abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:19:57 #1
431252 Balo45telli
Marokkaanse import-Europeaan.
pi_142615643
The gathering storm: A look back on middle-class Europe's last carefree Christmas before the onset of World War One

Een interessant artikel op de website van The Independent, over hoe het deze week precies 100 jaar geleden is sinds Europa hun "laatste zorgeloze kerst" hadden voordat de Eerste Wereldoorlog uitbrak.

Op het eind van het artikel wordt er aangegeven dat er opvallende en verontrustende parallellen zijn met het verleden, China wordt met Duitsland vergeleken, de Verenigde Staten met het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie met het uiteenvallende Oostenrijks-Hongaarse Rijk:

quote:
There are "striking and unsettling parallels", Emmerson says, with the "geopolitics of the world today". He does not go there, but try casting today's China as the impatient, rising Germany of 1913; or today's America as the already declining Britain of that time; or today's well-meaning, stumbling European Union as a fracturing Austria-Hungary whose collapse unleashed vicious, nationalist hatreds and rivalries.
Het artikel eindigt met de vraag:

quote:
Are we any better in 2013, than we were in 1913, at distinguishing between the "rose of the dawn" and "mass assassins marching forth"?
Wat denken jullie?
Rusland zal Syrië bevrijden van de door het westen getrainde ISIS-strijders.
pi_142616034
hoop het niet maar ik ben bereid te vechten voor mijn land
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:46:02 #3
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142616988
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:27 schreef Jahr00n het volgende:
hoop het niet maar ik ben bereid te vechten voor mijn land
Welk land, je vecht voor de EU bedoel je?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:51:15 #4
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142617231
Ik denk eerder dat Rusland Europa gaat afknellen, als een strak touwtje om de vinger. Geen Derde Wereldoorlog, denk ik, en hoop ik. Duidelijk is wel dat Rusland het meent, en Oekraïne is daarvan pas slechts het begin.

Maar er kan natuurlijk veel gebeuren in een paar jaar. En een kat (of katten) in het nauw maakt rare sprongen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:58:25 #5
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142617566
De gevolgen van het afknellen van Europa door Rusland zijn misschien ook niet te overzien. Een gehele Europese burgeroorlog, door een tekort aan voedsel, medicijnen en schoon drinkwater. Europa zal in de toekomst misschien wel het Afrika van nu worden.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:01:48 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_142617733
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:58 schreef Goldenrush het volgende:
De gevolgen van het afknellen van Europa door Rusland zijn misschien ook niet te overzien. Een gehele Europese burgeroorlog, door een tekort aan voedsel, medicijnen en schoon drinkwater. Europa zal in de toekomst misschien wel het Afrika van nu worden.
Rusland Europa afknellen? Wie wouden ze daarvoor meebrengen dan?
pi_142619661
quote:
_O- Zelfs d natste dromen van Poetah komen nog niet in de buurt van ook maar denken aan het kunnen afknijpen van de EU :')
pi_142620495
Lijkt een beetje op mijn topic waar ik het over hetzelfde heb.
POL / Vrees voor oorlog
pi_142623220
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:58 schreef cjan het volgende:
Lijkt een beetje op mijn topic waar ik het over hetzelfde heb.
POL / Vrees voor oorlog
En jouw topic leek weer een beetje op deel 1 van dit topic :)
NWS / Derde Wereldoorlog in aantocht?
pi_142623308
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:19 schreef Balo45telli het volgende:
Wat denken jullie?
Any better?
Ja dat wel. We hebben immers als volk massaal de kennis van toen en kunnen leren van de lessen van toen.
Much better, dat nou ook weer niet. (als wereld dan). Terreur is er nog steeds. En de mens blijft een mens, dus een virus.
pi_142624033
quote:
Lol. Gaat Rusland bij het afknellen ook de evenaar verschuiven?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_142625255
De VSAmerikaanse media lijken er wel op in te spelen. Constant worden Gaza en de aanslag op MH17 na elkaar en in 1 adem genoemd/behandeld.

Hoop en denk het niet, mits het geisoleerde conflicten blijven.

Gaan er verbindingen komen tussen Syrië (hoor je opeens niks meer van), Palestina en de Vrije Republiek Donetsk, dan zie ik het somberder in, al is een "wereld"oorlog nog steeds geen oorlog waar per se de hele wereld bij betrokken is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 23 juli 2014 @ 05:16:38 #13
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142625279
quote:
15s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:07 schreef El_Matador het volgende:
De VSAmerikaanse media lijken er wel op in te spelen. Constant worden Gaza en de aanslag op MH17 na elkaar en in 1 adem genoemd/behandeld.

Hoop en denk het niet, mits het geisoleerde conflicten blijven.

Gaan er verbindingen komen tussen Syrië (hoor je opeens niks meer van), Palestina en de Vrije Republiek Donetsk, dan zie ik het somberder in, al is een "wereld"oorlog nog steeds geen oorlog waar per se de hele wereld bij betrokken is.
Wat zouden de partijen moeten zijn volgens jou dan?

- laat maar, verkeerd geïnterpreteerd -
pi_142625297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:16 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wat zouden de partijen moeten zijn volgens jou dan?
De grootmachten VS, Europa (gelukkig verdeeld en geen groot happy iedereen is het met elkaar eens EUblok zoals de maakbaren graag zien), Rusland+Krim+Donetsk, China, Iran+Syrie, Israel, Arabische wereld.

Maleisie heeft alvast wat Boeings ingezet. :+
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 23 juli 2014 @ 05:23:10 #15
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142625305
quote:
12s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De grootmachten VS, Europa (gelukkig verdeeld en geen groot happy iedereen is het met elkaar eens EUblok zoals de maakbaren graag zien), Rusland+Krim+Donetsk, China, Iran+Syrie, Israel, Arabische wereld.

Maleisie heeft alvast wat Boeings ingezet. :+
Ik doe iig niet mee als Nederland weer wordt gestuurd voor hopeloze doeleinden.
Maar dat zou de mensheid niet al te veel goeds doen.
pi_142625308
Waarmee gaan die landen zo'n WO3 voeren dan?
  woensdag 23 juli 2014 @ 05:26:44 #17
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142625312
quote:
5s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waarmee gaan die landen zo'n WO3 voeren dan?
“I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.”
pi_142625317
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:23 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ik doe iig niet mee als Nederland weer wordt gestuurd voor hopeloze doeleinden.
Lijkt me verstandig.

Ik doe sowieso niet mee. Mijn leven in de waagschaal stellen voor Nederland? :N

woensdag 23 juli 2014 @ 05:27:51 #19
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142625320
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me verstandig.

Echt he. Fuck Nederland.
pi_142625326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:26 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

“I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.”
Sja, makkelijke uitspraak. Als ie niet klopt leef je toch niet meer om hem de rectificeren. Of je overleeft die oorlogen sowieso niet.

pi_142625333
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:27 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Echt he. Fuck Nederland.
CNN: "our allies (lees: lap dogs) the Dutch", een paar uur na de aanslag.

Een hele dikke vinger, houdoe en bedankt, dat zal mijn inzet zijn.

pi_142625339
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:27 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Echt he. Fuck Nederland.
Ach je ken er aardig relaxt wonen wanneer je alle mafketels in de buurt links laat liggen.
pi_142625351
quote:
12s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:32 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ach je ken er aardig relaxt wonen wanneer je alle mafketels in de buurt links laat liggen.
:N
17 miljoen mensen op een postzegeltje die nog steeds denken dat de wereld om hen draait.

pi_142625355
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:N
17 miljoen mensen op een postzegeltje die nog steeds denken dat de wereld om hen draait.
Je moet natuurlijk wel op de goede plek gaan wonen. :P
pi_142625362
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel op de goede plek gaan wonen. :P
En op je zolderkamertje blijven?

pi_142625367
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En op je zolderkamertje blijven?
Mijn ouders hadden huis met plat dak, daarna had ik een zolder met boktorren. -O-
pi_142625394
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:51 schreef Goldenrush het volgende:
Ik denk eerder dat Rusland Europa gaat afknellen, als een strak touwtje om de vinger. Geen Derde Wereldoorlog, denk ik, en hoop ik. Duidelijk is wel dat Rusland het meent, en Oekraïne is daarvan pas slechts het begin.

Maar er kan natuurlijk veel gebeuren in een paar jaar. En een kat (of katten) in het nauw maakt rare sprongen.
Lees je eens in man :'). Er zijn kinderen die dit soort posts lezen, klakkeloos overnemen en 't dan vervolgens zelf gaan spuien zijnde een waarheid.

Het enige dat Rusland heeft zijn: nukes, gas, landmassa, en de hoop in China (en India) zijn bescherming (wat onderhand op slaafsheid begint te lijken).

De EU telt 500 miljoen inwoners tov 150 in Rusland.

Binnen dit monetaire stelsel is de EU met de VS VIJFTIEN keer zo rijk.

Vrijwel alle techniek en wetenschap komt voorlopig nog uit het westen + Z-korea en Japan.

Dit betekent dat vrijwel alle technologie waar Rusland gebruik van maakt uit het Westen en bondgenoten komt. Maar ook veel primaire (waaronder voedsel) en secundaire (luxe) producten kunnen ze zelf niet (laten) produceren. Vandaar dat ze ook geen countersancties jegens westerse bedrijven durven invoeren, terwijl de EU nu al de grootste Russische bedrijven begint af te knijpen.

Vwb het gas: er zijn alternatieven voor Europa. Voor Rusland betekent het een verlies van 60(!) procent op hun bnp. Ja, China hebben ze een deal mee gesloten. Eentje waar ze over DERTIG jaar evenveel mee verdienen als ze met de EU nu in DRIE jaar doen.

En naast dit alles heeft Rusland enorme demografische problemen (lees: populatie gaat enorm dalen).

Het grootste gevaar zit 'm in de reactie van de rest vd BRICS op een eventuele open economische oorlog. Zullen ze en durven ze versnelt de dollar laten vallen? Hoe dan ook - dat is iig niet aan Rusland.
pi_142625408
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Lees je eens in man :'). Er zijn kinderen die dit soort posts lezen, klakkeloos overnemen en 't dan vervolgens zelf gaan spuien zijnde een waarheid.

Het enige dat Rusland heeft zijn: nukes, gas, landmassa, en de hoop in China (en India) zijn bescherming (wat onderhand op slaafsheid begint te lijken).

Vrijwel alle techniek en wetenschap komt voorlopig nog uit het westen + Z-korea en Japan.

Dit betekent dat vrijwel alle technologie waar Rusland gebruik van maakt uit het Westen en bondgenoten komt. Maar ook veel primaire (waaronder voedsel) en secundaire (luxe) producten kunnen ze zelf niet (laten) produceren. Vandaar dat ze ook geen countersancties jegens westerse bedrijven durven invoeren, terwijl de EU nu al de grootste Russische bedrijven begint af te knijpen.

Vwb het gas: er zijn alternatieven voor Europa. Voor Rusland betekent het een verlies van 60(!) procent op hun bnp. Ja, China hebben ze een deal mee gesloten. Eentje waar ze over DERTIG jaar evenveel mee verdienen als ze met de EU nu in DRIE jaar doen.

En naast dit alles heeft Rusland enorme demografische problemen (lees: populatie gaat enorm dalen).

Het grootste gevaar zit 'm in de reactie van de rest vd BRICS op een eventuele open economische oorlog. Zullen ze en durven ze versnelt de dollar laten vallen? Hoe dan ook - dat is iig niet aan Rusland.
Je maakt alleen kleine vergissing in de rijkdom en uitgestrektheid van dat land.
pi_142625421
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je maakt alleen kleine vergissing in de rijkdom en uitgestrektheid van dat land.
Vertel.
pi_142625433
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vertel.
Historisch gezien zijn daar al wat vergissingen gemaakt.
pi_142625437
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Als je niets weet of hebt te zeggen hoef je niet te citeren natuurlijk :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 06:02:01 ]
pi_142625440
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als je niets weet of hebt te zeggen hoef je niet te citeren natuurlijk :P
Je snapt het niet?
pi_142625442
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Volgens sommigen is de geschiedenis nu ineens "af" of voorbij. :')

Alsof Poetin 1 spiertje verrekt bij de verrekte sancties.

Europa denkt echt nog de baas in de wereld te zijn, zelfs de VS erkent publiekelijk dat hun leidende positie is uitgespeeld. :')

pi_142625447
quote:
5s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:02 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je snapt het niet?
Ja
pi_142625448
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja
Ok dat kan.
pi_142625449
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ok dat kan.
"Ja, ik snap het niet."
pi_142625450
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

"Ja, ik snap het niet."
Daar heb ik ook regelmatig last van.
pi_142625454
quote:
3s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Daar heb ik ook regelmatig last van.
Komt er nog een uitleg dan?
pi_142625456
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Komt er nog een uitleg dan?
Iets met Napoleon en later nog ene Adolf.
pi_142625459
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Iets met Napoleon en later nog ene Adolf.
Ga pitten man
pi_142625466
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ga pitten man
Er was een keer NL premier die ook zoiets zei.
pi_142625471
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Er was een keer NL premier die ook zoiets zei.
Was dat niet "ga achter t aanrecht staan"?
  woensdag 23 juli 2014 @ 06:18:03 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142625480
Mensen proberen hun uiterste best te doen om een oorlog te voorspellen maar de vorige twee wereld oorlogen zijn ook op manieren begonnen die maar weinig mensen zagen aankomen waarschijnlijk.

Persoonlijk denk ik dat er voorlopig geen WO3 komt. Daarvoor zijn de belangen in de wereld teveel verstrengeld. Maar een grote oorlog van een aantal landen sluit ik niet uit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 23 juli 2014 @ 06:57:02 #44
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_142625577
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Europa denkt echt nog de baas in de wereld te zijn, zelfs de VS erkent publiekelijk dat hun leidende positie is uitgespeeld. :')
Europa denkt echt niet de baas in de wereld te zijn, malloot. Anders hadden ze daar in USA-stijl al lang een ultimatum van 48 uur of zo afgekondigd in Oost-Oekraïne en vervolgens het land gebombardeerd (zoals in Servië en in Afghanistan).

En Rusland stelt ook niet zo veel voor, ze hebben alleen veel grondstoffen waar we afhankelijk van zijn, maar als de NAVO besluit om er met volle kracht in te gaan dan zijn ze in no time history. Daarom is Rusland nu ook merkwaardig terughoudend, omdat ze zien hoeveel protest die beschieting van die vliegramp heeft veroorzaakt.

Die Poetin is ook een domme fantast, die moet daar weg van de macht. Er zijn in de afgelopen jaren tig toenaderingsinitiatieven geweest tussen de NAVO en Rusland, wat logisch is want gemeenschappelijke vijand met de USA (moslimterroristen bv. Tsjetjenië en andere grensgebieden). Maar Putin wil liever terug naar zijn oude nationalistische KGB-tijd, waar de Amerikanen nog de vijand en de duivel waren en alles gemakkelijk zwart-wit was.
  woensdag 23 juli 2014 @ 07:15:18 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142625646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:57 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Europa denkt echt niet de baas in de wereld te zijn, malloot. Anders hadden ze daar in USA-stijl al lang een ultimatum van 48 uur of zo afgekondigd in Oost-Oekraïne en vervolgens het land gebombardeerd (zoals in Servië en in Afghanistan).

En Rusland stelt ook niet zo veel voor, ze hebben alleen veel grondstoffen waar we afhankelijk van zijn, maar als de NAVO besluit om er met volle kracht in te gaan dan zijn ze in no time history. Daarom is Rusland nu ook merkwaardig terughoudend, omdat ze zien hoeveel protest die beschieting van die vliegramp heeft veroorzaakt.

Die Poetin is ook een domme fantast, die moet daar weg van de macht. Er zijn in de afgelopen jaren tig toenaderingsinitiatieven geweest tussen de NAVO en Rusland, wat logisch is want gemeenschappelijke vijand met de USA (moslimterroristen bv. Tsjetjenië en andere grensgebieden). Maar Putin wil liever terug naar zijn oude nationalistische KGB-tijd, waar de Amerikanen nog de vijand en de duivel waren en alles gemakkelijk zwart-wit was.
Poetin wil dat omdat het volk daar pal achter staat. Zijn populariteit is groter dan ooit na het gebeuren met de krim.
  woensdag 23 juli 2014 @ 07:40:32 #46
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_142625735
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 07:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Poetin wil dat omdat het volk daar pal achter staat. Zijn populariteit is groter dan ooit na het gebeuren met de krim.
Dat beweert hij zelf ja. In Noord-Korea is de uitslag ook altijd 100 procent, wat heb je aan dat soort "polls"?
  woensdag 23 juli 2014 @ 07:55:01 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142625802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 07:40 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Dat beweert hij zelf ja. In Noord-Korea is de uitslag ook altijd 100 procent, wat heb je aan dat soort "polls"?
Mhmm, ik denk dat die uitslag wel legitiem is. De manipulatie slag ligt al een stap eerder, namelijk bij de media die de beeldvorming doet voor hem.
pi_142625894
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 07:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mhmm, ik denk dat die uitslag wel legitiem is. De manipulatie slag ligt al een stap eerder, namelijk bij de media die de beeldvorming doet voor hem.
Precies, dus wat voor een waarde heeft dit dan:

quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 07:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
pi_142625914
''Putin, you should have admired your daughters wisdom when she choose living in The Netherlands over Russia, when she married a Dutch guy instead of a Russian drunk. She recognized what you seem to fail to see. Your delusional path of devidement and your naive sentiment of a strong Russia will never bring what your daughter and most people seek; health, wealth, freedom, morality, progress and happiness. It is not always a bad idea to take the depended role within the world community. It could have been a way grow out of your petty ego - for u and all your citizens. At most you will now settle for being a puppet-state of China in an even more devided world, with very little hope of a good outcome - for any side. Cheers to your nationalism while your childrens children will be anything but Russian. Your own seed will help us expand - expand towards a more and more united continent.''

Las ik toevallig op YT RT. Wat emotioneel gezemel wellicht, maar pakt ook wel weer de kern vwb de keuzes die landen nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 08:15:08 ]
  woensdag 23 juli 2014 @ 08:21:53 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142626011
quote:

[..]

Twee voor je hebben rusland ook onderschat en mochten terug lopen. Met 10% van de oorspronkelijke manschappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_142626575
quote:
De EU telt 500 miljoen inwoners tov 150 in Rusland. En naast dit alles heeft Rusland enorme demografische problemen (lees: populatie gaat enorm dalen).
Russian population: 142,470,272 (2014).

quote:
Rusland heeft [...] de hoop in China [...] zijn bescherming (wat onderhand op slaafsheid begint te lijken).
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:13 schreef LelijKnap het volgende:
At most you will now settle for being a puppet-state of China in an even more devided world

Las ik toevallig op YT RT. Wat emotioneel gezemel wellicht, maar pakt ook wel weer de kern vwb de keuzes die landen nemen.
Toevallig.. toch niet één en dezelfde persoon :? :')
-
pi_142626715
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:02 schreef Charismatisch het volgende:
Russian population: 142,470,272 (2014).
EU telt ook niet exact 500 miljoen inwoners. Dat je dat niet eens wist :O
pi_142627435
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Pfffff als we echt kwaad willen moeten ze eerst langs Finland, plus dat in het STAVKA-tijdperk de grens bij Berlijn lag, nu moeten ze beginnen bij Smolensk en Rostov, dat is en dusdanig logistieke operatie om Europa conventioneel te bezetten, dat de russen nu echt niet meer binnen 2 weken aan de Rijn staan
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142629139
:') Niemand zit op een derde wereldoorlog te wachten, ook puttin niet.
Dit alles loopt met een sisser af
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  woensdag 23 juli 2014 @ 13:07:37 #55
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142633636
quote:

[..]

De deals tussen Rusland en China zorgen voor onafhankelijkheid voor Rusland van Europa. ~ De deal tussen het Russische Gazprom en China National Petroleum Corporation zal niet de laatste zijn, en de groei van China staat ook niet stil, dus die cijfers lul je hier gewoon uit je nek.

Als je al zelf zegt dat Rusland zo'n enorme landmassa heeft dan kan je toch zelf wel de conclusie trekken dat ze prima in staat zijn zelf primaire en secundaire producten te produceren, wat ze zeker wel doen. ( :')) Een dalende bevolking is hierbij zelfs een zegen, als de wereldwijde oorlogen zorgen voor een voedselcrisis.

Je bagatelliseert de macht van Rusland enorm. Ja, Rusland zit nu in een transitie en als je het nu vergelijkt met het machtige VS dan is RU machteloos, maar als je kijkt naar de oplopende staatsschuld van de VS (en de afbrokkelende EU) en de gunstige positie van Rusland t.o.v. China zullen zij zeer zeker een groot machtblok vormen. En: http://en.wikipedia.org/wiki/Medvedev_modernisation_programme
pi_142644323
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:07 schreef Goldenrush het volgende:

[..]

De deals tussen Rusland en China zorgen voor onafhankelijkheid voor Rusland van Europa. ~ De deal tussen het Russische Gazprom en China National Petroleum Corporation zal niet de laatste zijn, en de groei van China staat ook niet stil, dus die cijfers lul je hier gewoon uit je nek.

Als je al zelf zegt dat Rusland zo'n enorme landmassa heeft dan kan je toch zelf wel de conclusie trekken dat ze prima in staat zijn zelf primaire en secundaire producten te produceren, wat ze zeker wel doen. ( :')) Een dalende bevolking is hierbij zelfs een zegen, als de wereldwijde oorlogen zorgen voor een voedselcrisis.

Je bagatelliseert de macht van Rusland enorm. Ja, Rusland zit nu in een transitie en als je het nu vergelijkt met het machtige VS dan is RU machteloos, maar als je kijkt naar de oplopende staatsschuld van de VS (en de afbrokkelende EU) en de gunstige positie van Rusland t.o.v. China zullen zij zeer zeker een groot machtblok vormen. En: http://en.wikipedia.org/wiki/Medvedev_modernisation_programme
Zoek die getallen maar op. Het zal niet de laatste deal zijn, maar besef je , ze hebben een decenium gedaan over deze deal van 500 miljard - 500 miljard over een periode van dertig jaar. (T
pi_142649522
quote:

[..]

Oh dan..... to war!!!

We kunnen ze hebben ;)
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_142652135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:46 schreef Gremen het volgende:
:') Niemand zit op een derde wereldoorlog te wachten, ook puttin niet.
Dit alles loopt met een sisser af
Veel mensenkennis heb je niet
pi_142652201
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me verstandig.

Waar wel voor?
pi_142708265
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Waar wel voor?
Familie, partner en goede vrienden, meer niet.

pi_142776050
quote:

[..]

Nou moe, gas geleverd aan EU vormt 60% van hun BNP? Dus dan vormt olie, waar ze 6 keer meer inkomsten uit halen 360% van hun BNP!
Dan heb je nog diamanten, metalen, etc.. wat geeft dat, een inkomen uit grondstoffen van 500% van het BNP? Nu is BNP meer dan enkel wat je verkoopt, het grootste deel is wat de industrie produceert, stel 4 maal de export, dan krijg je een BNP gelijk aan 2500% van het BNP... ?! Wat enkel mogelijk is als BNP=0 ...

60% van BNP :') heb je 60 miljard en 60% door elkaar gehaald? zoveel brengt hun gas aan Europa op, wat neerkomt op 3% van hun bnp.

"Er zijn kinderen die dit soort posts lezen, klakkeloos overnemen en 't dan vervolgens zelf gaan spuien zijnde een waarheid. " autobiografisch?

"De hoop in China en India z'n bescherming? Ik neem aan dat je niet militair bedoelt, want Rusland is hun grootste leverancier van wapens.
Voor Afghanistan eveneens, en het is de VS die de wapens van Rusland koopt voor Afghanistan. een woordvoeder van het Pentagon heeft op een hoorzitting deze week verklaart dat igv sancties tegen de wapenfabrikant in kwestie het effect voor Afghanistan "disastrous" zou zijn. Want de VS heeft 90 Russische helikopters voor de Afghanen besteld, omdat het de enige zijn waar ze mee kunnen vliegen, die ze kunnen onderhouden en repareren.

Irak is door Amerika in de steek gelaten, het land vecht nu voor z'n leven tegen ISIS, de VS talmt, wie is er ingesprongen en meteen de belangrijkste wapenleverancier: Rusland. En de andere bondgenoot van Irak is Iran dat troepen inzet. Wat een klucht, de VS laat een puinhoop achter en landen die door het Westen met sancties overladen worden moeten de shit opruimen.

ISIS kijkt nu ook naar Europa, vier doden in België tijdens aanslag, berichten uit Noorwegen, en intelligence reports die zeggen dat het gevaar voor een aanslag in Europa nooit zo groot is geweest. Wat doet Europa? Sancties instellen tegen het hoofd van de russische anti-terrorisme afdeling. Als Rusland nu nieuws van een geplande aanslag opvangt zetten ze zich met een pak popcorn voor de tv... Idem voor smokkel van radioactief materiaal uit Rusland, niet echt een Russisch probleem, want het verlaat het land.

Wat de sancties betreft:
Bevoorrading van nucleaire fuel voor kerncentrales in Oosteuropa en de VS kan in gedrang komen. Boeing haal z'n zeldzame metalen uit Rusland, Shell kan z'n investeringen in rusland kwijtraken, BP idem, en de pensioenfondsen van ruim een miljoen Britten zullen verliezen lijden.
En Oekraine betaalt nog steeds z'n gas niet, verwacht maar dat de gaskran dicht gaat deze winter.
Wat Rusland aan inkomsten verliest kan het deels compenseren met wapenverkopen aan onstabiele regios, vooral de BUK zal nu in trek zijn.
wordt een interessante tijd...
pi_142780438
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:22 schreef meth1745 het volgende:
eb je 60 miljard en 60% door elkaar gehaald? zoveel brengt hun gas aan Europa op
Excuus, bedoelde inderdaad export. En het moge duidelijk zijn dat ik met 'gas' doel op 'olie, gas en kool'. In 2012 kocht de EU aan 215 miljard euro t.o.v. Rusland zijn totale export t.w.v. 372 miljard.

quote:
"De hoop in China en India z'n bescherming? Ik neem aan dat je niet militair bedoelt, want Rusland is hun grootste leverancier van wapens.
Politiek, economisch en militair, maar met name economisch. Maar ik snap je argument als nog niet, ''in het geval van een militair conflict heeft Rusland deze twee landen niet nodig OMDAT het een (aanzienlijk) deel van hun wapens levert'' ??

quote:
Voor Afghanistan eveneens, en het is de VS die de wapens van Rusland koopt voor Afghanistan. een woordvoeder van het Pentagon heeft op een hoorzitting deze week verklaart dat igv sancties tegen de wapenfabrikant in kwestie het effect voor Afghanistan "disastrous" zou zijn. Want de VS heeft 90 Russische helikopters voor de Afghanen besteld, omdat het de enige zijn waar ze mee kunnen vliegen, die ze kunnen onderhouden en repareren.
Relevantie ontgaat mij volledig.

quote:
Irak is door Amerika in de steek gelaten, het land vecht nu voor z'n leven tegen ISIS, de VS talmt, wie is er ingesprongen en meteen de belangrijkste wapenleverancier: Rusland. En de andere bondgenoot van Irak is Iran dat troepen inzet. Wat een klucht, de VS laat een puinhoop achter en landen die door het Westen met sancties overladen worden moeten de shit opruimen.
Ik heb nergens gezegd dat het Westen moreel superieur is.
quote:

ISIS kijkt nu ook naar Europa, vier doden in België tijdens aanslag, berichten uit Noorwegen, en intelligence reports die zeggen dat het gevaar voor een aanslag in Europa nooit zo groot is geweest. Wat doet Europa? Sancties instellen tegen het hoofd van de russische anti-terrorisme afdeling. Als Rusland nu nieuws van een geplande aanslag opvangt zetten ze zich met een pak popcorn voor de tv... Idem voor smokkel van radioactief materiaal uit Rusland, niet echt een Russisch probleem, want het verlaat het land.
Ook hier ontgaat de relevantie mij volledig.

quote:
Bevoorrading van nucleaire fuel voor kerncentrales in Oosteuropa en de VS kan in gedrang komen. Boeing haal z'n zeldzame metalen uit Rusland, Shell kan z'n investeringen in rusland kwijtraken, BP idem, en de pensioenfondsen van ruim een miljoen Britten zullen verliezen lijden.
En Oekraine betaalt nog steeds z'n gas niet, verwacht maar dat de gaskran dicht gaat deze winter.
Wat Rusland aan inkomsten verliest kan het deels compenseren met wapenverkopen aan onstabiele regios, vooral de BUK zal nu in trek zijn.
wordt een interessante tijd...
BRICS (vooral China) hebben inderdaad een monopolie op de zeldzame metalen en da's een probleem.
pi_142781293
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Excuus, bedoelde inderdaad export. En het moge duidelijk zijn dat ik met 'gas' doel op 'olie, gas en kool'. In 2012 kocht de EU aan 215 miljard euro t.o.v. Rusland zijn totale export t.w.v. 372 miljard.

[..]

Politiek, economisch en militair, maar met name economisch. Maar ik snap je argument als nog niet, ''in het geval van een militair conflict heeft Rusland deze twee landen niet nodig OMDAT het een (aanzienlijk) deel van hun wapens levert'' ??
ik dacht dat je bedoelde in geval van militair conflict: de steun van die twee zou verwaarloosbaar zijn omdat Rusland veel meer wapens heeft.
quote:
Relevantie ontgaat mij volledig.

Ik heb nergens gezegd dat het Westen moreel superieur is.

Het Westen moet beseffen wat de gevolgen zijn van verdere sancties: zonder Russische hulp kunnen die landen het niet redden, de Taliban in Afghanistan betekende voor het Westen niets, enkel het feit dat ze aan een terrorist als Bin Laden onderdak boden maakte hen een probleem na 9/11. Een ISIS regime dat Syrië, Afghanistan en Irak beheerst is van een heel ander kaliber, dat heeft wereldwijde gevolgen.
quote:
Ook hier ontgaat de relevantie mij volledig.
De TT is derde wereldoorlog, in dat geval hebben gasleveringen aan wie dan ook, toekomstige pijplijnen, handelsbalansen etc... weinig belang en de demografische evolutie van Rusland maakt al helemaal niet uit, na een wereldoorlog zal geen enkel land veel mensen overhouden...
Dus ik dacht dat de discussie iets ruimer lag dan WW3, ik heb het over de werkelijke gevaren die ons bedreigen. My mistake, had misschien de hele discussie moeten teruglezen, maar toen ik die 60% zag staan...
quote:
BRICS (vooral China) hebben inderdaad een monopolie op de zeldzame metalen en da's een probleem.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:28:59 #64
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_142781444
Derde wereldoorlog. :D

Welke kant zou Turkije kiezen denken jullie.

Of zal de hele islamitische wereld een blok vormen denken jullie.
pi_142781562
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:28 schreef Malatyali0691 het volgende:

Vorige twee wereldoorlogen stonden ze niet aan de kant van de geallieerden iig.
I´m back.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:34:31 #66
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_142781585
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vorige twee wereldoorlogen stonden ze niet aan de kant van de geallieerden iig.
Turkije (toen Ottomaanse rijk) stond in WO1 aan de kant van de Centralen (Duitsland, Oosten-Hongarije en Bulgarije).
pi_142781594
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:28 schreef Malatyali0691 het volgende:

Duh!
  zondag 27 juli 2014 @ 16:35:19 #68
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_142781608
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Duh!
Heb je geen andere betere antwoord. :')

Wat denk je eigenlijk.
pi_142781613
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:34 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Turkije (toen Ottomaanse rijk) stond in WO1 aan de kant van de Centralen (Duitsland, Oosten-Hongarije en Bulgarije).
WO2 ook, toch?
I´m back.
pi_142781617
Alsof Turkije ooit aan de kant van Israël gaat staan.
pi_142781629
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:35 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Heb je geen andere betere antwoord. :')

Wat denk je eigenlijk.
heb je geen betere vraag? :')
  zondag 27 juli 2014 @ 16:37:59 #72
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_142781667
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

WW2 ook, toch?
Nee, Turkije (en toen ook echt Turkije en geen Ottomaanse rijk meer) had aan het einde van WO2 (februari 1945) "symbolisch ( :') )" de oorlog verklaart aan Duitsland en bondgenoten.

Turkije had wel overwegen om de kant van Duitsland te kiezen in 1941 maar hebben ze gelukkig nooit gedaan. ^O^ Anders was hun lot hetzelfde als na WO1. :')
pi_142781711
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:37 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Nee, Turkije (en toen ook echt Turkije en geen Ottomaanse rijk meer) had aan het einde van WO2 (februari 1945) "symbolisch (:') )" de oorlog verklaart aan Duitsland en bondgenoten.

Turkije had wel overwegen om de kant van Duitsland te kiezen in 1941 maar hebben ze gelukkig nooit gedaan. ^O^ Anders was hun lot hetzelfde als na WO1. :')
Moet mijn kennis nodig een keer afstoffen...
Neutraal dus.
I´m back.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:43:05 #74
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_142781812
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moet mijn kennis nodig een keer afstoffen...
Zal ik doen. :Y

http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_I

http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II

Ja en Turkije stond aan de kant van de Centralen (geleid door Duitsland) en in WO2 was het neutraal.

[ Bericht 6% gewijzigd door Malatyali0691 op 27-07-2014 16:49:21 ]
  zondag 27 juli 2014 @ 16:44:09 #75
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_142781841

[ Bericht 100% gewijzigd door Malatyali0691 op 27-07-2014 16:44:23 ]
pi_142786730
De wereld is te zeer verdeeld voor een WO111
  zondag 27 juli 2014 @ 19:31:05 #77
37295 Luigi
mario pls
pi_142786830
Er wordt bijna nergens zoveel doem gedacht als op fok :').
pi_142787687
Als wij weer bezet worden blijken er weer heel veel NSBers in ons midden te zitten...
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_142799776
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:28 schreef vinagrait het volgende:
De wereld is te zeer verdeeld voor een WO111
Lekker boeiend
pi_142799800
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:31 schreef Luigi het volgende:
Er wordt bijna nergens zoveel doem gedacht als op fok :').
Geen idee of dat waar is, hier uit men het alleen.
pi_142799811
quote:
13s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:53 schreef paulgo het volgende:
Als wij weer bezet worden blijken er weer heel veel NSBers in ons midden te zitten...
En dat zullen dan weer socialisten zijn, vermoed ik zo.
pi_142801009
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En dat zullen dan weer socialisten zijn, vermoed ik zo.
Jij bent ook niet te vertrouwen.
pi_142801043
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:49 schreef Randle het volgende:

[..]

Jij bent ook niet te vertrouwen.
Iedereen die dat over mij zegt, is juist niet te vertrouwen.
  Overall beste user 2022 maandag 28 juli 2014 @ 16:29:46 #84
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_142817004
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:34 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Wel lullig voor Wilders. Eerst piepen dat ze Wenen wilden veroveren, gaan ze vervolgens met de Oostenrijkers meevechten....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_142817611
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Lekker boeiend
Hoezo? Er moet uiteindelijk wel een winnende partij zijn natuurlijk. Je gaat niet een oorlog in met te weinig gelijkgezinden, want dan win je het niet.
Verdeeldheid is goed. Voorkomt oorlog.
pi_142820459
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:46 schreef vinagrait het volgende:

[..]

Hoezo? Er moet uiteindelijk wel een winnende partij zijn natuurlijk. Je gaat niet een oorlog in met te weinig gelijkgezinden, want dan win je het niet.
Verdeeldheid is goed. Voorkomt oorlog.
Een winnende partij? Die is er niet altijd hoor.
En je gaat niet altijd een oorlog in, je kan er ook in worden meegezogen.
En alsof het altijd de ene groep tegen de ander is... De volgende WO is gewoon een multiplayergame. 8 teams, 3 handicaps, 170 deelnemers, oneven aantallen, niet eerlijk verdeelde rantsoenen, cheatcodes zoals unlimited guns of continues voor sommige landen, andere landen hebben annoying of useless codes zoals Big Head of Paintball mode, meerdere stagelevels, meerdere missies, 1 team minstens 80 landen en 1 team maximaal 3 landen, minimaal 1 team krijgt alle blauwe schilden en bliksems en minimaal 1 team krijgt steeds banaantjes en groene schilden, minimaal 30 landen switchen minimaal 3 x van team, minimaal 3 landen switchen 9 x van team, minimaal 4 landen doen alsof ze verslagen zijn en komen aan het eind van the battle ineens meedoen en met de ongeveer 20 deelnemers die niet meedoen komt er nog een bonusronde.
pi_142820716
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Een winnende partij? Die is er niet altijd hoor.
En je gaat niet altijd een oorlog in, je kan er ook in worden meegezogen.
En alsof het altijd de ene groep tegen de ander is... De volgende WO is gewoon een multiplayergame. 8 teams, 3 handicaps, 170 deelnemers, oneven aantallen, niet eerlijk verdeelde rantsoenen, cheatcodes zoals unlimited guns of continues voor sommige landen, andere landen hebben annoying of useless codes zoals Big Head of Paintball mode, meerdere stagelevels, meerdere missies, 1 team minstens 80 landen en 1 team maximaal 3 landen, minimaal 1 team krijgt alle blauwe schilden en bliksems en minimaal 1 team krijgt steeds banaantjes en groene schilden, minimaal 30 landen switchen minimaal 3 x van team, minimaal 3 landen switchen 9 x van team, minimaal 4 landen doen alsof ze verslagen zijn en komen aan het eind van the battle ineens meedoen en met de ongeveer 20 deelnemers die niet meedoen komt er nog een bonusronde.
Nou, nou, leuk aan het gamen?
pi_142820844
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:17 schreef vinagrait het volgende:

[..]

Nou, nou, leuk aan het gamen?
Nee ik was verslaafd, ben clean nou, maar ehm... van al dat discussiëren kwamen alle flashbacks weer naar boven. :)
pi_142820968
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee ik was verslaafd, ben clean nou, maar ehm... van al dat discussiëren kwamen alle flashbacks weer naar boven. :)
Ach, zolang het maar geen blackouts worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')