Medelijden kan inderdaad ook een factor zijn. Maar in het voorbeeldfilmpje wat ik gaf zijn er nog veel meer factoren aanwezig.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
je vergeet de factor, opkomen voor een zwakkere groep
gelukkig geen vrienden van mij maar via facebook bleek ik wel enkelen via via te kennenquote:
Logisch. Heel confronterend.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:27 schreef Fapsalon het volgende:
[..]
gelukkig geen vrienden van mij maar via facebook bleek ik wel enkelen via via te kennen
dit in combinatie met alle foto's & filmpjes die gelekt worden heeft het toch wel impact.
Ik waardeer jouw reflectieve geest en hang naar een moreel gebalanceerd oordeel, stemt tot nadenken.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Is het niet vreemd dat zelfs jij en ik daar last van hebben terwijl we toch in meerdere landen gewoond hebben? Hoewel ik wel moet zeggen dat de aanslagen van Madrid me ook erg raakten.
Tja ik ben toevallig bekend met één van de slachtoffers. Een vader van twee meisjes, waarvan er een bij mij in de klas op de basisschool zat. Beide nu volwassen met kinderen. De vader had een nieuwe vrouw en twee jonge kinderen. Alle vier zaten in het vliegtuig. Op facebook zie je van die twee meisjes dan de kinderen, die hun opa kwijt zijn, zij hun vader. Lachend en trots op de foto, nog niet wetend welk onheil hen te deel zal vallen. Heb ze al meer dan 20 jaar niet gezien of gesproken. Maar het maakt het menselijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:19 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
is het niet ook persoonlijk, de een trek dingen zich meer aan dan een ander
ik ken niemand bij deze vlucht, ook niemand bij de tsunami, en ook niet bij 9/11toch trek ik het me aan wel niet in de mate als de werkelijke nabestaande
*maar het zal je kind , broer , zus, oom ,tante enz maar zijn*
Dat is waar. Zelfde geldt een beetje voor de Air France-crash. Dat hakte er bij mij ook aardig in.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik waardeer jouw reflectieve geest en hang naar een moreel gebalanceerd oordeel, stemt tot nadenken.
Maar nee, ik blijf Nederlander. Madrid raakte me ook heel erg, met name omdat ik er gewoond heb en vrienden van vrienden zijn omgekomen toen.
Nog iets wat in dit geval (en ook die MH370) meehelpt; het is een "unieke" ramp (TWA800 en dat Iraanse vliegtuig zijn de enige andere incidenten die ik zo even uit het warme hoofd -al schijnt het hier minder warm te zijn dan nu in Nederland- kan opnoemen).
Uniek in de zin van?quote:]Op zondag 20 juli 2014 04:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik waardeer jouw reflectieve geest en hang naar een moreel gebalanceerd oordeel, stemt tot nadenken.
Maar nee, ik blijf Nederlander. Madrid raakte me ook heel erg, met name omdat ik er gewoond heb en vrienden van vrienden zijn omgekomen toen.
Nog iets wat in dit geval (en ook die MH370) meehelpt; het is een "unieke" ramp (TWA800 en dat Iraanse vliegtuig zijn de enige andere incidenten die ik zo even uit het warme hoofd -al schijnt het hier minder warm te zijn dan nu in Nederland- kan opnoemen).
Die soortgelijkig was aan de mh370?quote:Op zondag 20 juli 2014 04:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is waar. Zelfde geldt een beetje voor de Air France-crash. Dat hakte er bij mij ook aardig in.
Wat voor vak geeft Rutte?quote:Op zondag 20 juli 2014 04:30 schreef Tweek het volgende:
[..]
Tja ik ben toevallig bekend met één van de slachtoffers. Een vader van twee meisjes, waarvan er een bij mij in de klas op de basisschool zat. Beide nu volwassen met kinderen. De vader had een nieuwe vrouw en twee jonge kinderen. Alle vier zaten in het vliegtuig. Op facebook zie je van die twee meisjes dan de kinderen, die hun opa kwijt zijn, zij hun vader. Lachend en trots op de foto, nog niet wetend welk onheil hen te deel zal vallen. Heb ze al meer dan 20 jaar niet gezien of gesproken. Maar het maakt het menselijk.
Rutte geeft les op het Johan de witte college, niet ver vandaar ligt het Segbroek college, daar is een van de leerlingen omgekomen bij deze aanslag.
Wat je ook van Rutte mag vinden, iedere week staat hij voor een klas, en hij ziet de zelfde beelden als wij hebben gezien. Mensen die onrespectvol omgaan met de spullen van overleden mensen. Leerlingen zoals hij die iedere week ziet, dan kan je ook begrijpen waarom hij zo pissig was in zijn bewoordingen. Ook voor hem komt het "dichtbij".
Massamoord op 298 onschuldigen die geen partij zijn in een militair conflict (Iran-Irak) of oefening (vermoedelijk TWA800).quote:
Op dat moment niet want MH370 was nog niet gecrashed, maar crashes vanuit cruising altitude zijn sowieso vrij zeldzaam.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Die soortgelijkig was aan de mh370?
Kun je wel zitten te jammeren dat je dyslectie hebt, maar wij moeten die klotekul allemaal lezen, denk je dat wij dat leuk vinden dan?quote:Op zondag 20 juli 2014 04:03 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
wel eens van dislectie gehoord
mr perfect??
Oh, ja zo.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Massamoord op 298 onschuldigen die geen partij zijn in een militair conflict (Iran-Irak) of oefening (vermoedelijk TWA800).
Zat een zoontje (7) van een collega (die ik verder niet kende trouwens) aan boord.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is waar. Zelfde geldt een beetje voor de Air France-crash. Dat hakte er bij mij ook aardig in.
Nee maar je hebt het toch over diegene die midden in de zee was neergestort nadat de piloten foute informatie verkregen van hun apparatuur doordat er iets bevroren was dat die info correct moet weergeven?quote:Op zondag 20 juli 2014 04:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Op dat moment niet want MH370 was nog niet gecrashed, maar crashes vanuit cruising altitude zijn sowieso vrij zeldzaam.
Ik kon het me ook heel goed indenken, hoe de sfeer was net voordat het fout ging in dat vliegtuig van Air France. Ik heb zelf ook vaak genoeg van die nachtvluchten gehad.
lees je er toch omheen, staat nergens dat je moet lezen wat ik schrijf toch?quote:Op zondag 20 juli 2014 04:34 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kun je wel zitten te jammeren dat je dyslectie hebt, maar wij moeten die klotekul allemaal lezen, denk je dat wij dat leuk vinden dan?
Ah, die kende ik nog niet, als ik terug ben van vakantie es in verdiepen.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Oh, ja zo.
Kun je ook bijv. een Air India Flight 182 in 1985 opnoemen, 320+ doden door bombing.
quote:Op zondag 20 juli 2014 04:34 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kun je wel zitten te jammeren dat je dyslectie hebt, maar wij moeten die klotekul allemaal lezen, denk je dat wij dat leuk vinden dan?
Precies. Ik vloog drie dagen na die crash van Air France ook in een A330 van Zuid Amerika naar Europa, en je zit er dan toch een beetje anders in. Niet alleen omdat je misschien banger bent, maar omdat je weet dat die mensen precies hetzelfde meemaakten. Tot het fout ging.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zat een zoontje (7) van een collega (die ik verder niet kende trouwens) aan boord.
Ja, als frequent flyer grijpen bizarre ongelukken (AF447), onopgehelderde zaken (MH370) en volkomen plotselinge aanslagen (MH17) ook nog extra aan.
Ah zo, ja diequote:Op zondag 20 juli 2014 04:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee maar je hebt het toch over diegene die midden in de zee was neergestort nadat de piloten foute informatie verkregen van hun apparatuur doordat er iets bevroren was dat die info correct moet weergeven?
Die heeft ze maanden gekost voordat ze die vonden en ook miljoenen met de sonar technologie. In die zin wel soortgelijk met mh370, want ze wisten niks van de verdwijning af.
Banger juist niet tochquote:Op zondag 20 juli 2014 04:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Precies. Ik vloog drie dagen na die crash van Air France ook in een A330 van Zuid Amerika naar Europa, en je zit er dan toch een beetje anders in. Niet alleen omdat je misschien banger bent, maar omdat je weet dat die mensen precies hetzelfde meemaakten. Tot het fout ging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |