'Begint'? Kom je net uit een ei ofzo? In 2004 schoten ze nog gericht een britse fotograaf dood die duidelijk een vest aanhad waaruit bleek dat hij buitenlander was, terwijl hij Palestijnse kinderen probeerde te helpen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:24 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze niet ingrijpen. IDF begint echt ziekelijk te handelen.
Het is de laatste jaren stuk erger geworden imo.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'Begint'? Kom je net uit een ei ofzo? In 2004 schoten ze nog gericht een britse fotograaf dood die duidelijk een vest aanhad waaruit bleek dat hij buitenlander was, terwijl hij Palestijnse kinderen probeerde te helpen.
Ja, vast wel. Al sinds 1948, of zelfs 1900.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is de laatste jaren stuk erger geworden imo.
Nee is niet grappig. Dit is pro-israel inhumane (van 1 kant gericht, want de Palestijnen zijn niks waard in hun ogen) berichtgeving van 'globes', een Isralische site, die het volk indoctrineert.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij!
Grappig wel, die toevoeging protecting the lives of millions of Israeli citizens. Wat een forse overdrijving is, want er zijn maar 7 miljoen Israeli's, waarvan slechts 6 miljoen joden.
Maar dat die tanks en pantservoertuigen in Gaza miljoenen Gazanen bedreigen, wordt niet eens genoemd. Wel de nadruk op de compleet nieuwe techniek om tanks te beschermen.
Ach ja, zo heeft iedereen zijn visie op de wereld.
Niet zo vreemd dat de nadruk op die nieuwe tech ligt, daar gaat het artikel immers over.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij!
Grappig wel, die toevoeging protecting the lives of millions of Israeli citizens. Wat een forse overdrijving is, want er zijn maar 7 miljoen Israeli's, waarvan slechts 6 miljoen joden.
Maar dat die tanks en pantservoertuigen in Gaza miljoenen Gazanen bedreigen, wordt niet eens genoemd. Wel de nadruk op de compleet nieuwe techniek om tanks te beschermen.
Ach ja, zo heeft iedereen zijn visie op de wereld.
Globes is gewoon een financieel dagblad, zoals het FD dat ook is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee is niet grappig. Dit is pro-israel inhumane (van 1 kant gericht, want de Palestijnen zijn niks waard in hun ogen) berichtgeving van 'globes', een Isralische site, die het volk indoctrineert.
Nee, mede door het internet word je er misschien iets makkelijker op attent gemaakt, maar ze gedragen zich al tientallen jaren schandelijk en misdadig.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is de laatste jaren stuk erger geworden imo.
http://www.globes.co.il/ ?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Globes is gewoon een financieel dagblad, zoals het FD dat ook is.
Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat maar 1 zijde van het gebruik van die nieuwe tech beschreven worden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat de nadruk op die nieuwe tech ligt, daar gaat het artikel immers over.
Dat is toch bijna altijd zo met media uit het land zelf?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat maar 1 zijde van het gebruik van die nieuwe tech beschreven worden.
Ja, maar dat is dus het punt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat is toch bijna altijd zo met media uit het land zelf?
Oh, zo.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat maar 1 zijde van het gebruik van die nieuwe tech beschreven worden.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee is niet grappig. Dit is pro-israel inhumane (van 1 kant gericht, want de Palestijnen zijn niks waard in hun ogen) berichtgeving van 'globes', een Isralische site, die het volk indoctrineert.
Nee, grappig is het niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat de nadruk op die nieuwe tech ligt, daar gaat het artikel immers over.
Nee dat is logisch, maar het gaat om de ironie. Niet of de berichtgeving zich snel moet wijzigen in israel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, zo.
Als het Palestijnse leed in ieder Isralisch artikel over dit onderwerp benadrukt zou moeten worden zou niemand meer een krant lezen. De meeste weldenkende mensen weten dat wel, overigens.
Bij beide kanten is de haat er wel ingegoten, helaas.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, zo.
Als het Palestijnse leed in ieder Isralisch artikel over dit onderwerp benadrukt zou moeten worden zou niemand meer een krant lezen. De meeste weldenkende mensen weten dat wel, overigens.
Met dit systeem wordt niemand gedood. Raketten worden opgevangen voordat zij doel kunnen raken, vandaar de referentie naar Iron Dome in het artikel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Nee, grappig is het niet.
En inderdaad, het gaat over de nieuwe technologie. En die is inderdaad schitterend! Ik kan me heus wel de uitdaging en de bevrediging daarvan voorstellen, indenken en aanvoelen. Het genot van een tegenstander te slim af zijn.
Maar wat is het genot van iemand doden? Of vernederen?
Dat klopt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij beide kanten is de haat er wel ingegoten, helaas.
Vet van mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, zo.
Hoe nobel van de VS. Eerst steunen ze de oorlog door miljarden te geven aan de Isralische defensie en om de slachtoffers een beetje te compenseren krijgen Palestijnse vluchtelingen wat geld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:08 schreef Adrie072 het volgende:
Zojuist op de radio, dat de VS 47 miljoen aan Gaza schenkt voor gebruik ten behoeve van de vluchtelingen en dat Kerry volhard in het forceren van een wapenstilstand.
Is er nog nieuws omtrent de, onbevestigd, ontvoerde israelische soldaat?
Meeste IDF soldiers zijn/waren ook gewoon conscripts van 19-21 jaar die alleen een basis training hebben gehad. Helemaal opgefocked prob.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Yi-Long het volgende:
Er is zo'n hele serie met 'confessions' van Israelische soldaten die nu achteraf met schaamte terugkijken op hoe zij en hun collega's omgingen met de Palestijnen....
Iron dom zorgt er wel voor dat bijna alle raketten worden onderschept. Snap ook niet dat Hamas maar doorblijft vuren, ze bereiken er niets mee.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Met dit systeem wordt niemand gedood. Raketten worden opgevangen voordat zij doel kunnen raken, vandaar de referentie naar Iron Dome in het artikel.
Misschien wordt er 1tje niet onderscheptquote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Iron dom zorgt er wel voor dat bijna alle raketten worden onderschept. Snap ook niet dat Hamas maar doorblijft vuren, ze bereiken er niets mee.
Daar heb je wel een punt!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:49 schreef Clashy het volgende:
[..]
Hoe nobel van de VS. Eerst steunen ze de oorlog door miljarden te geven aan de Isralische defensie en om de slachtoffers een beetje te compenseren krijgen Palestijnse vluchtelingen wat geld.
Monsters!!!quote:Op maandag 21 juli 2014 22:13 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kijk je even mee met een recent filmpje wat naar buiten is gekomen?
[..]
Dit is toch hypocriet!!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt!
Het in stand houden van trammelant!
Ja, en die raakt dan de westelijke jordaanoever, ironisch wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Misschien wordt er 1tje niet onderschept
Dat is niet eens waar, 48-67 was een relatief rustige periode, pas na 67' na de 6 daagse oorlog toen de bezetting in werking werd gezet kwam er verzet op deze manier. De israeli's hadden in die periode hun gebied vergroot naar 78%, terwijl de Palestijnen en de omliggende het al niet eens waren met de 56% van 48, geef ze eens ongelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, en die raakt dan de westelijke jordaanoever, ironisch wel.
Maarja, is al sinds 1948 aan de gang en de Israeliers worden steeds paranoider.
Ja, dat snap ik wel. Maar wat komen die tanks en pantservoertuigen daar doen? Bloembollen planten, kinderen voorlezen, huizen bouwen? Kortom: komen ze bijdragen een de rijkheid van het menselijk bestaan?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Met dit systeem wordt niemand gedood. Raketten worden opgevangen voordat zij doel kunnen raken, vandaar de referentie naar Iron Dome in het artikel.
Tsjah, het hele midden-oosten is gewoon n grote bende.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Maar wat komen die tanks en pantservoertuigen daar doen? Bloembollen planten, kinderen voorlezen, huizen bouwen? Kortom: komen ze bijdragen een de rijkheid van het menselijk bestaan?
Nee! Ze komen moorden en vernielen. En dienen dus buiten de deur gehouden te worden.
Oh jawel, die boeken, met name de Thora, staan vol met moordlust, bedrog, incest, en verder alles wat god verboden en bevolen heeft.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
En dat allebei/allemaal nog vergoeilijken onder het mom van godsdienst, echt dan heb je beide boeken niet begrepen..... [ link | afbeelding ]
Oh, het Palestijnse leed heeft zeker nieuwswaarde in Isral.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Misschien wel, maar zoals je weet zijn er maar weinig weldenkende mensen en het weldenken wordt je ook lastig gemaakt, als je daar door de media niet in gesteund wordt.
Ik zie niet goed in waarom het Palestijnse leed in Israelische media geen nieuwswaarde zou hebben. En ik herinner me wel een aantal documentaires die best vertoond zouden mogen worden in Israel.
Wat mij betreft waren er allang twee staten geweest, maar ja, ik trek niet aan de touwtjes in de Knesset.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Maar wat komen die tanks en pantservoertuigen daar doen? Bloembollen planten, kinderen voorlezen, huizen bouwen? Kortom: komen ze bijdragen een de rijkheid van het menselijk bestaan?
Nee! Ze komen moorden en vernielen. En dienen dus buiten de deur gehouden te worden.
Wat is het idee achter jouw UI?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:58 schreef Smoofie het volgende:
Overigens ben ik niet blind pro-Isral wat mijn UI doet vermoeden .
Ja, was dat Buk of Boek systeem niet in gebruik genomen/ontwikkeld, dan hadden we deze discussie hiernaast ook niet gehad. Hoewel er op wereldniveau weldegelijk afspraken worden gemaakt over de afschaf/niet toestaan van wapentuig, zijn we als samenleving helaas nog niet zover om dit volledig af te wijzen....quote:Nee! Ze komen moorden en vernielen. En dienen dus buiten de deur gehouden te worden.
Nou, wanneer het hier op FOK! wat minder serieus wordt en er mensen met KK joden met hun KK neuzen komen enz ben ik soms zo kinderachtig ze nog meer uit te lokkenquote:
En voorlopig gaat dat ook niet gebeuren. Als het zo doorgaat gaat zelfs de EU wellicht wel weer investeren in defensie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:00 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ja, was dat Buk of Boek systeem niet in gebruik genomen/ontwikkeld, dan hadden we deze discussie hiernaast ook niet gehad. Hoewel er op wereldniveau weldegelijk afspraken worden gemaakt over de afschaf/niet toestaan van wapentuig, zijn we als samenleving helaas nog niet zover om dit volledig af te wijzen....
Vet van mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:58 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, het Palestijnse leed heeft zeker nieuwswaarde in Isral.
Maar ik bedoelde te zeggen dat als er bij ieder bericht over de IDF of de Isralische defensie-industrie (dat zijn er nogal wat, vooral in de Hebreeuwse media) een kopje over het Palestijnse leed zou staan dat al gauw obligaat en hol aan zou doen. Men zou dan ook snel lezers en interesse verliezen.
Er zijn ook israeli's die er tegen zijn hoor. Zie het als Nederland. Je hebt een percentage "tokkies" die blind op de PVV stemmen. De wat minder denkende die blind tegen palestijnen zijn heb je zo ook in Isral.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Hoe dan? Als ik afga op de eerder geplaatste foto van Israeli's die vanaf hun auto de inval volgen, lijkt het me leedvermaak en haat. Zijn er ook andere invalshoeken?
Wat mij betreft ook, maarja het is ook weer geen geheim dat de Palestijnen menig vredesoverleg hebben gesaboteerd.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:59 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat mij betreft waren er allang twee staten geweest, maar ja, ik trek niet aan de touwtjes in de Knesset.
Probleem is ook, beide staten willen wel vrede en twee staten, maar Isral wil Jerusalem niet opgeven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat mij betreft ook, maarja het is ook weer geen geheim dat de Palestijnen menig vredesoverleg hebben gesaboteerd.
Zoals in ieder ander land heb je een onderlaag, die natuurlijk ook gevoed wordt door bepaalde media. Denk aan bijvoorbeeld Arutz Sheva.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Hoe dan? Als ik afga op de eerder geplaatste foto van Israeli's die vanaf hun auto de inval volgen, lijkt het me leedvermaak en haat. Zijn er ook andere invalshoeken?
Ja, dat weet ik wel. Dat wil zeggen dat ik af en toe documentaires zie van wat kritische Israeli's of joden. En die autovertrappende popcornvreters zijn natuurlijk ook tokkies en hopelijk een minderheid.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Er zijn ook israeli's die er tegen zijn hoor. Zie het als Nederland. Je hebt een percentage "tokkies" die blind op de PVV stemmen. De wat minder denkende die blind tegen palestijnen zijn heb je zo ook in Isral.
Net zoals dat je RT in RU en FOX in de US hebt voor de onder laagquote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zoals in ieder ander land heb je een onderlaag, die natuurlijk ook gevoed wordt door bepaalde media. Denk aan bijvoorbeeld Arutz Sheva.
Bekijk eens een kwaliteitskrant als Ha'aretz, die niet zelden zeer kritisch is.
Ja, dat klonk misschien wat botter dan bedoeld. Maar mijn punt is duidelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Net zoals dat je RT in RU en FOX in de US hebt voor de onder laag.
Ja hallo. Ik ken geen Hebreeuws.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zoals in ieder ander land heb je een onderlaag, die natuurlijk ook gevoed wordt door bepaalde media. Denk aan bijvoorbeeld Arutz Sheva.
Bekijk eens een kwaliteitskrant als Ha'aretz, die niet zelden zeer kritisch is.
Dat laatste dus. Die kinderen van amper 18 jaar wordt geleerd dat ze zonder problemen iedereen die anders is kunnen commanderen en vernederen. Zelfs al worden ze niet gevoed met haat, dan worden ze wel gevoed met minachting.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Net zoals dat je RT in RU en FOX in de US hebt voor de onder laag.
Maar de meerderheid van de Israli's hebben geen blinde haat jegens de Palestijnen. Alleen veel van de jongeren die conscripts zijn in de IDF worden echt gevoed met haat en in groepen die zich vervelen gaat dat al snel mis.
Oh, Ha'aretz vertrouw ik nog wel. Maar als ik het goed begrijp geloven de lokale minkukels liever andere kranten/media.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ha'aretz kan je ook in het Engels lezen heur:
http://www.haaretz.com/
Er is ook een Engelstalige editie: http://www.haaretz.comquote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja hallo. Ik ken geen Hebreeuws.
Maar de naam Ha'aretz heb ik vaker voorbij zien komen en dat lijkt me een medium waarin ook nagedacht wordt.
Dat er een onderlaag is, snap ik ook wel. Maar de vraag is in hoeverre die aangemoedigd wordt. Zie als slechte voorbeelden nazi-Duitsland en het huidige Rusland.
Als overheid kun je er ook voor kiezen om wat meer verstand te gebruiken.
Ik zal eens kijken, maar dat wordt wel morgen/later deze dag.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Er is ook een Engelstalige editie: http://www.haaretz.com
Ik heb zo niet paraat wat de meest gelezen krant in Isral is. Maar ik vermoed dat dat Yedioth Ahronoth (Ynet) is, naar mijn idee een beetje vergelijkbaar met de Telegraaf. Misschien kan iemand anders daar meer over zeggen.
Israel Hayom is nog meer pro-Netanyahu.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken, maar dat wordt wel morgen/later deze dag.
Haaretz is links, arbeiderspartij-achtig. En die zijn in Israel vandaag de dag totaal ondergesneeuwd door de Netanyahu's, Lieberman's & Bennet's. Wellicht dat er wat Lapid-publiek is die ook Haaretz hoog aanslaat (Lapid zit in de regering en is enige daarin die zich "hard maakt" voor 2-statenoplossing) maar meer dan dat krijg je niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:18 schreef Nibb-it het volgende:
Ik heb zo niet paraat wat de meest gelezen krant in Isral is. Maar ik vermoed dat dat Yedioth Ahronoth (Ynet) is, naar mijn idee een beetje vergelijkbaar met de Telegraaf. Misschien kan iemand anders daar meer over zeggen.
Als je een bepaald artikel wilt lezen moet je maar een berichtje sturen, dan kan ik je wel even helpen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:25 schreef Aloulou het volgende:
Doordat je bij Haaretz nu lid moet zijn en dus betalen lees ik als gierige Nederlander vaak ynetnews wat je nog wel gratis online kan lezen. Wel jammer want Haaretz is vele malen beter en een kwaliteitskrant te noemen. Ze hadden tot voorheen er ook nog wel Arabisch-Israelische opiniemakers en columnisten maar dat is na laatst een snelle blik op hun site door de tijd heen wel afgenomen.
Tja.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Haaretz is links, arbeiderspartij-achtig. En die zijn in Israel vandaag de dag totaal ondergesneeuwd door de Netanyahu's, Lieberman's & Bennet's. Wellicht dat er wat Lapid-publiek is die ook Haaretz hoog aanslaat (Lapid zit in de regering en is enige daarin die zich "hard maakt" voor 2-statenoplossing) maar meer dan dat krijg je niet.
Ynetnews is rechts Israel. Lees een aantal dagen de reacties en je ziet dat elke linkse Israelier een verrader is die "tussen de pallies in Gaza moet wonen en gestripped worden van zijn Israelische nationaliteit als hij ze zo liefheeft". Ynetnews kom je op zijn minst vooral Likoed publiek tegen, maar ook genoeg Bennett-publiek (expansie-zionisten met grote minachtig naar Palestijnen toe wat sowieso beesten zijn). Denk dat als Engelstalig Israelisch medium je niet veel rechtser meer komt dan bij ynetnews....en dat je dan ook direct een stapje verder echt bij extreem-rechts zit.
Doordat je bij Haaretz nu lid moet zijn en dus betalen lees ik als gierige Nederlander vaak ynetnews wat je nog wel gratis online kan lezen. Wel jammer want Haaretz is vele malen beter en een kwaliteitskrant te noemen. Ze hadden tot voorheen er ook nog wel Arabisch-Israelische opiniemakers en columnisten maar dat is na laatst een snelle blik op hun site door de tijd heen wel afgenomen.
Mwah, als dit blijkbaar al normaal gedrag is voor Israelische kinderen wanneer ze een kijkje komen nemen bij 'defensie'...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar de meerderheid van de Israli's hebben geen blinde haat jegens de Palestijnen. Alleen veel van de jongeren die conscripts zijn in de IDF worden echt gevoed met haat en in groepen die zich vervelen gaat dat al snel mis.
Thanks voor het aanbod maar is niet nodig. Lees zo nu en dan de kleinere stukjes en voor de rest zijn er genoeg andere interessante nieuwssites nog. Al-Monitor is een daarvan, goede stukken zitten daar ook bij met interessante info. Ook wat betreft de andere conflicten in M-Oosten zoals Syrie en Irak, of Iran (geen direct conflict maar toch). Zou deze site zeker andere geinteresseerden aanraden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:28 schreef Nibb-it het volgende:
Als je een bepaald artikel wilt lezen moet je maar een berichtje sturen, dan kan ik je wel even helpen.
edit: Al-Monitor heeft ook wel goede stukken.
De Israeli's haten zelfs de 1 miljoen israel-arabieren die in hun eigen staat leven, gepubliceerde verhalen van zulke isra-arabs laten zien dat je niks humaans mag zeggen over de Palestijnen daaro, of je word niet meer serieus genomenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mwah, als dit blijkbaar al normaal gedrag is voor Israelische kinderen wanneer ze een kijkje komen nemen bij 'defensie'...
[ afbeelding ]
... dan is het niet zo vreemd dat dit het gevolg is, en acceptabel (wenselijk) voor veel Israelische gezinnen...
[ afbeelding ]
Dat doen ze wel in meer landen hoor.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mwah, als dit blijkbaar al normaal gedrag is voor Israelische kinderen wanneer ze een kijkje komen nemen bij 'defensie'...
[ afbeelding ]
... dan is het niet zo vreemd dat dit het gevolg is, en acceptabel (wenselijk) voor veel Israelische gezinnen...
[ afbeelding ]
de Jerusalem Post, is ook niet direct geallieerd aan politiek rechts of links.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
twitter:mosaaberizing twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 00:18:05It doesn't get more dehumanizing than this: "Others". http://t.co/HLgpBnGPaV reageer retweet
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:00 schreef rakotto het volgende:
twitter:mosaaberizing twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 00:18:05It doesn't get more dehumanizing than this: "Others". http://t.co/HLgpBnGPaV reageer retweet
quote:Joel Greenberg
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:00 schreef rakotto het volgende:
Spelfoutje kan altijd gebeuren, maar in zo'n 'oorlogsverklaring' is het wel extra slordigquote:
Alleen sites defacen is een leuk signaal, maar dat wordt binnen een paar uur weer gerepareerd. Als Anonymous echt iets wil doen, dan moeten ze het toch echt serieuzer aanpakken, lijkt me.quote:
Mwah, ik weet het eigenlijk niet. Hoop iets interessants. Vond het wel leuk om te delen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:06 schreef Drxx het volgende:
[..]
Spelfoutje kan altijd gebeuren, maar in zo'n 'oorlogsverklaring' is het wel extra slordigMaar ja, wat verwacht jij hiervan dan? Ik niet veel namelijk.
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 05:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Apart dat ze partij kiezen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Dat zei ik niet.quote:
Dat zei ik ook niet.quote:Laat ik het dan anders stellen: denk jij dat de IDF-soldaten een soort superhumans zijn die immuun zijn voor sterke wraakgevoelens?
Ja, het is een kostbare operatie dit. Dat is opvallend.quote:Immuun voor de grote spanning waar ze aan bloot worden gesteld, grote vijandigheid van hele lokale bevolking met de invasie, vele collega-soldaten die al gesneuveld zijn (25 is veel te noemen ja)
Dat had ik ook gezegd in hun schoenen. Luidkeels. Had jij ook gedaan.quote:overgrote deel sowieso door lange conflict met Palestijnen niet bepaald positief over hen denkt of liefheeft, "slip of the tongue" van IDF-militairen als ze stoer op instagram opscheppen over hoe ze "pallies effe gaan aanpakken" etc etc.
quote:Het zou veel en veel opvallender zijn als in alle deze samenkomst van omstandigheden (en historische bagage van het conflict) het IDF zich echt alln op gewapende Gazanen blijft focussen. Het is een ordinaire oorlog en daar vallen ook bewust ongewapende doden ja. Niets nieuws aan, vroeger niet, nu niet en ook in dit conflict niet.
Kijk nou gewoon uit met die term. Wordt me iets te losjes gebruikt.quote:Dit filmpje is opgekomen door Solidary Movement en niet Hamas-TV. Je ziet overduidelijk
Misschien wel, misschien niet.quote:dat er om die man heen allemaal vrijwilligers staan in hesjes die gewonden helpen. Je ziet overduidelijk dat ze niet naar hem toegaan vanwege de schoten en het dus op hem gericht is, ze hebben het niet voor niets over een touw om hem zo uit het schot van de sniper te halen.
Laten we gewoon realistisch zijn, er is een grote kans dat dit allemaal klopt en zeker niet de eerste en laatste keer is. We hebben het over twee volkeren die gewoon een gloeiende hekel aan elkaar hebben (gekregen) in algemene zin, elkaar zeker in oorlogstijden volledig demoniseren ("beesten" etc) en als er dan veel van je kameraden omkomen, je in volledig vijandiggebied naar binnengaat (je wordt er niet met rozen ontvangen...ook niet door burgers) en je onder gigantische stress staat kan jij mij niet wijsmaken dat dit soort zaken niet vaker voorkomen.
Hoe weet je dat? Je bent er toch niet?quote:
Lijkt me ook niet de waarheid.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 05:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Apart dat ze partij kiezen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Het is voor een deel strategisch. Hamas kan daarmee aan de bevolking blijven vertellen dat ze actief 'de bezetter'/'de zionist'/'de jood' aan het aanvallen en aan het doden zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 07:23 schreef nikk het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom Hamas die raketten bleef/blijft afvuren op Isral? Wat is de tactische overweging? Ik kan geen enkele logische bedenken.
Ik kan me niet voorstellen dat dat de (enige) reden is. Het is volstrekt onlogisch om ineffectieve raketten af te vuren wetende dat er hard teruggeslagen zal worden. En het is nog veel onlogischer om er mee door te gaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 07:37 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is voor een deel strategisch. Hamas kan daarmee aan de bevolking blijven vertellen dat ze actief 'de bezetter'/'de zionist'/'de jood' aan het aanvallen en aan het doden zijn.
Enige reden dat die kindjes van Anonymous dat doen is omdat de VS pro-Israel is. Dus zijn zij automatisch tegen. Gewoon, om lekker gek en anders te zijn.quote:
Ja? Kinderen massaal vermoorden vind je niet zo erg maar anonymous wel?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 08:47 schreef timmmmm het volgende:
Die lui maken me echt boos. Israel maakt me niet boos, die denken echt dat wat ze doen het enige is wat ze kunnen doen om hun burgers te beschermen, de Palestijnen maken me ook niet boos, idem. Maar die lui van Anonymous, daar kan ik echt boos van worden. Als symbool een paar plaatjes op een site zetten, wat er binnen een paar uur weer af is, en dan stoere praat gaan uitslaan zodat je op kan scheppen. Dat is al boosmakend, maar het ergste vind ik nog dat ze het dus in dezen over de rug van al die honderden, duizenden mensen doen die hiervoor gestorven zijn.
Wat een misselijke teringlijers
Je bent nu weer aan het roep toeteren maar zijn die kinderen niet gewoon slachtoffers van een smerige oorlog tussen Hamas en Isral ?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja? Kinderen massaal vermoorden vind je niet zo erg maar anonymous wel?
Ok man.
Ach, laat die scriptnerdjes lekker hun ding doen. Hebben ze weer wat te vertellen op school.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 08:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Enige reden dat die kindjes van Anonymous dat doen is omdat de VS pro-Israel is. Dus zijn zij automatisch tegen. Gewoon, om lekker gek en anders te zijn.
Dat is toch mogelijkerwijs wel de meest debiele 'organisatie' die er bestaat.
Ja als human shield?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:49 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Je bent nu weer aan het roep toeteren maar zijn die kinderen niet gewoon slachtoffers van een smerige oorlog tussen Hamas en Isral ?
Isral staat open voor een staakt het vuren, al meerdere keren is daarop ingezet maar Hamas wil dar niets van weten.
Wat had je dan gedacht dat Isral niets zou doen om de raketbeschietingen te stoppen ? of het aanpakken van wapendepots en smokkeltunnels ? dat zou heel naef zijn om te denken dat zij daar niks aan gaan doen.
Je kan het beter Hamas aanrekenen die kinderen als levend schild gebruiken, en de burgerbevolking opdraagt te blijven terwijl Isral ze continue waarschuwt.
Leuk geprobeerd, des te meer reden voor Hamas om te stoppen met hun terroristische activiteiten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja als human shield?
[ afbeelding ]
Je kan mensen niet als human shield gebruiken als ze nergens anders naar toe kunnen, ze zijn er nu immers.
"raketten"quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:20 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, des te meer reden voor Hamas om te stoppen met hun terroristische activiteiten.
Als Hamas gestopt was met het afvuren van raketten hadden de Palestijnen nu met - 500 doden gezeten in plaats van + 500 doden en + 3000 gewonden.
Je kunt wel Isral overal de schuld van willen geven, maar enige nuance zo men sieren, zeker in dit conflict.
Je weet als Hamas zijnde dat Isral bij iedere raket die de grens overgaat keihard terug slaat, als je zo begaan bent met de eigen burgerbevolking stop je toch met raketten afvuren ?
Dat de grenzen dicht zijn kan ik me goed voorstellen, Isral zit niet te wachten op opgeblazen bussen en zelfmoord terroristen, die beschermen zich hiertegen door het sluiten van de grens.
Egypte heeft meerdere malen aangedrongen op een staakt het vuren, Hamas wil er niets van weten.
En dat Egypte de grens dicht laat, snap ik dan ook erg goed, die willen buiten het bemiddelen in het staakt het vuren, zich niet bemoeien met het conflict (wat ik overigens ook erg goed kan begrijpen).
En daarbij komt ook nog eens dat Egypte een doorvoer haven van allerlei wapentuig zou kunnen worden, wat ze dan op hun beurt weer aangerekend gaat worden door de Amerikanen.
.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
"raketten"
Ga nou niet lopen zeiken over die veredelde vuurpijlen, met nieuwjaar steekt men hier in Nederland zwaarder spul af. Isral moet gewoon optyfen en niet continu Gaza platleggen. Elke keer als Gaza die jodenhatende moslims de zaken een beetje op orde lijkt te hebben gooien die zionisten het gebied gelijk plat.
Uhuh, veredelde vuurpijlen, allemaal onschuldig vuurwerkquote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
"raketten"
Ga nou niet lopen zeiken over die veredelde vuurpijlen, met nieuwjaar steekt men hier in Nederland zwaarder spul af. Isral moet gewoon optyfen en niet continu Gaza platleggen. Elke keer als Gaza de zaken een beetje op orde lijkt te hebben gooien die zionisten het gebied gelijk plat.
Rocket launches embarrass Hezbollah, Lebanonquote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:56 schreef rakotto het volgende:
[ afbeelding ]
Naar rechts Gaza, naar links Syrie en Irak.
Lekker inhoudelijke en sterke reactie van jequote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
"raketten"
Ga nou niet lopen zeiken over die veredelde vuurpijlen, met nieuwjaar steekt men hier in Nederland zwaarder spul af. Isral moet gewoon optyfen en niet continu Gaza platleggen. Elke keer als Gaza de zaken een beetje op orde lijkt te hebben gooien die zionisten het gebied gelijk plat.
Liegen mag gewoon, snap dat nou eens?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:42 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijke en sterke reactie van je![]()
Ik begrijp dat je pro Palestina bent, geen probleem no hard feelings.
Maar wat je nu claimt is gewoon complete onzin, doe je huiswerk iets beter.
Bagatelliseren is ook een kunst, ik heb hier wat voorbeelden wat Hamas dagelijks afvuurt naar Israel, en dat noem jij veredelde vuurpijlen ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat Israel beter bewapend dus beschermt is, is een keihard feit ja, maar om dit vuurwerk te noemen
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Liegen mag gewoon, snap dat nou eens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |