Er hebben altijd joden gewoondquote:Op maandag 14 juli 2014 08:32 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
De eerste zionistische aliyah begon in 1882. Al ver daarvoor bestond de wens om terug te keren. Het proces dat Israel liet ontstaan begon al ver voor WW2.
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Aliyah#Pre-Zionist_Aliyah
In getallen: al ongeveer 447,000 joden geimmigreerd voor 1939. Uiteraard heeft de holocaust er een boost aan gegeven, en een grote ook, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat het de enige oorzaak is.
"Maar... maar... maar hunnie...quote:Op maandag 14 juli 2014 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah,jij vindt joodse kindertjes die haatteksten op bommen en raketten schijven beter?
Gelukkig hoeft hij jou geen verantwoording af te leggen.quote:Hafez? Alleen al om je naam zou ik meer van je verwachten. Meer begrip en bescherming.
quote:17.000 Palestijnen op de vlucht in Gazastrook
Duizenden Palestijnen zijn het noorden van de Gazastrook ontvlucht na een waarschuwing van Israël, dat aankondigde het gebied onder vuur te nemen.
Dat meldt de BBC maandag.
Volgens de Verenigde Naties hebben 17.000 Palestijnen onderdak gezocht in scholen van de VN. De bewoners van meerdere gebieden kregen zondag het dringende advies voor 12.00 uur lokale tijd hun huis te verlaten.
Israël wil met aanvallen de aanhoudende raketaanvallen vanuit Gaza stoppen. Zondag ondernamen Israëlische commando-troepen de eerste grondaanval op een locatie waarvandaan raketten gelanceerd zouden worden.
Sinds Israël een week geleden met een groot luchtoffensief begon tegen de Hamas-beweging in Gaza zijn al 172 Palestijnen om het leven gekomen, meldt de Palestijnse overheid.Volgens de VN is 70 procent van de slachtoffers burger.
In hetzelfde tijdsbestek zijn door Palestijnse militanten rond de duizend raketten afgevuurd op Israëlisch grondgebied. Dit veroorzaakte schade aan gebouwen. Israëlische doden zijn niet gemeld. Net als tijdens de eerdere geweldsuitbarsting in 2012 maakt het Israëlische luchtafweer-systeem Iron Dome de meeste raketten van Hamas onschadelijk.
Drone
Israëlische troepen maakten maandag bekend dat een drone die was opgestegen in de Gazastrook door een patriotraket is neergeschoten bij de zuidelijke stad Ashdod.
Het is volgens een legerwoordvoerder nog onduidelijk om wat voor drone het precies gaat; een uit Iran gesmokkeld toestel of eentje die door Hamas zelf in elkaar is gezet. "We zien sinds jaren pogingen van Hamas om de terreurmogelijkheden in de lucht uit te breiden."
Libanon
Vanuit het zuiden van Libanon zijn maandag opnieuw raketten afgevuurd op het noorden van Israël. Het Israëlische leger heeft met artillerievuur gereageerd op de beschieting. Het is de derde keer dat er sinds vrijdag projectielen vanuit Libanon zijn afgevuurd.
Schade of slachtoffers zijn niet gemeld, aldus een woordvoerster van de Israëlische politie. De verantwoordelijkheid voor de beschieting is nog niet opgeëist.
Wellicht, maar het is tot nu toe voornamelijk dreiging om Hamas op de knieen te krijgen. Ze snappen in Israel ook dat een luchtoffensief veel efficienter is en veel minder risico's met zich meebrengt voor het leger. Maar als Hamas niet zwicht zal het ongetwijfeld gebeuren ja. Maar ik verwacht geen grootschalige invasie. Meer precisiemissies zoals zaterdagnacht.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:28 schreef UpsideDown het volgende:
Israël roept nog steeds reservisten op. Zou er dan toch een invasie komen?
Enkel om specifieke doelen uit te schakelen. Gaza bezetten is een heilloze missie.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:28 schreef UpsideDown het volgende:
Het IDF heeft het gebied rond YadMordechai tot gesloten militaire zone verklaard. Dit was voorheen het signaal van een op handen zijnde invasie.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:28 schreef UpsideDown het volgende:
Denk het niet.. Eerder, Gaza ontruimen in 2005 was een grote vergissing. (als het op veiligheid aankomt)quote:Op maandag 14 juli 2014 12:19 schreef waht het volgende:
[..]
Enkel om specifieke doelen uit te schakelen. Gaza bezetten is een heilloze missie.
De kosten van bezetting zijn veel hoger dan de schade door raketten. Niet in de minste plaats door de propaganda die de anti-Israël-brigade gaat verspreiden.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:21 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Denk het niet.. Eerder, Gaza ontruimen in 2005 was een grote vergissing. (als het op veiligheid aankomt)
Het gaat niet zozeer om kosten maar om de psychologische impact van continue naar schuilkelders moeten rennen, daar gaat het Israel om (en het feit dat dit een heel goed excuus voor ze is om Hamas een kop kleiner te maken), niet om die paar tamir's die ze de lucht in moeten knallen.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:25 schreef waht het volgende:
[..]
De kosten van bezetting zijn veel hoger dan de schade door raketten. Niet in de minste plaats door de propaganda die de anti-Israël-brigade gaat verspreiden.
Daarom zei ik ook: specifieke doelen uitschakelen, voor zover Hamas niet continu achter de Palestijnse bevolking kan schuilen.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:26 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om kosten maar om de psychologische impact van continue naar schuilkelders moeten rennen, daar gaat het Israel om (en het feit dat dit een heel goed excuus voor ze is om Hamas een kop kleiner te maken), niet om die paar tamir's die ze de lucht in moeten knallen.
Intrepidity zit je momenteel in Israel? Of alleen je familie?quote:Op maandag 14 juli 2014 12:10 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Wellicht, maar het is tot nu toe voornamelijk dreiging om Hamas op de knieen te krijgen. Ze snappen in Israel ook dat een luchtoffensief veel efficienter is en veel minder risico's met zich meebrengt voor het leger. Maar als Hamas niet zwicht zal het ongetwijfeld gebeuren ja. Maar ik verwacht geen grootschalige invasie. Meer precisiemissies zoals zaterdagnacht.
Ik niet nee, alleen familie.. in september weer, maar ik denk dat de rust dan wel weer terug is.. Was er wel ten tijde van pillar of defense, maar te ver weg van Gaza om er serieus veel van mee te krijgen.. Wel een paar keer luchtalarm in tel aviv.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:06 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Intrepidity zit je momenteel in Israel? Of alleen je familie?
Ik hoop het ook...quote:Op maandag 14 juli 2014 13:17 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik niet nee, alleen familie.. in september weer, maar ik denk dat de rust dan wel weer terug is.. Was er wel ten tijde van pillar of defense, maar te ver weg van Gaza om er serieus veel van mee te krijgen.. Wel een paar keer luchtalarm in tel aviv.
Heel verschillend. Net zoals in ieder land zijn er veel linkse en rechtse groeperingen, de linksen staan nu in Tel Aviv te protesteren tegen de aanval op Gaza (ja, ook een hoop joden), de rechtsen staan te wachten tot de tanks gaza binnenrollen. De gemiddelde opinie is die van een volk die niet meer vertrouwt in de regering om er wat van de maken. De meesten zien het liefste ook gewoon vrede met de buren.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:49 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook...
Wat ik me af vraag is hoe de media in Israel op deze gebeurtenissen reageert? Ik ben weleens in Israel geweest (zeer kort) maar nooit naar tv gekeken ( te druk met andere dingen) maar vraag me nu wel af hoe de media op de situaties reageren. En de gewone mensen?
quote:Israël schiet geen raketten af naar de Gaza-strook
Rutte lijkt wel de woordvoerder van de Israëlische regering.quote:
Rutte is ook bijzonder goed in mensen napraten.. Most. useless. prime. minster. ever.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Rutte lijkt wel de woordvoerder van de Israëlische regering.
Ja dit ervaaer ik ook onder vrienden. Maar de Nederlandse bevolking schetst een heel ander beeld. Een beeld van een bezet gebied waar ze elkaar niet kunnen uitstaan.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:25 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Heel verschillend. Net zoals in ieder land zijn er veel linkse en rechtse groeperingen, de linksen staan nu in Tel Aviv te protesteren tegen de aanval op Gaza (ja, ook een hoop joden), de rechtsen staan te wachten tot de tanks gaza binnenrollen. De gemiddelde opinie is die van een volk die niet meer vertrouwt in de regering om er wat van de maken. De meesten zien het liefste ook gewoon vrede met de buren.
Uiteraard. Ik had zelfs meer Arabische vrienden dan joden in Israel. Ook in NL kan ik juist beter met Moslims omgaan dan bijvoorbeeld Christenen of anders gelovigen.quote:Ook buiten de Palestijnse gebieden is de bevolking heel gemengd, met zo'n 30% arabieren (christelijk of moslim) die de Israelische nationaliteit hebben en die werken bij elkaars bedrijven en winkelen bij elkaar, en hebben geen enkel probleem met elkaar.. Die snappen dan ook niet dat de extremisten er zo'n potje van kunnen maken. Met andere woorden, het is bijna een gewoon land
Als ik voor m'n schoonfamilie mag spreken, die hebben minstens net zoveel arabieren als vrienden als joden..
Dat is waar.quote:De media presenteren een vergelijkbaar beeld als hier. Ze proberen het zo objectief mogelijk te brengen, maar daar zit uitaard wel een vooroordeel achter. Ik lees zowel het nieuws in nederlands als hebreeuws en de berichten zijn zeer vergelijkbaar. Maar ja, in zo'n land wonen en je werk doen en tegelijkertijd compleet objectief blijven lijkt me ook haast onmogelijk.
twitter:stopbeingfamous twitterde op maandag 14-07-2014 om 06:53:34LAPD have confirmed a shooting at a Pro-Israel rally Westwood. Witnesses say 4 men were confronted by crowd after waving Palestinian flags. reageer retweet
Ik weet nog zijn eerste reactie op de revolutie in Egypte: "Pas op voor de moslims! "quote:
En terecht, dat bleek wel.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weet nog zijn eerste reactie op de revolutie in Egypte: "Pas op voor de moslims! "
quote:Op maandag 14 juli 2014 17:59 schreef SadPanda het volgende:
twitter:stopbeingfamous twitterde op maandag 14-07-2014 om 06:53:34LAPD have confirmed a shooting at a Pro-Israel rally Westwood. Witnesses say 4 men were confronted by crowd after waving Palestinian flags. reageer retweet
quote:Witnesses said four men in a truck waved pro-Palestinian flags and started to attack the pro-Israel demonstrators with sticks.
There was also a report of a car being shot at. LAPD West LA division would only confirm a shooting took place.
No one was injured in the shooting, officials said.
Of Israël schiet geen bommen af.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:32 schreef Nintex het volgende:
Rutte heeft volkomen gelijk, Hamas is lomp bezig. Ze weten dat raketjes schieten op Israel niet werkt, maar toch blijven ze het doen, ondanks de wapenstilstand. Vervolgens de eigen bevolking de bommen van Israel laten opvangen. Israel heeft Hamas meerdere malen tot orde geroepen voor ze ingrepen, maar kreeg daarvoor alleen maar meer raketten terug.
Verschil met nu en pakweg 5 jaar geleden is dat Hamas toen kleine raketjes afschoot die nauwelijks schade toebrengen en niet vanaf een vaste plaats gelanceerd hoeven te worden:quote:
Ik wist niet dat Hamas met Patriots de hele Israëlische luchtmacht uit de lucht schiet. Nu snap ik waarom ze over een grondoffensief nadenken.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Verschil met nu en pakweg 5 jaar geleden is dat Hamas toen kleine raketjes afschoot die nauwelijks schade toebrengen en niet vanaf een vaste plaats gelanceerd hoeven te worden:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig knalt Hamas dit soort spul richting Israel vanuit de dichtbevolkte Palestijnse gebieden:
[ afbeelding ]
Het is met al het gedonder in Irak en Syrie een kwestie van tijd voor er ook Scuds en ander buitgemaakt materiaal in Gaza terecht komt. Het gaat voor de Israeli's steeds moeilijker en gevaarlijker worden om de raketten tegen te houden met de Iron Dome. Ze zullen de lanceerplatforms van de zwaardere wapens moeten vinden en uitschakelen en die verbergt Hamas achter Palestijnse kinderen.
Raketinstallatie komt uit de propaganda filmpjes van die mongolen zelf, zie ook de rocket trails uit de woonwijken vliegen:quote:Op maandag 14 juli 2014 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Hamas met Patriots de hele Israëlische luchtmacht uit de lucht schiet. Nu snap ik waarom ze over een grondoffensief nadenken.
Israel heeft ook het recht zich te verdedigen tegen de propaganda van de hatende moslim clubjes die nu al zo ver gaan dat in Frankrijk de ruiten van Synagoges sneuvelen.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:40 schreef SadPanda het volgende:
Israel’s Government Is Paying College Students to Spread Pro-Israel Propaganda on Social Media
http://thehigherlearning.(...)nda-on-social-media/
Bron dat er een 'hatende moslim clubje' achter zat? Lijkt me niet, gewoon een deel van de demonstranten die spontaan dat deden.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Israel heeft ook het recht zich te verdedigen tegen de propaganda van de hatende moslim clubjes die nu al zo ver gaan dat in Frankrijk de ruiten van Synagoges sneuvelen.
Ze roepen constant Allah en zwaaien met Palestijnse vlaggen. Hatend moslimclubje.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bron dat er een 'hatende moslim clubje' achter zat? Lijkt me niet, gewoon een deel van de demonstranten die spontaan dat deden.
quote:Op maandag 14 juli 2014 19:46 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze roepen constant Allah en zwaaien met Palestijnse vlaggen. Hatend moslimclubje.
De volgende keer bij de zwarte pieten optocht dan maar 'spontaan' een moskee in de hens zetten? Heeft niets met haat te maken hoor, was gewoon spontaan en lukraak.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]Er is niks hatend aan het roepen van Allah Akbar en het zwaaien met Palestijnse vlaggen.
quote:Op maandag 14 juli 2014 19:48 schreef Nintex het volgende:
[..]
De volgende keer bij de zwarte pieten optocht dan maar 'spontaan' een moskee in de hens zetten? Heeft niets met haat te maken hoor, was gewoon spontaan en lukraak.
Ik weet nog dat ik raar opkeek toen een paar jaar geleden de schooldagen langer moesten worden en de kindertjes allemaal "Hamas Hamas alle Joden aan het gas" riepen en iedereen daarom moest lachen. De brainwashing is al een tijdje gaande en er is al meerdere keren voor gewaarschuwd. Vervolgens op 5 mei met zijn allen weer schijnheilig 'dit nooit meer' roepen bij het monument.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]In de fik zetten is ook wat anders dan de ruiten ingooien.
Allah Akbar is niet hatend en maar een klein deel van de demonstranten gooide stenen...
Niet schelden.quote:
twitter:sheeraf twitterde op maandag 14-07-2014 om 17:28:59Jewish extremists begin march in Jerusalem. Last time it ended with chants of "death to Arabs" & killing of Abu Khudair https://t.co/q6vVnGE4IN reageer retweet
twitter:sheeraf twitterde op maandag 14-07-2014 om 19:24:11Right now, in Jerusalem, rally of right-wing Jewish extremists chanting death to Arabs, while in Tel Aviv, there is an anti-war protest. reageer retweet
quote:
Rechts extremisme bij Joden...quote:Op maandag 14 juli 2014 20:52 schreef SadPanda het volgende:
twitter:sheeraf twitterde op maandag 14-07-2014 om 17:28:59Jewish extremists begin march in Jerusalem. Last time it ended with chants of "death to Arabs" & killing of Abu Khudair https://t.co/q6vVnGE4IN reageer retweet
twitter:sheeraf twitterde op maandag 14-07-2014 om 21:01:03RT @hanihazaimeh: BREAKING: Al @AlArabiya Egypt announces a ceasefire deal #GazaUnderAttack reageer retweet
twitter:sheeraf twitterde op maandag 14-07-2014 om 21:04:31BREAKING: Egypt sources say there is a ceasefire to go into effect Tuesday AM. Israeli and Palestinian officials not confirming. reageer retweet
twitter:Elizrael twitterde op maandag 14-07-2014 om 21:06:15Israeli right-wing politicians who are telling the media they oppose the cease-fire actually supported it behind closed doors v @amit_segal reageer retweet
Dan ben je niet helemaal goed nee.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:49 schreef KoosVogels het volgende:
Beste psycho's, die drie Isrealische gasten die dat Palestijnse ventje levend in de fik hebben gestoken.
vandaag:quote:Op maandag 14 juli 2014 22:09 schreef Erasmo het volgende:
Ik hoorde op het journaal dat Hamas een drone had ingezet, heeft iemand hier daar wat meer informatie over?
Deels absoluut, maar ik vermoed dat ze ook hulp hebben gehad van hun bekende broodheren.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:21 schreef Erasmo het volgende:
Toch nog een aardig dingetje, zouden ze die zelf in elkaar hebben geklust?
quote:Op maandag 14 juli 2014 23:10 schreef jamesdeen het volgende:
Bombarderen van Palestijnen, leuk man.
En tegelijkertijd ook nog huilie doen dat je ze niet eerst uit mag schelden.
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 14-07-2014 om 22:06:06#BreakingNews: #Israel responds to the rocket launching form #Lebanon and bombards south of Tyr #Lebanon reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |