Waarom zou je dat willen 'verzinnen'?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:18 schreef Janneke141 het volgende:
Als je verzint dat het doel is dat iemand wiens rijbewijs is ingevorderd ook echt niet meer achter het stuur kruipt, dan is het nog wel begrijpelijk.
Niet alleen de gevaarzetting, de gevolgen ook. Mensen nemen het CBR niet meer serieus.quote:De gevaarzetting is, zoals je terecht opmerkt, omgekeerd.
Nee, dat vind ik niet absurd.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Want je vindt 1300 euro voor dit vergrijp niet absurd?
Ik wel hoor. Iemand die bijna nooit rijdt en onverantwoorde dingen doet is minder gevaarlijk dan iemand die veel rijdt en onverantwoorde dingen doet. Daarnaast weet je als beroepschauffeur dat het rijbewijs erg belangrijk is als je dat wil riskeren met onverantwoord gedrag geeft dat aan dat je de verantwoordelijkheid niet hebt om verstandig om te gaan met dat belangrijke rijbewijs.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat dus al gelijk de achterlijkheid van die wetgeving aantoont.
Immers, als ik morgen een vrachtwagen bestuur, (ik heb geen rijbewijs voor die categorie) pleeg ik een overtreding en krijg ik een boete van circa 250,-
Zou ik al 1.000.000km hebben gereden in een vrachtwagen, dan ben ik (als mijn rijbewijs bv. is ingevorderd omdat ik op de motor wat te hard reed) ineens kennelijk veel gevaarlijker op de weg dan iemand die zonder ooit een les te hebben gevolgd en nog nimmer een km heeft gereden in een vrachtwagen.
Er zullen vast mensen bestaan die daar de logica van inzien, maar godzijdank ken ik die niet.
Dus jij hebt liever dat je morgen op de weg mij tegenkomt in een vrachtwagen (waar ik nog nooit een meter in gereden heb), dan een echte vrachtwagenchauffeur?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:46 schreef Wespensteek het volgende:
Ik wel hoor. Iemand die bijna nooit rijdt en onverantwoorde dingen doet is minder gevaarlijk dan iemand die veel rijdt en onverantwoorde dingen doet. Daarnaast weet je als beroepschauffeur dat het rijbewijs erg belangrijk is als je dat wil riskeren met onverantwoord gedrag geeft dat aan dat je de verantwoordelijkheid niet hebt om verstandig om te gaan met dat belangrijke rijbewijs.
als jij geen ervaring hebt maar wel bij je gezonde verstand bent dan heb ik dat liever dan een bezopen vrachtwagen chauffeur. Jij zou beseffen, meteen na het proberen weg te rijden of bij de eerste bocht, als je zover komt, dat het niet verstandig is. Een bezopen vrachtwagen chauffeur kan veel meer schade aanrichten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus jij hebt liever dat je morgen op de weg mij tegenkomt in een vrachtwagen (waar ik nog nooit een meter in gereden heb), dan een echte vrachtwagenchauffeur?
Nou, allemaal prima, pak wel je hele familie in je wagen samen, dat schoont de genenpoel weer lekker op als er van mijn kant wat misgaat.
![]()
Ik ben je dankbaarquote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:12 schreef hottentot het volgende:
Ik zal voorkomen dat het vijf keer word.
Ik hoop dat je er nog overheen groeit, want je ontbeert nog wat verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:39 schreef Amoeba het volgende:
Als ze mij van het asfalt schrapen is dat mijn eigen verantwoordelijkheid. De motor is verzekerd en dus dient er betaald te worden. Als ik (on)schuldig ben aan een ongeval ben ik fucked, maar dat lijkt mij prima mijn eigen probleem.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:45 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens denk ik niet dat een rijbewijs je ineens een betere chauffeur maakt. Enige vorm van zelfkennis doet dat wel.
Ja man... Goed argument... (NOT!)quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:56 schreef Wespensteek het volgende:
als jij geen ervaring hebt maar wel bij je gezonde verstand bent dan heb ik dat liever dan een bezopen vrachtwagen chauffeur. Jij zou beseffen, meteen na het proberen weg te rijden of bij de eerste bocht, als je zover komt, dat het niet verstandig is. Een bezopen vrachtwagen chauffeur kan veel meer schade aanrichten.
Als je nu al zo briljant rijdt, waarom heb je dan nog geen examen gedaan?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:43 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Want je rijdt werkelijk waar zoveel beter na een examen. Stelletje moraalridders.
Moest m'n EV (medisch dossier) bij het CBR goedgekeurd krijgen. Dat is vorige week gelukt, daarvoor mag je geen examen aanvragen. Plus bepaalde motortechnieken beheers ik nog niet goed genoeg, positie op de weg e.d.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:12 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je nu al zo briljant rijdt, waarom heb je dan nog geen examen gedaan?
Ik heb een autorijbewijs. Daarmee heb ik een geldig rijbewijs en maakt dit tot een overtreding die luidt 'rijden in de verkeerde categorie'. Dat is geen verkeersmisdrijf.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jouw grens lag toch bij overtreding/misdrijf? Rijden zonder geldig rijbewijs is een misdrijf, geen overtreding.
Overigens denk ik niet dat een rijbewijs je ineens een betere chauffeur maakt. Enige vorm van zelfkennis doet dat wel.
Natuurlijk, een straf van 500 euro lijkt me dan ook prima op z'n plaats. Je weet hoe lang je voor 500 euro moet werken? Daarnaast een rijbewijsvordering. Ik zou ook onder een EMA uit proberen te komen puur omdat het gewoon een bullshitmaatregel is. Maargoed, van een alcoholslot zou ik ook moeten gaan janken terwijl het wel effectief is.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:39 schreef nikky het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet absurd.
Absurd is wanneer hij onderweg iemand had doodgereden omdat hij met zijn zatte strontbek achter het stuur van zijn (schijnbaar nogal vlot bakkie) moest kruipen omdat "dat nog wel kan".
Het zal gvd jouw kind later zijn die wordt doodgereden door zo'n lambal. Van mij mag die administratiekosten wel naar de ¤500,00. Vooral wanneer ze het niet kunnen betalen. Leren ze het hopelijk voortaan af. Ik hoop dat hij zijn auto moet verkopen.
En klopt, ik heb er geen goed woord voor over. Dat je met je eigen leven speelt moet je lekker zelf weten. Maar andere mensen lopen een risico om dat soort idioten tegen te komen om vervolgens te eindigen in een ambu of erger.... een lijkenwagen.
Wat is nu je probleem? Als ik mezelf van het asfalt moet laten schrapen heb ik het toch zelf verneukt? Ik rijd echt niet onveiliger dan dat ik wel een rijbewijs had. Goed, er zitten heus wat foutjes zitten in mijn rijden op een motor, maar dat lijkt me verder niet levensbedreigend ofzo.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:01 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben je dankbaar
[..]
Ik hoop dat je er nog overheen groeit, want je ontbeert nog wat verantwoordelijkheidsgevoel.
[..]
Je hebt een plaat voor je kop en last van zelfoverschatting. Dat hoort bij je leeftijd. Duim en hoop maar dat je niemand te barsten rijdt. Want dat vergeef je jezelf nooit. En terecht.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:24 schreef Amoeba het volgende:
Moest m'n EV (medisch dossier) bij het CBR goedgekeurd krijgen. Dat is vorige week gelukt, daarvoor mag je geen examen aanvragen. Plus bepaalde motortechnieken beheers ik nog niet goed genoeg, positie op de weg e.d.
Niets ernstigs, moet gewoon nog wat kilometerervaring opdoen.
Wat is nu je probleem? Als ik mezelf van het asfalt moet laten schrapen heb ik het toch zelf verneukt? Ik rijd echt niet onveiliger dan dat ik wel een rijbewijs had. Goed, er zitten heus wat foutjes zitten in mijn rijden op een motor, maar dat lijkt me verder niet levensbedreigend ofzo.
Want?quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:31 schreef Queller het volgende:
[..]
Je hebt een plaat voor je kop en last van zelfoverschatting. Dat hoort bij je leeftijd. Duim en hoop maar dat je niemand te barsten rijdt. Want dat vergeef je jezelf nooit. En terecht.
Nu ga je zeggen: dat kan ook gebeuren als ik wél een rijbewijs heb. En dat bevestigt voor mij vooral dat wat ik hierboven zei.
Voor de boete staat toch een vast bedrag van 340 euro?quote:
En dit houdt in dat de overtreding geregistreerd wordt? Vind ik een minder tof idee namelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 02:24 schreef Bozz187 het volgende:
Zoals Als ik het Lees Krijg je Voor motorrijden met Alleen Een cat B rijbewijs, gewoon feitcode k 055 op je Naam te staan. Dit houdt in Rijden Zonder geldig rijbewijs.
Dat geld is geen straf voor het vergrijp maar de kosten voor de cursus.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Want je vindt 1300 euro voor dit vergrijp niet absurd?
Dus? Ik ben blij dat ik 'm niet hoef te volgen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 03:25 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat geld is geen straf voor het vergrijp maar de kosten voor de cursus.
Sukkelquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:49 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Heb zelf ook wel eens zonder rijbewijs gereden (motorvoertuig categorie A terwijl ik alleen een B rijbewijs heb). Opzich is dat risico wel te aanvaarden als je geen gekke dingen doet.
Dat zei ik inderdaad ook toen ik begin dit jaar broodnuchter, keurig op de Vmax, probeerde te stoppen voor rood licht op mijn motor waar ik het juiste rijbewijs en 50.000km ervaring voor heb. En toch lag ik met een nekbrace op de snelweg, ben ik al een half jaar bezig met herstellen en heeft het volgens de ambulancebroeders bijzonder weinig gescheeld of ik ging tussen vier planken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:24 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wat is nu je probleem? Als ik mezelf van het asfalt moet laten schrapen heb ik het toch zelf verneukt? Ik rijd echt niet onveiliger dan dat ik wel een rijbewijs had. Goed, er zitten heus wat foutjes zitten in mijn rijden op een motor, maar dat lijkt me verder niet levensbedreigend ofzo.
De motor is verzekerd, maar alleen als er iemand oprijdt met een geldig rijbewijs.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Als ze mij van het asfalt schrapen is dat mijn eigen verantwoordelijkheid. De motor is verzekerd en dus dient er betaald te worden. Als ik (on)schuldig ben aan een ongeval ben ik fucked, maar dat lijkt mij prima mijn eigen probleem.
en ontopic;quote:Op maandag 21 juli 2014 14:29 schreef Ceased2Be het volgende:
En dan nog een algemene tip; als je illegaal bezig bent... ga er dan niet over lopen patsen op een forum.
Dan kan nu iedereen gebeuren. Rijbewijs of niet, je kunt ook met een auto de controle verliezen en tegen een boom knallen. 100000000 km ervaring of niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sukkel
[..]
Dat zei ik inderdaad ook toen ik begin dit jaar broodnuchter, keurig op de Vmax, probeerde te stoppen voor rood licht op mijn motor waar ik het juiste rijbewijs en 50.000km ervaring voor heb. En toch lag ik met een nekbrace op de snelweg, ben ik al een half jaar bezig met herstellen en heeft het volgens de ambulancebroeders bijzonder weinig gescheeld of ik ging tussen vier planken.
Ik vind de discussie verder geen probleem. Steek er nog wat van op, ik dacht namelijk eerst dat een verzekering nada zou uitbetalen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:36 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De motor is verzekerd, maar alleen als er iemand oprijdt met een geldig rijbewijs.
De verzekering zal de tegenpartij (indien van toepassing) uitbetalen, maar elke cent op jou en je pa verhalen. Daarbij loop je nog kans dat ze het contract met je pa opzeggen en veel succes dan om nog een verzekering afgesloten te kirjgen voor een normale premie.
En om mezelf nog eens te quoten:
[..]
en ontopic;
Ik zou die huisgenoot keihard in z'n gezicht uitlachen dat ie het überhaupt in z'n kop haalt om bezwaar aan te tekenen. Billen gebrand -> op de blaren zitten en hopen dat het effect heeft.
Als dit geen effect heeft hopen dat ie nog een keer goed de fout in gaat en daarbij alleen zichzelf te pakken heeft.
Wordt ie misschien verstandig. Aanschaffen van de auto is nooit de grootste kostenpost, dat blijkt nu ook maar weerquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:01 schreef Amoeba het volgende:
[..]
W.b. die EMA, hij is er goed ziek van. Hij had het al over z'n beide auto's verkopen enzo.
Kan idd Een vast bedrag zijn voor De eerste keer, Hij Wordt Ook geregistreerd want, 2de keer is voorkomen Bij De rechter, 3de x is voorkomen Bij De rechter en sowieso 2 weken hechtenis.quote:Op woensdag 23 juli 2014 03:13 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Voor de boete staat toch een vast bedrag van 340 euro?
[..]
En dit houdt in dat de overtreding geregistreerd wordt? Vind ik een minder tof idee namelijk.
Waarom zou je je baas op willen laten pakken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wordt ie misschien verstandig. Aanschaffen van de auto is nooit de grootste kostenpost, dat blijkt nu ook maar weer
Overigens weet ik dat bezwaar maken weinig uit gaat halen, heb ooit de politie mijn toenmalige baas op laten pakken toen die zat in de auto stapte en zijn sleutels niet in wilde leveren, die was anders van Eindhoven naar Utrecht gereden.
Hij heeft nooit gesnapt waar de politie zo snel vandaan kwam
Toch zit er iets heel geks in jouw manieren van redeneren. Het zal vast te maken hebben met een onvolgroeide frontale cortex, maar leg me dit eens uit: je bent volgens de mensen die ervoor doorgeleerd hebben nog niet voldoende bedreven om je motorrijbewijs te kunnen halen. Je geeft dat zelf ook toe. Maar tegelijkertijd vindt je wel dat je voldoende bedreven bent om je met een motor op de openbare weg tussen het andere verkeer te begeven.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:57 schreef Amoeba het volgende:
Dan kan nu iedereen gebeuren. Rijbewijs of niet,
Als iemand te lam is om nog een rechte lijn te lopen laat ik hem niet autorijden, baas of niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:06 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Waarom zou je je baas op willen laten pakken.
Was je je baan moe ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |