Komt nu wel wat leuks aan vanuit Belgiëquote:
Leuke bui inderdaad aan de activiteit te zien.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:44 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Komt nu wel wat leuks aan vanuit België
Maar zal wel weer uit elkaar vallen.
Hier ook 29 binnen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:56 schreef Resistor het volgende:
Gisteren begon het rond deze tijd wel af te koelen.
Nu nog steeds 29°C buiten
Hier was het 'slechts' 25 binnen, en tegen beter weten in heb alvast alles open gegooid, omdat het gisteren 'ook goed ging'.quote:
Doe ik savonds idd ook ja, alles los. Ook voordeur gewoon lekker open houden totdat je gaat slapen, zodat het wat gaat tochten. Ben blij dat dat in Nederland nog gewoon kanquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:11 schreef Resistor het volgende:
[..]
Hier was het 'slechts' 25 binnen, en tegen beter weten in heb alvast alles open gegooid, omdat het gisteren 'ook goed ging'.
Gelukkig dat het morgen zondag is, ik kan lekker blijven zitten onder de ventilator. Al gaat het 3:00 worden.
vandaag de hele dag aan het sjouwen geweest, net als gisteren. Gisteren vond ik het zwaar tot ik opeens als een dolle begon te zweten. Toen ging het weer als vanoudsquote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:34 schreef Angry_Bird het volgende:
Was echt niet te doen vandaag. 36 graden gezien op de thermometer. En er stond wel wind maar dat was net een föhn zo warm. Ook rond het begin van de avond wel rare luchten gezien, alsof er onweer in de lucht zit. Ben benieuwd of we vanavond nog wat krijgen.
Zo is dat.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:47 schreef Arcee het volgende:
Voor echte zomerbazen was het uitstekend te doen vandaag.
alweer, uur geleden ook alquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:51 schreef computergirl het volgende:
Het regent een heeeel klein beetje in Amsterdam
Nou, meestal hebben we toch niet zoveel te klagen. En hier op de grens Rijswijk/Den Haag is al twee keer een beetje regen geweest vanavond!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Den Haag zal ook wel weer buiten de boot vallen
Hier in Zeist ook. Maar dat grote regengebied lijkt langs ons heen te gaan trekken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:51 schreef computergirl het volgende:
Het regent een heeeel klein beetje in Amsterdam
Qua onweer vind ik het tegenvallen, of onder/boven of ten oosten van Den Haag lijkt het steeds welquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:21 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou, meestal hebben we toch niet zoveel te klagen. En hier op de grens Rijswijk/Den Haag is al twee keer een beetje regen geweest vanavond!
Die buien stoppen gewoon bij de grens van Den Haag, mot niet erger wordenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:21 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou, meestal hebben we toch niet zoveel te klagen. En hier op de grens Rijswijk/Den Haag is al twee keer een beetje regen geweest vanavond!
tering vind het weer wel heerlijk behalve s'nachtsquote:Op zondag 20 juli 2014 00:16 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
middernacht, en 27 graden...
Ik zit hier in 25 graden, en het voelt koel aanquote:Op zondag 20 juli 2014 00:20 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
tering vind het weer wel heerlijk behalve s'nachts
Ja maar niet op je slaapkamer boven en waar woon jequote:Op zondag 20 juli 2014 00:21 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik zit hier in 25 graden, en het voelt koel aan
slaapkamer is nu 25 graden, de badkamer ventilatie zuigt altijd alle warmte weg, . nee op zolder kan je nu niet wezen idd.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:21 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Ja maar niet op je slaapkamer boven en waar woon je
Heel kort, viel op zich wel mee.quote:Op zondag 20 juli 2014 02:45 schreef Ivy_Mike het volgende:
Het heeft hier in de Kop van Noord Holland toch eventjes stevig geplensd, met wat onweer
boemquote:Op zondag 20 juli 2014 09:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Utrecht meldt wat gerommel. Nog niet veel bijzonders, hopelijk komt dat zo.
quote:Op zondag 20 juli 2014 09:02 schreef Infection het volgende:
Leuk lijntje boven Utrecht nu. Ik hoor het in Bunschoten al licht rommelen in de verte.
Kortom, er gaat weer niks gebeuren.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:15 schreef Ivy_Mike het volgende:
De KNMI geeft Co de Geel af, vanwege toenemende kans op zware onweersbuien in de loop van de dag.
http://www.knmi.nl/waarsc(...)ngen/regio.php?pr=ZH
Wie is dat? Co de geelquote:Op zondag 20 juli 2014 11:15 schreef Ivy_Mike het volgende:
De KNMI geeft Co de Geel af, vanwege toenemende kans op zware onweersbuien in de loop van de dag.
http://www.knmi.nl/waarsc(...)ngen/regio.php?pr=ZH
Vergeet Co de Oranje niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
er is ook nog een Co de Rood bij het KNMI, maar die werkt bijna nooit
Level 2 hier.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:51 schreef Angry_Bird het volgende:
Nieuwe estofex stelt teleur.
[ afbeelding ]
Ja ik ben er ook wakker van geworden, flinke regen ook en alle ramen die bij ons naar binnen open gaan stonden nog in open stand. Die hebben we dus nog even teruggezet in de kiepstand.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:11 schreef marcel-o het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat een klapper was dit bij Rotterdam
Een sloeg dichtbij in.
Tijden niet zo uit m'n slaap geschrokken![]()
Gelijk alles ff open gezet.. Lekker door laten waaien .
En nu..
Staat er geen zuchtje wind![]()
quote:
quote:Op zondag 20 juli 2014 11:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
er is ook nog een Co de Rood bij het KNMI, maar die werkt bijna nooit
Die is met pensioen.quote:
Mijn dank is grootquote:Op zondag 20 juli 2014 13:43 schreef Cassius het volgende:
http://www.onweer-online.nl/onweer-indices/
Zometeen in mn handenquote:
twitter:SevereweatherNL twitterde op zondag 20-07-2014 om 14:06:20Zichtbare roterende wallcloud bij #gulpen Doppler radar laat een mogelijk velocity couplet zien! reageer retweet
Enschede zonnig en 30. Maar wel erg benauwd. Té.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:58 schreef Ajaxfan het volgende:
Ondertussen in Amsterdam stralend zonnig weer met een graad of 25.
22 graden hier (noorden) ongeveer, zon laat zich af en toe zien. Wel lekker na de afgelopen dagen.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:58 schreef Ajaxfan het volgende:
Bij onweer altijd. Komt uit het niets en groeit uit het niets. Dat laat die radar niet zien.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:07 schreef JDude het volgende:
Die verwachtingen vooruit van buienradar kun je maar beter negeren.
Vind je?quote:Op zondag 20 juli 2014 14:58 schreef Ajaxfan het volgende:
De vorige keer dat Twente werd weggevaagd zat ik in Oostenrijkquote:Op zondag 20 juli 2014 18:07 schreef Koelkastje het volgende:
Dit mis ik dan wel weer, Twente staat op het punt weggevaagd te worden en ik zit aan de Kroatische kust!
Valt mee. Het is echt een zomerbuitje met veel gerommel.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:07 schreef Koelkastje het volgende:
Dit mis ik dan wel weer, Twente staat op het punt weggevaagd te worden en ik zit aan de Kroatische kust!
Westwaards boven Roosendaal zwarte pitten. Oostelijk Brabant, richting Eindhoven, hoosbuien. Regio Breda: helemaal niets.quote:
Alleen jammer dat het er hier links en rechts langs heen waait.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:02 schreef ACT-F het volgende:
Het begint ook te rommelen in Twente. Het was vandaag een stuk koeler dan gisteren.
Godver ja.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:28 schreef Lonaa het volgende:
Lijkt het nou net langs Enschede te trekken?
Okee, harde felle dreun opeensquote:Op zondag 20 juli 2014 19:01 schreef MaLo het volgende:
In Oldenzaal wat gedrup en in de verte gerommel. Het lijkt niet echt dichtbij te komen.
Het oosten van Oldenzaal en Enschede krijgt mogelijk zelfs een grotere bui dan we hier in Goor hebben gehad. En het onweer knalt goed kan ik je vertellenquote:
Amsterdam is mogelijk over 2 uurtjes aan de beurt als de buien niet afzwakken tenminste.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:05 schreef quirina het volgende:
Amsterdam blijft alles bespaard he?![]()
Bbq aan, wijntje erbij enjoy the good life etc..
Kan de partytent buiten blijven staan?
Ach welnee, die bui is voordat hij Amsterdam in komt al leeg.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Amsterdam is mogelijk over 2 uurtjes aan de beurt als de buien niet afzwakken tenminste.
Hoop dat losser ook wat meer krijgt dat die 5 druppels tot nu toe.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het oosten van Oldenzaal en Enschede krijgt mogelijk zelfs een grotere bui dan we hier in Goor hebben gehad. En het onweer knalt goed kan ik je vertellen
Hier was net een buitje.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:13 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Hoop dat losser ook wat meer krijgt dat die 5 druppels tot nu toe.
Bovendien is de huidige bui een stuk minder actief dan hier in het oosten. Het heeft niet echt hard gewaaid, maar wel stevige inslagen en een gemiddelde bui.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:09 schreef quirina het volgende:
[..]
Ach welnee, die bui is voordat hij Amsterdam in komt al leeg.
Losser krijgt gewoon de volle laagquote:Op zondag 20 juli 2014 19:13 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Hoop dat losser ook wat meer krijgt dat die 5 druppels tot nu toe.
Volgens mij pakt die niet alles. De inslag een kilometer hier vandaar waarbij een schoorsteen geraakt werd zag ik er ook niet op staan.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hoe zit dat nou met die realtime lightning. Pakt die alleen de bliksems naar de grond? Ik hoor nl wel gedonder, maar de dichtstbijzijnde bliksem volgens hem zijn zeker 80 km weg.
Het ontwijkt Zuidlaren ook, als ik Buienradar moet geloven.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zo te zien gaat het heftigste straks aan beide kanten van Assen voorbij..
Er ontstaat een nieuwe bui tussen Amsterdam en Almere.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:41 schreef quirina het volgende:
Oh ohik hoorde al twee keer gerommel maar geen flitsen niks
Nee hoor. Er heeft net wel een meeuw op de parasol gescheten. Daar doen we het maar mee vandaag.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:41 schreef Nattekat het volgende:
Zie ik dat nou goed? Heeft het geonweerd boven forcefield Breda?
Er komt toch echt een grote rode pit van Breda...quote:Op zondag 20 juli 2014 19:51 schreef Landyacht het volgende:
[..]
Nee hoor. Er heeft net wel een meeuw op de parasol gescheten. Daar doen we het maar mee vandaag.
Zuidlaardermeer houdt veel tegen.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het ontwijkt Zuidlaren ook, als ik Buienradar moet geloven.
Die had de route Roosendaal - Dordrecht. Niks hier.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er komt toch echt een grote rode pit van Breda...
Normaal blijft een bui daar wel op hangen.quote:
Oh ja?quote:Op zondag 20 juli 2014 19:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er ontstaat een nieuwe bui tussen Amsterdam en Almere.
Ik weet waar je huis woont.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:24 schreef Kentekenplaat het volgende:
Uitzicht vanuit de keuken:
[ afbeelding ]
Hey buurtgenootquote:Op zondag 20 juli 2014 20:50 schreef kissaa het volgende:
Het gaat hier (tussen Zuidlaren en Hoogezand) nu flink tekeer. Flinke donder plus flitsen en harde regen. Kreeg net bijna een hartverzakking van een beste dreun. Ramen rammelden in hun sponningen.
Door de regen kan het raam niet open. Maar straks als de buien voorbij zijn, de boel tegen elkaar opengooien.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hey buurtgenoot![]()
Lekker die frisse wind, heb ik de hele dag op zitten wachten. Eindelijk een koele slaapkamer vannacht.
Ja ik heb de voorkant ook maar wat dicht getrokken, regen ging in één keer ook echt goed los.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Door de regen kan het raam niet open. Maar straks als de buien voorbij zijn, de boel tegen elkaar opengooien.
Volgens mij is het aan de westkant van Zuidlaren ingeslagen. Bliksem naar beneden en de aardlek klapt er uit.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:50 schreef kissaa het volgende:
Het gaat hier (tussen Zuidlaren en Hoogezand) nu flink tekeer. Flinke donder plus flitsen en harde regen. Kreeg net bijna een hartverzakking van een beste dreun. Ramen rammelden in hun sponningen.
Blijven hopen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En er gebeurd hier weer eens helemaal niets... behalve wat druppeltjes...
Zou goed kunnen, was een enorme dreun.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:57 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Volgens mij is het aan de westkant van Zuidlaren ingeslagen. Bliksem naar beneden en de aardlek klapt er uit.
Vult ons zwembad goed bijquote:Op zondag 20 juli 2014 20:52 schreef INViCTuS het volgende:
Kan morgen best nat worden, natter dan waar men nu over spreekt:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 juli 2014 21:29 schreef Pandaplint het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ik hier straks wat moois kan posten :p
Waar is dat?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:29 schreef Pandaplint het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ik hier straks wat moois kan posten :p
Bij Ten Boer, Groningenquote:
Tsja, bij de flitsen knetterde het hier ook door de speakers. ff de boel maar uitgooien, hoewel de ergste donders weg zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:22 schreef hottentot het volgende:
Hmmm, toch maar even de stekker van de TV eruit doen, beeld flikkerde nogal raar bij de laatste inslag.
Dat een router of lamp opfikt zal me een zorg zijn.
Een stukje noordelijker, heel veel gerommel, en weinig druppels.quote:
Is helaas al weer weg uit Assen. Maar temperatuur in huis is iig twee graden gezaktquote:Op zondag 20 juli 2014 21:53 schreef Revanches het volgende:
Veel bliksem en donder hier in het NoordenEindelijk
De lucht is toch buiten juist 's nachts het meest vochtig?quote:Als een ruimte continu geventileerd wordt komt er overdag warme lucht binnen en ’s nachts koude. De warme lucht bevat veel vocht, ’s nachts koelt alles af en kan er condensatie optreden. Dit lijkt niet de juiste aanpak. Alleen overdag ventileren met relatief warme lucht verergert het probleem, omdat warme lucht meer vocht kan bevatten dan koude lucht. Als er alleen ’s nachts geventileerd wordt komt er relatief droge en koude lucht binnen, die overdag zal opwarmen. Er treedt dan geen condensatie op.
raar verhaal op wiki. Problemen met vocht krijg je als je veel kou in je huis brengt als het daar warm is, denk aan koudepompen. Die moet je eigenlijk niet kouder dan 18C laten aanvoeren, anders krijg je op dagtenn als dit condensvorming, en kan je je houten vloer weggooien.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:45 schreef VacaLoca het volgende:
Wat is hier trouwens waar van? (van wikipedia):
[..]
De lucht is toch buiten juist 's nachts het meest vochtig?
Vlieg je gewoon letterlijk boven t onweer hoor. Is ook leuk.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:55 schreef Ajaxfan het volgende:
Ga ik morgen van Amsterdam naar Wenen met een close encounter met onweersbuien te maken krijgen in de lucht rond het middaguur?
Amsterdam - Wenen, dat is alweer 19 jaar geleden voor deze Ajaciedquote:Op zondag 20 juli 2014 22:55 schreef Ajaxfan het volgende:
Ga ik morgen van Amsterdam naar Wenen met een close encounter met onweersbuien te maken krijgen in de lucht rond het middaguur?
Heeft voor een deel de bestemming bepaald al was ik toen een broekie.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
Amsterdam - Wenen, dat is alweer 19 jaar geleden voor deze Ajacied
quote:Op zondag 20 juli 2014 23:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
Amsterdam - Wenen, dat is alweer 19 jaar geleden voor deze Ajacied
Was inderdaad via het Noorden weer naar huis gereden Maar steeds regen en wind van de verkeerde kant waardoor ik niet foto's kon maken zonder dat mijn auto vol regendequote:Op zondag 20 juli 2014 22:09 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Een stukje noordelijker, heel veel gerommel, en weinig druppels.
edit: iets te vroeg gezegd. regen valt nu heerlijk verkoelend naar beneden
Bij 100% zitten we onderwater toch?quote:
Die ene staat er anders mooi opquote:Op maandag 21 juli 2014 00:06 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Was inderdaad via het Noorden weer naar huis gereden Maar steeds regen en wind van de verkeerde kant waardoor ik niet foto's kon maken zonder dat mijn auto vol regende![]()
Uiteindelijk niks echt moois kunnen schieten![]()
[ afbeelding ]
Hier koelt het ook niet lekker af.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:05 schreef Dagoduck het volgende:
Heb al een paar uur de ramen open (met ventilator zelfs) terwijl het buiten 19 graden is maar het is nog steeds 27,5 graden binnen
Hier t zelfde liedje.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:05 schreef Dagoduck het volgende:
Heb al een paar uur de ramen open (met ventilator zelfs) terwijl het buiten 19 graden is maar het is nog steeds 27,5 graden binnen
Van een ventilator daalt de temperatuur niet. Alleen de gevoelstemperatuur misschien.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:05 schreef Dagoduck het volgende:
Ja, net zoals dat het ook niet gelijk 27 graden binnen is als het buiten voor het eerst boven de 25 komt, is het na een aantal dagen tropische temperaturen ook niet direct weer 20 als het buiten onder de 20 zakt.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:05 schreef Dagoduck het volgende:
Beweer ik dat dan? Dat snapt iedereen.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Van een ventilator daalt de temperatuur niet. Alleen de gevoelstemperatuur misschien.
Hier ook. Mijn dakraam kan op zijn verst open als hij haaks op het kozijn staat zeg maar, alleen zakt hij dan weer terug. Nu maar even met een touwtje vast gemaaktquote:Op maandag 21 juli 2014 00:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hier t zelfde liedje.ik slaap ook nog eens op zolder met 1 raam
Mooie fotoquote:Op maandag 21 juli 2014 00:06 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Was inderdaad via het Noorden weer naar huis gereden Maar steeds regen en wind van de verkeerde kant waardoor ik niet foto's kon maken zonder dat mijn auto vol regende![]()
Uiteindelijk niks echt moois kunnen schieten![]()
[ afbeelding ]
Vlakbij Baflo.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:17 schreef Revanches het volgende:
[..]
Mooie fotoWaar in het noorden was dit?
Verwacht je zoveel dan? Midden Limburg is nog niks en vind buienradar ook niet zo spannend, gister middag in Venray dreef ik wel van de weg afquote:Op maandag 21 juli 2014 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben aan het stormjagen
Ben nu op weg naar Limburg, net in Brabant aangekomen
Nee, alleen veel nattigheid. Ik ging sowieso al die kant op dus dit is mooi meegenomen.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:25 schreef Pielemuisje het volgende:
[..]
Verwacht je zoveel dan? Midden Limburg is nog niks en vind buienradar ook niet zo spannend, gister middag in Venray dreef ik wel van de weg af
Je moet ff naar de Hema om het rolletje te laten ontwikkelen?quote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef Koelkastje het volgende:
de foto met een echte camera komt wanneer ik thuis ben!
Het is dag en nacht 19-21 graden momenteel, niet bepaald herfst, maar eerder tropisch regenseizoen!quote:
quote:2014 kan warmste jaar ooit worden
Het jaar 2014 is hard op weg om het warmste jaar ooit te worden. Sinds januari is het elke maand warmer dan normaal voor de tijd van het jaar, meldde weeronline.nl dinsdag.
Het eerste halfjaar verliep bijzonder warm met een gemiddelde temperatuur van 10,2 graden tegenover normaal 8,3 graden. Vooral de eerste 4 maanden van het jaar waren relatief zeer warm.
De maand is nog niet voorbij, maar nu al lijkt juli 2014 een plekje te veroveren in de top 6 van warmste julimaanden ooit. Het opvallend warme weer begon overigens al in december 2013: die maand was ruim 2 graden 'te zacht'.
„Het jaar verloopt tot dusver zo warm dat het goed mogelijk is dat we midden in het warmste jaar sinds het begin van de metingen in 1901 zitten”, aldus een woordvoerder van het weerbureau. „Als de maanden augustus tot en met december qua temperatuur normaal verlopen, komen we ongeveer gelijk uit met het recordjaar 2006. Maar als het ook deze periode iets warmer is, dan wordt 2014 een recordjaar.”
Bron: Telegraaf
Dan mogen er nog wel een paar graden bijquote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het is dag en nacht 19-21 graden momenteel, niet bepaald herfst, maar eerder tropisch regenseizoen!
Had je toch iets dichter bij Eindhoven moeten gaan zitten want hier is vannacht genoeg gevallenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:44 schreef FoXje het volgende:
Weer geen druppel gevallen waar ik woon (tussen Eindhoven en Belgie).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |