Lekker dan met al een week 30 graden..quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij was het een vertegenwoordiger van de OSCE die op CNN eerder vanavond aangaf dat er nog veel zware wrakstukken op de rampplek liggen waar waarschijnlijk nog niet onder gekeken is. Grote kans dat er nog wel meer stoffelijke overschotten gevonden worden als er professioneel gezocht gaat worden.
Wegens de problemen bij de crash site neem ik aan: geen voldoende medewerking van de rebellen, onregelmatigheden etc...quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik bedoel meer: wat ziet de Nederlandse regering/VN/EU nu als dé reden voor de sancties? Welke officiële verklaring wordt er gegeven? Want als het antwoord (a) is, dan is er geen reden voor verdere sancties dan de maatregelen die al zijn getroffen. En als het antwoord (b) is, dan zal de bewijsvoering eerst rond moeten zijn.
Ik persoonlijk denk dat rusland wel betrokken is bij deze ramp, maar dat ze het wel loslaten nu. Die trekken hun handen terug.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar dat is allemaal nog niet bewezen, dus dan is overleg over verdere sancties te voorbarig.
Ja, ik vind ook dat het ernaar uitziet dat de separatisten het hebben gedaan, waarschijnlijk met (in)directe hulp van de Russen, maar de laatste dagen is juist duidelijk geworden dat er nog een hoop aan de bewijsvoering moet gebeuren, zeker om de rol van Rusland te veroordelen. Gister is nota bene nog door de Amerikanen verkondigd dat ze geen bewijs hebben voor de betrokkenheid van Rusland.
Kan me 9/11 nog goed herinneren.. dat had eerlijk gezegd op mij persoonlijk meer impact. Je ziet niet dagelijks live op tv een vliegtuig in een wolkenkrabber vliegen van 400 meter hoog. De ramp van nu is weer apart omdat ik die middag zelf op Schiphol was om familie naar Maleisië uit te zwaaien. De opluchting die je dan voelt dat ze niet in MH17 zaten, in combinatie met het ongelofelijke leed dat is aangericht voor anderen is heel raar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:29 schreef DaMook het volgende:
[..]
9/11 was ook ingrijpend, maar wel totaal anders.
Die foto viel mij ook meteen op idd. Erg mooi, erg symbolisch.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Respect voor die man![]()
Is ook een van de meest indrukwekkende foto's van vandaag imo.
Spieren voor spieren heeft pas nog 1,2 miljoen gehad van Louis van Gaal.. zou het dus eerlijker vinden als zijn bijdrage naar een ander goed doel gaat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:30 schreef sneakydesert het volgende:
De maker van de foto met de vlag en de hercules (staat in de OP) zei het volgende:
"Media waaronder De Telegraaf en het Nederlands Dagblad benaderden Timmers om de foto te mogen gebruiken: "Iedereen mag die foto verspreiden, graag zelfs, uit respect voor de slachtoffers. Ik hoef er ook geen geld voor. De Telegraaf deed wel een bod. Mocht ik er iets aan overhouden, dan gaat het geld naar Spieren voor Spieren, een goed doel waar ik me voor inzet."
http://www.omroepbrabant.(...)vense+fotograaf.aspx
Ik weet 9/11 ook nog helemaal. De ramp deze keer werd pas persoonlijk toen ik erachter kwam dat er een kennis in zat, al had ik het anders ook wel gevoeld als hoe ik het nu voel denk ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan me 9/11 nog goed herinneren.. dat had eerlijk gezegd op mij persoonlijk meer impact. Je ziet niet dagelijks live op tv een vliegtuig in een wolkenkrabber vliegen van 400 meter hoog. De ramp van nu is weer apart omdat ik die middag zelf op Schiphol was om familie naar Maleisië uit te zwaaien. De opluchting die je dan voelt dat ze niet in MH17 zaten, in combinatie met het ongelofelijke leed dat is aangericht voor anderen is heel raar.
Dat, maar ook dat de USA in dat geval persoonlijk aangevallen werd op eigen grond.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan me 9/11 nog goed herinneren.. dat had eerlijk gezegd op mij persoonlijk meer impact. Je ziet niet dagelijks live op tv een vliegtuig in een wolkenkrabber vliegen van 400 meter hoog. De ramp van nu is weer apart omdat ik die middag zelf op Schiphol was om familie naar Maleisië uit te zwaaien. De opluchting die je dan voelt dat ze niet in MH17 zaten, in combinatie met het ongelofelijke leed dat is aangericht voor anderen is heel raar.
En in hoeverre kun je dat Rusland aanrekenen? Het is niet duidelijk wat de invloed van Poetin op de rebellen is, zeker niet in deze kwestie. Er is wel wat bewijs (bijv. het vermeende telefoongesprek over de zwarte doos waarin Moskou opdracht zou geven om de zwarte doos niet af te staan), maar het is voor zover ik weet niet duidelijk of dat bewijs valide is en het is zeker niet sluitend.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:35 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Wegens de problemen bij de crash site neem ik aan: geen voldoende medewerking van de rebellen, onregelmatigheden etc...
Ik vind de foto van de enorme vlag van de brandweermannen waar de rouwstoet passeert het meest indrukwekkend.. maar deze is ook mooi ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Respect voor die man![]()
Is ook een van de meest indrukwekkende foto's van vandaag imo.
Voor zijn roebels en het niet willen betalen met dollarsquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
Oké, dit is misschien een heel domme vraag, maar waarom wordt er nu om sancties gevraagd? Is dat (a) vanwege Russische bemoeienissen in het conflict met Oekraïne, of (b) vanwege de vermeende Russische betrokkenheid bij het neerhalen van MH17?
Ik blijf me verbazen over de onzuiverheid in het debat. Waar willen 'we' Rusland nu precies voor straffen?
Dat de rebellen en het kremlin op de een of andere manier in verbinding staan is net zo duidelijk dat gras groen is. Maar, bewijs het allemaal maar eens. Dat is heel lastig..quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En in hoeverre kun je dat Rusland aanrekenen? Het is niet duidelijk wat de invloed van Poetin op de rebellen is, zeker niet in deze kwestie. Er is wel wat bewijs (bijv. het vermeende telefoongesprek over de zwarte doos waarin Moskou opdracht zou geven om de zwarte doos niet af te staan), maar het is voor zover ik weet niet duidelijk of dat bewijs valide is en het is zeker niet sluitend.
Het is gewoon heel voorbarig allemaal en vooral ingegeven uit gevoelens van onmacht, frustratie, boosheid. Eigenlijk wordt er op globaal niveau gedaan wat de burgermeester van Hilversum in het klein deed toen hij voorstelde om de dochter van Putin uit te zetten.
Dit soort postapocalyptische beelden kregen we toen... Hoofdstad van de wereld één grote rookwolk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:38 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dat, maar ook dat de USA in dat geval persoonlijk aangevallen werd op eigen grond.
Die beelden denk ik nog zo vaak aan, onwerkelijk bizar.
op de radio beviel mij dat ook welquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:38 schreef Trebo het volgende:
Geen reclames vandaag op tv is mij wel goed bevallen.. of mag ik dat niet zeggen.
De normen zijn helemaal niet gezakt, ze waren in het begin ook democratisch. Gelukkig zijn de meeste mensen hier in staat om hun mening te vormen aan de hand van daadwerkelijke gebeurtenissen en beslissingen in plaats van enkel te kijken wie het is die de beslissing neemt of verantwoordelijk is voor een gebeurtenis.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:32 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De normen zijn wel erg gezakt, waar we in het begin nog zeiden dat de nieuwe regering democratisch was en alle kritiek niet meer dan Russische propaganda, heet het nu: ze zijn niet zo erg als de rebellen...
Heeft Europa al gereageerd? Men moet zich nu al in beschamende bochten wringen om vol te houden dat Oekraine voldoet aan de voorwaarden verbonden aan het samenwerkingsverdrag.
Politici met privémilities die op jacht gaan naar rebellen, hun politieke tegenstanders die in elkaar geslagen worden, daarna hun hoofdkwartier in de fik gezet en nu helemaal verboden worden.
rapporten van UNHCR en HRW dat Kiev veel te weinig voor de vluchtelingen uit het gebied doet; nogal een verschil met Rusland, ik vermoed dat UNHCR zelden zo'n positief verslag heeft uitgebracht als dat over de Russische opvang van Oekrainse vluchtelingen.
Helemaal niet. Putin heeft een oorlog gecreëerd die onschuldige buitenstaanders fataal is geworden. Daar wil men hem voor straffen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En in hoeverre kun je dat Rusland aanrekenen? Het is niet duidelijk wat de invloed van Poetin op de rebellen is, zeker niet in deze kwestie. Er is wel wat bewijs (bijv. het vermeende telefoongesprek over de zwarte doos waarin Moskou opdracht zou geven om de zwarte doos niet af te staan), maar het is voor zover ik weet niet duidelijk of dat bewijs valide is en het is zeker niet sluitend.
Het is gewoon heel voorbarig allemaal en vooral ingegeven door gevoelens van onmacht, frustratie, boosheid. Eigenlijk wordt er op globaal niveau gedaan wat de burgermeester van Hilversum in het klein deed toen hij voorstelde om de dochter van Poetin uit te zetten.
Jammer dat er een ramp moet gebeuren om het zover te krijgen.quote:
Klopt ja.. het is het meest verbijsterende wat ik ooit op tv heb gezien aan rampen. Het was iets dat je je totaal niet kon voorstellen dat het ooit zou kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:38 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dat, maar ook dat de USA in dat geval persoonlijk aangevallen werd op eigen grond.
Die beelden denk ik nog zo vaak aan, onwerkelijk bizar.
We blijven boven alles gierige Nederlanders natuurlijk. Reclame zal al wel weer begonnen zijn nu.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:41 schreef DaMook het volgende:
[..]
Jammer dat er een ramp moet gebeuren om het zover te krijgen.
Zeer mee eens.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:38 schreef Trebo het volgende:
Geen reclames vandaag op tv is mij wel goed bevallen.. of mag ik dat niet zeggen.
Nee, het is niet moeilijk, in dit incident ligt het bewijs overal voorhanden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:40 schreef Trebo het volgende:
[..]
Dat de rebellen en het kremlin op de een of andere manier in verbinding staan is net zo duidelijk dat gras groen is. Maar, bewijs het allemaal maar eens. Dat is heel lastig..
Een oorlog in onze achtertuin, nog wel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Putin heeft een oorlog gecreëerd die onschuldige buitenstaanders fataal is geworden. Daar wil men hem voor straffen.
Waarom gebeurd er niks dan? Staan dan politiek en geld altijd boven de wet? Ik vind dat lastig te accepteren..quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:42 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nee, het is niet moeilijk, in dit incident ligt het bewijs overal voorhanden.
Maar als eenzame fokker heb je nou eenmaal zelf niet de middelen om een internationale klacht te kunnen onderbouwen met sancties erop, dus dat laten we lekker aan de instanties over
Het bewijs ligt idd overal voorhande, nu moeten we er nog bij komen. Ik ben voor een militaire missie die kant op, met of zonder andere landen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:42 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Maar als eenzame fokker heb je nou eenmaal zelf niet de middelen om een internationale klacht te kunnen onderbouwen met sancties erop, dus dat laten we lekker aan de instanties over
Het bewapenen en steunen van de seperatisten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
Oké, dit is misschien een heel domme vraag, maar waarom wordt er nu om sancties gevraagd? Is dat (a) vanwege Russische bemoeienissen in het conflict met Oekraïne, of (b) vanwege de vermeende Russische betrokkenheid bij het neerhalen van MH17?
Ik blijf me verbazen over de onzuiverheid in het debat. Waar willen 'we' Rusland nu precies voor straffen?
Wie sturen dan die tanks, wapens en strijders de grens over Oekraine in?quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:25 schreef Trebo het volgende:
[..]
Maar.. er is geen direct bewijs dat de rebellen onder direct bevel van Putin valt.
Het zal wel een constructie zijn zoals bij huurmoorden.. De opdrachtgever blijft zelf buiten schot, maar via een netwerk van boeven komt de opdracht uiteindelijk bij een of andere domme sloeber die het vuile werk opknapt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:42 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Marktplaats.ru volgens de rebellen, oh en soms staan die dingen gewoon langs de weg en zit de instructeur er nog in.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:43 schreef Nintex het volgende:
Wie sturen dan die tanks, wapens en strijders de grens over Oekraine in?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:44 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Marktplaats.ru volgens de rebellen, oh en soms staan die dingen gewoon langs de weg en zit de instructeur er nog in.
In dit geval zijn er primaire en secundaire doelstellingen, de primaire doelstellingen dienen eerst succesvol te zijn afgerond (slachtoffers repatrieren, onderzoeken afronden) eer je aan de secundaire begint (vingerwijzen, sancties instellen)quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:43 schreef Trebo het volgende:
[..]
Waarom gebeurd er niks dan? Staan dan politiek en geld altijd boven de wet? Ik vind dat lastig te accepteren..
quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Spieren voor spieren heeft pas nog 1,2 miljoen gehad van Louis van Gaal.. zou het dus eerlijker vinden als zijn bijdrage naar een ander goed doel gaat.
Ook niet een beetje trots? Dat we met zijn allen zoiets vreselijks een zo eervol en menselijk mogelijke wending proberen te geven?quote:
Ben benieuwd of de wereld wel iets tegen de Russen durft.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:45 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
In dit geval zijn er primaire en secundaire doelstellingen, de primaire doelstellingen dienen eerst succesvol te zijn afgerond (slachtoffers repatrieren, onderzoeken afronden) eer je aan de secundaire begint (vingerwijzen, sancties instellen)
Ik heb er persoonlijk een beetje moeite mee om bij zoiets verschrikkelijks een gevoel van 'nationale trots' te moeten krijgen.. Het is net of je je over de ruggen van de overledenen even weer lekker Nederlander kan voelen.. nee, hoeft van mij niet. Maar het eerbetoon was indrukwekkend.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook niet een beetje trots? Dat we met zijn allen zoiets vreselijk een zo eervol en menselijk mogelijke wending proberen te geven?
Ik opper ook voor een veiligheidsmissie, mits er aan alle kanten wel geprobeerd word om redelijke afspraken te maken, om evt haardvuren uit te sluitenquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:43 schreef DaMook het volgende:
[..]
Het bewijs ligt idd overal voorhande, nu moeten we er nog bij komen. Ik ben voor een militaire missie die kant op, met of zonder andere landen.
Tja, we horen toch tot hetzelfde cluppiequote:Op donderdag 24 juli 2014 00:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb er persoonlijk een beetje moeite mee om bij zoiets verschrikkelijks een gevoel van 'nationale trots' te moeten krijgen.. Het is net of je je over de ruggen van de overledenen even weer lekker Nederlander kan voelen.. nee, hoeft van mij niet. Maar het eerbetoon was indrukwekkend.
Ze zitten nu behoorlijk goed bij kas denk ik zo.. ik zou mijn bijdrage dan eerder geven aan een of ander obscuur weeshuis in Oekraïne of zoquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:46 schreef chriztiaan het volgende:
[..]Rare redenatie, LvG heeft ervoor gezorgd dat Spieren voor spieren geen geld meer nodig heeft?
Je moet het als opdrachtgevers precies zien als het Legionnaires Francais, alleen dan met een iets donkerdere agenda uit het Kremlin.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het zal wel een constructie zijn zoals bij huurmoorden.. De opdrachtgever blijft zelf buiten schot, maar via een netwerk van boeven komt de opdracht uiteindelijk bij een of andere domme sloeber die het vuile werk opknapt.
Dus als ik het goed begrijp is je antwoord (a), namelijk de betrokkenheid van Rusland bij het conflict in Oekraïne. Daar waren al sancties voor getroffen. Nu blijken de gevolgen echter ook onschuldigen buiten Oekraïne te raken, onze onschuldigen, en daarom zijn verdere sancties nodig?quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Putin heeft een oorlog gecreëerd die onschuldige buitenstaanders fataal is geworden. Daar wil men hem voor straffen.
En we worden er nog eens op geattendeerd dat de situatie daar in Oost-Oekraine compleet uit de hand aan het lopen is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp is je antwoord (a), namelijk de betrokkenheid van Rusland bij het conflict in Oekraïne. Daar waren al sancties voor getroffen. Nu blijken de gevolgen echter ook onschuldigen buiten Oekraïne te raken, onze onschuldigen, en daarom zijn verdere sancties nodig?
Ik denk dat dat een adequate analyse is. Rutte zei ook: "Sinds donderdag is er iets fundamenteels veranderd". Het heeft niets veranderd aan Ruslands (vermeende) betrokkenheid, maar wel aan onze visie daarop en onze gevoelens daarbij.
Ja hoor, Diplomatiek en Economisch zeker wel, Noorwegen overweegt mega-investeringen in Rusland te annuleren en de toon van Duitsland is zeker veelbelovend.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:46 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de wereld wel iets tegen de Russen durft.
Eens, maar als dat niet lukt moeten we die seperatisten gewoon neerschieten. Heb niet het idee dat de lokale bevolking op hun zit te wachten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:48 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik opper ook voor een veiligheidsmissie, mits er aan alle kanten wel geprobeerd word om redelijke afspraken te maken, om evt haardvuren uit te sluiten
Trus, wormquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:52 schreef superworm het volgende:
Ik ga pitten met het vliegtuig bijna in Polen. Dank iedereen voor het medeleven vandaag en eveneens een zorgeloze nachtrust toegewenst!![]()
http://www.flightradar24.com/NAF23
Trots weet ik niet of dat je juiste woord is, misschien omdat ik ook het gros van de dag gemist heb. Ik heb bijvoorbeeld niet echt nieuwssites bekeken tot eigenlijk na het avondeten thuis. Het was een eervolle begrafenis intocht. Zag ook wat korte stukjes van een ceremonie nadat ze van het vliegtuig naar de begrafenisauto's werden vervoerd? Woorden als humaan, respectvol/solidair omgang schieten me wel te binnen, doet me wel een beetje deugd om in NL te wonen. Maar het was vooral indrukwekkend en melancholisch tegelijkertijd. Mooi om te zien, maar ik word er niet vrolijk van. Hopelijk hoef ik dit ook maar 1x in m'n leven te zien.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook niet een beetje trots? Dat we met zijn allen zoiets vreselijk een zo eervol en menselijk mogelijke wending proberen te geven?
beter zelfs, ik hoop dat deze onderzoeks- en veiligheidsmissie ook een minimieme steun wordt voor de mensen van de omliggende dorpen, ik heb gezichten met trauma's gezien waar absoluut iets aan gedaan moet worden, en zowel Rusland en Oekraine geven er beiden geen donder om.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:52 schreef DaMook het volgende:
[..]
Eens, maar als dat niet lukt moeten we die seperatisten gewoon neerschieten. Heb niet het idee dat de lokale bevolking op hun zit te wachten.
Dat hoop ik ook. Het is iig iets waar we het over 30 jaar nog steeds over zullen hebben. Deze wonden zijn diep.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hopelijk hoef ik dit ook maar 1x in m'n leven te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |