Dat klinkt lekker!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:32 schreef Skeletor. het volgende:
Nu knäckebröd met brie, kersen, Forelle-peer.
Ja, brie is nieuwe verslaving hier. Kersen ook, nu lekker in het seizoen. Dat geldt ook voor die peren. Die zijn ook zo zalig. Echt een aanrader.quote:
Gaaaaaaaf! Heb je een foto gemaakt?!quote:Op zondag 20 juli 2014 15:36 schreef FANN het volgende:
Een zelfgemaakte, best wel goed geluktetiropita
Wat is een tiropita?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:36 schreef FANN het volgende:
Een zelfgemaakte, best wel goed geluktetiropita met een glas koude chocomel
Dat ziet er lekker uit gek!!!quote:Op zondag 20 juli 2014 18:04 schreef minilot het volgende:
Broodje is klaar. Ik stopte er bij nader inzien vulling van boter, knoflook en venkelpluis in:
[ afbeelding ]00
Nu soep erbij opscheppen & aanvallen!
Toe bessen uit de tuin.
Was het ook, gek!!quote:
Ik heb echt nog nooit van een eierbal gehoord.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:58 schreef hottentot het volgende:
Gezien het vreselijk warme weer en dat het zondag is, overweeg ik om naar de cafetaria om de hoek te lopen voor een patatje oorlog, frikandel speciaal, eierbal en een grote milkshake.
Een ei, met ragout er omheen. En dan gepaneerd en gefrituurd.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:55 schreef ichangedmymind het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit van een eierbal gehoord.![]()
Wat moet ik me er bij voorstellen? (inb4: ei, duh)
Boh!! Wel een nieuw kozijn en schilderwerk maar nog steeds geen oven hierquote:
Klopt, helemaal.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een ei, met ragout er omheen. En dan gepaneerd en gefrituurd.
Lijkt eerder aardappelpuree dan ragout.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, helemaal.
[ afbeelding ]
Ik heb nooit begrepen waarom je die dingen in bijvoorbeeld de randstad bijna nergens kunt krijgen, zijn namelijk erg lekker.
Ja, super lekker! Ik sla ze flink in bij de Lidl. Ik doe ze vaak gewoon simpel met wat kruiden en citroen. Maar zal ze ook eens met iets van tomaat proberen, lijkt me wel lekker.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Eierballen zijn heerlijk!
Myreala (nou ja, je snapt het wel).. forel! Lekker he!?
Ja, wat voor??quote:
Tomatenpuree of tomatensalsa werkt ook prima. Scheut witte wijn erbij.. en de rest vd fles komt wel opquote:Op zondag 20 juli 2014 20:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, super lekker! Ik sla ze flink in bij de Lidl. Ik doe ze vaak gewoon simpel met wat kruiden en citroen. Maar zal ze ook eens met iets van tomaat proberen, lijkt me wel lekker.
Quatre formaggiquote:
Lenteui en evt. sjalot.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb nog een halve Chinese kool liggen. Ook nog knoflook, ui, lenteui en sjalot.
Ik wilde de kool roerbakken met wat kerrie. Welke ui zal ik daarbij doen?
Je kiest ook wel het verkeerde. Ipv de wrap kon je beter bij de bake off een (daar nog) warm broodje pakken.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:24 schreef minilot het volgende:
Omdat ik onverwacht onderweg was, kwam mijn ontbijt/lunch noodgedwongen bij AH to Go vandaan.
Ik had een volkoren tortillawrap met hummus, spinazie, wortel en 'tomatenfalafel' (gortdroog), een smoothie van peer, mango en munt (best aardig) en een Eat Natural-reep met macadamianoten, rozijnen en pure chocolade.
Zeg maar, wat ik zelf ongeveer thuis zou eten maar dan tien keer duurder en tien keer saaier van smaak.![]()
Vanavond gewoon zelf koken: courgette-fritters met peterseliesaus en een salade met jonge bladsla, aardbeien, balsamico en buffelmozzarella.
Snap ik, maar ik had wel zin in iets met flink wat voedingsstoffen en alvast wat groente. Had er al de pest in dat ik onderweg was terwijl ik thuis allemaal lekkers had, dus dit leek een aardig alternatief.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je kiest ook wel het verkeerde. Ipv de wrap kon je beter bij de bake off een (daar nog) warm broodje pakken.
Dat is zeker zo. De kampioentjes en carre raisins van de Lidl zijn heerlijk!quote:Op maandag 21 juli 2014 13:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik had wel zin in iets met flink wat voedingsstoffen en alvast wat groente. Had er al de pest in dat ik onderweg was terwijl ik thuis allemaal lekkers had, dus dit leek een aardig alternatief.Ik vind het tamelijk knap dat je een wrap met hummus en falafel blijkbaar kunt verpesten, want zulks vind ik meestal heel goed te eten.
![]()
Bovendien, bij de Lidl zijn de bakeoff-broodjes dusdanig lekker en spotgoedkoop dat ik dat een bezwaarlijke aankoop bij de AH zou vinden.
De kaneelbroodjes zijn ook heel goed. En de stevig gevulde hamkaascroissants.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. De kampioentjes en carre raisins van de Lidl zijn heerlijk!
En dan niet meebakken, maar in dunne reepjes snijden, deze even onderdompelen in ijskoud water zodat de reepjes omkrullen en dan veeeeeeeeeeel van deze lenteui-krullen als garnering gebruikenquote:
Ik las dit te laat, maar is wel een goed idee voor de volgende keer.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:45 schreef minilot het volgende:
[..]
En dan niet meebakken, maar in dunne reepjes snijden, deze even onderdompelen in ijskoud water zodat de reepjes omkrullen en dan veeeeeeeeeeel van deze lenteui-krullen als garnering gebruiken![]()
[ afbeelding ]
Fijn als knapperig, fris accent bij de warme smaak van geroerbakte kool met kerrie
Ow die lijkt me erg lekkerquote:Op maandag 21 juli 2014 17:12 schreef golfer het volgende:
Straks weer in de herhaling: de onvolprezen Paella van Gordon Ramsay.
Welk recept gebruik je voor naan?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:13 schreef minilot het volgende:
Overdag hou ik het vandaag bij aardbeien en pecannoten.
Vanavond 'pittigezure vis van de plaat' uit Uit India van Kumar Mahadevan.
Aangezien snapper hier niet zo goed te krijgen is heb ik net zeebaars laten fileren door een snoezig meisje bij de visboer. Er gaat een zurige kokossaus over met tamarinde en (oa) fenegriek, mosterzaad en knoflook. Erop: flinterdunne frietjes van zoete aardappel.
Ernaast: de bloemkool van Robin en ik maak naanbrood.
Altijd deze:quote:
Indien je aardappels niet al te groot zijn, maak dit!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een krentenbol met roomboter en kaas, beschuit banaan en wat melk.
Vanavond sperziebonen, salade, gegrilde Duitse biefstuk en... gekookte aardappelen? Weet nog niet, wel iets met aardappelen want heb er nog genoeg
Dat s nieuwe aardappels in schil gekookt met pekelwater.?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Indien je aardappels niet al te groot zijn, maak dit!
http://foodwishes.blogspot.nl/2014/03/syracuse-salt-potatoes-lots-wife-would.html
Iemand anders hier in CUL raadde dit onlangs aan en ik vind het serieus de allerlekkerste manier van aardappels bereiden ooit!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |