Beiden uiteraard.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het zo werkt, maar zowel, dan is toch nog steeds degene die op een burgervliegtuig vuurt, fout, toch niet degene die dat wapentuig -al dan niet gratiesj- regelt?
Dat is misschien voor de hand liggend ja, maar is dat terecht? Of in dit specifieke geval: Is het terecht dat ik mij bijvoorbeeld meer zorgen maak over hoe Nederlandse lijken in het buitenland behandeld worden, puur omdat ik weet dat het in Nederland zelf veel netter zou gebeuren?quote:
Ik kan best met domme mensen omgaan, maar niet als ze zichzelf presenteren als waren ze de hoofddocent van Einstein zelf.quote:
Dat is waar. Bekenden, in jouw geval?quote:Op zondag 20 juli 2014 04:09 schreef Fapsalon het volgende:
[..]
Ik vind het erg omdat het nu wel héél dichtbij komt (true story)
En dat is ook waar, waarschijnlijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:10 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Dat mens is te dom om te poepen of heeft het empatisch vermogen van een psychopaat of autist.
Ik denk dat je opvolging na ',omdat..', niet klopt. Ik denk dat je meer zorgen maakt om Nederlandse lijken omdat je meer verbonden voelt met die lijken én een Nederlandse standaard hanteert vwb de afhandeling van lijken.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:10 schreef Strani het volgende:
Dat is misschien voor de hand liggend ja, maar is dat terecht? Of in dit specifieke geval: Is het terecht dat ik mij bijvoorbeeld meer zorgen maak over hoe Nederlandse lijken in het buitenland behandeld worden, puur omdat ik weet dat het in Nederland zelf veel netter zou gebeuren?
Ik zou het net zo erg vinden als het een ander land gebeurde. Er zijn 298 mensen vermoord en daar moet een sanctie op staan. Omdat Nederland het grootste slachtoffer is, vind ik dat juist Nederland wat initiatief moet tonen.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:07 schreef Strani het volgende:
Zojuist op Facebook nadat ik reageerde op een artikel van nu.nl (ik wond me er over op dat de lijken niet eens een beetje geordend neergelegd werden in die vrachtwagen), iemand die blijkbaar vond dat ik hypocriet bezig was omdat dit overal ter wereld gebeurt.
Nou vond ik niet dat die vrouw genoeg van mij wist om dat te concluderen maar de stelling is niet geheel onterecht. Vinden we dit erger omdat het Nederlanders zijn?
Ja precies, dat bedoelde ik.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik denk dat je opvolging na ',omdat..', niet klopt. Ik denk dat je meer zorgen maakt om Nederlandse lijken omdat je meer verbonden voelt met die lijken én een Nederlandse standaard hanteert vwb de afhandeling van lijken.
ik.vind alles daar respectloos er aan toe gaan...quote:Op zondag 20 juli 2014 04:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik reageerde alleen op de foto van bodybags in een vrachtwagen.
Er zijn honderden wetenschappelijke artikelen geschreven over waarom we dat erger vinden, een ieder die nog steeds met dat soort argumenten komt aanzetten is onwaarschijnlijk dom en wereldvreemd.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:07 schreef Strani het volgende:
Nou vond ik niet dat die vrouw genoeg van mij wist om dat te concluderen maar de stelling is niet geheel onterecht. Vinden we dit erger omdat het Nederlanders zijn?
Ik heb het even teruggezocht. Hubert Smeets zei dat het gebied dat door de rebellen gecontroleerd wordt er economisch slecht aan toe is.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
godverdomme een van de grootste steenkool- en schaliegasgebieden van Europa. Naast de graanschuur van de Sovjet-Unie, hell, dat kan je zelfs op die foto's zien.
"Nieuwsuur", welke producent is dat? NOS??
Dan ben jij een geavanceerde wereldburger. Ik geef toe dat het mij meer raakt omdat het Nederlanders zijn en een deel van mij maakt zich daar lichte zorgen om.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:12 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ik zou het net zo erg vinden als het een ander land gebeurde. Er zijn 298 mensen vermoord en daar moet een sanctie op staan. Omdat Nederland het grootste slachtoffer is, vind ik dat juist Nederland wat initiatief moet tonen.
Als er 193 doden uit Duitsland waren geweest dan was de situatie anders geweest.
Jammer dat er nog zo een onderscheid wordt gemaakt tussen (west)Europese landen. Als we in dezen niet volledig samen kunnen staan dan zal de EU niets dan een farce blijken te zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:12 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Ik zou het net zo erg vinden als het een ander land gebeurde. Er zijn 298 mensen vermoord en daar moet een sanctie op staan. Omdat Nederland het grootste slachtoffer is, vind ik dat juist Nederland wat initiatief moet tonen.
Als er 193 doden uit Duitsland waren geweest dan was de situatie anders geweest.
Misschien moet ik mezelf ook maar eens gaan verdiepen in die artikelenquote:Op zondag 20 juli 2014 04:13 schreef Tweek het volgende:
[..]
Er zijn honderden wetenschappelijke artikelen geschreven over waarom we dat erger vinden, een ieder die nog steeds met dat soort argumenten komt aanzetten is onwaarschijnlijk dom en wereldvreemd.
Inderdaad.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jammer dat er nog zo een onderscheid wordt gemaakt tussen (west)Europese landen. Als we in dezen niet volledig samen kunnen staan dan zal de EU niets dan een farce blijken te zijn.
ik dacht dat ze doelde op de indrukken /emoties die rampen op je kunnen hebbenquote:Op zondag 20 juli 2014 04:12 schreef Clashy het volgende:
[..]
dat telt niet, immers zijn de -meeste- slachtoffers geen westerlingen.
Het had mij meer gedaan als er bekenden tussen zaten natuurlijk, maar dan qua verdriet, niet qua boosheid.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan ben jij een geavanceerde wereldburger. Ik geef toe dat het mij meer raakt omdat het Nederlanders zijn en een deel van mij maakt zich daar lichte zorgen om.
Is het niet vreemd dat zelfs jij en ik daar last van hebben terwijl we toch in meerdere landen gewoond hebben? Hoewel ik wel moet zeggen dat de aanslagen van Madrid me ook erg raakten.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:15 schreef El_Matador het volgende:
De feiten veranderen niet met een andere nationaliteit. Maar als er Nederlanders omkomen grijpt dat bij een Nederlander toch net ff wat sterker aan dan als een stel Oegandezen uit de lucht geknald worden.
Alleen Japie77 kan met die volstrekt normale logica (die in andere landen nog veel harder geldt, tot zelfs het benadrukken in Britse media dat er "Newcastle Unitedfans aan boord waren"; over irrelevant gesproken) niet leven, maar die bleek dan ook geband te zijn voor zijn gezuig hier.
Eens, dat is nu het belangrijkst.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Het had mij meer gedaan als er bekenden tussen zaten natuurlijk, maar dan qua verdriet, niet qua boosheid.
Ik hoop ook echt dat Rutte het niet bij woorden laat als er morgen geen verandering is op de crashsite.
Het gaat in dit geval niet eens om een schuldige aan te wijzen, dat wordt allemaal nog wel uitgezocht. Hoe dan ook.
Maar laat in godsnaam de lijken geborgen worden en opgestuurd naar de nabestaanden, want weten dat je familielid of vriend al 48 uur weg ligt te rotten is ondraaglijk.
is het niet ook persoonlijk, de een trek dingen zich meer aan dan een anderquote:Op zondag 20 juli 2014 04:13 schreef Tweek het volgende:
[..]
Er zijn honderden wetenschappelijke artikelen geschreven over waarom we dat erger vinden, een ieder die nog steeds met dat soort argumenten komt aanzetten is onwaarschijnlijk dom en wereldvreemd.
Het is voor mij een mix van wat jij zegt, en het mentale plaatje van hoe die mensen aan hun eind zijn gekomen. Ik denk dat iedereen die regelmatig vliegt, zich die voorstelling wel maakt.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:19 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
is het niet ook persoonlijk, de een trek dingen zich meer aan dan een ander
ik ken niemand bij deze vlucht, ook niemand bij de tsunami, en ook niet bij 9/11toch trek ik het me aan wel niet in de mate als de werkelijke nabestaande
*maar het zal je kind , broer , zus, oom ,tante enz maar zijn*
je vergeet de factor, opkomen voor een zwakkere groepquote:Op zondag 20 juli 2014 04:19 schreef LelijKnap het volgende:
Dit is bijvoorbeeld ook erg tekenend. Verbinding (empathie) kan wel of niet aanwezig zijn door een heel scala aan diverse factoren. Uiterlijk, nationalisme, (fysieke) nabijheid, ideologieën (gedeelde normen en waarden), religie, tijdsbestek (historisch evenement tov recente gebeurtenis), vorm van de gebeurtenis, et cetera.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |