Niet verkeerd voor eigen baas en je kiest de projecten uit die jij wilt! 2500 euro netto is 4000+ bruto? Voor velen is het plafond al veel eerder bereikt. Wie weet hoe je bureau zich ontwikkelt en misschien haal je een keer een groot project binnen dat je goed afrondt wat je bedrijfsnaam een boost geeft. Dit zijn baantjes die heel goed te combineren zijn met leraar in het hoger onderwijs etc.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:14 schreef JDx het volgende:
50k winst per jaar (dus na aftrek van alle kosten) daar hou je ongeveer 2500 euro netto van over na IB.
Ik vond de berekening van DJ anders nog redelijk aan de optimistische kant, zeker voor een onervaren starterquote:
30 dagen trial downloaden --> globaal de draagconstructie inclusief alle belastingen invoeren. Kijken of de constructie zich gedraagt zoals je verwacht had --> hand + excel alles uitwerken. Aanleveren: Excelsheets. 30 dagen trial kan je net zo vaak downloaden als je wilt. Je gebruikt het alleen voor jezelf. Als de zaken goed gaan en je wilt RFEMberekeningen aanleveren bij klanten? --> licentie kopen. Is dit helemaal eerlijk? Nee! Is deze wereld helemaal eerlijk? Nee!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:17 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt: jouw hele visie op ondernemen is drijfzand. Je hebt gewoon geen idee waar je allemaal mee te maken hebt.
[..]
Je wilt gaan sjoemelen met de softwarelicentie? Seriously... zelf meer verdienen door anderen niet te betalen?
Wat heb jij een plaat voor je kop zegquote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:17 schreef engineerx het volgende:
Niet verkeerd voor eigen baas en je kiest de projecten uit die jij wilt! 2500 euro netto is 4000+ bruto? Voor velen is het plafond al veel eerder bereikt. Wie weet hoe je bureau zich ontwikkelt en misschien haal je een keer een groot project binnen dat je goed afrondt wat je bedrijfsnaam een boost geeft. Dit zijn baantjes die heel goed te combineren zijn met leraar in het hoger onderwijs etc.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:20 schreef engineerx het volgende:
[..]
30 dagen trial downloaden --> globaal de draagconstructie inclusief alle belastingen invoeren. Kijken of de constructie zich gedraagt zoals je verwacht had --> hand + excel alles uitwerken. Aanleveren: Excelsheets. 30 dagen trial kan je net zo vaak downloaden als je wilt. Je gebruikt het alleen voor jezelf. Als de zaken goed gaan en je wilt RFEMberekeningen aanleveren bij klanten? --> licentie kopen. Is dit helemaal eerlijk? Nee! Is deze wereld helemaal eerlijk? Nee!
Je wilt dus geen ondernemer zijn maar een sjoemelaar! Een prutser in de marge. Ga je het zelfde doen met je verzekeringen? Module aan, module uit?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:20 schreef engineerx het volgende:
30 dagen trial downloaden --> globaal de draagconstructie inclusief alle belastingen invoeren. Kijken of de constructie zich gedraagt zoals je verwacht had --> hand + excel alles uitwerken. Aanleveren: Excelsheets. 30 dagen trial kan je net zo vaak downloaden als je wilt. Je gebruikt het alleen voor jezelf. Als de zaken goed gaan en je wilt RFEMberekeningen aanleveren bij klanten? --> licentie kopen. Is dit helemaal eerlijk? Nee! Is deze wereld helemaal eerlijk? Nee!
Dit dus. Stel dat je vervolgens een kleine 20 kEUR kosten hebt aan software, aansprakelijkheidsverzekering, pensioeninleg etc.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:14 schreef JDx het volgende:
50k winst per jaar (dus na aftrek van alle kosten) daar hou je ongeveer 2500 euro netto van over na IB.
Nee... dat komt op ongeveer 3500-3600 bruto als je evt. pensioen buiten beschouwing laat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:17 schreef engineerx het volgende:
[..]
Niet verkeerd voor eigen baas en je kiest de projecten uit die jij wilt! 2500 euro netto is 4000+ bruto? Voor velen is het plafond al veel eerder bereikt. Wie weet hoe je bureau zich ontwikkelt en misschien haal je een keer een groot project binnen dat je goed afrondt wat je bedrijfsnaam een boost geeft. Dit zijn baantjes die heel goed te combineren zijn met leraar in het hoger onderwijs etc.
Dat soort salarissen zijn realistisch voor mensen die offshore werken vanwege alle toeslagen. Mensen die gewoon aan land zitten te rekenen moeten het met een stuk minder doen. Oh, en een hoog salaris lijkt misschien leuk, maar je hebt ook hogere kosten in Noorwegen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:57 schreef Ixnay het volgende:
Toen ik afstudeerde als civiele constructeur op mn 23e dacht ik ook dat ik alles kon en wist.
Wat ben ik vaak op mn bek gegaan en hard! Goede keuze om bij een baasje te blijven werken.
Als geld trouwens de reden is hiervoor moet je eens kijken wat je als constructieve engineer in de Noorse offshore kunt verdienen. Startsalaris van 8000 9000 bpm is best realistisch. Dat red je niet met je eigen ingenieursbureau in het begin.
Hier is niks illegaals aan!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:23 schreef Queller het volgende:
[..]
Je wilt dus geen ondernemer zijn maar een sjoemelaar! Een prutser in de marge. Ga je het zelfde doen met je verzekeringen? Module aan, module uit?
Die is zeer optimistisch. Was alleen maar om te laten zien dat je zelfs met zo'n optimistische berekening nog niet eens in de buurt komt van een startersloon.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vond de berekening van DJ anders nog redelijk aan de optimistische kant, zeker voor een onervaren starter
Maar je bouwt wel een hoger pensioen op, veel collega's van me werken in Zurich, die verdienen meer, betalen meer, maar wonen wel een stuk mooier en vakantie/auto e.d. is relatief goedkoper.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat soort salarissen zijn realistisch voor mensen die offshore werken vanwege alle toeslagen. Mensen die gewoon aan land zitten te rekenen moeten het met een stuk minder doen. Oh, en een hoog salaris lijkt misschien leuk, maar je hebt ook hogere kosten in Noorwegen.
Dat zeg ik ook niet. Maar als je zo zakelijk te werk gaat, dan ben je een prutser. En als je in de basis al een prutser bent, dan wordt het nooit iets.quote:
Het is onrealistisch (en dat komt nog een heel eind voorbij optimistisch). TS rekent zich rijk door de nadelen te ontkennen, verplichtingen niet te (willen) kennen, kosten af te wentelen op anderen en daarnaast gouden bergen te zien.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die is zeer optimistisch. Was alleen maar om te laten zien dat je zelfs met zo'n optimistische berekening nog niet eens in de buurt komt van een startersloon.
Ik woon in Noorwegen, alwaar vakanties en autos nogal duur zijn, dat laatste ook als je het in vergelijking tot inkomen gaat bekijken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:26 schreef JDx het volgende:
[..]
Maar je bouwt wel een hoger pensioen op, veel collega's van me werken in Zurich, die verdienen meer, betalen meer, maar wonen wel een stuk mooier en vakantie/auto e.d. is relatief goedkoper.
1. Trials hebben beperkingen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:20 schreef engineerx het volgende:
[..]
Ja? Ik dacht dat dit soort naïeve overmoedige gelul echt aan NLers voorbehouden was.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel eens aan gedacht in het buitenland te gaan werken? Hier in D zit men te springen om mensen als TS
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:05 schreef engineerx het volgende:
[..]
Goedzo! De nieuwe constructeur gooit alles in een programma en heeft geen flauw idee waar die mee bezig is.
Je moet fucking nog beginnen aan je studie en je praat hier alsof je een meester in het vak bent en weerspreekt mensen met jarenlange ervaring in het vak. Echt, zo kansloos hebben we ze hier al in tijden niet meer gehad.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:11 schreef engineerx het volgende:
[..]
Voor een constructeur (FEM) volstaat een programma als RFEM eigenlijk al. Hiermee kun je tekenen en rekenen. De programmatuur is verreweg de grootste kostenpost in het begin. Hier zijn echter wel een aantal trucjes voor.
Echt?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel eens aan gedacht in het buitenland te gaan werken? Hier in D zit men te springen om mensen als TS
Dat belastingvoordeel kan je vergeten tijdens je studie. No way dat je 1225 uur of meer aan die onderneming gaat besteden, terwijl je ernaast nog een studie volgt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:34 schreef engineerx het volgende:
Tijdens studie:
Uurtarief tekenwerk 25 euro per uur netto.
Uurtarief rekenwerk 40 euro per uur netto.
Stel 10 uur per week --> (5 reken en 5 teken) = 125 + 200 = 325 euro netto per week.
Dit betekent 325 x 4 = 1300 Netto per maand.
Jaarbasis: 1300 x 12 = 15600 Netto. Laten we een keer zeggen 5600 euro kwijt aan benzine/printwerk/verzekeringen die noodzakelijk zijn. Houd je een goede 10.000 euro over op jaarbasis als student zijnde. Zo had ik het bekeken. De BTW breng je bij de klant in rekening en je kunt natuurlijk nog genoeg belastingvoordeel opdoen omdat je een eigen zaak hebt. Hoe het precies zit na me studie heb ik niet over nagedacht.
Ook niet zaken als je auto op naam van de zaak zetten, of benzine afschrijven die je gebruikt om naar een klant te gaan of aanschaf laptop/printer?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat belastingvoordeel kan je vergeten tijdens je studie. No way dat je 1225 uur of meer aan die onderneming gaat besteden, terwijl je ernaast nog een studie volgt.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:59 schreef engineerx het volgende:
[..]
Stufi is verleden tijd. Ik betaal mijn hele studie uit eigen zak. (hbo->wo)
Ik ben ook zeker bereid om naar het buitenland te gaan. Je moet je voorstellen landen als nederland en duitsland zijn goed ontwikkeld op dit gebied. Echter heb je landen als Marokko, Tunesie, Egypte, Algerije en zo nog veel meer landen waar er nauwelijks constructieberekeningen bij het bouwen komen kijken. Alle grote gebouwen worden hier uitbesteed aan buitenlandse ingenieursbureaus. Hier valt veel geld te verdienen omdat mensen daar alles overdimensioneren. Je moet er wel heen willen en dat vormt tevens een barriere voor velen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat zijn kosten, geen belastingvoordelen. Die kan je als ondernemer opvoeren. Ik niet, maar aangezien ik die kosten in de eerste plaats al niet maak, wie zou er dan beter af zijn denk je?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:37 schreef engineerx het volgende:
[..]
Ook niet zaken als je auto op naam van de zaak zetten, of benzine afschrijven die je gebruikt om naar een klant te gaan of aanschaf laptop/printer?
WO chemische technologie, 10 jaar werkervaring = ruim 5000 bruto. Daar kun je prima van leven en zelfs nog een dagje minder werken als je dat zou willen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:17 schreef engineerx het volgende:
[..]
De manier waarom ik geloof in voor jezelf beginnen geloof jij heilig in voor een baas werken. Laten we het eens worden dat we het oneens zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat zijn kosten, geen belastingvoordelen. Die kan je als ondernemer opvoeren. Ik niet, maar aangezien ik die kosten in de eerste plaats al niet maak, wie zou er dan beter af zijn denk je?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |