abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:23:09 #226
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142677803
lennutrajektoor twitterde op donderdag 24-07-2014 om 08:24:27 Last night over river Derkul fr #RUS arrived 3 GRAD units, 5 URAL trucks, 300 #RUS fighters. Used pontoon bridges. http://t.co/Ioxtf2ztxg reageer retweet
Lysychansk

lennutrajektoor twitterde op donderdag 24-07-2014 om 10:23:49 From where to where #RUS regular army artillery unit is shelling on #Ukraine soil & #ATO positions. http://t.co/Xy3WefMESJ reageer retweet

lennutrajektoor twitterde op donderdag 24-07-2014 om 10:25:24 Compare last tweet w this map of #ATO forces being sieged / in kettle. #Ukraine http://t.co/LJHsNwofSd reageer retweet

StateOfUkraine twitterde op woensdag 23-07-2014 om 21:40:36 RU soldier uploaded video how they shelled UA from RU to social network http://t.co/NdVlSaGw4D http://t.co/yjqhUNeIKq http://t.co/0iqY9haR4n reageer retweet

[ Bericht 8% gewijzigd door deelnemer op 24-07-2014 13:28:24 ]
The view from nowhere.
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:32:52 #227
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142678167
EuromaidanPR twitterde op donderdag 24-07-2014 om 13:26:24 List of aircraft separatists shot down in skies over E #Ukraine since late April - @WSJ http://t.co/roWn69Keu7 @myroslavapetsa | EMPR reageer retweet
The view from nowhere.
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:41:52 #228
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142678508
EuromaidanPR twitterde op donderdag 24-07-2014 om 11:53:17 2 #Ukrainian pilots of downed Su-25 fighter jets are NOT in captivity, #NSC spox presser |EMPR reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 24-07-2014 om 03:08:35 Pilots from downed #Ukrainian fighter jets SU-25 were rescued by locals. One is ok, another one has injured leg http://t.co/LcDjmMxGN8 |EMPR reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 24-07-2014 om 12:02:08 4 #Ukrainian military killed, 35injured in #ATO zone yesterday, #NSC spox presser |EMPR reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 24-07-2014 om 13:11:23 #BreakingNews "Residents in the border region of #Belgorod oblast are hastily leaving the area "- NSDC reageer retweet
The view from nowhere.
pi_142678838
De vijf stappen naar een militaire missie in Oekrane

Nederland wil honderden internationale militairen en forensische politie-experts naar Oekrane sturen en probeert dat buiten de VN-Veiligheidsraad om te bereiken. Welke stappen wil Nederland nemen?

1. Beveiligers zijn onvermijdelijk
Volgens Nederland hebben de internationale onderzoekers naar de ramp met vlucht MH17 onvermijdelijk bewaking nodig als ze hun werk goed willen doen. Het rampgebied ligt midden in een door rebellen gecrontroleerd gebied en bovendien zijn de rebellen verdeeld over verschillende - criminele - groepen. Vandaag nog meldde de Onderzoeksraad dat de veiligheid nog niet gegarandeerd kan worden en er nog geen onderzoek wordt gedaan op de plek van de ramp. De onderzoekers moeten 'voor langere tijd vrijelijk over de gehele onderzoekslocatie kunnen bewegen'. Er wordt weliswaar gesproken met de rebellen, maar ook al geven die toestemming voor de komst van het onderzoeksteam, dan nog denkt de regering niet dat het veilig genoeg is. Wat meespeelt: Nederland kampt met een trauma uit Srebrenica, toen Nederlanders werden uitgezonden die zichzelf niet goed konden verdedigen.

2. Internationale steun
Nederland wil dat zowel militairen als de onderzoekers uit verschillende landen komen. Bij het onderzoeksteam is dat al gelukt. Nederland heeft de leiding, maar het is een team van internationale experts uit Oekrane, Maleisi, Australi, Frankrijk, Duitsland, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk en Rusland. Zo moet het ook gaan met de beveiligers. De grootste bondgenoot is Australi, dat 27 mensen verloor bij de ramp. Premier Abbot heeft al 50 agenten naar Londen gestuurd. 'We zijn klaar om Australische agenten in te zetten in Oekrane', zei hij vanochtend. Voor elke onderzoeker zijn naar schatting 7 beveiligers en logistieke ondersteuners nodig, leert de ervaring met andere buitenlandse missies. Bovenop de circa 125 onderzoekers die er nu actief zijn in Oekrane en elders, zou dit grofweg neerkomen op honderden extra beveiligers en logistieke ondersteuneners.

epa.
minister Timmermans (Buitenlandse Zaken) en zijn Australische ambtgenoot Julie Bishop bij aankomst in Kiev.
3. Toestemming van Oekrane
Vandaag volgt een volgende cruciale stap: minister Timmermans (Buitenlandse Zaken) reist met zijn Australische ambtgenoot Julie Bishop naar Oekrane om toestemming te vragen voor buitenlandse soldaten en agenten op Oekraens grondgebied. Als Kiev instemt volgt een minstens zo precair verzoek: of Oekrane bereid is de afspraken in een bilateraal akkoord te gieten. Zo moet een ingewikkelde en veel tijd vergende resolutie via de VN-Veiligheidsraad voorkomen worden.

4. Instemming van de Kamer
Momenteel werkt het kabinet aan een zogenoemde artikel-100 procedure om het parlement te informeren over de op handen zijnde missie. Timmermans heeft de fractievoorzitters dinsdagavond al kort bijgepraat over de mogelijk risico's van de missie. Zij staan kritisch welwillend tegenover het plan, maar kennen nog geen details. Op korte termijn, waarschijnlijk vandaag, wordt een brief verwacht waarin het kabinet de plannen aankondigt. Morgen volgt een debat met de buitenlandwoordvoerders. Mogelijk dat de hele Kamer snel daarna moet terugkomen van reces.

5. Instemming Vladimir Poetin
In het geval van een akkoord met Oekrane is formele toestemming van Rusland niet nodig, maar Moskou is de enige partij die invloed heeft op de rebellen. Bovendien zit Rusland niet te wachten op westerse soldaten op enkele tientallen kilometers van de grens. Premier Rutte heeft de afgelopen dagen met Poetin gebeld om te zorgen dat de beveiligingsmissie geen nieuwe slachtoffers gaat veroorzaken. Aangenomen wordt dat Poetin voorwaarden zal stellen, bijvoorbeeld een limiet op het aantal dagen dat de onderzoekers in het gebied verblijven.

Tot slot: de druk is hoog. Elke dag dat het onderzoek niet kan beginnen en er nog stoffelijke overschotten in het rampgebied liggen is er een te veel. Het diplomatieke schaakspel op meerdere borden tegelijk moet snel resultaat opleveren.

http://www.volkskrant.nl/(...)ie-in-Oekraine.dhtml
pi_142678959
'Dit wordt wereldoorlog drie'

De rebellen in Oost-Oekrane zien een politiemacht in het rampgebied helemaal niet zitten. "Dan breekt hier de pleuris uit", zei n van de separatisten tegen correspondent Jeroen Akkermans.

De gewapende separatisten moeten er niets van hebben", aldus Akkermans. "Niemand zegt iets op camera, maar zodra de camera uitging, zei een van de gewapende separatisten mij: 'dit wordt wereldoorlog drie'. Als hier een internationale troepenmacht komt, breekt de pleuris uit'."

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-om-mh17#node_972886
pi_142679091
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:55 schreef Automatisch het volgende:

De rebellen in Oost-Oekrane zien een politiemacht in het rampgebied helemaal niet zitten. "Dan breekt hier de pleuris uit", zei n van de separatisten tegen correspondent Jeroen Akkermans.

De gewapende separatisten moeten er niets van hebben", aldus Akkermans. "Niemand zegt iets op camera, maar zodra de camera uitging, zei een van de gewapende separatisten mij: 'dit wordt wereldoorlog drie'. Als hier een internationale troepenmacht komt, breekt de pleuris uit'."

Dit is precies waar het Kremlin op zit te wachten, een reden om het hele leger naar binnen te rijden. Alles is al afgesproken, van provocatie tot escalatie.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:03:53 #232
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142679242
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:55 schreef Automatisch het volgende:

Dit hele plan is onnozel. Het ligt vlak boven een brandhaard aan de grens. Het behoort tot het inwendige van het terrein van de rebellen. Je kan daar alleen heengaan als
1. je denkt zoveel meer te kunnen dan het oekrainse leger (ik ben superman) of
2. je wilt meer bodybags of
3. je wilt met blauwhelmen Srebrenica naspelen.
The view from nowhere.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:07:30 #233
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142679383
Wat voor insignia zijn dit?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:17:43 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_142679754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:59 schreef Slava het volgende:

[..]

Dit is precies waar het Kremlin op zit te wachten, een reden om het hele leger naar binnen te rijden. Alles is al afgesproken, van provocatie tot escalatie.
Poetin op zijn beer versus de rest van de wereld.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_142679844
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:55 schreef DeJori het volgende:

[ afbeelding ]

Wat een westerse telefooncel zeg. Is dit in het Oosten? :P
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142679964
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:33 schreef DeJori het volgende:

[..]

Als je denkt dat de rol van Rusland hetzelfde is als die van het westen heb je niet veel van het conflict tot nu toe meegekregen. Het westen heeft immers geen deel van het land geannexeerd en er zijn geen westerse soldaten in Oekrane.

Dat van die wapencontracten is inderdaad op zijn zachtst gezegd vreemd, vooral gezien de harde taal richting Frankrijk die de Britten bezigen.
Op papier niet hetzelfde, qua invloeden aanwenden wel. Door al sinds de Kiev protesten te dreigen met sancties. Op de achtergrond spelen de grote NGO's ook wel een rol.

En mbt de soldaten op de Krim, er is al in 1997 afgesproken dat Rusland 25.000 soldaten mag hebben op de Krim. Dat is even buiten de annexatie om, maar daar vroegen de mensen op de Krim ook weer zelf om.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:26:39 #237
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142680096
Terrorists blocked by ATO forces in Lysychansk - NSDC

KYIV, July 24 /Ukrinform/.

The Ukrainian troops continue the offensive operation in Lysychansk. Russian mercenaries are blocked there, the spokesman for the information and analytical center of the Ukrainian National Security and Defence Council (NSDC), Andriy Lysenko, said this at a briefing in Kyiv on Thursday.

"We are currently holding the offensive operation for the liberation of Lysychansk. The terrorists are blocked in the city, they have been cut off escape routes," he said.
Encirclement and blocking of Donetsk and Luhansk continues.
The view from nowhere.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:31:21 #238
38496 Perrin
pi_142680293
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:26 schreef deelnemer het volgende:
Terrorists blocked by ATO forces in Lysychansk - NSDC

KYIV, July 24 /Ukrinform/.

The Ukrainian troops continue the offensive operation in Lysychansk. Russian mercenaries are blocked there, the spokesman for the information and analytical center of the Ukrainian National Security and Defence Council (NSDC), Andriy Lysenko, said this at a briefing in Kyiv on Thursday.

"We are currently holding the offensive operation for the liberation of Lysychansk. The terrorists are blocked in the city, they have been cut off escape routes," he said.
Encirclement and blocking of Donetsk and Luhansk continues.
Als je zo naar de kaartjes en berichten kijkt, dan lijkt het - zonder 'gamechangers' - een kwestie van weken te zijn voor de rebellen de oorlog hebben verloren.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:35:40 #239
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142680439
Donetsk fighters battle with Ukrainian army for city approaches

DONETSK, July 24. /ITAR-TASS/.

Donetsk self-defense fighters are battling with the Ukrainian army near the populated areas outside the city, the press office of the Donetsk People’s Republic said on Thursday citing the republic’s Defense Minister Igor Strelkov.

The battle is raging near the villages of Marynivka and Dubrovka, the press office said. The militia’s casualties include about 50 people, “mostly wounded fighters", and also two tanks, two fighting infantry vehicles and one armored personnel carrier while enemy losses “are several times greater”, Strelkov was quoted as saying.

He said the enemy had sustained large losses in manpower. Heavy losses were inflicted on the Azov National Guard battalion that had arrived in the region, Strelkov said. “The enemy is strongly demoralized,” he noted. “The enemy managed to successfully attack the militia forces in the area of Ilovaisk, using a subversive and reconnaissance group.

Due to the carelessness of some commanders, three self-defense fighters were killed and other two were wounded,” Strelkov said. “However, the attack was repelled with losses for the enemy. We estimate that the attack on our position with the use of APCs has cost the enemy seven deaths, and about the same number of its soldiers was wounded,” Strelkov said.

Battles are continuing behind the village of Blahodatnoye north of Amvrosiivka. The enemy launched a second attack on the village with the support of four tanks and four APCs, the press office of the Donetsk People’s Republic said.
The view from nowhere.
pi_142680544
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:59 schreef Slava het volgende:

[..]

Hou toch op man. Rusland zit helemaal niet te wachten op oorlog met haar grootste afzetgebied. Als Nederland + bondgenoten een (militaire) politiemissie naar de Oekrane sturen gaat Putin echt niets doen, hoe graag en hard de terroristen dat ook willen en brullen dat dan de 3de wereldoorlog gaat beginnen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:42:23 #241
361691 DeJori
pi_142680695
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Op papier niet hetzelfde, qua invloeden aanwenden wel. Door al sinds de Kiev protesten te dreigen met sancties. Op de achtergrond spelen de grote NGO's ook wel een rol.

En mbt de soldaten op de Krim, er is al in 1997 afgesproken dat Rusland 25.000 soldaten mag hebben op de Krim. Dat is even buiten de annexatie om, maar daar vroegen de mensen op de Krim ook weer zelf om.
Ik bedoelde ook niet de soldaten op de Krim, al was de manier waarop dat ging ook geen zuivere koffie, maar die op het moment in het oosten actief zijn. (vnl. zijn dat Berkut, die tegenwoordig onder het Kremlin vallen en soldaten van die van de Krim af komen.)
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je zo naar de kaartjes en berichten kijkt, dan lijkt het - zonder 'gamechangers' - een kwestie van weken te zijn voor de rebellen de oorlog hebben verloren.
Daarom verwacht ik ook eerlijk gezegd niet dat Poetin heel erg dwars gaat liggen als de VN troepen wil sturen. Er ontstaat daardoor in het desbetreffende gebied een status quo, wat voordelig is voor de verliezende partij. Dat zijn op het moment de rebellen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:44:50 #242
361691 DeJori
pi_142680793
Beelden uit Horlivka:

crusoes twitterde op donderdag 24-07-2014 om 14:42:17 Things are looking bad in Gorlovka. Colleague there told me hundreds of cars queuing to get out. Bridge blown up: http://t.co/CvfYm67i4v reageer retweet
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:45:45 #243
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_142680832
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:47:36 #244
430548 homme7
pi_142680900
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hou toch op man. Rusland zit helemaal niet te wachten op oorlog met haar grootste afzetgebied. Als Nederland + bondgenoten een (militaire) politiemissie naar de Oekrane sturen gaat Putin echt niets doen, hoe graag en hard de terroristen dat ook willen en brullen dat dan de 3de wereldoorlog gaat beginnen.
jawel dan gaat ie op TV verkondigen dat het westen Rusland wil aanvallen en heeft een excuus om Oekraine te annexceren en de politie s gaan dan op de vlucht want NAVO mag daar niets doen
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:48:45 #245
38496 Perrin
pi_142680951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:47 schreef homme7 het volgende:

[..]

jawel dan gaat ie op TV verkondigen dat het westen Rusland wil aanvallen en heeft een excuus om Oekraine te annexceren
Zoals ik al zei, Rusland versus de rest van de wereld. Poetin is niet achterlijk.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:50:09 #246
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142681005
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:47 schreef homme7 het volgende:

[..]

jawel dan gaat ie op TV verkondigen dat het westen Rusland wil aanvallen en heeft een excuus om Oekraine te annexceren en de politie s gaan dan op de vlucht want NAVO mag daar niets doen
Er spelen teveel belangen. Poetin gaat niks doen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_142681091
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:50 schreef Happel het volgende:

[..]

Er spelen teveel belangen. Poetin gaat niks doen.
Het is nog maar de vraag hoeveel invloed hij heeft op dat losgeslagen zootje.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:53:14 #248
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142681121
MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 24-07-2014 om 13:51:51 The Ukr army 79th airborne brigade was completely destroyed by Rus armed forces and invaders.https://t.co/GnXfhUmRFN http://t.co/yBEaOq1sbv reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 24-07-2014 om 13:59:49 Correction: PARTS of the brigade got destroyed. The ones, stationed near the Russian border in #Luhansk oblast. reageer retweet

[ Bericht 23% gewijzigd door deelnemer op 24-07-2014 15:03:32 ]
The view from nowhere.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:53:14 #249
38496 Perrin
pi_142681122
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat 'losgeslagen zootje' is het probleem niet. Die worden - as we speak - in de pan gehakt door het Oekraense leger.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:54:33 #250
430548 homme7
pi_142681177
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

heel veel want ze staan op zijn payroll

En ze willen wel graag hele goeie dikke vrienden blijven met Poetin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')