abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:06:35 #1
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_142324517
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

En weer open.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:06:45 #2
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_142324523
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:58 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik snap niet dat er zoveel van dit soort plekken bestaan waar je zicht zo enorm belemmerd wordt door struiken en andere begroeiing.
Tegenwoordig kiezen ook steeds meer gemeenten er voor om onoverzichtelijke/onduidelijke situaties te creëren om zo de snelheid uit het verkeer te halen. Enorm irritant maar het werkt schijnbaar wel ;(

Shared space filosofie enz.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shared_space

[ Bericht 8% gewijzigd door Pandaplint op 15-07-2014 15:11:46 ]
pi_142324836
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:06 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Tegenwoordig kiezen ook steeds meer gemeenten er voor om onoverzichtelijke/onduidelijke situaties te creëren om zo de snelheid uit het verkeer te halen. Enorm irritant maar het werkt schijnbaar wel ;(

Shared space filosofie enz.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shared_space

Omwonenden klagen dan meestal de eerste weken steen en been over de 'gevaarlijke situatie' maar dat klagen verstomt zodra ze merken dat er amper meer ongelukken gebeuren omdat iedereen oplet.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:17:58 #4
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_142324901
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat ook goed schijnt te werken: borden en markeringen weghalen, zodat de situatie onduidelijk wordt en dan iedereen voorzichtig gaat rijden. Omwonenden klagen dan meestal de eerste weken steen en been over de 'gevaarlijke situatie' maar dat klagen verstomt zodra ze merken dat er amper meer ongelukken gebeuren omdat iedereen oplet.
Dat is een onderdeel van de shared space filosofie ;)
pi_142325021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:17 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Dat is een onderdeel van de shared space filosofie ;)
Ik was te traag met mijn edit. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_142325055
Prachtig dat shared space, lekker je auto overal neerknallen :D

Of dat is natuurlijk het enige bordje dat er wel staat, dat je er niet mag parkeren. In welk geval shared space gewoon automobilistje pesten is.

[ Bericht 32% gewijzigd door eP2e op 15-07-2014 15:32:12 ]
pi_142328134
Mensen die bussen geen voorrang geven? telt dat ook?
PTA / Wanneer heeft een bus voorrang bij wegrijden?
pi_142328707
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:59 schreef MellowYellow_1979 het volgende:
Mensen die bussen geen voorrang geven? telt dat ook?
PTA / Wanneer heeft een bus voorrang bij wegrijden?
Ik heb meer een hekel aan bussen die voorrang nemen terwijl ze dat niet hebben. En daarmee dus bijna botsingen creeeren, omdat ze met de gedachte rijden van: ik ben groot, dus jij stopt wel... :r

Of als ze gewoon met een rotgang door de woonwijken rijden... :N
Dit account is niet meer in gebruik.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 juli 2014 @ 18:43:26 #9
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142331352
Bussies die op het moment dat jij er al voor zit en wilt gaan ritsen (optrekken vanaf stoplicht) het gat alsnog dicht trappen. En mensen die zich in een al vol op de rem hangend rijtje persen... Lekker, gaat mijn afstand en ruimte.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator dinsdag 15 juli 2014 @ 18:46:17 #10
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_142331483
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 17:16 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik heb meer een hekel aan bussen die voorrang nemen terwijl ze dat niet hebben. En daarmee dus bijna botsingen creeeren, omdat ze met de gedachte rijden van: ik ben groot, dus jij stopt wel... :r

Of als ze gewoon met een rotgang door de woonwijken rijden... :N
Dat laatste doe ik ook, niks mis mee als je goed kan rijden
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  FOK!fotograaf dinsdag 15 juli 2014 @ 18:49:53 #11
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142331618
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat laatste doe ik ook, niks mis mee als je goed kan rijden
Want goed rijden gaat je echt redden op het moment dat er een kind achter een bal aan rent.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_142333647
Is het slopen van die smalle fietspaadjes aan beide zeiden van de weg ook onderdeel van shared space? Dat vind ik pas echt schijnveiligheid.

Als fietser waan je je veilig op je eigen fietspad, maar ondertussen kun je aangereden worden door: fietsers uit de andere richting die niet opletten, scooters die je met hoge snelheid voorbij stuiven, bejaarden in Canta's en op scootmobielen, toeristen die erop lopen en natuurlijk de auto die zonder te kijken afslaat en de fietser van zijn sokken maait.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 juli 2014 @ 19:54:17 #13
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142334176
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef Fer het volgende:
Is het slopen van die smalle fietspaadjes aan beide zeiden van de weg ook onderdeel van shared space? Dat vind ik pas echt schijnveiligheid.
Vast wel, hoort immers ook bij duurzaam debiel.
The summer is magic!

pi_142334455
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef Fer het volgende:

Als fietser waan je je veilig op je eigen fietspad, maar ondertussen kun je aangereden worden door: fietsers uit de andere richting die niet opletten, scooters die je met hoge snelheid voorbij stuiven, bejaarden in Canta's en op scootmobielen, toeristen die erop lopen en natuurlijk de auto die zonder te kijken afslaat en de fietser van zijn sokken maait.
Als ik jou was zou ik thuisblijven. :Y
Je kunt namelijk ook door de bliksem geraakt worden of onderweg een heel naar virus oplopen of...
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 juli 2014 @ 20:18:34 #15
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142335086
quote:
16s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 20:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik thuisblijven. :Y
Je kunt namelijk ook door de bliksem geraakt worden of onderweg een heel naar virus oplopen of...
Dat is onzin, hij heeft namelijk gewoon een punt. Waarom het veilige losse fietspad verwijderen om het bij de weg te leggen?
The summer is magic!

dinsdag 15 juli 2014 @ 21:30:28 #16
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142338519
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 20:18 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is onzin, hij heeft namelijk gewoon een punt. Waarom het veilige losse fietspad verwijderen om het bij de weg te leggen?
Misschien met de redenatie dat fietssuggestiestroken de weg optisch smaller maken waardoor automobilisten langzamer gaan rijden? Een andere reden kan ik niet verzinnen.
pi_142339624
Ik heb geen statische cijfers, maar het aantal keren dat ik een geschepte fietser heb gezien op zijn losse veilige fietspad, is vele malen hoger dan een fietser geschept terwijl ie gewoon aan de kant van een gewone rijbaan reed.
.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:52:39 #18
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142339872
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:48 schreef Fer het volgende:
Ik heb geen statische cijfers, maar het aantal keren dat ik een geschepte fietser heb gezien op zijn losse veilige fietspad, is vele malen hoger dan een fietser geschept terwijl ie gewoon aan de kant van een gewone rijbaan reed.
En door wie of wat zou die geschept moeten zijn dan?

Scheppen gebeurt zelden in de 'lengterichting', maar veelal wanneer een van de twee partijen afslaat en geen voorrang verleent.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf dinsdag 15 juli 2014 @ 21:59:09 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142340270
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:52 schreef twiFight het volgende:

[..]

En door wie of wat zou die geschept moeten zijn dan?

Scheppen gebeurt zelden in de 'lengterichting', maar veelal wanneer een van de twee partijen afslaat en geen voorrang verleent.
Daar gaat het in o.a. Amsterdam veel op fout, geparkeerde auto's langs de rijbaan, een rij bomen en dan een fietspad, waardoor je dus fietsers mist bij het langsrijden en die dus niet hebt op kunnen merken bij het afslaan.
The summer is magic!

dinsdag 15 juli 2014 @ 22:12:05 #20
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142341077
Klopt, Utrecht ook. Ik woon op het station en zie het hier soms meerdere malen per maand fout gaan op hetzelfde stuk weg. Maar 90% van de automobilisten die hier rijden bestaan uit opgefokte snotneuzen of ingedutte grijsaards en het fietspad zit vol met niet oplettende studenten en kamikazepiloten op scooters. En vervolgens blokkeren ze het uitzicht zodat je ook niet opzij kunt kijken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_142341560
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:12 schreef twiFight het volgende:
Klopt, Utrecht ook. Ik woon op het station en zie het hier soms meerdere malen per maand fout gaan op hetzelfde stuk weg. Maar 90% van de automobilisten die hier rijden bestaan uit opgefokte snotneuzen of ingedutte grijsaards en het fietspad zit vol met niet oplettende studenten en kamikazepiloten op scooters. En vervolgens blokkeren ze het uitzicht zodat je ook niet opzij kunt kijken.
Ik moest een beetje gniffelen
  FOK!fotograaf dinsdag 15 juli 2014 @ 22:20:33 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142341607
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik geloof dat we Socios gevonden hebben :P
The summer is magic!

dinsdag 15 juli 2014 @ 22:24:03 #23
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142341818
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hehe, ach, er zit volgens mij nu een kier van een centimeter of 30 tussen waar ik woon en het station. Maar mensen snappen er nooit een donder van als ik het uitleg (en nee, dat ga ik nu niet doen, wil nog wel een beeeetje privacy).
pi_142341867
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:24 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hehe, ach, er zit volgens mij nu een kier van een centimeter of 30 tussen waar ik woon en het station. Maar mensen snappen er nooit een donder van als ik het uitleg (en nee, dat ga ik nu niet doen, wil nog wel een beeeetje privacy).
Klinkt alsof je op een bankje in de hal slaapt, maar we snappen natuurlijk wel dat je een flatje in de buurt hebt ;)
pi_142342429
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:24 schreef twiFight het volgende:

[..]

En 'pal naast het station' is geen optie?
Professioneel gifmenger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')