Ik hoop het ook...quote:Op maandag 14 juli 2014 13:17 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik niet nee, alleen familie.. in september weer, maar ik denk dat de rust dan wel weer terug is.. Was er wel ten tijde van pillar of defense, maar te ver weg van Gaza om er serieus veel van mee te krijgen.. Wel een paar keer luchtalarm in tel aviv.
Heel verschillend. Net zoals in ieder land zijn er veel linkse en rechtse groeperingen, de linksen staan nu in Tel Aviv te protesteren tegen de aanval op Gaza (ja, ook een hoop joden), de rechtsen staan te wachten tot de tanks gaza binnenrollen. De gemiddelde opinie is die van een volk die niet meer vertrouwt in de regering om er wat van de maken. De meesten zien het liefste ook gewoon vrede met de buren.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:49 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook...
Wat ik me af vraag is hoe de media in Israel op deze gebeurtenissen reageert? Ik ben weleens in Israel geweest (zeer kort) maar nooit naar tv gekeken ( te druk met andere dingen) maar vraag me nu wel af hoe de media op de situaties reageren. En de gewone mensen?
quote:Isral schiet geen raketten af naar de Gaza-strook
Rutte lijkt wel de woordvoerder van de Isralische regering.quote:
Rutte is ook bijzonder goed in mensen napraten.. Most. useless. prime. minster. ever.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Rutte lijkt wel de woordvoerder van de Isralische regering.
Ja dit ervaaer ik ook onder vrienden. Maar de Nederlandse bevolking schetst een heel ander beeld. Een beeld van een bezet gebied waar ze elkaar niet kunnen uitstaan.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:25 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Heel verschillend. Net zoals in ieder land zijn er veel linkse en rechtse groeperingen, de linksen staan nu in Tel Aviv te protesteren tegen de aanval op Gaza (ja, ook een hoop joden), de rechtsen staan te wachten tot de tanks gaza binnenrollen. De gemiddelde opinie is die van een volk die niet meer vertrouwt in de regering om er wat van de maken. De meesten zien het liefste ook gewoon vrede met de buren.
Uiteraard. Ik had zelfs meer Arabische vrienden dan joden in Israel. Ook in NL kan ik juist beter met Moslims omgaan dan bijvoorbeeld Christenen of anders gelovigen.quote:Ook buiten de Palestijnse gebieden is de bevolking heel gemengd, met zo'n 30% arabieren (christelijk of moslim) die de Israelische nationaliteit hebben en die werken bij elkaars bedrijven en winkelen bij elkaar, en hebben geen enkel probleem met elkaar.. Die snappen dan ook niet dat de extremisten er zo'n potje van kunnen maken. Met andere woorden, het is bijna een gewoon land
Als ik voor m'n schoonfamilie mag spreken, die hebben minstens net zoveel arabieren als vrienden als joden..
Dat is waar.quote:De media presenteren een vergelijkbaar beeld als hier. Ze proberen het zo objectief mogelijk te brengen, maar daar zit uitaard wel een vooroordeel achter. Ik lees zowel het nieuws in nederlands als hebreeuws en de berichten zijn zeer vergelijkbaar. Maar ja, in zo'n land wonen en je werk doen en tegelijkertijd compleet objectief blijven lijkt me ook haast onmogelijk.
twitter:stopbeingfamous twitterde op maandag 14-07-2014 om 06:53:34LAPD have confirmed a shooting at a Pro-Israel rally Westwood. Witnesses say 4 men were confronted by crowd after waving Palestinian flags. reageer retweet
Ik weet nog zijn eerste reactie op de revolutie in Egypte: "Pas op voor de moslims! "quote:
En terecht, dat bleek wel.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weet nog zijn eerste reactie op de revolutie in Egypte: "Pas op voor de moslims! "
quote:Op maandag 14 juli 2014 17:59 schreef SadPanda het volgende:
twitter:stopbeingfamous twitterde op maandag 14-07-2014 om 06:53:34LAPD have confirmed a shooting at a Pro-Israel rally Westwood. Witnesses say 4 men were confronted by crowd after waving Palestinian flags. reageer retweet
quote:Witnesses said four men in a truck waved pro-Palestinian flags and started to attack the pro-Israel demonstrators with sticks.
There was also a report of a car being shot at. LAPD West LA division would only confirm a shooting took place.
No one was injured in the shooting, officials said.
Of Isral schiet geen bommen af.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:32 schreef Nintex het volgende:
Rutte heeft volkomen gelijk, Hamas is lomp bezig. Ze weten dat raketjes schieten op Israel niet werkt, maar toch blijven ze het doen, ondanks de wapenstilstand. Vervolgens de eigen bevolking de bommen van Israel laten opvangen. Israel heeft Hamas meerdere malen tot orde geroepen voor ze ingrepen, maar kreeg daarvoor alleen maar meer raketten terug.
Verschil met nu en pakweg 5 jaar geleden is dat Hamas toen kleine raketjes afschoot die nauwelijks schade toebrengen en niet vanaf een vaste plaats gelanceerd hoeven te worden:quote:
Ik wist niet dat Hamas met Patriots de hele Isralische luchtmacht uit de lucht schiet. Nu snap ik waarom ze over een grondoffensief nadenken.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Verschil met nu en pakweg 5 jaar geleden is dat Hamas toen kleine raketjes afschoot die nauwelijks schade toebrengen en niet vanaf een vaste plaats gelanceerd hoeven te worden:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig knalt Hamas dit soort spul richting Israel vanuit de dichtbevolkte Palestijnse gebieden:
[ afbeelding ]
Het is met al het gedonder in Irak en Syrie een kwestie van tijd voor er ook Scuds en ander buitgemaakt materiaal in Gaza terecht komt. Het gaat voor de Israeli's steeds moeilijker en gevaarlijker worden om de raketten tegen te houden met de Iron Dome. Ze zullen de lanceerplatforms van de zwaardere wapens moeten vinden en uitschakelen en die verbergt Hamas achter Palestijnse kinderen.
Raketinstallatie komt uit de propaganda filmpjes van die mongolen zelf, zie ook de rocket trails uit de woonwijken vliegen:quote:Op maandag 14 juli 2014 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Hamas met Patriots de hele Isralische luchtmacht uit de lucht schiet. Nu snap ik waarom ze over een grondoffensief nadenken.
Israel heeft ook het recht zich te verdedigen tegen de propaganda van de hatende moslim clubjes die nu al zo ver gaan dat in Frankrijk de ruiten van Synagoges sneuvelen.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:40 schreef SadPanda het volgende:
Israel’s Government Is Paying College Students to Spread Pro-Israel Propaganda on Social Media
http://thehigherlearning.(...)nda-on-social-media/
Bron dat er een 'hatende moslim clubje' achter zat? Lijkt me niet, gewoon een deel van de demonstranten die spontaan dat deden.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Israel heeft ook het recht zich te verdedigen tegen de propaganda van de hatende moslim clubjes die nu al zo ver gaan dat in Frankrijk de ruiten van Synagoges sneuvelen.
Ze roepen constant Allah en zwaaien met Palestijnse vlaggen. Hatend moslimclubje.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bron dat er een 'hatende moslim clubje' achter zat? Lijkt me niet, gewoon een deel van de demonstranten die spontaan dat deden.
quote:Op maandag 14 juli 2014 19:46 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze roepen constant Allah en zwaaien met Palestijnse vlaggen. Hatend moslimclubje.
De volgende keer bij de zwarte pieten optocht dan maar 'spontaan' een moskee in de hens zetten? Heeft niets met haat te maken hoor, was gewoon spontaan en lukraak.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]Er is niks hatend aan het roepen van Allah Akbar en het zwaaien met Palestijnse vlaggen.
quote:Op maandag 14 juli 2014 19:48 schreef Nintex het volgende:
[..]
De volgende keer bij de zwarte pieten optocht dan maar 'spontaan' een moskee in de hens zetten? Heeft niets met haat te maken hoor, was gewoon spontaan en lukraak.
Ik weet nog dat ik raar opkeek toen een paar jaar geleden de schooldagen langer moesten worden en de kindertjes allemaal "Hamas Hamas alle Joden aan het gas" riepen en iedereen daarom moest lachen. De brainwashing is al een tijdje gaande en er is al meerdere keren voor gewaarschuwd. Vervolgens op 5 mei met zijn allen weer schijnheilig 'dit nooit meer' roepen bij het monument.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]In de fik zetten is ook wat anders dan de ruiten ingooien.
Allah Akbar is niet hatend en maar een klein deel van de demonstranten gooide stenen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |