quote:Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.
Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.
Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?
Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.
Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
Je vraagt nu naar een onderbouwing van een dogma. Ik neem aan dat je zelf wel weet dat die onderbouwing er niet is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Die vraag heb ik aan sjoemie al meermaals gesteld, maar wacht nog steeds op antwoord.
En dat wil ik nu net van sjoemie vernemen wat eronder verstaan wordt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je vraagt nu naar een onderbouwing van een dogma. Ik neem aan dat je zelf wel weet dat die onderbouwing er niet is.
Kan ik wel vast voor je invullen: de mens was zondig en toen is Jezus voor onze zonden gestorven zodat God ons kon vergeven. Hoofdzonde was: vreten van die vrucht.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:04 schreef ATON het volgende:
[..]
En dat wil ik nu net van sjoemie vernemen wat eronder verstaan wordt.
Maar wel met een erfschuld die je krijgt als je geboren bent.........quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan ik wel vast voor je invullen: de mens was zondig en toen is Jezus voor onze zonden gestorven zodat God ons kon vergeven. Hoofdzonde was: vreten van die vrucht.
Ja, maar minder dan eerst hè.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:07 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Maar wel met een erfschuld die je krijgt als je geboren bent.........
Vreten van die vrucht was geen zonde. Vraag dat maar aan elke vrome jood. Het is pas veel later bedacht en komt helemaal niet voor in de Bijbel.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan ik wel vast voor je invullen: de mens was zondig en toen is Jezus voor onze zonden gestorven zodat God ons kon vergeven. Hoofdzonde was: vreten van die vrucht.
En dan nog het probleem: waar komt god dan vandaan?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:05 schreef Osiris024 het volgende:
Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
O, nou, dan weet ik het ook niet hoor...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:10 schreef ATON het volgende:
[..]
Vreten van die vrucht was geen zonde. Vraag dat maar aan elke vrome jood. Het is pas veel later bedacht en komt helemaal niet voor in de Bijbel.
Wiki:
De leer van de erfzonde is gebaseerd op het werk van de kerkvaders, onder wie Augustinus. Het is op verschillende concilies vastgesteld, bevestigd en toegelicht. De concilies van Carthago (418) en Orange (529) keerden zich beide tegen de leer van Pelagius, het zogeheten pelagianisme dat de erfzonde ontkent. Op grond daarvan heeft de christelijke kerk het pelagianisme als dwaalleer veroordeeeld. De leer is opnieuw bevestigd en toegelicht op de concilies van Florence (1439) en Trente (1545-1563).
Dit.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:12 schreef Degodvader het volgende:
[..]
En dan nog het probleem: waar komt god dan vandaan?
en dit.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:12 schreef ADQ het volgende:
Zucht.
Waarom zou je in een God moeten geloven?
Dus een OP als deze is een reeks geworden van vijf(!) topics? Hoe dan?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:59 schreef Arcee het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.
Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.
Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?
Altijd leuk om spuit 50.000 te zijnquote:Simply put the argument is that even if there is a strong chance that God isnt real, you should believe in God anyways because there is a chance that you will go to heaven and avoid hell. So there is nothing to lose! You should treat it like a gamble. And cover your ass just in case.
Here are a few problems:
1. If God does exist, and is omniscient, then there is no point in pretending to believe in him because he will know you are faking it! If God is all knowing then how are you going to fool him?
2. Even if you do accept Pascals wager there is another problem. Which religion do you apply it to? They cant all be right! Pascal was Catholic and was using this theory to prove that you should be a Catholic, but this theory can apply to any religion. Perhaps the right choice is to be Jewish or Muslim? Or maybe Pastafarianism is the way to go? If you choose the wrong one you will go to hell. So what is the difference between choosing the wrong religion and just being a non-believer all together?
Dat is een keurige opsomming van alles wat er mis is met georganiseerde religie:quote:
O, tof. Kun je daar eens meer over vertellen? Heeft het ook een naam?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:29 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik ben zelf diepgelovig, maar niet in een God zoals die van de Christenen en al helemaal niet op basis van dogma's.
FF specifieker; NOG niet kan verklarenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:05 schreef Osiris024 het volgende:
Koekoek !!
Als je iets natuurkundig niet kan verklaren dan zal het wel gemaakt zijn door (een) god.......
![]()
Het is niet echt één hokje (hokjes vind ik ook onzin), maar de ideeën en opvattingen van deze clubs samen komen wel aardig in de buurt:quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, tof. Kun je daar eens meer over vertellen? Heeft het ook een naam?
O ja, beide ken ik in grote lijnen wel.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:43 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Het is niet echt één hokje (hokjes vind ik ook onzin), maar de ideeën en opvattingen van deze clubs samen komen wel aardig in de buurt:
Transcendentalisme
Boeddhisme
Jezus heeft door zijn lijden en sterven de dood overwonnen, waardoor wij nu uit genade mogen leven.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:04 schreef ATON het volgende:
[..]
En dat wil ik nu net van sjoemie vernemen wat eronder verstaan wordt.
quote:1 Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade toeneemt?
2 Volstrekt niet! Hoe zullen wij, die aan de zonde gestorven zijn, nog daarin leven?
3 Of weet u niet dat wij allen die in Christus Jezus gedoopt zijn, in Zijn dood gedoopt zijn?
4 Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat evenals Christus uit de doden is opgewekt tot de heerlijkheid van de Vader, zo ook wij in een nieuw leven zouden wandelen.
5 Want als wij met Hem één plant zijn geworden, gelijkgemaakt aan Hem in Zijn dood, dan zullen wij ook aan Hem gelijk zijn in Zijn opstanding.
6 Dit weten wij toch, dat onze oude mens met Hem gekruisigd is, opdat het lichaam van de zonde tenietgedaan zou worden en wij niet meer als slaaf de zonde zouden dienen.
7 Want wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde.
8 Als wij nu met Christus gestorven zijn, geloven wij dat wij ook met Hem zullen leven.
9 Wij weten toch dat Christus, nu Hij is opgewekt uit de doden, niet meer sterft. De dood heerst niet meer over Hem.
10 Want wat Zijn sterven betreft, is Hij voor eens en altijd voor de zonde gestorven, en wat Zijn leven betreft, leeft Hij voor God.
11 Zo dient ook u uzelf te rekenen als dood voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus, onze Heere.
12 Laat de zonde dan niet in uw sterfelijk lichaam regeren om aan de begeerten daarvan te gehoorzamen.
13 En stel uw leden niet ter beschikking aan de zonde als wapens van ongerechtigheid, maar stel uzelf ter beschikking aan God, als mensen die uit de doden levend geworden zijn. En laat uw leden wapens van gerechtigheid zijn voor God.
14 Want de zonde zal over u niet heersen. U bent namelijk niet onder de wet, maar onder de genade.
15 Wat dan? Zullen wij zondigen omdat wij niet onder de wet maar onder de genade zijn? Volstrekt niet!
16 Weet u niet dat aan wie u uzelf als slaaf ter beschikking stelt tot gehoorzaamheid, u slaaf bent van wie u gehoorzaamt: óf van de zonde, tot de dood, óf van de gehoorzaamheid, tot gerechtigheid?
17 Maar God zij dank: u was wel slaaf van de zonde, maar nu bent u van harte gehoorzaam geworden aan het voorbeeld van de leer waaraan u overgegeven bent.
18 En, vrijgemaakt van de zonde, bent u dienstbaar gemaakt aan de gerechtigheid.
19 Ik spreek op menselijke wijze vanwege de zwakheid van uw vlees. Want zoals u uw leden beschikbaar gesteld hebt ten dienste van de onreinheid en van de ene wetteloosheid tot de andere wetteloosheid, stel zo nu uw leden beschikbaar ten dienste van de gerechtigheid, tot heiliging.
20 Want toen u slaaf van de zonde was, was u vrij ten aanzien van de gerechtigheid.
21 Wat voor vrucht dan had u toen van de dingen waarover u zich nu schaamt? Immers, het einde daarvan is de dood.
22 Maar nu, van de zonde vrijgemaakt en aan God dienstbaar gemaakt, hebt u uw vrucht, die tot heiliging leidt, met als einde eeuwig leven.
23 Want het loon van de zonde is de dood, maar de genadegave van God is eeuwig leven, door Jezus Christus, onze Heere.
Er bestaat feitelijk geen hoofdzonde, voor God is elke zonde even erg.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb net furieus gemasturbeerd waardoor jij in genade mag leven.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Jezus heeft door zijn lijden en sterven de dood overwonnen, waardoor wij nu uit genade mogen leven.
Heb ik ook al zo vaak gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |