Dus als mensen zich hetzelfde voelen is dat sheep mentality?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat jullie een steekje los hebben zeg ik ook niet. Wel dat het sheep mentaliteit is en hypocriet gelul (en dan doel ik vooral op de media).
Beetje last van de hitte zeker?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
[..]
Realiteit is heel betrekkelijk. Jij hebt blijkbaar een andere realiteit als mij. Ik vind het dus niet normaal en het is zeker niet goed. De wereld zou er veel beter uitzien als we wat minder wij/zij mentaliteit zouden hebben.
werd ook overgenomen door de media.quote:
HA!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef Andromache het volgende:
waarom is er geen dag van nationale rouw afgekondigd? slecht voor het BNP ofzo? ik heb wel behoefte aan een openbare toespraak door de koning of de MP. waarom horen we in de media van alles over dat Merkel en Obama telefonisch contact hebben met wereldleiders en niets over onze eigen leiders? waar is het moreel kompas van Nederland en de eigenwaarde?
Ah ja, lees mijn voorgaande posts nog eens. Het is eerder jij die geen empathie heeft voor andere mensen (behalve dan Nederlanders).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:27 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Sommige mensen voelen iets van empathie voor andere mensen, dat jij dat niet hebt betekend nog niet dat andere mensen zich ijskoud moeten opstellen.
Dood is dood, ze zullen er zelf weinig meer van merken, maar er wordt gewoon bewijsmateriaal vernietigd, dat is kwalijker.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:35 schreef Andromache het volgende:
ik vind het zo moeilijk. die lichamen moeten weg, je moet koetsjiekoetsjie doen met de sparatisten met hun kleine pikkie en grote AK47 want anders kun je het wel vergeten. maar je onderbuik zegt iets heel anders, aanpakken die hap...
walgelijk dat mensenlichamen het wisselgeld zijn geworden in een machtsconflict.
Nee als je je anders voelt dan hem dan is het sheep mentalityquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus als mensen zich hetzelfde voelen is dat sheep mentality?
Voor de 100e keer.. we zijn geen USA die met de botte bijl in de rondte houwt..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat een inhoudsloosheid weer. Mooie woorden waar niemand het mee oneens kan zijn. Er moet dit, er moet dat, maar er is echt geen meneer 'Er' die dat gaat doen. Waar is het actieplan?
Ik had er zelf nooit aan gedacht dat hij het als trofee omhoog tilde maar ik vond het respectloos, ik vind het kruis ook weinigzeggend als ze vervolgens niemand toelaten op het terein.quote:
Daar lijkt het inderdaad meer opquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:36 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Nee als je je anders voelt dan hem dan is het sheep mentality
Probeer dat nou maar eens duidelijk te maken aan Japie77. Als we om alle onrecht moeten rouwen dat er dagelijks op de wereld plaatsvind dan heb je geen leven meer en staat alles stil. Natuurlijk is de wereld bezaait met onrecht, narcisten, tuig etc. En daar sta je ook wel bij stil door te koesteren wat je hebt en hoe fantastisch het in Nederland is. Maar dat is het dan ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat deze mensen nou eenmaal dichter bij ons staan dan een Griek.
We hebben dezelfde tradities en gewoonten. We juichen voor hetzelfde land. Je voelt automatisch meer verwantschap met landgenoten.
Ik zie nog steeds niet in hoe dit iets te maken heeft met het moraal (ik neem aan dat je dat bedoelt) in Nederland.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
HA!
Dat is al heel lang ergens op de vuilnisbelt beland. Daarvoor hoef je alleen maar naar de tv te kijken.
NL moreel is als water in dead valley.
Gaquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah ja, lees mijn voorgaande posts nog eens. Het is eerder jij die geen empathie heeft voor andere mensen (behalve dan Nederlanders).
logisch dat die lichamen weg moeten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:35 schreef Andromache het volgende:
ik vind het zo moeilijk. die lichamen moeten weg, je moet koetsjiekoetsjie doen met de sparatisten met hun kleine pikkie en grote AK47 want anders kun je het wel vergeten. maar je onderbuik zegt iets heel anders, aanpakken die hap...
walgelijk dat mensenlichamen het wisselgeld zijn geworden in een machtsconflict.
Niet echt, ik vind het net zo erg voor de mensen in Gaza bijvoorbeeld maar het is gewoon een feit dat mensen meer verbondenheid hebben met hun eigen land.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah ja, lees mijn voorgaande posts nog eens. Het is eerder jij die geen empathie heeft voor andere mensen (behalve dan Nederlanders).
Hypocriet is het zeker, maar het geeft wel aan dat er een hoop informatie verloren gaat in de berichtgeving.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:36 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik had er zelf nooit aan gedacht dat hij het als trofee omhoog tilde maar ik vond het respectloos, ik vind het kruis ook weinigzeggend als ze vervolgens niemand toelaten op het terein.
Er is maar 1 realiteit echter meerdere manieren om ermee om te gaan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
[..]
Realiteit is heel betrekkelijk. Jij hebt blijkbaar een andere realiteit als mij. Ik vind het dus niet normaal en het is zeker niet goed. De wereld zou er veel beter uitzien als we wat minder wij/zij mentaliteit zouden hebben.
Hij zit als humorist gewoon in het verkeerde topic.quote:
Precies.. het komt dichterbij om maar eens een originele term te gebruiken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:37 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Niet echt, ik vind het net zo erg voor de mensen in Gaza bijvoorbeeld maar het is gewoon een feit dat mensen meer verbondenheid hebben met hun eigen land.
Landgenoten wat boeit dat nou. Die moslims hebben helemaal gelijk. Het is ook compleet hypocriet, zeker aangezien de Israelische regering de grootste terrorist OOIT is en dat schijnt allemaal maar heel normaal te zijn volgens veel Nederlandse politici.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Omdat je meeleeft omdat het je landgenoten zijn? Je zeikt net zo als die moslims op forums die zeuren over hypocriet Nederland en dat er in Palestina elke dag zoveel slachtoffers vallen. Vind ik ook erg maar ik heb daar stukken minder binding mee bovendien valt het niet eens te vergelijken.
en de nabestaanden dan? die willen graag hun geliefden een fatsoenlijk afscheid geven, neem ik aan. zelfs bij 9/11 waren mensen nog blij met vingernagels die jaren later gevonden werden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:36 schreef Pek het volgende:
[..]
Dood is dood, ze zullen er zelf weinig meer van merken, maar er wordt gewoon bewijsmateriaal vernietigd, dat is kwalijker.
eh palestina is een van de grootste terroristen, maar die discussie is niet voor dit topic.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Landgenoten wat boeit dat nou. Die moslims hebben helemaal gelijk. Het is ook compleet hypocriet, zeker aangezien de Israelische regering de grootste terrorist OOIT is en dat schijnt allemaal maar heel normaal te zijn volgens veel Nederlandse politici.
Ja foto's zijn sowieso nutteloos zonder context, hetzelfde als die foto van Rutte in de zon op het bankje.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:38 schreef DeJori het volgende:
[..]
Hypocriet is het zeker, maar het geeft wel aan dat er een hoop informatie verloren gaat in de berichtgeving.
Edit: voor de context, hij is daar aanwezig.twitter:PaulSonne twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 14:39:18Someone seems to have just fired a gun near the crash site. #MH17 reageer retweet
je begrijpt me verkeerd. ik heb het lastig met het dilemma lief doen want anders krijg je geen lichamen vs. de natuurlijke neiging om een kernbom op het hele zooitje te gooien als straf.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:37 schreef wise het volgende:
[..]
logisch dat die lichamen weg moeten.
Moeten ze dan daar maar blijven liggen¿
Vind het al heel wat dat ze in vuilniszakken langs de weg liggen. Zo kan je ze makkelijk transporteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |