Gasten van 2014quote:Zomergasten is een Nederlands televisieprogramma van de VPRO dat elk jaar in de zomer, meer bepaald rond augustus, op zondagavond rechtstreeks uitgezonden wordt. Het programma bestaat sinds 1988 en werd bedacht door Krijn ter Braak. In een avondvullend programma mag iedere zondag een bekende of interessante Nederlander, Vlaming of Nederlandssprekende buitenlander zijn of haar favoriete televisieavond samenstellen. De gast komt meestal uit de literatuur, wetenschap, televisie, de politiek of het bedrijfsleven. De gekozen fragmenten worden getoond en aan de hand daarvan wordt de gast geïnterviewd door een interviewer/presentator. Het programma is in zijn anno 2013 25-jarig bestaan uitgegroeid tot een van de bekendste programma's van de Nederlandse publieke omroep. Na elke aflevering van het programma wordt sinds een aantal jaren een film uitgezonden die door de zomergast van de avond werd uitgekozen.
Oh, wat erg.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:00 schreef superniger het volgende:
[..]
Je hebt een huilende kameel gemist.
Dat dus graag.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:02 schreef alors het volgende:
Oh, wat erg.
Ga je de OP nog aanpassen of zat je zomaar te hunten?
Ik vrees van wel.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Is een heel beroerd pak aantrekken ook een uiting van freek?
Hij laat toch elk pak er slecht uitzien.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat is waar. Ik oefen ook wel eens op naar binnen gevouwen punten, nooit gelukt.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij laat toch elk pak er slecht uitzien.
Maakt zijn vrouw zijn outfits niet altijd?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | [cimg=600]http://www.merkwaardigheden.nl/wp-content/uploads/2013/08/vpro67.png[/img] [quote]Zomergasten is een Nederlands televisieprogramma van de VPRO dat elk jaar in de zomer, meer bepaald rond augustus, op zondagavond rechtstreeks uitgezonden wordt. Het programma bestaat sinds 1988 en werd bedacht door Krijn ter Braak. In een avondvullend programma mag iedere zondag een bekende of interessante Nederlander, Vlaming of Nederlandssprekende buitenlander zijn of haar favoriete televisieavond samenstellen. De gast komt meestal uit de literatuur, wetenschap, televisie, de politiek of het bedrijfsleven. De gekozen fragmenten worden getoond en aan de hand daarvan wordt de gast geïnterviewd door een interviewer/presentator. Het programma is in zijn anno 2013 25-jarig bestaan uitgegroeid tot een van de bekendste programma's van de Nederlandse publieke omroep. Na elke aflevering van het programma wordt sinds een aantal jaren een film uitgezonden die door de zomergast van de avond werd uitgekozen.[/quote] [b]Gasten van 2014[/b] 20 juli - Freek de Jonge [img=252,254]http://comedyweb.nl/wp-content/uploads/134250.jpg[/img] 27 juli - Jim Taihuttu [img=564,242]http://www.film1.nl/images/plaatjes/80236.jpg[/img] 3 augustus - Saskia Noort [img=468,263]http://static0.trouw.nl/static/photo/2013/11/0/11/20131109121429/media_xl_1940006.jpg[/img] 10 augustus - Reinbert de Leeuw [img=522,391]http://www.gezinsbode.nl/files/2011/10/Reinbert-de-Leeuw-522x391.jpg[/img] 17 augustus - Ionica Smeets [img=400]http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/uploads/pics/20110323-dwdd_tafel1.jpg[/img] 24 augstus - David van Reybrouck [img=580,377]http://www.schrijverspodium.be/modulefiles/authors/images/david-van-reybrouck/source/david-van-reybrouck-foto-stefan-vanfleteren.jpg[/img] [b]De fragmenten van....[/b] (wordt gedurende seizoen aangevuld) [url=http://www.vpro.nl/zomergasten/2014/fragmenten-freek.html]De fragmenten van Freek[/url] |
Bij mij is het juist andersom.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:03 schreef Apostrof het volgende:
Ik vind het nooit erg als gast flink heeft voorbereid. Kijk sowieso voor de interessante fragmenten in plaats van "het interview".
Van Hella, zijn vrouw.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
quote:Op zondag 20 juli 2014 21:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[ code verwijderd ]
Als dat wat in de code staat, in de Op wordt gegooid
gr gr
Meldt.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:06 schreef marcodej het volgende:
Freek. Is er nog iemand die hem relevant vindt?
Ligt dan aan Wilfred. Ik vind het boeiend.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:06 schreef Slobeend het volgende:
Jammer dat het meer een monoloog is dan een interview.
Hoe heette het fragment ook alweer?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bij mij is het juist andersom.
Kan niet genieten van Silvia Toth die zich om een onduidelijke reden halverwege omkleed.
Dit was een mooi fragment. Je moet zoveel vertrouwen hebben in je partner om je zo te laten vallen. Heb het ooit gedaan en dan achterlangs. Durfde het eerst niet.
Ik heb meer het gevoel dat Freek de presentator loopt uit te hangen en op de stoel van de regisseur wil zitten en kotst op Wilfried de Jong.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ligt dan aan Wilfred. Ik vind het boeiend.
Volgend jaar op de motor in de Tour om de bergsprint te filmen.quote:
De vrienden van Van Swieten.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:15 schreef superniger het volgende:
Dit lijkt op de Micky Mouse competitie.
Expres missen om dat paard in beeld te houden. Briljant!quote:
Dat dus.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:15 schreef tong80 het volgende:
Zijn foto's zijn geweldig. Hele reeks van geweest. De zondagochtendwedstrijden met lage-elftallen. Echt mooi.
Bedankt!quote:Op zondag 20 juli 2014 21:13 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.vpro.nl/zomergasten/2014/fragmenten-freek.html
Hier kan je zien welke fragmenten Freek (tot nu toe) heeft getoond. Backgroundinfo erbij.
Ohja, was ik alweer vergeten.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:19 schreef tong80 het volgende:
@ One_of_the_few. Freek was ooit stadionspeaker. Een Oostenrijks elftal tegen Ajax. Zei dat er telefoon was voor Simon Wiesenthal. 5 minuten later kreeg de doelman, Wohlfart een staaf in z'n rug. Ajax werd daarna voor een jaar geschorst voor europees voetbal.
Is presentator geweest.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:20 schreef hpeopjes het volgende:
Is dit een herhaling ofzo? Freek heeft toch al eerder bij Zomergasten gezeten?
Pfff wat een gezeik over voetbal trouwens. Who cares.
Hij heeft het gepresenteerdquote:Op zondag 20 juli 2014 21:20 schreef hpeopjes het volgende:
Pfff wat een gezeik over voetbal trouwens. Who cares.
Ah okquote:Op zondag 20 juli 2014 21:19 schreef tong80 het volgende:
@ One_of_the_few. Freek was ooit stadionspeaker. Een Oostenrijks elftal tegen Ajax. Zei dat er telefoon was voor Simon Wiesenthal. 5 minuten later kreeg de doelman, Wohlfart een staaf in z'n rug. Ajax werd daarna voor een jaar geschorst voor europees voetbal.
Aha, dat verklaart goed waarom ik het gevoel heb die man daar al meerdere keren te hebben zien zitten.quote:
Ja, je kijkt naar een herhaling uit 1996.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:20 schreef hpeopjes het volgende:
Freek is geen onbekende op de tv nee. Je zou zelfs wel eens een grap van hem hebben kunnen horen op tv.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Aha, dat verklaart goed waarom ik het gevoel heb die man daar al meerdere keren te hebben zien zitten.
Bij Zomergasten dus, bedoelde ik.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Freek is geen onbekende op de tv nee. Je zou zelfs wel eens een grap van hem hebben kunnen horen op tv.
1996.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Aha, dat verklaart goed waarom ik het gevoel heb die man daar al meerdere keren te hebben zien zitten.
Welterusten.quote:
Ja was mooie docu.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:27 schreef golfer het volgende:
Prachtig dat fragment met die instrumenten gemaakt van afval.
Heb ooit met veel ontroering naar deze docu gekeken.
Sommige zou ik wel weer willen zien.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit fragment heb ik al eens gezien.
quote:Op zondag 20 juli 2014 21:28 schreef Apostrof het volgende:
Klonk beter dan mijn geprivilegieerde gymnasium schoolorkestje
Ja, van die kleindochter had ik niet meegekregen.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:37 schreef tong80 het volgende:
Freek heeft dus een dochter en kleindochter verloren.
Want? En waar?quote:
Ze was acht jaarquote:Op zondag 20 juli 2014 21:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, van die kleindochter had ik niet meegekregen.
Ik ook niet. De "bladen" schrijven liever over de nieuwe partner van Gordon.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, van die kleindochter had ik niet meegekregen.
quote:Op zondag 20 juli 2014 21:43 schreef golfer het volgende:
Het blijft toch wel de dominee's-zoon, met teksten over lijden enzo.
Hequote:Op zondag 20 juli 2014 21:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ook niet. De "bladen" schrijven liever over de nieuwe partner van Gordon.
Het hoeft ook niet he?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ook niet. De "bladen" schrijven liever over de nieuwe partner van Gordon.
Knap van jou, dat je via de TV aura's kunt lezen.quote:
Hij heeft dan ook recht op lijden. Als kunstenaar gebruik je dat dan. Bram is ie ook kwijtgeraakt.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:43 schreef golfer het volgende:
Het blijft toch wel de dominee's-zoon, met teksten over lijden enzo.
Het is een gesprek één op één.quote:
Juist dit stukje over verdriet lijkt mij niet helemaal uitgedacht.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:47 schreef Disana het volgende:
Het is allemaal weer zo af, zo klaar, zo uitgedacht. Dat is de moeite die ik heb met dit gesprek.
Alsof een programma altijd volgens dezelfde criteria moet gaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:46 schreef Ringo het volgende:
Fragmenten, heren, fragmenten. En dáárover praten.
Het is een interview, met een gespreksleider, die nu langzaam de weg kwijt lijkt te raken.quote:
Wolkers heeft ook een dochtertje verloren door een dramatisch ongeluk in huis.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij heeft dan ook recht op lijden. Als kunstenaar gebruik je dat dan. Bram is ie ook kwijtgeraakt.
Dit is juist waar het omgaat in Zomergasten.quote:
Zomergasten wordt dan ook niet voor de Telegraaflezer gemaakt.quote:
quote:Op zondag 20 juli 2014 21:46 schreef Ringo het volgende:
Fragmenten, heren, fragmenten. En dáárover praten.
Waarbij vermeld dat het grootste deel van de PvdA-stemmers nou juist wel de Telegraaf lezen.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Zomergasten wordt dan ook niet voor de Telegraaflezer gemaakt.
Vooral ingegeven tegen de grote boze medische wereld heb ik het idee.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:49 schreef Deckard het volgende:
Valt mij vies tegen dat hij voor de homeopathie is.
Dat idee heb ik ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Vooral ingegeven tegen de grote boze medische wereld heb ik het idee.
Het grootste deel van de doelgroep van Zomergasten daarentegen ziet niet alles binnen dat kader.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarbij vermeld dat het grootste deel van de PvdA-stemmers nou juist wel de Telegraaf lezen.
Moet ik happen?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:54 schreef Specularium het volgende:
Zo'n heel verhaal om verkapt 'Wilders is kut' te zeggen.
Boys en toysquote:Op zondag 20 juli 2014 21:53 schreef Apostrof het volgende:
Word zo verdrietig van die apen die toevallig wat wapens van Rusland hebben gekregen en zich nu helemaal het mannetje voelen.
Wat heb ik gemist ?quote:
Jij bent de enige die je eraan stoort.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:18 schreef Ringo het volgende:
Waarom zijn al die fragmenten zo irritant kort? Houdt de Gemiddelde Kijker het niet langer vol?
Misschien straks toch maar opzetten, hoe kut ik Freek de Jonge ook vind.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:10 schreef Ajacied422 het volgende:
Best een toffe uitzending ondanks dat Freek het iets te veel regisseert
Echt niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Jij bent de enige die je eraan stoort.
Heeft al heel veel series gedaan, afgelopen seizoen met verschillende bedrijven-teamsquote:Op zondag 20 juli 2014 22:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Best goede sstukken met die gareth. Heeft zelfde ook met engelse chavs gedaan geloof ik.
Concentratie?quote:Op zondag 20 juli 2014 22:18 schreef Ringo het volgende:
Waarom zijn al die fragmenten zo irritant kort? Houdt de Gemiddelde Kijker het niet langer vol?
Misschien heeft Freek ze zo gekozen? Hij wil meer lullen dan kijkenquote:Op zondag 20 juli 2014 22:18 schreef Ringo het volgende:
The Masters nu Golfert.quote:
Ja. wat heb je daar op tegen?quote:
Er zijn mensen die er verstand van hebben en daar anders over denken.quote:
Iedereen heeft recht op een mening.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:27 schreef golfer het volgende:
Er zijn mensen die er verstand van hebben en daar anders over denken.
André van Duin is een grootheid. Als Amerikaan zou ie een wereldster zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:33 schreef golfer het volgende:
Danny Kaye was de André van Duin uit die tijd.
Uitvergroten van gebaartjes.
quote:Op zondag 20 juli 2014 22:43 schreef xzaz het volgende:
Deze man moet met pensioen niemand vind hem leuk misschien een groepje uit de jaren '50 en een paar FOK'ers.
bek houdenquote:Op zondag 20 juli 2014 22:43 schreef xzaz het volgende:
Deze man moet met pensioen niemand vind hem leuk misschien een groepje uit de jaren '50 en een paar FOK'ers.
Mooie uitzending inderdaad. Ik vind dat Wilfred het prima doet hoor.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:43 schreef tong80 het volgende:
Top-uitzending. Alleen jammer dat het te weinig een gesprek is. Daar staat tegenover dat andere presentatoren werd verweten dat ze te veel aan het woord zijn. Wilfred is iets te veel een aanbidder.
Klopt,quote:Op zondag 20 juli 2014 22:44 schreef golfer het volgende:
Freek heeft wel een punt. Al die jonge mensen die geen idee hebben wat ie allemaal gemaakt en gedaan heeft en elkaar maar napraten dat Freek alleen maar grumpy old man zou zijn.
Nooit een voorstelling van hem bezocht en wel een (voor)oordeel klaar hebben.
Zijn grappen gaan altijd over 'hen' die het wel beter weten (lees: anders denken dan hem). Het is altijd al een grumpy old man geweest of een zeiker zoals bij het WK in 98quote:Op zondag 20 juli 2014 22:44 schreef golfer het volgende:
Freek heeft wel een punt. Al die jonge mensen die geen idee hebben wat ie allemaal gemaakt en gedaan heeft en elkaar maar napraten dat Freek alleen maar grumpy old man zou zijn.
De pensioenleeftijd is bij deze voor jou verhoogd naar 80 jaar. Dus ik schat in dat jij nog wel 65 jaar moet werken, knul.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:43 schreef xzaz het volgende:
Ik moet denken aan Piet Vroon. Die werd op het laatst ook weggehoond en bespot omdat mensen niet (meer) wisten wat hij had neergezet. En de tijd veranderde: onbeschoftheid kreeg een stem.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:44 schreef golfer het volgende:
Wie ben jij nou weer om dat te zeggen.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik moet denken aan Piet Vroon. Die werd op het laatst ook weggehoond en bespot omdat mensen niet (meer) wisten wat hij had neergezet. En de tijd veranderde: onbeschoftheid kreeg een stem.
Dat 'knul' ookquote:Op zondag 20 juli 2014 22:45 schreef golfer het volgende:
[..]
De pensioenleeftijd is bij deze voor jou verhoogd naar 80 jaar. Dus ik schat in dat jij nog wel 65 jaar moet werken, knul.
Ben ik niet met je eens. Het is fysieke humor, daar moet je een beetje van houden, maar Van Duin was daar ook erg goed in en dat is zeker veel meer dan het uitvergroten van gebaartjes.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:33 schreef golfer het volgende:
Danny Kaye was de André van Duin uit die tijd.
Uitvergroten van gebaartjes.
van Duin ook zo iemandquote:Op zondag 20 juli 2014 22:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het is fysieke humor, daar moet je een beetje van houden, maar Van Duin was daar ook erg goed in en dat is zeker veel meer dan het uitvergroten van gebaartjes.
Danny Kaye was ook veel meer dan dat.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Ben ik niet met je eens. Het is fysieke humor, daar moet je een beetje van houden, maar Van Duin was daar ook erg goed in en dat is zeker veel meer dan het uitvergroten van gebaartjes.
quote:Op zondag 20 juli 2014 22:52 schreef xzaz het volgende:
Mijn god niemand die hem leuk vindt alleen de babyboomers.
Dit noemt men nou kunstquote:Op zondag 20 juli 2014 22:55 schreef pullup het volgende:
Eerste fragment waar ik eigenlijk helemaal niks aan vind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft betere films gemaakt dan "De Boezemvriend" maar het zijn allebei bekkentrekkers en ze zijn allebei nogal lichamelijk in hun humor.quote:
Nog steeds niet over uit of hij geniaal is of een malloot.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:51 schreef golfer het volgende:
Lars von Trier.![]()
Vorige week Nyphomaniac deel 1 en deel 2 nog bekeken van hem.
Freek was groot ooit.quote:
Ik ook niet. Wel fascinerende films van hem gezien, maar altijd wat morbide.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:57 schreef Apostrof het volgende:
Nog steeds niet over uit of hij geniaal is of een malloot.
Hij is lang niet groot.quote:
Het blijkt wel leuk te zijn als je Links bent en haat heb tegen andersdenkende.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:58 schreef Ringo het volgende:
Wat ben ik trouwens blij dat ik nog nooit een show van deze vervelende man heb gezien.
Ik zei toch "was", best kut Hij was geniaal.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hij is lang niet groot.
Het feit al dat Freek dit soort vragen kan vragen geeft al aan dat je gewoon in je handje mag knijpen. En het is een 'verschrikkelijke armoedige omgeving' omdat je de tegenpool kent.
Ik wel, zelfs in het theater. Maar de laatste jaren is het gewoon een zure oude zak.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:58 schreef Ringo het volgende:
Wat ben ik trouwens blij dat ik nog nooit een show van deze vervelende man heb gezien.
Hij was ook nooit geniaal, maar goed dat een kwestie van is voedsel A lekker of niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zei toch "was", best kut Hij was geniaal.
Je eet geen vleesquote:Op zondag 20 juli 2014 23:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hij was ook nooit geniaal, maar goed dat een kwestie van is voedsel A lekker of niet.
Je hebt al z'n shows vanaf 1968 gezien?quote:Op zondag 20 juli 2014 23:02 schreef xzaz het volgende:
Hij was ook nooit geniaal, maar goed dat een kwestie van is voedsel A lekker of niet.
Nee moet dat?quote:Op zondag 20 juli 2014 23:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt al z'n shows vanaf 1968 gezien?
Je beweert dat ie nooit geniaal is geweest. Dus dan neem ik aan dat je je baseert op ervaringen met z'n optredens en shows.quote:
quote:Op zondag 20 juli 2014 22:45 schreef xzaz het volgende:
Het is altijd al een grumpy old man geweest of een zeiker zoals bij het WK in 98
Ah, ik wil best zeggen dat enkele grappen best wel leuk waren, maar geniaal is die nooit geweest. Gewoon een middelmatige 'kunstenaar'.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja beweert dat ie nooit geniaal is geweest. Dus dan neem ik aan dat je je baseert op ervaringen met z'n optredens en shows.
Weinig bekkentrekkerij in de legendarische Dikvoormekaarshow op de radio.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij heeft betere films gemaakt dan "De Boezemvriend" maar het zijn allebei bekkentrekkers en ze zijn allebei nogal lichamelijk in hun humor.
Geweldig dan dat je voor deze uitzending al een uitgesproken mening over hem hebt.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:58 schreef Ringo het volgende:
Welke grappen vond je wel leuk ?quote:Op zondag 20 juli 2014 23:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ah, ik wil best zeggen dat enkele grappen best wel leuk waren, maar geniaal is die nooit geweest. Gewoon een middelmatige 'kunstenaar'.
Ja, mooi hè! Ik krijg daar zelf ook een warm gevoel van.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:15 schreef tong80 het volgende:
Geweldig dan dat je voor deze uitzending al een uitgesproken mening over hem hebt.
Film neem ik op.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:20 schreef Apostrof het volgende:
Mooie aflevering. En wat is Wilfried een goede presentator.
Moet helaas vroeg op morgen, had film graag gezien.
Kan je toch opnemen?quote:Op zondag 20 juli 2014 23:20 schreef Apostrof het volgende:
Mooie aflevering. En wat is Wilfried een goede presentator.
Moet helaas vroeg op morgen, had film graag gezien.
Hij mag het wel een beetjequote:Op zondag 20 juli 2014 23:21 schreef P8 het volgende:
Die vent heeft wel grootheidswaanzin, godsamme.
Omdat het een linkse is, die dragen het wereldleed op hunne schouders.quote:
Zie hier de predikantenzoon en het stichtelijk woord waar hij naartoe werkte.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Had erger verwacht, al was einde waarin hij zichzelf vragen stelt en vergelijkt met Dylan too much.
Ik mis een positieve inslag waarom iets heel mooi kan zijn. Het is allemaal vanuit lijden, pijn en verdriet ingestoken.
Geen zorgen films kijk ik zonder FOKquote:Op zondag 20 juli 2014 23:26 schreef Apostrof het volgende:
[..]
maar dan kijk ik het niet live met freekhaters
quote:Op zondag 20 juli 2014 23:39 schreef outtayourleague het volgende:
Ben niet zo'n enorme Freek-fan, met name omdat hij in het verkondigen van zijn op zich goede ideeën nogal radicaal en grimmig is. Twijfelde eigenlijk om te gaan kijken, maar deze uitzending viel me honderd procent mee. Hij was lang niet zo afkeurend en nors als ik verwachtte, maar meer opbouwend en zei zinnige dingen. Fragmenten waren niet briljant, maar soit.
Fijne aflevering.
quote:Een vooroordeel kan gezien worden als een veel voorkomende menselijke fout in het denken, redeneren of het nemen van beslissingen.
quote:
Ik ken die vent niet. Maar wat een vooraf al vooringenomen vent. Schrijft zijn stukje op de meest walgelijke manier, met zoveel Bij-en bevoorlijke naamwoorden dat het amper is uit-te-lezen. Wie is die gast en wat is die sitequote:Op maandag 21 juli 2014 09:43 schreef borisz het volgende:
Bert Brussen is terug: http://www.geenstijl.nl/m(...)omergasten.html#more
Wat is die site? Geenstijl?quote:Op maandag 21 juli 2014 12:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ken die vent niet. Maar wat een vooraf al vooringenomen vent. Schrijft zijn stukje op de meest walgelijke manier, met zoveel Bij-en bevoorlijke naamwoorden dat het amper is uit-te-lezen. Wie is die gast en wat is die site
'Ondanks zijn verzoening met zijn emoties, na wederom opnieuw het hartverscheurende leed van de kinderdood, ditmaal zijn acht jaar oude kleindochter, bleek het tonen van de naakte waarheid nog altijd geen metier waarin de domineeszoon blaakte van zelfvertrouwen, hoe groot zijn bijna devote aanbidding van zelfvertrouwen, waardoor een ieder “de potentie” heeft zich te onttrekken aan het lijden, ook bleek te zijn.'
Kan iemand deze tergend lange zin, geschreven in slecht Nederlands uitleggen ?
Ik snap er geen reet van.
Wel leuk de megalomanie van deze "columnist"
Who the fuck is he ?
quote:Op maandag 21 juli 2014 10:16 schreef borisz het volgende:
En ook het stuk van Bas Paternotte http://cult.thepostonline(...)sten-freek-de-jonge/
Hij verteld wat ie heeft gezien. Wat is zijn mening of eventuele conclusie ?quote:Op maandag 21 juli 2014 10:16 schreef borisz het volgende:
En ook het stuk van Bas Paternotte http://cult.thepostonline(...)sten-freek-de-jonge/
Randzaken zijn leuk om te melden. Maar zeg dan ook wat je van de hoofdzaken vindt. Dit zijn twee columns geschreven in slecht Nederlands van schrijvers die niks te melden hebben. Is het hun vak ? Ik hoop het niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:52 schreef Deckard het volgende:
Die van Bas Parnotte was inderdaad wat schoolkrant niveau. Gewoon een recap wat er gebeurd was.
Die van geenstijl hoef ik niet te lezen, daar weet je van te voren dat er naar randzaken gezocht wordt.
De elite is niet uit op hoge kijkcijfers.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:15 schreef Mugger2.0 het volgende:
Minst bekeken seizoensopener van Zomergasten ooit. Ik voel bijna medelijden.
Nou en? Zomergasten hoeft ook niet te scoren. De dag dat er een miljoen mensen kijken moet je je denk ik eerder afvragen of het nog wel inhoudelijk genoeg is.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:15 schreef Mugger2.0 het volgende:
De elite kennelijk ook, anders keken ze nog wel in groten getale naar Zomergast Freek de Jonge.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:48 schreef alors het volgende:
[..]
De massa wil nu eenmaal liever snel en luchtige vermaak tv.
Ja, met zijn miljoenen tegelijkertijd. Je hoort tot het selecte clubje of je hoort er niet bij.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:57 schreef Mugger2.0 het volgende:
[..]
De elite kennelijk ook, anders keken ze nog wel in groten getale naar Zomergast Freek de Jonge.
Ik merkte het al aan de reacties live. De jongeren zijn bevooroordeeld en de ouderen gaan na het WK op vakantie.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:15 schreef Mugger2.0 het volgende:
Die gast ? De stem van een generatie.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:52 schreef xzaz het volgende:
Hoe heet dat liedje wat op het eind was? Die gast met die gitaar?
Het is zover. Er bestaan werkelijk mensen die nog nooit van Bob Dylan gehoord hebben.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:52 schreef xzaz het volgende:
Of concentratie uit is vind ik een te snelle conclusie van hem. Je komt ook veel makkelijker in contact met groepen die nooit concentratie en toewijding hebben gehad.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Op het hoogtepunt van zijn roem, ergens in de jaren 80, moest 'iedereen' hem zien. Dan hoorde je dus in de reactie van het publiek een driedeling, de mensen die zijn grappen snapten en begonnen te lachen, de mensen die het allemaal iets te snel ging en 2 seconden later begonnen te lachen, en de mensen die het allemaal niet meer konden volgen, en dan maar besmuikt gingen meelachen om niet te laten merken dat ze beter naar Andre van Duin hadden kunnen gaan.
Die laatste groep is er natuurlijk nog steeds, maar heeft alle besmuiktheid van zich afgeworpen en heeft nu de grootste bek, op basis van een paar soundbites inderdaad, want concentratie is uit.
André van Duin, Freek, Hans Teeuwen. Helden die nu worden uitgelachen.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Op het hoogtepunt van zijn roem, ergens in de jaren 80, moest 'iedereen' hem zien. Dan hoorde je dus in de reactie van het publiek een driedeling, de mensen die zijn grappen snapten en begonnen te lachen, de mensen die het allemaal iets te snel ging en 2 seconden later begonnen te lachen, en de mensen die het allemaal niet meer konden volgen, en dan maar besmuikt gingen meelachen om niet te laten merken dat ze beter naar Andre van Duin hadden kunnen gaan.
Die laatste groep is er natuurlijk nog steeds, maar heeft alle besmuiktheid van zich afgeworpen en heeft nu de grootste bek, op basis van een paar soundbites inderdaad, want concentratie is uit.
Kwam er ff niet opquote:Op maandag 21 juli 2014 14:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is zover. Er bestaan werkelijk mensen die nog nooit van Bob Dylan gehoord hebben.
Dat denk ik niet, en dat hoop ik niet. Deels is het gewoon een oude man die is geneigd datgene te veroordelen waar hij zelf niet meer in mee kan of wil, en daarmee doet hij eigenlijk hetzelfde wat hij anderen verwijt. Maar dat neemt niet weg dat toewijding en concentratie aan de basis liggen van verwezenlijking.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Of concentratie uit is vind ik een te snelle conclusie van hem. Je komt ook veel makkelijker in contact met groepen die nooit concentratie en toewijding hebben gehad.
Over 40 jaar zeggen de jongeren van nu hetzelfde als Freek denk ik.
Brussen tikte vroeger de recensies voor nu.nl. Toen vond hij hetzelf genoeg en na jaren vroeg Geen Stijl hem om weer iedere week een recensie te tikken. En Bas Paternotte was destijds zijn opvolger bij Nu.nl. Die tikt nu zijn stukjes voor The Post Online.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ken die vent niet. Maar wat een vooraf al vooringenomen vent. Schrijft zijn stukje op de meest walgelijke manier, met zoveel Bij-en bevoorlijke naamwoorden dat het amper is uit-te-lezen. Wie is die gast en wat is die site
Mooiquote:
quote:De Freekmoeheid is verdwenen
DOOR RENSKE DE GREEF
Het is moeilijk om neutraal aan Freek de Jonge te denken – na vijfenveertig jaar theatervoorstellingen, een nummer één hit en vele optredens in de media meen je hem te kennen. Je ziet de bril, je hoort het hese, raspende stemgeluid.
Er zijn Freekliefhebbers en Freekhaters, maar ik voelde ook een lichte Freekmoeheid: het gevoel dat je met een afstandsbediening die felle, moralistische man even op mute wil zetten om gewoon te genieten van een gezellig liedje van DJ Bobo.
Van tevoren vraag ik me af of we een avond lang gesticht zullen worden (met name omdat dit woord voor mij altijd associaties met brandjes en het gekkenhuis oproept). Maar de drie uur daarna denk ik vooral: als dit de les lezen is, wil ik altijd wel zo onderwezen worden.
Het derde fragment van de avond komt uit de documentaire The Story of the Weeping Camel (Byambasuren Davaa, Luigi Falorni, 2003). Bij een groep Mongoolse nomaden dreigt een kamelenjong te verhongeren omdat het is verstoten door zijn moeder. Er wordt de hulp van een sjamaan ingeroepen, die door middel van traditionele muziek de kameel probeert te bezweren. Als het jong eindelijk drinkt, knippert de moeder tranen uit haar grote, droevige kamelenogen – de snijdende toendrawind, of toch iets anders?
En terwijl De Jonge (met een nogal geromantiseerde blik) opmerkt dat dit ‘het leven is zoals we willen dat het was: maakbaar en natuurlijk tegelijk’, blijft mij vooral de sjamaan bij: een buitenstaander die voor troost zorgt. Hoe te leven, daar gaat het over. Dat is vaak reden genoeg om als toehoorder te gaan steigeren, maar De Jonge overtuigt met zijn rustige, open betoog. De sjamaan Freek de Jonge.
De Broodtrooster, zoals hij zelf zegt. Die niet uitweidt over humor of cabaret, maar over verdriet, obstructies en de succesvolle drietrapsraket van de begrippen vertrouwen, discipline en concentratie.
Zo achter elkaar had het naast een chakra-schema in een zelfhulpboek kunnen staan. Maar het is een sterk en praktisch recept, of je nu topsporter of dichter wil worden, dat bovendien geïllustreerd wordt door fragmenten die geen van allen vervelen.
Zo komt het gesprek op vertrouwen na een fragment uit Pina (Wim Wenders, 2011) waarin een balletdanseres zich plat naar voren laat vallen en pas op het laatste moment door haar partner wordt opgevangen. Aan de hand van de Britse tv-serie The Choir, waarin dirigent Gareth Malone een koor probeert te maken van een groep vrouwen die thuis zitten terwijl hun man vecht in Afghanistan, gaat het over discipline – eerst is de groep nerveus en onzeker, pas na vele repetities vormen ze een eenheid. En uiteindelijk zien we de opperste concentratie van golfer Tiger Woods, die zo’n onmogelijke bal put dat je stiekem een radiografisch bestuurbaar golfballetje vermoedt. De nuchtere, goede vragen van Wilfried de Jong zorgen ervoor dat De Jonge helder blijft vertellen. Wat overheerst is de zachte blik – de troost van een buitenstaander die vertelt hoe te leven.
quote:Op maandag 21 juli 2014 14:15 schreef golfer het volgende:
Het is zover. Er bestaan werkelijk mensen die nog nooit van Bob Dylan gehoord hebben.
Positieve column. Beetje summier. Van het NRC beter gewend.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:08 schreef outtayourleague het volgende:
Hier nog een recensie uit het NRC, waar ik me prima in kan vinden
[..]
quote:Op maandag 21 juli 2014 13:52 schreef xzaz het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |