Volgens mij bouwden de Fransen in de jaren dertig zo'n beetje de beste tanks, ze wisten ze alleen niet al te slim in te zetten...quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat dit aan het begin van WW2 anders lijkt te zijn geweest![]()
Voor tegenwoordig denk ik dat Dld een van de meest vooraanstaande landen op dit gebied is. Alleen lopen ze er niet zo mee te koop
Het oosten is niet van belang in deze omdat kiev daar haar klauwen (nog niet) in heeft zitten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:06 schreef Metalfrost het volgende:
Dan moet je je zinnen alleen op West-Oekraïne zetten. Rusland zal wel niet blij zijn als je daarmee ook het oosten aanpakt.
Met samenwerking met andere landen. Allereerst totale ban op alle handel en steun aan kiev, ze volledig boycotten, sancties etc. En als ze dan nog niet kappen met hun tyrannieke genocide ze gepast aanvallen daar waar hun militaire infrastructuren dat vereist.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:07 schreef SPIRO het volgende:
Met wat dan??Nederland heeft ja bijna geen matrieel meer!!
Daarom luchtaanvalquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Duitsland kwam er vrij ver mee een aantal jaren geleden
Alleen als we jou er aan vast mogen nagelen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Kunnen we niet een soort van schrikdraad spannen door de hele dnjepr heen oid dat elke kiev fascist die oost oekraine probeert binnen te vallen 220 door zn kontscheur krijgt.
Zul je eerst door mijn armen moeten om bij mij te komen en mijn armen willen nogwel eens perongeluk tegen iemands schedel aan zwiepen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Alleen als we jou er aan vast mogen nagelen.
Gast je moet springen en zwiepen om mij in de knieën te kunnen raken. Beeld je nu niets in.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Zul je eerst door mijn armen moeten om bij mij te komen en mijn armen willen nogwel eens perongeluk tegen iemands schedel aan zwiepen.
Ik neem gewoon een aanloop, doe zo'n wallrun en gebruik een vensterbank met bloempot als extra afsprong om je met mn knieën recht in je noten te vegen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Gast je moet springen en zwiepen om mij in de knieën te kunnen raken. Beeld je nu niets in.
Okquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik neem gewoon een aanloop, doe zo'n wallrun en gebruik een vensterbank met bloempot als extra afsprong om je met mn knieën recht in je noten te vegen.
Leopard 2(1500pk en 55 ton). Tja wat een mooi apparaat. In mijn dienstplicht daar chauffeur op geweest bij het 41 tankbat alfa. te Hohne(Duitsland) halverwege jaren 80. Mooie tijd. En daardoor direct na mijn dienstplicht gelijk in Duitsland aan het werk dit door een Duitse vriendin. Het is niets geworden met die vriendin, maar wel een mooie baan die mijn toekomst/leven bepaald heeft.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat er wereldwijd maar weinig landen zijn, die betere tanks weten te bouwen als onze oosterburen. De Panther en Tiger waren op het eind van WO II hun tijd ver vooruit en over de Leopard 2 hoeven we het al helemaal niet te hebben...
Bijna 1000...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:49 schreef Geerd het volgende:
Had Ned echt 445 tanks?? Las ik net op Wiki maja wiki
Ten tijde van de koude oorlog, 12 tankbataljons Leo1 en 2. Welliswaar een deel mobilisabel maar we hadden ze wel.quote:
Samen met de apaches en f16 hadden we oekraiene met een paar dagen op de knieen denk ik.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ten tijde van de koude oorlog, 12 tankbataljons Leo1 en 2. Welliswaar een deel mobilisabel maar we hadden ze wel.
http://orbat85.nl/quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:41 schreef Geerd het volgende:
Samen met de apaches en f16 hadden we oekraiene met een paar dagen op de knieen denk ik.
Best veel zegmaar, dom dat we dat niet meer hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
http://orbat85.nl/
Kun je zien wat we in de hoogtijdagen hadden.
Dat we het niet meer in die aantallen hebben is logisch na de opschorting van de dienstplicht en het wegvallen van de muur. Maar dat we bijna niks meer hebben is idd dom.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
Best veel zegmaar, dom dat we dat niet meer hebben.
Dan hadden we een stuk sterker gestaan, vooral nu het overal toch al aan het rommelen is.
En dat het geld wat we hebben in twijfelachtige projecten wordt gepompt NH90, JSF enz. komt er dan nog overheen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat we het niet meer in die aantallen hebben is logisch na de opschorting van de dienstplicht en het wegvallen van de muur. Maar dat we bijna niks meer hebben is idd dom.
Idd, zelfde als met de Fyra, waarom?? Haal een ice of tgv.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En dat het geld wat we hebben in twijfelachtige projecten wordt gepompt NH90, JSF enz. komt er dan nog overheen.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik neem gewoon een aanloop, doe zo'n wallrun en gebruik een vensterbank met bloempot als extra afsprong om je met mn knieën recht in je noten te vegen.
Rebellen? Ik heb het over tegen Kiev.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:19 schreef Hazurr het volgende:
Als kort antwoord voor TS, Nee.
Nederland beschikt niet over de Projectie: transport en bevoorrading.
We hebben geen vliegkampschepen of transportschepen die vanuit de zwarte zee zouden kunnen helpen. Dit maakt luchtsteun onmogelijk.
Ook hebben we geen gepanserde slagkracht: de T-90 UM, en T-84 series die door russen zijn gedoneerd of gestolen zijn van Kiev vreten de ~15 CV9035 IGVs die nog niet gesloopt zijn op alsof het niets is.
Apaches zouden misschien wel effect hebben maar de rebellen hebben al bewezen dat ze verstand hebben van luchtverdediging, naast de draagbare Igla en de langeafstands SA-11 Buk hebben ze waarschijnlijk ook de zeer mobiele Osa luchtdoel raketten.
En onze commandos zijn nog druk bezig met hulpeloos toe te kijken in Mali.
PS. ik heb dus nog niet eens rekening gehouden met het feit dat rusland klaarstaat om ze te helpen zodra het nodig is, oorlog met donetsk is oorlog met rusland.
zowel tegen de rebellen, als tegen kiev zijn wij kansloos.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Rebellen? Ik heb het over tegen Kiev.
Beter vermoord je dan Poetin.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Kruit uit het kruitvat, de-escalatie voor nu en in de toekomst.
Dag van zijn koelbloedige eliminatie mag wat mij betreft de eerste continentale feestdag worden.quote:
Zoals de geschiedenis voorspeldequote:Op dinsdag 2 september 2014 08:35 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Wel weer typisch. Tientallen jaren geeft Nederland vermogens uit om, onder druk van de koude oorlog, een voor ons land behoorlijk leger op de been te houden. Langzaam maar zeker verdwijnt nut en noodzaak van een groot "standing army" en op het absolute dieptepunt van beschikbare troepen en materieel neemt de "oude dreiging" weer toe.
Tuurlijk, die oude Russische troep uit 1940quote:
Zij hebben in ieder geval troep, wij hebben niks meerquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:02 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Tuurlijk, die oude Russische troep uit 1940
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |