Het artikel eindigt met de vraag:quote:There are "striking and unsettling parallels", Emmerson says, with the "geopolitics of the world today". He does not go there, but try casting today's China as the impatient, rising Germany of 1913; or today's America as the already declining Britain of that time; or today's well-meaning, stumbling European Union as a fracturing Austria-Hungary whose collapse unleashed vicious, nationalist hatreds and rivalries.
Wat denken jullie?quote:Are we any better in 2013, than we were in 1913, at distinguishing between the "rose of the dawn" and "mass assassins marching forth"?
Welk land, je vecht voor de EU bedoel je?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:27 schreef Jahr00n het volgende:
hoop het niet maar ik ben bereid te vechten voor mijn land
Rusland Europa afknellen? Wie wouden ze daarvoor meebrengen dan?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:58 schreef Goldenrush het volgende:
De gevolgen van het afknellen van Europa door Rusland zijn misschien ook niet te overzien. Een gehele Europese burgeroorlog, door een tekort aan voedsel, medicijnen en schoon drinkwater. Europa zal in de toekomst misschien wel het Afrika van nu worden.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:58 schreef Goldenrush het volgende:
De gevolgen van het afknellen van Europa door Rusland zijn misschien ook niet te overzien. Een gehele Europese burgeroorlog, door een tekort aan voedsel, medicijnen en schoon drinkwater. Europa zal in de toekomst misschien wel het Afrika van nu worden.
En jouw topic leek weer een beetje op deel 1 van dit topicquote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:58 schreef cjan het volgende:
Lijkt een beetje op mijn topic waar ik het over hetzelfde heb.
POL / Vrees voor oorlog
Any better?quote:
Lol. Gaat Rusland bij het afknellen ook de evenaar verschuiven?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:58 schreef Goldenrush het volgende:
Wat zouden de partijen moeten zijn volgens jou dan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:07 schreef El_Matador het volgende:
De VSAmerikaanse media lijken er wel op in te spelen. Constant worden Gaza en de aanslag op MH17 na elkaar en in 1 adem genoemd/behandeld.
Hoop en denk het niet, mits het geisoleerde conflicten blijven.
Gaan er verbindingen komen tussen Syrië (hoor je opeens niks meer van), Palestina en de Vrije Republiek Donetsk, dan zie ik het somberder in, al is een "wereld"oorlog nog steeds geen oorlog waar per se de hele wereld bij betrokken is.
De grootmachten VS, Europa (gelukkig verdeeld en geen groot happy iedereen is het met elkaar eens EUblok zoals de maakbaren graag zien), Rusland+Krim+Donetsk, China, Iran+Syrie, Israel, Arabische wereld.quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:16 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wat zouden de partijen moeten zijn volgens jou dan?
Ik doe iig niet mee als Nederland weer wordt gestuurd voor hopeloze doeleinden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De grootmachten VS, Europa (gelukkig verdeeld en geen groot happy iedereen is het met elkaar eens EUblok zoals de maakbaren graag zien), Rusland+Krim+Donetsk, China, Iran+Syrie, Israel, Arabische wereld.
Maleisie heeft alvast wat Boeings ingezet.
“I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.”quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waarmee gaan die landen zo'n WO3 voeren dan?
Lijkt me verstandig.quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:23 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ik doe iig niet mee als Nederland weer wordt gestuurd voor hopeloze doeleinden.
Echt he. Fuck Nederland.quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me verstandig.
Ik doe sowieso niet mee. Mijn leven in de waagschaal stellen voor Nederland?
Sja, makkelijke uitspraak. Als ie niet klopt leef je toch niet meer om hem de rectificeren. Of je overleeft die oorlogen sowieso niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
“I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.”
CNN: "our allies (lees: lap dogs) the Dutch", een paar uur na de aanslag.quote:
quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ach je ken er aardig relaxt wonen wanneer je alle mafketels in de buurt links laat liggen.
Je moet natuurlijk wel op de goede plek gaan wonen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
17 miljoen mensen op een postzegeltje die nog steeds denken dat de wereld om hen draait.
En op je zolderkamertje blijven?quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel op de goede plek gaan wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |