neem aan dat je die zelf wel kan beantwoordenquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:10 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zie steeds meer tanks aan de seperatistische kant terwijl er geen tankbrigade is overgelopen en die fabriek bij Charkov ook niet in handen van seperatisten is geweest. Hoe komen ze dan volgens Rusland aan die tanks?
quote:Journalists banned from covering fighting in Donetsk region
Reporters Without Borders condemns a decree by the self-proclaimed People’s Republic of Donetsk drastically restricting media coverage of fighting in the region. Signed on 21 July by PRD “defence minister” Igor Strelkov and released yesterday, it is fuelling arbitrary arrests of journalists operating in the region.
Citing the need to protect the “safety of media workers” and the “information security” of the PRD’s “armed forces,” the decree bans “journalists, cameramen and photoreporters” from “being in combat zones or near military installations” during armed operations. It also bans filming, photographing and audio recording in these areas.
quote:'Volledige Tweede Kamer wellicht volgende week terug van reces'
Als het kabinet besluit tot het uitzenden van Nederlandse militairen bij een eventuele politiemissie naar Oost-Oekrane, dan zal de Tweede Kamer daar waarschijnlijk begin volgende week met het Kabinet over debatteren. Dat melden Haagse bronnen aan RTL Nieuws.
Kamerleden van diverse partijen die in het buitenland op vakantie zijn, is gevraagd alvast te kijken naar manieren om maandag of dinsdag terug te kunnen keren naar Den Haag.
Artikel-100 brief
Als het kabinet inderdaad militairen, politieagenten of marechaussee wil uitzenden naar de plek waar de noodlottige vlucht MH17 terecht is gekomen, dan stuurt ze een zogenoemde artikel-100 brief aan de Tweede Kamer.
Formeel is dan geen toestemming van de Tweede Kamer meer nodig voor deelname aan de missie. Maar in de praktijk zal het kabinet een zo breed mogelijk draagvlak zoeken in een Kamerdebat, zo is de verwachting.
Beveiligen
Achter de schermen werkt Nederland samen met onder meer Australi aan zo’n politiemissie van de Verenigde Naties naar de plek van de vliegtuigcrash. De missie moet de rampplek beveiligen, zodat onderzoekers ongestoord hun werk kunnen doen.
Morgen keert een klein deel van de Tweede Kamerleden al terug van reces. De vaste Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken debatteert dan met premier Rutte en minister Opstelten over de nasleep van de crash en eventuele economische sancties tegen Rusland.
RTL Nieuws
Maar het voorstel waar men aan werkt lijkt niet echt een "VN missie" te zijn. Ik denk dat Putin veel te wantrouwig is om zo'n missie met landen als Canada en Australi toe te laten, vreest ie dat het mandaat zal overschreden worden en zal uitgroeien tot een de facto NAVO missie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:42 schreef DeJori het volgende:
[..]
Daarom verwacht ik ook eerlijk gezegd niet dat Poetin heel erg dwars gaat liggen als de VN troepen wil sturen. Er ontstaat daardoor in het desbetreffende gebied een status quo, wat voordelig is voor de verliezende partij. Dat zijn op het moment de rebellen.
quote:Attacks continue on Ukraine from Russian territory
Russian military aggression towards Ukraine has persisted unabated since Kremlin-backed guerillas shot down a commercial airliner on July 17, killing all 298 people on board, including more than 80 children.
While the tragic event has all but deprived Russia of plausible deniability over its involvement in the eastern Ukraine war that has claimed at least 825 civilian and military lives, Russia has with regularity been shelling Ukrainian positions from its side of the border, according to Kyiv authorities.
According to the counter-terrorism communications center, Russia fired at eight Ukrainian positions on July 22-24. Artillery fire and multiple-rocket launchers on July 24 twice shelled a checkpoint near the town of Ilinka from Russia. The same night, Ukrainian positions near Kamyshne, Berezovo, Amvrosievka and the Luhansk Airport were shelled by Grad rockets, stated Anti-Terrorism Operation spokesperson Vladyslav Seleznyov.
“Positions and checkpoints of anti-terrorist forces continue to be fired upon, including from the territory of the Russian Federation,” said Seleznyov. “The guerillas are trying to hold parts of the Ukrainian state’s borders.”
In a post on VKontakte, a Russian social media site, alleged Russian soldier Vadim Grigoriev boasts of “shelling Ukraine all night,” from Rostov Oblast, which included pictures of artillery cannons and munitions.
Kyiv claims that Russia has already shot down three Su-25 jets with projectiles from Russia. On the eve of the Malaysian airliner shoot-down, Kyiv says a Russian MiG-29 shot down one of its jets from Russian airspace. On July 23, National Security and Defense Council spokesman Andriy Lysenko said two more Su jets were shot down at an altitude of 5,200 meters by rockets fired from Russia.
Additionally, the Ukrainian Border Guard Service stated that on July 22-July 23 Russia fired three times on its positions near Amvrosiyivka, Herasimovka and the Uspenka border crossing with artillery batteries and Grad rockets.
Russia continues to violate Ukraine’s airspace, the Border Guard Service added. Four times on the evening of July 22 Russian military helicopters and drones flew into Ukraine by as deep as 500 meters.
Russian supply of weapons and munitions persist
Russia has had an instrumental role in supplying Kremlin-backed guerillas and Russian proxies with weapons, a range of sources say, including U.S. intelligence services, NATO and Kyiv authorities.
There is allegedly a military staging area in Novocherkassk, Rostov Oblast. Supplies include T-64 tanks, Grad multiple-rocket launchers, various armored personnel carriers equipped with cannons, Buk advanced radar-guided surface-to-air systems, shoulder-fired rocket launchers as well as sniper rifles, mines, grenades and automatic weapons.
The National Security and Defense Council’s Lysenko also said on July 24 that a field camp of Russian armed forces has been set up not far from the state border in Bryansk Oblast.
Cited by Interfax Ukraine, Lysenko also said that not far from the villages of Churovichi, Zeleny Kut and Rudnya-Tsata in Bryansk Oblast, ten kilometers from the border with northern Ukraine, Russia continued to equip camouflaged firing positions of infantry fighting vehicles.
He also said that in the border areas near Kharkiv Oblast, “Russian military had deployed five armored personnel carriers, three tanks and other military equipment,” reported Interfax Ukraine.
"According to the latest information, there are about 500 Russian servicemen in the camp, and their number is constantly growing," Lysenko said, cited by Interfax Ukraine.
http://www.kyivpost.com/c(...)erritory-357749.html
Dat is dan geen vredesmissie, maar het openlijk bezetten van een buurland.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:11 schreef meth1745 het volgende:
Ik acht het mogelijk dat ie het voorstel gaat aanhalen als rechtvaardiging voor een Russische vredesmissie die vandaag of morgen al naar het gebied gaat;
Ik vraag me af of het belang van Rusland in het conflict groot genoeg is om zoiets te riskeren. Daarop zullen waarschijnlijk weer sancties e.d. volgen, met als gevolg meer schade aan de economie en zijn 'inner-circle', die zich volgens geruchten al zorgen beginnen te maken. Het conflict gaat op dit moment de richting op van Kiev. Als de rebellen worden verslagen terwijl er westerse troepen aanwezig zijn geeft dat Rusland zowel internationaal als voor interne politiek munitie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:11 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Maar het voorstel waar men aan werkt lijkt niet echt een "VN missie" te zijn. Ik denk dat Putin veel te wantrouwig is om zo'n missie met landen als Canada en Australi toe te laten, vreest ie dat het mandaat zal overschreden worden en zal uitgroeien tot een de facto NAVO missie.
Ik acht het mogelijk dat ie het voorstel gaat aanhalen als rechtvaardiging voor een Russische vredesmissie die vandaag of morgen al naar het gebied gaat; gewoon doen, en Westen voor een voldongen feit stellen, en daarna uitleg geven. Hij kan naar het Westerse voorstel verwijzen: veiligstellen van de site, verdediging voor de onderzoekers etc., en de tijdsdruk: hoe langer je wacht, hoe minder je terugvindt. Die politiemacht duurt minstens een week voor dat geregeld is, de Russische actie heeft hen zes dagen winst opgeleverd...
Hoe het westen hierop zou reageren durf ik niet te voorspellen; woedend natuurlijk, maar ze kunnen moeilijk weigeren om het werk op de crash site voort te zetten, na wat er allemaal is gezegd over het belang ervan. En Kiev, tja, die moeten een staakt-het vuren aanvaarden of ze worden in de pan gehakt.
Zou ie zoiets durven, of is het te hoog spel?
Zo zouden zij het noemen, heeft ook geen belang, de vraag is of ie zoiets zou wagen? Toen ik gisteren de eerste berichten over de politiemissie las was men eerste reactie: nu gaan de Russen wel binnenvallen, want gewapende troepen van NAVO landen op Oost Oekrainse bodem gaan ze niet dulden. En even later kwam het bericht over de spoedzitting van de Duma ... dus vrees ik ervoorquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is dan geen vredesmissie, maar het openlijk bezetten van een buurland.
Bedoel je meth? Want in het artikel gaat het over een politiemissie, niet over een vredesmissie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:28 schreef deelnemer het volgende:
Het lijkt mij duidelijk dat het onderzoek en verdere afhandeling van het neergeschoten vliegtuig niet de kern van de zaak is, als je praat over een vredesmissie. Als je zo'n missie begint dan ga je daar de uitkomst bepalen. Wiens gewenste uitkomst? Als je het daarover niet eens bent, wordt het een vechtmissie.
Dat begrijp ik niet. Dat lijkt mij een totale onderschatting van de ernst van het conflict. Of het rare idee dat je te midden daarvan zonder gevaar te werk kan gaan. Zie deze eerdere post.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:29 schreef DeJori het volgende:
[..]
Bedoel je meth? Want in het artikel gaat het over een politiemissie, niet over een vredesmissie.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dit hele plan is onnozel. Het ligt vlak boven een brandhaard aan de grens. Het behoort tot het inwendige van het terrein van de rebellen. Je kan daar alleen heengaan als
1. je denkt zoveel meer te kunnen dan het oekrainse leger (ik ben superman) of
2. je wilt meer bodybags of
3. je wilt met blauwhelmen Srebrenica naspelen.
Er is eerder ook al eens een politiemissie geweest naar Afghanistan (Kunduz), waarbij ook militairen mee waren om de politiemensen weer te beschermen. Daarmee ontken ik het risico niet, maar dat zal waarschijnlijk de beredenering zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:33 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet. Dat lijkt mij een totale onderschatting van de ernst van het conflict. Zie deze eerdere post.
[..]
Het lijkt me dat de missie zich verder buiten het conflict houdt zolang zij zelf niet bedreigd wordt.quote:De missie moet de rampplek beveiligen, zodat onderzoekers ongestoord hun werk kunnen doen.
quote:Ukraine opens 308 criminal cases against Communist Party
A total of 308 criminal inquires have been launched against members of the Communist Party of Ukraine (CPU), said Hanna Onyschenko, the head of the Ukrainian State Registration Service.
http://www.kyivpost.com/c(...)st-party-357755.html
Zij daar gaan ervoor zorgen dat je betrokken raakt. Op een manier waarbij je hoofd spint. De toedracht zal steeds vol onduidelijkheden zijn. En aanleiding om elkaar verwijten te maken. Er zullen doden vallen zonder dat de toedracht duidelijk wordt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:36 schreef DeJori het volgende:
[..]
Er is eerder ook al eens een politiemissie geweest naar Afghanistan (Kunduz), waarbij ook militairen mee waren om de politiemensen weer te beschermen. Daarmee ontken ik het risico niet, maar dat zal waarschijnlijk de beredenering zijn.
Zie ook in het artikel:
[..]
Het lijkt me dat de missie zich verder buiten het conflict houdt zolang zij zelf niet bedreigd wordt.
Jij verwacht een soort false flag aanval op onze mensen? Want Oekrane zie ik het niet doen momenteel en de rebellen hebben in principe geen baat bij een conflict met het westen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Zij daar gaan ervoor zorgen dat je betrokken raakt. Op een manier waarbij je hoofd spint. De toedracht zal steeds vol onduidelijkheden zijn. En aanleiding om elkaar verwijten te maken. Er zullen doden vallen zonder dat de toedracht duidelijk wordt.
Kunduz was alleen bedoeld op politie mensen te trainen. De omgeving is eerder te vergelijken met Uruzgan. Je moet daar volledig bewapend heen, zodat je zelf in controle bent ipv in een afhankelijk positie, waarin je de speelbal wordt van andere partijen en hun belangen.
Ik las dat Poetin juist niet akkoord hoeft te zijn, ze vragen het wel, maar het is niet nodig.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:18 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het belang van Rusland in het conflict groot genoeg is om zoiets te riskeren. Daarop zullen waarschijnlijk weer sancties e.d. volgen, met als gevolg meer schade aan de economie en zijn 'inner-circle', die zich volgens geruchten al zorgen beginnen te maken. Het conflict gaat op dit moment de richting op van Kiev. Als de rebellen worden verslagen terwijl er westerse troepen aanwezig zijn geeft dat Rusland zowel internationaal als voor interne politiek munitie.
Maar het is op het moment vooral giswerk. Vooralsnog lijkt het erop dat zo'n missie er gaat komen, maar dan moet Poetin wel akkoord gaan. We zullen het snel weten
Gaat het niet door de UNSC dan? Want als het een NAVO ding is wordt meth's verhaal opeens een stuk waarschijnlijker.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:46 schreef Automatisch het volgende:
[..]
Ik las dat Poetin juist niet akkoord hoeft te zijn, ze vragen het wel, maar het is niet nodig.
De inzet van de partijen daar is de uitkomst van het conflict. Dat is een veel grotere zaak dat het onderzoek. Het onderzoek zal daarom in het teken van het conflict komen te staan. Terwijl het sturen van mensen probeert het onderzoek centraal te zetten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:45 schreef DeJori het volgende:
[..]
Jij verwacht een soort false flag aanval op onze mensen? Want Oekrane zie ik het niet doen momenteel en de rebellen hebben in principe geen baat bij een conflict met het westen.
Op Volkskrant staat dit:quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:49 schreef DeJori het volgende:
[..]
Gaat het niet door de UNSC dan? Want als het een NAVO ding is wordt meth's verhaal opeens een stuk waarschijnlijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |