Gelijke rechten? Ja op papier en voor hoe lang? Het was in 1955 dat Rosa weigerde op te staan en MLK is in 1968 vermoord. Dus dat met eeuwen geleden valt nou ook wel mee. Maar alsof het allemaal niet erg meer is omdat het "eeuwen" geleden gebeurde. Ach op die manier is het ook niet erg dat Israël een onafhankelijk staat werd. Het is immers eeuwen geleden.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:28 schreef IPA35 het volgende:
Jij: Nee. Bovendien gebeurde dit eeuwen geleden en zijn dit nu landen waarbij alle inwoners gelijke rechten hebben. Er zijn op dit moment geen miljoenen mensen uit die landen die in ballingschap leven of onder militaire overheersing.
Je bent niet echt bewust van je omgeving.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:28 schreef IPA35 het volgende:
Jij: Vooralsnog trachten de immigranten hier nog geen eigen staat te stichten en de inheemse bevolking te verdrijven.
Wat lul je nou? Je had het toch over de inheemse bevolking?quote:Op zondag 27 juli 2014 13:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Gelijke rechten? Ja op papier en voor hoe lang? Het was in 1955 dat Rosa weigerde op te staan en MLK is in 1968 vermoord. Dus dat met eeuwen geleden valt nou ook wel mee. Maar alsof het allemaal niet erg meer is omdat het "eeuwen" geleden gebeurde. Ach op die manier is het ook niet erg dat Israël een onafhankelijk staat werd. Het is immers eeuwen geleden.
Miljoenen mensen landen die in ballingschap leven of onder militaire overheersing.Over welke miljoenen mensen heb je het?
Ok Geert.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Je bent niet echt bewust van je omgeving.
1 - Als jij voor het gemak ook alle immigranten onder inheemse bevolking plaatst, kan ik dat ook.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:38 schreef IPA35 het volgende:
Wat lul je nou? Je had het toch over de inheemse bevolking?
Je draait gewoon.
ja sorry, ik dacht een interessante discussie, maar ik botste weer eens tegen een Jodenhater.quote:Lees de OP nog eens, dit topic is niet bedoeld om de geschiedenis van verschillende landen dunnetjes na te lopen.
Ok Alexanderquote:Ok Geert.
Palestijnen zijn geen immigranten. Dat is dus wat ik zeg, jij claimt dit soort bullshit.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
1 - Als jij voor het gemak ook alle immigranten onder inheemse bevolking plaatst, kan ik dat ook.
Het leed is daar al geleden maar in ieder geval zijn indianen vandaag de dag gelijke burgers.quote:2 - Oh, je wilt het echt alleen over de indianen hebben? De inheemse bevolking die pas is uitgeroeid en bestolen? Iets dat in de verste verte nog niet lijkt op Palestina/Israël.
Ik heb een diepe minachting voor D66 anders.quote:Ok Alexander
ja je gelooft in sprookjes. Dat was mij al duidelijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:49 schreef IPA35 het volgende:
Palestijnen zijn geen immigranten. Dat is dus wat ik zeg, jij claimt dit soort bullshit.
En zo is het leed over 50 jaar ook geleden in Palestina/Israël.quote:Het leed is daar al geleden maar in ieder geval zijn indianen vandaag de dag gelijke burgers.
Ik ook. En je reageerde overigens als een D66er.quote:Ik heb een diepe minachting voor D66 anders.
Vertel dan.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ja je gelooft in sprookjes. Dat was mij al duidelijk.
Gesproken als een ware utilitarist...quote:En zo is het leed over 50 jaar ook geleden in Palestina/Israël.
Ik wacht nog op antwoord van Lybebird, dit zijn punten waar ik graag antwoord op zou willen zien. Je kan er namelijk gewoon niet omheen draaien dat het eerder de Palestijnen zijn die mogen spreken van een recht op zelfverdediging, hoe komt onze zionist Lybrebid (met alle respect) door deze vraag heen? Ik krijg het gevoel dat meneer lybird deze vraag ontwijkt en er inhoudelijk geen antwoord op kan geven, waarschijnlijk omdat hij fundamenteel gezien de zaak niet begrijp en of (wat ik denk) verkeerd geïnformeerd is door zijn zionistische vriendjes op de campus.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 09:27 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja, maar ik vroeg of jij van mening bent dat het zelfverdedigingsprincipe ook opgaat voor Palestijnen die hun land moet afstaan aan circa 500.000 kolonisten in bijv de Westbank. Ik vroeg niet naar de dubbele maatstaven van de internationale gemeenschap.
Als volgens jou Israel recht op zelfverdediging heeft hebben de Palestijnen dat dan niet ook aangezien het Israel is die nog steeds verder koloniseert en niet andersom? Of is het helemaal geen kolonisatie en sowieso Israel's land volgens jou?
Ze hebben net zulk recht op zelfverdediging als de nazi's dat hadden toen de geallieerden eindelijk terugvochten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:42 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik wacht nog op antwoord van Lybebird, dit zijn punten waar ik graag antwoord op zou willen zien. Je kan er namelijk gewoon niet omheen draaien dat het eerder de Palestijnen zijn die mogen spreken van een recht op zelfverdediging, hoe komt onze zionist Lybrebid (met alle respect) door deze vraag heen? Ik krijg het gevoel dat meneer lybird deze vraag ontwijkt en er inhoudelijk geen antwoord op kan geven, waarschijnlijk omdat hij fundamenteel gezien de zaak niet begrijp en of (wat ik denk) verkeerd geïnformeerd is door zijn zionistische vriendjes op de campus.
Waarom hebben de Palestijnen dan eerder recht om te spreken van zelfverdediging?quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:42 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik wacht nog op antwoord van Lybebird, dit zijn punten waar ik graag antwoord op zou willen zien. Je kan er namelijk gewoon niet omheen draaien dat het eerder de Palestijnen zijn die mogen spreken van een recht op zelfverdediging, hoe komt onze zionist Lybrebid (met alle respect) door deze vraag heen? Ik krijg het gevoel dat meneer lybird deze vraag ontwijkt en er inhoudelijk geen antwoord op kan geven, waarschijnlijk omdat hij fundamenteel gezien de zaak niet begrijp en of (wat ik denk) verkeerd geïnformeerd is door zijn zionistische vriendjes op de campus.
Tienduizenden Europeanen?quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Prima, maar als conservatief moet je toch sympathie op kunnen brengen voor de mensen die honderden jaren op vreedzame wijze een simpel leven hebben gehad in hun dorpjes met hun boerderijen, vee en dergelijke? Opeens schoksgewijs kwamen er tienduizenden Europeanen naar dat stukje land toe met als doel het stichten van een staat voor Joden en het radicaal omgooien van de lokale situatie. Als conservatief kan ik het niet goedkeuren dat buitenlandse immigranten land komen opeisen op basis van een vreemde, radicale bevrijdingsideologie. Dat zou ik in mijn eigen land/gemeenschap niet accepteren in ieder geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |