als de motor verzekered is dienen ze uit te betalen, punt uitquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:32 schreef DrSnuggle het volgende:
Graag een link dat je zonder motorrijbewijs op een motor mag rijden en dat de verzekering bij een ongeval uitbetaald. Indien dit zo is, dan bied ik bij deze alvast excuses aan.
Shit, hier heb je gelijk, de verzekering betaald het uit, maar ze vorderen het uiteindelijk bij jou als je geen motorrijbewijs hebt, lijkt mij?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:04 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als de motor verzekered is dienen ze uit te betalen, punt uit
goede kans jaquote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:10 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Shit, hier heb je gelijk, de verzekering betaald het uit, maar ze vorderen het uiteindelijk bij jou als je geen motorrijbewijs hebt, lijkt mij?
Ik ga niet alleen weg. Bij een ongeval reed mijn vader, niet ik.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:10 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Shit, hier heb je gelijk, de verzekering betaald het uit, maar ze vorderen het uiteindelijk bij jou als je geen motorrijbewijs hebt, lijkt mij?
Nu wordt het helemaal mooi...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:44 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ga niet alleen weg. Bij een ongeval reed mijn vader, niet ik.
Iemand aanrijden is met alle gevolgen vandien is nog veel duurder......quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Amoeba het volgende:
Want je vindt 1300 euro voor dit vergrijp niet absurd?
Als je niets leerd van de rijlessen, dan moet je bijgeschoold worden.....quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:11 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind 1300 euro buitensporig. Maar ik vind dat ze zijn rijbewijs gewoon een half jaar moeten innemen en een boete van 500 euro opleggen. Zo'n cursus is nu die typische Nederlandse betutteling.
Tot ook jij in je directe kring twee mensen hebt wiens leven naar de klote is omdat een ander zich niet aan de regels hield in het verkeer. Serieus...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:11 schreef Amoeba het volgende:
Ik weet wat het risico is en daar handel ik ook naar. Inderdaad is het verstandigste om niet op die fiets te springen maar enfin, als iedereen zo heilig was als Queller was de wereld maar saai.
Lastig verhaal als ze jou van het asfalt schrapenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:44 schreef Amoeba het volgende:
Ik ga niet alleen weg. Bij een ongeval reed mijn vader, niet ik.
Ik zal voorkomen dat het vijf keer word.quote:
Als ze mij van het asfalt schrapen is dat mijn eigen verantwoordelijkheid. De motor is verzekerd en dus dient er betaald te worden. Als ik (on)schuldig ben aan een ongeval ben ik fucked, maar dat lijkt mij prima mijn eigen probleem.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:48 schreef Queller het volgende:
[..]
Lastig verhaal als ze jou van het asfalt schrapen
Studentchauffeur (met ál 2 jaar een rijbewijs) of niet: het klopt niet. En dat je vader het je toestaat, snap ik ook al niet. Maar dan weet jij waarschijnlijk ook niet beter. Ik was eraf geschopt door mijn ouders en reken maar dat ik onze eigen nazaten er ook persoonlijk vanaf trek als ze het in hun hasses halen.
Maar dat wil niet zeggen dat je andere mensen geen trauma kunt bezorgen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:39 schreef Amoeba het volgende:
Als ze mij van het asfalt schrapen is dat mijn eigen verantwoordelijkheid
Fijn voor degene die mag schrapen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:39 schreef Amoeba het volgende:
Als ze mij van het asfalt schrapen is dat mijn eigen verantwoordelijkheid.
Dat kun je ook met een rijbewijs.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat je andere mensen geen trauma kunt bezorgen.
Want je rijdt werkelijk waar zoveel beter na een examen. Stelletje moraalridders.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fijn voor degene die mag schrapen.
Jouw grens lag toch bij overtreding/misdrijf? Rijden zonder geldig rijbewijs is een misdrijf, geen overtreding.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:43 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Want je rijdt werkelijk waar zoveel beter na een examen. Stelletje moraalridders.
Ik ben helemaal geen moraalridder maar wijs je wel op de gevolgen, als jij verantwoordelijk wil zijn voor zoiets is dat prima wat mij betreft. Je bent blijkbaar te dom om een goed rijbewijs te halen en je de kans op die ellende te besparen, dat gebeurd wel meer mensen. Liever de spanning van het illegaal bezig zijn dan de vrijheid van lekker rijden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:43 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Want je rijdt werkelijk waar zoveel beter na een examen. Stelletje moraalridders.
Rijden zonder geldig rijbewijs is een overtreding, rijden met een ingevorderd rijbewijs is een misdrijf.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:45 schreef Janneke141 het volgende:
Jouw grens lag toch bij overtreding/misdrijf? Rijden zonder geldig rijbewijs is een misdrijf, geen overtreding.
Excuus, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Rijden zonder geldig rijbewijs is een overtreding, rijden met een ingevorderd rijbewijs is een misdrijf.
Toch?
Wegenverkeerswet 1994 zegt in artikel 112 onder lid 1 het volgende :quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb dit in m'n werk (politie) al een keer gehoord, maar ik kan het dus niet staven. Maar niemand kan hier aantonen dat het niét kan. Daar ben ik eigenlijk naar op zoek.
Volgens mij valt de EMA (samen met de EMG trouwens) onder c van bovenstaande.quote:1. Onverminderd artikel 111 wordt een rijbewijs niet afgegeven aan degene:
a. aan wie de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen is ontzegd, voor de duur van de ontzegging;
b. van wie ingevolge een der artikelen 130, tweede lid, of 164 de overgifte van dat bewijs is gevorderd dan wel wiens rijbewijs is ingevorderd en aan wie dat bewijs niet is teruggegeven;
c. ten aanzien van wie ingevolge artikel 131, tweede lid, onderdeel a, de geldigheid van het rijbewijs is geschorst, voor de categorie of categorieën van motorrijtuigen waarop de schorsing betrekking heeft, voor de duur van de schorsing;
d. van wie ingevolge de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften de inlevering van het rijbewijs is gevorderd dan wel wiens rijbewijs krachtens die wet is ingenomen;
Wat dus al gelijk de achterlijkheid van die wetgeving aantoont.quote:
Als je verzint dat het doel is dat iemand wiens rijbewijs is ingevorderd ook echt niet meer achter het stuur kruipt, dan is het nog wel begrijpelijk. Dan moet de bestraffing wel hoger zijn dan een boete, want anders werkt het niet. De gevaarzetting is, zoals je terecht opmerkt, omgekeerd.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Er zullen vast mensen bestaan die daar de logica van inzien, maar godzijdank ken ik die niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |