Als je daar binnen een paar uur binnen komt rennen word je neergeschoten.. moet je dus terugschieten om de boel vrij te maken...quote:Op zondag 20 juli 2014 10:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom zou het onderzoeken van 'de ramp' (je bedoelt oorzaak en schuld) burgerslachtoffers daar gaan eisen?
Lolquote:Op zondag 20 juli 2014 10:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet doen? Goeie handelsrelaties met Nederland, net Willem Alexander nog op bezoek gehad...
Vandaar dat alles wordt weggemoffeld. Als de feiten hun vrijpleiten, zou de plaats-delict wel open en bloot getoond worden aan de buitenwereld.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:09 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Rusland heeft juist dikke vinger in de pap daar denk ik. Die zijn gewoon bang dat het vliegtuig eventueel is neergehaald door separatisten met materiaal verschaft door Rusland.
Beetje respect knul; ik had je vader kunnen zijn!quote:
AH komt er nog een achterquote:Op zondag 20 juli 2014 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vandaar dat alles wordt weggemoffeld. Als de feiten hun vrijpleiten, zou de plaats-delict wel open en bloot getoond worden aan de buitenwereld.
Zorg maar dat je respect verdient.. opa..quote:Op zondag 20 juli 2014 10:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Beetje respect knul; ik had je vader kunnen zijn!
Er is een groot verschil tussen beveiliging en militairen. Zonder specifieke toestemming met militairen een land betreden is een daad van militaire agressie.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:35 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Rusland eist ook dat onderzoek zonder problemen mogelijk zou zijn. Wat men er daadwerkelijk van vindt is vers 2, maar als dit het standpunt is kan men moeilijk protesteren als beveiliging meegestuurd wordt.
En die separatisten hebben in zoverre niets te zeggen dat zij hier formeel geen zeggenschap over hebben. Eens zien of ze ook echt de trekker overhalen om navo commando's om te leggen.. je hebt dan precies dezelfde situatie als op de krim, maar dan omgekeerd.
Er is ook een theorie dat die systemen bediend zijn door Russische manschappen die de separatisten ondersteunen. Het schijnt iets van drie maanden te duren aan opleiding voordat je die BUK kunt bedienen. Dat ding is toch ook een Rusissche uitvinding dacht ik?quote:Op zondag 20 juli 2014 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vandaar dat alles wordt weggemoffeld. Als de feiten hun vrijpleiten, zou de plaats-delict wel open en bloot getoond worden aan de buitenwereld.
Omdat dat levensgevaarlijk is en meer politieke spanningen kan veroorzaken.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:37 schreef Loekie1 het volgende:
Meanwhile in the Netherlands, forensic teams have begun collecting material, including DNA samples from relatives, photographs of victims and details of any distinguishing features, to help them identify the remains.
http://www.theguardian.co(...)haos-corpses-ukraine
Begrijpelijk, maar waarom is er niet meteen een team met Nederlanders naar de rampplek gegaan? Die gasten, als ze het menen daar, hadden Nederlanders toch weinig in de weg kunnen leggen en die hadden een oogje in het zeil kunnen houden.
Eerst even: Ik ben tegen militair ingrijpen.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen beveiliging en militairen. Zonder specifieke toestemming met militairen een land betreden is een daad van militaire agressie.
Maar dat is dus het probleem. Oekraïne vindt het natuurlijk wel best, maar het gebied daar is in handen van separatisten, en die vinden het vast niet leuk als er opeens een zooi gewapenden manschappen langskomt voor een praatje. En aangezien, tot voor kort in elk geval, Rusland de rebellen steunden, zullen die het ook niet zo prettig vinden en (mogelijk) als een dreigement zien.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:19 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Eerst even: Ik ben tegen militair ingrijpen.
Maar, volgens jou zou wie dan toestemming moeten geven? Naar mijn idee Oekraïene en die staan al maanden te jankballen om hulp uit het Westen.
Ik weet niet of het Russische militaire zijn. Echter is er wel een recruit office in Moskou waar redelijk was oud gediende zich melden. Zal heus wel wat volk rond lopen die er aardig mee om kunnen gaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:17 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er is ook een theorie dat die systemen bediend zijn door Russische manschappen die de separatisten ondersteunen. Het schijnt iets van drie maanden te duren aan opleiding voordat je die BUK kunt bedienen. Dat ding is toch ook een Rusissche uitvinding dacht ik?
En? .....het wachten is op je conclusie. badoemtssquote:Op zondag 20 juli 2014 10:20 schreef doge het volgende:
Eerst lopen mensen te zeiken dat alles moet blijven liggen ivm bewijsmateriaal, vervolgens loopt iedereen te zeiken over hoe de lijken 1 dag na de crash nog steeds niet opgeruimd waren, daarna wordt bewijsmateriaal "weggemoffeld" (favoriet woord hier) als de lijken op worden geruimd. Vervolgens worden de lijken "langs de weg gegooid".
Ja dat snap ik allemaal al. Maar meneer had het over dat het anders militaire agressie is al NATO er in gaat met materiaal, maar ik probeer dus juist aan te wijzen dat dat niet het geval zou zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:21 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Maar dat is dus het probleem. Oekraïne vindt het natuurlijk wel best, maar het gebied daar is in handen van separatisten, en die vinden het vast niet leuk als er opeens een zooi gewapenden manschappen langskomt voor een praatje. En aangezien, tot voor kort in elk geval, Rusland de rebellen steunden, zullen die het ook niet zo prettig vinden en (mogelijk) als een dreigement zien.
De dingen die moesten blijven liggen zijn onderdelen van het vliegtuig (en dan ook alles van losse schroeven tot halve vleugels, elk detail kan de doorslag geven). Lijken zijn voor dat onderzoek in principe niet nodig, en hadden zo snel mogelijk geborgen moeten worden.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:20 schreef doge het volgende:
Eerst lopen mensen te zeiken dat alles moet blijven liggen ivm bewijsmateriaal, vervolgens loopt iedereen te zeiken over hoe de lijken 1 dag na de crash nog steeds niet opgeruimd waren, daarna wordt bewijsmateriaal "weggemoffeld" (favoriet woord hier) als de lijken op worden geruimd. Vervolgens worden de lijken "langs de weg gegooid".
Zal hier wel weer zijn activiteiten hebben he?quote:
Kon verder niets doen. Nuff saidquote:
Omdat wat ie moest doen gedaan is...quote:
Spullen en lijken zijn wat anders. Die gasten daar zijn al begonnen met puinruimen. Die lijken moeten worden weggehaald ja, wordt uiteindelijk gedaan, maar die worden naar een onbekende locatie gebracht. Zo zijn er al 38 lijken foetsie...quote:Op zondag 20 juli 2014 10:20 schreef doge het volgende:
Er zijn 190 lijken geborgen volgens de Russen..quote:Op zondag 20 juli 2014 10:26 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Spullen en lijken zijn wat anders. Die gasten daar zijn al begonnen met puinruimen. Die lijken moeten worden weggehaald ja, wordt uiteindelijk gedaan, maar die worden naar een onbekende locatie gebracht. Zo zijn er al 38 lijken foetsie...
Fixedquote:Op zondag 20 juli 2014 10:26 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Die gasten daar zijn al begonnen met puinruimen plunderen.
Ja, maar 38 waren toch echt 'verdwenen', niemand weet waar die zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Er zijn 190 lijken geborgen volgens de Russen..
Dat ook, maar er zijn ook al gewoon vrachtwagens geweest die allemaal puin hebben afgevoerdquote:
Van de rest ook niet.. maar waarschijnlijk zijn ze buiten het oorlogsgebied gebracht/vervoerd...quote:Op zondag 20 juli 2014 10:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ja, maar 38 waren toch echt 'verdwenen', niemand weet waar die zijn.
Ik begin toch steeds meer Rusland te verdenken die hierachter zit. Dat het niet met opzet was geloof ik best, maar het vliegtuig is uit de lucht gehaald door een BUK (door Rusland geleverd) bedient door Russische manschappen of separatisten opgeleid door Rusland.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:21 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik weet niet of het Russische militaire zijn. Echter is er wel een recruit office in Moskou waar redelijk was oud gediende zich melden. Zal heus wel wat volk rond lopen die er aardig mee om kunnen gaan.
quote:Op zondag 20 juli 2014 10:30 schreef -0- het volgende:
Waar is de EU eigenlijk in dit verhaal?
Die lijken zich amper te bemoeien?
Der Führer schläftquote:Op zondag 20 juli 2014 10:30 schreef -0- het volgende:
Wat dacht je ervan dat ze zich bekokstoven over de nieuwe Europese Commissie.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:30 schreef -0- het volgende:
quote:Op zondag 20 juli 2014 10:29 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Van de rest ook niet.. maar waarschijnlijk zijn ze buiten het oorlogsgebied gebracht/vervoerd...
Volgens dit lifenews artikel zijn de lijken naar een mortarium in Donetsk gebracht.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ja, maar 38 waren toch echt 'verdwenen', niemand weet waar die zijn.
Lifenews is dan ook het media-outlet van de separatistenquote:Op zondag 20 juli 2014 10:33 schreef doge het volgende:
[..]
[..]
Volgens dit lifenews artikel zijn de lijken naar een mortarium in Donetsk gebracht.
http://lifenews.ru/news/136950
(https://translate.google.(...)%2F136950&edit-text=)
Verbrand.. ?quote:Op zondag 20 juli 2014 10:34 schreef agter het volgende:
Ik heb wat van die nare foto's zitten kijken.
Waarom hebben veel lijken geen, of weinig, kleren aan?
O ja natuurlijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan dat ze zich bekokstoven over de nieuwe Europese Commissie.
Aan flarden gescheurd tijdens de val waarschijnlijkquote:Op zondag 20 juli 2014 10:34 schreef agter het volgende:
Niet echt een betrouwbare bron...quote:Op zondag 20 juli 2014 10:33 schreef doge het volgende:
[..]
[..]
Volgens dit lifenews artikel zijn de lijken naar een mortarium in Donetsk gebracht.
http://lifenews.ru/news/136950
(https://translate.google.(...)%2F136950&edit-text=)
quote:Op zondag 20 juli 2014 10:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Omdat wat ie moest doen gedaan is...
De weg vrijmaken voor onderzoek/bergers...
Die zijn op dit moment aan het arriveren..
En hebben vrij baan
Hoeft maar een gat in te zitten en dan scheurt het wel af wanneer je met een paar honderd km/u naar beneden valt.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:34 schreef agter het volgende:
Wat zou de EU moeten doen?quote:Op zondag 20 juli 2014 10:30 schreef -0- het volgende:
Oke, dus er zal ook absoluut geen kern van waarheid in zitten? Ik begrijp dat de meeste mensen hier het fijner zouden vinden als er een telegraaf artikel was gepubliceerd waarin stond dat de lijken allemaal meteen in een massagraf zijn geflikkerd.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:34 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Lifenews is dan ook het media-outlet van de separatisten
Door zo'n explosie worden kleren van je lijf gescheurd.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:34 schreef agter het volgende:
Nou niet echt een dagelijks voorkomend iets hequote:Op zondag 20 juli 2014 10:38 schreef arjan1112 het volgende:
Zo een beetje elke dag, moet ik weer 4 nieuwe delen wegklikken
is er veel nieuws ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |