Uiteraard.quote:Dit topic is niet voor mezelf, maar voor een huisgenoot van me!
Het interesseert me niet of je het gelooft of niet. Ik zit dagelijks op de weg voor m'n werk (zie PoHi: studentchauffeur) en ben echt niet zo stom om m'n rijbewijs in te moeten leveren omdat ik te zat ben om te rijden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:28 schreef Janneke141 het volgende:
Voor zover ik weet wordt een EMG niet opgelegd door justitie maar door (de monopolist) CBR, en dus kun je alleen daar in beroep gaan.
En hopelijk wordt het beroep afgewezen.
[..]
Uiteraard.
Omdat een beginnend bestuurder bij 350 ug/l een EMA krijgt van het CBR.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het interesseert me niet of je het gelooft of niet. Ik zit dagelijks op de weg voor m'n werk (zie PoHi: studentchauffeur) en ben echt niet zo stom om m'n rijbewijs in te moeten leveren omdat ik te zat ben om te rijden.
Zoals ik al zei, ik heb een paar keer bij hem in de auto gezeten en die EMG is gewoon terecht. Hij maakt er een gewoonte van om rood licht te negeren (als het kruispunt vrij is) en hij rijdt asociaal te hard. Maar dat zie ik en niet het CBR, het CBR ziet een melding van justitie dat iemand met een beginnend rijbewijs en 350 ugls gepakt is. De boete mag best fors zijn, dat interesseert hem allemaal niet, maar hij is geen recidivist op papier. Waarom legt het CBR dan direct een EMG op? Ik denk dat een bezwaar best kans van slagen heeft als je dat goed voorbereidt.
Lol, net over de grensquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:32 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Omdat een beginnend bestuurder bij 350 ug/l een EMA krijgt van het CBR.
http://www.cbr.nl/11325.pp
Educatieve Maatregel Alcohol
Beginnend bestuurder: aangehouden met een alcoholgehalte vanaf 350 tot 435 ug/l (van 0,8 ‰ tot 1,0 ‰)
Bezwaar is zo goed als kansloos. Daarnaast staat CBR traject (= bestuursrecht) los van een boete/straf vanuit Justitie (= strafrecht)
Oh heet dat ding een EMA. Excuus, fout in de TT dan. Dacht dat er maar één soort cursus was..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:32 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Omdat een beginnend bestuurder bij 350 ug/l een EMA krijgt van het CBR.
http://www.cbr.nl/11325.pp
Educatieve Maatregel Alcohol
Beginnend bestuurder: aangehouden met een alcoholgehalte vanaf 350 tot 435 ug/l (van 0,8 ‰ tot 1,0 ‰)
Bezwaar is zo goed als kansloos. Daarnaast staat CBR traject (= bestuursrecht) los van een boete/straf vanuit Justitie (= strafrecht).
Er wordt even 318 euro aan administratiekosten gerekend. Ik zou graag een factuur willen zien waar die 318 euro dan precies naartoe gaan. Dit gaat namelijk helemaal nergens over.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:34 schreef Kreator het volgende:
Het is bizar dat het CBR zoveel macht heeft en zulke extreme bedragen mag vragen voor door de politie opgelegde zaken.
Maar het is verder gewoon 100% terecht dat je zwaar moet bloeden als je dronken achter het stuur kruipt, dus ik heb er geen medelijden mee.
Ja het is een EMA. Maar hij hoeft geen alcoholslot te laten inbouwen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:34 schreef FrankV34 het volgende:
Ben blij dat het geen EMA is.. Buurjongen heeft die gekregen. Incl kosten van een alcoholslot in zijn auto mag die 4500 euro aftikken... (terecht trouwens dat ze hem aanpakken maar dit is erg veel geld voor een 18 jarige)
Hij is 19 jaar oud volgens mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:37 schreef Loveless85 het volgende:
Wat is z'n leeftijd? Paar snelheidsovertredingen tussen bv. 20-30km/h in de bebouwde kom + rood licht + bezopen achter stuur lijkt me meer dan genoeg materiaal voor een EMG.
Wat mij betreft flikkeren ze gelijk je, of ehhh.... 'zijn' rijbewijs door de shredder.
Ach ja, dit is ook van die lekkere lege populistische praat. Hij is gewoon dom bezig geweest, klaar.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:45 schreef Amoeba het volgende:
Er wordt even 318 euro aan administratiekosten gerekend. Ik zou graag een factuur willen zien waar die 318 euro dan precies naartoe gaan. Dit gaat namelijk helemaal nergens over.
Nuja, hij heeft net een nieuwe auto gekocht (en is z'n oude BMW 3-serie nog niet kwijt). 850 euro is veel geld voor een student man.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:46 schreef Loveless85 het volgende:
Kortom; in een jaartje tijd meerdere snelheidsboetes, boete voor door rood, en met flink wat drank op achter het stuur, want dit is niet net op het randje ofzo.
Zou niet weten op grond waarvan je bezwaar wil aantekenen. Iets met billen branden enzo...
Zeker waar. Hoe kan het CJIB 7 euro administratiekosten rekenen en het CBR 318 euro? Ik snap echt wel dat je die administratiekosten mag verhalen, maar 318 euro !?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach ja, dit is ook van die lekkere lege populistische praat. Hij is gewoon dom bezig geweest, klaar.
Maar nee, dan komen altijd de 'boeven vangen', en 'wat doen ze van MIJN GELD' praatjes
Tjah, geen idee, het klinkt zeker buitensporig. Maarja, dat klinkt het rijgedrag van 'je huisgenoot' ook, dus ik kan er niet echt medelijden mee hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:50 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nuja, hij heeft net een nieuwe auto gekocht (en is z'n oude BMW 3-serie nog niet kwijt). 850 euro is veel geld voor een student man.
Maar ik zei hem ook al dat het bezwaar aantekenen bij het CBR waarschijnlijk kansloos is. Ik dacht eerst dat het een EMG was, die krijg je pas als je veelvuldig de aso uithangt, maar dit is dus een EMA, speciaal over alcohol. Dan is het argument 'het was mijn eerste keer' ook ineens vrij waardeloos.
[..]
Zeker waar. Hoe kan het CJIB 7 euro administratiekosten rekenen en het CBR 318 euro? Ik snap echt wel dat je die administratiekosten mag verhalen, maar 318 euro !?
En daarvoor moet je betalen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
Die administratiekosten worden gebruikt om alle kansloze beroepszaken af te handelen, denk ik.
Dan moet de student niet van die domme dingen doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:50 schreef Amoeba het volgende:
Nuja, hij heeft net een nieuwe auto gekocht (en is z'n oude BMW 3-serie nog niet kwijt). 850 euro is veel geld voor een student man.
Can't do the time, don't do the crime. Ik zou liever zien dat het opleggen van straffen uitsluitend door de rechter gebeurt, maar met het bedrag heb ik geen enkel probleem. Het gore lef om er nog over te gaan klagen ook, het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:01 schreef Amoeba het volgende:
Ik niet. Ik zou alles doen om onder het betalen van die 850 euro uit te komen. 850 euro is namelijk heel veel geld. Het is niet dat die cursus hem iets interesseert, dat kost een beetje tijd, verder niets. Nee. Het buitensporige bedrag van 850 euro is iets dat mensen boeit.
Want je vindt 1300 euro voor dit vergrijp niet absurd?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Can't do the time, don't do the crime. Ik zou liever zien dat het opleggen van straffen uitsluitend door de rechter gebeurt, maar met het bedrag heb ik geen enkel probleem. Het gore lef om er nog over te gaan klagen ook, het moet niet gekker worden.
Is geen argument natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:50 schreef Amoeba het volgende:
850 euro is veel geld voor een student man.
Het verbaasd mij dat het lijkt alsof je het opneemt voor je huisgenoot.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:01 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind het prima dat je de moraalridder wilt uithangen, maar antwoord even eerlijk op deze vraag:
Als je willens en wetens door rood knalt, de snelheidslimieten aan je laars lapt en met alcohol op achter het stuur kruipt, zou je dan mee willen werken aan een EMA/EMG a 850 euro?
Ik niet. Ik zou alles doen om onder het betalen van die 850 euro uit te komen. 850 euro is namelijk heel veel geld. Het is niet dat die cursus hem iets interesseert, dat kost een beetje tijd, verder niets. Nee. Het buitensporige bedrag van 850 euro is iets dat mensen boeit.
[..]
En daarvoor moet je betalen?
Je zou dat anders kunnen regelen. In beroep gaan kost 50 euro en als je de zaak wint krijg je ze terug. Anderzijds krijg je dan weer het geneuzel dat een beroep bij voorbaat zinloos is doordat er financieel gewin bij de 'dominante' partij speelt.
Maar flikker maar een slotje op dit topic voordat ik straks bekend sta als een dronken asociale automobilist in plaats van mijn 'huisgenoot'.
Nee.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Want je vindt 1300 euro voor dit vergrijp niet absurd?
Ik écht niet. Ik vind het absurd dat mensen menen bezopen achter het stuur te kunnen gaan zitten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Amoeba het volgende:
Geen idee, ik ben echt geen omaatje in het verkeer, heb denk ik tussen de 10 en 20 snelheidsbekeuringen gepakt in een jaar of 4, maar geen enkele +25 te hard, en geen idiote capriolen als met drank op achter het stuur, of door rood rijden oid, en gewoon niet janken als je dan een keer geflitst wordt, maar even zuchten en de centjes overmaken. Klaar.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:01 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind het prima dat je de moraalridder wilt uithangen, maar antwoord even eerlijk op deze vraag:
Als je willens en wetens door rood knalt, de snelheidslimieten aan je laars lapt en met alcohol op achter het stuur kruipt, zou je dan mee willen werken aan een EMA/EMG a 850 euro?
[..]
En daarvoor moet je betalen?
Je zou dat anders kunnen regelen. In beroep gaan kost 50 euro en als je de zaak wint krijg je ze terug. Anderzijds krijg je dan weer het geneuzel dat een beroep bij voorbaat zinloos is doordat er financieel gewin bij de 'dominante' partij speelt.
Maar flikker maar een slotje op dit topic voordat ik straks bekend sta als een dronken asociale automobilist in plaats van mijn 'huisgenoot'.
Lang niet zo absurd als gaan rijden met 350ugl.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
? Waar haal jij dat uit.quote:
Tis geen kwestie van willen, maar van moeten. Wil of kan je huisgenoot niet betalen, dan wordt zijn rijbewijs ongeldig verklaard.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:01 schreef Amoeba het volgende:
Zeker waar.quote:
True. Ik ben zelf echt niet heilig, rijd meestal structureel 10km/u te hard met Flitsmeister aan en heb echt wel ooit het oranje net niet gehaald. Als ik een flitser zie neem ik trouwens 0 risico, dan ga ik vol op de rem.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben echt geen omaatje in het verkeer, heb denk ik tussen de 10 en 20 snelheidsbekeuringen gepakt in een jaar of 4, maar geen enkele +25 te hard, en geen idiote capriolen als met drank op achter het stuur, of door rood rijden oid, en gewoon niet janken als je dan een keer geflitst wordt, maar even zuchten en de centjes overmaken. Klaar.
Plus is het enige juiste hier gewoon 'Wie de billen brandt...'. Het is een dooddoener, maar het is niet anders. Als je zo'n arme student bent moet je niet structureel als een mongool rijden, en als je dat wel doet niet piepen als je een keer gepakt wordt. Want laten we wel wezen, de pakkans is nou ook weer zó groot, dus het zegt genoeg over z'n rijgedrag als hij in een jaar tijd al gepakt is voor deze dingen...
Ja het is een EMA. Excuus, had die brief ook maar één keer gelezen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Weet je zeker dat het een EMG en geen EMA is? De alcoholmaatregel past namelijk prima bij dit feit en geldt juist als 'lichtere' straf bij een eerste overtreding. Voor een EMG moet je inderdaad meerdere feiten scoren.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik écht niet. Ik vind het absurd dat mensen menen bezopen achter het stuur te kunnen gaan zitten.
Ik vind 1300 euro buitensporig. Maar ik vind dat ze zijn rijbewijs gewoon een half jaar moeten innemen en een boete van 500 euro opleggen. Zo'n cursus is nu die typische Nederlandse betutteling.quote:
Ik vind die bekeuring gewoon terecht hoor? Alleen zo'n EMA stuit mij tegen de borst, als ik het voor het zeggen had was dat anders geregeld. Alcoholslot voor recidivisten kan ik mij dan weer prima in vinden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is geen argument natuurlijk.
Wie een bekeuring niet kan betalen moet de overtreding niet begaan.
[..]
Het verbaasd mij dat het lijkt alsof je het opneemt voor je huisgenoot.
Boetebedragen zijn bekend en voor een ieder in te zien, vertel hem dat hij niet maag gaan janken maar moet leren verantwoording voor zijn gedragingen te nemen, hij is 19 tijd om volwassen gedrag te gaan vertonen.
Hier kan mij wel in vinden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:10 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Tis geen kwestie van willen, maar van moeten. Wil of kan je huisgenoot niet betalen, dan wordt zijn rijbewijs ongeldig verklaard.
Wellicht is dat ook een betere optie trouwens.
Daar gaan we weer; Queller de heilige boonquote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:01 schreef Amoeba het volgende:
En precies dáárom moet er gedokt worden. Misschien dat het dan doordringt dat dit gedrag niet handig is.quote:Ik niet. Ik zou alles doen om onder het betalen van die 850 euro uit te komen. 850 euro is namelijk heel veel geld. Het is niet dat die cursus hem iets interesseert, dat kost een beetje tijd, verder niets. Nee. Het buitensporige bedrag van 850 euro is iets dat mensen boeit.
Ik geloof je wel hoorquote:Maar flikker maar een slotje op dit topic voordat ik straks bekend sta als een dronken asociale automobilist in plaats van mijn 'huisgenoot'.
nope, bezopen achter het stuur mag rustig nog een nulletje achter wat mij betreftquote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Overhoop gereden worden door een dronken malloot? Wat mij betreft kan je niet genoeg betuttelen om dat te voorkomen!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:11 schreef Amoeba het volgende:
Zo'n cursus is nu die typische Nederlandse betutteling.
Het is niet alsof zo'n cursus gaat helpen lieve schat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Overhoop gereden worden door een dronken malloot? Wat mij betreft kan je niet genoeg betuttelen om dat te voorkomen!
Dat klopt. 850 voor de EMA en wss 350-500 voor de boete.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:14 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens dacht ik dat zo'n EMG/EMA náást de bekeuring en/of inname kwam? Dus die kan hij ook nog verwachten waarschijnlijk.
En tjah, wellicht betutteling, wat mij betreft mogen ze bij dit soort debielen na een paar geintjes de auto in de pers gooien en het rijbewijs door de shredder, permanent. Het is ietwat nobel te denken dat je dit soort tokkies nog op het 'rechte pad' gaat krijgen met een cursus.
quote:
quote:
Ja o.k. ik heb hem 0ugl = 0,23Promillequote:
Auto afpakken. Heb je meteen een boete in proportie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:14 schreef Klonk het volgende:
[..]
nope, bezopen achter het stuur mag rustig nog een nulletje achter wat mij betreft
Je zegt hier dat die gast wss gewoon weer in zijn waggie stapt met alcohol op? En jij probeert 'die huisgenoot' te helpen om onder zijn boete uit te komen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:15 schreef Amoeba het volgende:
Het is niet alsof zo'n cursus gaat helpen lieve schat.
Sterker nog, hij stapt vrolijk bij hem in de auto.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:16 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Je zegt hier dat die gast wss gewoon weer in zijn waggie stapt met alcohol op? En jij probeert 'die huisgenoot' te helpen om onder zijn boete uit te komen?
Not sure if stupid or trolling
meh, als je een afgeragde bak van 250 euro ofzo rondcrost zet dat te weinig zoden aan de dijkquote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Auto afpakken. Heb je meteen een boete in proportie.
Ik stap niet bij dronken lui in de auto.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Sterker nog, hij stapt vrolijk bij hem in de auto.
Zulke achterlijke vrienden kun je mijn inziens beter dumpen, zijn vaak ook al niet de leukste mensen.
Maar als hij geen bier op heeft stap je wel bij hem in de auto hoewel je zelf al aangeeft dat er aan zijn rijstijl veel mankeert.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:20 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik stap niet bij dronken lui in de auto.
Lieve schatquote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:15 schreef Amoeba het volgende:
Wel kut zijn boetes die je krijgt omdat je onbewust een overtreding begaan bentquote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Daar gaan we weer; Queller de heilige boon
Als ik zo knurftig zou zijn om zulk gedrag te vertonen, dan zou ik daarmee impliciet de eventuele consequenties accepteren. Zal wel heel raar zijn, maar zo zit ik in elkaar. Ik haal wel eens rechts in, ik rij wel eens te hard, maar weet dan altijd: als ik gesnapt word, dan ben ik de lul. Eigen schuld, dikke bult. Ik probeer alleen ergens onderuit te komen als er me onterecht iets wordt aangerekend.
[..]
En precies dáárom moet er gedokt worden. Misschien dat het dan doordringt dat dit gedrag niet handig is.
[..]
Ik geloof je wel hoor
Boetes zijn meestal nogal kut. Beter opletten zou kunnen helpenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:25 schreef ejfaar het volgende:
Wel kut zijn boetes die je krijgt omdat je onbewust een overtreding begaan bent
Heb 2x bij hem in de auto gezeten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar als hij geen bier op heeft stap je wel bij hem in de auto hoewel je zelf al aangeeft dat er aan zijn rijstijl veel mankeert.
beter opletten is een beetje een dooddoener natuurlijk. Iedereen die veel rijdt maakt al dan niet bewust ovetredingen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Boetes zijn meestal nogal kut. Beter opletten zou kunnen helpen
Of je probeert een keer de regels te volgen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:11 schreef Amoeba het volgende:
True. Ik ben zelf echt niet heilig, rijd meestal structureel 10km/u te hard met Flitsmeister aan en heb echt wel ooit het oranje net niet gehaald. Als ik een flitser zie neem ik trouwens 0 risico, dan ga ik vol op de rem
Ehh, omdat hij een beginnende bestuurder is die 350 ugls blies. Ik snap niet waarom jij dat niet genoeg reden vindt voor een EMG/EMA.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het interesseert me niet of je het gelooft of niet. Ik zit dagelijks op de weg voor m'n werk (zie PoHi: studentchauffeur) en ben echt niet zo stom om m'n rijbewijs in te moeten leveren omdat ik te zat ben om te rijden.
Zoals ik al zei, ik heb een paar keer bij hem in de auto gezeten en die EMG is gewoon terecht. Hij maakt er een gewoonte van om rood licht te negeren (als het kruispunt vrij is) en hij rijdt asociaal te hard. Maar dat zie ik en niet het CBR, het CBR ziet een melding van justitie dat iemand met een beginnend rijbewijs en 350 ugls gepakt is. De boete mag best fors zijn, dat interesseert hem allemaal niet, maar hij is geen recidivist op papier. Waarom legt het CBR dan direct een EMG op? Ik denk dat een bezwaar best kans van slagen heeft als je dat goed voorbereidt.
Is dat serieus je argument? 'Het gaat toch niet helpen' ..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:15 schreef Amoeba het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt. 850 voor de EMA en wss 350-500 voor de boete.
Het is een algeheel argument tegen een EMA/EMG. Niet voor een bezwaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat serieus je argument? 'Het gaat toch niet helpen' ..
Ik vind een EMG/EMA nutteloos. Daarom hoef je voor mij die krengen niet op te leggen maar vorder dat rijbewijs maar voor een paar maanden in.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Ehh, omdat hij een beginnende bestuurder is die 350 ugls blies. Ik snap niet waarom jij dat niet genoeg reden vindt voor een EMG/EMA.
Want jij bent zeker heilig in het verkeer.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:15 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Of je probeert een keer de regels te volgen.
'Wat te hard', laten we zeggen binnen een marge van 20 km/h, zullen je dan ook nooit een EMG opleveren. Hooguit een boete.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:40 schreef Amoeba het volgende:
Want jij bent zeker heilig in het verkeer.
Ik rijd liever wat te hard dan dat ik panisch naar m'n teller zit te kijken dat ik geen overtreding maak.
Ik heb toch al verteld dat ik nooit met alcohol achter het stuur ga zitten?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'Wat te hard', laten we zeggen binnen een marge van 20 km/h, zullen je dan ook nooit een EMG opleveren. Hooguit een boete.
Maar jij drinkt ook per ongeluk zes biertjes om daarna met de auto naar huis te gaan?
Je hebt ook verteld dat je het nogal moeilijk vindt om je gewoon aan de regels te houden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:48 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb toch al verteld dat ik nooit met alcohol achter het stuur ga zitten?
De grens ligt bij mij tussen een overtreding en een misdrijf. Als iets een overtreding is en ik vind het het risico waard doe ik het, als iets een misdrijf is peins ik er niet over.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt ook verteld dat je het nogal moeilijk vindt om je gewoon aan de regels te houden.
Nope.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
en dan rest van hun leven op de spartamet naar hun werkquote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lang niet zo absurd als gaan rijden met 350ugl.
Want vind jij dan een redelijk bedrag voor iemand die in beschonken toestand met een ton staal deelneemt aan het verkeer en daarna het leven en de gezondheid van anderen bewust in gevaar brengt?
Van mij mogen ze van drankrijders standaard de auto in de pers flikkeren.
Maar het kan wel een leuk topic opleveren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:00 schreef SPIRO het volgende:
Je kan er tegen in gaan wat je wil,maar dit ga je nooit winnen.
Ja daar heb je weer gelijk in.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar het kan wel een leuk topic opleveren.
Ik heb nog nooit een boete gehad, te hard of onveilig gereden, een ongeluk veroorzaakt of onder invloed achter het stuur gezeten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het is een algeheel argument tegen een EMA/EMG. Niet voor een bezwaar natuurlijk.
[..]
Ik vind een EMG/EMA nutteloos. Daarom hoef je voor mij die krengen niet op te leggen maar vorder dat rijbewijs maar voor een paar maanden in.
[..]
Want jij bent zeker heilig in het verkeer.
Ik rijd liever wat te hard dan dat ik panisch naar m'n teller zit te kijken dat ik geen overtreding maak.
Checkquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een boete gehad, te hard of onveilig gereden, een ongeluk veroorzaakt of dronken achter het stuur gezeten.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Kun je daarvoor kiezen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:07 schreef kree het volgende:
Beetje off-topic dit maar vroeg me dit al lezend af.
Stel je krijgt een maatregel van het CBR dan kun je er natuurlijk voor kiezen gewoon je rijbewijs in te leveren en die cursus niet te doen?
Wat als je vervolgens gewoon een nieuw examen doet?
Gaan ze dan moeilijk doen?
Ik vind het ook stom van hem hoor.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:56 schreef Life2.0 het volgende:
drinken en rood licht en dan doen alsof je neus bloed
Nee, ik heb ook het idee dat hij een EMA moet gaan volgen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:00 schreef SPIRO het volgende:
Je kan er tegen in gaan wat je wil,maar dit ga je nooit winnen.
De enige reactie die je krijgt van het CBR op je bezwaarschrift zal dan waarschijnlijk zijn dat ze het niet voldoende achten; veel plezier met je EMA.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar het kan wel een leuk topic opleveren.
Denk dat je geen examen mag doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:07 schreef kree het volgende:
Beetje off-topic dit maar vroeg me dit al lezend af.
Stel je krijgt een maatregel van het CBR dan kun je er natuurlijk voor kiezen gewoon je rijbewijs in te leveren en die cursus niet te doen?
Wat als je vervolgens gewoon een nieuw examen doet?
Gaan ze dan moeilijk doen?
Nog nooit een boete.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een boete gehad, te hard of onveilig gereden, een ongeluk veroorzaakt of onder invloed achter het stuur gezeten.
Lijkt me wel toch. Hoe wil het CBR je dwingen dan? Ti's de politie niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kun je daarvoor kiezen?
Geeft niet trouwens, dan doe je die onderzoeken jaren later alsnog.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:08 schreef probeer het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Auto rijd op brandstof, niet op papieren
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
Ja ze doen dan moeilijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:13 schreef kree het volgende:
[..]
Lijkt me wel toch. Hoe wil het CBR je dwingen dan? Ti's de politie niet.
Maar dat is de vraag dus. Doen ze daarna moeilijk ?
Als je gewoon slaagt dan heb je toch in feite bewezen dat je kunt rijden.
Het CBR verzorgt wel de examens.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:13 schreef kree het volgende:
[..]
Lijkt me wel toch. Hoe wil het CBR je dwingen dan? Ti's de politie niet.
Maar dat is de vraag dus. Doen ze daarna moeilijk ?
Als je gewoon slaagt dan heb je toch in feite bewezen dat je kunt rijden.
Ik geloof dat dat nu net de maas in de eigen CBR-wetten is.... Ik ga even spitten...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja ze doen dan moeilijk.
En je aanvraag voor het examen loopt via het CBR, dus ze laten je gewoon niet afrijden wegens ongeschiktheid.
Ow, ik ben ook nog steeds wel van mening dat ik best kan autorijden. In een kleine automaat, zonder enig ander verkeer op de weg.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:13 schreef hottentot het volgende:
[..]![]()
Auto rijd op brandstof, niet op papieren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |