Sky: Live updatesquote:Israel start grondoffensief
Israël is een grondoffensief in de Gazastrook begonnen. In een gezamenlijke verklaring zeggen premier Netanyahu en minister Yaalon van Defensie dat het leger tunnels tussen Gaza en Israël moet vernietigen.
Volgens verscheidene media zijn tanks van het Israëlische leger de grens met Gaza overgestoken. Daarvoor werden zware luchtaanvallen uitgevoerd.
Netanyahu en Yaalon zeggen dat Israël moet handelen om de eigen burgers te beschermen. Met het offensief moeten Hamas en andere terreurgroepen "serieus worden getroffen".
Later meer
twitter:PalestineSocial twitterde op donderdag 17-07-2014 om 21:56:54#BREAKING :#Gaza, minutes ago.#GazaUnderAttack #palestine_defends http://t.co/QQz1Dg8ig3 reageer retweet
Of het nu terecht is of niet, wie er nu ook goed of slecht is: het lijkt me nu zo angstaanjagend om Gaza-bewoner te zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:13 schreef Nintex het volgende:
Live feed van de Skyline:
http://rt.com/on-air/israel-military-operation-gaza/
Het lijkt nog relatief rustig.
Mmmm... een bezetting geloof ik niet in, maar dit zouden wel goede acties zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:57 schreef Nibb-it het volgende:
"The prime minister and the defense minister have ordered the IDF to begin a ground operation in order to damage the underground tunnel terrors constructed in Gaza leading into Israeli territory. Such a tunnel was used earlier this morning by Hamas terrorists to enter Israeli territory, with intent to case massive harm to Israeli civilians.'' (Ha'aretz)
Klinkt als relatief kleinschalig ingrijpen.
Betrouwbaar?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:08 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]twitter:PalestineSocial twitterde op donderdag 17-07-2014 om 21:56:54#BREAKING :#Gaza, minutes ago.#GazaUnderAttack #palestine_defends http://t.co/QQz1Dg8ig3 reageer retweet
Kunnen wij ons geen voorstelling bij maken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:15 schreef Roceco het volgende:
[..]
Of het nu terecht is of niet, wie er nu ook goed of slecht is: het lijkt me nu zo angstaanjagend om Gaza-bewoner te zijn.
Ik zie ze er zelfs toe in staat dat ze eigen kinderen afschieten en daar Israel de schuld van geven. Ik sta bij dat schorrie morrie nergens meer van te kijken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
Mmmm... een bezetting geloof ik niet in, maar dit zouden wel goede acties zijn.
Elke keer weer is het afwachten wie van de twee partijen zich het best heeft voorbereid en hoe dat uitpakt. Wat dat betreft zijn de confrontaties tussen Israël en Hezbollah veel 'interessanter' (en ongewenster); omdat Hezbollah militair veel capabeler is dan Hamas en de andere terreurgroepjes. Het IDF heeft daar flinke steken laten vallen in 2006, voornamelijk door eigen schuld (ze hadden net hun doctrine omgebouwd naar iets volstrekt onbegrijpelijks), maar toch ook omdat Hezbollah veel beter was voorbereid dan Israël.
In ieder geval zal hopelijk het aantal burgerdoden/menselijke schilden hierdoor afnemen, tenzij Hamas burgers die tunnels insturen...
Tja, lastig te zeggen vanaf hier. Lijkt me wel.quote:
Dat lijkt me sterk. Dat ze met lijken slepen voor de TV bij tijd en wijle, is al erg genoeg. En kinderen opvoeden/brainwashen met die ziedende haat is sowieso verkapte kindermishandeling.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:18 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Ik zie ze er zelfs toe in staat dat ze eigen kinderen afschieten en daar Israel de schuld van geven. Ik sta bij dat schorrie morrie nergens meer van te kijken.
Welke van de twee partijen, je verduidelijkt het met deze term niet echtquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ha, zijn die terroristen weer een grondoffensief begonnen?
Ja, maar het IDF was er op tijd bij (zie het filmpje bovenaan dit artikel).quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ha, zijn die terroristen weer een grondoffensief begonnen?
'Israël' natuurlijk. Elk mens met een goed verstand weet dat dat bedoeld wordt met terroristen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Welke van de twee partijen, je verduidelijkt het met deze term niet echt
Ik weet niet wat jij onder "goed verstand" verstaat...quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:23 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
'Israël' natuurlijk. Elk mens met een goed verstand weet dat dat bedoeld wordt met terroristen.
SKYquote:An official statement from the office of Prime Minister Benjamin Netanyahu said: "The prime minister and defence minister have instructed the IDF to begin a ground operation tonight in order to hit the terror tunnels from Gaza into Israel."
Dat leg ik toch uit? Kun je niet lezen?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder "goed verstand" verstaat...
quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:18 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Ik zie ze er zelfs toe in staat dat ze eigen kinderen afschieten en daar Israel de schuld van geven. Ik sta bij dat schorrie morrie nergens meer van te kijken.
Nou ik had hem ook wel begrepen hoor.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:23 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
'Israël' natuurlijk. Elk mens met een goed verstand weet dat dat bedoeld wordt met terroristen.
Het enige dat ze kunnen doen is alles afschieten wat ze hebben; gereguleerd om niet alles in één keer te lanceren, om de wereld te laten zien dat "het geen effect heeft".quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:25 schreef Roceco het volgende:
Vraag me af hoe Hamas zich gaat verdedigen nu ze weten wat gaat komen... Gaan ze de tunnels in of een stadsguerilla?
Die kinderen zien zelf al dat ze met volle haat tegen hun bezetters moeten opgroeien, zo raar is dat niet. Als je onderdrukt wordt, kan een kind van 4 dat nog snappen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:26 schreef klawie het volgende:
Iedereen die zegt dat de oalestijnen hun kinderen opvoedeb met haat heeft zeker nog nooit de aflevering van tegenlicht gezien
Inderdaad... Stadsguerilla is het veiligst, maar directe confrontatie zou een krijgsgevangenen die een paar 100 strijders waard is kunnen opleveren... Ben idd ook benieuwd wat er gaat gebeuren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:27 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het enige dat ze kunnen doen is alles afschieten wat ze hebben; gereguleerd om niet alles in één keer te lanceren, om de wereld te laten zien dat "het geen effect heeft".
Of de terreurgroepen de tunnels ook actief gaan verdedigen weet ik niet; lijkt me zelfmoord tegen Israëlische 'regulars', maar ja... dat weet je bij die verknipte lui nooit... Ik denk eerder dat ze de tunnels van boobytraps hebben voorzien. Het wordt spannend dus...
Je legt niets uit; je maakt een drogreden (bewijs per intimidatie).quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat leg ik toch uit? Kun je niet lezen?
Luchtalarm of sirenes hoor ik duidelijk goed op 505quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:28 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zit te kijken. Lijkt tamelijk betrouwbaar, ja.
Buj tegenlicht was een een klein kut kind dat stenen gooide op een palesteins huis en hun uitschold voor stinkerds wie is dan de haat dragende??????quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Die kinderen zien zelf al dat ze met volle haat tegen hun bezetters moeten opgroeien, zo raar is dat niet. Als je onderdrukt wordt, kan een kind van 4 dat nog snappen.
Dat is een mening die jou is toegedaan. Denk dat niet iedereen zich daar in zal kunnen vinden.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:29 schreef Karrs het volgende:
Bovendien noem je Israël de terrorist hier; dat slaat natuurlijk nergens op. Maar dat idee had je zelf misschien al.
Beide partijen komen wel voor die term in aanmerking.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Welke van de twee partijen, je verduidelijkt het met deze term niet echt
Dat weet ik wel zeker.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is een mening die jou is toegedaan. Denk dat niet iedereen zich daar in zal kunnen vinden.
Ha, hier kan ik me wel in vinden. Duivels conflict....quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Beide partijen komen wel voor die term in aanmerking.
Ik zeg in dezelfde regel dat mensen met een goed verstand weten dat Israël de enige terroristen zijn. Blijkbaar moet je een cursus lezen volgen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je legt niets uit; je maakt een drogreden (bewijs per intimidatie).
Bovendien noem je Israël de terrorist hier; dat slaat natuurlijk nergens op. Maar dat idee had je zelf misschien al.
Natuurlijk wel; op het geweld wat door Israël niet geschuwd wordt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:29 schreef Karrs het volgende:
Bovendien noem je Israël de terrorist hier; dat slaat natuurlijk nergens op.
Eerst zien, dan geloven. Laten we hopen dat ze niet zo gek zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Dat ze met lijken slepen voor de TV bij tijd en wijle, is al erg genoeg. En kinderen opvoeden/brainwashen met die ziedende haat is sowieso verkapte kindermishandeling.
Maar ze doodschieten voor Pallywood? Hoe gek ze ook zijn, het blijven mensen die voor een doel vechten en daar hoort het opzettelijk doden van kinderen niet bij. Ze zijn Magda Goebbels niet.
Kon de goede benaming ff niet vinden, ik bedoel zo'n ding waarmee aangegeven wordt waar geschoten moet wordenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat zijn dat precies? Lijken op Iron Dome onderscheppingen maar we kijken nu toch naar Gaza?
Dat zijn flaresquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:34 schreef Bitterlemon het volgende:
Zijn dat nou raketten of flares? Ik neem aan dat het flares zijn.
Edit: die gaan wel heel langzaam voor raketten ja.
Ahh okay, duidelijk!quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:35 schreef Roceco het volgende:
[..]
Kon de goede benaming ff niet vinden, ik bedoel zo'n ding waarmee aangegeven wordt waar geschoten moet worden(flare ja)
100% mee eensquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik zeg in dezelfde regel dat mensen met een goed verstand weten dat Israël de enige terroristen zijn. Blijkbaar moet je een cursus lezen volgen.
Als een kind in elkaar getrapt wordt door een volwassen, en dat kind probeert terug te schoppen, kies je toch ook niet de kant van de volwassen
Nee al dat vermoorden van onschuldige burgers, bombarderen van civiele gebouwen, huizen, onderdrukken is geen terrorisme![]()
Kom uit die gare zionistische tunnelvisie van je joh.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik zeg in dezelfde regel dat mensen met een goed verstand weten dat Israël de enige terroristen zijn. Blijkbaar moet je een cursus lezen volgen.
Als een kind in elkaar getrapt wordt door een volwassen, en dat kind probeert terug te schoppen, kies je toch ook niet de kant van de volwassen
Nee al dat vermoorden van onschuldige burgers, bombarderen van civiele gebouwen, huizen, onderdrukken is geen terrorisme![]()
Kom uit die gare zionistische tunnelvisie van je joh.
Goeie flitsen?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Paar keer goeie flitsen aan de horizon.
Ahhhhh dus als ik je kapot trap en zeg dat het per ongeluk ging maakt dat niet uit.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:34 schreef Karrs het volgende:
Zolang Israël geen bewuste random aanslagen pleegt op burgers van Palestina, met als achterliggende reden de Palestijnen dood te willen, kan ik Israël met de beste wil ter wereld niet terroristisch noemen.
Hamas en de andere terreurgroeperingen om dezelfde reden natuurlijk wel.
Dat is mijn mening en daarmee mag u het doen. Laten we terug on-topic gaan, want de shit gaan inderdaad los...
Doe eens rustig joh.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:39 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Ahhhhh dus als ik je kapot trap en zeg dat het per ongeluk ging maakt dat niet uit.
Gelukkig woon ik niet in Israel.
Tering wat een domme logica heb jij.____!
Denk eerder voor verlichting.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:35 schreef Roceco het volgende:
[..]
Kon de goede benaming ff niet vinden, ik bedoel zo'n ding waarmee aangegeven wordt waar geschoten moet worden(flare ja)
Bij mij Engels? Euronews heet de zenderquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Alleen commentaar van Fransozen.
Nee, vermoeiend. En bedtijd. Nog 8 nachtjes en dan ga ik naar Israelllllllllllllllllquote:
Ja, dit was wel erg ouderwets geweest idd, Pfadfinder/luftwaffe achtig bijnaquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Denk eerder voor verlichting.
De IDF kennende zullen ze hun doelen wel markeren met peppie laser of gps.
Als dat zo was dan had je niks gezegd, dit is meer een reactie uit onmacht.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:42 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Nee, vermoeiend. En bedtijd. Nog 8 nachtjes en dan ga ik naar Israelllllllllllllllll
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:22 schreef TeenWolf het volgende:
Dat neergeschoten vliegtuig boven de Oekraïne is voor de Israëli's een leuke afleiding om er ongestoord nu op los te moorden.Doorzichtige huftertjes dat het zijn.
Ik dacht dat het zielige mensen waren die de hele dag in angst voor terroristen moeten leven.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:25 schreef TeenWolf het volgende:
[ afbeelding ]
Deze keer zullen ze ook weer de stoeltjes er bij pakken om de bombardementen te zien, soort Pathe maar dan anders .
Als je buiten zit kun je de terroristen makkelijker zien aankomen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik dacht dat het zielige mensen waren die de hele dag in angst voor terroristen moeten leven.
Hoe heet de aflevering of heb je een linkje?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:26 schreef klawie het volgende:
Iedereen die zegt dat de oalestijnen hun kinderen opvoedeb met haat heeft zeker nog nooit de aflevering van tegenlicht gezien
Tuurlijk joh.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:22 schreef TeenWolf het volgende:
Dat neergeschoten vliegtuig boven de Oekraïne is voor de Israëli's een leuke afleiding om er ongestoord nu op los te moorden.Doorzichtige huftertjes dat het zijn.
Alsjeblieft, maak het je gemakkelijk, drankje en popcorn erbij?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Tuurlijk joh.
Ze komen ook weer uit alle hoeken en gaten gekropen, he. Effe binnenmarcheren, luidkeels een mening verkondigen, plaatjes plempen, mensen met een andere meningen nog even uitschelden en weer weg.
Ja, lekker!quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:45 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Alsjeblieft, maak het je gemakkelijk, drankje en popcorn erbij?
[ afbeelding ]
Komt eraan, jij zit op rij 14.quote:
En wij maar 15 euro voor slechte films in IMAX betalenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:25 schreef TeenWolf het volgende:
[ afbeelding ]
Deze keer zullen ze ook weer de stoeltjes er bij pakken om de bombardementen te zien, soort Pathe maar dan anders .
Nou, compleet los... het is geen Stalingrad.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die gaan een nacht compleet los daar...
Het zou wel passen in de vergelijkingen met Gaza als concentratiekamp. De moderne mens overdrijft graag lijkt het.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:57 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nou, compleet los... het is geen Stalingrad.
00:15 A.M. Cabinet approves recruitment of 18,000 additional reserves. (Gili Cohen) - Ha'aretzquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef Nibb-it het volgende:
11:54 P.M. Israeli army to request cabinet to green light the recruitment of 18,000 more reserves in case the ground operation in Gaza is expanded. (Gili Cohen) - Ha'aretz
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:07 schreef El_Matador het volgende:
Gaza gaat ook "lekker" zie ik... Kankerisraeli's
Dat wijf onderaan de fotoquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:25 schreef TeenWolf het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zouden Israëlische steden eruit zien zonder Iron Dome.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:22 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dat wijf onderaan de fotoWat een misselijkmakende foto...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit gaat toch nergens meer over...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |