FOK!forum / Gaming / Divinity: Original Sin #1
2Happy4Udinsdag 15 juli 2014 @ 22:19
photo-main.jpg?1397811896

No one has as many friends as the man with many cheeses!

Divinity: Original Sin een cRPG gemaakt door Larian Studios en kwam uit op 30 juni voor pc, je kunt zowel singleplayer spelen als multiplayer met één ander. Je begint door twee personages te maken waarbij je kunt kiezen uit een aantal premade classes of je maakt geheel een eigen class aan door traits, attributes en skills te combineren. Uiteindelijk kun je nog tot twee andere personages in je party rekruteren.

De gevechten zijn turnbased waarbij elk personage een aantal vaardigheden kan gebruiken. Afhankelijk van het aantal action points dat hij heeft kun je veel of weinig doen elke beurt. Ook kun je elementen combineren om andere effecten te creëren. Laat het regenen en gebruik vervolgens een bliksemaanval om iedereen in die plas water te elektrocuteren en om een beurt of twee te stunnen. Zo zijn er nog meer combinaties om het spel meer diepgang te geven.

Buiten de combat voer je ook gesprekken met NPCs via jouw twee hoofdpersonages. Die twee hoeven het overigens niet met elkaar eens te zijn. Krijg je een quest om een sterk wapen terug te vinden kun je met één personage besluiten het te houden en de andere om eerlijk te zijn en het te geven. Vervolgens doe je een mini-game steen-papier-schaar. Degene die als eerste tien punten heeft wint en zijn keuze wordt dan de uiteindelijke beslissing. Ook kun je steen-papier-schaar doen met bepaalde NPCs om bijvoorbeeld meer informatie van ze te krijgen dan wat je normaal zou krijgen.



[ Bericht 2% gewijzigd door 2Happy4U op 15-07-2014 23:11:43 ]
Quotidiendinsdag 15 juli 2014 @ 22:50
fipo

Ben zwaar aan het overwegen deze in huis te halen.
De_Dakgootdinsdag 15 juli 2014 @ 23:05
No one has as many friends as the man with many cheeses
2Happy4Udinsdag 15 juli 2014 @ 23:11
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:05 schreef De_Dakgoot het volgende:
No one has as many friends as the man with many cheeses
Aangepast.
De_Dakgootdinsdag 15 juli 2014 @ 23:13
GOTYAY
drstma.JPG

Alleen heeft skyrim een 9,5 :')
2Happy4Udinsdag 15 juli 2014 @ 23:25
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:05 schreef De_Dakgoot het volgende:
No one has as many friends as the man with many cheeses
Morgen co-op doen, mede kaasliefhebber?
timmmmmdinsdag 15 juli 2014 @ 23:26
Dit lijkt me zo'n geile game joh. Als ik er weer geld voor heb oppikken
2Happy4Udinsdag 15 juli 2014 @ 23:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:26 schreef timmmmm het volgende:
Dit lijkt me zo'n geile game joh. Als ik er weer geld voor heb oppikken
20 euro bij g2play
Gutanothwoensdag 16 juli 2014 @ 07:35
Heb hem gehaald! Totaal nog geen spijt van. Speel alleen co-op met een maat over skype.

We hebben er nu zo'n 8 uur opzitten en zijn ongeveer op 3/4 van de "eerste" map
SPOILER
47857929_330.jpg
Fantastisch spel! Kan zeggen dat ik sinds lange tijd weer een beetje het verslaafde gevoel terug begin te krijgen :D
Ceased2Bewoensdag 16 juli 2014 @ 07:38
*meld* ben co-op bezig met een vriend van me, maar we moeten opnieuw beginnen omdat hij zijn save heeft verkloot :')
Gezien de fixes in patch 1.0.72 niet zo heel erg:

quote:
Hello everybody!

We just released the first official patch for Divinity:Original Sin which introduces the concept of AI personalities. (This patch is of course compatible with your save games.)

During character creation, you can now select a specific personality for your characters. When a personality is active the AI will automatically make dialogue choices (based on its personality) for the avatar that isn't selected.

In addition to this, we've made a lot of improvements as well as bug fixes and balancing changes.

You'll also notice that you can now publish to Steam Workshop using the Divinity Engine Toolkit.

Here's the full list of changes:

- Save games are packed and compressed now
- Fixed issues when saving to a network drive
- Fixed unique drops over multiple sessions
- Fixed several tooltips
- Optimized syncing of action states
- Fixed leadership critical chance (didn't work)
- Changed leadership icon
- Better savegame error handling + a lot of sanity checks
- Levelswap error handling for levelcache
- 5% instead of 10%/warriorlore for Weather The Storm talent
- Raged lowers your chance to hit by 25%, but you don't lose dexterity anymore.
- Fixed issue where characters could sometimes stay in a closed dialog
- Dialog banter filter in the combat log
- Fixed trade autobalancer
- Unlearning a skill will cancel it if you were casting it at the same time
- Fixed issue with inventory tabs, sometimes resulting in missing icons in the UI
- Fixed issue where certain henchman were free
- Cannot hire same henchman twice
- Henchman will start with the Staff of Magus skill now
- Added more AI personalities
- Fixed a lot of issues where players were crashing after a level swap or after loading of a savegame
- Added 5.1 Audio on cutscenes
- Added video volume slider
- Reduced cloud artefacts
- Play movies before loading
- Small fix for getting quality preset from settings
- Sort display modes correctly
- Use dropdown for V-sync options + vsync tripple buffered is on in default settings
- Fixed memory leak in character creation.
- Fixed combat and chat log settings not being saved when quiting the game through Alt+F4 or closing the game window
- Added close buttons to the combat and chat log windows
- You can now rotate your characters during character creation using the left and right arrow keys
- Fixed stuttering in the texture streamer
- Seriously limitted amount of traffic sent during player movement and when executing certain actions.
- Fixed crash when texture detail is set too low (only possible through editing config file)
- No skill casting while a skillstate is busy (causing double skill casting)
- Fixed wrong trait names in combat log
- Changed default value of stored dialog amount from 10 to 50
- Fixed loading of formations
- Check talent requirements in character creation
- No combine in trade UI
- Fixed issues with crafting
- Fixed double Quick-Save issue when spamming Quick-Save button
- Less jitter in following
- Fixed telekinesis beam showing when moving items from inventory to inventory
- Use, repair, identify and equip items in context menu in picked-up containers and backpacks
- Repair and identify in context menu in containers
- Fixed crash when level swapping when overhead text is showing
- Sort on item type in inventory
- Reenabled hints for German and French
- Fixed crash when sitting on an invalid item

Divinity Engine Toolkit
- Fixed stability issues in certain preview panels
- Fixed uploading to the Steam workshop
- Fixed issues when trying to mod the story files

Design
-Changed the name of the rock that moves away by pressing the secret button at the start of DAF_InnerSanctum from Hanneman's Axe to Rock. Also changed the stats of the rock because it was breakable from Gen_Stone_Indestructible to QUEST_Item.
-Changed the Enlightened Amulet object stat properties, set unique to 1 and also set the inventory override to MISC.
-Changed the voice of Mikhail Solomatin a trader in the Silverglen tavern from female to male
-Removed greeting voices from the wardens
-Created a new script for the Shrike (added on top of the rest with a higher priority) so the Shrike summons a higher level enemy (Shadows_Caster_B) when he's alone
-Void Dragon modified so the Void Dragon summons not level 10 but level 20 creatures
-Added Balberith to the IsNotMessingAround database
-Added Root Template Shadows_Caster_B, set Scale to 1.3
-Modified portrait for Root Templates Orc_Ghost_Female and Orc_Ghost_Male; those guys are summoned by Braogg Spiritchaser in the Dark Forest
-Set BloodSurfaceType to None for Orcs_Ghost_Female and Orcs_Ghost_Male, set HitFX to FX_GP_Hit_Jellyfish_A_Medium so it looks ghosty
-Modified portrait for Undead_FireSkeleton_Axeman, Undead_FireSkeleton_Warrior, Undead_FireSkeleton_Ranger
-Modified portrait for Template Animals_Cat_Slain
-Added Shadows_Grunt_B, to be summoned by the Void Dragon in HOM
-Replaced Goblin Tanks' Equipment to Goblins_Tank_A_Strong
-Changed equipment of elemental rock ice
-Renamed Raazen Ax'aroth to Raalzen Ax'aroth to match what's written in the story
-Set BloodSurfaceType for AnguishDemon_Slave_01-04 to None, set HitFX to FX_GP_Hit_Jellyfish_A_Medium
-Set Grutilda and DreadOrc_Grutilda to IsBoss
-Set level of landmines around Immaculate fort to 20, set Perception requirement to 11
-Dark Forest, rotated Cliff_Common_E_094 to fix display bug
-Dark Forest, fixed ground texture bug in Hunter's Edge inn
-Slightly decreased Shrike's walking speed
-Made Death Princess and the Shrike non-teleportable
-Moved LTS_Coal_Basket_F_076 and LTS_Coal_Basket_F_077 in Homestead to fix display bug (base of final flight of stairs right before the end fight in HOM)
-Increased level, Body Building, Will Power of Shadows_Caster_A_Strong & Shadows_Mage_A_Strong
-Increased HOM_Shrike's Body Building & Will Power to 10
-Set Sight Range of DAF_Orc_FemaleBossDouble to default instead of -4
-Gave DAF_RatKing_SlainCat a Constitution of 7 (instead of _Ghost's 4). Ingame, the cat now has CON 16 (instead of CON 9)
-Gave Norok 10 Will Power, 10 Body Building(removed all immunities)
Reverted Balberith's slaves' Dex back to _Ghost's base, increased Constitution to 6 (instead of _Ghost's 4). Ingame, slaves now have CON 15 (instead of CON 13)
-Gave Grutilda_Dread 15 Action Points at start, increased Speed to 8 (instead of base's 6)
-Decreased Constitution of HOM_Astarte and HOM_Astarte_SecondFight from 6 to 5, removed Vitality boost (130% > 100%)
-Increased DAF_Orc_Warrior's speed to 6, base initiative to 10
I-ncreased Sight Range of Cyseal_Council_Soldier_Helping_Arhu to 2 (overriding _Base's -2), otherwise sometimes they would not come to the player's aid in battle. Now has Sight Range 22.50, had before Sight Range 14.50
-Modified healthbar color of all Shield skills
-Boreas's tiny elemental rocks xp gain set to None
-Added Shadows_Grunt_A_Strong for the root template Shadows_Grunt_B, to be summoned by the Void Dragon in HOM
-Increased the level of _Shadows_Caster_A_Strong to 20
-Increased Action Points cost of _Goblins_Tank_A to 3
-Increased Action Points cost of _Goblins_Tank_A_Strong to 5
-Increased damage of _Cyseal_BC_CrabSummoner to 8
-Increased damage of _Undead_Skeleton_Grunt_Boss to 8
-Increased damage of _DAF_DemonBoss to 8, decreased attack's Action Point Cost to 4
-Increased damage of _DAF_Norok to 8
-Boreas's tiny elemental rocks now inflict proper secondary status
-DAF_PhantomForest_Ghost_Poacher_03 now has a proper character icon.
-Adjusted DAF_ImmaFort_Goblin_Boss's Equipment
-Added new spell, Summon_ShadowCasterEF (uses only old assets incl. name & spells)
-Set Phoenix Dive's DamageOnJump to Yes, Damage to 0
-Decreased Action Point cost of EnemyPoisonHailAttack from 7 to 5, increased cooldown from 2 to 3, increased damage from 5 to 6, dmg multiplier from 40 to 60
-Set Damage of Cone_Enemy_WaterSpit to 7, Multiplier to 100
-Set Damage of Cone_Enemy_WaterSpitSmaller to 5, Multiplier to 60
-Tweaked WellCraftedArrow's StatsDescriptionParams
-Set Damage of AttenberahKillingSpell to 12, Multiplier to 200, DamageType to None (otherwise people buff the Apprentice with a Water Shield and it absorbs the damage)
-Changed the way Zombie Jake behaves after Evelyn's fight to prevent any damage inflicted on him
-Force-remove the players from dialog before starting Astarte's last speech
-Changed the condition to enter the village, every amulet works now
-Change lock level of the door to the starstone in the trial dungeon to 99
-Added check for Grutilda's dialog before talking to her to prevent dialog overlap
-Remove wander of timfred in troll cave to prevent weird behavior, he used to end up relaxing with the trolls deep in the cave
-Added the achievment fixes even if the quest doesn't open or close while it's relevent
-Changed the alignment of Frederick from Good to Neutral to prevent him from joining every fight
-Changed blood cage so that it doesn't automatically place items inside itself if you have the Tenebrium ability. Also Brandon leaves the blood cage with you instead of taking it when the quest is complete
-Changed Bertia's attitude from +25 to -25 when you keep the sheep
-Fixed the timing at the goblin totem that could freeze the village due to disabling display text while winning the trial
-Gave treasure to Hunter's edge residence / made poker player one combat group
-Making sure the fabulous flag is on to prevent bug when turning the quest in
-Removed poison cloud from mushrooms to prevent permanent explosion
-Fixed Shrike fight setup restarting after savegame load
-Arhu attitude loop fix. To fix performance drop.
-Fixed elemental statue dialog issue
-Henchman trader fix for 2 players talking to him
-Added sound event for Cyseal Orc ship arrival on beach
-Added savegame fix for missing companion dialogs.
-Fixed no valid dialog node in HOM_Icara when talking to her after finding the hidden family but not accepting the druid quest yet.
-Made sure speaker boxes in source temple are called 'Trial Statue'
-Homestead guys don't respond to drawn weapons
-No speakergreeting for teller of secrets
-CharmedOrc in cyseal no greetingvoice
-Start Fun with Funghi quest if you find Maradino's spell
-Norok journal update only after he's killed
-Bugfix: Pincer had 2 diferent voices
-Fix Bicky Bomb Voice asserts
-Remove Bicky Bomb Voice asserts in Luculla Mines
-Cancel JAH_Truth if is Balberith killed
-Blocker fix: Parallel dungeon pendants
-Scale scraps can be crafted with Metal Armor
-Intestines can be crafted to create poison/poisoned food/poisoned arrowheads
-Strong sinews can be crafted to bowstrings
-Crafting scrolls now works with elemental essence like the cards say (e.g. fire essence + paper = blank fire scroll)
-The seller of secrets now only has 1 ability book and 1 stat book instead of regenerating those
-Summoned Skeleton now uses correct animation for his 2H sword
-Changed impact of Soulsap so that it doesn't lower Specializations anymore

Kickstarter
-Added missing people to credits.
-Fix for messages in a bottle not showing.
-Added missing kickstarter rewards.

Mac specific
- Black stripes fixed in Black Cove
- Fake fullscreen mouse dragging corruption is fixed
2Happy4Uwoensdag 16 juli 2014 @ 10:13
Glass Cannon is trouwens wel erg sterk. :')
Gutanothwoensdag 16 juli 2014 @ 10:57
Iemand trouwens al een goede Wiki ofzo gevonden waar alle talents enzo staan uitgelegd? zou graag out of game ook willen nadenken over mijn build :o
De_Dakgootwoensdag 16 juli 2014 @ 17:12
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:25 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Morgen co-op doen, mede kaasliefhebber?
Harde co-op sessie.
2Happy4Uwoensdag 16 juli 2014 @ 17:14
quote:
6s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:12 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Harde co-op sessie.
keihard de npcs gepwned
ems.woensdag 16 juli 2014 @ 17:19
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:13 schreef 2Happy4U het volgende:
Glass Cannon is trouwens wel erg sterk. :')
Leech is nog net wat sterker :P Verwacht dan ook zeer binnenkort nerfs. Mijn knight is onoverwinnelijk.
2Happy4Uwoensdag 16 juli 2014 @ 17:20
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:19 schreef ems. het volgende:

[..]

Leech is nog net wat sterker :P Verwacht dan ook zeer binnenkort nerfs. Mijn knight is onoverwinnelijk.
Leech is zo OP _O- kreeg net een bleed debuff op me. Gelijk vol hp. :')
ems.woensdag 16 juli 2014 @ 17:22
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:20 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Leech is zo OP _O- kreeg net een bleed debuff op me. Gelijk vol hp. :')
Zeker in combinatie met dikke armor/defense. Vrijwel de meeste physical attacks die ik krijg healen me alleen maar.
gniffiewoensdag 16 juli 2014 @ 18:04
Pff wil hier al een week aan beginnen maar kan maar niet beslissen hoe mijn twee poppetjes eruit gaan zien. En de namen ben ik ook nog niet over uit :')
Gutanothwoensdag 16 juli 2014 @ 18:07
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:04 schreef gniffie het volgende:
Pff wil hier al een week aan beginnen maar kan maar niet beslissen hoe mijn twee poppetjes eruit gaan zien. En de namen ben ik ook nog niet over uit :')
Mage: Gniffie
Warrior: Eiiffing
ems.woensdag 16 juli 2014 @ 18:07
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:04 schreef gniffie het volgende:
Pff wil hier al een week aan beginnen maar kan maar niet beslissen hoe mijn twee poppetjes eruit gaan zien. En de namen ben ik ook nog niet over uit :')
Ben je stiekem een meisje? :P
gniffiewoensdag 16 juli 2014 @ 18:11
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:07 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Mage: Gniffie
Warrior: Eiiffing
_O_
gniffiewoensdag 16 juli 2014 @ 18:11
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Ben je stiekem een meisje? :P
:{ haha wat
De_Dakgootwoensdag 16 juli 2014 @ 18:55
Geneens MC in je naam hebben :')
Gutanothdonderdag 17 juli 2014 @ 07:13
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:55 schreef De_Dakgoot het volgende:
Geneens MC in je naam hebben :')
want?
Troonwoorddonderdag 17 juli 2014 @ 09:37
Heb het spel nu al een paar dagen, en het is echt van het niveau van Baldur's Gate. Voor mij toch wel één van de beste CRPG's van het laatste decennia.
Gutanothdonderdag 17 juli 2014 @ 09:47
Ik heb baldurs gate nog nooit gespeeld, maar ik kan al wel vertellen dat ik zeker uit ga kijken naar soortgelijke games als D:OS
Troonwoorddonderdag 17 juli 2014 @ 11:19
Er zullen er nog verschijnen dit en volgend jaar.

(2014)
(2015)
(2015)
2Happy4Udonderdag 17 juli 2014 @ 11:30
quote:
Wasteland kijk ik ook erg naar uit _O_
DeeCruisedonderdag 17 juli 2014 @ 11:52
tvp, destijds in beta volledig doorgespeeld, niet meer aangeraakt sindsdien. Binnenkort (lees: als ik weer tijd heb) eens wat uurtjes inpompen, smaakte naar meer :)

-edit-

Dit was inderdaad de map waar de beta zich afspeelde, die heb ik dus 100% gehad incl. eindcombat.

http://forum.fok.nl/templ(...)apy/47857929_330.jpg

Iemand enig idee hoe groot de game daadwerkelijk is, oftewel hoeveel van dit soort mappen zijn er?

[ Bericht 25% gewijzigd door DeeCruise op 17-07-2014 12:10:54 ]
De_Dakgootdonderdag 17 juli 2014 @ 12:51
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:52 schreef DeeCruise het volgende:
tvp, destijds in beta volledig doorgespeeld, niet meer aangeraakt sindsdien. Binnenkort (lees: als ik weer tijd heb) eens wat uurtjes inpompen, smaakte naar meer :)

-edit-

Dit was inderdaad de map waar de beta zich afspeelde, die heb ik dus 100% gehad incl. eindcombat.

http://forum.fok.nl/templ(...)apy/47857929_330.jpg

Iemand enig idee hoe groot de game daadwerkelijk is, oftewel hoeveel van dit soort mappen zijn er?
Dat is nog dik early game.
ems.donderdag 17 juli 2014 @ 13:00
Ik geloof dat er 3 van die grote gebieden zijn om te exploreren. En dan is er nog content bij die imp in die andere dimensie, denk ik :P

En een groot deel van de content zal wel user-generated worden, met de tijd.
DeeCruisedonderdag 17 juli 2014 @ 13:46
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:51 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Dat is nog dik early game.
Zoals ik al zei, toen was het nog beta (of mogelijk zelfs alpha?)
Troonwoorddonderdag 17 juli 2014 @ 13:47
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:00 schreef ems. het volgende:
Ik geloof dat er 3 van die grote gebieden zijn om te exploreren. En dan is er nog content bij die imp in die andere dimensie, denk ik :P

En een groot deel van de content zal wel user-generated worden, met de tijd.
Ik dacht iets van 4 grote gebieden zoals Cyseal,en dan nog een 3 kleine gebieden. Maar ik heb het nog niet uitgespeeld, dus het kan anders zijn.
Gutanothdonderdag 17 juli 2014 @ 15:05
Ik kan nergens echt een grote "Worldmap" vinden of iets in de richting :(
Furdinandzaterdag 19 juli 2014 @ 13:52
Al level 2 zo op. Moet er wel een beetje inkomen. Maar wel leuk. Denk ik.
Quotidienzaterdag 19 juli 2014 @ 21:58
Ik heb even niet goed opgelet op het verhaal maar wil wel alles goed meekrijgen, wat was nou de boodschap van die begin cinematic (nergens terug te vinden)? :P
Silvzaterdag 19 juli 2014 @ 22:00
Duurde even voordat ik er echt in zat, maar wat een verslavend spel is dit. _O_
De_Dakgootzaterdag 19 juli 2014 @ 23:03
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 21:58 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb even niet goed opgelet op het verhaal maar wil wel alles goed meekrijgen, wat was nou de boodschap van die begin cinematic (nergens terug te vinden)? :P
Deze?

Quotidienzaterdag 19 juli 2014 @ 23:13
Die ja . :)
Quotidienzondag 20 juli 2014 @ 11:01
Een uur naar een gebouw gezocht en nog niet gevonden.

10/10
DeeCruisezondag 20 juli 2014 @ 11:02
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:01 schreef Quotidien het volgende:
Een uur naar een gebouw gezocht en nog niet gevonden.

10/10
Jup, geen pointers, gewoon alles op eigen initiatief. Heerlijk!
Mankezondag 20 juli 2014 @ 17:37
Deze lijkt me wel wat, ga ik zeker kopen.
Is de pirated versie trouwens mee te co-oppen?
Mankezondag 20 juli 2014 @ 17:38
quote:
Torment 'sequel'!!! vet!!
PS:Torment nog niet uitgespeeld, maar dat was een toffe rpg.
ems.zondag 20 juli 2014 @ 18:05
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:37 schreef Manke het volgende:
Deze lijkt me wel wat, ga ik zeker kopen.
Is de pirated versie trouwens mee te co-oppen?
Maakt niet uit toch als je hem zeker gaat kopen? :P
gniffiezondag 20 juli 2014 @ 18:46
Pfff af en toe klikt die een skill niet aan waardoor mijn Spellcaster naar de tegenstander rent om hem een klap met een stok te geven :'). Huppa quickload
Mankezondag 20 juli 2014 @ 19:04
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Maakt niet uit toch als je hem zeker gaat kopen? :P
Ik koop em wel, maar degene met wie ik wil co-oppen ws niet
ems.zondag 20 juli 2014 @ 19:08
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:04 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik koop em wel, maar degene met wie ik wil co-oppen ws niet
Het kost 20 euro. Ik download zelf ook weleens games maar als er zo'n klein prijsje aanhangt en ook nog eens een leuke coop heeft zie ik niet in waarom je voor 20 euro lastig zou gaan doen :P

En over of dat kan: Ja, dat kan hoogstwaarschijnlijk wel. Met de juiste programma's/kennis/cracks valt vrijwel elke gedownloade game wel te multiplayeren. Hoe dat bij divinity zal gaan weet ik niet aangezien ik heb dus gewoon legaal heb, maar met een beetje googlen moet je ver kunnen komen. Hoe één legale kopie en één illegale zich laten samenwerken durf ik niet te zeggen.
gniffiezondag 20 juli 2014 @ 19:08
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:04 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik koop em wel, maar degene met wie ik wil co-oppen ws niet
Moet je de GOG versie halen. Daar zit geen DRM op. Kan je overigens niet op Steam registreren.
Mankezondag 20 juli 2014 @ 19:41
steam key voor ¤15 op marktplaats gekocht :P hoewel ik daar de devs niet mee steun, beetje jammer achteraf.

als de gog versie co-op kan, kan een torrentversie dat ook :)
ems.zondag 20 juli 2014 @ 19:45
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:41 schreef Manke het volgende:
steam key voor ¤15 op marktplaats gekocht :P hoewel ik daar de devs niet mee steun, beetje jammer achteraf.
Hoezo steun je daar de makers niet mee? Elke key die verkocht wordt levert hun centjes op.
Mankezondag 20 juli 2014 @ 19:48
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoezo steun je daar de makers niet mee? Elke key die verkocht wordt levert hun centjes op.
was een code die in het dvd hoesje of boekje zat van iemand die em in de winkel gekocht heeft, neem ik aan.

edit
deze komt van de collectors edition, die heeft 2 keys

[ Bericht 5% gewijzigd door Manke op 20-07-2014 19:58:41 ]
ems.zondag 20 juli 2014 @ 20:06
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:48 schreef Manke het volgende:

[..]

was een code die in het dvd hoesje of boekje zat van iemand die em in de winkel gekocht heeft, neem ik aan.
Gezien het een kickstarter betreft betwijfel ik dat, in ieder geval een Nederlander, die in de winkel zou hebben gekocht. Volgens mij waren er wel DVD's uitgegeven, maar die kan je alleen krijgen door bij hunzelf te bestellen.
quote:
edit
deze komt van de collectors edition, die heeft 2 keys
Dat gedeelte lees ik nu pas :+ Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid en jij hoeft je meteen niet meer schuldig te voelen!
gniffiezondag 20 juli 2014 @ 20:07
De Russische versie is maar 13 euro. Lijkt me dat je die voor 10 e aan steamkeys wel kunt ruilen.
2Happy4Uzondag 20 juli 2014 @ 21:19
Illegale versie bespreken we hier niet.
De_Dakgootzondag 20 juli 2014 @ 22:06
Game kon je bij gamemania retail halen maarja gamemania :')

en sowieso een 10/10 game downloaden :') :{w
Gutanothmaandag 21 juli 2014 @ 14:27
Ondertussen al zo'n 13 uur Co-op op zitten en vanavond maar eens richting de 2e map gaan :D
Furdinandmaandag 21 juli 2014 @ 16:51
Hoe geef ik leadership aan mijn andere poppetje? Nu heeft de mage het maar dat is niet echt handig.
ems.maandag 21 juli 2014 @ 17:01
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 16:51 schreef Furdinand het volgende:
Hoe geef ik leadership aan mijn andere poppetje? Nu heeft de mage het maar dat is niet echt handig.
Gewoon, punten geven aan leadership bij dat andere poppetje als je level up gaat :?

2 mannetjes met leadership is trouwens relatief nutteloos.
murpmaandag 21 juli 2014 @ 17:35
Ik heb gelezen dat de combat turn based is?
Furdinandmaandag 21 juli 2014 @ 17:37
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:01 schreef ems. het volgende:

[..]

Gewoon, punten geven aan leadership bij dat andere poppetje als je level up gaat :?

2 mannetjes met leadership is trouwens relatief nutteloos.
Degene die "leadership heeft" heeft 0 punten daar en de ander heeft er 1??
aspimaandag 21 juli 2014 @ 17:38
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:35 schreef murp het volgende:
Ik heb gelezen dat de combat turn based is?
? Zit je in het verkeerde topic?
murpmaandag 21 juli 2014 @ 17:39
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:38 schreef aspi het volgende:

[..]

? Zit je in het verkeerde topic?
Divinity: Original Sin #1» index» games & consoles» pc games? :')
aspimaandag 21 juli 2014 @ 17:44
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:39 schreef murp het volgende:

[..]

Divinity: Original Sin #1» index» games & consoles» pc games? :')
Damn, ik zit gewoon in het verkeerde topic. Tijd om naar huis te gaan denk ik.

Enne overigens het is turn based, maar echt iedereen die ik erover hoor is lyrisch over deze game.
Quotidienmaandag 21 juli 2014 @ 18:13
Ik heb er 4 uur opzitten en ben nog geen steek opgeschoten (net Jake aan het opgraven), nog nooit zo achterlijk gevoeld tijdens het spelen van een game.
Furdinandmaandag 21 juli 2014 @ 18:24
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:13 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb er 4 uur opzitten en ben nog geen steek opgeschoten (net Jake aan het opgraven), nog nooit zo achterlijk gevoeld tijdens het spelen van een game.
Ik ben op hetzelfde punt en ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen :')
ems.maandag 21 juli 2014 @ 21:20
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:37 schreef Furdinand het volgende:

[..]

Degene die "leadership heeft" heeft 0 punten daar en de ander heeft er 1??
Als je leadership hebt heb je geen 0 punten. Leadership heeft één van de karakters, die geeft die buff aan iedereen behalve hemzelf.
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:13 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb er 4 uur opzitten en ben nog geen steek opgeschoten (net Jake aan het opgraven), nog nooit zo achterlijk gevoeld tijdens het spelen van een game.
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:24 schreef Furdinand het volgende:

[..]

Ik ben op hetzelfde punt en ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen :')
Lezen. Praten. Luisteren. Journal.
Furdinandmaandag 21 juli 2014 @ 22:01
Gnagnagna heel Esmeralda's huis leeggeroofd en alles aan haar terug verkocht XD
gniffiedinsdag 22 juli 2014 @ 00:14
Alle gesprekken doorklikken en daarna je journal doorlezen als je een update krijgt. Fuck al die doelloze gesprekken.
Furdinanddinsdag 22 juli 2014 @ 00:21
Juist niet
Gutanothdinsdag 22 juli 2014 @ 08:20
Zo verschrikkelijk tof juist! Fantastisch zo'n spel dat je niet behandeld alsof je een randdebiel bent. Nadenken geblazen!

Heb er trouwens nu zo'n 19 uur opzitten samen met mijn co-op buddy en we zijn nu net in de 2e map :D Echt zo verschrikkelijk vet!
Morzundinsdag 22 juli 2014 @ 13:14
Heb 'm een paar dagen geleden gehaald, echt een super vet spel, terwijl ik helemáál niet van turn-based shit houd.

Eerste speelsessie was met een willekeurige Amerikaanse dude die mij joinde, na Skype te hebben uitgewisseld hebben we letterlijk meer dan 15 uur gespeeld in één dag. Heerlijk.

Helaas wist ik niet dat je persé een hardsave moet maken omdat quicksaves van verschillende playthroughs elkaar overschrijven, dus moesten we weer opnieuw beginnen. :r
DeeCruisedinsdag 22 juli 2014 @ 13:24
Jup, echt weer een classic rpg die de moeite is om te spelen. Voorlopig nog geen tijd, maar ik hoop dat alle bugs er ondertussen uit zijn.
Morzundinsdag 22 juli 2014 @ 14:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 13:24 schreef DeeCruise het volgende:
Jup, echt weer een classic rpg die de moeite is om te spelen. Voorlopig nog geen tijd, maar ik hoop dat alle bugs er ondertussen uit zijn.
Nog geen bugs tegengekomen. Inventory-systeem hadden ze wel beter kunnen ontwerpen IMO, en tot je precies snapt welke elementen in welke vorm op elkaar reageren, kunnen deze soms wat onlogisch lijken.

Oh en regen dat bij een locatie hoort dooft vuur niet, dat kan alleen met een 'echte' regen spell. Da's dan wel jammer.
DeeCruisedinsdag 22 juli 2014 @ 14:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 14:48 schreef Morzun het volgende:

[..]

Nog geen bugs tegengekomen. Inventory-systeem hadden ze wel beter kunnen ontwerpen IMO, en tot je precies snapt welke elementen in welke vorm op elkaar reageren, kunnen deze soms wat onlogisch lijken.

Oh en regen dat bij een locatie hoort dooft vuur niet, dat kan alleen met een 'echte' regen spell. Da's dan wel jammer.
Wat ik zo nog kan herinneren is dat je bij een conversatie tussen jou (gamehoster) en een partymember (co-op speler) zijn teksten niet zag en dus maar moest gokken wat er gezegd werd. Ook paar keer tegengekomen dat character randomly begon te lopen terwijl je zelf niks deed, en natuurlijk de main quest die ervoor zorgde dat je alleen door te "cheaten" het verhaal kon afronden.
timmmmmwoensdag 23 juli 2014 @ 22:13
Ik ben positief verrast door de moeilijkheidsgraad. Ik zit me een partij af te klungelen joh
2Happy4Udonderdag 24 juli 2014 @ 01:14
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:13 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben positief verrast door de moeilijkheidsgraad. Ik zit me een partij af te klungelen joh
Had dat vooral in het begin (level 1-7), daarna niet echt problemen meer gehad.
timmmmmdonderdag 24 juli 2014 @ 06:04
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:14 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Had dat vooral in het begin (level 1-7), daarna niet echt problemen meer gehad.
Jammer
Gutanothdonderdag 24 juli 2014 @ 06:30
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:14 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Had dat vooral in het begin (level 1-7), daarna niet echt problemen meer gehad.
op normal of gewoon op hard?
Furdinanddonderdag 24 juli 2014 @ 07:37
Ik heb niet meer zoveel geF5t sinds FOK! automatisch refresht.
Gutanothdonderdag 24 juli 2014 @ 09:28
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:37 schreef Furdinand het volgende:
Ik heb niet meer zoveel geF5t sinds FOK! automatisch refresht.
Hahaha dit ja

Maar elke keer dat je na een dag niet spelen weer gaat spelen, herinner je je dat pas nadat je genadeloos gekilled bent en weer een uur opnieuw moet spelen :P
InGebruikdonderdag 24 juli 2014 @ 20:11
Ik snap er af en toe helemaal niks van. Het hele verhaal pakt me nog niet echt en die zoektocht door heel die eerste stad (ben pas lvl 3) duurt mij veel te lang en is oninteressant.
Cikxvrijdag 25 juli 2014 @ 13:16
Weet iemand toevallig of de save crash bij de 32-bit versie is opgelost? Onspeelbaar anders. :(

Heel tof spel wel, alleen vind ik het vervelend dat de gesprekken niet zijn ingesproken, word nogal snel moe en afgeleid van de conversaties lezen en na 2 lange gesprekken heb ik vaak al geen zin meer.
ems.vrijdag 25 juli 2014 @ 13:33
quote:
15s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:11 schreef InGebruik het volgende:
Ik snap er af en toe helemaal niks van. Het hele verhaal pakt me nog niet echt en die zoektocht door heel die eerste stad (ben pas lvl 3) duurt mij veel te lang en is oninteressant.
Je hoeft ook niet de quests die je hebt meteen op te lossen. Verken de omgeving gewoon een beetje, vecht wat, ga level up :)
gniffievrijdag 25 juli 2014 @ 13:53
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:14 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Had dat vooral in het begin (level 1-7), daarna niet echt problemen meer gehad.
Dit. Daarna heb je genoeg action points om meerdere spells te kunnen casten die het terrein veranderen. Wat choke points erin gooien, iedereen stunnen en burnen en je winst is gegarandeerd
ems.vrijdag 25 juli 2014 @ 14:00
Vraag me wel af wanneer ze die leech nou gaan nerfen. Ik coop samen met een vriend en mijn Knight is tot noch toe onmogelijk dood te krijgen en deelt makkelijk de meeste damage uit van heel de groep. Ondertussen ben ik ook al immune voor slows, burning, curses en nog wat anders :P

Als ik die knight niet had was het zowaar een moeilijk spel geweest. 8-)
timmmmmvrijdag 25 juli 2014 @ 14:58
ik vind het een kek spel. Leuk gevechtssysteem, quests die niet zelfs te simpel voor een vierjarige zijn etc. Ik merk echter wel dat het om een of andere reden wat snel verveelt. De meeste games die ik leuk vind kan ik ook uren en uren achter elkaar spelen. Hier ga ik na een uurtje toch wat anders doen
InGebruikmaandag 28 juli 2014 @ 15:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet de quests die je hebt meteen op te lossen. Verken de omgeving gewoon een beetje, vecht wat, ga level up :)
Moet toegeven het wordt steeds vermakelijker. Gisteravond lvl 7 bereikt met m'n ranger en mage en de mogelijkheden qua skills en een krachtigere ranger zorgt toch wel voor meer spelplezier. Ranger is in het begin echt flink zwak..

Gevechtsysteem is inderdaad erg leuk en soms onvoorspelbaar. Het algehele verhaal vind ik nog niet echt om over naar huis te schrijven.
ems.maandag 28 juli 2014 @ 15:50
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:14 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Moet toegeven het wordt steeds vermakelijker. Gisteravond lvl 7 bereikt met m'n ranger en mage en de mogelijkheden qua skills en een krachtigere ranger zorgt toch wel voor meer spelplezier. Ranger is in het begin echt flink zwak..
Totdat hij wat nieuwe skills krijgt en een leukere bow. Vergeet niet dat je in het eerste stadje skills kan kopen op die marktplaats. Scheelt een hoop :)
quote:
Gevechtsysteem is inderdaad erg leuk en soms onvoorspelbaar. Het algehele verhaal vind ik nog niet echt om over naar huis te schrijven.
Ik ook niet, maar ik kan het ergens ook wel appreciëren. Het neemt zichzelf niet al te serieus en de gesprekken/persoonlijkheden van de verschillende karakters die je tegenkomt zijn toch wel erg leuk gedaan.

Oh, laatste tip: Als je allemaal monsters tegenkomt die 2-3 levels hoger zijn dan jezelf ben je waarschijnlijk niet helemaal de goede kant opgegaan. Dan is het vaak raadzaam om eerst even andere hoekjes van de map te ontdekken.
InGebruikmaandag 28 juli 2014 @ 16:00
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Totdat hij wat nieuwe skills krijgt en een leukere bow. Vergeet niet dat je in het eerste stadje skills kan kopen op die marktplaats. Scheelt een hoop :)

Heb inderdaad al het een en ander ingeslagen aan skills (ook voor over een paar levels). Nog geen stuiver uitgegeven aan andere items. Tussen alle loot zitten zat bruikbare items.

quote:
[..]

Ik ook niet, maar ik kan het ergens ook wel appreciëren. Het neemt zichzelf niet al te serieus en de gesprekken/persoonlijkheden van de verschillende karakters die je tegenkomt zijn toch wel erg leuk gedaan.

Oh, laatste tip: Als je allemaal monsters tegenkomt die 2-3 levels hoger zijn dan jezelf ben je waarschijnlijk niet helemaal de goede kant opgegaan. Dan is het vaak raadzaam om eerst even andere hoekjes van de map te ontdekken.
Twee keer voorgekomen, toen inderdaad eerst maar de andere kant van de map gaan bezoeken. Heb nog zat over op de eerste map om langs te gaan voordat ik naar de volgende map moet.
ems.maandag 28 juli 2014 @ 16:03
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:00 schreef InGebruik het volgende:

Twee keer voorgekomen, toen inderdaad eerst maar de andere kant van de map gaan bezoeken. Heb nog zat over op de eerste map om langs te gaan voordat ik naar de volgende map moet.
Ik heb eergister met een vriend echt keihard zitten strugglen om gasten die 2-3 levels hoger waren af te maken en verder te komen. Alleen maar om tegen een muur aan te lopen en te concluderen dat we heel ergens anders hadden moeten beginnen. Gister hebben we bijna de hele avond gevuld met quests doen die we eigenlijk 3 levels geleden hadden moeten vinden :P
Gutanothdinsdag 29 juli 2014 @ 08:00
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:00 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Heb inderdaad al het een en ander ingeslagen aan skills (ook voor over een paar levels). Nog geen stuiver uitgegeven aan andere items. Tussen alle loot zitten zat bruikbare items.

[..]

Twee keer voorgekomen, toen inderdaad eerst maar de andere kant van de map gaan bezoeken. Heb nog zat over op de eerste map om langs te gaan voordat ik naar de volgende map moet.
Een map met de zones per level op de eerste map ( in spoiler tags for obvious reasons)

SPOILER
O42hd38.gif
Lhyannadinsdag 29 juli 2014 @ 09:17
Dit spel is echt bruut, gisteren gekocht en ineens was het 0:30...

Ook tof dat er niks voorgekauwd is, lang geleden dat ik heb moeten zoeken in een spel of dat ik echt hatelijk ben doodgegaan. Heerlijk dit :D
InGebruikdinsdag 29 juli 2014 @ 09:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:00 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Een map met de zones per level op de eerste map ( in spoiler tags for obvious reasons)

SPOILER
Zit ik toch aardig op schema. :)
Frutselwoensdag 30 juli 2014 @ 11:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:17 schreef Lhyanna het volgende:
Dit spel is echt bruut, gisteren gekocht en ineens was het 0:30...

Ook tof dat er niks voorgekauwd is, lang geleden dat ik heb moeten zoeken in een spel of dat ik echt hatelijk ben doodgegaan. Heerlijk dit :D
Inderdaad... dat heb ik dus ook ervaren :')
Lhyannavrijdag 1 augustus 2014 @ 10:29
Al die verloren uren slaap deze week beginnen zijn tol te eisen. Totaal geen concentratie op het werk... Best zuur ook dat ik nog meer dan 7 uur verplichte onthouding heb voor ik weer verder kan gaan. Had ik maar vrij vandaag :'(
Gutanothvrijdag 1 augustus 2014 @ 10:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:29 schreef Lhyanna het volgende:
Al die verloren uren slaap deze week beginnen zijn tol te eisen. Totaal geen concentratie op het werk... Best zuur ook dat ik nog meer dan 7 uur verplichte onthouding heb voor ik weer verder kan gaan. Had ik maar vrij vandaag :'(
i_know_that_feel_bro_by_rober_raik-d4cxn5a.png
Frutselvrijdag 1 augustus 2014 @ 11:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:29 schreef Lhyanna het volgende:
Al die verloren uren slaap deze week beginnen zijn tol te eisen. Totaal geen concentratie op het werk... Best zuur ook dat ik nog meer dan 7 uur verplichte onthouding heb voor ik weer verder kan gaan. Had ik maar vrij vandaag :'(
:D
Je droomt er stiekum ook al over he :P
Lhyannavrijdag 1 augustus 2014 @ 11:17
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

:D
Je droomt er stiekum ook al over he :P
Dat is niet stiekem meer..
gniffievrijdag 1 augustus 2014 @ 12:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:29 schreef Lhyanna het volgende:
Al die verloren uren slaap deze week beginnen zijn tol te eisen. Totaal geen concentratie op het werk... Best zuur ook dat ik nog meer dan 7 uur verplichte onthouding heb voor ik weer verder kan gaan. Had ik maar vrij vandaag :'(
Neem je laptop mee naar de wc :+
Lhyannavrijdag 1 augustus 2014 @ 12:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:04 schreef gniffie het volgende:

[..]

Neem je laptop mee naar de wc :+
Desktop :'(
Quotidienvrijdag 1 augustus 2014 @ 15:54
Ik ben eindelijk wat verder in die eerste quest, alleen nu loop ik weer vast op weg naar die beach lair van Evelyn. Ik ga door de noord gate, die eerste groep mobs is makkelijk maar die tweede is niet te doen, vooral omdat m'n 2 start characters ontzettend slap zijn (archer en nog iets). Tips?
gniffievrijdag 1 augustus 2014 @ 15:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:48 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Desktop :'(
Verlengsnoeren mee van huis nemen dan.
timmmmmvrijdag 1 augustus 2014 @ 15:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:54 schreef Quotidien het volgende:
Ik ben eindelijk wat verder in die eerste quest, alleen nu loop ik weer vast op weg naar die beach lair van Evelyn. Ik ga door de noord gate, die eerste groep mobs is makkelijk maar die tweede is niet te doen, vooral omdat m'n 2 start characters ontzettend slap zijn (archer en nog iets). Tips?
Heb je de rest ( van voor die kant) helemaal gedaan? Welk level ben jij en welke zijn zij
timmmmmvrijdag 1 augustus 2014 @ 15:57
En heb je allebei de te recruiten partymembers in cyseal gerecruit?
Quotidienvrijdag 1 augustus 2014 @ 16:02
Ik ben level 3 en ja, die 2 partymembers heb ik. Eerste keer dat ik uberhaupt buiten dat dorp kom, dus nog niks gedaan. Dit was wel een grote groep overigens.
timmmmmvrijdag 1 augustus 2014 @ 16:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:02 schreef Quotidien het volgende:
Ik ben level 3 en ja, die 2 partymembers heb ik. Eerste keer dat ik uberhaupt buiten dat dorp kom, dus nog niks gedaan. Dit was wel een grote groep overigens.
Dan moet je eerst naar het westen. Nou ja, noordwest. Niet naar de Orcs maar naar de vuurtoren.
timmmmmvrijdag 1 augustus 2014 @ 16:09
Noorden en westen is te hoog level. Dat is welhaast onmogelijk om nu voor elkaar te krijgen
Quotidienvrijdag 1 augustus 2014 @ 16:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef timmmmm het volgende:
Noorden en westen is te hoog level. Dat is welhaast onmogelijk om nu voor elkaar te krijgen
Waarom word je er dan de eerste quest heengestuurd? :P
timmmmmvrijdag 1 augustus 2014 @ 16:15
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:14 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Waarom word je er dan de eerste quest heengestuurd? :P
Je wordt toch óók naar the lighthouse gestuurd? :?

In ieder geval, je moet deze game vooral voor jezelf kijken wat haalbaar is, wat kan en wat niet. Het spel kauwt niets voor je voor. Als je op punt A niet slaagt, doe je eerst punt B enz
Quotidienvrijdag 1 augustus 2014 @ 16:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je wordt toch óók naar the lighthouse gestuurd? :?

Voor die eerste quest toch niet?
timmmmmvrijdag 1 augustus 2014 @ 16:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:29 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Voor die eerste quest toch niet?
Geen idee. Ik deed eerst alles in dat durpske en daar wordt je om het undeadprobleem te onderzoeken naar the lighthouse gestuurd. En voor de murder naar Evelyn inderdaad
timmmmmvrijdag 1 augustus 2014 @ 16:39
Dat vind ik op zich trouwens wel een minpunt an dit spel. Dat je gedwongen wordt een bepaald pad te volgen. Dat vond ik bij divine divinity juist het mooie. Daar kon je precies doen wat je zelf wil
timmmmmvrijdag 1 augustus 2014 @ 16:40
Bij divinity 2 al iets minder
Quotidienzaterdag 2 augustus 2014 @ 13:10
Meh. Kan geen kant op zonder dood te gaan of verder te komen in een quest. Het zal wel aan mij liggen allemaal maar na 7 uur stuntelen en amper progress ben ik er toch echt fucking klaar mee.
ems.zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:10
Jammer. Het ligt inderdaad aan jou.
Quotidienzaterdag 2 augustus 2014 @ 13:14
Dat denk ik ook. Al moet wel gezegd worden dat de ranger en cleric helemaal in het begin vrij useless zijn, zeker vergeleken met Madora en Jahan
timmmmmzaterdag 2 augustus 2014 @ 13:15
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:14 schreef Quotidien het volgende:
Dat denk ik ook. Al moet wel gezegd worden dat de ranger en cleric helemaal in het begin vrij useless zijn, zeker vergeleken met Madora en Jahan
Ja kan toch co-open ofzo? Kan ik niet even met je meelopen om te kijken waar het mis gaat?
timmmmmzaterdag 2 augustus 2014 @ 13:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:14 schreef Quotidien het volgende:
Dat denk ik ook. Al moet wel gezegd worden dat de ranger en cleric helemaal in het begin vrij useless zijn, zeker vergeleken met Madora en Jahan
Ik heb een warrior en ik heb echt spijt dat ik niet voor een ranger gegaan ben nu. En ik zit pas op level 8 of iets dergelijks
Quotidienzaterdag 2 augustus 2014 @ 13:20
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja kan toch co-open ofzo? Kan ik niet even met je meelopen om te kijken waar het mis gaat?
Bedankt voor het aanbod, maar ik laat het er voor nu even bij zitten. :P
timmmmmzaterdag 2 augustus 2014 @ 13:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:20 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Bedankt voor het aanbod, maar ik laat het er voor nu even bij zitten. :P
Zonde zonde, want als je er even ingekomen bent, is het echt een topspel
Gutanothzaterdag 2 augustus 2014 @ 18:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:02 schreef Quotidien het volgende:
Ik ben level 3 en ja, die 2 partymembers heb ik. Eerste keer dat ik uberhaupt buiten dat dorp kom, dus nog niks gedaan. Dit was wel een grote groep overigens.
op de vorige pagina heb ik een map geplaatst met de eerste area waar per mapgedeelte de levels bijstaan. Daar kan je vast wel wat mee
timmmmmzaterdag 2 augustus 2014 @ 21:27
Op naar luculla.

Hoeveel van die gebieden zijn er eigenlijk
Frutselzaterdag 2 augustus 2014 @ 22:11
Ik heb een hengel maar kan niet vissen. Weet niet hoe :') Dus ik steel ze :p
Lhyannamaandag 4 augustus 2014 @ 10:01
Na een restart eindelijk in Luculla. Heerlijk om weer eens een RPG te spelen waar niet alles voorgekauwd is en je continue de verkeerde keuzes maakt in het begin. Vind het wel jammer dat die merchants allemaal zo weinig gold hebben. Mijn inventory zit bomvol en niemand die iets kan kopen ;(. Gratis weggeven ga ik natuurlijk niet doen.
timmmmmmaandag 4 augustus 2014 @ 10:55
Ik ben aan het twijfelen om ook opnieuw te beginnen. Ik heb mijn chars een beetje verneukt. Maar ik ben nu wel in Luculla en ik ben nog niet dood aan het gaan maar ik heb hem wel een moeilijkheid lager moeten zetten. Dilemma
Lhyannamaandag 4 augustus 2014 @ 10:58
Ik was er bijna met mn eerste save, je bent de tweede keer een stuk minder lang overal mee bezig. Kostte me 'maar' mijn hele zondag. Ben nu wel echt een stuk sterker en het gaat me op hard ook nog redelijk af.
Gutanothdinsdag 5 augustus 2014 @ 12:46
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:01 schreef Lhyanna het volgende:
Na een restart eindelijk in Luculla. Heerlijk om weer eens een RPG te spelen waar niet alles voorgekauwd is en je continue de verkeerde keuzes maakt in het begin. Vind het wel jammer dat die merchants allemaal zo weinig gold hebben. Mijn inventory zit bomvol en niemand die iets kan kopen ;(. Gratis weggeven ga ik natuurlijk niet doen.
Niet alle merchants hebben weinig gold :o Er zijn merchs die elke keer dat je een lvl gaat hun stock refreshen (dus ook hun gold)
Lhyannadinsdag 5 augustus 2014 @ 12:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:46 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Niet alle merchants hebben weinig gold :o Er zijn merchs die elke keer dat je een lvl gaat hun stock refreshen (dus ook hun gold)
Maar je komt zo makkelijk aan spullen :p. Al moet ik zeggen dat na de 5e star stone het geld er wel iets harder doorheen gaat. Maar nog steeds zit ik bij level up aan dik 40k gold.
ems.dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:57
Ik heb nu bijna 100k :P
Jolly_Reaperdinsdag 5 augustus 2014 @ 13:19
2x uitgespeeld nu. Wat gebreken hier en daar, maar verder een topspel.
Fijn om weer eens een spel te spelen waar je bij mag nadenken. :)
Lyssavrijdag 8 augustus 2014 @ 20:01
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:55 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben aan het twijfelen om ook opnieuw te beginnen. Ik heb mijn chars een beetje verneukt. Maar ik ben nu wel in Luculla en ik ben nog niet dood aan het gaan maar ik heb hem wel een moeilijkheid lager moeten zetten. Dilemma
Je kan chars later nog respeccen :) Kost wel opnieuw alle skills die je moet kopen, maar misschien makkelijker dan overnieuw beginnen?
Jolly_Reaperzondag 10 augustus 2014 @ 00:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:01 schreef Lyssa het volgende:
Je kan chars later nog respeccen Kost wel opnieuw alle skills die je moet kopen, maar misschien makkelijker dan overnieuw beginnen?
Helaas zijn sommige skillbooks maar eenmalig te krijgen, dus ik zou er zelf niet aan beginnen.
SPOILER
Summon Wolf, Barrage en Whirlwind bijvoorbeeld. :{