abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:41:40 #1
431079 Alberto_Contador
Doorzetten tot je neervalt!
pi_142413180
In etappe 13 van de Tour 2014 rijden de renners van Saint-Etienne naar wintersportoord Chamrousse.

197,5 kilometer schoon aan de haak en een aankomst bergop na een klim van 18,2 kilometer.

Parijs-Nice en vertrekplaats Saint-Etienne zijn goede vrienden. Al 58 keer kwam de race naar de zon er aan. Ook de Tour komt graag buurten, sinds 1950 al 22 keer. Geminiani, Bobet, Hinault, Herrera en Zoetemelk wonnen er, en meest recent (2008) versloeg Marcus Burghardt zijn vluchtmakker Carlos Barredo er in een sprint-à-deux.

Vandaag vertrekken de renners in de stad aan de Loire waar de Tour gisteren arriveerde en ze duiken direct een afdaling van een kilometer of tien in. Dan gaat het weer omhoog en na 26 kilometer fietsen bereiken ze de Col de la Croix de Montvieux (812 meter). De klim zelf is 8 kilometer lang en stijgt gemiddeld met 4,1%, goed voor het label 3e-categorie.

Na weer een afdaling volgt er een heuvelachtig parcours van een slordige 130 kilometer naar Grenoble. Daar starten de renners morgen, vandaag rijden ze erlangs. Maar dan hebben ze al wel de Col de Palaquit (1.154 meter, 1e-categorie) gehad. Deze beklimming start op 64 kilometer van de meet en is ronduit grillig te noemen, met stijgingspercentage die schommelen tussen de 3% en 11,7% en er is ook nog een sector die 2 kilometer lang in dalende lijn is. Moeilijk in je ritme komen dus.

Aan de andere kant van de berg ligt Grenoble op 229 meter. De renners kunnen kort op adem komen voordat het slotstuk van de dag op hen wacht: de klim naar Chamrousse (buitencategorie). Het skioord ligt op 1.730 meter. Officieel begint de bestijging in Uriage-les-Bains, op 413 meter, en dan is hij 18,2 kilometer lang (bij een gemiddeld stijgingspercentage van 7,3%). Maar eigenlijk start het klauterwerk al eerder en zo geteld rijden de renners 28 kilometer omhoog voor ze in Chamrousse over de meet komen.

Na het eerste opwarmertje van de dag wacht de Col de la Palaquit:



Om vervolgens de allereerste HC-col van deze Tour te krijgen:



Gaan we vuurwerk zien? Wat doen de Nederlanders en Belgen? Openen we de aanval op de andere klassementsrenners? Is Nibali nog zo extreem goed als de eerste week? Laat het een waar spectakel worden.













Saint-Étienne

In spring time, the capital of Forez is a frequent host to Paris-Nice, a race that has stopped there 58 times. Generally featured in the first part of the race to the sun, Saint-Etienne has often witnessed bunched sprint finishes on the Cours Fauriel, won by several Tour Green Jersey winners including Rik Van Looy, Rudy Altig, Eddy Merckx, Franco Bitossi, Freddy Maertens, Sean Kelly or Eddy Planckaert. Recently in 2008 Kjell Carlström became the first stage winner from Finland, while Sylvain Chavanel captured his first leader's jersey there.

https://fr-fr.facebook.co(...)89tienne/97759237478
www.twitter.com/saint_etienne_

Stage town for the 25th time
Loire (42)
Population : 180,000 inhabitants (Stéphanois), 400,000 inhabitants in the 45 communes of the agglomeration community of Saint-Étienne Métropole

Economy : Global headquarters of Casino, largest private company in the Rhône Alpes region

Culture : Comédie de Saint-Étienne (National dramatic centre, founded by Jean Dasté in 1947), Museum of the Mine, Museum of Art and Industry (weapons, cycles et ribbon collection). Festivals: Piano Passion, New Century, Massenet International Biennial, Celtic Rocks (music and dance)

Sport : athletics (club Coquelicot 42), tir à la sarbacane (blowpipe) (regional discipline with about 350 enthusiasts), water sports at Saint-Victor-sur-Loire (sailing school, marina, boat cruises), hiking, mountain biking, skiing and via ferrata (climbing route) in the Regional Nature Park of Pilat. Events: SaintéLyon (foot race largely at night between the two towns), BMX Indoor international

Specialities : apples and blueberries from Pilat, ribbonry and medical textiles

Sustainable Development : the oldest tramway in France, created in 1881

Labels : City of Art and History for its industrial heritage from the XIX and XX centuries, UNESCO City of design, Child Friendly Town



Chamrousse

While the resort has already welcomed the Tour for the finish of a time-trial in 2001, it is also often visited by the skiing champions from the Grenoble area. Marion Josserand, bronze medallist at the 2010 Vancouver Olympics in Skicross often trains in Chamrousse. Situated in the Vizille Canton, the common reminds us of a former Tour Polka Dot Jersey winner, Thierry Claveyrolat, also known as the Vizille Eagle.

www.facebook.com/chamrousse
instagram.com/chamrousse38



Stage town for the 2nd time
Commune of Isère (38). Mountain resort

Population : 460 inhabitants (Chamroussiens), 97,500 inhabitants in the 47 communes of the Grésivaudan Community of Communes

Altitude : 1,400 metres 2,250 metres, 360° panorama with a view over Vercors, Chartreuse, Oisans and gateway to the Belledonne Massif

Economy : international tourism in winter and summer (50 businesses: restaurants, sports shops, services) 12,000 beds (3 hotels, 5 tourist residences, bed and breakfasts)

Culture : site of the Grenoble Olympic Games in 1968. Events : Festival Chamrousse en Piste, the first and only mountain street festival (5th edition, 2-4 August), oldest lumberjack competition (61st edition, 9-10 August)

Sport : in winter, 350 hectares for alpine skiing, 17 ski lifts, huge space for new snow, 40 km of pistes, snowshoeing, ice diving, snowmobiling, dog sledding. In
summer, hiking, mountain biking, climbing, ropes course, paragliding. Event : Chamrousse hill climb, stage in the French mountain car championships

Sustainable Development : several protected natural zones (Biotope and Natura 2000)
pi_142415348
Jullie moeten het morgen zonder mij doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator vrijdag 18 juli 2014 @ 03:12:59 #3
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_142428891
Etappe 13: Saint-Étienne - Chamrousse, 197 km

Het begint ondertussen wel een beetje sneu te worden voor Sagan. De achtste keer deze ronde dat hij in de top 5 endigt, maar nog geen enkele keer gewonnen. Zijn vierde tweede plaats. Uiteindelijk was aan de nieuwe geblokte Noor, de opvolger van Hushovd, niets te doen. 65 per uur, of je een emmer leeggooit.

Om Sagan te troosten krijgen we nu twee etappes in de bergen. Hoeft hij zich een keer niet te laten zien, maar kan hij rustig in het busje gaan zitten. Etappe 15 is weer de volgende kans voor hem en de andere sprinters. Nu dus maar eens de Alpen in. Hoewel dat pas aan het eind van de etappe daadwerkelijk gebeurt, eerst nog even het stuk tussen Saint-Étienne en de Alpen overbruggen. Een etappe van bijna 200 kilometer, waarvan de laatste 70 kilometer in de Alpen en de overige 130 kilometer door een relatief vlak deel van Frankrijk.




Saint-Étienne heeft het prima voor elkaar. Aankomstplaats en de volgende dag vertrekplaats. De eerste kilometers zijn in dalende lijn, maar na een kilometer of 10 moet er alweer geklommen worden. Een beklimming van de derde categorie, Col de la Croix de Montvieux. Bijna 8 kilometer aan 4%. Niet heel spannend, maar dat maakt verder ook niet veel uit, want in het begin van de etappe en met een kilometertje of 100 vlak voor de boeg zal hier ongetwijfeld niet veel gaan gebeuren. De col zal een muis baren.



Zoals gezegd, nu krijgen we 100 praktisch vlakke kilometers. We hebben de heuvels rond Saint-Étienne achter ons gelaten en gaan nu naar het oosten, richting de Alpen. Nog wel enkele hoogteverschillen, maar een naam mag het niet hebben. De tv hoef je hier niet echt voor aan te zetten, is mijn verwachting. Gewoon een beetje rustig koersen op weg naar de bergjes. Kopgroepje niet te ver weg laten rijden, beetje controleren. Genieten van de natuur, beetje kletsen. Niet echt heel interessant voor de kijker. Paar dorpjes passeren, La Côte-Saint-André is nog wel aardig. Is een château van Louis XI te vinden.



Voor de koers echt gaat beginnen moeten we wachten tot kilometer 134. In Saint-Égrève beginnen de renners aan een beklimming van de eerste categorie, Col de Palaquit. Dit is een tamelijk lange, onregelmatige klim. 14,1 kilometer, 6,1% gemiddeld. Zes procent, dat klinkt niet heel verschrikkelijk, maar de klim is dus onregelmatig. De klim begint zwaar, met een kilometer aan zeven procent, daarna twee kilometer boven de tien procent. Wat je daarna alleen krijgt is een stukje afdaling, van bijna twee kilometer. Vervolgens loopt het wat makkelijker omhoog, tot kilometer 8, waar het zwaarste stuk van de klim begint. Vier kilometer na elkaar, waar de percentages niet onder de acht procent komen. Zelfs een kilometer van bijna twaalf procent. De laatste twee kilometer van de beklimming zijn dan weer wat makkelijker, met zeven en vijf procent.



Toch zal deze klim vooral dienen om vast wat ballast overboord te gooien. Hier gaan we waarschijnlijk weinig aanvallen zien. Dat heeft een logische reden, de laatste beklimming is nog veel zwaarder. Hier gaan we de treintjes aan het werk zien en alle niet-klimmers zullen gelost worden, maar verder verwacht ik er niet al te veel van. Dit ding is enorm vervelend, maar de laatste beklimming is nog een stuk lastiger.



Boven op de Palaquit zijn er 152 kilometers afgelegd. De afdaling is er een van 13 kilometer. Beneden rijden de renners Grenoble binnen en gaan ze op weg naar de tussensprint. Deze is in Saint-Martin-d'Hères. Een stad in het departement Isère met 35.000 inwoners. Ontzettend lelijk, maar wel een goed uitzicht op de bergen.



Dan is het tijd voor de eerste klim van de buitencategorie, deze Tour. De Chamrousse. Een ontzettend lange klim, 18 kilometer. 7,1% gemiddeld. Deze klim is regelmatiger dan de vorige. Echt verschrikkelijk steile stukken zitten er niet tussen, twee kilometers aan 11%, maar verder blijft het netjes onder de 10%. De eerste kilometers van deze klim zijn eigenlijk het zwaarste. Het begint met twee kilometer aan meer dan acht procent, dan een kilometertje aan elf procent, om een paar kilometer verder de tweede kilometer aan elf procent te hebben. Na zeven kilometer heb je dan het zwaarste gehad. De elf kilometer daarna is 8,7% het zwaarste wat je nog gaat tegenkomen. Ook enkele makkelijke stukken, aan 5%.



Al met al een hele zware klim. Normaal gesproken is het zo dat een klim met het zwaarste gedeelte aan het eind ervoor zorgt dat alle renners wachten tot dat laatste gedeelte. Nu is het zwaarste gedeelte aan het begin van de klim, dus zou het kunnen dat renners dan al gaan aanvallen. Alleen loop je met de angsthazen van tegenwoordig het risico dat ze zo ver van de streep niet aan durven te vallen. Dan zorgen de zware kilometers dus alleen voor pijn in de benen, maar niet voor gaten. Tegen de tijd dat ze dan wel aan durven te vallen zijn de percentages misschien niet hoog genoeg om voor enorme verschillen te zorgen. Het kan zomaar zijn dat de hele klim in tempo wordt gereden en dat we pas op het laatste enkele aanvallen krijgen. Ik ben een beetje sceptisch. Toch zouden deze twee klimmen achter elkaar zeker voor verschillen moeten zorgen. Het is zeker niet makkelijk.



Chamrousse is een skigebied, waar de Tour voor de tweede keer is. De eerste keer was in 2001, toen er een MTT was, een klimtijdrit. De winnaar van deze tijdrit wordt niet genoemd op de site van de Tour. Dat heeft een reden, die winnaar is ook eigenlijk helemaal de winnaar niet meer. Lance Armstrong. Hij won tijdrit, 32 kilometer lang, met een minuut voorsprong op Ullrich. De nummer drie, Beloki, werd op anderhalve minuut gereden en de nummer vier, Robert Laiseka, werd zelfs op twee minuten gezet. Vino werd twaalfde op bijna vier minuten. Hij kan Nibali dus uitleggen hoe het in ieder geval niet moet. Natuurlijk is een klimtijdrit anders, zeker in die tijd, maar de verschillen zijn wel dusdanig groot dat we morgen wel wat kunnen verwachten. Misschien niet verschrikkelijk veel aanvallen, maar wel gewoon renners die er zwaar doorheen zakken.



Het wordt echt gruwelijk warm. Na al dat kutweer krijgen we nu zon, maar dan ook meteen heel veel zon. 35 graden, midden op de dag. Dat is een hele omslag, na zoveel regen en andere ongein. Veel drinken, anders gaat het mis, maar dat zullen de renners vast wel weten. Wind krijgen we niet echt. Dat had het vlakke tussenstuk eventueel nog interessant kunnen maken, maar is dus vrij onwaarschijnlijk. Nee, warm, verder niets.

Aangezien etappe 14 de koninginnerit is, krijgen we morgen misschien een kopgroepje dat de kans gaat krijgen. De favorieten sparen zich voor de zwaarste rit, is vaker voorgekomen. Toch denk ik dat er wel enkele ploegen zullen zijn die willen werken. Dan gaan we alsnog een strijd tussen de favorieten krijgen. Nibali is dan ongenaakbaar, maar verder is het afwachten wat er gaat gebeuren op de echte lange Alpencols.
1. Nibali. Ja, ongenaakbaar dus. Heeft natuurlijk geluk dat Froome en Contador uitgevallen zijn, maar is wel een stuk beter dan alle andere renners in koers, zodra het bergop gaat.
2. Pinot. Valt alleszins mee. Heeft helemaal niet zo'n indrukwekkend jaar achter de rug, maar is nu wel ineens heel erg goed. Bleef nog redelijk dicht in de buurt van Nibali op La Planche des Belles Filles.
3. Porte. Nog net niet zo goed als Froome, maar komt toch aardig in de buurt. Kan uiteindelijk best op het podium eindigen, want echt zwakke kanten heeft hij niet.
4. Valverde. Nu nog even vierde, het is wachten op de Pyreneeën. Movistar kennende gaat Piti ineens vlammen in de derde week. Heel normaal, eerst twee weken redelijk en dan een week top. Logisch.
5. König. Leopold König van de NetApp-ploeg. Beetje pech gehad met blessures en valpartijen dit jaar en ook in deze Tour, maar gaat er nu eindelijk doorkomen. Met een beetje geluk kan hij zelfs winnen, zoals in de Vuelta vorig jaar. Prima klimmertje, niets mis mee.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_142429182
*O* ^O^ *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 18 juli 2014 @ 07:12:24 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142430112
Wat is er mis met TS? Hij doet er toch ook z'n best voor?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 07:45:39 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142430304
Wat zonde dat ik vandaag voornamelikk in NWS zal zitten met alle crisissen, dit wordt een schitterende etappe, kan niet anders
Laffe huichelaar
pi_142430326
Lueken etapen vandag jongons
pi_142430927
Mooie rit en goede info van RR en Bertje hierboven, hopelijk ben ik nog op tijd terug voor de laatste col. Hele week vrij, tijdens de twee mooiste etappes aan het werk :')
Who's your Stannis?
pi_142431232
Niet de Wielerprono voor vandaag vergeten hè ;)

Deadline om 12h10

SPT / Wielerprono 2014 #5: Met het begin van de ronde van Frankrijk
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 18 juli 2014 @ 09:19:31 #10
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_142431642
Goeden topic.
pi_142431663
Jammer dat er pas om 14:10 uitzending is
pi_142431702
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 09:20 schreef Paxcon het volgende:
Jammer dat er pas om 14:10 uitzending is
Gaat tot een uur of vier toch niks aan zijn. Minstens.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 18 juli 2014 @ 09:24:44 #13
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_142431763
Benieuwd of Bokkema de verwachtingen van de afgelopen dagen kan waarmaken .
  vrijdag 18 juli 2014 @ 09:28:17 #14
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_142431833
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 09:24 schreef kibo het volgende:
Benieuwd of Bokkema de verwachtingen van de afgelopen dagen kan waarmaken .
Ergo: De verwachtingen dat hij er geheel doorheen zakt?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 18 juli 2014 @ 09:31:26 #15
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_142431891
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 09:28 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ergo: De verwachtingen dat hij er geheel doorheen zakt?
Hijzelf en zn omgeving klonken behoorlijk positief gisteren ....
  vrijdag 18 juli 2014 @ 09:39:18 #16
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_142432046
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 09:31 schreef kibo het volgende:

[..]

Hijzelf en zn omgeving klonken behoorlijk positief gisteren ....
Dat is vaak foute boel. :{
pi_142432076
Hup Pinot _O_

Zal op dat klimmetje van derde categorie wel een groep wegrijden. Benieuwd of Purito meegaat, of dat ie zich op morgen richt. Anyway, hoop dat de kopgroep binnen schot gehouden wordt.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 10:05:28 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142432675
Mollema wordt gewoon weer lekker onzichtbaar negende of zo.. Maar natuurlijk mag hij me gaan verrassen :+
pi_142432781
Arme TS wordt gemolesteerd door een pareltje van Rellende Rotscholier _O-
pi_142432882
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 10:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mollema wordt gewoon weer lekker onzichtbaar negende of zo.. Maar natuurlijk mag hij me gaan verrassen :+
Dat lijkt me in deze etappe een keurige klassering. Verwacht niet veel vuurwerk, dus dat zou betekenen dat hij gewoon met de favorieten mee gaat.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 18 juli 2014 @ 10:13:31 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_142432917
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 07:12 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er mis met TS? Hij doet er toch ook z'n best voor?
Doel je op het feit dat R_R zijn "OP" alsnog post, of op eventueel verwijderde haatposts?

Dat laatste is natuurlijk onzin (met haatposts gaan komen, bedoel ik uiteraard), ook al zijn wij autisten inmiddels zo gewend aan de pareltjes van R_R dat we nu geen etappe meer zonder kunnen _O_

Nou ja, mooie etappe vandaag denk ik, hoewel het inderdaad ook zo kan zijn dat het gewoon een saaie slotklim wordt, ben er bij nader inzien toch een beetje bang voor ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 18 juli 2014 @ 10:41:40 #22
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_142433813
Etappe met een mooi slot. Die Palaquit ken ik toevallig, erg onregelmatige klim inderdaad. Ik was gelukkig met de auto ;) erg mooi daar :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_142434089
Vanmiddag vrij genomen :D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142434139
Vreemd dat die sprint na de eerste zware berg ligt, dat heeft zo helemaal geen nut. Na ca. 125 km. voor die eerste berg kon er nog om gestreden worden door de sprinters waardoor de aanloop wat zwaarder wordt.
pi_142434893
11:11 uur
Wielrenners betuigen medeleven

De Nederlandse Belkin-ploeg rijdt vandaag in de Tour de France met rouwbanden om, als teken van medeleven met de nabestaanden van de slachtoffers. De coureurs van Giant-Shimano zullen een zwart strikje op het shirt dragen. Veel renners hebben via Twitter hun medeleven betuigd. Bij de start in Saint-Étienne wordt één minuut stilte in acht genomen.
pi_142435269
Vanmiddag op Nederland 2. Op 1 zijn er extra journaals.
leven zoals het leven is
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:30:28 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142435399
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:16 schreef FredWielergek het volgende:
11:11 uur
Wielrenners betuigen medeleven

De Nederlandse Belkin-ploeg rijdt vandaag in de Tour de France met rouwbanden om, als teken van medeleven met de nabestaanden van de slachtoffers. De coureurs van Giant-Shimano zullen een zwart strikje op het shirt dragen. Veel renners hebben via Twitter hun medeleven betuigd. Bij de start in Saint-Étienne wordt één minuut stilte in acht genomen.
Vind ik netjes
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_142435640
Kruiswijk of El Tie Die, zou mee moeten springen eigenlijk ^O^
pi_142435767
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:36 schreef Roceco het volgende:
Kruiswijk of El Tie Die, zou mee moeten springen eigenlijk ^O^
Ik heb dat liever morgen, eigenlijk. :)
leven zoals het leven is
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:40:48 #30
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_142435781
Vandaag trouwens 19 jaar geleden dat Fabio Casartelli om het leven kwam in de afdaling van de Portet d'Aspet. Ook zo'n dag die je nooit zal vergeten.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:42:28 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_142435836
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 10:09 schreef Roceco het volgende:
Arme TS wordt gemolesteerd door een pareltje van Rellende Rotscholier _O-
TS heeft wel het tijdsschema gepost, waarvoor hulde! :)
pi_142435855
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:42 schreef Blik het volgende:

[..]

TS heeft wel het tijdsschema gepost, waarvoor hulde! :)
Dit. Grote meerwaarde.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:50:35 #33
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_142436169
Ze finishen iedere dag rond de klok van half 6 he. :P
pi_142436259
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:50 schreef Van_Poppel het volgende:
Ze finishen iedere dag rond de klok van half 6 he. :P
Wel of geen Buren, is toch elke dag een soort wedstrijd in een wedstrijd. :P
pi_142436266
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:50 schreef Van_Poppel het volgende:
Ze finishen iedere dag rond de klok van half 6 he. :P
Ja. Of om vijf uur al, of pas na zessen. En wanneer beginnen ze aan de slotklim? Lijkt me meer dan waardevolle informatie voor mensen die wat eerder naar huis gaan om het slot te kunnen zien ;).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_142436277
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Wel of geen Buren, is toch elke dag een soort wedstrijd in een wedstrijd. :P
En dit natuurlijk _O-.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_142436293
Op de laatste klim zijn er 50 punten te verdienen en op de klim ervoor 10. Blijf het raar vinden dat systeem. :{
leven zoals het leven is
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:55:07 #38
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142436365
Purito kan zich dus beter inhouden tot de laatste berg en dan gaan voor zijn eigen kansen..
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:55:24 #39
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_142436381
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja. Of om vijf uur al, of pas na zessen. En wanneer beginnen ze aan de slotklim? Lijkt me meer dan waardevolle informatie voor mensen die wat eerder naar huis gaan om het slot te kunnen zien ;).
Klopt. :)

Houd er wel rekening mee dat ze in het tijdschema uit gaan van een constante snelheid. In de praktijk rijden ze bergop iets langzamer en bergaf iets sneller. :P
pi_142436421
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Klopt. :)

Houd er wel rekening mee dat ze in het tijdschema uit gaan van constante snelheid. In de praktijk nrijden ze bergop iets langzamer en bergaf iets sneller. :P
Haha ja tuurlijk. Maar het is een mooie indicatie. Maandag was ik precies op tijd voor de voorlaatste klim thuis.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:56:45 #41
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_142436444
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:53 schreef Jason22 het volgende:
Op de laatste klim zijn er 50 punten te verdienen en op de klim ervoor 10. Blijf het raar vinden dat systeem. :{
Ze willen op die manier voorkomen dat een nobuddie de bolletjestrui pakt.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:57:15 #42
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_142436471
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_142436540
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:57 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Belkin, Giant en Westra expres naar voren gehaald?

In ieder geval een mooi gebaar.
pi_142436645
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:56 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ze willen op die manier voorkomen dat een nobuddie de bolletjestrui pakt.
Dat begrijp ik, maar ik vind het verschil tussen de eerste en HC categorie te groot.
leven zoals het leven is
pi_142436706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik vind het verschil tussen de eerste en HC categorie te groot.
In principe is dat het niet (10-25 is best reëel lijkt me), maar die dubbele punten bij aankomst bergop zorgen voor dat inderdaad veel te grote verschil.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:06:19 #46
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_142436838
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

In principe is dat het niet (10-25 is best reëel lijkt me), maar die dubbele punten bij aankomst bergop zorgen voor dat inderdaad veel te grote verschil.
Is gedaan zodat je geen koekenbakker van een klein frans kutploegje als bergkoning krijgt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_142436881
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Is gedaan zodat je geen koekenbakker van een klein frans kutploegje als bergkoning krijgt.
Charteaugod
pi_142437131
Ze zijn vertrokken, wie gaat als eerste weg?
pi_142437174
Mooi weerzien met Grenoble vanmiddag. Een half jaar met veel plezier daar gestudeerd ^O^
Prima stad te midden van de Alpentoppen.

Ik ben benieuwd hoe ze precies rijden van onderaan de afdaling van de Palaquit tot de voet van Chamrousse.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:16:40 #50
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142437289
Zo. Leuke bulten vandaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')