Ik gooi een paar items uit mijn verzameling fossielen.
Het zijn voornamelijk Trilobieten, Ammonieten en afdrukken.
Wat is een trilobiet: Trilobieten (Trilobita) vormen een groep (onderstam) van tijdens het Perm uitgestorven geleedpotigen (Arthropoda). Deze dieren verschenen voor het eerst tijdens het Cambrium en bevolkten de zeeën gedurende vrijwel het hele Paleozoïcum.
Dat houdt in dat deze dieren al waren uitgestorven voor dat er dinosaurussen waren.
De oudste is meer dan 440 miljoen jaar oud.
Wat is een Ammoniet; Ammonieten (Ammonoidea) zijn een uitgestorven onderklasse van de Cephalopoda (inktvissen). Het zijn zeedieren die wereldwijd in groten getale voorkwamen in het laat-Paleozoïcum en gedurende het gehele Mesozoïcum. Ze worden als fossiel teruggevonden.
Deze dieren zijn samen met de dinosaurussen uitgestorven. al zijn er vermoedens dat ze het nog iets langer hebben volgehouden.
Spinosaurus: Spinosaurus is een geslacht van vleesetende theropode dinosauriërs, behorend tot de Spinosauroidea, dat tijdens het midden van het Krijt leefde in het gebied van het huidige Egypte. Spinosaurus is het grootste bekende landroofdier uit de wereldgeschiedenis.
Ik heb enkele lossen trilobieten en op matrix. (Matrix is de steen waarin hij zit ingesloten)
Het zelfde geld voor de Ammonieten.
![25z7a0m.jpg]()
Dit is een trilobiet op Matrix, ongeveer 5 cm (de trilobiet) 20,-
![200d6vd.jpg]()
Dit is een hele kleine maar erg mooi vrijgemaakt. 25,-
![wv37mg.jpg]()
Dit is een afdruk van 2 vissen, positief en negatief. 45,-
![33xc560.jpg]()
Ammoniet, ongeveer 4cm doorsnede. 7,50,-
![zwm8h5.jpg]()
![4fy9e8.jpg]()
Spinosaurustand met andere fossiele haaientanden. 25,-
![j6pgrc.jpg]()
Dit is ook een erg mooie. twee trilobieten op matrix met het negatieve exemplaar.
de grote is ongeveer 4cm
er zullen nog meer fossielen bijkomen
Bieden mag. De spullen kunnen gehaald worden in Abcoude.
Verzenden kan ook, sommige spullen kunnen met de brievenpost, verpakt in noppenfolie.
Ophalen heeft toch de voorkeur.
[ Bericht 3% gewijzigd door lipper op 22-07-2014 18:15:28 ]