abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142275263
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 08:32 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

De eerste zionistische aliyah begon in 1882. Al ver daarvoor bestond de wens om terug te keren. Het proces dat Israel liet ontstaan begon al ver voor WW2.
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Aliyah#Pre-Zionist_Aliyah
In getallen: al ongeveer 447,000 joden geimmigreerd voor 1939. Uiteraard heeft de holocaust er een boost aan gegeven, en een grote ook, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat het de enige oorzaak is.
Er hebben altijd joden gewoond
Na 1746 vestigden veel Chassidim in het land Israel. Sinds het midden van de 1850 begonnen leden van de Hibbat beweging al te vertrekken naar Palestina om de grond te bewerken. De eerste landbouwnederzettingen werden gesticht door de Rothschild (mede oprichter Petah Tikvah al voor 1870 werd opegericht)

De eerste emigratiegolf kwam na 1881. Deze kwamen uit Rusland en Roemenie (jonge mannen en vrouwen) In 1882 werden hun landbouwkolonies opgezet (Rishon le ziion , Zichron Yaakov en Rosh Dinah) deze werden in leven gehouden door baron Rothschild met zijn geld die al 15 jaar bezig was.

Het waren overigens de Turken (die het land bezaten) die zich begonnen te irriteren als eersten. En zij verboden de joodse immigratie.

Vanaf 1904 kwam de 2 immigratiestroom op gang. Dit waren Russen. Verdreven door pogrom Kishnew en door de mislukte revolutie in 1905. Deze Joodse Russen hebben het land veranderd. Zij richten partijen op en scholen en ondersteuningsfondsen voor zieke arbeiders. Door hen werd het Hebreeuws de landtaal.

Na 1905 door de mislukte revolutie werd het zionisme in Rusland illegaal.

De Turken waren bang. Immers waren vele van hen spionen voor de Engelesen. Omdat de Turken bang waren voor een Britse inval gaven zij de Arabieren eindelijk wapens toe. In 1914 voor de WO1 waren er 85.000 joden in het land. Tijdens de WO1 hadden de Joden het zwaar door de Turken die hen verdreven en vermoorden. Toen de Turken de joodse spionagenetwerken voor de Engelsen ontdekte werden ze gemarteld. De Turken waren bang voor de Engelse invasie en dreven daarom deze joden bijeen in Galilea. Door de hongersnood die er heerste stierven de meeste Joden.

31 oktober 1917 vielen de Engelsen Palestina binnen. In 1918 viel heel Palestina onder de Britten. Na de oorlog was het aantal joden in het land gedaald tot minder dan 60.000. Bij het verdelen van de buit na de oorlog werd Palestina dus een Brits mandaatgebied.

In 1920 kwam weer een immigratiegolf (vooral uit Polen). En toen begon de joodse bevolking gestaag te groeien. Ondanks de problemen met de Arabieren en de verslechterde relatie met de Engelse houding. Immers was Engeland in het begin possitief tegen het Zionisme (het had hen nodig). De Joden waren nu dus diep doorgedrongen.

Uiteindelijk door de economische cisis van de jaren 30 kwamen meer dan 100.000 joden uit Duitslandland Palestina binnen. Zij hadden industrie met zich meegebracht.

Tussen 1881 en 1914 vluchtten alleen al ongeveer 2 miljoen joden uit Rusland. Ongeveer 3.000 van hen vestigden in Engeland. Anderen naar Australie. Weer anderen naar Canada. Sommigen gingen naar Zuid Afrika. Zij vestigden daar met hun kinderen in Johannesburg en Kaapstad. Ze hebben een rijke en goed georganiseerde joodse gemeenschap opgebouwd.

In de jaren 30 vluchtte een golf Duitse Joden voor Hitler naar Amerika. En versterkte de seculiere joodse deelname aan de Amerikaanse cultuur. Na de oorlog kwamen nogeens ongeveer 150.000 oost Europese joden USA binnen. Vrijwel allemaal overlevenden van de concentratiekampen.

Ik dacht de Amerikaanse geschiedenis te kennen maar in 1915 woonden in low East side van New York 350.00 joden (op minder dan 4 vierkante kilometer) dat is bijna evenveel mensen als de gehele joodse bevolking van Warshaw en Wilna.

Ik weet wel van de eerste sefardische joden die in september 1654 waren aangekomen in Nieuw Amsterdam. Zij werden door Peter Stuyvesant betiteld als "onbetrouwbaar ras"

Voor 1700 waren er ongeveer 300 joden in Amaerika en in 1826 6.000 en in 1840 15.000 en in 1860 150.000 en in 1880 280.000 en in 1925 4,5 miljoen joden in Amerika op een totale bevolking van 115 miljoen.

Joden in USA in Israel in Engeland , Canada , Australie en Zuid Amerika, in vrijwel alle niet Europese landen waar joden in de afgelopen 2 eeuwen bij hun gereis terecht zijn gekomen.

Maar Israel, zij biedt warmte aan joden over ter wereld. Ondanks de fouten en de teleurstelling en de zwakheid van menselijke wezens. Wat een prijs hebben zij betaald voor dat land! Meer dan 7.000 gesneuveld in de onafhankelijkheidsoorlog en nog eens duizend in de Sinai veldtoch ( 1956) en de 6 daagse oorlog in 1967 , 3.000 doden in de oktoberoorlog van 1973, honderden slachtoffer s van terroristische aanslagen.

Zoals een rabbijn ooit zei tegen mij " al die oorlogen hebben ons minder gekost dan 3 dagen auschwitz"

Holocaust heeft helemaal niks Israel te maken. En daarbij is 30% van de bevolking van Israel van Afrikaans ,Midden oosten of Aziatische afkomst. Als ik kijk naar mijn familie zij hebben niks maar dan ook niks met Europese geschiedenis. En ik denk veel Joden in Israel.

Mensen die denken of beweren dat de Holocaust de oorzaak of mee heeft gespeelt moeten of terug naar school of zich distancieren uit de discussie.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:12:59 #62
176916 Karrs
2007-2017
pi_142276028
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 01:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah,jij vindt joodse kindertjes die haatteksten op bommen en raketten schijven beter?
"Maar... maar... maar hunnie... :'( "
quote:
Hafez? Alleen al om je naam zou ik meer van je verwachten. Meer begrip en bescherming.
Gelukkig hoeft hij jou geen verantwoording af te leggen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 14 juli 2014 @ 11:13:47 #63
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142276043
quote:
17.000 Palestijnen op de vlucht in Gazastrook

Duizenden Palestijnen zijn het noorden van de Gazastrook ontvlucht na een waarschuwing van Israël, dat aankondigde het gebied onder vuur te nemen.

Dat meldt de BBC maandag.

Volgens de Verenigde Naties hebben 17.000 Palestijnen onderdak gezocht in scholen van de VN. De bewoners van meerdere gebieden kregen zondag het dringende advies voor 12.00 uur lokale tijd hun huis te verlaten.

Israël wil met aanvallen de aanhoudende raketaanvallen vanuit Gaza stoppen. Zondag ondernamen Israëlische commando-troepen de eerste grondaanval op een locatie waarvandaan raketten gelanceerd zouden worden.

Sinds Israël een week geleden met een groot luchtoffensief begon tegen de Hamas-beweging in Gaza zijn al 172 Palestijnen om het leven gekomen, meldt de Palestijnse overheid.Volgens de VN is 70 procent van de slachtoffers burger.

In hetzelfde tijdsbestek zijn door Palestijnse militanten rond de duizend raketten afgevuurd op Israëlisch grondgebied. Dit veroorzaakte schade aan gebouwen. Israëlische doden zijn niet gemeld. Net als tijdens de eerdere geweldsuitbarsting in 2012 maakt het Israëlische luchtafweer-systeem Iron Dome de meeste raketten van Hamas onschadelijk.

Drone
Israëlische troepen maakten maandag bekend dat een drone die was opgestegen in de Gazastrook door een patriotraket is neergeschoten bij de zuidelijke stad Ashdod.

Het is volgens een legerwoordvoerder nog onduidelijk om wat voor drone het precies gaat; een uit Iran gesmokkeld toestel of eentje die door Hamas zelf in elkaar is gezet. "We zien sinds jaren pogingen van Hamas om de terreurmogelijkheden in de lucht uit te breiden."

Libanon
Vanuit het zuiden van Libanon zijn maandag opnieuw raketten afgevuurd op het noorden van Israël. Het Israëlische leger heeft met artillerievuur gereageerd op de beschieting. Het is de derde keer dat er sinds vrijdag projectielen vanuit Libanon zijn afgevuurd.

Schade of slachtoffers zijn niet gemeld, aldus een woordvoerster van de Israëlische politie. De verantwoordelijkheid voor de beschieting is nog niet opgeëist.
Say what?
  maandag 14 juli 2014 @ 11:28:45 #65
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142276395
Israël roept nog steeds reservisten op. Zou er dan toch een invasie komen?
Say what?
pi_142277427
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:28 schreef UpsideDown het volgende:
Wellicht, maar het is tot nu toe voornamelijk dreiging om Hamas op de knieen te krijgen. Ze snappen in Israel ook dat een luchtoffensief veel efficienter is en veel minder risico's met zich meebrengt voor het leger. Maar als Hamas niet zwicht zal het ongetwijfeld gebeuren ja. Maar ik verwacht geen grootschalige invasie. Meer precisiemissies zoals zaterdagnacht.
pi_142277675
quote:
Enkel om specifieke doelen uit te schakelen. Gaza bezetten is een heilloze missie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_142277687
quote:
Het IDF heeft het gebied rond YadMordechai tot gesloten militaire zone verklaard. Dit was voorheen het signaal van een op handen zijnde invasie.

Edit: Hmm.. lijkt nu toch meer een veiligheidsmaatregel te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2014 12:21:14 ]
pi_142277739
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:19 schreef waht het volgende:

[..]

Enkel om specifieke doelen uit te schakelen. Gaza bezetten is een heilloze missie.
Denk het niet.. Eerder, Gaza ontruimen in 2005 was een grote vergissing. (als het op veiligheid aankomt)
pi_142277860
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:21 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Denk het niet.. Eerder, Gaza ontruimen in 2005 was een grote vergissing. (als het op veiligheid aankomt)
De kosten van bezetting zijn veel hoger dan de schade door raketten. Niet in de minste plaats door de propaganda die de anti-Israël-brigade gaat verspreiden.
pi_142277905
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:25 schreef waht het volgende:

[..]

De kosten van bezetting zijn veel hoger dan de schade door raketten. Niet in de minste plaats door de propaganda die de anti-Israël-brigade gaat verspreiden.
Het gaat niet zozeer om kosten maar om de psychologische impact van continue naar schuilkelders moeten rennen, daar gaat het Israel om (en het feit dat dit een heel goed excuus voor ze is om Hamas een kop kleiner te maken), niet om die paar tamir's die ze de lucht in moeten knallen.
pi_142277980
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:26 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om kosten maar om de psychologische impact van continue naar schuilkelders moeten rennen, daar gaat het Israel om (en het feit dat dit een heel goed excuus voor ze is om Hamas een kop kleiner te maken), niet om die paar tamir's die ze de lucht in moeten knallen.
Daarom zei ik ook: specifieke doelen uitschakelen, voor zover Hamas niet continu achter de Palestijnse bevolking kan schuilen.
pi_142279051
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:10 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Wellicht, maar het is tot nu toe voornamelijk dreiging om Hamas op de knieen te krijgen. Ze snappen in Israel ook dat een luchtoffensief veel efficienter is en veel minder risico's met zich meebrengt voor het leger. Maar als Hamas niet zwicht zal het ongetwijfeld gebeuren ja. Maar ik verwacht geen grootschalige invasie. Meer precisiemissies zoals zaterdagnacht.
Intrepidity zit je momenteel in Israel? Of alleen je familie?
pi_142279455
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:06 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Intrepidity zit je momenteel in Israel? Of alleen je familie?
Ik niet nee, alleen familie.. in september weer, maar ik denk dat de rust dan wel weer terug is.. Was er wel ten tijde van pillar of defense, maar te ver weg van Gaza om er serieus veel van mee te krijgen.. Wel een paar keer luchtalarm in tel aviv.

[ Bericht 11% gewijzigd door Intrepidity op 14-07-2014 13:23:19 ]
pi_142280625
Het lijkt wat rustiger te zijn nu qua beschietingen, of zie ik dat verkeerd?
pi_142283501
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:17 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ik niet nee, alleen familie.. in september weer, maar ik denk dat de rust dan wel weer terug is.. Was er wel ten tijde van pillar of defense, maar te ver weg van Gaza om er serieus veel van mee te krijgen.. Wel een paar keer luchtalarm in tel aviv.
Ik hoop het ook...

Wat ik me af vraag is hoe de media in Israel op deze gebeurtenissen reageert? Ik ben weleens in Israel geweest (zeer kort) maar nooit naar tv gekeken ( te druk met andere dingen) maar vraag me nu wel af hoe de media op de situaties reageren. En de gewone mensen?
pi_142284953
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:49 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Ik hoop het ook...

Wat ik me af vraag is hoe de media in Israel op deze gebeurtenissen reageert? Ik ben weleens in Israel geweest (zeer kort) maar nooit naar tv gekeken ( te druk met andere dingen) maar vraag me nu wel af hoe de media op de situaties reageren. En de gewone mensen?
Heel verschillend. Net zoals in ieder land zijn er veel linkse en rechtse groeperingen, de linksen staan nu in Tel Aviv te protesteren tegen de aanval op Gaza (ja, ook een hoop joden), de rechtsen staan te wachten tot de tanks gaza binnenrollen. De gemiddelde opinie is die van een volk die niet meer vertrouwt in de regering om er wat van de maken. De meesten zien het liefste ook gewoon vrede met de buren.
Ook buiten de Palestijnse gebieden is de bevolking heel gemengd, met zo'n 30% arabieren (christelijk of moslim) die de Israelische nationaliteit hebben en die werken bij elkaars bedrijven en winkelen bij elkaar, en hebben geen enkel probleem met elkaar.. Die snappen dan ook niet dat de extremisten er zo'n potje van kunnen maken. Met andere woorden, het is bijna een gewoon land :P
Als ik voor m'n schoonfamilie mag spreken, die hebben minstens net zoveel arabieren als vrienden als joden..

De media presenteren een vergelijkbaar beeld als hier. Ze proberen het zo objectief mogelijk te brengen, maar daar zit uitaard wel een vooroordeel achter. Ik lees zowel het nieuws in nederlands als hebreeuws en de berichten zijn zeer vergelijkbaar. Maar ja, in zo'n land wonen en je werk doen en tegelijkertijd compleet objectief blijven lijkt me ook haast onmogelijk.
  maandag 14 juli 2014 @ 16:18:22 #78
165802 Reki
no comment.
pi_142287363
Interview met marionet Rutte
quote:
Israël schiet geen raketten af naar de Gaza-strook :')
zie ondertitel :)
pi_142288132
quote:
Rutte lijkt wel de woordvoerder van de Israëlische regering.
-
pi_142288276
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:36 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Rutte lijkt wel de woordvoerder van de Israëlische regering.
Rutte is ook bijzonder goed in mensen napraten.. Most. useless. prime. minster. ever.
pi_142290579
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:25 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Heel verschillend. Net zoals in ieder land zijn er veel linkse en rechtse groeperingen, de linksen staan nu in Tel Aviv te protesteren tegen de aanval op Gaza (ja, ook een hoop joden), de rechtsen staan te wachten tot de tanks gaza binnenrollen. De gemiddelde opinie is die van een volk die niet meer vertrouwt in de regering om er wat van de maken. De meesten zien het liefste ook gewoon vrede met de buren.
Ja dit ervaaer ik ook onder vrienden. Maar de Nederlandse bevolking schetst een heel ander beeld. Een beeld van een bezet gebied waar ze elkaar niet kunnen uitstaan.

Maar toch blijf ik het apart vinden dat als men de vraag stelt (aan Joden = woonachtig in Israel) waarom ze grond hebben gestolen dat niemand een antwoord geeft maar het weglacht. Maar dat is mijn eigen interpretatie wellicht.

quote:
Ook buiten de Palestijnse gebieden is de bevolking heel gemengd, met zo'n 30% arabieren (christelijk of moslim) die de Israelische nationaliteit hebben en die werken bij elkaars bedrijven en winkelen bij elkaar, en hebben geen enkel probleem met elkaar.. Die snappen dan ook niet dat de extremisten er zo'n potje van kunnen maken. Met andere woorden, het is bijna een gewoon land :P
Als ik voor m'n schoonfamilie mag spreken, die hebben minstens net zoveel arabieren als vrienden als joden..
Uiteraard. Ik had zelfs meer Arabische vrienden dan joden in Israel. Ook in NL kan ik juist beter met Moslims omgaan dan bijvoorbeeld Christenen of anders gelovigen.

quote:
De media presenteren een vergelijkbaar beeld als hier. Ze proberen het zo objectief mogelijk te brengen, maar daar zit uitaard wel een vooroordeel achter. Ik lees zowel het nieuws in nederlands als hebreeuws en de berichten zijn zeer vergelijkbaar. Maar ja, in zo'n land wonen en je werk doen en tegelijkertijd compleet objectief blijven lijkt me ook haast onmogelijk.
Dat is waar.
  maandag 14 juli 2014 @ 17:59:16 #82
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_142291103
stopbeingfamous twitterde op maandag 14-07-2014 om 06:53:34 LAPD have confirmed a shooting at a Pro-Israel rally Westwood. Witnesses say 4 men were confronted by crowd after waving Palestinian flags. reageer retweet
Anti-Turkije
  maandag 14 juli 2014 @ 18:19:31 #83
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142291780
quote:
Ik weet nog zijn eerste reactie op de revolutie in Egypte: "Pas op voor de moslims! "
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 14 juli 2014 @ 18:23:06 #84
421524 SadPanda
pi_142291901
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik weet nog zijn eerste reactie op de revolutie in Egypte: "Pas op voor de moslims! "
En terecht, dat bleek wel.
Anti-Turkije
pi_142292178
Rutte heeft volkomen gelijk, Hamas is lomp bezig. Ze weten dat raketjes schieten op Israel niet werkt, maar toch blijven ze het doen, ondanks de wapenstilstand. Vervolgens de eigen bevolking de bommen van Israel laten opvangen. Israel heeft Hamas meerdere malen tot orde geroepen voor ze ingrepen, maar kreeg daarvoor alleen maar meer raketten terug.
pi_142292264
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:59 schreef SadPanda het volgende:
stopbeingfamous twitterde op maandag 14-07-2014 om 06:53:34 LAPD have confirmed a shooting at a Pro-Israel rally Westwood. Witnesses say 4 men were confronted by crowd after waving Palestinian flags. reageer retweet
quote:
Witnesses said four men in a truck waved pro-Palestinian flags and started to attack the pro-Israel demonstrators with sticks.
There was also a report of a car being shot at. LAPD West LA division would only confirm a shooting took place.
No one was injured in the shooting, officials said.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_142292372
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:32 schreef Nintex het volgende:
Rutte heeft volkomen gelijk, Hamas is lomp bezig. Ze weten dat raketjes schieten op Israel niet werkt, maar toch blijven ze het doen, ondanks de wapenstilstand. Vervolgens de eigen bevolking de bommen van Israel laten opvangen. Israel heeft Hamas meerdere malen tot orde geroepen voor ze ingrepen, maar kreeg daarvoor alleen maar meer raketten terug.
Of Israël schiet geen bommen af.
pi_142292940
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of Israël schiet geen bommen af.
Verschil met nu en pakweg 5 jaar geleden is dat Hamas toen kleine raketjes afschoot die nauwelijks schade toebrengen en niet vanaf een vaste plaats gelanceerd hoeven te worden:

Tegenwoordig knalt Hamas dit soort spul richting Israel vanuit de dichtbevolkte Palestijnse gebieden:

Het is met al het gedonder in Irak en Syrie een kwestie van tijd voor er ook Scuds en ander buitgemaakt materiaal in Gaza terecht komt. Het gaat voor de Israeli's steeds moeilijker en gevaarlijker worden om de raketten tegen te houden met de Iron Dome. Ze zullen de lanceerplatforms van de zwaardere wapens moeten vinden en uitschakelen en die verbergt Hamas achter Palestijnse kinderen.
  maandag 14 juli 2014 @ 19:04:36 #89
pi_142293320
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:53 schreef Nintex het volgende:

[..]

Verschil met nu en pakweg 5 jaar geleden is dat Hamas toen kleine raketjes afschoot die nauwelijks schade toebrengen en niet vanaf een vaste plaats gelanceerd hoeven te worden:
[ afbeelding ]

Tegenwoordig knalt Hamas dit soort spul richting Israel vanuit de dichtbevolkte Palestijnse gebieden:
[ afbeelding ]

Het is met al het gedonder in Irak en Syrie een kwestie van tijd voor er ook Scuds en ander buitgemaakt materiaal in Gaza terecht komt. Het gaat voor de Israeli's steeds moeilijker en gevaarlijker worden om de raketten tegen te houden met de Iron Dome. Ze zullen de lanceerplatforms van de zwaardere wapens moeten vinden en uitschakelen en die verbergt Hamas achter Palestijnse kinderen.
Ik wist niet dat Hamas met Patriots de hele Israëlische luchtmacht uit de lucht schiet. Nu snap ik waarom ze over een grondoffensief nadenken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 14 juli 2014 @ 19:09:49 #90
421524 SadPanda
pi_142293529
3 Israelis say they killed Palestinian teen ‘in revenge’
http://rt.com/news/172676-israel-palestine-murder-teen/
Anti-Turkije
pi_142294218
quote:
10s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Hamas met Patriots de hele Israëlische luchtmacht uit de lucht schiet. Nu snap ik waarom ze over een grondoffensief nadenken.
Raketinstallatie komt uit de propaganda filmpjes van die mongolen zelf, zie ook de rocket trails uit de woonwijken vliegen:

maandag 14 juli 2014 @ 19:40:51 #92
421524 SadPanda
pi_142294844
Israel’s Government Is Paying College Students to Spread Pro-Israel Propaganda on Social Media
http://thehigherlearning.(...)nda-on-social-media/
Anti-Turkije
pi_142294978
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:40 schreef SadPanda het volgende:
Israel’s Government Is Paying College Students to Spread Pro-Israel Propaganda on Social Media
http://thehigherlearning.(...)nda-on-social-media/
Israel heeft ook het recht zich te verdedigen tegen de propaganda van de hatende moslim clubjes die nu al zo ver gaan dat in Frankrijk de ruiten van Synagoges sneuvelen.
  maandag 14 juli 2014 @ 19:45:17 #94
421524 SadPanda
pi_142295032
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Israel heeft ook het recht zich te verdedigen tegen de propaganda van de hatende moslim clubjes die nu al zo ver gaan dat in Frankrijk de ruiten van Synagoges sneuvelen.
Bron dat er een 'hatende moslim clubje' achter zat? Lijkt me niet, gewoon een deel van de demonstranten die spontaan dat deden.
Anti-Turkije
pi_142295069
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:45 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Bron dat er een 'hatende moslim clubje' achter zat? Lijkt me niet, gewoon een deel van de demonstranten die spontaan dat deden.
Ze roepen constant Allah en zwaaien met Palestijnse vlaggen. Hatend moslimclubje.
  maandag 14 juli 2014 @ 19:46:52 #96
421524 SadPanda
pi_142295087
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:46 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ze roepen constant Allah en zwaaien met Palestijnse vlaggen. Hatend moslimclubje.
:') Er is niks hatend aan het roepen van Allah Akbar en het zwaaien met Palestijnse vlaggen.
Anti-Turkije
pi_142295159
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:') Er is niks hatend aan het roepen van Allah Akbar en het zwaaien met Palestijnse vlaggen.
De volgende keer bij de zwarte pieten optocht dan maar 'spontaan' een moskee in de hens zetten? Heeft niets met haat te maken hoor, was gewoon spontaan en lukraak.
  maandag 14 juli 2014 @ 19:51:39 #98
421524 SadPanda
pi_142295273
quote:
10s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

De volgende keer bij de zwarte pieten optocht dan maar 'spontaan' een moskee in de hens zetten? Heeft niets met haat te maken hoor, was gewoon spontaan en lukraak.
:') In de fik zetten is ook wat anders dan de ruiten ingooien.
Allah Akbar is niet hatend en maar een klein deel van de demonstranten gooide stenen...
Anti-Turkije
pi_142295451
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:') In de fik zetten is ook wat anders dan de ruiten ingooien.
Allah Akbar is niet hatend en maar een klein deel van de demonstranten gooide stenen...
Ik weet nog dat ik raar opkeek toen een paar jaar geleden de schooldagen langer moesten worden en de kindertjes allemaal "Hamas Hamas alle Joden aan het gas" riepen en iedereen daarom moest lachen. De brainwashing is al een tijdje gaande en er is al meerdere keren voor gewaarschuwd. Vervolgens op 5 mei met zijn allen weer schijnheilig 'dit nooit meer' roepen bij het monument.

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."
pi_142296958
Mmm ik wilde bijna gaan zeiken over rellende pro-pallie apen in Parijs, maar toen zag ik daaronder een filmpje over rellende argentijnen na het verlies gisteravond. Mensheid, bekijk 't lekker.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2014 20:26:52 ]
  maandag 14 juli 2014 @ 20:28:37 #101
pi_142297061
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 20:26 schreef LelijKnap het volgende:
pallie
Niet schelden.
  maandag 14 juli 2014 @ 20:52:18 #102
421524 SadPanda
pi_142298312
sheeraf twitterde op maandag 14-07-2014 om 17:28:59 Jewish extremists begin march in Jerusalem. Last time it ended with chants of "death to Arabs" & killing of Abu Khudair https://t.co/q6vVnGE4IN reageer retweet
sheeraf twitterde op maandag 14-07-2014 om 19:24:11 Right now, in Jerusalem, rally of right-wing Jewish extremists chanting death to Arabs, while in Tel Aviv, there is an anti-war protest. reageer retweet

[ Bericht 18% gewijzigd door SadPanda op 14-07-2014 21:04:33 ]
Anti-Turkije
pi_142298706
quote:
:') _O-

Dit is echt lachwekkend.
pi_142298900
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 20:52 schreef SadPanda het volgende:
sheeraf twitterde op maandag 14-07-2014 om 17:28:59 Jewish extremists begin march in Jerusalem. Last time it ended with chants of "death to Arabs" & killing of Abu Khudair https://t.co/q6vVnGE4IN reageer retweet
Rechts extremisme bij Joden... _O- _O-

De ironie.
  maandag 14 juli 2014 @ 21:04:54 #105
421524 SadPanda
pi_142298939
sheeraf twitterde op maandag 14-07-2014 om 21:01:03 RT @hanihazaimeh: BREAKING: Al @AlArabiya Egypt announces a ceasefire deal #GazaUnderAttack reageer retweet
sheeraf twitterde op maandag 14-07-2014 om 21:04:31 BREAKING: Egypt sources say there is a ceasefire to go into effect Tuesday AM. Israeli and Palestinian officials not confirming. reageer retweet
Elizrael twitterde op maandag 14-07-2014 om 21:06:15 Israeli right-wing politicians who are telling the media they oppose the cease-fire actually supported it behind closed doors v @amit_segal reageer retweet
Anti-Turkije
pi_142301285
Beste psycho's, die drie Isrealische gasten die dat Palestijnse ventje levend in de fik hebben gestoken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142301533
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:49 schreef KoosVogels het volgende:
Beste psycho's, die drie Isrealische gasten die dat Palestijnse ventje levend in de fik hebben gestoken.
Dan ben je niet helemaal goed nee.
pi_142301623
vage twitterbronnen steeds, even een wat betrouwbaardere bron:

10:29 P.M. Sources in the Egyptian Foreign Ministry say Egypt has proposed a cease-fire outline to Israel and Gaza: The cease-fire will start at 9 A.M., meaning Israel will stop aerial, naval and ground operations against the Gaza Strip and promise not to engage in a ground offensive or harm civilians. At the same time, all the Palestinian factions will hold their fire.

Crossings between Gaza and Israel will be reopened, and restrictions on the passage of commodities and people will be eased, in return for a halt to hostilities.

Within 48 hours after the cease-fire, Israeli and Palestinian delegations will arrive in Cairo for continued indirect talks to discuss the details of the truce and its implementation. Egypt will receive guaranties from both sides, and promises to implement the outline. (Jack Khoury)
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.604898
pi_142302072
Zelfs de Arabieren steunen het verzet van Hamas/Palestijnen niet. _O- _O- _O- _O-

maandag 14 juli 2014 @ 22:09:13 #110
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142302281
Ik hoorde op het journaal dat Hamas een drone had ingezet, heeft iemand hier daar wat meer informatie over?
pi_142302466
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:09 schreef Erasmo het volgende:
Ik hoorde op het journaal dat Hamas een drone had ingezet, heeft iemand hier daar wat meer informatie over?
vandaag:

2:30 P.M. Hamas says it has launched three unmanned aerial vehicles into Israel, one of which reached the Kirya, the Defense Ministry headquarters in Tel Aviv. According to the statement issued by Hamas' military arm, the Izz a-Din al-Qassam Brigades, the group's engineers have developed three different types of drones: one for intelligence gathering, one for bombing missions, and one for suicide missions.

It was also stated that members of the group tried to activate two of the drones, but lost communications with them. This is not the first time drones were used, the group said, claiming they have flown a drone over the Defense Ministry in Tel Aviv in the past. Click here to watch purported footage shot from the drone itself. (Jack Khoury)

12:58 P.M. Hamas' military wing says it has sent several drones into Israel on different missions, the Ma'an news agency reports. (Jack Khoury)

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.604898

filmpje:

pi_142302534
Vanaf morgenochtend 8 uur (NL tijd) is er een wapenstilstand overeengekomen.

Hopen dat ze zich er aan houden en dat er weer naar een oplossing zonder geweld gezocht gaat worden. Hoe uitzichtloos dat ook is.
  maandag 14 juli 2014 @ 22:21:48 #113
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142303019
Toch nog een aardig dingetje, zouden ze die zelf in elkaar hebben geklust?

pi_142303582
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:21 schreef Erasmo het volgende:
Toch nog een aardig dingetje, zouden ze die zelf in elkaar hebben geklust?

Deels absoluut, maar ik vermoed dat ze ook hulp hebben gehad van hun bekende broodheren.
pi_142305373
Dus er komt een wapenstilstand?
Zonder wrijving geen glans
  maandag 14 juli 2014 @ 23:06:35 #116
421524 SadPanda
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2014 @ 23:07:41 #117
137949 Disana
pi_142305850
Oproepen tot de vernietiging van mensen met een bepaalde ideologie, leuk man.

En tegelijkertijd ook nog huilie doen om het woord pallie..
  maandag 14 juli 2014 @ 23:14:02 #119
pi_142306020
quote:
10s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:10 schreef jamesdeen het volgende:
Bombarderen van Palestijnen, leuk man.

En tegelijkertijd ook nog huilie doen dat je ze niet eerst uit mag schelden.
  maandag 14 juli 2014 @ 23:19:59 #120
421524 SadPanda
pi_142306271
EjmAlrai twitterde op maandag 14-07-2014 om 22:06:06 #BreakingNews: #Israel responds to the rocket launching form #Lebanon and bombards south of Tyr #Lebanon reageer retweet
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')