Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 18-07-2014 11:27:16 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
De gpx was 80 meter te kort. Dat valt voor mij in een grijs gebied. Dan zou ik vergelijken met andere lopers; maar de certificering is wat mij betreft ook voldoende.
En het was een parcours met een heuveltje erin, dat maakt het nog een stukje knapper.
GPS is nou ook niet bepaald de meest accurate manier om afstanden te meten. Maar een gecertificeerde route zou toch inderdaad wel genoeg moeten zijn.
Dat heuveltje. Hij was niet eens zo heel hoog vergeleken met wat we wel vaker tegenkomen. Maar hij deed de derde keer wel pijn.
Op het onchristelijke tijdstip van 7 uur begonnen met werken, om dan ook vroeg een ommetje te maken (lees: 10 km tempoloop). Maar ondanks een 400 mg ibu loop ik scheef en doet het pijn. Al ging dinsdagavond hardlopen prima, het lijkt me niet verstandig om er nu bij elke stap een dreuntje op te geven
Goed, we komen er wel hoor, bij de HM Vanavond maar lekker gaan kijken bij de Beachrun @ Kijkduin dan maar
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op vrijdag 18 juli 2014 11:10 schreef Quoi het volgende: Op het onchristelijke tijdstip van 7 uur begonnen met werken, om dan ook vroeg een ommetje te maken (lees: 10 km tempoloop). Maar ondanks een 400 mg ibu loop ik scheef en doet het pijn. Al ging dinsdagavond hardlopen prima, het lijkt me niet verstandig om er nu bij elke stap een dreuntje op te geven
Goed, we komen er wel hoor, bij de HM Vanavond maar lekker gaan kijken bij de Beachrun @ Kijkduin dan maar
Volgens mij is het prima beachrunkijkweer en moet je niet veel meer doen dan dat
Op vrijdag 18 juli 2014 11:10 schreef Quoi het volgende: Op het onchristelijke tijdstip van 7 uur begonnen met werken, om dan ook vroeg een ommetje te maken (lees: 10 km tempoloop). Maar ondanks een 400 mg ibu loop ik scheef en doet het pijn. Al ging dinsdagavond hardlopen prima, het lijkt me niet verstandig om er nu bij elke stap een dreuntje op te geven
Bij de Ekiden had ik 130m tekort. Terwijl anderen volgens mij wel over de 5km heengingen. En ik heb niet afgesneden
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende: Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Op vrijdag 18 juli 2014 11:36 schreef SiIk het volgende: Bij de Ekiden had ik 130m tekort. Terwijl anderen volgens mij wel over de 5km heengingen. En ik heb niet afgesneden
je had gewoon op de dag zelf ontheffing moeten aanvragen bij Pijll, nu zit je met de gebakken peren...
je had gewoon op de dag zelf ontheffing moeten aanvragen bij Pijll, nu zit je met de gebakken peren...
Bij het eerste rondje op de Ekiden heb ik gecheckt of het precies 5 km was, met de bedoeling om naderhand even de hele groep toe te spreken: "Hij telt!".
Maar na mijn loopje was ik met andere dingen bezig, en ben ik het vergeten.
Bij het eerste rondje op de Ekiden heb ik gecheckt of het precies 5 km was, met de bedoeling om naderhand even de hele groep toe te spreken: "Hij telt!".
Maar na mijn loopje was ik met andere dingen bezig, en ben ik het vergeten.
Een kennis van mij post op facebook een 'PR op de 5km', maar dat heeft hij gelopen in een soort T vorm. Stukje lopen, dan naar links, en halverwege een rechtsomkeer van 180 graden. Als er iets is wat GPS'jes niet leuk vinden is het rechtsomkeert maken, dus hij heeft sowieso of meters te veel of te weinig gemeten
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Hier planken.... zij die dapper genoeg zijn om later op de dag de hitte te trotseren, sterkte!
Da's te prijzen Hoe snel willen zij dat je begint dat?
1 maand. Vind het ook lastig in hoeverre ik dingen al ga melden/vragen bij huidige werkgever. Houd liever alles op de vlakte tot nieuwe contract getekend.
Afijn, hardlopen! I'm off, niet hardlopen hoor, lunchen
1 maand. Vind het ook lastig in hoeverre ik dingen al ga melden/vragen bij huidige werkgever. Houd liever alles op de vlakte tot nieuwe contract getekend.
Afijn, hardlopen! I'm off, niet hardlopen hoor, lunchen
Logisch! Veel succes, hoop dat ze aan je tegemoet kunnen komen. Ik duim weer
Op vrijdag 18 juli 2014 11:55 schreef Quoi het volgende: Ontheffing van de wet van Pijll mag je ook geheel zelfstandig besluiten
SPOILER
Als je 'm heul erg graag wil zou je nog het gesprek met je huidige werkgever aan kunnen gaan. Die begrijpen vaak ook wel dat mensen een goede kans niet willen laten schieten.
Ik heb vanmorgen mijn wekker gezet om lekker vroeg 60 minuten te dribbelen met 5 versnellingen van 1 minuut. Het ging best lekker, hoewel ik wel een joekel van een blaar onder mijn voet had. Dit weekend heb ik loodvrij. Maandag loop ik met de Rotterdam Running Crew over een golfbaan, daar heb ik al zin in
Even off topic, weet iemand hoe je je profiel kan aanpassen? Ik probeer al een poos aan te geven dat ik een vrouw ben in mijn profiel, maar ondanks dat ik alles aanpas en op gegevens wijzigen klik veranderd er niets.
Op vrijdag 18 juli 2014 13:09 schreef te-brengla het volgende: Even off topic, weet iemand hoe je je profiel kan aanpassen? Ik probeer al een poos aan te geven dat ik een vrouw ben in mijn profiel, maar ondanks dat ik alles aanpas en op gegevens wijzigen klik veranderd er niets.
Quoi gefeliciteerd! afzeggen kan altijd nog, maar vooralsnog heb je gewoon een nieuwe baan in the pocket!
Vanmorgen 3km gelopen( maximale wat ik even mag van de fysio); half tien weggegaan en ondanks super-sloom toch vreselijk hard gezwoten! Warm zat!
O, en mijn streeftijd voor de HM is 2.34... En ook al zou het 2.45 worden ben ik nog steeds rete-trits op mezelf.. Maar ik begrijp dat ik mijn plannen beter in de prullenbak kan gooien
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Op vrijdag 18 juli 2014 13:47 schreef E.T. het volgende: Quoi gefeliciteerd! afzeggen kan altijd nog, maar vooralsnog heb je gewoon een nieuwe baan in the pocket!
Vanmorgen 3km gelopen( maximale wat ik even mag van de fysio); half tien weggegaan en ondanks super-sloom toch vreselijk hard gezwoten! Warm zat!
O, en mijn streeftijd voor de HM is 2.34... En ook al zou het 2.45 worden ben ik nog steeds rete-trits op mezelf.. Maar ik begrijp dat ik mijn plannen beter in de prullenbak kan gooien
Niet in de prullenbak gooien, gewoon voor gaan! En het beste argument is: mensen die van nature niet zo snel zijn, zijn echt bikkels want lopen veel langer op een bepaalde intensiteit. Voor ons stervelingen is het uberhaupt een hele andere inspanning dan voor Kenianen die in 1.03 een HM afraffelen.
Maar ik zou wel even de limiet checken voor de HM die je gaat lopen, waar ik tot nu toe gelopen heb was dat vaak 2.30
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Wanneer en welke HM wil je gaan lopen ET? De limiet voor de halve marathon van Enschede was/is ook 2:30, dus wellicht handig om even te kijken of en wat de limiet is.
Gewoon trails gaan lopen, die hebben langere HMlimieten.
Ach, mijn 5.13 was ook niet 'verwacht'; m'n training had me een andere tijd 'beloofd', en het was even omschakelen toen het weer omschakelde. Maar toen ik dat eenmaal gedaan had was 't wel prima zo. En de komende M's die ik wil lopen zijn allemaal zware trail-dingen waarbij zelfs de winnaars er 3.50 over doen. Dus ach... ! Wegwedstrijdje afgelopen woensdag liet me ook maar weer meer en meer zien hoeveel meer ik geniet van 'georganiseerd door de natuur hobbelen', dus daar ligt mijn focus gewoon, soms is een PR leuk! Tof! Maar over het algemeen heb ik zoveel meer plezier als ik gewoon op gevoel kan rennen en genieten.
Op vrijdag 18 juli 2014 13:47 schreef E.T. het volgende: Quoi gefeliciteerd! afzeggen kan altijd nog, maar vooralsnog heb je gewoon een nieuwe baan in the pocket!
Geen enkele reden om niet trits te zijn dan In de uitslagen van vorig jaar van de Rottemerenloop staat iemand met een tijd van 2:51, dus dat lijkt geen probleem te zijn. Er hoeft volgens mij ook niet veel verkeer afgezet te worden, dus dat is wat anders dan bij een wedstrijd in een grote stad.
Op vrijdag 18 juli 2014 13:52 schreef Voccar het volgende: Wanneer en welke HM wil je gaan lopen ET? De limiet voor de halve marathon van Enschede was/is ook 2:30, dus wellicht handig om even te kijken of en wat de limiet is.
Doorgaans gaat die 2,5 uur pas in als de laatste over de start gegaan is (ergo met wat vooraan starten heb je dan een paar extra minuten)
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Doorgaans gaat die 2,5 uur pas in als de laatste over de start gegaan is (ergo met wat vooraan starten heb je dan een paar extra minuten)
Behalve dat je met verder naar voren starten de mensen die sneller willen "in de weg loopt". Hoewel er altijd wel het nodige ingehaald wordt aan het begin van een wedstrijd, hoeft dat natuurlijk niet bewust meer gemaakt worden dan nodig. Bovendien zijn de paar minuten die je daar wel of niet mee wint meestal niet de minuten die er voor zorgen dat je wel of niet over de limiet gaat. Er zijn maar weinig wedstrijden waar de start langer dan een paar minuten duurt.
Iedereen heeft zijn/haar eigen limieten, en als gevolg daarvan ook zijn/haar doelen.
Als het gaat over het voltooien van een HM/M denk ik dat de enige eis die je jezelf moet stellen is dat je hem kan rennen (een stukje wandelen moet kunnen lijkt me). Als je daarmee 'maar' op 6 km/u uit komt, boeien!