven als ook de lichamen normaal geborgen hadden kunnen worden.

quote:
Die kregen dan ook dezelfde verontwaardiging en hoon over zich heen.

quote:
Ik ook van die vergoelijking van schofterige ontering van menselijke overschotten en lijkenpikkerij.
pi_142671380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:38 schreef Wootism het volgende:

[..]

Precies.
Zelfde als die foto van die man die dat knuffelaapje omhoog houdt. Dat ging ook de wereld rond als respectloos etc.... bla bla bla
Uiteindelijk blijkt dat hij journalisten aan het begeleiden was over de rampplek en het aapje gebruikte om zijn woorden kracht bij te zetten. Na die foto heeft hij hem voorzichtig teruggelegd en een kruisje geslagen.
Weet wel dat er nu in NL door deze berichtgeving draagvlak is voor militair ingrijpen. Wat bizar zou zijn, gelet op de feiten. Zelfs de Russen werken in mijn ogen goed mee, bijv. gelet op het aannemen van de VN resolutie paar dagen terug
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juli 2014 @ 09:41:16 #213
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_142671394
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:38 schreef Wootism het volgende:

[..]

Precies.
En terwijl hij die knuffel ophoudt verteld hij, over de rug van het dodelijk verongelukte kind, een propaganda verhaaltje over hoe de Oekraïne klootzakken zijn.
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:41:49 #214
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142671402
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:39 schreef DeJori het volgende:

[..]

Win-win. Als Rusland veto'd (?) heb je bewijs dat ze het onderzoek willen frustreren.
Ik denk niet dat je dat zo makkelijk kunt zeggen. Ja, dat is uiteindelijk wel het resultaat waarschijnlijk.
Maar ze kunnen ook als (geldig) argument hebben dat dit alleen maar de spanning in de regio verder zal doen escaleren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_142671420
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:39 schreef DeJori het volgende:

[..]

Tegen alle tradities in heeft Rusland juist een resolutie voor open onderzoek niet geveto'd.

Militair of politioneel ingrijpen door NAVO landen tegen de grens van Rusland is zeer onverstandig en gelet op de omstandigheden ook simpelweg niet nodig
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:43:22 #216
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142671428
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:42 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Tegen alle tradities in heeft Rusland juist een resolutie voor open onderzoek niet geveto'd
Maar met een resolutie voor wat de facto een gewapend ingrijpen is, zie ik ze dat eerlijk gezegd wel doen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juli 2014 @ 09:44:02 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_142671440
quote:

[..]

Tegen alle tradities in heeft Rusland juist een resolutie voor open onderzoek niet geveto'd
Een open onderzoek is geen VN politiemacht. Een resolutie goedkeuren die in de praktijk

a. al 5 dagen geleden had moeten starten
b. in de huidige situatie niet veilig is uit te voeren

is natuurlijk een zoethoudertje
pi_142671455
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar met een resolutie voor wat de facto een gewapend ingrijpen is, zie ik ze dat eerlijk gezegd wel doen.
Wat ook gewoonweg logisch is? Of zouden wij (als we een veto hadden) vóór militair ingrijpen zijn door de Russen als Vlaanderen conflictgebied wordt?

Hoeveel feiten liggen er nu precies dat de Russen ons tegenwerken?
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:44:57 #219
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142671456
09:40 uur
Australië: 50 agenten paraat

Australië heeft in Londen 50 agenten paraat op korte termijn een politiemissie kunnen starten in het oosten van Oekraïne.

Lees meer: Australië: 50 agenten standby

09:33 uur
Opnieuw oproep

Rijkswaterstaat roept vandaag automobilisten opnieuw op om niet te stoppen langs de snelweg waar de stoet met slachtoffers van de vliegramp passeert. Vanmiddag komen 74 kisten aan in Eindhoven die na vieren richting Hilversum rijden.

Lees meer: Rijkswaterstaat hield hart vast

09:31 uur
Wat gebeurt er vandaag?

Vandaag komen 74 kisten van Charkov naar Nederland. Minister Timmermans gaat met zijn Australische ambtgenoot Bishop naar Oekraïne voor overleg over het onderzoek dat nu moet gaan plaatsvinden op de rampplek.

Lees meer: MH17: wat gebeurt er vandaag?

http://nos.nl/liveblog/67(...)kraine-dag-acht.html
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_142671462
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik ook en het gros slikt het als zoete koek. Zo ook met dat pluche aapje wat nadien anders in elkaar stak en die gouden ring waarvan niet eens duidelijk is dat ie daadwerkelijk gejat werd. Als ik daar aan het zoeken zou zijn en vond een ring dan zou ik het eerst kijken of er iets in gegrafeerd zou staan wie weet was dat nu ook wel zo. Maar ja de media kan het anders laten overkomen.
Gisteren was dat op CNN, zo;n mannetje in pak zat even lekker ''sfeer'' te maken met het verhaal.
Het kwam er op neer dat hij zei, stel je toch eens voor, die schoften die de trouwring van iemand
stelen, en dat had Uw partner kunnen zijn.

En dan nog een emotioneel slikje ertussen gooien....
Het is meer waarschijnlijker dat die man zocht naar een naam die erin gegraveerd zou kunnen staan,
aders had hij niet zo open en bloot met die ring in zijn handen gestaan, dan steek je die snel
in je zak en kijk je later wel als je die ring wil jatten lijk mij.
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:45:35 #221
361691 DeJori
pi_142671468
quote:

[..]

Tegen alle tradities in heeft Rusland juist een resolutie voor open onderzoek niet geveto'd.

Militair of politioneel ingrijpen door NAVO landen tegen de grens van Rusland is zeer onverstandig en gelet op de omstandigheden ook simpelweg niet nodig
Het zou gaan om een VN missie, geen NAVO missie.
pi_142671482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een open onderzoek is geen VN politiemacht. Een resolutie goedkeuren die in de praktijk

a. al 5 dagen geleden had moeten starten
b. in de huidige situatie niet veilig is uit te voeren

is natuurlijk een zoethoudertje
het had sneller gekund. Het is aan de andere kant niet eens verschrikkelijk traag, zo'n massa aan passagiers uit conflictgebied repatriëren.

ad b) daar heb ik geen bewijzen van gezien. In elk geval lopen alle overbodige journalisten daar gewoon uit hun neus te vreten
pi_142671488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:45 schreef DeJori het volgende:

[..]

Het zou gaan om een VN missie, geen NAVO missie.
Een VN missie, opgestart door NAVO landen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:47:10 #224
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_142671496
En wat als er op die millitairen geschoten wordt? Spreekwoordelijke poppen aan dansen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:47:20 #225
361691 DeJori
pi_142671498
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:46 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Een VN missie, opgestart door NAVO landen.
Opgestart door de UNSC.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')