Moet zeggen dat Gravity alleen goed te zien is als je je niet doodergert aan het compleet overboord gooien van zo'n beetje alle natuurkundige wetten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gravity
Heeft een tijdje geduurd, maar nu kwam het er dan eindelijk van. Bullock draagt de film prima, ze speelt een goede rol. Het geheel hangt natuurlijk wel van toevalligheden en dat-ging-net-goedjes aan elkaar, maar vermaakt toch wel gedurende die 80 minuten.
Een 8.
Mja, daar weet ik niet alle details van, dus dat maakte het voor mij wat makkelijkerquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Moet zeggen dat Gravity alleen goed te zien is als je je niet doodergert aan het compleet overboord gooien van zo'n beetje alle natuurkundige wetten.
Hoeft ook niet, maar even overvliegen naar een ander station midden in de ruimte die schijnbaar als het ware gewoon stil hangt, is natuurlijk te belachelijk voor woorden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, daar weet ik niet alle details van, dus dat maakte het voor mij wat makkelijker
Zojuist seizoen 1 gezien van deze serie. Het was een sterk seizoen en wat mij vooral opviel is de plottwists. Deze zijn dan ook geweldig uitgevoerd. Acteerwerk was bovengemiddeld.quote:Momenteel zijn terroristen van plan een presidentskandidaat te vermoorden. Mijn vrouw en dochter zijn ook doelwit, en de mensen waarmee ik werk zijn mogelijk betrokken bij beide zaken. Ik ben federaal agent Jack Bauer, en vandaag is de langste dag van mijn leven.
Durf je het woord homo niet te zeggen ofzo?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Jongens (TV Movie 2014) - IMDb
Een mooie kleine Nederlandse productie uit 2013/2014 waar ik nog niet van had gehoord. Daarom misschien des te leuker om toevallig tegen te komen, want het is een film die prima wegkijkt en er cinematografisch goed verzorgd uitziet.
"Jongens" vertelt het coming of age verhaal van Siegert, die tijdens zijn zomervakantie de persoon ontmoet die voor hem het leven op z'n kop zet.
De bekende tiener ongemakkelijkheid/onzekerheid en verlangens die vervolgens om de hoek komen kijken worden gelukkig subtiel uitgewerkt, er worden genoeg details ter eigen interpretatie van de kijker worden gelaten.
En dat is goed voor een onderwerp dat anders al snel in het cliché matige terecht dreigt komen.
Al gauw lijkt Siegert gevangen tussen twee werelden, eentje waarin hij eindelijk erkenning krijgt van zijn grote stoerdere broer en de andere wereld waarin Marc voor hem centraal staat, maar dat is moeilijk te accepteren voor Siegert...
Aangezien we allemaal ooit puber zijn geweest zit er een hoop herkenbaarheid in, ongeacht de soort relatie.
Prima vertolkte rollen van de twee hoofdrolspelers trouwens.
En hoewel de toon van de film compleet anders is deed het coming of age aspect en het "ontsnappen" van het ouderlijk huis uit frustratie me vaag wat denken aan Kings of Summer van vorig jaar.
[ link | afbeelding ]
Score: 8.0/10
IMDB: 7.6/10
Huh, vreemde vergelijking. Sowieso omdat eerst genoemde films weinig met elkaar te maken hebben. Maar een 6? Dan vind je het dus slechter dan heel veel gewone/matige films, je vond er niks speciaals aan? In de goede zin van speciaal dan. Ik vond dit geen enorme topper, maar zeer vermakelijk en juist net even beter dan standaard films.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
The Grand Budapest hotel :
Een film in de stijl van Big Fish, Forrest Gump en The Life of pi' Redelijk film met veel bekende acteurs maar lang niet zo goed als die films die ik eerder opnoemde. Ik geef dit een zesje.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:29 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Durf je het woord homo niet te zeggen ofzo?
Beter dan deel 2? Dat is was alleen leuk omdat het zo slecht was..quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
e, lompe actie en mannengrappen onder elkaar. Hou je dat doel in je achterhoofd, dan heb je hieraan een prima film. Ik heb me uitstekend vermaakt en twee uur lang geen moment verveelt, doordat het tempo er goed in blijft en de actie prima voldoet. Ga je voor een goede verhaallijn zonder plotholes en een goede karakterontwikkeling, dan kun je deze logischerwijs laten liggen.
Ook net gekeken, topshow alleen die jonkies vond ik minder en ik miste Van Damme.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
The Expendables 3
Heel vroeg gelekt, en dat is nog een prima kopie ook. Door het grote audiovisuele spektakel ook zeker de moeite waard om in de bios te kijken.
Over de verhaallijn ga ik niet hebben, die is te voorspelbaar. Maar daar draait het in deze film niet om. Waarom wel? Om dikke, lompe actie en mannengrappen onder elkaar. Hou je dat doel in je achterhoofd, dan heb je hieraan een prima film. Ik heb me uitstekend vermaakt en twee uur lang geen moment verveelt, doordat het tempo er goed in blijft en de actie prima voldoet. Ga je voor een goede verhaallijn zonder plotholes en een goede karakterontwikkeling, dan kun je deze logischerwijs laten liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste race laat wat te wensen over, het was meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een film voor autofanaten, er komt genoeg langs voor ieder wat wils, het verhaal is erg standaard maar nergens saai.
imdb: 6,9
Ikke: 7,5┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Schitterende filmposter in ieder geval...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Jongens (TV Movie 2014) - IMDb
Een mooie kleine Nederlandse productie uit 2013/2014 waar ik nog niet van had gehoord. Daarom misschien des te leuker om toevallig tegen te komen, want het is een film die prima wegkijkt en er cinematografisch goed verzorgd uitziet.
"Jongens" vertelt het coming of age verhaal van Siegert, die tijdens zijn zomervakantie de persoon ontmoet die voor hem het leven op z'n kop zet.
De bekende tiener ongemakkelijkheid/onzekerheid en verlangens die vervolgens om de hoek komen kijken worden gelukkig subtiel uitgewerkt, er worden voldoende details ter eigen interpretatie van de kijker overgelaten.
En dat is goed voor een onderwerp dat anders al snel in het cliché matige terecht dreigt komen.
Al gauw lijkt Siegert gevangen tussen twee werelden, eentje waarin hij eindelijk erkenning krijgt van zijn grote stoerdere broer en de andere wereld waarin Marc voor hem centraal staat, maar dat is moeilijk te accepteren voor Siegert...
Aangezien we allemaal ooit puber zijn geweest zit er een hoop herkenbaarheid in, ongeacht de soort relatie.
Prima vertolkte rollen van de twee hoofdrolspelers trouwens.
En hoewel de toon van de film compleet anders is deed het coming of age aspect en het "ontsnappen" van het ouderlijk huis uit frustratie me vaag wat denken aan Kings of Summer van vorig jaar.
[ link | afbeelding ]
Score: 8.0/10
IMDB: 7.6/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2014 02:47:50 ]
Beter? Ik weet het niet. Slechter of even slecht? Weet ik ook niet. Je moet gewoon kijken voor simpel vermaak.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:07 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Beter dan deel 2? Dat is was alleen leuk omdat het zo slecht was..
quote:Op zondag 27 juli 2014 02:17 schreef ZodiaX het volgende:
Daarbij de vraag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste race laat wat te wensen over, het was meerDie Shelby zou het nooit gered hebben, is gewoon het pluggen van een dikke Amerikaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een film voor autofanaten, er komt genoeg langs voor ieder wat wils, het verhaal is erg standaard maar nergens saai.
imdb: 6,9
Ikke: 7,5
De rest qua politie snap ik wel, dat is iets dat in de EA-serie natuurlijk al delen lang terugkomt, met de spikestrips en dergelijke, dus niet gek dat het nu ook te zien is.Schip ahoy!
quote:Op zondag 27 juli 2014 01:14 schreef Karina het volgende:
[..]
Ook net gekeken, topshow alleen die jonkies vond ik minder en ik miste Van Damme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Mike op 27-07-2014 14:12:14 ]Veni, vidi, vodka.
quote:Op zondag 27 juli 2014 12:21 schreef dumble het volgende:
[..]Oh, kan me echt niet meer herinnerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Mike op 27-07-2014 14:12:22 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Imdb: 6
Ik: 7
De Behandeling (2014) - IMDb
Hoofdinspecteur Nick stort zich op een zaak die vergelijkingen vertoond met een onopgeloste zaak uit zijn verleden.
Sterk geacteerde thriller van onze zuiderburen. Best een heftig verhaal, houdt de spanning er goed in en deed me bij vlagen aan Prisoners/ True detective denken. Kon een beter einde hebben, maar desalniettemin een goede film. Positief verrast.
Imdb: 7,3
Ik: 8+
Walk of Shame (2014) - IMDb
Elizabeth Banks is een stijve huppelkut die werkt als nieuwsanchor en in de race is voor een nieuwe positie op een ander netwerk. Gaat zuipen en moet met een dikke kater LA doorkruisen (zonder poen en gsm) om op tijd te zijn voor een sollicitatie.
Minder debiel dan ik dacht. Lekkere tussendoor film, niets bijzonders maar niet vervelend. Geinig ook dat Bill Burr ineens films doet. Enige vervelende is dat Elizabeth Banks fijn is om naar te kijken maar dat bij elk woord dat ze zegt dat prettige effect weer tenietgedaan wordt. Confused boner time.
Imdb: 6.1
Ik: 6.5
Mary and Max (2009) - IMDb
Marie Daisy Dinkle is een Australisch meisje dat een penvriendschap opbouwt met de dikke autistische Max uit New York.
Niet de eerste keer dat ik deze film zie, ontzettend knap hoe een claymationfilm zo goed de lijn tussen aandoenlijk en grappig weet te bewandelen. Prachtige soundtrack en raakt me elke keer.
Imdb: 8.2
Ik: 8.5
Johnny Mnemonic (1995) - IMDb
Johnny is een datacourier die informatie van een louche groep mensen moet afleveren. Echter is de informatie zeer gewild en heeft Johnny maar een beperkte tijd om erachter te komen wat hij in zijn hoofd heeft opgeslagen.
Tja. Dit krijg je als je verhaal van een briljante schrijver kut verfilmt. William Gibson (cyberpunk opperbaas) zou dit moeten proberen met Neuromancer, maar dan goed. Nostalgische gevoelens kunnen deze film niet redden als je er met een objectief oog naar kijkt. Voelt goedkoop aan, maar wel vermakelijk en een van de redenen dat ik een hekel aan Keanu Reeves (als acteur) heb.
Ik: 6.5
Imdb: 5.5All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Gevonden op het IMDb forum:quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:14 schreef casper019 het volgende:
THE AMAZING SPIDER-MAN 2
[ afbeelding ]
ik ben altijd fan geweest van spiderman, maar dit is de minste van alle spiderman films.
Ook het acteerwerk van Andrew Garfield is vrij slecht in deze film, bijna irritant soms.. speelt heel nepperig. Andere acteurs spelen wel aardig.
Waar andere spiderman films er veel actie en leuke scenes in zaten was dat bij dit deel heel beperkt, het bleef bij een aantal actie scenes... En zelfs in die scenes was er maar minimaal spanning voelbaar.
het verhaal zelf was goed bedacht maar had veel beter uitgewerkt kunnen worden.
het verhaal gaat over dat spiderman meer te weten komt over zijn ouders, en tegelijketijd krijgt hij ook een nieuwe vijand.. en dan is er nog zijn vriendin.......
De film is redelijk vermakelijk nog om te zien, maar haalt het niet bij de andere spidy films....
vandaag kijken, morgen vergeten
6je
Sluit ik me bij aan.quote:Tobey was a better Peter Parker and Andrew was a better Spider-Man
Ik vond Enemy ook een vage maar erg vette film. Ik raad je aan deze video eens te bekijken.quote:Op maandag 28 juli 2014 05:33 schreef El_Matador het volgende:
Sherlock Holmes - Game of Shadows (2011)
[ afbeelding ]
Lekkere Guy Ritchiefilm. Goeie acteurs, lekkere vaart in het verhaal, humor, actie, mooie karakters.
8.4/10
Non-Stop (2014)
[ afbeelding ]
In een week met 3 vliegrampen en de raadselachtige verdwijning van MH370 in het achterhoofd, deze actiefilm gekeken.
Aan de positieve kant de vaart in de film, je wordt erin gezogen en de film laat je niet meer los. Spanning en redelijk onverwacht verhaal.
Aan de negatieve kant de soms vreemde keuzes die gemaakt worden door hoofdpersoon Liam Neeson en de nogal onduidelijke motieven.
Al met al zeker van genoten.
8.1/10
Transcendence (2014)
[ afbeelding ]
Futuristische thriller met een bijzondere hoofdrol voor de altijd sterke Johnny Depp.
Het verhaal neemt af en toe nogal vreemde wendingen, en dat is jammer met een topcast, een thema dat zeer boeiend is en beelden die er prachtig uitzien.
Er had meer ingezeten, helaas.
Toch nog zeker een aardige thriller.
7.5/10
Enemy (2013)
[ afbeelding ]
Een bizarre film die helaas erg traag verloopt. Moet hem nog maar eens zien om hem te begrijpen, de sfeer is goed neergezet, en het verhaal is bijzonder. Wel blijf ik met teveel vragen achteraf zitten en aangezien het een boekverfilming is, denk ik dat er een hoop weggelaten is uit het boek want de film kent nogal wat losse eindjes.
Toch bijzonder, deze Canadese productie met een dubbele Jake Gyllenhaal.
7.6/10
Gracias!quote:Op maandag 28 juli 2014 21:28 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik vond Enemy ook een vage maar erg vette film. Ik raad je aan deze video eens te bekijken.
dat had ik idd ook, niet echt een slechte film, maar ik snapte helemaal niet waar alle mega positieve reacties van kwamen,quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:57 schreef davako het volgende:
12 Years a Slave: Leuke en indrukwekkende film, maar duidelijk overhyped.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |