Helaas moet ik dit beamenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:35 schreef Crumpette het volgende:
ach na een jaar of twee met een dreumes moet je soberso een nieuwe bank
ik had 'm meegenomen na het stappenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:47 schreef Crumpette het volgende:
shoarma eet ik alleen op straat om 4 uur snachtsik denk niet dat dat binnenkort nog gaat gebeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens kopen wij alleen banken met grove weving, juist vanwege die katten. Vallen de haaltjes stukken minder in op
disclaimer
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik had 'm meegenomen na het stappen
De vorige bank na tien jaar:Nou, na 10 jaar vind ik dit toch wel netjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens kopen wij alleen banken met grove weving, juist vanwege die katten. Vallen de haaltjes stukken minder in op
ja, jammer dat er geen geuroptie op tinypic zitquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:50 schreef Skittles het volgende:
[..]
Nou, na 10 jaar vind ik dit toch wel netjes!
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, jammer dat er geen geuroptie op tinypic zit
Die mag je bij je houdenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, jammer dat er geen geuroptie op tinypic zit
ik weet 't ook niet, maar ik lees geinteresseerd meequote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:59 schreef Amsel het volgende:
Maar geeft vruchtwater nou vlekken of niet?Want soms lees je inderdaad dat mensen nergens meer heen gaan zonder celstofmatje en ik vraag me af of onze auto straks nog verkoopbaar is als m'n vliezen breken en ik de vlekken niet meer uit de stoelbekleding krijg ofzo
ligt er ook nog aan of je kint er in gepoept heeft lijkt mequote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:59 schreef Amsel het volgende:
Maar geeft vruchtwater nou vlekken of niet?Want soms lees je inderdaad dat mensen nergens meer heen gaan zonder celstofmatje en ik vraag me af of onze auto straks nog verkoopbaar is als m'n vliezen breken en ik de vlekken niet meer uit de stoelbekleding krijg ofzo
ananas dan?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Dan krijg je groene vlekken![]()
Jaaaaa pannekoeken!![]()
![]()
Die was ik nog vergeten! Nou.. hoeven we niet meer te bedenken wat we morgenavond eten(al heb ik liever ziekenhuisprak dan als ik mag kiezen
)
Die bank stonk heul nietquote:
Hahaha, ja kom je vrouw maar even in toom houden hieroquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die bank stonk heul niet.
Was grauwig van bouwstof en spijkerbroeken. Voordat jullie rare dingen gaan denken.
"bouwstof"quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die bank stonk heul niet.
Was grauwig van bouwstof en spijkerbroeken. Voordat jullie rare dingen gaan denken.
Het ruikt in ieder geval wel heul apart, zoetig.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:59 schreef Amsel het volgende:
Succes meid!quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:38 schreef LaLouchi het volgende:
Mijn vliezen zijn gebroken..
Maar het is niet helder. Nu wachten op de vk. Begint nu wel pijnlijk te worden..
Spannend!!quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:38 schreef LaLouchi het volgende:
Maar het is niet helder. Nu wachten op de vk. Begint nu wel pijnlijk te worden..
succes LL!!!quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:38 schreef LaLouchi het volgende:
Voor ons prima leesvoer andersquote:Op woensdag 16 juli 2014 08:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben duidelijk ongeschikt voor wachtkamers
Waarschijnlijk omdat diezelfde kleine prins al twee uur voor de wekker in touw was, zijn slaapkamer compleet heeft afgebroken, niet wilde tandenpoetsen waardoor je zelf weer vanwege de tandpastavlekken kon omkleden, geen jam op zijn brood wilde - nee óók geen smeerkaas *smijtjankgil* - ja toch wel jam, waarna je je weer kunt omkleden, geen schoenen aan wilde -oh toch wel - NEEeeeeeeee niet die rode! *brulsmijtkrijs* - ok dan die rode - NEEEEEEeeee andere voet eerst! En dat je dan zodra je je even omdraait opnieuw kan beginnen, omdat ie ze weer heeft uitgegooid waarbij de kat een halve hartverzakking oploopt doordat de sandaaltjes rakelings langs zijn rechteroor suizen. Dan is ie ineens best wel lief aan het spelen in de wachtkamer.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:51 schreef Stormqueen het volgende:
Godnonde. Waarom kunnen zoveel mensen hun krijsende kroost niet gewoon een béétje proberen onder controle te houden? In plaats van een beetje halfslachtig toekijken hoe de kleine prins met dingen gooit, je trommelvliezen kapot krijst en zijn vader uitscheldt?![]()
Maar het mysterie heldert ineens op, het kind heet Mike
quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:11 schreef WupWup het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat diezelfde kleine prins al twee uur voor de wekker in touw was, zijn slaapkamer compleet heeft afgebroken, niet wilde tandenpoetsen waardoor je zelf weer vanwege de tandpastavlekken kon omkleden, geen jam op zijn brood wilde - nee óók geen smeerkaas *smijtjankgil* - ja toch wel jam, waarna je je weer kunt omkleden, geen schoenen aan wilde -oh toch wel - NEEeeeeeeee niet die rode! *brulsmijtkrijs* - ok dan die rode - NEEEEEEeeee andere voet eerst! En dat je dan zodra je je even omdraait opnieuw kan beginnen, omdat ie ze weer heeft uitgegooid waarbij de kat een halve hartverzakking oploopt doordat de sandaaltjes rakelings langs zijn rechteroor suizen. Dan is ie ineens best wel lief aan het spelen in de wachtkamer.
"Wacht maar"
[..]
Waarschijnlijk omdat diezelfde kleine prins al twee uur voor de wekker in touw was, zijn slaapkamer compleet heeft afgebroken, niet wilde tandenpoetsen waardoor je zelf weer vanwege de tandpastavlekken kon omkleden, geen jam op zijn brood wilde - nee óók geen smeerkaas *smijtjankgil* - ja toch wel jam, waarna je je weer kunt omkleden, geen schoenen aan wilde -oh toch wel - NEEeeeeeeee niet die rode! *brulsmijtkrijs* - ok dan die rode - NEEEEEEeeee andere voet eerst! En dat je dan zodra je je even omdraait opnieuw kan beginnen, omdat ie ze weer heeft uitgegooid waarbij de kat een halve hartverzakking oploopt doordat de sandaaltjes rakelings langs zijn rechteroor suizen. Dan is ie ineens best wel lief aan het spelen in de wachtkamer.
"Wacht maar"
zoals dat soort mensen hun jong ook uitschelden. Of had ik moeten dicteren?quote:
ik ergerde me niet aan het kind, ik ergerde me aan de manier waarop die vader er mee omging. En een wachtkamer in een prikpoli vergelijken met een kinderspeelplaats is wel een extreem gevalletje appels en peren.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:40 schreef Moppert het volgende:
Als jij je zo kan ergeren aan kinderen zou ik pretparken en dingen als ballorig of monkey town skippen
[..]
"Wacht maar"
Bwehehequote:Op woensdag 16 juli 2014 09:41 schreef Fee-nix het volgende:
Welkom en van harte Gevalletje.
LL wat spannend! Hoop dat je nu al lekker aan het puffen bent. Succes!
Sunshine 40 weken, megamijlpaal.
En ik bedacht me ineens dat ik dit keer de 40 weken niet eens zal halen vanwege de geplande ks... Toch wel een raar idee.
SQ succes met wachten. Moest lachen om het wachtkamerverhaal en de reactie van WupWup.
En ik moest denken aan dit gesprek met mijn allerliefste jongste zoontje.
Ik: S, wil jij brood of pap eten?
S: Brood!
S: Nee, pap!
--> Ik heb alles klaar gezet voor de pap.
S: Mama, ik wil geen pap etennnnn! Ik wil brood!
Ik: *zucht* Ok. Wil je speculoos op brood?
S: Ik wil geen pap!
Ik: Nee, wil je speculoos op brood?
S: Ik wil geen pap!
Ik: WIL.JE.SPECULOOS.OP.BROOD?!
S: Mama, jij mag niet gillen!
En dat is maar 1 gesprekje.
Ja, ok, als zowel vader als moeder erbij zaten, had ik (als moeder) papa lekker even een rondje laten rennen met kind. Soms heb je weinig keus en kan je alleen zoveel mogelijk de overlast beperken, maar dat gaat hier idd niet op...quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ergerde me niet aan het kind, ik ergerde me aan de manier waarop die vader er mee omging. En een wachtkamer in een prikpoli vergelijken met een kinderspeelplaats is wel een extreem gevalletje appels en peren.
Omdat kinderen, flauw genoeg, zich soms opeens helemaal niet blijken te conformeren aan jou standvastig voorgenomen opvoedtechnieken. En dat 'omdat ik het zeg' helemaal niet zo'n toverzinnetje blijkt te zijn waavan ze direct in het gareel schieten. Zeggen ze er ook niet van te voren bijquote:Op woensdag 16 juli 2014 08:51 schreef Stormqueen het volgende:
Godnonde. Waarom kunnen zoveel mensen hun krijsende kroost niet gewoon een béétje proberen onder controle te houden? In plaats van een beetje halfslachtig toekijken hoe de kleine prins met dingen gooit, je trommelvliezen kapot krijst en zijn vader uitscheldt?![]()
Maar het mysterie heldert ineens op, het kind heet Mike
Maar dat hoeft niet perse toch? Ik kan me dus niet herinneren dat ik zo was vroeger. Mijn moeder eigenlijk ook niet. Ja, ik was wel eigenwijs soms op peuterleeftijd, maar er was gewoon niks te kiezen, en je haalde het echt niet in je hoofd om te onderhandelen over ontbijt. je at gewoon wat er was. ik deed de kleren aan die mijn moeder me aantrok, en dat was het.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:11 schreef WupWup het volgende:
[..]
"Wacht maar"
Nou ja, tegenwoordig is er toch vaak wat meer te kiezen. En in dit seizoen heeft mini zowel open als dichte schoenen. Ik probeer wel te sturen naar gelang het weer, maar als ik een driftbui kan voorkomen omdat hij vandaag per se de sandalen aan wil terwijl het wat kouder is, tja... Maar mijn mini heeft soms ook gewoon een duidelijk idee van wat hij wel en niet wil. En zover mogelijk vind ik het belangrijk om hem daarbij in zijn waarde te laten. Niet alles hoeft zo te gaan als ik het wil. Tenzij veiligheid.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:47 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Maar dat hoeft niet perse toch? Ik kan me dus niet herinneren dat ik zo was vroeger. Mijn moeder eigenlijk ook niet. Ja, ik was wel eigenwijs soms op peuterleeftijd, maar er was gewoon niks te kiezen, en je haalde het echt niet in je hoofd om te onderhandelen over ontbijt. je at gewoon wat er was. ik deed de kleren aan die mijn moeder me aantrok, en dat was het.kiezen uit schoenen was er al helemaal niet bij
had meestal 1 paar dat me paste.
Ja maar, wat zou je eraan doen dan? Wij hadden het vanochtend nog: broodje kipfilet gesmeerd op meneers verzoek, ja echt zeker weten, maar vervolgens wilde hij tóch een broodje pindakaas. Nou vond ik dat niet handig, en het gebeurde ook niet, maar daar moest toch even om gestampvoet en gehuild worden. Ik weet echt niet hoe ik er voor zou kunnen zorgen dat hij 'dat niet in in zijn hoofd zou halen'. Hem verbieden te huilen werkt in ieder geval absoluut niet (nog daargelaten dat ik dat niet zou willen, verdriet hoort er ook gewoon bij). Mijn peuter is echt een lieverd hoor, en we hebben het heel fijn samen, maar er is heus elke dag meerdere malen een moment dat hij boos/verdrietig/teleurgesteld is of het gewoon absoluut niet met me eens, en ik heb niet het idee dat het aan mijn opvoedskillz ligtquote:Op woensdag 16 juli 2014 09:47 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Maar dat hoeft niet perse toch? Ik kan me dus niet herinneren dat ik zo was vroeger. Mijn moeder eigenlijk ook niet. Ja, ik was wel eigenwijs soms op peuterleeftijd, maar er was gewoon niks te kiezen, en je haalde het echt niet in je hoofd om te onderhandelen over ontbijt. je at gewoon wat er was. ik deed de kleren aan die mijn moeder me aantrok, en dat was het.kiezen uit schoenen was er al helemaal niet bij
had meestal 1 paar dat me paste.
Ja ik realiseer me ook dat het nogal magertjes was toen ik klein was, en dat mijn baby (veel) meer keuzes zal hebben. Toch wil ik wel proberen dat te beperken, ik geloof niet dat kinderen altijd zo veel baat hebben bij echte zeeen aan keuzes. Ik weet dat dit klinkt als praatjes van iemand die nog geen kinderen heeft hoorquote:Op woensdag 16 juli 2014 09:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nou ja, tegenwoordig is er toch vaak wat meer te kiezen. En in dit seizoen heeft mini zowel open als dichte schoenen. Ik probeer wel te sturen naar gelang het weer, maar als ik een driftbui kan voorkomen omdat hij vandaag per se de sandalen aan wil terwijl het wat kouder is, tja... Maar mijn mini heeft soms ook gewoon een duidelijk idee van wat hij wel en niet wil. En zover mogelijk vind ik het belangrijk om hem daarbij in zijn waarde te laten. Niet alles hoeft zo te gaan als ik het wil. Tenzij veiligheid.
En ditquote:Op woensdag 16 juli 2014 09:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Soms moet je ook naar je kind luisteren maar soms heeft het kind ook te luisteren. Balance is key..
De boterham is vaak het probleem niet, maar wat er op die boterham moet....quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:54 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja ik realiseer me ook dat het nogal magertjes was toen ik klein was, en dat mijn baby (veel) meer keuzes zal hebben. Toch wil ik wel proberen dat te beperken, ik geloof niet dat kinderen altijd zo veel baat hebben bij echte zeeen aan keuzes. Ik weet dat dit klinkt als praatjes van iemand die nog geen kinderen heeft hooren over een paar jaar mag je me rustig vragen hoe het daarmee gaat
maar ik wil mijn kind ook echt rust en regelmaat meegeven. Meer vragen van : wil je een boterham? (ja/nee) dan: wat wil je eten? (open)
Eensquote:Op woensdag 16 juli 2014 09:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Soms moet je ook naar je kind luisteren maar soms heeft het kind ook te luisteren. Balance is key..
ja ok, maar het idee is hetzelfde.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:55 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
De boterham is vaak het probleem niet, maar wat er op die boterham moet....
hehe ja, dat is ook een uitgesproken keuze meteenquote:Op woensdag 16 juli 2014 09:58 schreef Fee-nix het volgende:
Zelf geef ik vaak twee keuzes. Maar ook dat pakt soms niet goed uit...
Laatst mochten ze een snoepje. Ik vraag aan S: wil je een rood of een groen snoepje? (Ik geef hem zo'n beperkte keus, omdat ik weet dat het anders uren duurt voor hij een beslissing maakt, trouwens. Niet omdat het me iets uitmaakte wat voor kleur snoepje hij nam.)
S: uhmmmm, oranje!! (die zag hij ook op de verpakking)
![]()
Nouja, dan krijgt hij gewoon oranje. Pick your battles.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:59 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, maar kiezen uit twee dingen is ook al genoeg reden voor keuzestressGisteravond:
"ik wil niet douchen!"
"goed, dan spoelen we even snel af en dan klaar. Kom er maar uit"
"NEE!! Niet uit, ik wil nog douchen!"
"Prima, dan blijf je staan"
"Ik wil eruit!!"
...
"Nee, mama, ik wil nog douchen! Nee! Uit!"
Dus
quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:59 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, maar kiezen uit twee dingen is ook al genoeg reden voor keuzestressGisteravond:
"ik wil niet douchen!"
"goed, dan spoelen we even snel af en dan klaar. Kom er maar uit"
"NEE!! Niet uit, ik wil nog douchen!"
"Prima, dan blijf je staan"
"Ik wil eruit!!"
...
"Nee, mama, ik wil nog douchen! Nee! Uit!"
Dus
Ik snap wel wat je bedoelt hoorquote:Op woensdag 16 juli 2014 09:57 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja ok, maar het idee is hetzelfde.
Maar idd, ik heb geen idee wat ik zou doen als mijn kind daar niet goed op reageert en het 10 keer per dag drama is. Dat moet ik vrees ik tegen die tijd gewoon bekijken.
geloof ik meteenquote:Op woensdag 16 juli 2014 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt hoorIk heb geleerd dat je je kind heel veel kunt bijbrengen, qua normen en waarden en omgaan met anderen en rekening houden met elkaar, en dat je ook prima kunt zorgen dat een kind de door jou gestelde grens respecteert, maar dat je maar zeer beperkt invloed hebt op hóe ze zich aan die regel houden. Schouderophalend of stampvoetend, dat is meer een kwestie van temperament dan van falend of succesvol ouderschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |