Goedzo! De nieuwe constructeur gooit alles in een programma en heeft geen flauw idee waar die mee bezig is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:01 schreef Ixnay het volgende:
Software heb je eigenlijk niet nodig.
Die projectjes die ik op een zondagmiddag doe bereken ik gewoon met de hand met evenwichtsvergelijkingen.
Kost wat meer tijd maar is net zo betrouwbaar.
Welke diensten TS wil leveren:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:01 schreef Ixnay het volgende:
Software heb je eigenlijk niet nodig.
Die projectjes die ik op een zondagmiddag doe bereken ik gewoon met de hand met evenwichtsvergelijkingen.
Kost wat meer tijd maar is net zo betrouwbaar.
ok, eerste punt zal lukken zonder software. Theoretisch gezien de tweede ook. 3D modellen zit je al snel aan een REVIT abonnement vast oid. De overige punten zullen ook zonder software kunnen.quote:- Sterkteberekeningen verbouwing/aanbouw/woonhuizen/kleine appartementencomplex (FEM)
- Tekeningen: bestektekeningen/werktekeningen 2D
- BIM: 3D modellen van opdrachten
- Vergunningen aanvragen voor opdrachtgevers
- Offertes voor opdrachtgevers aanvragen en vergelijken
Ik spreek je over een jaar of 15quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:49 schreef engineerx het volgende:
Misschien iets te lichtvoetig over gedaan, maar veel mensen denken er echt te moeilijk over. Het klinkt bijna onmogelijk terwijl dit echt niet het geval is.
Mooi trouwens BIM toepassen voor een carport.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:05 schreef krapula het volgende:
[..]
Welke diensten TS wil leveren:
[..]
ok, eerste punt zal lukken zonder software. Theoretisch gezien de tweede ook. 3D modellen zit je al snel aan een REVIT abonnement vast oid. De overige punten zullen ook zonder software kunnen.
Er vanuit gaande dat hij enkel REVIT nodig heeft, zal ie misschien met ¤5000,- eenmalig en een jaarlijks terugkerend bedrag wel klaar zijn.
Denk nu eens verder. Een omzet van 30 kEUR op jaarbasis vs. een ¤ 3.000 pm aan nettoloon....quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:17 schreef engineerx het volgende:
[..]
Leuke berekening gebaseerd op alleen tekenwerk! Ik ben constructeur en het voornaamste geld zal hem zitten in rekenwerk. Houd er ook rekening mee dat op een gegeven moment je veel ervaring hebt en je alles in sheets gooit waarmee je de boel zo hebt berekend. Makkelijk rekenwerk vergt minder tijd dan bijvoorbeeld een brug of iets dergelijks. Wil niet zeggen dat die 25 euro per uur voor tekenwerk misschien te laag is, maar daarom open ik ook dit topic want sommigen denken aan dingen die ik over het hoofd heb gezien.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Mooi trouwens BIM toepassen voor een carport.
Voor een constructeur (FEM) volstaat een programma als RFEM eigenlijk al. Hiermee kun je tekenen en rekenen. De programmatuur is verreweg de grootste kostenpost in het begin. Hier zijn echter wel een aantal trucjes voor.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Mooi trouwens BIM toepassen voor een carport.
30K is gebaseerd op drijfzand.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Denk nu eens verder. Een omzet van 30 kEUR op jaarbasis vs. een ¤ 3.000 pm aan nettoloon....
Haal van die 30 kEUR eens je kosten af (investeringen, relatiegeschenken, advertenties, werving klanten, administratiekosten, later een pandje misschien, aansprakelijkheidsverzekering, alles). Dan blijft er heel weinig over. Zelfs als je zou rekenen met een tarief van ¤ 50 per uur......
Ben bang dat je aansprakelijkheidsverzekering in de buurt van je programmatuur kan komen...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:11 schreef engineerx het volgende:
[..]
Voor een constructeur (FEM) volstaat een programma als RFEM eigenlijk al. Hiermee kun je tekenen en rekenen. De programmatuur is verreweg de grootste kostenpost in het begin. Hier zijn echter wel een aantal trucjes voor.
jij betaald geen inkomstenbelasting?quote:
Ik zou zeggen, doe het.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:49 schreef engineerx het volgende:
Misschien iets te lichtvoetig over gedaan, maar veel mensen denken er echt te moeilijk over. Het klinkt bijna onmogelijk terwijl dit echt niet het geval is.
Als jij 2 jaar op 1 project zit moet je ook fiscaal kijken wat er wel en niet kan (verkapt dienstverband bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:43 schreef engineerx het volgende:
[..]
Na mijn studie kan ik in principe alles berekenen. Dus dan wil ik complexere projecten gaan doen. Dan nog geloof ik er stellig in dat je MEER kunt verdienen als je voor jezelf werkt dan bij een ingenieursbureau. Sommige grote projecten duren 2 jaar. Dan ben je in 1x verzekerd van 2 jaar werk, als het niet meer is. Als je dan meer projecten in die 2 jaar binnenhaalt, kan je er nog iemand bijnemen. In dit stadium komen kosten etc erbij kijken zoals jullie ze beschrijven.
Zoals illegale software? Goed begin hoorquote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:11 schreef engineerx het volgende:
[..]
Voor een constructeur (FEM) volstaat een programma als RFEM eigenlijk al. Hiermee kun je tekenen en rekenen. De programmatuur is verreweg de grootste kostenpost in het begin. Hier zijn echter wel een aantal trucjes voor.
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt: jouw hele visie op ondernemen is drijfzand. Je hebt gewoon geen idee waar je allemaal mee te maken hebt.quote:
Je wilt gaan sjoemelen met de softwarelicentie? Seriously... zelf meer verdienen door anderen niet te betalen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:11 schreef engineerx het volgende:
Niet verkeerd voor eigen baas en je kiest de projecten uit die jij wilt! 2500 euro netto is 4000+ bruto? Voor velen is het plafond al veel eerder bereikt. Wie weet hoe je bureau zich ontwikkelt en misschien haal je een keer een groot project binnen dat je goed afrondt wat je bedrijfsnaam een boost geeft. Dit zijn baantjes die heel goed te combineren zijn met leraar in het hoger onderwijs etc.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:14 schreef JDx het volgende:
50k winst per jaar (dus na aftrek van alle kosten) daar hou je ongeveer 2500 euro netto van over na IB.
Ik vond de berekening van DJ anders nog redelijk aan de optimistische kant, zeker voor een onervaren starterquote:
30 dagen trial downloaden --> globaal de draagconstructie inclusief alle belastingen invoeren. Kijken of de constructie zich gedraagt zoals je verwacht had --> hand + excel alles uitwerken. Aanleveren: Excelsheets. 30 dagen trial kan je net zo vaak downloaden als je wilt. Je gebruikt het alleen voor jezelf. Als de zaken goed gaan en je wilt RFEMberekeningen aanleveren bij klanten? --> licentie kopen. Is dit helemaal eerlijk? Nee! Is deze wereld helemaal eerlijk? Nee!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:17 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt: jouw hele visie op ondernemen is drijfzand. Je hebt gewoon geen idee waar je allemaal mee te maken hebt.
[..]
Je wilt gaan sjoemelen met de softwarelicentie? Seriously... zelf meer verdienen door anderen niet te betalen?
Wat heb jij een plaat voor je kop zegquote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:17 schreef engineerx het volgende:
Niet verkeerd voor eigen baas en je kiest de projecten uit die jij wilt! 2500 euro netto is 4000+ bruto? Voor velen is het plafond al veel eerder bereikt. Wie weet hoe je bureau zich ontwikkelt en misschien haal je een keer een groot project binnen dat je goed afrondt wat je bedrijfsnaam een boost geeft. Dit zijn baantjes die heel goed te combineren zijn met leraar in het hoger onderwijs etc.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:20 schreef engineerx het volgende:
[..]
30 dagen trial downloaden --> globaal de draagconstructie inclusief alle belastingen invoeren. Kijken of de constructie zich gedraagt zoals je verwacht had --> hand + excel alles uitwerken. Aanleveren: Excelsheets. 30 dagen trial kan je net zo vaak downloaden als je wilt. Je gebruikt het alleen voor jezelf. Als de zaken goed gaan en je wilt RFEMberekeningen aanleveren bij klanten? --> licentie kopen. Is dit helemaal eerlijk? Nee! Is deze wereld helemaal eerlijk? Nee!
Je wilt dus geen ondernemer zijn maar een sjoemelaar! Een prutser in de marge. Ga je het zelfde doen met je verzekeringen? Module aan, module uit?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:20 schreef engineerx het volgende:
30 dagen trial downloaden --> globaal de draagconstructie inclusief alle belastingen invoeren. Kijken of de constructie zich gedraagt zoals je verwacht had --> hand + excel alles uitwerken. Aanleveren: Excelsheets. 30 dagen trial kan je net zo vaak downloaden als je wilt. Je gebruikt het alleen voor jezelf. Als de zaken goed gaan en je wilt RFEMberekeningen aanleveren bij klanten? --> licentie kopen. Is dit helemaal eerlijk? Nee! Is deze wereld helemaal eerlijk? Nee!
Dit dus. Stel dat je vervolgens een kleine 20 kEUR kosten hebt aan software, aansprakelijkheidsverzekering, pensioeninleg etc.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:14 schreef JDx het volgende:
50k winst per jaar (dus na aftrek van alle kosten) daar hou je ongeveer 2500 euro netto van over na IB.
Nee... dat komt op ongeveer 3500-3600 bruto als je evt. pensioen buiten beschouwing laat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:17 schreef engineerx het volgende:
[..]
Niet verkeerd voor eigen baas en je kiest de projecten uit die jij wilt! 2500 euro netto is 4000+ bruto? Voor velen is het plafond al veel eerder bereikt. Wie weet hoe je bureau zich ontwikkelt en misschien haal je een keer een groot project binnen dat je goed afrondt wat je bedrijfsnaam een boost geeft. Dit zijn baantjes die heel goed te combineren zijn met leraar in het hoger onderwijs etc.
Dat soort salarissen zijn realistisch voor mensen die offshore werken vanwege alle toeslagen. Mensen die gewoon aan land zitten te rekenen moeten het met een stuk minder doen. Oh, en een hoog salaris lijkt misschien leuk, maar je hebt ook hogere kosten in Noorwegen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:57 schreef Ixnay het volgende:
Toen ik afstudeerde als civiele constructeur op mn 23e dacht ik ook dat ik alles kon en wist.
Wat ben ik vaak op mn bek gegaan en hard! Goede keuze om bij een baasje te blijven werken.
Als geld trouwens de reden is hiervoor moet je eens kijken wat je als constructieve engineer in de Noorse offshore kunt verdienen. Startsalaris van 8000 9000 bpm is best realistisch. Dat red je niet met je eigen ingenieursbureau in het begin.
Hier is niks illegaals aan!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:23 schreef Queller het volgende:
[..]
Je wilt dus geen ondernemer zijn maar een sjoemelaar! Een prutser in de marge. Ga je het zelfde doen met je verzekeringen? Module aan, module uit?
Die is zeer optimistisch. Was alleen maar om te laten zien dat je zelfs met zo'n optimistische berekening nog niet eens in de buurt komt van een startersloon.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vond de berekening van DJ anders nog redelijk aan de optimistische kant, zeker voor een onervaren starter
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |