Laatste updates De trein met de lichamen van ongeveer 200 slachtoffers staat nog steeds stil in de buurt van Torez. Onbekend is wanneer de trein zal vertrekken of waar de trein heengaat. Rebellen wachten de komst van een internationaal team van experts af voor inspectie alvorens toestemming te geven.
samenvatting briefing Tweede Kamer in de ochtend van 21 juli:
• Prioriteit blijft bij het bergen, identificeren en repatriëren van de slachtoffers • Rutte en andere internationale leiders proberen de druk hoog te houden om internationaal onafhankelijk onderzoek te bewerkstelligen • Een dag van nationale rouw zal waarschijnlijk niet afgekondigd worden, maar eventuele nationale herdenkingen gaan in overleg met de nabestaanden • Rutte benadrukt dat militair ingrijpen nog steeds niet aan de orde is, omdat het gebied politiek instabiel is • De berechting zal waarschijnlijk via nationale rechtbanken gaan in plaats van het Internationaal Gerechtshof
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Igor Bezler
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Waar de trein heengaat is nog niet bekend en is nog niet vertrokken. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Video Persconferentie 20 juli 17.50 uur (geluid ontbreekt eerste paar sec.)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Is het niet zo dat bij zo'n vliegtuigramp op de eerste plaats het land van de ramp en het land van de luchtvaartmaatschappij het onderzoek leiden? Dus Oekraine en Malysie zouden het eerst aan zet zijn.
Dat NL er dus wat later bij betrokken is, is volledig logisch. Dat we nu het onderzoek gaan leiden, is alleen maar mooi, maar niet direct vanzelfsprekend op de eerste dag.
1 dragen er heel weinig mensen papieren op hun lichaam
2 je zag in de rookwolken de papieren door de lucht waaien
3 dat is dus verzameld om verdwijning tegen te gaan
4 ja het is niet gegaan zoals het hoort, maar in dit soort situaties gebeurt dat nooit...
Helemaal mee eens. Sommigen vinden dat er niets ondernomen had mogen worden voordat de westerse experts er waren, maar dan zou er juist veel geplunderd worden. Plus dat die lichamen daar dan dagenlang out in the open lagen.
Ik denk dat de rebellen naar beste weten gehandeld hebben, maar het probleem aan beide zijden is dat ze 'vijanden' van elkaar zijn.
Dan zie je een foto van iemand met een knuffel alsof hij een trofee omhoog houdt. Terwijl hij de knuffel neerlegde en een kruis sloeg.
Maar ringen waaien niet van een lichaam. En ik hoop oprecht dat die ringen daadwerkelijk aan de Nederlanders worden overgedragen, maar denk je het écht?
Er zal best een hoop verdwenen zijn... maar het lokale volk bestaat niet enkel uit rovers..
En ik vind persoonlijk dat een ring nou niet iets is om je heel hard aan vast te klampen in deze situatie...
Ik weet zeker dat er een deel terugkomt, (die mijnwerkers en dorpsbewoners zijn vrij normale en veel aardigere mensen dan het meeste NL volk)
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Dat was inderdaad (nog even uit vorige topic) wel een ultiem voorbeeld van vertekenende beelden ja. Die foto van de rebel met het knuffelaapje. Wat zag dat er op die foto walgelijk uit, maar in de video was het bijna het tegenovergestelde.
Op maandag 21 juli 2014 12:59 schreef agter het volgende: Is het niet zo dat bij zo'n vliegtuigramp op de eerste plaats het land van de ramp en het land van de luchtvaartmaatschappij het onderzoek leiden? Dus Oekraine en Malysie zouden het eerst aan zet zijn.
Dat NL er dus wat later bij betrokken is, is volledig logisch. Dat we nu het onderzoek gaan leiden, is alleen maar mooi, maar niet direct vanzelfsprekend op de eerste dag.
Op maandag 21 juli 2014 13:00 schreef Snowballed het volgende: En ik vind persoonlijk dat een ring nou niet iets is om je heel hard aan vast te klampen in deze situatie...
Dat is inderdaad persoonlijk. Als je na zo'n tragisch verlies nog zoiets tastbaars terug zou krijgen zou dat wellicht toch 'fijn' zijn. Niemand had het over 'heel hard vastklampen'
Op maandag 21 juli 2014 12:59 schreef agter het volgende: Is het niet zo dat bij zo'n vliegtuigramp op de eerste plaats het land van de ramp en het land van de luchtvaartmaatschappij het onderzoek leiden? Dus Oekraine en Malysie zouden het eerst aan zet zijn.
Dat NL er dus wat later bij betrokken is, is volledig logisch. Dat we nu het onderzoek gaan leiden, is alleen maar mooi, maar niet direct vanzelfsprekend op de eerste dag.
in principe wel.. maar daar mag van afgeweken worden.. blijkbaar hebben ze in onderling overleg besloten dat NL de leiding gaat nemen..
denk dat NL gewoon keihard heeft staan brullen en MY daaraan toegegeven heeft.. ik snap sowieso niet dat het bergen en thuisbrengen van die lichamen vanaf moment 1 de absolute top prio heeft.. normaal gesproken is dat aan ondergeschikt belang bij vliegtuig ongelukken.. omdat de oorzaak veel meer van waarde is..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
About 70km away from the crash site in Torez, a series of explosions have been reported in the centre of Donetsk.
My colleague Shaun Walker in Donetsk reports:
I was driven around the area close to the train station by a man with Donetsk People's Republic accreditation who said he was doing "intelligence work" for the rebels.
The streets are eerily deserted, rebel fighters blocking off roads around the station. We saw an apartmnet building where some kind of shell had fallen in the courtyard, windows in all the first 9 floors of the block were smashed out and parked cars destroyed. There were no deaths there, residents said, but elsewhere deaths have been reported.
My colleague, Hatty Collier, reports that the nephew of Glenn Thomas, one of the British passengers on board MH17, has attacked Malaysia Airlines over its "awful" handling of the disaster.
Jordan Withers told BBC Breakfast that he felt the dead had been treated inhumanely and with a lack of respect:
Some of the images we’ve had to see, and had to face, and had to deal with, have been really tough. There’s been videos of people emptying bags. The thought of my uncle still being out there, he deserves more respect than that. We’ve seen reports this morning that they are being loaded on to trains. It’s good that they are being refrigerated but is that dignity being chucked on to a train? They have been treated so inhumanely. There needs to be something done about it, as quickly and peacefully as possible.
Withers said his parents tried for hours to get through to Malaysia Airlines to find out if Glenn was on the flight and were told to call back every half an hour.
I can’t speak for other families but Malaysia Airlines have been awful. They really have been very unhelpful.
When they did eventually get through to Malaysia Airlines it was a gentleman on the phone who couldn’t speak very good English, the line was really poor and they just said he was on the flight. Malaysia Airlines offered no apology, or explanation at the time.
Op maandag 21 juli 2014 13:00 schreef Greys het volgende: Dat was inderdaad (nog even uit vorige topic) wel een ultiem voorbeeld van vertekenende beelden ja. Die foto van de rebel met het knuffelaapje. Wat zag dat er op die foto walgelijk uit, maar in de video was het bijna het tegenovergestelde.
Gebruikt voor propaganda om te laten zien hoe menselijk de rebellen wel niet zijn. Blijft walgelijk. Hij hoort niet de spullen van andere mensen te gebruiken voor zijn eigen ego.
Ging erom dat ze hulp van de nabestaanden nodig hadden. Weet niet of het dan zo handig is trouwringen van de slachtoffers af te halen. Weet je nog niet welk sieraad bij welk slachtoffer hoort. Afwachten maar. Misschien dat uiteindelijk de nabestaanden va de slachtoffers hier ooit nog iets over kwijt willen.
Gebruikt voor propaganda om te laten zien hoe menselijk de rebellen wel niet zijn. Blijft walgelijk. Hij hoort niet de spullen van andere mensen te gebruiken voor zijn eigen ego.
Dat is je eigen interpretatie. Kan ook zijn dat een journalist riep 'hou dat aapje even omhoog' en hij het daarna terug legde. Geen idee. Als het pure propaganda was, hebben ze er slecht rekening mee gehouden hoe die foto zou overkomen en werkte het juist averechts.
Op maandag 21 juli 2014 13:02 schreef superworm het volgende: We’ve seen reports this morning that they are being loaded on to trains. It’s good that they are being refrigerated but is that dignity being chucked on to a train? They have been treated so inhumanely.
Ik vraag me wel echt af de verwachtingen zijn bij de mogelijkheden 300 lijken op te slaan. Hier in Nederland zouden ze in een of ander koelhuis van een vleesverwerkingsbedrijf oid opgeslagen worden denk ik, er zijn immers niet zo heel veel particulieren die een dergelijke gekoelde opslagcapaciteit hebben.
Ik vraag me wel echt af de verwachtingen zijn bij de mogelijkheden 300 lijken op te slaan. Hier in Nederland zouden ze in een of ander koelhuis van een vleesverwerkingsbedrijf oid opgeslagen worden denk ik, er zijn immers niet zo heel veel particulieren die een dergelijke gekoelde opslagcapaciteit hebben.
Ik vond het juist al bewonderenswaardig dat Oekraïne blijkbaar koeltreinen heeft.
Dat is je eigen interpretatie. Kan ook zijn dat een journalist riep 'hou dat aapje even omhoog' en hij het daarna terug legde. Geen idee. Als het pure propaganda was, hebben ze er slecht rekening mee gehouden hoe die foto zou overkomen en werkte het juist averechts.
Ja dat sowieso, westerse media hebben het nu voor hun kant gebruikt.
Ik vond het juist al bewonderenswaardig dat Oekraïne blijkbaar koeltreinen heeft.
Inderdaad, en ook nog redelijk snel door een oorlogsgebied heen op locatie. Het is daar een beetje prairie-achtig volgens mij, erg dun bevolkt en ongetwijfeld slechte infrastructuur.
ja, correct. Maar wat de Oekraine wil, is voor de rebellen in deze situatie van minder belang. De ramp is immers gebeurd op een plek waar de Oekraine weinig zeggenschap heeft. Blijft officieel wel Malysie over.
eigenlijk nog geluk dus als je op de plek zat waar die raket insloeg
het plaatje laat zien dat het vliegtuig in zijn geheel neerkomt.. door het grote terein met onderdelen en lichamen valt af te lezen dat het vliegtuig al snel (en op grote hoogte) compleet gedesintegreerd is..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
het plaatje laat zien dat het vliegtuig in zijn geheel neerkomt.. door het grote terein met onderdelen en lichamen valt af te lezen dat het vliegtuig al snel (en op grote hoogte) compleet gedesintegreerd is..
en dit valt ook uit te lezen bij het grote staart stuk.. waar de voorkant (gebogen kant) compleet weggevaagd is.. maar het sterkere gedeelte is blijven zitten.. die voorkam is eraf door kleine onderdelen van het vliegtuig die er tegenaan gebotst zijn
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Want de raket heeft de vleugel geraakt? Mag ik ook even in jouw glazen bol kijken
Als je van de info van het plaatje uitgaat wel. Voor die glazen bol moet je bij andere fokkers zijn, check posthistories en zie je veel posts in TRU en BNW, dan heb je d'r een te pakken.
[img]Als je van de info van het plaatje uitgaat wel. [/img] Voor die glazen bol moet je bij andere fokkers zijn, check posthistories en zie je veel posts in TRU en BNW, dan heb je d'r een te pakken.
Als je van de info van het plaatje uitgaat wel. Voor die glazen bol moet je bij andere fokkers zijn, check posthistories en zie je veel posts in TRU en BNW, dan heb je d'r een te pakken.
het is niet 1 vleugel geweest.. dan was het gebied voor het zoeken kleiner geweest.. waren de zuurstof maskers uitgeklapt.. was er meer rook en vuurschade geweest.. en (bijna) iedereen idd levend neer gegaan
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
het is niet 1 vleugel geweest.. dan was het gebied voor het zoeken kleiner geweest.. waren de zuurstof maskers uitgeklapt.. was er meer rook en vuurschade geweest.. en (bijna) iedereen idd levend neer gegaan
Dit dus inderdaad. Dat vliegtuig is bijna meteen uiteen gevallen door die raket..
En die explosie veroorzaakt een enorme drukgolf, dus impact.
en die drukgolf heeft dus het hele vliegtuig doen scheuren.. instant depressurize, instant desintegratie, instant uitval van systemen en daarna alles in vrije val naar de aarde terug
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
1 dragen er heel weinig mensen papieren op hun lichaam 2 je zag in de rookwolken de papieren door de lucht waaien 3 dat is dus verzameld om verdwijning tegen te gaan
Correct maar daar valt ook niemand over, het feit dat ze vervolgens die paspoorten openen is wellicht wat ongelukkig maar kan ik ook nog wel even bij inkomen dat die mensen er niet bij stilstaan dat het niet chique is om te doen.
quote:
4 ja het is niet gegaan zoals het hoort, maar in dit soort situaties gebeurt dat nooit...
Interessante stelling, wat voor situatie bedoel je hier?
Wel erg hoor. Maar het is wel mogelijk dat mensen het nog overleven in het vliegtuig en gewoon dood gaan. Ben eigenlijk dan ook benieuwd als die gene dan een pijn voelt als je neervalt. Het zelfde als je een kogel door je hoofd krijgt. De meeste mensen zeggen daar voel je niks van... maar hoe kan je dat weten.
Op maandag 21 juli 2014 13:19 schreef Fokker101 het volgende: Wel erg hoor. Maar het is wel mogelijk dat mensen het nog overleven in het vliegtuig en gewoon dood gaan. Ben eigenlijk dan ook benieuwd als die gene dan een pijn voelt als je neervalt. Het zelfde als je een kogel door je hoofd krijgt. De meeste mensen zeggen daar voel je niks van... maar hoe kan je dat weten.
tijdens die val ga je al dood lijkt me
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Op maandag 21 juli 2014 13:19 schreef Fokker101 het volgende: Wel erg hoor. Maar het is wel mogelijk dat mensen het nog overleven in het vliegtuig en gewoon dood gaan. Ben eigenlijk dan ook benieuwd als die gene dan een pijn voelt als je neervalt. Het zelfde als je een kogel door je hoofd krijgt. De meeste mensen zeggen daar voel je niks van... maar hoe kan je dat weten.
Net zoals dat mensen zeggen dat blauwzuurgas naar amandelen ruikt. Hoe kun je dat weten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Op maandag 21 juli 2014 13:19 schreef Fokker101 het volgende: Wel erg hoor. Maar het is wel mogelijk dat mensen het nog overleven in het vliegtuig en gewoon dood gaan. Ben eigenlijk dan ook benieuwd als die gene dan een pijn voelt als je neervalt. Het zelfde als je een kogel door je hoofd krijgt. De meeste mensen zeggen daar voel je niks van... maar hoe kan je dat weten.
Als je hard op je smoel gaat doet het exacte moment van impact toch eigenlijk ook geen pijn? Het is pas daarna dat je de pijn begint te voelen, maar bij een kogel door je hoofd of een vliegtuigramp is er geen daarna meer.
Op maandag 21 juli 2014 13:19 schreef Fokker101 het volgende: Wel erg hoor. Maar het is wel mogelijk dat mensen het nog overleven in het vliegtuig en gewoon dood gaan. Ben eigenlijk dan ook benieuwd als die gene dan een pijn voelt als je neervalt. Het zelfde als je een kogel door je hoofd krijgt. De meeste mensen zeggen daar voel je niks van... maar hoe kan je dat weten.
je zenuwimpulsen gaan met een bepaalde snelheid dus er gaat wat tijd overheen tussen registratie en verwerken van een pijnimpuls... die is langer dan de snelheid waarmee je tegen de grond kwakt dus in principe voel je niets.
Daarom moet je ook altijd hoger dan 9 verdiepingen springen anders heb je niet genoeg snelheid en voel je de impact
Als de toegang tot de rampplek in Oekraïne zo beperkt blijft als nu, kan dat niet zonder gevolgen blijven. Dat heeft premier Rutte gezegd op de briefing over de vliegramp in de Tweede Kamer.
"Rusland moet zijn invloed aanwenden om de rebellen in Oost-Oekraïne te dwingen veilige toegang tot de rampplek te geven. Als de toegang beperkt blijft dan zullen we alle politieke, economische en financiële middelen die we hebben, inzetten tegen diegenen die daarvoor direct of indirect verantwoordelijk zijn."
Rutte gebruikt toch wel harde woorden in de briefing met de 2e kamer.
en die drukgolf heeft dus het hele vliegtuig doen scheuren.. instant depressurize, instant desintegratie, instant uitval van systemen en daarna alles in vrije val naar de aarde terug
Appie Baantjer in 1 van zijn boeken: 'Vallen is zo erg nog niet, het neerkomen, dat is erger'
Ik hoop maar dat iedereen al buiten bewust zijn was. Maar daar kun je niet van uitgaan. Ook in Lockerbie waren er 1 of 2 die de val zelf overleefd hadden en nog op de grond in leven waren. Voor even.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Staat ook op het plaatje 'detonates 65ft before impact' links van het midden op het plaatje bij de raket. Algemene uitleg ove de werking van de raket.
Ahja, hetzelfde plaatje wat het telefoongesprek beschrijft tussen de rebellen leider en een Russische leider? Waarvan later bewezen is dat dat telefoongesprek nep is?
Dan weet ik een beetje welke waarde het heeft. Waarom staat dat plaatje uberhaupt nog in de OP?
waarom zou je doodgaan? wellicht een hartaanval vanwege de stress.. maar inprincipe ben je in een vrije val zonder enige dodelijke invloeden .. de landing is een ander verhaal..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Ahja, hetzelfde plaatje wat het telefoongesprek beschrijft tussen de rebellen leider en een Russische leider? Waarvan later bewezen is dat dat telefoongesprek nep is?
Dan weet ik een beetje welke waarde het heeft. Waarom staat dat plaatje uberhaupt nog in de OP?
de rebellenleider heeft al toegegeven dat hij het inderdaad is in dat telefoongesprek, alleen hij zegt dat het een knipcollage is, wel hiermee indirect bewezen dat hij instructies krijgt uit Rusland
stel dat iemand het door heeft gehad dat die naar beneden ging.. dan is dat denk ik nadat je beseft dat je doodgaat toch wel een redelijke dood hoor.. ik bedoel.. je komt met 200km/h op de aarde af.. erg veel tijd tussen impact en overlijden zit er niet.. (microseconden) en ergens denk ik dat je je wel kan verenigen met je lot.. en hoe gek het ook klinkt.. kunt kijken naar de wereld voor de laatste keer..
of je gaat gillend in paniek..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Vind het eigenlijk vreemd dat er wel filmpjes zijn van de impact en rookpluim maar niet van daarvoor terwijl het toch al een paar minuten eerder een aandachtstrekkende herrie moet zijn geweest.
sowieso raak je bewusteloos door decompressie en gebrek aan zuurstof op die hoogte.
Je hoeft niet bewusteloos te raken door decompressie. Er zijn overlevenden van ongelukken met decompressie (ook op grote hoogte), die het hele verhaal hebben kunnen navertellen. Mogelijk raak je na een tijdje bewusteloos door zuurstofgebrek, maar vergeet niet dat er aan boord ook zuurstofmaskers zijn die mogelijk naar beneden gekomen zijn. Zo niet, dan alsnog kom je bij zodra het vliegtuig maar genoeg naar beneden is gedonderd om weer in zuurstofrijke lucht te komen.
Je hoeft niet bewusteloos te raken door decompressie. Er zijn overlevenden van ongelukken met decompressie (ook op grote hoogte), die het hele verhaal hebben kunnen navertellen. Mogelijk raak je na een tijdje bewusteloos door zuurstofgebrek, maar vergeet niet dat er aan boord ook zuurstofmaskers zijn die mogelijk naar beneden gekomen zijn. Zo niet, dan alsnog kom je bij zodra het vliegtuig maar genoeg naar beneden is gedonderd om weer in zuurstofrijke lucht te komen.
die zuurstof maskers zie je nergens.. op andere brokstukken zie je plafond delen nog gedeeltelijk intakt zonder zuurstof deployments.. dat systeem heeft niet eens meer de tijd gehad om te werken...
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Je hoeft niet bewusteloos te raken door decompressie. Er zijn overlevenden van ongelukken met decompressie (ook op grote hoogte), die het hele verhaal hebben kunnen navertellen. Mogelijk raak je na een tijdje bewusteloos door zuurstofgebrek, maar vergeet niet dat er aan boord ook zuurstofmaskers zijn die mogelijk naar beneden gekomen zijn. Zo niet, dan alsnog kom je bij zodra het vliegtuig maar genoeg naar beneden is gedonderd om weer in zuurstofrijke lucht te komen.
Dit vliegtuig is in de lucht al in stukken gebroken.
Hahahahaha. Als er één ding is waarin Poetin voorspelbaar is, dan is het wel dat hij consequent en zonder uitzondering situaties misbruikt voor "selfish political ends".
Je hoeft niet bewusteloos te raken door decompressie. Er zijn overlevenden van ongelukken met decompressie (ook op grote hoogte), die het hele verhaal hebben kunnen navertellen. Mogelijk raak je na een tijdje bewusteloos door zuurstofgebrek, maar vergeet niet dat er aan boord ook zuurstofmaskers zijn die mogelijk naar beneden gekomen zijn. Zo niet, dan alsnog kom je bij zodra het vliegtuig maar genoeg naar beneden is gedonderd om weer in zuurstofrijke lucht te komen.
de explosie heeft het hele toestel gedesintegreert in seconden