Door dat hoge percentage is de default heel erg hoog. Zelfs op de meest defensieve strategie is dat nog boven de 5% volgens hun eigen opgave.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:20 schreef Born2trade het volgende:
30% rente op een persoonlijke lening is in Nederland niet voor niets verboden voor kredietverstrekkers...
Bij mij stond het de volgende werkdag om een uur of 3 op mijn accountquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:10 schreef Spaardertje het volgende:
Hoelaat duurt het voordat ik bondora kan gebruiken? Ik heb gisteren 1 cent overgemaakt om mijn rekening te verifiëren.
Oke ik zal het zien!quote:Op zondag 20 juli 2014 01:13 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Bij mij stond het de volgende werkdag om een uur of 3 op mijn account
Hmm, interessante strategie. Daar ga ik eens mee experimenteren. En dat van die financiele klif, exact mijn gedachte...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:06 schreef BartNH het volgende:
Deze strategie kwam in me op toen ik het platform verliet na een paar maand experimenteren. Mijn honderd euro heeft toen prima gerendeerd maar ik wil dus voor die paar centen rendement niet iemand aan de andere kant van Europa van de financiële klif duwen.
Een andere overweging die ik toen al had maar nog niet is uitgekomen:quote:Op zondag 20 juli 2014 12:56 schreef Born2trade het volgende:
[..]
Hmm, interessante strategie. Daar ga ik eens mee experimenteren. En dat van die financiele klif, exact mijn gedachte...
Interessante theorie. Maar tja. Als ik kijk naar mijn overdue lijstje, dan zie ik leningen tussen zitten met rente variërend van 20 t/m 34%quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:06 schreef BartNH het volgende:
[..]
Als je een paar offers bestudeerd zal je ervaren dat mensen die toch al niet niet rond kunnen komen opeens tot 1/3 van hun inkomen aan de lening willen gaan terugbetalen. Zeker die 30% lui zullen dus soms helemaal nooit iets afbetalen omdat ze niet verder dan een dag vooruit (kunnen) kijken. Het gross zal de eerste maanden nog wel hun best doen maar als de telefoonrekening weer oploopt enz na een paar maanden dan is dat waarschijnlijk ook over.
Die mensen zijn dus waarschijnlijk wel het ene gat met het andere aan het vullen. Hoeveel maanden zijn die onderweg dan?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:03 schreef athlonkmf het volgende:
Tot nu toe is er nog niet 1 die default is gegaan (meer dan 60 dagen niet betaald). Uiteindelijk betalen ze toch wel, maar dan veel later dan gepland.
Of ze wachten op hun salaris. Ik ga niet speculeren. De boeterente gaat bij bondorA iig veel minder heftig dan roodstand bij creditcards bedrijven.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:07 schreef BartNH het volgende:
[..]
Die mensen zijn dus waarschijnlijk wel het ene gat met het andere aan het vullen. Hoeveel maanden zijn die onderweg dan?
Nee. Voor mij niet. Ik ben pas een paar maanden begonnen, dus zover ben ik nog lang niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:39 schreef BartNH het volgende:
Ik bedoel meer / ben meer benieuwd naar hoelang geleden de lening is aangegaan. Zitten er mensen tussen die b.v. in hun derde jaar van afbetalen zitten?
Iemand die 5000 leent voor vijf jaar die moet dus al bijna drieduizend ophoesten in het eerste jaar. Dat is dus wat ik bedoel met over de rand duwen.
Oftewel, in sommige situaties is het slimmer om via bondora te werken. Lagere rente t.o.v. creditcards. Maar ik ga (kan) niet richten op een bepaalde leningsdoel.quote:Don’t use Lending Club to commit financial suicide by buying a car or renovating your house on credit, but if you can consolidate credit card loans to a lower rate and then never run a balance on those cards again, you may
In die situaties duw je mensen dus iets minder hard over de klif... Uitstel van executie maar mogelijk wel met een groter bedrag aan schuld daardoor.quote:Op maandag 21 juli 2014 08:45 schreef athlonkmf het volgende:
Oftewel, in sommige situaties is het slimmer om via bondora te werken. Lagere rente t.o.v. creditcards. Maar ik ga (kan) niet richten op een bepaalde leningsdoel.
Op deze manier is het defaulten wel mooi gedekt natuurlijk en betaald door de andere leners ipv de uitleners. Misschien als je de rentes lager zou hebben blijft in die landen het deafult percentage wel hetzelfde om maar een dwarsstraat te noemen.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:13 schreef AQuila360 het volgende:
Snap die rentes opzich ook niet, beter een stuk lager zodat de kans veel groter is dat men het kan terugbetalen.
Dus liever 10 x 8% en alles terug dan 10x 20% en maar 8 terug o.i.d.
en dat lijkt dus goed te gaan obv de statistics. Als je daarnaast goed selecteerd (goede income to debt ratio, income verified, geen hoge leningen, alleen Estland) lijkt het goed te gaanquote:Op maandag 21 juli 2014 15:55 schreef BartNH het volgende:
Ook een rente van 30% is pas rendabel als er vier van de vijf wel betalen.
Nee, zit alleen vrij kort in dingenquote:Op maandag 21 juli 2014 16:06 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik ook. Heb jij lange projecten lopen dan? En waar?
Ik ook dus, maar dat is geen bewuste keuze qua risico o.i.d., maar meer omdat ik geen projecten zie die langer lopen.quote:
In principe zou crowdfunding (in de vorm van leningen, zoals bij GvE) daar wel geschikt voor kunnen zijn, maar ik vraag me af hoe groot die behoefte is. Vijf jaar vind ik nog wel te overzien, ook aangezien je redelijk snel toch weer een behoorlijk gedeelte terug hebt, maar langer uitlenen zit ik niet op te wachten. Eeuwigdurende (of zeer lang lopende) obligaties zijn misschien een alternatief voor jou?quote:Op maandag 21 juli 2014 16:01 schreef crowd_funder het volgende:
Even wat anders. Thema is nu, "crowdfunding met lange looptijden" Wat vinden jullie lang? Bij GVE (waar de meesten mee doen) is 5 jaar lang.
Zijn er ook sites waar je voor "nog" langere tijd kan investeren? Dus gewoon geld investeren voor lange(re) tijd in bedrijven waar je vertrouwen in hebt net als in aandelen bijvoorbeeld. (misschien is aandelen dan wel the way to go).
Of is crowdfunding daar volgens jullie niet geschikt voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |