Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat Oekraïense troepen (Berkut) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich ongeveer 100 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Je zal mij niet horen zeggen dat ik de beste soldaat ben. Maar ik zou wel vechten voor volk en vaderland. Een beetje vreemd dat sommige mensen hier dat niet zouden doen. Als iedereen zo dacht spraken we nu Duits of waren we allemaal communist.
Het is nogal fantasy-achtig om het hier over te hebben maar zelf zou ik niet zo nodig het leger in hoeven.. de keren dat ik een partijtje paintball deed zat ik dermate onder de verf dat bij een echte oorlog mijn moeder op voorhand al mag gaan rouwen
Jij wilt vrijwillig het leger in. Oke ik respecteer je inzet en je durf maar met een k/d ratio van 1.6 op COD betekent het nog niet dat je een bazensoldaat bent.
Men moet niet meteen denken, dat je meteen naar een oorlogsgebied wordt gestuurd als je door een keuring komt. Je kan bijvoorbeeld ook een logistieke functie krijgen.
Jij wilt vrijwillig het leger in. Oke ik respecteer je inzet en je durf maar met een k/d ratio van 1.6 op COD betekent het nog niet dat je een bazensoldaat bent.
Met een k/d van 1.6 op Counter Strike kunnen we echter wel wat...
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
Die criteria zullen uiteraard versoepeld worden als er niet genoeg man te vinden zijn
Natuurlijk niet. Dat zou uiterst dom zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Staat ons oorlogzuchtige autistenleger paraat? Dan geven we die pro-russen even een veeg uit de pan en vervolgens iedere winter huilen dat de gasrekening zo hoog is.
Geen idee wat COD is, maar liever strijdend ten onder als matige soldaat dan helemaal niet het leger in gaan en bang in je zolderkamertje blijven zitten.
Geen idee wat COD is, maar liever strijdend ten onder als matige soldaat dan helemaal niet het leger in gaan en bang in je zolderkamertje blijven zitten.
Zouden dat de soldaten ook te horen hebben gekregen, zeg maar toen ze nodig waren in 40-45?
Nee klopt en dan? Dat kun je toch leren? Je gaat in het leger op soldaat te worden als dat nodig is.
Jij gaat de keuken in met je on-nadenkend gedrag. Tegenwoordig moet je een IQ test afleggen voordat je in dienst kan en gelukkig maar want dat filtert mafketels eruit, zoals jij....
Ja want opgeblazen worden door een drone van 4 kilometer afstand is heel heldhaftig.
Het gerucht dat een regeringsvliegtuig van de radar zou zijn verdwenen is wel intrigerend.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Nee je bent niet in een maand getraind. Maar het is wel zo dat Nederland heel snel een flink leger weer kan opbouwen.
Schei toch uit, daar hebben we de middelen en geld al lang niet meer voor... Hell, zelfs het volk legeren gaat niet meer lukken omdat driekwart van de kazernes teruggegeven zijn aan de natuur...
En feitelijk hebben we nooit een "leger" gehad, we hadden een legerkorps bestaande uit 3 divisies. Een leger bestaat uit 2 of meer legerkorpsen, 2 of meer legers is een legergroep.
Jij gaat de keuken in met je on-nadenkend gedrag. Tegenwoordig moet je een IQ test afleggen voordat je in dienst kan en gelukkig maar want dat filtert mafketels eruit, zoals jij....
Ik heb een WO opleiding gedaan, technisch nog wel, dus kan binnen anderhalf jaar officier zijn Maar ik geef toe, ik kan ook koken
Zo gaat dat met elk topic over grote gebeurtenissen. Mensen zijn nog niet uitgepraat, maar eigenlijk valt er niets meer te vertellen.
Zeker wel. Het goed na te denken over hoe nu te handelen. Ga er maar vanuit dat dit niet het laatste incident was. Er is niets mis mee om met andere mensen van gedachten te wisselen hierover.
Hoelang is het geleden dat Nederland 100+ doden heeft geteld ?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Ik heb een WO opleiding gedaan, technisch nog wel, dus kan binnen anderhalf jaar officier zijn Maar ik geef toe, ik kan ook koken
Dan stellen de opleidingen in NL ook geen ruk meer voor. Kom op zeg......praat eens even verrstandiger....Rusland walst lachend over de EU heen als de USA niets zou doen...
Zeker wel. Het goed na te denken over hoe nu te handelen. Ga er maar vanuit dat dit niet het laatste incident was. Er is niets mis mee om met andere mensen van gedachten te wisselen hierover.
Dan stellen de opleidingen in NL ook geen ruk meer voor. Kom op zeg......praat eens even verrstandiger....Rusland walst lachend over de EU heen als de USA niets zou doen...
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo