Je plant gewoon een dag dat je dan gaat reizen en kijken waar je uitkomt. Zoveel kmersquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Zit ff in de stats te kijken. Heb gemiddeld rond de 3000 kilometer per maand in het weekend. Ik reis zeer zelden door de weeks met de trein.
Deze maand zit ik echter nog maar op 1256 kilometer waarbij ik weet dat ik volgend weekend ook maar één dag kan gaan reizen, maar daar al een bestemming is, en nooit boven de 400 kilometer ga uitkomen. Kan mijn stats "op peil" houden door morgen ff te kilometersknallen ergens.
Augustus wordt helemaal een drama met spoors treinverkeer, want dan heb ik maar één dag dat ik met de trein op pad zal zijn![]()
September heb ik daarentegen al 3 dagen dat ik met de trein naar regio Charleroi moet
Alle vervoerders binnen Nederlandquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:15 schreef zeefje het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Heen en weer naar Utrecht is al 40 euro ofzo![]()
Dat word gewoon op je ov gezet, en is alleen geldig in ns. Of ook arriva, veolia etv?
Als je je hele leven lang in sprintertjes blijft ronddolen wel jaquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:05 schreef zeefje het volgende:
[..]
Lekker. Al snap ik niet waarom 1e klas zo eerste klas is. Enige extra die je hebt is stroom
Hoeft dat bij ns niet?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Alle vervoerders binnen Nederland
Wel in- en uitchecken bij andere vervoerders.
Daar heb je niet eens stroom.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je je hele leven lang in sprintertjes blijft ronddolen wel ja
Iets meer dan driekwart van mijn kilometers is woon-werkverkeerquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Zit ff in de stats te kijken. Heb gemiddeld rond de 3000 kilometer per maand in het weekend. Ik reis zeer zelden door de weeks met de trein.
Deze maand zit ik echter nog maar op 1256 kilometer waarbij ik weet dat ik volgend weekend ook maar één dag kan gaan reizen, maar daar al een bestemming is, en nooit boven de 400 kilometer ga uitkomen. Kan mijn stats "op peil" houden door morgen ff te kilometersknallen ergens.
Augustus wordt helemaal een drama met spoors treinverkeer, want dan heb ik maar één dag dat ik met de trein op pad zal zijn![]()
September heb ik daarentegen al 3 dagen dat ik met de trein naar regio Charleroi moet
Auto.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:17 schreef zeefje het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk als je binnen Duitsland of be moet reizen.
Dat doe ik alleen als ik de tijd (over) heb voor reizen. Veder prefereer ik icquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je je hele leven lang in sprintertjes blijft ronddolen wel ja
Ja, dat gebeurt regelmatig.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:16 schreef zeefje het volgende:
[..]
Je plant gewoon een dag dat je dan gaat reizen en kijken waar je uitkomt. Zoveel kmers
Koffiequote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar heb je niet eens stroom.
In de Thalys krijg je gratis koffie en een maaltijd(je) als je 1e klas reist. Da's tenminste waar voor je geld krijgen
Zwijndrecht ook al zo dichtbijquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat gebeurt regelmatig.
Maar ik heb dan ook een grote vriendenclub die ook regelmatig een rondje treinen. Soms ga ik naar een familie in Friesland, naar een kennis in Groningen, naar een kennis in België, of even lunchen met een kennis in Mariënberg, om maar wat op te noemen.
En als ik mij verveel, stap ik een trein in en zie wel waar ik uitkom. Regelmatig zonder doel, maar ook regelmatig met een doel, zoals vandaag. Even het museumpark Harskamp van defensie bezoeken die sluiten gaat. Aansluitend vanaf Barneveld naar Amersfoort via Arnhem - Deventer gereisd, en in Amersfoort gewokt, en toen naar huis, Zwijndrecht (maar fiets altijd van- en naar Dordrecht station).
Ik vind treinreizen heerlijk. Echt. Ik vermaak mij zo'n dag wel hoor.
Gewoon Kärtchen kaufenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:17 schreef zeefje het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk als je binnen Duitsland of be moet reizen. Is dat goodold strippenkaartof andere vervoerbewijzen.
Ik vraag teveel
Voor Duitsland of losse vervoerbewijzen, of een Schönes Wochenende Ticket -achtig product waarmee je met een paar man kunt rondreizen. 2 jaar terug hebben we dat met het jaarlijks terugkerende FOK! Treinentopic Nieuwjaarsrondje gedaan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:17 schreef zeefje het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk als je binnen Duitsland of be moet reizen. Is dat goodold strippenkaartof andere vervoerbewijzen.
Ik vraag teveel
Voordeelurenabo. Ik reis stiekem heel erg weinig kilometersquote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:58 schreef zeefje het volgende:
Hebben jullie allemaal 100% vrij reizen abbo. Treinreizen is nou niet bepaald goedkoop
In Duitsland reis ik veel met het Regionalverkehr. Daar heb je "groepstickets", voor NRW bijvoorbeeld ¤41 voor een gehele dag met maximaal 5 personen met alle RE, RB, S-bahn, trams en bussen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:17 schreef zeefje het volgende:
Ik vraag teveel
76e klinkt duur welquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor Duitsland of losse vervoerbewijzen, of een Schönes Wochenende Ticket -achtig product waarmee je met een paar man kunt rondreizen. 2 jaar terug hebben we dat met het jaarlijks terugkerende FOK! Treinentopic Nieuwjaarsrondje gedaan.
Voor België heb ik pasgeleden een Rail Pass aangeschaft, waarmee je 10 enkele ritten kunt maken voor ¤ 76. Voor jongeren (jonger dan 26) is er iets soortgelijks, de Go Pass, voor ¤ 50.
In januari hebben we er weer eentje en je bent zeker welkomquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:21 schreef zeefje het volgende:
Zijn hier ook treinmeets zo ja wanneer zo ja mag ik mee
Jaquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Zullen we nog een keer over ROndje NL beginnen?
Wat een wanneerquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In januari hebben we er weer eentje en je bent zeker welkom
Een terugkerende traditie is het nieuwjaarsrondje, da's ergens in januari. Laatste keer zijn we naar Bremen gegaanquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:21 schreef zeefje het volgende:
Zijn hier ook treinmeets zo ja wanneer zo ja mag ik mee
GoPass is inmiddels ¤51quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor Duitsland of losse vervoerbewijzen, of een Schönes Wochenende Ticket -achtig product waarmee je met een paar man kunt rondreizen. 2 jaar terug hebben we dat met het jaarlijks terugkerende FOK! Treinentopic Nieuwjaarsrondje gedaan.
Voor België heb ik pasgeleden een Rail Pass aangeschaft, waarmee je 10 enkele ritten kunt maken voor ¤ 76. Voor jongeren (jonger dan 26) is er iets soortgelijks, de Go Pass, voor ¤ 50.
Maar je hebt wel 10 enkele reizen binnen België, dus je kan voor ¤7,60 van de ene naar de andere kant van het land.quote:
Via dordt-antwerpem zo België in zekerquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:22 schreef greavy het volgende:
[..]
In Duitsland reis ik veel met het Regionalverkehr. Daar heb je "groepstickets", voor NRW bijvoorbeeld ¤41 voor een gehele dag met maximaal 5 personen met alle RE, RB, S-bahn, trams en bussen.
In België heb ik een GoPass, een 10-rittenkaart voor ¤51,00. Kan je bijvoorbeeld van Essen naar Charleroi, of whatever mee.
Bierquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een terugkerende traditie is het nieuwjaarsrondje, da's ergens in januari. Laatste keer zijn we naar Bremen gegaan
Een dagje?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een terugkerende traditie is het nieuwjaarsrondje, da's ergens in januari. Laatste keer zijn we naar Bremen gegaan
Jup. Rechtstreekse intercity meestal. Nu kan dat nog ...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:23 schreef zeefje het volgende:
[..]
Via dordt-antwerpem zo België in zeker
Hij gaat eruit?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Jup. Rechtstreekse intercity meestal. Nu kan dat nog ...
Ah tof.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jep. Paar uurtjes eigenlijkwas goed
Nee, niet echt. Hij gaat via de HSL naar Breda, en dan Antwerpen. Zou niet meer in Dordt stoppen had ik begrepenquote:
To be determined. Een zaterdag in januari.quote:
Het is een ICdefect. Goeie kans dat 'ie ergens in de buurt van Dordt wel een keer stopt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:26 schreef greavy het volgende:
Nee, niet echt. Hij gaat via de HSL naar Breda, en dan Antwerpen. Zou niet meer in Dordt stoppen had ik begrepen![]()
![]()
Ja, maar die ICdefect blijft rijden, en de huidige IC naar België, die nu via Dordrecht - Roosendaal scheurt, gaat dus ook HSL'en.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Het is een ICdefect. Goeie kans dat 'ie ergens in de buurt van Dordt wel een keer stopt.
Zo zou je het kunnen noemenquote:
Alles op de HSL gaat gewoon kapot. Behalve mijn fiets, die heeft een keer een kilometer of twee overleefdquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:28 schreef greavy het volgende:
Ja, maar die ICdefect blijft rijden, en de huidige IC naar België, die nu via Dordrecht - Roosendaal scheurt, gaat dus ook HSL'en.
Een fotoverslag van het rondje van dit jaar kun je hier vinden:quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |