abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142353213
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat diezelfde kleine prins al twee uur voor de wekker in touw was, zijn slaapkamer compleet heeft afgebroken, niet wilde tandenpoetsen waardoor je zelf weer vanwege de tandpastavlekken kon omkleden, geen jam op zijn brood wilde - nee óók geen smeerkaas *smijtjankgil* - ja toch wel jam, waarna je je weer kunt omkleden, geen schoenen aan wilde -oh toch wel - NEEeeeeeeee niet die rode! *brulsmijtkrijs* - ok dan die rode - NEEEEEEeeee andere voet eerst! En dat je dan zodra je je even omdraait opnieuw kan beginnen, omdat ie ze weer heeft uitgegooid waarbij de kat een halve hartverzakking oploopt doordat de sandaaltjes rakelings langs zijn rechteroor suizen. Dan is ie ineens best wel lief aan het spelen in de wachtkamer. :P

O+ "Wacht maar" O+
Maar dat hoeft niet perse toch? Ik kan me dus niet herinneren dat ik zo was vroeger. Mijn moeder eigenlijk ook niet. Ja, ik was wel eigenwijs soms op peuterleeftijd, maar er was gewoon niks te kiezen, en je haalde het echt niet in je hoofd om te onderhandelen over ontbijt. je at gewoon wat er was. ik deed de kleren aan die mijn moeder me aantrok, en dat was het. :{ kiezen uit schoenen was er al helemaal niet bij _O- had meestal 1 paar dat me paste.
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:48:13 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_142353225
Precies, thanks. Ik ben echt geen wereldvreemde kinderhater ofzo :D
disclaimer
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:48:20 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_142353228
Ik erger me er soms ook aan .. ook al kan oliver van die draak momenten hebben.. van je eigen kind kun je nu eenmaal meer hebben.

Laatst ook kind van 4 smijt auto tegen hoofd van Oliver. Moeder en vader zeggen niks.. oliver pakt zijn auto af.. 4 jarige krijst en jankt en ik krijg een tirade :')

Sommige mensen voedden hun kind niet op.. en in zulke ruimtes als een wachtkamer erger ik me daar ook groen en geel aan.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_142353256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:47 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Maar dat hoeft niet perse toch? Ik kan me dus niet herinneren dat ik zo was vroeger. Mijn moeder eigenlijk ook niet. Ja, ik was wel eigenwijs soms op peuterleeftijd, maar er was gewoon niks te kiezen, en je haalde het echt niet in je hoofd om te onderhandelen over ontbijt. je at gewoon wat er was. ik deed de kleren aan die mijn moeder me aantrok, en dat was het. :{ kiezen uit schoenen was er al helemaal niet bij _O- had meestal 1 paar dat me paste.
Nou ja, tegenwoordig is er toch vaak wat meer te kiezen. En in dit seizoen heeft mini zowel open als dichte schoenen. Ik probeer wel te sturen naar gelang het weer, maar als ik een driftbui kan voorkomen omdat hij vandaag per se de sandalen aan wil terwijl het wat kouder is, tja... Maar mijn mini heeft soms ook gewoon een duidelijk idee van wat hij wel en niet wil. En zover mogelijk vind ik het belangrijk om hem daarbij in zijn waarde te laten. Niet alles hoeft zo te gaan als ik het wil. Tenzij veiligheid.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:51:44 #80
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142353272
Oja, ik kan me soms ook enorm verbazen over hoe ouders met hun kind(eren) omgaan, hoor. En ja, ook in Ballorig kan het me irriteren. Dat ik braaf met mijn zoontje in de rij sta voor van die luchtskelters, dat er dan een vader aankomt met veel groter zoontje en gewoon langs ons heen loopt als er een karretje vrijkomt. Voordringen aanleren ^O^ .
En soms kan ik me heel erg verbazen over het gedrag van mijn eigen kinderen :P.
Maar idd, in een wachtkamer ofzo zou ik wel zorgen dat ze daar mee ophielden op een of andere manier.

En +1 op Phaidra.
pi_142353283
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:47 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ja maar, wat zou je eraan doen dan? Wij hadden het vanochtend nog: broodje kipfilet gesmeerd op meneers verzoek, ja echt zeker weten, maar vervolgens wilde hij tóch een broodje pindakaas. Nou vond ik dat niet handig, en het gebeurde ook niet, maar daar moest toch even om gestampvoet en gehuild worden. Ik weet echt niet hoe ik er voor zou kunnen zorgen dat hij 'dat niet in in zijn hoofd zou halen'. Hem verbieden te huilen werkt in ieder geval absoluut niet (nog daargelaten dat ik dat niet zou willen, verdriet hoort er ook gewoon bij). Mijn peuter is echt een lieverd hoor, en we hebben het heel fijn samen, maar er is heus elke dag meerdere malen een moment dat hij boos/verdrietig/teleurgesteld is of het gewoon absoluut niet met me eens, en ik heb niet het idee dat het aan mijn opvoedskillz ligt O-)

Oh, wat Phaidra zegt dus :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_142353309
One born every minute *O*
pi_142353315
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 08:56 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Voor ons prima leesvoer anders ;)
+1 ^O^ :Y _O-
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:54:07 #84
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142353325
WupWup, zeer herkenbaar. Ik heb op het moment een onhandelbare peuter (die ook wel erg lief kan zijn) omdat ze alle veranderingen in huis aan voelt en aangrijpt. In combinatie met mijn korte lontje door vermoeidheid en het zat zijn, botst dat nogal eens en zit ze vaker op de gang dan me lief is.
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:54:18 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_142353333
Soms moet je ook naar je kind luisteren maar soms heeft het kind ook te luisteren. Balance is key..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_142353345
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nou ja, tegenwoordig is er toch vaak wat meer te kiezen. En in dit seizoen heeft mini zowel open als dichte schoenen. Ik probeer wel te sturen naar gelang het weer, maar als ik een driftbui kan voorkomen omdat hij vandaag per se de sandalen aan wil terwijl het wat kouder is, tja... Maar mijn mini heeft soms ook gewoon een duidelijk idee van wat hij wel en niet wil. En zover mogelijk vind ik het belangrijk om hem daarbij in zijn waarde te laten. Niet alles hoeft zo te gaan als ik het wil. Tenzij veiligheid.
Ja ik realiseer me ook dat het nogal magertjes was toen ik klein was, en dat mijn baby (veel) meer keuzes zal hebben. Toch wil ik wel proberen dat te beperken, ik geloof niet dat kinderen altijd zo veel baat hebben bij echte zeeen aan keuzes. Ik weet dat dit klinkt als praatjes van iemand die nog geen kinderen heeft hoor :) en over een paar jaar mag je me rustig vragen hoe het daarmee gaat :D maar ik wil mijn kind ook echt rust en regelmaat meegeven. Meer vragen van : wil je een boterham? (ja/nee) dan: wat wil je eten? (open)
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:55:29 #87
250838 Fee-nix
pi_142353352
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Soms moet je ook naar je kind luisteren maar soms heeft het kind ook te luisteren. Balance is key..
En dit :Y .
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:55:33 #88
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142353354
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:54 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ja ik realiseer me ook dat het nogal magertjes was toen ik klein was, en dat mijn baby (veel) meer keuzes zal hebben. Toch wil ik wel proberen dat te beperken, ik geloof niet dat kinderen altijd zo veel baat hebben bij echte zeeen aan keuzes. Ik weet dat dit klinkt als praatjes van iemand die nog geen kinderen heeft hoor :) en over een paar jaar mag je me rustig vragen hoe het daarmee gaat :D maar ik wil mijn kind ook echt rust en regelmaat meegeven. Meer vragen van : wil je een boterham? (ja/nee) dan: wat wil je eten? (open)
De boterham is vaak het probleem niet, maar wat er op die boterham moet....
pi_142353397
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Eens :). Zoals CS ook zei: hij mag kiezen wat hij op brood wil, maar eenmaal gemaakt, krijgt hij niet opeens iets anders. En in elke situatie maak je een nieuwe afweging.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142353400
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:55 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

De boterham is vaak het probleem niet, maar wat er op die boterham moet....
ja ok, maar het idee is hetzelfde.

Maar idd, ik heb geen idee wat ik zou doen als mijn kind daar niet goed op reageert en het 10 keer per dag drama is. Dat moet ik vrees ik tegen die tijd gewoon bekijken.
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:58:04 #91
250838 Fee-nix
pi_142353404
Zelf geef ik vaak twee keuzes. Maar ook dat pakt soms niet goed uit...
Laatst mochten ze een snoepje. Ik vraag aan S: wil je een rood of een groen snoepje? (Ik geef hem zo'n beperkte keus, omdat ik weet dat het anders uren duurt voor hij een beslissing maakt, trouwens. Niet omdat het me iets uitmaakte wat voor kleur snoepje hij nam.)
S: uhmmmm, oranje!! (die zag hij ook op de verpakking)
_O-

Nouja, dan krijgt hij gewoon oranje. Pick your battles :Y) .
pi_142353425
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:58 schreef Fee-nix het volgende:
Zelf geef ik vaak twee keuzes. Maar ook dat pakt soms niet goed uit...
Laatst mochten ze een snoepje. Ik vraag aan S: wil je een rood of een groen snoepje? (Ik geef hem zo'n beperkte keus, omdat ik weet dat het anders uren duurt voor hij een beslissing maakt, trouwens. Niet omdat het me iets uitmaakte wat voor kleur snoepje hij nam.)
S: uhmmmm, oranje!! (die zag hij ook op de verpakking)
_O-

Nouja, dan krijgt hij gewoon oranje. Pick your battles :Y) .
hehe ja, dat is ook een uitgesproken keuze meteen _O- dat lijkt me een prrrrima oplossing dan :D
pi_142353427
Oh, maar kiezen uit twee dingen is ook al genoeg reden voor keuzestress :+ Gisteravond:

"ik wil niet douchen! :( "
"goed, dan spoelen we even snel af en dan klaar. Kom er maar uit"
"NEE!! Niet uit, ik wil nog douchen! :( "
"Prima, dan blijf je staan"
"Ik wil eruit!!"
...
"Nee, mama, ik wil nog douchen! Nee! Uit!"

Dus :')
pi_142353455
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:59 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, maar kiezen uit twee dingen is ook al genoeg reden voor keuzestress :+ Gisteravond:

"Ik wil eruit!!"
...

:D Bij een keuzevraag zegt mini nu ook eerst uuuhhhmmm... :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142353456
O+ kindjes O+ peuters
Is makkelijker dan de babytijd, begrijp nu iig wat ze wil :+

Maargoed, die situaties zijn wel irritant Sq

Heb hét pakje gevonden! (was in veel winkels niet meer te koop) Tijdelijke collectie blijkbaar en niet na te bestellen maar gelukkig wel ergens op voorraad. een lieve medewerkster heeft dr best gedaan O+
Mijn hormonen zijn happy
pi_142353459
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:59 schreef Clubsoda het volgende:

"Ik wil eruit!!"
...

_O-
pi_142353488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:53 schreef Twinkle20 het volgende:
One born every minute *O*
*O*
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:02:59 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_142353502
Het was overigens geenszins mijn bedoeling om half OUD uit de tent te lokken om een discussie te voeren over wanneer het aan de ouders te wijten is of een kind wel of niet lastig is hoor :D ik geef ook toe dat ik nogal cranky word van lang wachten :')
disclaimer
pi_142353506
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:57 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ja ok, maar het idee is hetzelfde.

Maar idd, ik heb geen idee wat ik zou doen als mijn kind daar niet goed op reageert en het 10 keer per dag drama is. Dat moet ik vrees ik tegen die tijd gewoon bekijken.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor :Y Ik heb geleerd dat je je kind heel veel kunt bijbrengen, qua normen en waarden en omgaan met anderen en rekening houden met elkaar, en dat je ook prima kunt zorgen dat een kind de door jou gestelde grens respecteert, maar dat je maar zeer beperkt invloed hebt op hóe ze zich aan die regel houden. Schouderophalend of stampvoetend, dat is meer een kwestie van temperament dan van falend of succesvol ouderschap.
pi_142353551
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt hoor :Y Ik heb geleerd dat je je kind heel veel kunt bijbrengen, qua normen en waarden en omgaan met anderen en rekening houden met elkaar, en dat je ook prima kunt zorgen dat een kind de door jou gestelde grens respecteert, maar dat je maar zeer beperkt invloed hebt op hóe ze zich aan die regel houden. Schouderophalend of stampvoetend, dat is meer een kwestie van temperament dan van falend of succesvol ouderschap.
geloof ik meteen :Y en ik ga er volledig vanuit dat mijn peuter me straks meermalen per dag heel stom vindt, maar daar ben ik zijn/haar moeder ook voor :7

en verder was het ook niet mijn bedoeling idd om een hele discussie uit te lokken :@ ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')