abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:19:57 #1
431252 Balo45telli
Marokkaanse import-Europeaan.
pi_142615643
The gathering storm: A look back on middle-class Europe's last carefree Christmas before the onset of World War One

Een interessant artikel op de website van The Independent, over hoe het deze week precies 100 jaar geleden is sinds Europa hun "laatste zorgeloze kerst" hadden voordat de Eerste Wereldoorlog uitbrak.

Op het eind van het artikel wordt er aangegeven dat er opvallende en verontrustende parallellen zijn met het verleden, China wordt met Duitsland vergeleken, de Verenigde Staten met het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie met het uiteenvallende Oostenrijks-Hongaarse Rijk:

quote:
There are "striking and unsettling parallels", Emmerson says, with the "geopolitics of the world today". He does not go there, but try casting today's China as the impatient, rising Germany of 1913; or today's America as the already declining Britain of that time; or today's well-meaning, stumbling European Union as a fracturing Austria-Hungary whose collapse unleashed vicious, nationalist hatreds and rivalries.
Het artikel eindigt met de vraag:

quote:
Are we any better in 2013, than we were in 1913, at distinguishing between the "rose of the dawn" and "mass assassins marching forth"?
Wat denken jullie?
Rusland zal Syrië bevrijden van de door het westen getrainde ISIS-strijders.
pi_142616034
hoop het niet maar ik ben bereid te vechten voor mijn land
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:46:02 #3
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142616988
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:27 schreef Jahr00n het volgende:
hoop het niet maar ik ben bereid te vechten voor mijn land
Welk land, je vecht voor de EU bedoel je?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:51:15 #4
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142617231
Ik denk eerder dat Rusland Europa gaat afknellen, als een strak touwtje om de vinger. Geen Derde Wereldoorlog, denk ik, en hoop ik. Duidelijk is wel dat Rusland het meent, en Oekraïne is daarvan pas slechts het begin.

Maar er kan natuurlijk veel gebeuren in een paar jaar. En een kat (of katten) in het nauw maakt rare sprongen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:58:25 #5
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142617566
De gevolgen van het afknellen van Europa door Rusland zijn misschien ook niet te overzien. Een gehele Europese burgeroorlog, door een tekort aan voedsel, medicijnen en schoon drinkwater. Europa zal in de toekomst misschien wel het Afrika van nu worden.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:01:48 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_142617733
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:58 schreef Goldenrush het volgende:
De gevolgen van het afknellen van Europa door Rusland zijn misschien ook niet te overzien. Een gehele Europese burgeroorlog, door een tekort aan voedsel, medicijnen en schoon drinkwater. Europa zal in de toekomst misschien wel het Afrika van nu worden.
Rusland Europa afknellen? Wie wouden ze daarvoor meebrengen dan?
pi_142619661
quote:
_O- Zelfs d natste dromen van Poetah komen nog niet in de buurt van ook maar denken aan het kunnen afknijpen van de EU :')
pi_142620495
Lijkt een beetje op mijn topic waar ik het over hetzelfde heb.
POL / Vrees voor oorlog
pi_142623220
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:58 schreef cjan het volgende:
Lijkt een beetje op mijn topic waar ik het over hetzelfde heb.
POL / Vrees voor oorlog
En jouw topic leek weer een beetje op deel 1 van dit topic :)
NWS / Derde Wereldoorlog in aantocht?
pi_142623308
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:19 schreef Balo45telli het volgende:
Wat denken jullie?
Any better?
Ja dat wel. We hebben immers als volk massaal de kennis van toen en kunnen leren van de lessen van toen.
Much better, dat nou ook weer niet. (als wereld dan). Terreur is er nog steeds. En de mens blijft een mens, dus een virus.
pi_142624033
quote:
Lol. Gaat Rusland bij het afknellen ook de evenaar verschuiven?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_142625255
De VSAmerikaanse media lijken er wel op in te spelen. Constant worden Gaza en de aanslag op MH17 na elkaar en in 1 adem genoemd/behandeld.

Hoop en denk het niet, mits het geisoleerde conflicten blijven.

Gaan er verbindingen komen tussen Syrië (hoor je opeens niks meer van), Palestina en de Vrije Republiek Donetsk, dan zie ik het somberder in, al is een "wereld"oorlog nog steeds geen oorlog waar per se de hele wereld bij betrokken is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 23 juli 2014 @ 05:16:38 #13
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142625279
quote:
15s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:07 schreef El_Matador het volgende:
De VSAmerikaanse media lijken er wel op in te spelen. Constant worden Gaza en de aanslag op MH17 na elkaar en in 1 adem genoemd/behandeld.

Hoop en denk het niet, mits het geisoleerde conflicten blijven.

Gaan er verbindingen komen tussen Syrië (hoor je opeens niks meer van), Palestina en de Vrije Republiek Donetsk, dan zie ik het somberder in, al is een "wereld"oorlog nog steeds geen oorlog waar per se de hele wereld bij betrokken is.
Wat zouden de partijen moeten zijn volgens jou dan?

- laat maar, verkeerd geïnterpreteerd -
pi_142625297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:16 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wat zouden de partijen moeten zijn volgens jou dan?
De grootmachten VS, Europa (gelukkig verdeeld en geen groot happy iedereen is het met elkaar eens EUblok zoals de maakbaren graag zien), Rusland+Krim+Donetsk, China, Iran+Syrie, Israel, Arabische wereld.

Maleisie heeft alvast wat Boeings ingezet. :+
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 23 juli 2014 @ 05:23:10 #15
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142625305
quote:
12s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De grootmachten VS, Europa (gelukkig verdeeld en geen groot happy iedereen is het met elkaar eens EUblok zoals de maakbaren graag zien), Rusland+Krim+Donetsk, China, Iran+Syrie, Israel, Arabische wereld.

Maleisie heeft alvast wat Boeings ingezet. :+
Ik doe iig niet mee als Nederland weer wordt gestuurd voor hopeloze doeleinden.
Maar dat zou de mensheid niet al te veel goeds doen.
pi_142625308
Waarmee gaan die landen zo'n WO3 voeren dan?
  woensdag 23 juli 2014 @ 05:26:44 #17
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142625312
quote:
5s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waarmee gaan die landen zo'n WO3 voeren dan?
“I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.”
pi_142625317
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:23 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ik doe iig niet mee als Nederland weer wordt gestuurd voor hopeloze doeleinden.
Lijkt me verstandig.

Ik doe sowieso niet mee. Mijn leven in de waagschaal stellen voor Nederland? :N

woensdag 23 juli 2014 @ 05:27:51 #19
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142625320
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me verstandig.

Ik doe sowieso niet mee. Mijn leven in de waagschaal stellen voor Nederland? :N
Echt he. Fuck Nederland.
pi_142625326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:26 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

“I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.”
Sja, makkelijke uitspraak. Als ie niet klopt leef je toch niet meer om hem de rectificeren. Of je overleeft die oorlogen sowieso niet.

pi_142625333
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:27 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Echt he. Fuck Nederland.
CNN: "our allies (lees: lap dogs) the Dutch", een paar uur na de aanslag.

Een hele dikke vinger, houdoe en bedankt, dat zal mijn inzet zijn.

pi_142625339
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:27 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Echt he. Fuck Nederland.
Ach je ken er aardig relaxt wonen wanneer je alle mafketels in de buurt links laat liggen.
pi_142625351
quote:
12s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:32 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ach je ken er aardig relaxt wonen wanneer je alle mafketels in de buurt links laat liggen.
:N
17 miljoen mensen op een postzegeltje die nog steeds denken dat de wereld om hen draait.

pi_142625355
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:N
17 miljoen mensen op een postzegeltje die nog steeds denken dat de wereld om hen draait.
Je moet natuurlijk wel op de goede plek gaan wonen. :P
pi_142625362
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel op de goede plek gaan wonen. :P
En op je zolderkamertje blijven?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')