abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142645905
Laatste updates
Voor woensdag 23 juli is een Dag van Nationale Rouw afgekondigd. Door het land zullen kerkklokken luiden en op overheidsgebouwen hangen vlaggen halfstok. Er zullen herdenkingsdiensten in het hele land gehouden worden. Rond 16.00 Nederlandse tijd zullen de eerste lichamen arriveren in Eindhoven. De koning, koningin en Mark Rutte zullen daarbij aanwezig zijn. Ook zal op dat moment een minuut stilte gehouden worden.

N.B.: In principe zijn winkels etc. gewoon open, maar dat is uiteraard aan de eigenaar. Meer details: http://www.rijksoverheid.(...)-nationale-rouw.html

De vliegtuigen met de eerste 40 lichamen zijn nu onderweg naar luchthaven Eindhoven. Op het moment liggen ze op schema om om 16:00 uur te landen. De vlucht kan hier gevolgd worden.

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Specularium op 23-07-2014 17:39:14 ]
pi_142645908
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:34 schreef amaranta het volgende:
Zijn er nou al die tijd geen vluchten geland/vertrokken op Ehv AirPort?
Klopt.
pi_142645911
Maxima heeft het ook moeilijk zeg! Ik zit ook met tranen in de ogen.
Haters gonna hate.
pi_142645916
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Waarom wordt er geklapt? :@
Voor een schitterende ceremonie? Misschien niet gepast, maar zeer terecht.
pi_142645917
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Waarom wordt er geklapt? :@
Burgerlijke gelijke aan het saluut van de militairen (zo zie ik het persoonlijk)
pi_142645922
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:34 schreef amaranta het volgende:
Zijn er nou al die tijd geen vluchten geland/vertrokken op Ehv AirPort?
Ja, volgens mij is er vanaf 15:45 niet meer geland/vertrokken en wordt er tot 18:00 niet geland/vertrokken
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_142645923
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:33 schreef raptorix het volgende:
De reden dat soldaten het doen lijkt me nogal logisch: de kisten komen uit een millitair vliegtuig.
Dit is gewoon een ceremonie met militaire eer. Geeft nog meer respect aan de overledenen en hun nabestaanden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142645930
Hoe mooi de ceremonie ook is, ik hoop het nooit meer in mijn leven nog een keer hoeven mee te maken.
  Redactie Frontpage woensdag 23 juli 2014 @ 17:36:03 #9
145738 superworm
is erbij
pi_142645938
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:35 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dit is gewoon een ceremonie met militaire eer. Geeft nog meer respect aan de overledenen en hun nabestaanden.
Idd, als wie dan ook -nabestaanden, kabinetsleden, whatever- de militairen had vervangen waren die extra, 'natiewijde' egards er niet.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:36:05 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142645940
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:29 schreef MakkieR het volgende:
Weet iemand iets meer hoe het werkt met die dragers? is op zich wel fascinerend om te zien wat er bij komt kijken, ik bedoel alle richtlijnen, regels en discipline etc.
DP 20-10 (Ceremonieel bij overlijden)
pi_142645948
Afgelopen dagen veel zitten vitten op de NOS met enkele pijnlijke en misplaatste uitspraken/regie e.d.

Maar dit doen ze prima - ingetogen en zwijgend. Beelden spreken voor zich.
pi_142645950
Ik associeer klappen altijd met iets vrolijks. Maar dat zal dan mijn interpretatie wel zijn :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:36:29 #13
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_142645958
goddomme zeg....zitten hier in de tram al mensen grappen over vliegen met MA te maken.....dwazen.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_142645962
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:17 schreef roos85 het volgende:

[..]

[..]

Wat mij betreft kunnen deze foto's in de OP...
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_142645966
800 mensen, nabestaanden en genodigden
pi_142645972
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:36 schreef Toekito het volgende:
goddomme zeg....zitten hier in de tram al mensen grappen over vliegen met MA te maken.....dwazen.
Too soon?
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:37:12 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_142645976
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:35 schreef MakkieR het volgende:
Hoe mooi de ceremonie ook is, ik hoop het nooit meer in mijn leven nog een keer hoeven mee te maken.
Nee ik ook niet. Ik heb nog nooit zoveel kisten en dodenwagens bijelkaar gezien.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_142645979
Ik vroeg mij trouwens af, de dragers met de zwarte uniformen en rode streep op broek; bij welke tak van defensie horen deze?
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:37:20 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_142645981
De helikopters vliegen al boven Ehv centrum. Moest ff checken of ik het nu op de tv hoorde of irl...
pi_142645982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik associeer klappen altijd met iets vrolijks. Maar dat zal dan mijn interpretatie wel zijn :)
Vind je dit iets vrolijks dan?
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:37:25 #21
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_142645983
quote:
Ze zijn overal.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_142645984
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:36 schreef anonymoussie het volgende:
800 mensen, nabestaanden en genodigden
is er een rouwmaaltijd voorzien straks?
pi_142645986
quote:
Ik heb mijn Facebook alweer wat schoner kunnen vegen de dwazen
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:37:32 #24
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142645988
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:34 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Mag, maar ik ben het wel met hem eens, verhoudingsgewijs is dit NL's 9/11
Dit dus. Het gevoel is hetzelfde. En qua mate waarin het me al bijna een week volledig in de ban heeft ook.
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:37:59 #25
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_142645998
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb mijn Facebook alweer wat schoner kunnen vegen de dwazen
Jep. :) Zo scheid je meteen het kaf van het koren.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')