abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142536688
Laatste updates
De trein met de lichamen van ongeveer 200 slachtoffers staat nog steeds stil in de buurt van Torez. Onbekend is wanneer de trein zal vertrekken of waar de trein heengaat. Rebellen wachten de komst van een internationaal team van experts af voor inspectie alvorens toestemming te geven.

Rutte hield om 18.45 een toespraak:
• Nederland leidt momenteel het identificeren en bergen van de slachtoffers
• Militair vliegtuig met forensisch experts onderweg naar Oekraïne om een onderzoekscentrum in te richten
• Rutte spreekt later op de avond opnieuw met Poetin om druk op de zaak te houden
• Timmermans is onderweg naar New York voor overleg met de VN veiligheidsraad
• Rutte ziet geen rol voor de NAVO en zal vooralsnog niet militair ingrijpen

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Waar de trein heengaat is nog niet bekend en is nog niet vertrokken.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Video Persconferentie 20 juli 17.50 uur (geluid ontbreekt eerste paar sec.)

Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens van FlightRadar24
Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.

Toespraak Rutte rond 18.00 op 19 juli

Video Persconferentie 17 juli 22.30 uur
NOS Video Persco: Zeker 154 Nederlanders aan boord neergestort vliegtuig

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video's
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Inaithnir op 21-07-2014 00:04:04 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2014 @ 23:54:15 #2
862 Arcee
Look closer
pi_142536703
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:27 schreef doge het volgende:
Misschien moet je zulke aluhoedjestheorien in BNW kwijt?
Nee, serieus, jij denkt dat het geen verschil maakt of je daar direct kunt gaan onderzoeken of pas na 3 dagen? Even los van waar eventuele bewijsstukken dan naartoe zouden zijn verplaatst.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:54:57 #3
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142536733
Is dat Nederlandse militaire vliegtuig richting Oekraïne te zien op flightradar?
Dit is gewoon raar :l
pi_142536761
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, serieus, jij denkt dat het geen verschil maakt of je daar direct kunt gaan onderzoeken of pas na 3 dagen? Even los van waar eventuele bewijsstukken dan naartoe zouden zijn verplaatst.
Het bewijs gaat niet op de grond gevonden worden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2014 @ 23:56:13 #5
862 Arcee
Look closer
pi_142536809
quote:
3s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
Satellietbeelden?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142536825
De nabestaanden willen graag hun lijk terug.
pi_142536827
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:54 schreef SecretStoryWous het volgende:
Is dat Nederlandse militaire vliegtuig richting Oekraïne te zien op flightradar?
Nee.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:56:37 #8
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_142536832
quote:
3s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

niet meer nee
Wie dit leest is gek
pi_142536852
Godverdomme zeg, ook die EU komt me mijlenver de strot uit in deze hele kwestie. Als je wat eenheidsgevoel en verbondenheid tussen die lidstaten wil kweken dan is het juist nu wellicht verstandig om je uiterste collectieve best te doen in een situatie als deze. Korte lijnen, weinig bureaucratie, snel een plan van actie en het daadwerkelijk uitvoeren van die rotzooi. Desnoods nachtwerk, schouders eronder, doe iets en blijf niet alleen maar dralen. Zolang je geen offensieve handelingen gaat uitvoeren op dat gebied zullen ze je weinig durven te maken, of ben ik nu zo naief? :')

Ja, dat is andere koek dan miljoenen pegels pompen in een Europees volkslied en Europese cultuur en weet-ik-veel welke nepsentimenten ze allemaal nog meer willen kweken. :{ Een daadkrachtige no-bullshit samenwerking van de bovenste plank zou nu nog voor de EU pleiten ook, maar ho maar. Er zijn zeker nog niet genoeg doden gevallen, of ze zijn gewoon compleet incapabel in een situatie als deze. Dan vraag ik me oprecht af wat er gebeurt als de pleuris eens echt losbreekt.

Je hoort nu bijna niets van die toko behalve dat ze onderling een beetje belletje trekken in hun gebrekkige Engels, 'invloed aanwenden' tot aan Bombay en terug en een beetje loze 'sancties' aankondigen. Overbetaalde slappe zakken, gegijzeld in hun eigen overdiplomatieke poppenkast. Het zijn net kleine kinderen en Poetin lacht zich rot.

Het is niet alsof de EU nog enig krediet had op dit gebied. Euroburgers voelen precies aan waar hun nep-unie is wanneer ze die nodig hebben: helemaal nergens. Foute boel.
pi_142536878
Het zou me niks verbazen als er geen gegevens meer op de zwarte doos staan :')
pi_142536902
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Satellietbeelden?
Dat lijkt me wel.
Obama en Australische president waren nogal duidelijk daarin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 23:58:16 ]
pi_142536915
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
De nabestaanden willen graag hun lijk terug.
Zullen netjes in de rij moeten gaan staan en vriendelijke vragen en misschien als ze geluk hebben worden ze dan geholpen.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:58:08 #13
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_142536917
*Hosselcopter*
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2014 @ 23:58:19 #14
862 Arcee
Look closer
pi_142536928
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat lijkt me wel.
Obama en Australische president waren nog duidelijk daarin.
Zou mooi zijn.
pi_142536940
@Borus, welnee man. Ze hebben maar weinig inwoners, gigantische oppervlakten met vruchtbare bodems, allerlei soorten klimaten, etc.

Wellicht dat het land nu niet zo effecief werkt en de Elite in Moskou de gorgonzola en stroopwafels moet importeren, maar als er nou 1 zelfvoorzienend land is op Aarde, dan is het Rusland wel.

Ook qua olie en gas en kolen hebben ze voor tientallen jaren genoeg. En dat is alleen nog maar wat nu ontdekt is, de gehele arctic ligt nog open. Mijnbouwgebieden van Kaliningrad tot Wladiwostok.

Rusland is heer en meester over de wereld.

Wil echter volgens mij niet zeggen dat je ze niets kan maken. Zorg maar dat je enorme visabeperkingen oplegt aan Russen, dan luistert Poetin wel, want de Elite wil ook gewoon blijven reizen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142536956
Waarom staat die locomotief godverdomme nog steeds stil. Vanmorgen rond een uur of 11 had ik enige hoop toen ze daar in geladen werden. Nu ongeveer 12 uur later staat de trein nog steeds stil op een afgelegen station.

Wat een blamage.
pi_142536992
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:58 schreef Dibble het volgende:
[ afbeelding ]
Dus? Dat kunnen we best ook aan andere landen verkopen.
pi_142536995
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:49 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Wat je prima noemt. Daarnaast was de ussr een tikkeltje groter dan Rusland nu.
Rusland is bijna zo groot als Zuid-Amerika.(17.1 tegen 17.8 miljoen km²)
Sovjet Unie was 22 miljoen km²
pi_142537012
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:58 schreef Nintex het volgende:
Waarom staat die locomotief godverdomme nog steeds stil. Vanmorgen rond een uur of 11 had ik enige hoop toen ze daar in geladen werden. Nu ongeveer 12 uur later staat de trein nog steeds stil op een afgelegen station.

Wat een blamage.
Lijkt wel of ze tijd aan het rekken zijn voor iets.
pi_142537019
quote:

Wat een blamage.
Omdat de rebellen pas toestemming geven voor vertrek als een internationaal team van experts (lees: vermoedelijk Rusland) de treinen heeft geïnspecteerd.
pi_142537027
quote:
[ afbeelding ]
Dank voor het diagram. Maar dat we 990 miljoen aan melk en kaas verkopen wil natuurlijk niet zeggen dat Rusland daar niet zonder zou kunnen. Het land is zo ongelooflijk onmetelijk groot dat een paar miljoen koeien erbij echt geen probleem vormt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142537037
quote:

Wat een blamage.
Onderhandelingen?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:00:41 #23
338108 SecretStoryWous
pi_142537040
quote:

Wat een blamage.
dejavu
pi_142537089
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zou mooi zijn.
Wanneer er 193 Amerikanen in dat toestel zaten dan was er nu al bezetting geregeld van het gebied.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:01:54 #25
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142537095
quote:
13s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:56 schreef Panzermaus het volgende:
Godverdomme zeg, ook die EU komt me mijlenver de strot uit in deze hele kwestie. Als je wat eenheidsgevoel en verbondenheid tussen die lidstaten wil kweken dan is het juist nu wellicht verstandig om je uiterste collectieve best te doen in een situatie als deze. Korte lijnen, weinig bureaucratie, snel een plan van actie en het daadwerkelijk uitvoeren van die rotzooi. Desnoods nachtwerk, schouders eronder, doe iets en blijf niet alleen maar dralen. Zolang je geen offensieve handelingen gaat uitvoeren op dat gebied zullen ze je weinig durven te maken, of ben ik nu zo naief? :')

Ja, dat is andere koek dan miljoenen pegels pompen in een Europees volkslied en Europese cultuur en weet-ik-veel welke nepsentimenten ze allemaal nog meer willen kweken. :{ Een daadkrachtige no-bullshit samenwerking van de bovenste plank zou nu nog voor de EU pleiten ook, maar ho maar. Er zijn zeker nog niet genoeg doden gevallen, of ze zijn gewoon compleet incapabel in een situatie als deze. Dan vraag ik me oprecht af wat er gebeurt als de pleuris eens echt losbreekt.

Je hoort nu bijna niets van die toko behalve dat ze onderling een beetje belletje trekken in hun gebrekkige Engels, 'invloed aanwenden' tot aan Bombay en terug en een beetje loze 'sancties' aankondigen. Overbetaalde slappe zakken, gegijzeld in hun eigen overdiplomatieke poppenkast. Het zijn net kleine kinderen en Poetin lacht zich rot.

Het is niet alsof de EU nog enig krediet had op dit gebied. Euroburgers voelen precies aan waar hun nep-unie is wanneer ze die nodig hebben: helemaal nergens. Foute boel.
Goed verwoord...
  maandag 21 juli 2014 @ 00:01:55 #26
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_142537096
quote:

Wat een blamage.
Die separatisten hebben aangegeven de trein pas te laten gaan wanneer de experts zijn gearriveerd. Of ze dit ook daadwerkelijk zullen doen, is nog maar de vraag natuurlijk.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_142537105
quote:

De EU is ook geen politiek machtsblok, en dat zal het, in het licht van euroscepsis, ook nooit kunnen worden. Om snel te kunnen handelen moet er mandaat zijn wat de burgers van de EU niet centraal willen regelen. Daarnaast moet er ook het gevoel zijn dat de EU is getroffen, en niet alleen Nederland. Ze zullen het heel erg vinden in Griekenland, maar het blijft een ver-van-hun-bed-show.
pi_142537130
Situatie zou er zo anders uit hebben gezien als de wereld niet afhankelijk was van die Russische kutolie.

Laat dit maar een begin zijn van een revolutie erin. elektrische auto's, Zonnenergie. alles met duurzame energie etc. Gewoon alles erop instellen om binnen een paar decennia compleet onafhankelijk te worden van Rusland
-géén blogabet, bvd-
pi_142537140
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:01 schreef Voszje het volgende:

[..]

Die separatisten hebben aangegeven de trein pas te laten gaan wanneer de experts zijn gearriveerd. Of ze dit ook daadwerkelijk zullen doen, is nog maar de vraag natuurlijk.
Die komen morgen aan?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:03:09 #30
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142537144
quote:
[ afbeelding ]
Je vergeet het belangrijkste...

Wat kopen wij van hun.....
pi_142537159
De Euro is wel handig voor op vakantie.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:03:45 #32
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_142537174
quote:
12s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:03 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Pompen we slochteren toch leeg.
pi_142537181
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:58 schreef El_Matador het volgende:
@Borus, welnee man. Ze hebben maar weinig inwoners, gigantische oppervlakten met vruchtbare bodems, allerlei soorten klimaten, etc.

Wellicht dat het land nu niet zo effecief werkt en de Elite in Moskou de gorgonzola en stroopwafels moet importeren, maar als er nou 1 zelfvoorzienend land is op Aarde, dan is het Rusland wel.

Ook qua olie en gas en kolen hebben ze voor tientallen jaren genoeg. En dat is alleen nog maar wat nu ontdekt is, de gehele arctic ligt nog open. Mijnbouwgebieden van Kaliningrad tot Wladiwostok.

Rusland is heer en meester over de wereld.

Wil echter volgens mij niet zeggen dat je ze niets kan maken. Zorg maar dat je enorme visabeperkingen oplegt aan Russen, dan luistert Poetin wel, want de Elite wil ook gewoon blijven reizen.
Ik zeg ook niet dat ze dat niet zullen gaan worden (zelfvoorzienend), ze zijn hard bezig de agricultuur te boosten en er is inderdaad ruimte zat. Het grootste probleem dat ze momenteel hebben is dat ze hun bevolking niet op peil kunnen houden.

Ze exporteren bijna 2x zoveel als dat ze importeren dus qua geld voor investeringen zit het ook wel snor. Als wij echter in 1x allemaal geen gas meer afnemen dan hebben ze wel een tekort echter denk ik niet dat het ooit zo ver zal komen als we geen alternatief hebben.
pi_142537186
quote:

Hulde. _O_

pi_142537216
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank voor het diagram. Maar dat we 990 miljoen aan melk en kaas verkopen wil natuurlijk niet zeggen dat Rusland daar niet zonder zou kunnen. Het land is zo ongelooflijk onmetelijk groot dat een paar miljoen koeien erbij echt geen probleem vormt.
Probleem zijn de mensen om voor die koeien te zorgen.
pi_142537257
Nu klagen over het gebrek aan daadkracht in de EU is hetzelfde als een kreupele in de spits van je elftal opstellen en dan klagen dat hij nooit scoort :')
  maandag 21 juli 2014 @ 00:05:43 #37
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_142537261
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:04 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Daar importeren ze dan die Mongolen vlak over de grens voor.
*Hosselcopter*
pi_142537270
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Nou, enorm. Heb nu euro's, guldens en dollars bij me. Op Saba (Nederland!) accepteert men geen euro's. :')

pi_142537296
quote:

Dit is zo'n beetje de beste onderbouwde reactie die ik in dit topic heb gezien. Ik kan het alleen maar met je eens zijn, je haalt de woorden uit de mond.
pi_142537310
quote:
12s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:03 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Inderdaad, we hebben een negatief handelsbalans van 21 miljard met Rusland, hoger dan welk ander land dan ook.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:07:00 #41
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142537324
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:03 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Pompen we slochteren toch leeg.
Krijgen we ruzie met Groningen......
pi_142537336
quote:
12s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou, enorm. Heb nu euro's, guldens en dollars bij me. Op Saba (Nederland!) accepteert men geen euro's. :')
Niet iedereen gaat naar vage landen,
pi_142537348
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:04 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

De mensen zijn er wel, ze zijn alleen de hele dag dronken en gaan daarom met 55 (de mannen dan) dood.

Een kleine bevolking is juist gunstig voor een land. Nederland zou daar ook wel bij varen; minder mensen om te onderhouden.

pi_142537353
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:06 schreef Jordony het volgende:

[..]

Dit is zo'n beetje de beste onderbouwde reactie die ik in dit topic heb gezien. Ik kan het alleen maar met je eens zijn.
Het is een reactie die van weinig inzicht getuigt en vooral wordt onderbouwd met onderbuikgevoelens. Dat de EU niets kan betekenen in deze situatie mag geen verrassing zijn.
pi_142537366
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:03 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze dat niet zullen gaan worden (zelfvoorzienend), ze zijn hard bezig de agricultuur te boosten en er is inderdaad ruimte zat. Het grootste probleem dat ze momenteel hebben is dat ze hun bevolking niet op peil kunnen houden.

Ze exporteren bijna 2x zoveel als dat ze importeren dus qua geld voor investeringen zit het ook wel snor. Als wij echter in 1x allemaal geen gas meer afnemen dan hebben ze wel een tekort echter denk ik niet dat het ooit zo ver zal komen als we geen alternatief hebben.
De olie brengt 5-6 keer zoveel op. Mensen overschatten het belang van dat gas een beetje, dacht dat het zo'n 3% van het Russische GDP vertegenwoordigde.
pi_142537383
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Niet iedereen gaat naar vage landen,
"vage landen", verdomme dit is gewoon een Nederlandse gemeente. :D

maandag 21 juli 2014 @ 00:09:21 #47
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142537410
Vluchtnummer MH17 wordt MH19 (NOS)

Niet heel verrassend..
2019: The Great Awakening
pi_142537411
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:05 schreef Dibble het volgende:

[..]

Daar importeren ze dan die Mongolen vlak over de grens voor.
Voor het bedienen van een raketinstallatie zijn ze in ieder geval ongeschikt dus wellicht dat ze het op het land beter doen :P
  maandag 21 juli 2014 @ 00:09:32 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_142537417
Het blijft mij verbazen hoe weinig aandacht de regering en media besteden aan deze aanslag,
In verhouding tot het aantal inwoners van Nederland, is deze MH17 aanslag qua slachtoffers groter dan bij 9/11.

Het zou op z'n plaats geweest wanneer minstens 1 nationale zender continu aandacht geeft en bijvoorbeeld alle binnen&buitenlandse persconferenties (live) uit zou zenden. Wat je daar qua nieuws van toevoegen is natuurlijk beperkt maar qua oprechte aandacht des te meer. De uitleg die wij hier krijgen omtrent ontwikkelingen is ook qua intonatie toch wat anders dan ik verneem op de Russische zenders.

Een beetje wrang, maar ik ben benieuwd hoe de overdracht straks gaat verlopen en of Poetin werkelijk aantoonbaar invloed uitoefent. Dit laatste zou nl. bevestigen dat Rusland betrokkenheid heeft bij de situatie. Kan mij voorstellen dat hij juist niets doet om aan te tonen dat hij geen macht daar heeft.

Ik weet, andere tijden en landen hebben andere normen maar ik blijf het walgelijk vinden er wordt gerommeld en gestolen.

Nogmaals sterkte voor en aan alle (in)direct betrokkenen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_142537436
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan moeten ze verplicht de Euro accepteren.
pi_142537459
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De mensen zijn er wel, ze zijn alleen de hele dag dronken en gaan daarom met 55 (de mannen dan) dood.

Een kleine bevolking is juist gunstig voor een land. Nederland zou daar ook wel bij varen; minder mensen om te onderhouden.
Je hebt die mensen dus niet als ze de hele dag dronken zijn ;) . En een kleine bevolking is inderdaad handig als elke inwoner efficient en nuttig is, niet als een groot deel alcoholist is.
pi_142537466
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:05 schreef Mystikvm het volgende:
Nu klagen over het gebrek ASN daadkracht in de EU is hetzelfde als een kreupele in de spits van je elftal opstellen en dan klagen dat hij nooit scoort :')
Best wel vergelijkbaar inderdaad. De erkenning daarvan, die mis ik steeds meer en meer.

quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De EU is ook geen politiek machtsblok, en dat zal het, in het licht van euroscepsis, ook nooit kunnen worden. Om snel te kunnen handelen moet er mandaat zijn wat de burgers van de EU niet centraal willen regelen. Daarnaast moet er ook het gevoel zijn dat de EU is getroffen, en niet alleen Nederland. Ze zullen het heel erg vinden in Griekenland, maar het blijft een ver-van-hun-bed-show.
Klopt als een bus, en ik ben er dan ook absoluut geen fan van. Helaas zien de meeste mensen de EU nog anders. Vraag een willekeurige voorbijganger/vriend/kennis/zwager/hond wat er goed is aan de EU, en je krijgt vaak in ieder geval twee dingen te horen:

quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat. En "het is handig als ze samen dingen kunnen regelen, samen sta je sterk".

Right. :') Ik krijg de gruweltering van die blije Bambixmentaliteit. Het idee is geweldig, maar werkte het maar. Kregen we maar in ieder geval heel sterk de indruk dat ze hun uiterste best doen voor al dat geld & de rest die we naar Brussel pompen. Ze blijken het gewoon weer niet te kunnen, zelfs niet wanneer er doden van verschillende EU-nationaliteiten te betreuren zijn. Ik zie Verhofstadt en zijn bolle bralbeer nog staan op dat plein. Achterlijke bescheten gladiolen dat het zijn, ik heb nu nog letterlijk niets van ze gehoord. Dit gaat om veel meer dan een paar honderd onschuldige burgerslachtoffers.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:10:59 #53
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_142537476
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:03 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Die komen morgen aan?
Als het goed is wel.
pi_142537481
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:07 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is een reactie die van weinig inzicht getuigt en vooral wordt onderbouwd met onderbuikgevoelens. Dat de EU niets kan betekenen in deze situatie mag geen verrassing zijn.
Laat ons niet vergeten hoe dit allemaal begonnen is, met de ondertekening van een overeenkomst met de EU...
De EU moet van deze rebellen geen gunsten verwachten.
pi_142537488
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:09 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dan moeten ze verplicht de Euro accepteren.
Ik zal het duikcentrum inlichten dat Piet_Piraat het ze opdraagt.

pi_142537492
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:09 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Voor het bedienen van een raketinstallatie zijn ze in ieder geval ongeschikt dus wellicht dat ze het op het land beter doen :P
Hoezo? Ze halen er aardig wat mee naar beneden die sukkels.
pi_142537495
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:09 schreef Vallon het volgende:
Het blijft mij verbazen hoe weinig aandacht de regering en media besteden aan deze aanslag,
In verhouding tot het aantal inwoners van Nederland, is deze MH17 aanslag qua slachtoffers groter dan bij 9/11.

Het zou op z'n plaats geweest wanneer minstens 1 nationale zender continu aandacht geeft en bijvoorbeeld alle binnen&buitenlandse persconferenties (live) uit zou zenden. Wat je daar qua nieuws van toevoegen is natuurlijk beperkt maar qua oprechte aandacht des te meer. De uitleg die wij hier krijgen omtrent ontwikkelingen is ook qua intonatie toch wat anders dan ik verneem op de Russische zenders.

Een beetje wrang, maar ik ben benieuwd hoe de overdracht straks gaat verlopen en of Poetin werkelijk aantoonbaar invloed uitoefent. Dit laatste zou nl. bevestigen dat Rusland betrokkenheid heeft bij de situatie. Kan mij voorstellen dat hij juist niets doet om aan te tonen dat hij geen macht daar heeft.

Ik weet, andere tijden en landen hebben andere normen maar ik blijf het walgelijk vinden er wordt gerommeld en gestolen.

Ja, laten we 24 uur per dag non-nieuws melden waar niemand iets aan heeft, behalve dat het goedkope volksmennerij is die nergens toe leidt :')

Prima zo, deze berichtgeving. Geen FOX News toestanden, a.u.b.
pi_142537501
quote:

Wat een blamage.
Laat dat ding aub lekker staan joh, een betere koelcel hebben ze daar niet voor handen. Zolang e er geen rondjes mee om de kerk gaan rijden is dit de meest ideale situatie op dit moment.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:11:59 #59
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142537521
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:19 schreef Tourniquet het volgende:
starflyergold twitterde op zondag 20-07-2014 om 22:53:33 Russian separatists removing wreckage at the #MH17 scene. (unbelievable) http://t.co/GFGhoUsda4 reageer retweet
[ afbeelding ]

EDIT:

[..]

Ze zoeken naar delen van hun raket.
Duidelijk ;(
pi_142537535
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:09 schreef Vallon het volgende:

Nederlandse nieuwsoutlets zijn echt niet te vergelijken met hoe Amerikaanse media werken. Die grijpen elk klein strohalmpje en blazen het enorm op, zeker in dit soort situaties. Nederlandse media (NOS althans) doen nog een beetje hun best zaken te verifiëren en kijken uit met wat ze zeggen. Daarom is er niet elke 2 minuten iets nieuws te melden.

Voor de rest, Journaal24
pi_142537546
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:10 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Je hebt die mensen dus niet als ze de hele dag dronken zijn ;) . En een kleine bevolking is inderdaad handig als elke inwoner efficient en nuttig is, niet als een groot deel alcoholist is.
True, zeker.

Maar zelfs dan, dan kunnen ze bonussen uitdelen en duizenden Aziaten het land binnenhalen om het "vuile" werk te doen.

pi_142537566
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:07 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De olie brengt 5-6 keer zoveel op. Mensen overschatten het belang van dat gas een beetje, dacht dat het zo'n 3% van het Russische GDP vertegenwoordigde.
Je hebt gelijk ik vergat dat onderscheidt even te maken, echter impoteren wij ook olie.
pi_142537616
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:11 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Laat dat ding aub lekker staan joh, een betere koelcel hebben ze daar niet voor handen. Zolang e er geen rondjes mee om de kerk gaan rijden is dit de meest ideale situatie op dit moment.
Die mensen daar doen ook hun best en het is niet zo simpe om alle lichaamsdelen te vinden

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2014 00:14:44 ]
pi_142537620
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:12 schreef Inaithnir het volgende:
Nederlandse media (NOS althans) doen nog een beetje hun best zaken te verifiëren en kijken uit met wat ze zeggen.
NOS??

_O- _O-

RTL is net wat beter, verder zou ik eerder de Britse dan de Nederlandse pers geloven.

pi_142537627
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hoezo? Ze halen er aardig wat mee naar beneden die sukkels.
Ik ga er maar even vanuit dat een passagiersvliegtuig niet hun bedoelde doelwit was.
pi_142537643
Ik ben mijn post kwijt?
pi_142537652
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:10 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Best wel vergelijkbaar inderdaad. De erkenning daarvan, die mis ik steeds meer en meer.

[..]

Klopt als een bus, en ik ben er dan ook absoluut geen fan van. Helaas zien de meeste mensen de EU nog anders. Vraag een willekeurige voorbijganger/vriend/kennis/zwager/hond wat er goed is aan de EU, en je krijgt vaak in ieder geval twee dingen te horen:

[..]

Right. :') Ik krijg de gruweltering van die blije Bambixmentaliteit. Het idee is geweldig, zou het maar werken. Zouden we in ieder geval maar sterk de indruk krijgen dat ze hun uiterste best doen voor al dat geld & de rest die we naar Brussel pompen. Ze blijken het gewoon weer niet te kunnen, zelfs niet wanneer er doden van verschillende EU-nationaliteiten te betreuren zijn. Ik zie Verhofstadt en zijn bolle bralbeer nog staan op dat plein. Achterlijke bescheten gladiolen dat het zijn, ik heb nu nog letterlijk niets van ze gehoord. Dit gaat om veel meer dan een paar honderd onschuldige burgerslachtoffers.
Tsja, de EU is ook handig voor dat geld en een paar regels voor boeren waar niemand ene fuck om geeft. De EU wordt groter gemaakt dan zij eigenlijk is. Je moet niet verwachten dat de EU als één blok de dienst uit gaat maken. Verplaats je eens in Portugezen, die, omdat er ergens in een land waar zij geen enkele historische binding mee hebben, ineens geld, mensen en middelen moeten leveren omdat er daar toevallig een tragedie te betreuren is.

Zouden wij ook niet om staan te springen. In dit soort gevallen sta je gewoon alleen, en dat is niet heel anders dan dat het 25 jaar geleden zou zijn geweest. Dat lijkt me toch geen verrassing.
pi_142537673
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:12 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Je hebt gelijk ik vergat dat onderscheidt even te maken, echter impoteren wij ook olie.
We zullen wel moeten nadat Gekke Geert stickertjes ging versturen naar de Saudische ambassade. :r

pi_142537700
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

True, zeker.

Maar zelfs dan, dan kunnen ze bonussen uitdelen en duizenden Aziaten het land binnenhalen om het "vuile" werk te doen.
De vraag is of ze dat nog willen, ik geloof dat de immigratie altijd hoog was in Rusland maar dat is ook gestagneerd. Waar dat mee te maken heeft weet ik niet maar ik geloof dat er redelijk wat racistisch ingestelde Russen leven.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:15:59 #70
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142537702
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:12 schreef Inaithnir het volgende:
(NOS althans) doen nog een beetje hun best zaken te verifiëren en kijken uit met wat ze zeggen.
:')

Nederlandse journalisten zijn gewoon niet zo goed, maar goed, de Telegraaf is de meest verkopende krant volgens mij dus dan moet je niet zo raar opkijken.

Overigens overschatten echt veel mensen het belang van Nederland t.o.v. het buitenland. Niemand geeft een neuk, echt niet. Iedereen kijkt uit voor z'n eigen belangen. Wat was de mening van de gemiddelde Nederlander toen de pleuris uitbrak in Oekraïne? Oh ja, dat was "Ik wil niks te maken hebben met hun, ze zoeken het maar lekker zelf uit" en nu na dit incident moet iedereen er maar inspringen? :')
  maandag 21 juli 2014 @ 00:16:20 #71
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142537727
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:14 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ik ga er maar even vanuit dat een passagiersvliegtuig niet hun bedoelde doelwit was.
Daar schieten die rebellen sowieso niets met op, de rol van Oekraïne is op zijn minst twijfelachtig.
pi_142537734
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik ben mijn post kwijt?
Even Post NL bellen.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:16:40 #74
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142537743
quote:
9s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We zullen wel moeten nadat Gekke Geert stickertjes ging versturen naar de Saudische ambassade. :r
Uhhhh wij hebben ook zat olie hoor....ff een pijpleiding leggen via Groenland... :Y
pi_142537746
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:10 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[..]

[..]

Right. :') Ik krijg de gruweltering van die blije Bambixmentaliteit. Het idee is geweldig, maar werkte het maar. Kregen we maar in ieder geval heel sterk de indruk dat ze hun uiterste best doen voor al dat geld & de rest die we naar Brussel pompen. Ze blijken het gewoon weer niet te kunnen, zelfs niet wanneer er doden van verschillende EU-nationaliteiten te betreuren zijn. Ik zie Verhofstadt en zijn bolle bralbeer nog staan op dat plein. Achterlijke bescheten gladiolen dat het zijn, ik heb nu nog letterlijk niets van ze gehoord. Dit gaat om veel meer dan een paar honderd onschuldige burgerslachtoffers.
Prachtige rants, Panzermaus. Meer hiervan. _O_

pi_142537756
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nederlandse journalisten zijn gewoon niet zo goed, maar goed, de Telegraaf is de meest verkopende krant volgens mij dus dan moet je niet zo raar opkijken.

Overigens overschatten echt veel mensen het belang van Nederland t.o.v. het buitenland. Niemand geeft een neuk, echt niet. Iedereen kijkt uit voor z'n eigen belangen. Wat was de mening van de gemiddelde Nederlander toen de pleuris uitbrak in Oekraïne? Oh ja, dat was "Ik wil niks te maken hebben met hun, ze zoeken het maar lekker zelf uit" en nu na dit incident moet iedereen er maar inspringen? :')
Dit ja. We hadden niet eens van onze krantjes opgekeken als het vliegtuig vol met Chinezen had gezeten. net als de Chinezen dus niet van hun krantjes opkijken nu het vliegtuig vol Nederlanders zit.
pi_142537789
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Daar schieten die rebellen sowieso niets met op, de rol van Oekraïne is op zijn minst twijfelachtig.
Sorry, hoe zijn we van het inhuren van deze mensen als agrarier gekomen tot een twijfelachtige rol van Oekraine? Heb ik hier onderbewust op aangestuurd of?
pi_142537792
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Uhhhh wij hebben ook zat olie hoor....ff een pijpleiding leggen via Groenland... :Y
Dat slurpen die SUVve yanks allemaal op... :P

pi_142537804
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik ben mijn post kwijt?
Volgens mij heb ik niks weggehaald.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:18:00 #80
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142537807
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit ja. We hadden niet eens van onze krantjes opgekeken als het vliegtuig vol met Chinezen had gezeten. net als de Chinezen dus niet van hun krantjes opkijken nu het vliegtuig vol Nederlanders zit.
Een paar maanden geleden was dit de stemming:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)viert-carnaval.dhtml
_O-
  maandag 21 juli 2014 @ 00:18:22 #81
338108 SecretStoryWous
pi_142537822
quote:
"Dit zou mensen moeten verbinden, in plaats van ze verder uit elkaar te drijven", aldus de Russische president.

maandag 21 juli 2014 @ 00:18:33 #82
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142537828
pi_142537843
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af, als de lokale friettent erdoor zou sluiten...
  maandag 21 juli 2014 @ 00:19:09 #84
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_142537856
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:02 schreef MagicIsland1 het volgende:
Situatie zou er zo anders uit hebben gezien als de wereld niet afhankelijk was van die Russische kutolie.

Laat dit maar een begin zijn van een revolutie erin. elektrische auto's, Zonnenergie. alles met duurzame energie etc. Gewoon alles erop instellen om binnen een paar decennia compleet onafhankelijk te worden van Rusland
.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 21 juli 2014 @ 00:19:25 #85
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142537870
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:18 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

"Dit zou mensen moeten verbinden, in plaats van ze verder uit elkaar te drijven", aldus de Russische president.

Wat had je anders verwacht? Dat hij publiekelijk Nederland gaat uitdagen? :')
pi_142537887
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:15 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

De vraag is of ze dat nog willen, ik geloof dat de immigratie altijd hoog was in Rusland maar dat is ook gestagneerd. Waar dat mee te maken heeft weet ik niet maar ik geloof dat er redelijk wat racistisch ingestelde Russen leven.
Dat laatste zeer zeker. En andere markten die keihard aantrekken (Thailand, Turkije, Maleisie, Vietnam, Qatar, etc.) lijkt me ook een grote rol spelen.

pi_142537900
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:07 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben het eens met het feit dat er geen daad bij het woord wordt gevoegd. Er wordt continu gesproken over 'sancties' die tot niets leiden. Poetin zal een zweetdruppel verspillen, meer niet. Misschien slaat deze reactie juist wel ergens op en slaat hij hier de spijker op zijn kop.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordony op 21-07-2014 00:30:28 ]
pi_142537904
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:17 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Sorry, hoe zijn we van het inhuren van deze mensen als agrarier gekomen tot een twijfelachtige rol van Oekraine? Heb ik hier onderbewust op aangestuurd of?
De aanval op Irak was nog niets vergeleken met de propaganda in deze oorlog.
pi_142537913
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:18 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af, als de lokale friettent erdoor zou sluiten...
"Dan komt het wel heel dichtbij"

Ik vind het jammer dat elke vorm van relativering altijd door een soort nationale massahysterie wordt weggevaagd. Ik snap dat mensen emotioneel zijn, maar even van een afstand beschouwen en nuchter de feiten analyseren is iets wat niet gewaardeerd wordt.
pi_142537927
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:11 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Laat ons niet vergeten hoe dit allemaal begonnen is, met de ondertekening van een overeenkomst met de EU...
De EU moet van deze rebellen geen gunsten verwachten.
Vandaar dat ze onze burgers uit de lucht schieten.
pi_142537972
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Tsja, de EU is ook handig voor dat geld en een paar regels voor boeren waar niemand ene fuck om geeft. De EU wordt groter gemaakt dan zij eigenlijk is. Je moet niet verwachten dat de EU als één blok de dienst uit gaat maken. Verplaats je een in Portugezen, die, omdat er ergens in een land waar zij geen enkele historische binding mee hebben, ineens geld, mensen en middelen moeten leveren omdat er daar toevallig een tragedie te betreuren is.

Zouden wij ook niet om staan te springen. In dit soort gevallen sta je gewoon alleen, en dat is niet heel anders dan dat het 25 jaar geleden zou zijn geweest. Dat lijkt me toch geen verrassing.
Wat de EU ook maar is, moet of gaat worden, zonder het vertrouwen van de burgers in de lidstaten loopt het (zichtbaar) de soep in. Tezamen met die 300 slachtoffers op die Boeing is er ook weer een stuk vertrouwen gestorven, vertrouwen in die EU/gevestigde orde/whatever as a whole. Zelfs de grootste ongeïnteresseerde campingzendertokkies kunnen die 'leiders' nu wel schieten, ook op nationaal niveau. Onbegrijpelijk wat daar gebeurt, vinden zij. En dat vind ik begrijpelijk. Op een gegeven moment is de koek echt op.

quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Prachtige rants, Panzermaus. Meer hiervan. _O_
Ik heb mijn vriendin vanavond al naar bed gerant, ze wilde er niet meer naar luisteren. Morgen weer een dag. Ik besef me dat ik mijn lid in veel te veel blije Bambixbimbo's heb gehangen - vond het mooi dat zij in ieder geval wilde luisteren, wat zinnigs zei en je niet alleen maar schaapachtig aankijkt! Zo wordt het nog wel eens wat, mooi man. Met die vrouwen dan.
pi_142537978
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:20 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ik ben het eens met het feit dat er geen daad bij het woord wordt gevoegd. Er wordt continu gesproken over 'sancties' die tot niets leiden. Poetin zal een zweetdruppel verspillen, meer niet.
Ik ben geen econoom, maar als je had gedacht dat economische sancties een week later tot een ingestorte Russische economie leiden, dan heb je het mis. Dat dat op de lange termijn schade toe zal brengen, daar twijfel ik niet aan.

Dat Poetin doet alsof zijn neus bloedt betekent niet dat het geen effect heeft.
pi_142537983
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De aanval op Irak was nog niets vergeleken met de propaganda in deze oorlog.
Nogmaals, heb ik aangegeven dat ik graag een dialoog wil voeren over het propaganda gehalte? We zaten een beetje te dollen over het verkrijgen van nieuwe agrariers in Rusland :6
pi_142538009
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:20 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Vandaar dat ze onze burgers uit de lucht schieten.
Jeuh een vliegtuig, ff die raketten testen. :P
pi_142538017
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:20 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

"Dan komt het wel heel dichtbij"

Ik vind het jammer dat elke vorm van relativering altijd door een soort nationale massahysterie wordt weggevaagd. Ik snap dat mensen emotioneel zijn, maar even van een afstand beschouwen en nuchter de feiten analyseren is iets wat niet gewaardeerd wordt.
Zolang onze regering het hoofd koel houdt hoeven wij dat niet te doen :Y
pi_142538058
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:22 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Helaas zullen ze het bij de volgende verkiezingen wel merken, ondanks dat ze het (naar mijn mening) nu prima doen (deze situatie, ik heb het nu niet over nationale politiek).
pi_142538063
quote:

[..]

Mark krijgt wijze raad van zijn moeder. :Y
pi_142538071
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:21 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Wat de EU ook maar is, moet of gaat worden, zonder het vertrouwen van de burgers in de lidstaten loopt het (zichtbaar) de soep in. Tezamen met die 300 slachtoffers op die Boeing is er ook weer een stuk vertrouwen gestorven, vertrouwen in die EU/gevestigde orde/whatever as a whole. Zelfs de grootste ongeïnteresseerde campingzendertokkies kunnen die 'leiders' nu wel schieten, ook op nationaal niveau. Onbegrijpelijk wat daar gebeurt, vinden zij. En dat vind ik begrijpelijk. Op een gegeven moment is de koek echt op.

Politiek wordt nu eenmaal niet bedreven om de SBS-kijker tevreden te houden. Dan hadden we nu al met tanks daar aan de poort gestaan, met alle gevolgen van dien.

De enige manier waarop de EU zin heeft, is als jij je net zo betrokken voelt bij een Bulgaar als bij iemand drie straten verderop. En dat zal nooit gebeuren.
pi_142538102
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:23 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Helaas zullen ze het bij de volgende verkiezingen wel merken, ondanks dat ze het (naar mijn mening) nu prima doen (deze situatie, ik heb het nu niet over nationale politiek).
Had nooit een hoge pet op van Rutte maar hij heeft hier toch wel even mijn respect gewonnen.
pi_142538107
quote:

[..]

Nou ja, die regering wordt dan in het stemhokje afgerekend op iets wat ze keurig aanpakken, maar in de ogen van de onwetende kiezer op de verkeerde manier. Toch jammer.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:25:14 #101
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142538110
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Politiek wordt nu eenmaal niet bedreven om de SBS-kijker tevreden te houden. Dan hadden we nu al met tanks daar aan de poort gestaan, met alle gevolgen van dien.

De enige manier waarop de EU zin heeft, is als jij je net zo betrokken voelt bij een Bulgaar als bij iemand drie straten verderop. En dat zal nooit gebeuren.
Ikke wel hoor....maar mijn halve familie is dan ook Bulgaars.... :Y
pi_142538137
quote:
. Dan hadden we nu al met tanks daar aan de poort gestaan, met alle gevolgen van dien.

Welke tanks?
pi_142538152
quote:

[..]

Zeg nooit nooit.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:26:18 #104
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142538157
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:25 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Welke tanks?
Welke poort?
pi_142538170
quote:

[..]

Toch vraag ik me wel eens af wat er zou gebeuren als die mensen wel de macht hadden. Hoe snel ons land de afgrond in gestuurd zou zijn enzo. For science natuurlijk ;)
pi_142538171
quote:

[..]

Welke tanks?
De tanks die we niet verkocht hadden, als het volk echt iets te zeggen zou hebben over dat soort aangelegenheden ;)
pi_142538176
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:24 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Had nooit een hoge pet op van Rutte maar hij heeft hier toch wel even mijn respect gewonnen.
Waarmee?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:26:49 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142538182
quote:
4s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:05 schreef speknek het volgende:
Inmiddels staat de trein nog steeds in Torez en hebben de rebellen de locomotief uitgeschakeld om diesel te besparen, waardoor de lijken niet meer gekoeld worden.

Ik heb een beetje het gevoel dat Putin/de rebellen een pagina uit Noord Korea's onderhandelingsboek hebben gescheurd. Eerst compleet onethisch debiel worden, waarna na wat stevig onderhandelen het Westen opgelucht adem kan halen dat ze een crisis hebben afgewend, terwijl ze uiteindelijk de andere partij een kadootje hebben gedaan zonder er zelf beter van geworden te zijn.
dit is echt heel erg

je wilt niet weten hoe dat gaat stinken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_142538183
quote:
En niets over de zwarte dozen?
pi_142538190
quote:

[..]

Dat zou zeker wel kunnen gebeuren in de toekomst, maar dan moet er wel vertrouwen gekweekt worden. Laat maar eens zien aan de burgers dat we inderdáád één Europa zijn, maar omdat dat niet gebeurd tot nu toe is er ook geen vertrouwen en dus geen eenheid.
pi_142538199
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Waarmee?
Hij heeft dit goed afgehandeld, je moet niet meer verwachten dan mogelijk is.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:27:49 #112
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142538224
quote:

[..]

Welke tanks?

Lekker Rutger sturen, kijken of hij daar ook kan zuigen
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 00:27:51 #113
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142538225
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:27 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Hij heeft dit goed afgehandeld, je moet niet meer verwachten dan mogelijk is.
Afgehandeld? :o Wat is er precies afgehandeld dan?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 21 juli 2014 @ 00:27:54 #114
323876 michaelmoore
pi_142538227
quote:
typisch Putin , Ja zeggen en Nee doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 21 juli 2014 @ 00:28:03 #115
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142538239
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En niets over de zwarte dozen?
Kan die niet heen en weer zijn geweest naar Moskou om te manipuleren? :Y)
pi_142538260
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:27 schreef senesta het volgende:

[..]

Het 'volk' is afgehandeld met een halfzachte persconferentie over halfzachte maatregelen.
pi_142538262
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dat zou zeker wel kunnen gebeuren in de toekomst, maar dan moet er wel vertrouwen gekweekt worden. Laat maar eens zien aan de burgers dat we inderdáád één Europa zijn, maar omdat dat niet gebeurd tot nu toe is er ook geen vertrouwen en dus geen eenheid.
Cultuurverschillen zijn te groot, het feit dat ze heel oost-europa erbij hebben gehaald waar bijna niemand op cultureel vlak iets mee heeft behalve de dames uit die regio doet het geen goed.
pi_142538286
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Welke poort?
Op zich kun je daar gewoon luchtmobiele brigade heen sturen om het terrein veilig te stellen.
pi_142538290
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Kip/eiverhaal. Stel dat dit vliegtuig vol had gezeten met die Bulgaren, hadden wij dan ook stampij gemaakt om iets gedaan te krijgen? Nee, dan hadden we hoofdschuddend geconcludeerd dat de situatie daar fucked up is en dat dat vast erg moet zijn voor de nabestaanden. Maar we hadden ons er niet voor in het zweet gewerkt om genoegdoening te krijgen voor die mensen. En zo raar is dat niet. We hebben er geen band mee. Dat moet je ook niet willen forceren.
pi_142538321
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:28 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Cultuurverschillen zijn te groot, het feit dat ze heel oost-europa erbij hebben gehaald waar bijna niemand op cultureel vlak iets mee heeft behalve de dames uit die regio doet het geen goed.
Dat is toch gewoon onderdeel van de 'vereniging'? We zijn mensen, we kunnen communiceren. Het overgrote deel dan toch...
pi_142538323
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:27 schreef senesta het volgende:

[..]

Och ga lekker ergens anders mierenneuken, 'hij is er goed mee bezig', 'hij gaat er momenteel naar behoren mee om'. Ben je nu blij?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:30:06 #122
323876 michaelmoore
pi_142538332
quote:
4s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:05 schreef speknek het volgende:
Inmiddels staat de trein nog steeds in Torez en hebben de rebellen de locomotief uitgeschakeld om diesel te besparen, waardoor de lijken niet meer gekoeld worden.

Ik heb een beetje het gevoel dat Putin/de rebellen een pagina uit Noord Korea's onderhandelingsboek hebben gescheurd.

Eerst compleet onethisch debiel worden, waarna na wat stevig onderhandelen het Westen opgelucht adem kan halen dat ze een crisis hebben afgewend, terwijl ze uiteindelijk de andere partij een kadootje hebben gedaan zonder er zelf beter van geworden te zijn.
Dit is zo erg he,
stel dat het er een week staat , wie gaat die wagonnen leeg maken ??
  maandag 21 juli 2014 @ 00:30:12 #123
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142538335
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Op zich kun je daar gewoon luchtmobiele brigade heen sturen om het terrein veilig te stellen.
Het is volgens mij verstandig voorlopig niks vanuit de lucht naar Oekraïne te brengen.
pi_142538352
quote:

[..]

Het terrein is meer dan 30 vierkante kilometer groot. Het terrein is niet van ons. Hoe houd je de onderzoekers veilig? Hoe voorkom je dat er niet van buiten het gebied op de onderzoekers geschoten wordt? Hoe bevoorraad je je troepen? Hoe houd je Rusland buiten de deur, die dat zal opvatten als een invasie van Oost-Oekraïne?

Nee, er commando's heen sturen is een heel dom plan.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:31:20 #125
323876 michaelmoore
pi_142538374
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het terrein is meer dan 30 vierkante kilometer groot. Het terrein is niet van ons. Hoe houd je de onderzoekers veilig? Hoe voorkom je dat er niet van buiten het gebied op de onderzoekers geschoten wordt? Hoe bevoorraad je je troepen? Hoe houd je Rusland buiten de deur, die dat zal opvatten als een invasie van Oost-Oekraïne?

Het beste is om nu Oekraine bij de NAVO te halen
  maandag 21 juli 2014 @ 00:31:22 #126
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142538377
quote:

[..]

Tuuuuuuuuuuuuuurlijk...ff zien...."officieel is het de Ukraine....een ander land....dit stukje is in oorlog met seperatisten die bovendien grote broer Rusland als steunpilaar hebben...en jij gaat wat luchtmobiele jongens daar naar toe sturen??? Hoeveel tientallen doden en drama's wil jij nog meer hebben?
pi_142538392
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:29 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon onderdeel van de 'vereniging'? We zijn mensen, we kunnen communiceren. Het overgrote deel dan toch...
Niet zo'n groot verschil in zo'n korte tijd, dat werkt gewoon niet. Wellicht dat als over een tig aantal jaren onze ouderwetse culturen plaats maken voor een internet cultuur je een succesvolle vereniging kan bewerkstelligen maar dat is pure speculatie.
pi_142538399
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je blijft dat de hele dag al roepen, maar ik zie gewoon niet waarom dat een goed idee zou zijn...
pi_142538406
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Brutalen hebben de halve wereld.
pi_142538432
quote:

[..]

Misschien dat als je het nog 3x zegt dat ze er echt bijkomen :o
  maandag 21 juli 2014 @ 00:32:35 #131
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142538439
quote:

[..]

Ja? Wil jij die mafketels bij de EU hebben die desnoods een konflikt aangaan met Rusland??
pi_142538442
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Kip/eiverhaal. Stel dat dit vliegtuig vol had gezeten met die Bulgaren, hadden wij dan ook stampij gemaakt om iets gedaan te krijgen? Nee, dan hadden we hoofdschuddend geconcludeerd dat de situatie daar fucked up is en dat dat vast erg moet zijn voor de nabestaanden. Maar we hadden ons er niet voor in het zweet gewerkt om genoegdoening te krijgen voor die mensen. En zo raar is dat niet. We hebben er geen band mee. Dat moet je ook niet willen forceren.
Nee maar dat is ook een punt hè, ik ben van mening dat Nederland het grootste slachtoffer is en daarom ook al eerste moet handelen.
Als je dan spreekt van één Europa zou het mooi zijn als Nederland inderdaad kon rekenen op steun van Europa, ook als het uit de hand loopt.
Als het Bulgaren waren dan geldt het andersom.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:32:40 #133
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142538443
Cameron is wel 'echt' boos op Poetin

Cameron tells Putin shooting down of MH17 was 'unacceptable' (the Guardian)
quote:
Cameron also told Putin that the evidence pointed to the separatists being responsible for the attack and that if he wanted to blame anyone else, he would have to provide "compelling and credible evidence" to prove his case.
pi_142538444
quote:

[..]

Dan kan je net zo goed nu de oorlog verklaren. Oekraïne nu bij de NAVO halen is hetzelfde als jezelf verzekeren voor schade aan je auto als je auto al in de kreukels ligt. Daarnaast zit niemand in de NAVO te wachten op een land met een onderbetaalde en ongemotiveerde krijgsmacht in een verdeeld land.
pi_142538471
Poetin lijkt eindelijk een plan te hebben: meewerken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 00:34:12 #136
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142538514
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:29 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Och ga lekker ergens anders mierenneuken, 'hij is er goed mee bezig', 'hij gaat er momenteel naar behoren mee om'. Ben je nu blij?
Ah oke, sorry. Maar wat heeft hij nou precies al bereikt dan? of is die vraag ook mierenneuken?
pi_142538517
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:33 schreef marcodej het volgende:
Hij had al lang een plan hoor, hij zal heus niet 3 dagen lang een beetje in zijn neus hebben lopen peuteren en kijken hoe lang hij zijn adem in kan houden.
pi_142538526
quote:
Die wil niet elke dag Merkel aan de telefoon hebben.
pi_142538527
quote:
Ja, datzelfde plan had hij donderdagavond ook volgens Rutte.
pi_142538529
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Brutalen hebben de halve wereld.
Dat is een heel sterk argument op de tactische bespreking van de krijgsmacht!

En brutalen hebben een hoop doden op hun geweten. Wat als wij daar onverhoopt onschuldige slachtoffers maken? Of denk je echt dat het een kwestie is van een paar piketpaaltjes slaan en wachten tot het onderzoek af is? Voor geen goud dat ik als onderzoeker zou gaan graven op een terrein dat net eigenhandig door je eigen volk tot oorlogsgebied is gemaakt door een domme en overhaaste beslissing.
pi_142538556
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:34 schreef senesta het volgende:

[..]

Ah oke, sorry. Maar wat heeft hij nou precies al bereikt dan? of is die vraag ook mierenneuken?
Je kan je altijd afvragen hoever Rutte en 'onze mensen' het gedaan hebben, maar vandaag had de OVSE praktisch ongelimiteerde toegang tot de crashsite.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:35:17 #142
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_142538560
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:34 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Maar nu echt, hoor.
pi_142538586
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geen "gewone" Nederlandse gemeente, maar juist een bijzondere. ;)

En de munteenheid is idd de Amerikaanse dollar. :P
  maandag 21 juli 2014 @ 00:37:18 #144
323876 michaelmoore
pi_142538637
quote:
Putin zegt JA en doet NEE
pi_142538642
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is een heel sterk argument op de tactische bespreking van de krijgsmacht!

En brutalen hebben een hoop doden op hun geweten. Wat als wij daar onverhoopt onschuldige slachtoffers maken? Of denk je echt dat het een kwestie is van een paar piketpaaltjes slaan en wachten tot het onderzoek af is? Voor geen goud dat ik als onderzoeker zou gaan graven op een terrein dat net eigenhandig door je eigen volk tot oorlogsgebied is gemaakt door een domme en overhaaste beslissing.
Die hele brigade is dus al jarenlang voor jan met de korte achternaam aan het oefenen?
pi_142538643
Maar wat is jou standpunt over deze kwestie? Je reageert zeer gegrond en rationeel op onze reactie, wat ik alleen maar kan waarderen, maar hoe kijk jij tegen deze situatie aan?

Ik ben tevreden over het feit dat Rutte er druk achter zet, onder meer door middel van diplomatieke gesprekken met Poetin, maar meer kunnen we niet doen. De VN is te bureaucratisch, die moet om de paar uur overleggen. Van de 'handen uit de mouwen' lijkt tot op dit moment weinig sprake.
pi_142538671
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:35 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Je kan je altijd afvragen hoever Rutte en 'onze mensen' het gedaan hebben, maar vandaag had de OVSE praktisch ongelimiteerde toegang tot de crashsite.
Ik vind het toch allemaal maar raar lopen, die OVSE zijn toch geen specialisten?
Waarom zijn onze specialisten vandaag pas vertrokken?
Waarom is Timmerfrans gisteren in Oekraïne geweest en was hij binnen 8 uur weer terug, moest hij niet op de crashsite gaan kijken?

Grootste vraag vind ik waarom die specialisten niet gelijk zijn vertrokken, veiligheid vind ik onzin want iedereen heeft kunnen zien dat er vanaf donderdag al journalisten en van alles en nog wat over de rampplek lopen.
pi_142538684
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die hele brigade is dus al jarenlang voor jan met de korte achternaam aan het oefenen?
Hoe denk je nu echt dat dat veilig stellen van de rampplek zou moeten gaan? Even serieus. Ik zie mensen het opperen, er zijn legio tegenargumenten en die worden beantwoord met dit soort one-liners. Dat een legereenheid bestaat betekent niet dat je die zomaar moet inzetten.
pi_142538696
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:34 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee dat is een goede vraag. Hij heeft gedaan wat in je verwachtingen mag liggen. Nederland heeft geen echte macht, we kunnen in principe niks op eigen houtje beslissen maar hij heeft wel de hele tijd contact onderhouden met 1 de andere leiders en 2 het volk. Hij heeft in harde taal kenbaar gemaakt dat hij het er niet mee eens is (ja je kan het gaan bagetaliseren maar meer kan een Nederlands staatshoofd nu eenmaal niet) en is ook onmiddelijk teruggekomen van zijn vakantie zonder de kat uit de boom te kijken. Hij heeft rustig de situatie geanalyseerd alvorens uitspraken te doen.

Je kan op hem haten, maar je moet niet vergeten dat wij Nederland zijn en niet de VS, wij kunnen niet in ons eentje beslissingen nemen die globale gevolgen hebben.
pi_142538697
Voor iedereen die denkt dat we daar best wat mariniers kunnen droppen om het gebied veilig te stellen, kijk even wat generaal buiten dienst Frank van Kappen hierover zegt:

Van Kappen: militair ingrijpen hoogst onverstandig

[ Bericht 5% gewijzigd door Tourniquet op 21-07-2014 00:44:54 ]
pi_142538707
Is het niet tijd voor een onderzoek naar de OVSE als organisatie zelf? Ik moet zeggen dat zij in veel situaties al gefaald hebben en als ik de beelden zie van de crash site komen de inspecteurs verre van overtuigend over.

Je kunt je afvragen wat het nut is van dergelijke waarnemers in een oorlogsgebied. Het clubje van Hans Blix dat destijds in Irak zat was veel doeltreffender en volhoudend dan wat ik van de OVSE tot dusver gezien heb.
pi_142538716
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:34 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Eerst was het tijdrekken zodat hij alle bewijzen heeft weg kunnen moffelen. De BUK installatie staat inmiddels in Rusland, de zwarte dozen zijn al geïnspecteerd en de crashsite is volledig overhoop gehaald.
pi_142538735
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:39 schreef Tourniquet het volgende:
Voor iedereen die denkt dat we daar best een mariniers kunnen droppen om het gebied veilig te stellen, kijk even wat generaal buiten dienst Frank van Kappen hierover zegt:

Van Kappen: militair ingrijpen hoogst onverstandig
Da's een oude zeikbal. :{w
pi_142538768
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:37 schreef Jordony het volgende:

[..]

Maar wat is jou standpunt over deze kwestie? Je reageert zeer gegrond en rationeel op onze reactie, wat ik alleen maar kan waarderen, maar hoe kijk jij tegen deze situatie aan?

Ik ben tevreden over het feit dat Rutte er druk achter zet, onder meer door middel van diplomatieke gesprekken met Poetin, maar meer kunnen we niet doen. De VN is te bureaucratisch, die moet om de paar uur overleggen. Van de 'handen uit de mouwen' lijkt tot op dit moment weinig sprake.
Mijn standpunt is dat de sancties tegen Rusland wel wat harder zouden kunnen zijn. Maar diplomatie is een mijnenveld, er zijn zoveel belangen die wij onmogelijk af kunnen wegen. Is het terugbrengen van lichamen van landgenoten het waard om je eigen economie bijvoorbeeld blijvend te beschadigen? Dat zijn de afwegingen die nu gemaakt worden, en ik denk dat het vanuit Nederland best op het scherpst van de snede gaat. De rest van de wereld heeft niet zoveel binding met deze ramp, en dus ook minder verontwaardiging. Die moet je dus eerst "enthousiast" maken. En de enige landen met invloed zijn Nederland en Australië. Dus ik snap waarom het traag lijkt te verlopen.
pi_142538776
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Eerst was het tijdrekken zodat hij alle bewijzen heeft weg kunnen moffelen. De BUK installatie staat inmiddels in Rusland, de zwarte dozen zijn al geïnspecteerd en de crashsite is volledig overhoop gehaald.
Dat denk ik ook.
pi_142538790
quote:
13s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:40 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Met inhoudelijk zeer sterke argumenten. Die heb ik van de voorstanders nog niet gehoord.
pi_142538792
quote:

[..]

Een oude zeikbal die er meer verstand van heeft dan jij
pi_142538841
Obama weet het al zeker dat er iets van de grond kwam en ook aardig goed waar vandaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2014 00:42:53 ]
pi_142538847
quote:

[..]

Er is een reden dat hij bevelhebber is geweest, en jij op Fok om kwart voor 1 's nachts loopt te blaten dat we daar het leger heen moeten sturen.
pi_142538860
HaraldDoornbos twitterde op maandag 21-07-2014 om 00:35:23 wow, weet Rutte hiervan? RT @mletterle Australian PM: "We have to punish the guilty, military aircraft on standby" http://t.co/xsTAAqKfrg reageer retweet
pi_142538879
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:38 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ik vind het toch allemaal maar raar lopen, die OVSE zijn toch geen specialisten?
Waarom is Timmerfrans gisteren in Oekraïne geweest en was hij binnen 8 uur weer terug, moest hij niet op de crashsite gaan kijken?

Grootste vraag vind ik waarom die specialisten niet gelijk zijn vertrokken, veiligheid vind ik onzin want iedereen heeft kunnen zien dat er vanaf donderdag al journalisten en van alles en nog wat over de rampplek lopen.
Wat ik vermoed: specialisten moeten ingelicht worden over de situatie, informatie en vooral materieel moet geregeld worden, mensen moeten waarschijnlijk van vakantie worden teruggeroepen (mensen gaan er maar van uit dat al die experts en politici dag en nacht wachten op een telefoontje), etc. etc. Sommige dingen kunnen gewoon niet binnen een paar uur geregeld worden.
pi_142538885
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er is een reden dat hij bevelhebber is geweest, en jij op Fok om kwart voor 1 's nachts loopt te blaten dat we daar het leger heen moeten sturen.
Het zijn allemaal D66 generaals :r .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_142538890
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:41 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Een oude zeikbal die er meer verstand van heeft dan jij
Een watje is het. :{w
pi_142538891
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op maandag 21-07-2014 om 00:35:23 wow, weet Rutte hiervan? RT @mletterle Australian PM: "We have to punish the guilty, military aircraft on standby" http://t.co/xsTAAqKfrg reageer retweet
Sbs :')
pi_142538916
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:38 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

OVSE die maakt een analyse van de situatie daar. De specialisten zijn vandaag pas vertrokken omdat onveilig.

Timmermans is naar Oekraine gegaan voor persoonlijke ontmoetingen en waarom wil je dat hij daar blijft als hij er vervolgens toch niks kan doen?

Als jij veiligheid onzin vindt dan moet je even bedenken hoe het eraan toeging:

- Er is gewoon geschoten wellicht in de lucht maar dat maakt het niet minder bedreigend.
- OVSE waarnemers werden telkens tegengehouden
- Journalisten laten ze sowieso makkelijker hun gang gaan daar

De enige manier om in de eerste dagen de veiligheid van onze specialisten te waarborgen was door militair personeel mee te sturen maar dat is juist escalerend en contra-productief.
Stel dat we die specialisten ernaartoe zouden sturen en ze hadden daar gewoon 3 dagen rondgehangen, dat is ook weer 3 dagen onnodig risico.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:44:27 #166
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142538917
quote:
Ze mogen hun gang gaan hoor. Hup Australië hup.

Hebben we straks tenminste wat vermaak op tv.
pi_142538930
quote:
Handig ook, om dat te zeggen :') Nu moet je dus daad bij woord voegen als Poetin het er op aan laat komen. En Australië gaat echt geen potten breken op 20000 kilometer van huis, in de voortuin van Rusland.
pi_142538931
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:41 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Met inhoudelijk zeer sterke argumenten. Die heb ik van de voorstanders nog niet gehoord.
Er is maar 1 argument en dat is ook het argument van Cameron.

We laten het lot van 298 onschuldige passagiers die een respectvolle begrafenis/crematie verdienen en het onderzoek dat moet bepalen wie er schuldig is beslissen door 1 man, Vladimir Putin die in Oekraine niet gekozen is.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:44:54 #169
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_142538938
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die wil niet elke dag Merkel aan de telefoon hebben.
Niemand wil elke dag Merkel aan de telefoon hebben.
pi_142538947
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Is geweest.
pi_142538952
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:39 schreef Nintex het volgende:
Is het niet tijd voor een onderzoek naar de OVSE als organisatie zelf? Ik moet zeggen dat zij in veel situaties al gefaald hebben en als ik de beelden zie van de crash site komen de inspecteurs verre van overtuigend over.

Je kunt je afvragen wat het nut is van dergelijke waarnemers in een oorlogsgebied. Het clubje van Hans Blix dat destijds in Irak zat was veel doeltreffender en volhoudend dan wat ik van de OVSE tot dusver gezien heb.
Het zijn waarnemers geen Fok!-knokploeg, wat verwacht je dat ze doen anders dan waarnemen?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:45:37 #172
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142538975
Volgens mij vertrouwen de Australiërs en Engelsen er teveel op dat de Amerikanen hun gaan helpen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 juli 2014 @ 00:45:39 #173
862 Arcee
Look closer
pi_142538977
quote:
Ik vond zijn verhaal anders wel steekhoudend eigenlijk.
pi_142538988
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:45 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Is geweest.
Die gast is met pensioen, is dat een reden om aan zijn expertise te twijfelen?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:46:17 #175
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142539006
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:45 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat weten een generaal buiten dienst nou van oorlog. Dat weten onze fokkers toch veel en veel beter.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:46:24 #176
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_142539014
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens mij vertrouwen de Australiërs en Engelsen er teveel op dat de Amerikanen hun gaan helpen.
En Amerika gaat er wel altijd standaard vanuit dat wij helpen in een M-O conflict.
AFCA!
pi_142539039
lijkt me een goed idee om de hooligans van Newcastle United daarheen te sturen, omdat 2 supporters onder de slachtoffers zijn.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:47:06 #178
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142539042
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:46 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

En Amerika gaat er wel altijd standaard vanuit dat wij helpen in een M-O conflict.
Moet men maar niet de poedel van de Amerikanen zijn. Of ben je vergeten dat o.a. Balkenende kwispelend achter Bush aan liep?
pi_142539049
quote:
13s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een watje is het. :{w
Aldus 'Piet_Piraat' vanaf z'n warme veilige zolderkamer :')
pi_142539051
quote:

[..]

Hij heeft wel gelijk.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:47:36 #181
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_142539063
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Moet men maar niet de poedel van de Amerikanen zijn. Of ben je vergeten dat o.a. Balkenende kwispelend achter Bush aan liep?
Wij zijn altijd meelopers geweest en nu staan wij eenzaam in een conflict zonder harde daden.
AFCA!
pi_142539079
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:45 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dit is totaal andere situatie, kan die getrainde luchtmobiele eindelijk iets nuttigs doen, blijven ze thuis.
pi_142539084
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat weten een generaal buiten dienst nou van oorlog. Dat weten onze fokkers toch veel en veel beter.
Idd, ervaring is niks tegen onze 500+ uur gametime in close-quarter combat.
pi_142539085
quote:
Volledig irrationele uitspraak natuurlijk...
pi_142539088
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:45 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Die gast is met pensioen, is dat een reden om aan zijn expertise te twijfelen?
Wordt het langzaam wel minder mee ja. Niet dat ik voor militair ingrijpen o.i.d. ben. Nog meer Nederlandse slachtoffers lijkt me niet gewenst.
pi_142539090
quote:

[..]

Helaas indeed. Maar tanks, waarom meteen tanks en oorlog? Ik snap heel goed waarom er nu nog zo weinig gedaan wordt of kan worden. We willen niet in de regen van de drup belanden. Het een en ander is gewoon klote, dat voelt iedereen. Maar leg dat dan tenminste écht uit. De meeste mensen snappen het namelijk niet.

Ik zou zelf al een stuk tevredener zijn wanneer ik op de staatstelevisie daadwerkelijke volwassen emoties zie en niet die eeuwige policor extramaximus. Wanneer daar gewoon een aangeslagen-maar-'in control' volksleider zijn land staat toe te spreken, op een manier die kracht en hoop geeft aan de getroffen medelanders. Een man/vrouw die ze in eerlijke en heldere taal uitlegt waarom ze nu zo weinig kunnen doen en hoe klote ze dat zelf ook vinden. _O_ Benoem die zooi, duik een beetje in op die onderbuik zonder meteen over te gaan op onverstandige praktijken. Geef mensen het gevoel dat ze serieus worden genomen en dat ze daadwerkelijk hun best doen. Breng de menselijkheid terug in politiek. :)

Wat er nu staat is een miezerige grijnzende clown, een meervoudig staatsleugenaar die vanaf papier een krampachtig ambtenarenverhaaltje staat te kwaken terwijl hij zichtbaar ingestudeerde 'power' loopt te veinzen als een eerstejaars hbo-er met een Prezi-presentatie. En als extrabonus aan zijn zijde: een zenuwachtig drentelende en totaal anti-charismatische man die recent al een mega-pleefiguur heeft geslagen in de Saoudi-Arabië kwestie en <insert meer>. Laat een chimpanzee een A/B-test doen over wie meer charisma uitstraalt en ze zullen nog eerder voor Jip en Janneke gaan. Wie verzint zoiets? Waarom moeten we daar meerdere persconferenties per dag voor inruimen? :') Zelfs bij non-actie kun je meer doen voor je land dan dit, door ze vertrouwen te geven. Wend dié klote-invloed dan ook aan. "Rutte doet zijn best!"

De overheid, je weet wel, die megagrote organisatie die tegenwoordig speciaal mensen in de arm neemt om hun imago op te bouwen en het publieke vertrouwen van de gewone Jan terug wenst te winnen. Is dit het? Wat doen die mensen in godsnaam op die positie? Waar zijn de mensen die we echt nodig hebben in een crisissituatie? Kapotbezuinigd en opgezadeld met kreupele straaljagers die nog gebouwd moeten worden. Dit land gaat helemaal naar de apentering.
pi_142539093
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:47 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Wij zijn altijd meelopers geweest en nu staan wij eenzaam in een conflict zonder harde daden.
Eenzaam? Volgens mij staan de VK, Duitsland, Australië en Oekraïne aan onze kant, en de rest is in elk geval tegen Rusland.
pi_142539099
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:44 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Handig ook, om dat te zeggen :') Nu moet je dus daad bij woord voegen als Poetin het er op aan laat komen. En Australië gaat echt geen potten breken op 20000 kilometer van huis, in de voortuin van Rusland.
Het lijkt me uit zijn verband gerukt.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:48:45 #189
323876 michaelmoore
pi_142539105
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

ja zijn vriend de Hopende Keffer kreeg dan een baantje als hoofd van de NAVO
  maandag 21 juli 2014 @ 00:48:57 #190
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_142539113
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:48 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Eenzaam? Volgens mij staan de VK, Duitsland, Australië en Oekraïne aan onze kant, en de rest is in elk geval tegen Rusland.
Ik heb nog geen collectieve maatregelen gezien.
AFCA!
  maandag 21 juli 2014 @ 00:49:03 #191
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142539117
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:48 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Idd, ervaring is niks tegen onze 500+ uur gametime in close-quarter combat.
Ik zie die generaal nog geen 360 no scope maken. Dat kunnen wij beter
pi_142539126
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Aldus 'Piet_Piraat' vanaf z'n warme veilige zolderkamer :')
Laten we het diplomatiek regelen.
pi_142539128
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:48 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik heb nog geen collectieve maatregelen gezien.
Geef het wat tijd.
pi_142539129
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:45 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Het zijn waarnemers geen Fok!-knokploeg, wat verwacht je dat ze doen anders dan waarnemen?
Ze zijn al een tijdje in dat gebied actief, maar hebben tot nu toe totaal nog geen nuttige bijdrage geleverd aan het oplossen van het conflict of het traceren van wapenhandel vanuit Rusland.
pi_142539144
Een militaire actie in dit gebied levert sowieso nog meer doden op en bovendien maakt het de kans kleiner dat alle lijken terug komen.

Hoe kunnen sommige figuren dan nog een militair ingrijpen aanmoedigen?
٩๏̯͡๏)۶
pi_142539151
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:48 schreef Jordony het volgende:

[..]

Volledig irrationele uitspraak natuurlijk...
Het volledige artikel:

quote:
Prime Minister Tony Abbott says military aircraft are on standby following his conversation with the Russian President over the Malaysia Airlines flight MH17.

Mr Abbott told 2GB radio that “we have to punish the guilty”.

“We have to do our best to identify the perpetrators and bring them to justice,” he said.

Mr Abbott said Vladimir Putin had said “all the right things”, though it was up to Australia to ensure that Russian authorities are held to account.

“He said all the right things,” he said.

“Now he has to be as good as his word. I will be speaking regularly to the Russian President to do my best to hold him to his word.”

Mr Abbott said Australian authorities were doing their best to gain access to secure the site, which is still substantially under the control of the Russian-backed rebels.

“It’s more like a garden clean up than a forensic investigation,” he said.

“This is just completely unacceptable.”

Mr Abbott said Australian authorities had been deployed to Kiev and military aircraft are on standby.

“We need to be able to do our part, play our part to ensure that we get justice for the dead and closure for the living,” he said.
pi_142539160
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik zie die generaal nog geen 360 no scope maken. Dat kunnen wij beter
Sowieso, C&C en SC2 uitgespeeld dus ben bedreven in Sea,Land,Air&Space warfare-strategies. Kan zo'n opa nog wel een puntje aan zuigen!
pi_142539177
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:48 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Helaas indeed. Maar tanks, waarom meteen tanks en oorlog? Ik snap heel goed waarom er nu nog zo weinig gedaan wordt of kan worden. We willen niet in de regen van de drup belanden. Het een en ander is gewoon klote, dat voelt iedereen. Maar leg dat dan tenminste écht uit.

Ik zou zelf al een stuk tevredener zijn wanneer ik op de staatstelevisie daadwerkelijke volwassen emoties zie en niet die eeuwige policor extramaximus. Wanneer daar gewoon een aangeslagen-maar-'in control' volksleider zijn land staat toe te spreken, op een manier die kracht en hoop geeft aan de getroffen medelanders. Een man/vrouw die ze in eerlijke en heldere taal uitlegt waarom ze nu zo weinig kunnen doen en hoe klote ze dat zelf ook vinden. _O_ Benoem die zooi, duik een beetje in op die onderbuik zonder meteen over te gaan op onverstandige praktijken. Geef mensen het gevoel dat ze serieus worden genomen en dat ze daadwerkelijk hun best doen. Breng de menselijkheid terug in politiek. :)

Wat er nu staat is een miezerige grijnzende clown, een meervoudig staatsleugenaar die vanaf papier een krampachtig ambtenarenverhaaltje staat te kwaken terwijl hij zichtbaar ingestudeerde 'power' loopt te veinzen als een eerstejaars hbo-er met een Prezi-presentatie. En als extrabonus aan zijn zijde: een zenuwachtig drentelende en totaal anti-charismatische man die recent al een mega-pleefiguur heeft geslagen in de Saoudi-Arabië kwestie en <insert meer>. Laat een chimpanzee een A/B-test doen over wie meer charisma uitstraalt en ze zullen nog eerder voor Jip en Janneke gaan. Wie verzint zoiets? Waarom moeten we daar meerdere persconferenties per dag voor inruimen? :') Zelfs bij non-actie kun je meer doen voor je land dan dit, door ze vertrouwen te geven. Wend dié klote-invloed dan ook aan. "Rutte doet zijn best!"

De overheid, je weet wel, die megagrote organisatie die tegenwoordig speciaal mensen in de arm neemt om hun imago op te bouwen en het publieke vertrouwen van de gewone Jan terug wenst te winnen. Is dit het? Wat doen die mensen in godsnaam op die positie? Waar zijn de mensen die we echt nodig hebben in een crisissituatie? Kapotbezuinigd en opgezadeld met kreupele straaljagers die nog gebouwd moeten worden. Dit land gaat helemaal naar de apentering.
amen.
Ja doei.
pi_142539186
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:50 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het volledige artikel:

[..]

Ik blijf me er toch over verbazen dat iedereen zo goed op de hoogte is over de situatie op de crash site terwijl het volgende commentaar is dat alle waarnemers geweerd worden.
pi_142539188
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:49 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ze zijn al een tijdje in dat gebied actief, maar hebben tot nu toe totaal nog geen nuttige bijdrage geleverd aan het oplossen van het conflict of het traceren van wapenhandel vanuit Rusland.
Ze nemen waar, als dat niet wordt toegelaten door mannen/vrouwen met geweren dan kunnen ze niet veel anders dan contact op nemen met hoofdkwartier en onderhandelingen op hoger niveau regelen, ik snap echt niet wat jij denkt dat die waarnemers doen.
pi_142539218
quote:
Wat wou die doen dan ?

Moskou binnenvallen 8)7 _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_142539221
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:51 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ze nemen waar, als dat niet wordt toegelaten door mannen/vrouwen met geweren dan kunnen ze niet veel anders dan contact op nemen met hoofdkwartier en onderhandelingen op hoger niveau regelen, ik snap echt niet wat jij denkt dat die waarnemers doen.
Dat soort misstanden meer aan de orde brengen. Ook Rusland is lid van de OVSE, zeg hun lidmaatschap op als ze niet meewerken bijv. . In de Irak / Afghanistan / Balkan oorlog etc. nooit van de OVSE gehoord, maar ineens zijn zij de belangrijkse organisatie ter plaatse. Ze doen niets en bereiken 0.
pi_142539253
quote:
Breng de menselijkheid terug in politiek. :)
quote:
Wat er nu staat is een miezerige grijnzende clown, een meervoudig staatsleugenaar die vanaf papier een krampachtig ambtenarenverhaaltje staat te kwaken terwijl hij zichtbaar ingestudeerde 'power' loopt te veinzen als een eerstejaars hbo-er met een Prezi-presentatie.
pi_142539267
Aasgieren zijn er altijd.
pi_142539275
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:52 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat soort misstanden meer aan de orde brengen. Ook Rusland is lid van de OVSE, zeg hun lidmaatschap op als ze niet meewerken bijv.
Dat is een idee maar natuurlijk niet iets wat direct betrekking heeft op de waarnemers die daar zijn, die kan je niks aanrekenen.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:55:38 #206
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142539319
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:52 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Wat wou die doen dan ?

Kopstukken rebellen kunnen geliquideerd worden :Y
pi_142539323
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:53 schreef voederbietel het volgende:

[..]

[..]

:') :D

quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

amen.
Ik verwacht jou als eerste op den barricaden, moblo!
pi_142539335
quote:

[..]

Helaas indeed. Maar tanks, waarom meteen tanks en oorlog? Ik snap heel goed waarom er nu nog zo weinig gedaan wordt of kan worden. We willen niet in de regen van de drup belanden. Het een en ander is gewoon klote, dat voelt iedereen. Maar leg dat dan tenminste écht uit. De meeste mensen snappen het namelijk niet.
Zeggen dat het langzaam gaat omdat er ook belangen moeten worden afgewogen met betrekking tot het in stand houden van Rusland als handelspartner zou bij menig Nederlander in het verkeerd keelgat schieten. Rutte wordt gelynched. Als hij doorgeeft dat hij andere landen erbij wilt betrekken en druk op Rusland wilt zetten schiet het verkeerd bij Poetin.
pi_142539341
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:55 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

:') :D

[..]

Ik verwacht jou als eerste op den barricaden, moblo!
Morgen demo zetten op de Dam?
pi_142539388
ze zijn fighter jets aan het sturen nu
  maandag 21 juli 2014 @ 00:58:25 #211
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142539403
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:52 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Wat wou die doen dan ?

zal wel bedoeld zijn om de druk op te voeren
het weeshuis staat in de brand, weg wezen
pi_142539412
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:55 schreef .Exe het volgende:

[..]

Kopstukken rebellen kunnen geliquideerd worden :Y
Daardoor is de bevolking in die streek niet ineens van gedachte veranderd.
pi_142539419
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:52 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat soort misstanden meer aan de orde brengen. Ook Rusland is lid van de OVSE, zeg hun lidmaatschap op als ze niet meewerken bijv. . In de Irak / Afghanistan / Balkan oorlog etc. nooit van de OVSE gehoord, maar ineens zijn zij de belangrijkse organisatie ter plaatse. Ze doen niets en bereiken 0.
Kosovo? De verificatiemissie? Die daar wegtrok een week voor de NAVO begon te bombarderen. Bleek later dat de Amerikanen en NAVO die missies hadden gebruikt om doelwitten te identificeren, en de CIA gebruikte ze om de satelliettelefoons en intelligence reports voor de KLA achter te laten...
  maandag 21 juli 2014 @ 00:58:51 #214
297168 Kikopuz
I like goats
pi_142539420
quote:
19s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:57 schreef Sodapoppin het volgende:
Wie wat waar wanneer?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:59:15 #215
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142539431
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:56 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Morgen demo zetten op de Dam?
Morgen is het lekker weer, doe maar niet
pi_142539441
quote:
19s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:57 schreef Sodapoppin het volgende:
Of een bron vermelden of gewoon lekker niks zeggen :)
pi_142539444
quote:
“It’s more like a garden clean up than a forensic investigation,” he said.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 21 juli 2014 @ 00:59:41 #218
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142539447
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:58 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Daardoor is de bevolking in die streek niet ineens van gedachte veranderd.
Maar die zijn ook niet verantwoordelijk voor 298 doden.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:59:46 #219
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142539449
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:58 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Wie wat waar wanneer?
tien russische straaljagers, nu boven jouw huis !!
pi_142539468
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:59 schreef marcodej het volgende:

[..]

Aldus de man die klaagt geen waarnemers ter plaatsen te hebben.

Ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen zoveel waarde hecht aan dit soort uitspraken.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:00:43 #221
297168 Kikopuz
I like goats
pi_142539473
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:59 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

tien russische straaljagers, nu boven jouw huis !!
Jong, ik sgiet ze almal dod!
pi_142539492
De heer Abbott kan lekker makkelijk praten op een gigantisch eiland veilig ergens aan de andere kant van de wereld. :')
If not now, then when.
pi_142539504
De VN heeft nu een resolutie maar Rusland heeft Veto recht :') |:(
pi_142539508
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De heer Abbott kan lekker makkelijk praten op een gigantisch eiland veilig ergens aan de andere kant van de wereld. :')
Beetje jammer dat dat vliegtuig halverwege de reis door brandstofgebrek in zee stort, maar ah, het staat wel stoer.
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 01:01:57 #225
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142539513
quote:

[..]

Mja, ben het toch met een hoop eens van deze post.
pi_142539529
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:59 schreef .Exe het volgende:

[..]

Maar die zijn ook niet verantwoordelijk voor 298 doden.
Ze hebben toch conflict dat uit de hand dreigt te lopen of is het allemaal de schuld van Rusland?
pi_142539535
quote:
'Veiligheidsraad stemt over resolutie vliegramp'
Dit pik er ff uit:

quote:
Daarin wordt alle partijen, vooral de pro-Russische rebellen, opgeroepen volledige medewerking te verlenen aan de internationale autoriteiten. Ook verbiedt de resolutie manipulatie van de rampplek.
Uh... :')

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)lutie-vliegramp.html
pi_142539552
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:01 schreef senesta het volgende:

[..]

Mja, ben het toch met een hoop eens van deze post.
Goh, het is ook niet echt alsof 'ie echt veel schokkende dingen zegt waarmee een mens het oneens kan zijn.

'NL uit de EU als het ons geld oplevert' :z
pi_142539573
quote:

[..]

:') :') :')
  maandag 21 juli 2014 @ 01:04:26 #230
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142539585
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:03 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Goh, het is ook niet echt alsof 'ie echt veel schokkende dingen zegt waarmee een mens het oneens kan zijn.

'NL uit de EU als het ons geld oplevert' :z
Maar uit de EU gaan kan ons dan misschien geld opleveren(bij wijze van spreken), maar geld is niet het enige voordeel aan EU-lid zijn.
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_142539589
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:56 schreef Jordony het volgende:

[..]

Zeggen dat het langzaam gaat omdat er ook belangen moeten worden afgewogen met betrekking tot het in stand houden van Rusland als handelspartner zou bij menig Nederlander in het verkeerd keelgat schieten. Rutte wordt gelynched. Als hij doorgeeft dat hij andere landen erbij wilt betrekken en druk op Rusland wilt zetten schiet het verkeerd bij Poetin.
Ik was helemaal vergeten dat politiek helaas vooral veel liegen en (ver)draaien is. De maatschappij en Het Systeem zijn kennelijk dusdanig 'wrong' geworden dat het niet meer eerlijk & transparant kan worden gemaakt tegenover de mensen op wie het allemaal gebouwd is. Zolang ik mijn MacBook mag houden vind ik een reset niet eens zo'n heel gek idee.
pi_142539600
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit pik er ff uit:

[..]

Dit duurt al veel te lang. Het minste dat we voor de slachtoffers kunnen doen is een bom gooien op die rebellenleider die het gefaciliteerd heeft.
pi_142539602
quote:
7s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:04 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Maar uit de EU gaan kan ons dan misschien geld opleveren(bij wijze van spreken), maar geld is niet het enige voordeel aan EU-lid zijn.
Het ging om de vorm, niet om de inhoud.
pi_142539605
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit pik er ff uit:

[..]

Heb je ooit weleens snelle ambtenaren meegemaakt?
pi_142539619
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dit duurt al veel te lang. Het minste dat we voor de slachtoffers kunnen doen is een bom gooien op die rebellenleider die het gefaciliteerd heeft.
En dat is natuurlijk....?
  maandag 21 juli 2014 @ 01:05:44 #236
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142539623
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:04 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Het ging om de vorm, niet om de inhoud.
Nee, ik snap het, maar die vorm kan er wel voor zorgen dat alleen de positieve gevolgen belicht worden. Terwijl er vaak ook nog een negatieve kant aan zit dit niet benoemd wordt. :P
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_142539635
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:05 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Nee, ik snap het, maar die vorm kan er wel voor zorgen dat alleen de positieve gevolgen belicht worden. Terwijl er vaak ook nog een negatieve kant aan zit dit niet benoemd wordt. :P
Zie het omgekeerde effect in de discussies in dit topic de afgelopen twee dagen.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:06:38 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142539649
quote:

[..]

Ja dat gaat vast helpen, nog meer lijken die geïdentificeerd moeten worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142539650
quote:

[..]

Ik ga de drie overgebleven F16's voor je klaarzetten, mag jij het vanaf daar verder regelen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:06:56 #240
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142539656
quote:
9s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:06 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Zie de discussies in dit topic de afgelopen twee dagen.
Oh, ik lees al vanaf het begin mee en het is inderdaad zo dat iedereen een mening heeft en lekker vertelt hoe hij/zij het gedaan wil zien. En dan vooral eenzijdige informatie geven, want dan lijkt je standpunt alleen maar sterker. :)
kortom:
pi_142539667
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Heb je ooit weleens snelle ambtenaren meegemaakt?
Ik heb wel eens een agent hard zien rennen.

Het geeft mooi aan dat de VN een log en amper functionerend apparaat is.
pi_142539683
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:05 schreef voederbietel het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk....?
niet natuurlijk, natuurlijk niet
...
pi_142539687
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:05 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Ik zie zelf weinig negatiefs in een krachtige volksleider die daadwerkelijk sympathiseert met het volk.

Het is niet alsof je daar meteen Hitler & co. moet neerzetten. Wat er nu staat & gecommuniceerd wordt is om te janken.
pi_142539694
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:06 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Oh, ik lees al vanaf het begin mee en het is inderdaad zo dat iedereen een mening heeft en lekker vertelt hoe hij/zij het gedaan wil zien. En dan vooral eenzijdige informatie geven, want dan lijkt je standpunt alleen maar sterker. :)
Maar ja, elke keer de boel goed onderbouwen is zo vermoeiend, gewoon wat schreeuwen is veel makkelijker vol te houden :{
pi_142539702
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:06 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ik ga de drie overgebleven F16's voor je klaarzetten, mag jij het vanaf daar verder regelen.
Wat helikopters hebben we ook nog. En de Marine.
pi_142539719
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat helikopters hebben we ook nog. En de Marine.
Die jij als piraat natuurlijk goed kan leiden. Meld je vandaag nog aan!
  maandag 21 juli 2014 @ 01:08:58 #247
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142539723
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:07 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik zie zelf weinig negatiefs in een krachtige volksleider die daadwerkelijk sympathiseert met het volk.

Het is niet alsof je daar meteen Hitler & co. hoeft neer te zetten. Wat er nu staat & gecommuniceerd wordt is om te janken.
Nee, dat klopt zeker. Maar dat is nog altijd geen echte oplossing voor dit probleem en daarom zal het bij veel mensen niet helemaal goed overkomen. Die willen keiharde actie zien, waar dat(naar mijn mening) nu gewoon niet verstandig is...
kortom:
  maandag 21 juli 2014 @ 01:09:12 #248
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142539731
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:08 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Maar ja, elke keer de boel goed onderbouwen is zo vermoeiend, gewoon wat schreeuwen is veel makkelijker vol te houden :{
Dat klopt. :+
kortom:
pi_142539761
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:08 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Die jij als piraat natuurlijk goed kan leiden. Meld je vandaag nog aan!
Naar de Zwarte zee ermee.
pi_142539786
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:06 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Ik doel meer op de de enkelzijdige uitleg van zogenaamde feiten die doorlopend door de media de wereld in geholpen worden:

Separatisten verwijderen brokstukken om bewijs van hun eigen aanslag uit te wissen.
/
Opnieuw lijken geborgen onder de wrakstukken van het vliegtuig
pi_142539794
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:08 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Nee, dat klopt zeker. Maar dat is nog altijd geen echte oplossing voor dit probleem en daarom zal het bij veel mensen niet helemaal goed overkomen. Die willen keiharde actie zien, waar dat(naar mijn mening) nu gewoon niet verstandig is...
Het is bijna jammer dat al het politieke getouwtrek dat nu gaande is voor ons onzichtbaar is, dan zouden mensen misschien wat meer respect krijgen voor Rutte en zijn mensen...
  maandag 21 juli 2014 @ 01:11:45 #252
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142539820
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:10 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik doel meer op de de enkelzijdige uitleg van zogenaamde feiten die doorlopend door de media de wereld in geholpen worden:

[ afbeelding ]
Separatisten verwijderen brokstukken om bewijs van hun eigen aanslag uit te wissen.
/
Ja, sommige media zetten zichzelf toch wel flink voor lul met bepaalde berichtgevingen. :')
kortom:
pi_142539833
quote:

[..]

Het is niet alsof je daar meteen Hitler & co. moet neerzetten. Wat er nu staat & gecommuniceerd wordt is om te janken.
Je kan zeggen wat je wilt, Rutte was wel degelijk goed bezig in die eerste persco's. Hij zei duidelijk wat er moest gebeuren, hoe 'ie het wilde bereiken en dat 'ie vooral niet door emoties geleid gekke dingen wil doen.
pi_142539845
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:10 schreef voederbietel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
/
Dan heb je het wel over social media hè. En dat heb je overigens bij elke grote gebeurtenis.
Maar het kan inderdaad erg misleidend zijn.
pi_142539860
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:08 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Veel mensen willen inmiddels wel bloed zien, ja. Lijkt me ook niet verstandig. Maar ook diezelfde mensen zouden een begrijpelijk en oprecht verhaal waarschijnlijk meer waarderen dan de huidige poppenkast. Ook deze kwestie is niet zwart-wit: niet alles hoeft meteen 100% opgelost te worden. :)

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:10 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Het is bijna jammer dat al het politieke getouwtrek dat nu gaande is voor ons onzichtbaar is, dan zouden mensen misschien wat meer respect krijgen voor Rutte en zijn mensen...
Dat sowieso. Hoewel ik die man ook liever vandaag dan morgen in de plantsoendienst zie.
pi_142539866
quote:

[..]

Dat doet Rusland toch een stuk beter.
pi_142539868
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:12 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dan heb je het wel over social media hè. En dat heb je overigens bij elke grote gebeurtenis.
Maar het kan inderdaad erg misleidend zijn.
Hij heeft het (terecht) over álle media.
pi_142539881
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:11 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Ja, sommige media zetten zichzelf toch wel flink voor lul met bepaalde berichtgevingen. :')
Nou ja, je weet het niet, en dat is de makke denk ik. Je krijgt een foto te zien waarvan je niet weet of 'ie ook daadwerkelijk daar vandaan komt met een onderschrift waarvan je niet zeker weet dat het de waarheid is.

Hetzelfde met die trein die al de hele dag moedwillig tegengehouden wordt door die 'dronken met wapens zwaaiende klote separatisten' terwijl pas sinds vanavond duidelijk is dat de identificatie in Charkov plaats moet vinden.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:13:57 #259
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142539882
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:10 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Ken je die serie Borgen? Over de Deense politiek. Geweldig om te zien hoe het daar achter de schermen soms gaat, ook een hoop problemen waar ik misschien heel anders gehandeld zou hebben...
kortom:
  maandag 21 juli 2014 @ 01:14:05 #260
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142539887
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:13 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Doet Rusland toch een stuk beter.
dat is dan ook een land vol met echte bikkels. Wij NL-ers zijn pussy, het is nou eenmaal zo
pi_142539888
quote:

[..]

Sinds deze man vertrouw ik niets meer. :{w

pi_142539891
quote:

[..]

Die worden voorgelogen, het is niet voor niks dat al twee mensen van de TV ontslag hebben genomen omdat ze het zat zijn leugens te verspreiden.
pi_142539894
quote:

[..]

Het vervelende er van is dat mensen dit soort dingen blindelings overnemen en nog harder gaan schreeuwen om interventie.
pi_142539942
quote:

[..]

Dat proberen de authoriteiten in Kiev al maandenlang. Jeweetwel, diezelfde authoriteiten die nadat op maandag een transportvliegtuig op 7 km hoogte werd neergeschoten het luchtruim veilig verklaarden.
pi_142539946
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:13 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Hij heeft het (terecht) over álle media.
Noem eens een voorbeeld van iets vergelijkbaars dan? Welke onzinberichten zijn er in de 'normale' media verschenen?
  maandag 21 juli 2014 @ 01:16:17 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142539950
Dit wordt uiteindelijk, net als bij Lockerbie, gewoon het mannetje met de vinger op de knop die veroordeeld wordt, en naar Nederlands recht wellicht slechts voor doodslag.

Als een bewuste aanslag als Lockerbie niet verder kwam dan één man een paar jaar in de gevangenis (en op basis van een valse prognose van de levensduur, vervroegd vrij kwam), dan gaat dit "ongeluk" zeker geen enorme "straffen" opleveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142539953
If not now, then when.
pi_142539966
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:16 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld van iets vergelijkbaars dan? Welke onzinberichten zijn er in de 'normale' media verschenen?
Filmpje van een neerstortend vliegtuig.
Complete aids-expert top van de wereld dood
25 Amerikanen dood.
etc. etc.
pi_142539978
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Sinds deze man vertrouw ik niets meer. :{w

[ afbeelding ]
En dat is nog wel een van de meest betrouwbare geweest! :D
pi_142539988
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:15 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat proberen de authoriteiten in Kiev al maandenlang. Jeweetwel, diezelfde authoriteiten die nadat op maandag een transportvliegtuig op 7 km hoogte werd neergeschoten het luchtruim veilig verklaarden.
En vliegtuigmaatschappijen die het graag horen.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:17:35 #272
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142539989
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:16 schreef voederbietel het volgende:

[..]

25 Amerikanen dood.
etc. etc.
En eerst een bericht dat het om maximaal 60 Nederlanders zou gaan of zo. :')
kortom:
  maandag 21 juli 2014 @ 01:17:36 #273
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_142539990
quote:
Bah, kippenvel...

Wat een verdriet -O-
*Team Anti-Waaif*
pi_142540003
quote:

[..]

25 Amerikanen dood.
etc. etc.
Hoewel ik dat ongetwijfeld heel erg slecht vindt, is dat niet vergelijkbaar met misleidende foto's en artikelen.
Wat jij zegt zijn gewoon fouten, maar het is niet misleidend bedoelt.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:19:04 #275
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142540033
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Hoewel ik dat ongetwijfeld heel erg slecht vindt, is dat niet vergelijkbaar met misleidende foto's en artikelen.
Dat zal heel goed kloppen, maar de intenties maken mij eigenlijk niet zoveel uit... Als je niet zeker weet of je berichtgeving klopt, bericht dan niet. :')
kortom:
pi_142540037
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:16 schreef Leandra het volgende:
Dit wordt uiteindelijk, net als bij Lockerbie, gewoon het mannetje met de vinger op de knop die veroordeeld wordt, en naar Nederlands recht wellicht slechts voor doodslag.

Als een bewuste aanslag als Lockerbie niet verder kwam dan één man een paar jaar in de gevangenis (en op basis van een valse prognose van de levensduur, vervroegd vrij kwam), dan gaat dit "ongeluk" zeker geen enorme "straffen" opleveren.
De man achter de "knop" zit toch al in Rusland?
pi_142540039
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:17 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Persoonlijke bezittingen die gestolen werden die later opgeslagen bleken te worden in het gemeentehuis.

Het maakt ook allemaal niet uit, gek is het niet dat er tussen hier en het oosten van Oekraïne wat ruis optreedt, maar men is zich er totaal niet bewust van, en dat is best schadelijk. Gelukkig dat de regering e.d. niet afgaan op zulke verhalen maar rustig de feiten afwachten. Als dat betekend dat er een aantal lijken een dag langer buiten moeten liggen is dat in en in triest maar helaas niet anders.
pi_142540047
quote:

[..]

Ach kom op man, je bent niet goed wijs. Ten eerste is nooit gezegd dat het maximaal zou zijn, en ten tweede lijkt het me niet meer dan logisch dat je na een paar uur niet het exacte dodental weet.
Het begon ermee dat D-reizen had gezegd dat ze 40(dacht ik) tickets verkocht hadden, en vanaf daar zal het echt niet meer naar beneden gaan, maar maximaal is nooit gezegd.
Je lult maar wat.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:19:45 #279
24329 KNAK
ff w88,......
pi_142540053
Voor wie kiest Rusland als Arabische landen besluiten Israël te gaan aanpakken ?
Mai pben rai~!
  maandag 21 juli 2014 @ 01:19:48 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142540055
quote:

[..]

Natuurlijk wel, het vliegtuig is in de Oekraïne door Russen uit de lucht geschoten en het is een wereld van verschil of er dan wel of geen 25 Amerikanen inzitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142540062
quote:

[..]

Heb je het nu over opzettelijk misleiden (a la propaganda), of misleidend als in simpelweg incorrecte/onvolledige informatie?
pi_142540067
quote:

[..]

Nou ja, het voorbeeld van de trein die moedwillig tegen gehouden werd terwijl er gewoon al die tijd geen bestemming voor was.

Je kan zeggen dat de rebellen de boel tegen houden maar je kunt ook zeggen dat de rebellen wachten totdat er een locatie is zodat ze niet onnodig met die trein half Azië door cruisen.
pi_142540069
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:14 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Die worden voorgelogen, het is niet voor niks dat al twee mensen van de TV ontslag hebben genomen omdat ze het zat zijn leugens te verspreiden.
Ja, of misschien wordt de bevolking hier voorgelogen over dat het volk in Rusland massaal zou worden voorgelogen en er in werkelijkheid onder de Russische bevolking gewoon een zeer brede maatschappelijke steun blijkt te bestaan voor het huidige Russische buiten- en binnenlandse beleid?
  maandag 21 juli 2014 @ 01:20:51 #284
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142540078
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef KNAK het volgende:
Voor wie kiest Rusland als Arabische landen besluiten Israël te gaan aanpakken ?
De Arabische landen. Rusland verkoopt wapens aan Iran etc.
pi_142540080
quote:
Waarom is dat relevant in deze context?
pi_142540085
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ach kom op man, je bent niet goed wijs. Ten eerste is nooit gezegd dat het maximaal zou zijn, en ten tweede lijkt het me niet meer dan logisch dat je na een paar uur niet het exacte dodental weet.
Het begon ermee dat D-reizen had gezegd dat ze 40(dacht ik) tickets verkocht hadden, en vanaf daar zal het echt niet meer naar beneden gaan, maar maximaal is nooit gezegd.
Je lult maar wat.
Waarom moet er via de media gecommuniceerd worden dat er D-reizen 40 tickets heeft verkocht? Wat voegt dat toe aan de context?
pi_142540088
quote:

[..]

Het is nog deels waar ook. :') Ongelikte hybride van een alfabeer en een psychopaat. Levensgevaarlijk, maar de vergelijking met slappe zak heb ik nog niet zien langskomen. Meh.

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:12 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt, Rutte was wel degelijk goed bezig in die eerste persco's. Hij zei duidelijk wat er moest gebeuren, hoe 'ie het wilde bereiken en dat 'ie vooral niet door emoties geleid gekke dingen wil doen.
Erg volwassen uitspraken/inhoud inderdaad, heb daar ook geen kritiek op. Maar zelfs op hbo Informatica heb ik overtuigendere presentaties/performances gezien. Het gaat niet alleen maar om de inhoud en zeker in een crisissituatie is een bak charisma en 'vertrouwen' scheppen misschien nog wel belangrijker voor de gewone Jan. :)

Die overtuiging, dat gevoel kreeg ik niet van zijn persco's. Ik vond het vooral erg pijnlijk om te zien allemaal, ook al deed hij zijn best. Soms is 'je best doen' niet genoeg en is iemand anders beter geschikt voor een taak/functie als deze. Politiek & diplomatiek is vaak verstandig en volwassen, maar het volk bestaat toch vooral uit mensen. Pim begreep dat heel goed.
pi_142540092
quote:
Niet voor Israel vertelde Poetin me net.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:21:24 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142540094
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De man achter de "knop" zit toch al in Rusland?
Ze leveren echt wel een of andere Pjotr uit die de schuld op zich kan nemen als het nodig is hoor... en met een beetje mazzel komt de rechtszaak weer in NL (al dan niet voor een internationaal hof), dus jaren later kan de Pjotr van dienst gewoon weer als held binnengehaald worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142540096
quote:

[..]

25 Amerikanen dood.
etc. etc.
Dit zijn fouten, geen bewuste misleidingen. Daarnaast heb je nu voor 3 dagen tijd 3 items uitgelicht, 'etc' en 'etc' zijn niks, dus de vraag is: Zelfs als je fouten als misleidend zou laten gelden, in hoeverre kan je dan stellen dat al het nieuws misleidend is?

Je zal toch uiteindelijk zelf een afweging moeten maken en open staan voor verder informatie op een later tijdstip, ik heb je eerder al betrapt op het verdraaien of in ieder geval verkeerd opvatten van informatie en dat heb ik er toen uitgelicht en toen was je inderdaad even weg en nu kom je weer hetzelfde verkopen.
pi_142540100
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:20 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Heb je het nu over opzettelijk misleiden (a la propaganda), of misleidend als in simpelweg incorrecte/onvolledige informatie?
Die foto met dat wrakstuk in een kraan is misleidend, zeker met de tekst eronder dat wrakstukken afgevoerd worden. Terwijl (hoogstwaarschijnlijk) het wrakstuk alleen opgetild wordt. Foutieve informatie is met zulke grote gebeurtenissen begrijpelijk, maar wel amateuristisch natuurlijk. Met als dieptepunt dat filmpje van dat neerstortende vliegtuig :')
  maandag 21 juli 2014 @ 01:21:34 #292
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142540101
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Persoonlijke bezittingen die gestolen werden die later opgeslagen bleken te worden in het gemeentehuis.

Het maakt ook allemaal niet uit, gek is het niet dat er tussen hier en het oosten van Oekraïne wat ruis optreedt, maar men is zich er totaal niet bewust van, en dat is best schadelijk. Gelukkig dat de regering e.d. niet afgaan op zulke verhalen maar rustig de feiten afwachten. Als dat betekend dat er een aantal lijken een dag langer buiten moeten liggen is dat in en in triest maar helaas niet anders.
En wat dan vooral enorm opvalt, is dat westerse media eigenlijk hetzelfde doen als wat de Russische media verweten wordt(op kleinere schaal weliswaar, maar toch). Want vrijwel alle eerste berichtgevingen plaatsten de rebellen in een nog negatiever daglicht, en achteraf bleek vaak zat dat het niet eens zo slecht bedoeld was van ze. _O-

Over het algemeen zijn het dan klootzakken, maar dat betekent nog niet dat elk detail kwaadaardig is. :')
kortom:
pi_142540104
quote:
Die hebben nu even wat andere dingen aan het hoofd.
pi_142540108
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Je lult maar wat.
onze eigenste Benno Baksteen heeft anders een mooi percentage het land in geslingerd :Y
...
pi_142540126
Het wemelt al dagen van de journalisten, lokale hulpverleners en observatoren.

Nederlandse experts zijn inderdaad in geen velden of wegen te bekennen.
pi_142540133
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:21 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Het is nog waar ook. :') Ongelikte hybride van een alfabeer en een psychopaat. Levensgevaarlijk, maar de vergelijking met slappe zak heb ik nog niet zien langskomen. Meh.

[..]

Erg volwassen uitspraken/inhoud inderdaad, heb daar ook geen kritiek op. Maar zelfs op hbo Informatica heb ik overtuigendere presentaties/performances gezien. Het gaat niet alleen maar om de inhoud en zeker in een crisissituatie is een bak charisma en 'vertrouwen' scheppen misschien nog wel belangrijker voor de gewone Jan. :)

Die overtuiging, dat gevoel kreeg ik niet van zijn persco's. Ik vond het vooral erg pijnlijk om te zien allemaal, ook al deed hij zijn best. Soms is 'je best doen' niet genoeg en is iemand anders beter geschikt voor een taak/functie als deze. Politiek & diplomatiek is vaak verstandig en volwassen, maar het volk bestaat toch vooral uit mensen. Pim begreep dat heel goed.
Als Fortuyn zichzelf waar had kunnen maken was 'ie ook tegen gevallen, zo gaat dat altijd met mensen die vooraan staan. Wij oordelen nu ook achteraf met extra informatie. Als de stoffelijke overschotten nu in NL waren had iedereen Rutte geprezen.
pi_142540139
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:21 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Waarom moet er via de media gecommuniceerd worden dat er D-reizen 40 tickets heeft verkocht? Wat voegt dat toe aan de context?
Voor mij hoeft dat niet nee, maar het ging erover dat degene waar ik op reageerde verontwaardigd was dat er eerst sprake was van 'maximaal' 60 Nederlanders. Wat dus helemaal nergens op slaat want dat is gewoonweg nooit gezegd.
pi_142540156
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Kom je weer met deze onzin? Dat ze lege portemoneen in een gemeentehuis wegleggen maakt het geld niet minder gestolen, ik heb je hier eerder al bronnen voor gegeven en toen 'verdween' je ook maar in 1 keer uit het topic.

Als jij vindt dat tussen hier en het oosten van Oekraine ruis optreedt raad ik je aan deze reddit post even te lezen van iemand uit oost-oekraine:

http://www.reddit.com/r/I(...)rently_lives_on_the/
  maandag 21 juli 2014 @ 01:23:51 #299
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142540167
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:12 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik hoorde toch wel een nijdige toon in zijn stem. Het was ook een van de weinige persmomenten die ik ooit van een Nederlandse politicus heb gezien waarin daadwerkelijk wat werd verteld en echte antwoorden op vragen kwamen.

Maar voor sommigen is het nooit goed. Als we een woeste schreeuwende of jankende Rutte hadden gezien dan was hij te labiel en een belemmering voor het terughalen voor de lijken en als hij was gaan praten over harde acties door het Nederlandse leger dan was hij terecht uitgelachen of bestempeld als een gestoorde oorlogsgek.
pi_142540169
quote:

[..]

Dat bij een ramp de eerste berichten vol met foute informatie staan is niets nieuws :{w
pi_142540188
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het vliegtuig is in de Oekraïne door Russen uit de lucht geschoten en het is een wereld van verschil of er dan wel of geen 25 Amerikanen inzitten.
Beetje voorbarige conclusie, er blijken daar ook mensen te wonen die liever bij Rusland willen horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')