quote:
TVM-renners Voskamp en Blijlevens in 1998 betrokken bij dopingtransport
Waar Blijlevens in juli 2013 zijn dopinggebruik al bekende, biecht Voskamp zijn gebruik nu voor het eerst op: "Ja, helaas moet ik dat bekennen. Een deel van de ampullen in die vrachtwagen, waren voor mij." Volgens hem had hij geen andere keuze. "Als ik ervoor gekozen had om het niet te doen, zou ik datgene wat ik het liefst deed moeten opgeven. En belangrijker nog, ik was mijn baan kwijt geweest."
quote:'Het antwoord is nee. Weet je wat zo naar is: elk antwoord is fout. Als ik zeg dat ik dit een vervelende vraag vind, denkt men dat ik iets te verbergen heb. Als ik ja zeg, word ik in de hoogste boom opgeknoopt. Als ik nee zeg ben ik een leugenaar. Alles wat hier over geschreven wordt is per definitie al negatief.'
Inderdaad. De affaires bij Festina, Telekom en US Postal hebben mij geleerd dat de leiding er zeker van afwist. De medische staf liet zich niet onbetuigd in die ploegen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik vind het wel ongeloofwaardig als niemand van de leiding er van wist. Dat niet iedereen het weet zou kunnen, maar dat de dokter het niet weet is raar.
Weet niet precies wat er over Priem bekend is, maar je hebt de volgende opties.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Inderdaad. De affaires bij Festina, Telekom en US Postal hebben mij geleerd dat de leiding er zeker van afwist. De medische staf liet zich niet onbetuigd in die ploegen.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Weet niet precies wat er over Priem bekend is, maar je hebt de volgende opties.
- Hij was erg tegen doping en de rest van de ploeg deed alles buiten hem om en hij wist van niks
- Hij was tegen doping, maar greep niet echt in. Dan wist ie misschien er wel wat van, maar misschien ook niet.
- Hij was niet echt tegen doping, maar deed er zelf niet aan mee en liet de rest zijn gang gaan.
- Hij vond doping helemaal prima en hielp zelf ook.
Optie twee, drie en vier klinken redelijk aannemelijk, maar ik zou toch dan echt gaan voor optie nummer drie. Don't ask me why.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Weet niet precies wat er over Priem bekend is, maar je hebt de volgende opties.
- Hij was erg tegen doping en de rest van de ploeg deed alles buiten hem om en hij wist van niks
- Hij was tegen doping, maar greep niet echt in. Dan wist ie misschien er wel wat van, maar misschien ook niet.
- Hij was niet echt tegen doping, maar deed er zelf niet aan mee en liet de rest zijn gang gaan.
- Hij vond doping helemaal prima en hielp zelf ook.
Dat verwacht je niet zo van Martquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:32 schreef Mani89 het volgende:
DE MART
http://nos.nl/video/19853-mart-en-priem-1998.html
Dat was echt een bazeninterviewquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:32 schreef Mani89 het volgende:
DE MART
http://nos.nl/video/19853-mart-en-priem-1998.html
Ik wist er niks van. Fijn dat die jongens mij nu ook vrijpleiten. Wel jammer dat ze dat niet eerder deden; maar wel beter laat dan nooit. Etc. etc..quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:58 schreef OProg het volgende:
We zullen het zo zien wat hij te zeggen heeft.
Die tour was sowieso echt sjanantquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:38 schreef DeeBee het volgende:
En dan ook als huichelaars voorop het peloton gaan rijden als ploeg gebruikers tijdens die Tour, alsof er ploegmaats overleden waren leek het wel.
Meen je dit nu?quote:
En dan je ploegleider 3 maanden lang weg laten rotten terwijl je weet dat hij onschuldig is, teringquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:38 schreef DeeBee het volgende:
En dan ook als huichelaars voorop het peloton gaan rijden als ploeg gebruikers tijdens die Tour, alsof er ploegmaats overleden waren leek het wel.
Toen was ik nog niet geboren.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Priem maakte toen ook reclame voor de Franse Hotelbon
Wegrotten viel volgens mij wel mee. Ze hadden huisarrest en moesten zich 1x per dag melden bij de politie.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En dan je ploegleider 3 maanden lang weg laten rotten terwijl je weet dat hij onschuldig is, tering
mwah, dat is nog maar de vraag natuurlijk. Een ploegleider moest wel blind en doof zijn zonder te weten wat er gebeurde.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En dan je ploegleider 3 maanden lang weg laten rotten terwijl je weet dat hij onschuldig is, tering
Opgesloten in een hotelkamer waar niks te doen was. Ik zou helemaal gek worden.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wegrotten viel volgens mij wel mee. Ze hadden huisarrest en moesten zich 1x per dag melden bij de politie.
Prachtige verhalen ja!quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:40 schreef TargaFlorio het volgende:
Toch is dit ook de charme van het wielrennen.
Jakhals Erik viel hem een jaar geleden lastig voor Bureau Sport.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:43 schreef Ereinion het volgende:
Wanneer is Jan Raas eigenlijk voor het laatst op tv geweest? Moet wel tien jaar geleden zijn of zo.
Jakhals Erik heeft paar jaar terug nog een poging gedaan om hem te interviewenquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:43 schreef Ereinion het volgende:
Wanneer is Jan Raas eigenlijk voor het laatst op tv geweest? Moet wel tien jaar geleden zijn of zo.
Rusveloquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:46 schreef DeeBee het volgende:
Haha, ploeg Russische boeven halen, mooi man.
Tonkovquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ugrumov![]()
Abdoe
Berzin
Ik mis ze.
Gelukkig hadden WIJ het afgelopen decennium de cleane Menchov.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:46 schreef DeeBee het volgende:
Haha, ploeg Russische boeven halen, mooi man.
Dit mag wat mij betreft tot 11 uur door gaan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is nooit om 10 uur afgelopen
duurt ook een uur, tot half 11quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ze laten die andere sprint niet zienquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:49 schreef DeeBee het volgende:
Aardige plaat die hij daar ook wegtrapte in de sprint, goedendag.
Knokken met Bobby Julich.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:51 schreef DeeBee het volgende:
Russische mafia die de sprint voor je voorbereid, zelf met een waas van roidrage bidons gooien in de sprint, dat soort karakters mis ik nu toch wel.
Gewiss-Sky-Postal.quote:
We hebben Cav manquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:51 schreef DeeBee het volgende:
Russische mafia die de sprint voor je voorbereid, zelf met een waas van roidrage bidons gooien in de sprint, dat soort karakters mis ik nu toch wel.
Wind in de rug hequote:Op donderdag 10 juli 2014 21:52 schreef Ereinion het volgende:
[..]
ach, stelde niet veel voor, tegenwoordig rijden ze de muur sneller op.
Argentin is geen boef, die won al alles voor de EPO-periode, dat hij daarna meedeed met de rest maakt hem niet erger dan de rest van het peloton.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hofland is nog vernoemd naar die boef van een Argentin
Ja?quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:54 schreef TargaFlorio het volgende:
Michalov werkt nu toch voor Katusha?
Heeft een keer een fout gemaakt, aan het einde van zijn carriere.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Eigenlijk zouden ze Mr. 60 hierover nog 's moeten interviewen.
Dat was toch Museeuw?quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Heeft een keer een fout gemaakt, aan het einde van zijn carriere.
Voskamp geeft toch voor zijn hele carriere toe?quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Heeft een keer een fout gemaakt, aan het einde van zijn carriere.
Wat denk jequote:Op donderdag 10 juli 2014 21:57 schreef rajknier het volgende:
Dit gaat de komende jaren nog wel door. Waar blijft Erik dekker?
quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:57 schreef DeeBee het volgende:
Al die dokteren en renners nog lekker actief.
Blijlevens heeft het vrouwenwielrennen in Nederland ook nog even geprofessionaliseerd!
Ja maar wel met een waslijst aan andere middelen waarschijnlijkquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:57 schreef wimderon het volgende:
Heeft Blijlevens naar eigen zeggen toch nog twee Touretappes zonder epo gewonnen.
Ja, triest dat je op die leeftijd nog steeds geen verantwoordelijkheid neemt. Je wist wat er gebeurde, kijkt expres de andere kant op, maar dwingt je renners indirect te gebruiken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:58 schreef DeeBee het volgende:
Haha, hard trainen.
En dat dreigement: 'als je niet presteert neem ik een ander!'
Dan ben je alsnog verantwoordelijk hoor...
Maar dat verbaast me bij een ploeg als TVM niet.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:00 schreef DeeBee het volgende:
Echt georganiseerd komt het niet over iig...
quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:02 schreef DeeBee het volgende:
Virenque, de opperhuichelaar.
Met z'n bakkes.
Mjah. Voet had zo veel bij zich dat hij het merendeel van het peleton kon voorzien.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit was echt de firma list en bedrog
En nam zelf ook vrolijk een flinke spuit Pot Belge.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:03 schreef OProg het volgende:
[..]
Mjah. Voet had zo veel bij zich dat hij het merendeel van het peleton kon voorzien.
Het was een prima soap...bovendien heeft Festina toen meer horloges dan ooit verkocht.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Was eigenlijk de leukste Tour die ik heb gezien, zowel sportief als alles erom heen.
Iets wat je je niet voor kan stellen. Net of je Sjek hebt die kritisch op het Nederlands elftalquote:
Volgens mij had Cees Priem dat altijd al, ook bij normale interviews.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:06 schreef Mani89 het volgende:
Staat daar te stotteren als een bange wezel.
Allo Allo toestandenquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:08 schreef OProg het volgende:
Moet wel fantastisch zijn geweest, verhoor in het Frans en een mompelende Zeeuw en een tolk.
Naief.quote:
Eigenlijk niet.quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik kan me dat niet meer herinneren wat ik toen dacht.
Waar is Ricco' hequote:Op donderdag 10 juli 2014 22:12 schreef Mani89 het volgende:
Jammer dat er geen lolbroeken waren die gingen aanvallen.
Waar reed die toen? CDE?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:14 schreef wimderon het volgende:
Die inval in het hotel waar Liquigas verbleef toen Beltran werd betrapt was ook briljant. Moreau zat daar ook met zijn ploeg en die zag je op de beelden meteen wegvluchten
Die zaten toen toch te eten of zo?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:14 schreef wimderon het volgende:
Die inval in het hotel waar Liquigas verbleef toen Beltran werd betrapt was ook briljant. Moreau zat daar ook met zijn ploeg en die zag je op de beelden meteen wegvluchten
Laat zien!quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:14 schreef wimderon het volgende:
Heeft wimderon die beelden niet? Zet ze op youtube.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:14 schreef wimderon het volgende:
Dat lusje door Italië waar hij al een schorsing had en dus de tour niet kon rijden.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:13 schreef DeeBee het volgende:
Lekker die uitstapjes van de Tour naar het buitenland. Dat kostte Valverde ook z'n kop uiteindelijk toch?
welke beeldenquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:14 schreef wimderon het volgende:
Ooh, die beelden ken ik niet... Zou ik wel willen zienquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:14 schreef wimderon het volgende:
Agritubelquote:
Ik kan ze niet vindenquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Heeft wimderon die beelden niet? Zet ze op youtube.
Dat gebeurt in Andere Tijden 2034quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:16 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb nog steeds het idee dat niet alles verteld wordt
Toen de Tour on 2008 in Prato Nevoso aankwam hebben de italianen daar zijn bloed afgenomen, omdat Valverde zoveel mogelijk Italiaanse koersen vermeed.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat lusje door Italië waar hij al een schorsing had en dus de tour niet kon rijden.
Dit dusquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:16 schreef TheVulture het volgende:
Dat is toch altijd met dit soort verhalenquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:16 schreef TheVulture het volgende:
2050. De kleinkinderen van Voskamp met het ware verhaal.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:16 schreef TheVulture het volgende:
Die had tenminste z'n hart op de goede plaats zitten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:17 schreef OProg het volgende:
Michailov had die nodig voor een kindertehuis in Rusland.
De vraag is of Moors en Priem echt van niks wisten natuurlijk....quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:18 schreef Blik het volgende:
Wel bizar eigenlijk, veroordeeld voor georganiseerd dopinggebruik zonder echte bewijzen en dus ook onschuldig zijn
Vanwege de behandeling van bijvoorbeeld Priem. Ik geloof niet dat hij vrijuit gaat, maar hij is als een kop van jut gebruikt en heeft nu een strafblad voor iets waar hijzelf buiten staat.quote:
Waardoor het coni hem kon schorsen en hij in 2009 de tour niet kon rijden en de Vuelta won.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Toen de Tour on 2008 in Prato Nevoso aankwam hebben de italianen daar zijn bloed afgenomen, omdat Valverde zoveel mogelijk Italiaanse koersen vermeed.
Alsof jij je ouders gaat vertellen hoeveel posts per dag jij hebtquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Deze kneusjes zijn zo laf dat ze het zelfs op hun sterfbed niet toegeven.
Dat had nou niemand verwacht.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:16 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alsof jij je ouders gaat vertellen hoeveel posts per dag jij hebt
Hahaquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alsof jij je ouders gaat vertellen hoeveel posts per dag jij hebt
Ja maar die was ook helemaal niet in Murciaquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Knaven heeft vandaag weer ontkend.
Jeroen wil echt niet meer zeggen dan nodig he. Maar hij wil ook niet liegen. Dus als je de vragen slim stelt kom je bij het antwoord.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Voskamp lijkt wel open kaart te willen spelen.
Wel in de Tour..quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar die was ook helemaal niet in Murcia
Twijfelen aan Knavenquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Knaven heeft vandaag weer ontkend.
Blijlevens is altijd al berekenend geweest... en een keiharde leugenaar dusquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Jeroen wil echt niet meer zeggen dan nodig he. Maar hij wil ook niet liegen. Dus als je de vragen slim stelt kom je bij het antwoord.
Jeroen heeft de herseninhoud van een dom blondje. Ik denk dat Knaven of Voskamp dit georganiseerd moeten hebben.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:21 schreef DeeBee het volgende:
Haha, afgesproken inkoop in Spanje, terugvervoeren met de ploegvrachtwagen, nee niet echt georganiseerd hoor Jeroen.
Of hij kan heel goed liegen of hij heeft echt in ongehoorde cocon. Dat laatste is misschien nog wel treuriger.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik kan me voorstellen dat Priem niet specifiek wist van deze EPO, maar hij wist vast wel van EPO gebruik in de ploeg.
Dat zou me ook niet verbazen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:22 schreef OProg het volgende:
[..]
Of hij kan heel goed liegen of hij heeft echt in ongehoorde cocon. Dat laatste is misschien nog wel treuriger.
Ik was ook sarcastisch hoor... natuurlijk was die hele ploeg zo schuldig als wat.... en dan lekker met zijn allen voorop fietsenquote:
Gelukkig hebben we nu nieuw wielrennen.quote:
Was er in die tijd iemand die op 30 minuten binnenkwam? Dat is misschien de enige die in 1998 clean was.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik was ook sarcastisch hoor... natuurlijk was die hele ploeg zo schuldig als wat.... en dan lekker met zijn allen voorop fietsen
Voskamp die bekend. En verhaal dat Priem van minder wist dan gedacht.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:25 schreef Van_Poppel het volgende:
Vermakelijk docu, maar eigenlijk niks nieuws gehoord.
Waren Belgische journalisten maar eens zo actief en zaten ze achter Lefevre aan. Als ik het iemand gun dat ie van zn voetstuk valt..quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:25 schreef Van_Poppel het volgende:
Vermakelijk docu, maar eigenlijk niks nieuws gehoord.
Oh god ja... dat is toch echt te beschamend dat die al 30 jaar overleefd terwijl de bewijzen overduidelijk zijnquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Waren Belgische journalisten maar eens zo actief en zaten ze achter Lefevre aan. Als ik het iemand gun dat ie van zn voetstuk valt..
Bassons. Zullen vast nog wel een paar andere geweest zijn, maar als het er meer dan 10 waren zou het me verbazen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Was er in die tijd iemand die op 30 minuten binnenkwam? Dat is misschien de enige die in 1998 clean was.
Dit is het brood van Wuyts en Vannieuwkerke. Die gaan hun helden niet aanpakken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Waren Belgische journalisten maar eens zo actief en zaten ze achter Lefevre aan. Als ik het iemand gun dat ie van zn voetstuk valt..
twitter:thijszonneveld twitterde op donderdag 10-07-2014 om 22:32:19Morgen in het AD: die arme Cees Priem was helemaal niet zo zielig en onschuldig. reageer retweet
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:33 schreef marcodej het volgende:
twitter:thijszonneveld twitterde op donderdag 10-07-2014 om 22:32:19Morgen in het AD: die arme Cees Priem was helemaal niet zo zielig en onschuldig. reageer retweet
SUNFIELD
Dit.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:11 schreef TheVulture het volgende:
Voskamp en Blijlevens hebben die mensen die echt van niks wisten toch wel onherstelbaar genaaid
De held van Frankrijk zijn. Zeven keer de bolletjestrui winnen. Om hem heen bekent iedereen, maar meneer Virenque was de enige die op water en brood rond fietstequote:Op donderdag 10 juli 2014 23:59 schreef Szura het volgende:
M'n bloed gaat steeds koken van die hypocriete Virenque
Was het al aan het zoeken, maar niet op de site denk ik?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:42 schreef heywoodu het volgende:
Weinig onthullends ofzo in het AD, dat stuk wat Sunfield aankondigde.
Toen ging hij eerst nog een boek schrijven over zijn vermeende onschuld met de prachtige naam 'mijn waarheid'. Tot hij de hoge Franse rechter tegenkwam en daar niet meer durfde te liegen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:38 schreef Keano het volgende:
[..]
De held van Frankrijk zijn. Zeven keer de bolletjestrui winnen. Om hem heen bekent iedereen, maar meneer Virenque was de enige die op water en brood rond fietste![]()
Festina en Quick Step. Dat zegt alles.
Kwal van een vent.
Zo ongeveer, in elk geval anoniemquote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:43 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Was het al aan het zoeken, maar niet op de site denk ik?
Zeker een oud-renner die beweert dat Priem er toch wel van af wist of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |