Als je niet incheckt, kun je er nog een keer mee reizen op dezelfde dag, lijkt me zo.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:Je kunt hier immers niet mee frauderen,dus er is geen enkele reden in t checken.
En de reclame van de NS dan?quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:47 schreef Socios het volgende:
Men hoeft inderdaad ook met het papieren treinkaartje "nieuwe stijl" dat sinds vandaag in omloop is niet 'in- en uit te checken'. Er zal bij controle ook niet beboet worden.
Da's een hoax, duh!quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
En de reclame van de NS dan?
[ afbeelding ]
Oh, mag dat dan al? De NS wilde het al eerder doen, maar toen mocht het niet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:56 schreef karr-1 het volgende:
Omdat straks (eindelijk) de poortjes dicht zijn en je dan moet inchecken om binnen te komen.
Op Rotterdam Alexander moet je naar mijn weten in- en uitchecken om op het perron te komen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, mag dat dan al? De NS wilde het al eerder doen, maar toen mocht het niet.
Precies, er staan zoveel onwaarheden in die reclamequote:
Ja er is nu een proef op een aantal stations waar de poortjes dicht zijn. O.a. in Enschede. En vanaf augustus ofzo worden op 82 stations in etappes de poortjes gesloten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, mag dat dan al? De NS wilde het al eerder doen, maar toen mocht het niet.
Nee, met dat papieren kaartje hoef je weer niet uit te checken kennelijk...quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:43 schreef nodig het volgende:
Ik denk eerder dat jij geen poot hebt om op te staan.
En niet mee te frauderen? Je kan dan toch op ééndezelfde dag meerdere dagen hetzelfde traject afleggen?
Tevens ben je op sommige stations verplicht in- en uit te checken anders kom je het perron niet eens op.
Is dan het door het poortje gaan hetzelfde als inchecken, of moet je en door het poortje en nog een keer inchecken?quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:56 schreef karr-1 het volgende:
Omdat straks (eindelijk) de poortjes dicht zijn en je dan moet inchecken om binnen te komen.
alsof je dat zou willen. Als ik van à naar b ga,moet ik dan metdenautonterug om nog een keer van à naar b te reizen. Ik niet dat er veel mensen zijn die dat zullen gaan doen. Er staat een datum op, net als bij het oude kaartje dat is genoeg. Inderdaad als er poortjes op alle stations zouden komen die dicht zijn, ook dus op de kleine. Dan kun je niet anders meer, maar tot het zover is, is het mijns inziens nonsens.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja er is nu een proef op een aantal stations waar de poortjes dicht zijn. O.a. in Enschede. En vanaf augustus ofzo worden op 82 stations in etappes de poortjes gesloten.
En ja je moet met die eenmalige chipknip ook inchecken omdat je anders meerdere keren op 1 kaartje kunt reizen.
Omdat die veranderingen in de praktijk bijna altijd gepaard gaan met prijsverhogen en slechts voordelen bieden aan degene die ze heeft doorgevoerd, en dus niet aan degene die verplicht wordt eraan mee te doen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:43 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Waarom zijn er altijd zulke debielen die zich weer flink af moeten zetten tegen veranderingen?
Die reclame is een pertinente leugen, want alle jaartrajectkaarthouders hebben juist een brief gekregen dat zij in tegenstelling tot alle publieke communicatie van de NS ook na 9 juli niet moeten in- en uitchecken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
En de reclame van de NS dan?
[ afbeelding ]
Inchecken is voldoende om het als ''afgestempeld'' te zien. Eindhalte van het traject staat op het kaartje en hoeft niet bepaalt te worden dmv uitchecken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, met dat papieren kaartje hoef je weer niet uit te checken kennelijk...
Dat je hem op sommige perrons wel nodig hebt om het perron of station te kunnen verlaten is een ander verhaal.
En de OV-jaarkaarthouders hoeven ook niet in- en uit te checken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Die reclame is een pertinente leugen, want alle jaartrajectkaarthouders hebben juist een brief gekregen dat zij in tegenstelling tot alle publieke communicatie van de NS ook na 9 juli niet moeten in- en uitchecken.
Klopt, met een beetje fantasie zou je dat kunnen zien als een hele uitgebreide trajectkaart, waarbij het traject heel Nederland omvat.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de OV-jaarkaarthouders hoeven ook niet in- en uit te checken.
Ik bedoel de echte OV-jaarkaarthouders, niet het studentproduct.
Nee als je incheckt gaat het poortje openquote:Op woensdag 9 juli 2014 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dan het door het poortje gaan hetzelfde als inchecken, of moet je en door het poortje en nog een keer inchecken?
Ze gaan in het etappes opbouwen. Op steeds meer stations gaan de poortjes dicht.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, mag dat dan al? De NS wilde het al eerder doen, maar toen mocht het niet.
quote:
Oh, zou best kunnen, volg het niet echt. Weet alleen dat ze het toen op Leiden Centraal wilde doen en dat het niet doorging omdat onder andere de winkeliers er op tegen waren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ze gaan in het etappes opbouwen. Op steeds meer stations gaan de poortjes dicht.
Volgens mij op een aantal grotere stations waaronder Leiden. Ten eerste om dat in het station vaak winkels zitten, maar mensen het station ook vaak gebruiken om van de ene wijk naar de andere wijk te lopen door het station heen. Die zouden dan nu moeten omlopen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, zou best kunnen, volg het niet echt. Weet alleen dat ze het toen op Leiden Centraal wilde doen en dat het niet doorging omdat onder andere de winkeliers er op tegen waren.
Ik heb een jaartrajectkaart en ik moet toch echt wel degelijk in- en uitchecken. Die brief komt mij geheel onbekend voor.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Die reclame is een pertinente leugen, want alle jaartrajectkaarthouders hebben juist een brief gekregen dat zij in tegenstelling tot alle publieke communicatie van de NS ook na 9 juli niet moeten in- en uitchecken.
Businesscard? Want daarmee moet het wel.quote:Op donderdag 10 juli 2014 00:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb een jaartrajectkaart en ik moet toch echt wel degelijk in- en uitchecken. Die brief komt mij geheel onbekend voor.
Dan heb je geen jaartrajectkaart, maar het nieuwe traject vrij abonnement.quote:Op donderdag 10 juli 2014 00:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb een jaartrajectkaart en ik moet toch echt wel degelijk in- en uitchecken. Die brief komt mij geheel onbekend voor.
Geen idee, volgens mij nietquote:Op donderdag 10 juli 2014 00:15 schreef Tokus het volgende:
[..]
Businesscard? Want daarmee moet het wel.
Nee dat is het sowieso nietquote:Op donderdag 10 juli 2014 00:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan heb je geen jaartrajectkaart, maar het nieuwe traject vrij abonnement.
Nee dat is het sowieso nietquote:Op donderdag 10 juli 2014 00:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan heb je geen jaartrajectkaart, maar het nieuwe traject vrij abonnement.
Hoe moet je dan bij de Doner Company komenquote:Op woensdag 9 juli 2014 23:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ze gaan in het etappes opbouwen. Op steeds meer stations gaan de poortjes dicht.
Wat een paranoïde geklets allemaal. Ze kunnen zien van welk station naar welk station ik ga. En dan? Ik blijf niet op dat station rondlopen toch? Juist door dit soort verhalen blijft de weerstand bestaan, terwijl het totale onzin is.quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:02 schreef Ouder1 het volgende:
Dat hele in en uitchecken is toch alleen maar voor de administratie van de NS (en justitie) en het verminderen van personeel? Zelfs als je een traject abo hebt moet je in en uitchecken zodat de NS kan zien hoeveel reizigers met welke soort kaartjes in welke treinen rijden.
Het gevolg wordt dat die trajecten/tijden straks duurder gaan worden voor het kaartje dat daar het meest gebruikt wordt.
Verder weer super voor The Big Brother natuurlijk. Zelfs als je een anonieme kaart hebt kunnen ze die kaart vaak toch aan een persoon koppelen; betalen met je pin of camera's. En die kaarten hebben gewoon een nummer.
Niet, is nog gezonder ook... Of gewoon inchecken natuurlijk.quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:08 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hoe moet je dan bij de Doner Company komen
Onnodig, die man achter je houdt je al de hele tijd in de gatenquote:Op donderdag 10 juli 2014 09:02 schreef Ouder1 het volgende:
Verder weer super voor The Big Brother natuurlijk. Zelfs als je een anonieme kaart hebt kunnen ze die kaart vaak toch aan een persoon koppelen; betalen met je pin of camera's. En die kaarten hebben gewoon een nummer.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat een paranoïde geklets allemaal. Ze kunnen zien van welk station naar welk station ik ga. En dan? Ik blijf niet op dat station rondlopen toch? Juist door dit soort verhalen blijft de weerstand bestaan, terwijl het totale onzin is.
Je maakt me bang...quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
Waarom vergeten mensen zoals jij die altijd roepen dat het vastleggen van allerlei persoonlijke informatie geen ene ruk uitmaakt als je niets te verbergen hebt altijd dat in het verleden bewezen is dat die perfecte administratie zeer gevaarlijk kan worden als de regels veranderen?
Waarom denk je dat de Jodenvervolging zo succesvol was in Nederland? Omdat ze met al hun NAW gegevens én hun werk/school geregistreerd stonden.
Of wat minder heftig: Parkeergegevens van private parkeergarages die ondanks vermeldingen dat deze gegevens onmiddellijk vernietigd zouden worden, door de FIOD werden misbruikt om fraude met bedrijfswagens op te sporen?
Of nog zo één; verboden opslag van kentekenregistratie op snelwegen die aan het licht kwam bij de vermoorde broertjes zaak..
Volgens mij is er geen land ter wereld waar de overheid toegang heeft tot zo veel persoonlijke privé gegevens over burgers als Nederland. Zelfs Amerika gaat niet zo ver. In GB kan iemand zelfs volledig van de radar verdwijnen als ze willen.. Maar hier? Wat is hier nog privé?
(Ik heb de smiley maar even weggehaald)quote:
Conducteurs zullen inderdaad voor een groot deel overbodig worden, misschien alleen steekproefsgewijs nog wat controles. Scheelt weerquote:Op woensdag 9 juli 2014 22:18 schreef Coolmint het volgende:
Iemand al bedacht dat ze als straks iedereen door het poortje moet de conducteurs er uit gooien? De machinist sluit de deuren en de trein gaat op een metro lijken. Tweederde van het personeel kan er dan uit...dat is pas winst! Ze weten exact wie wanneer op welk traject reist. Veel beter dan nu met die sporadische bejaardenenquetes.
Que?quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
Waarom vergeten mensen zoals jij die altijd roepen dat het vastleggen van allerlei persoonlijke informatie geen ene ruk uitmaakt als je niets te verbergen hebt altijd dat in het verleden bewezen is dat die perfecte administratie zeer gevaarlijk kan worden als de regels veranderen?
Waarom denk je dat de Jodenvervolging zo succesvol was in Nederland? Omdat ze met al hun NAW gegevens én hun werk/school geregistreerd stonden.
Of wat minder heftig: Parkeergegevens van private parkeergarages die ondanks vermeldingen dat deze gegevens onmiddellijk vernietigd zouden worden, door de FIOD werden misbruikt om fraude met bedrijfswagens op te sporen?
Je hebt toch wel wat te verbergen als je fraude met bedrijfswagens pleegt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het nieuws niet gevolgd de afgelopen jaren?
Het was een voorbeeld van 'illegaal' gebruik van de gegevens. Er werd expliciet vermeld dat de parkeergegevens onmiddellijk zouden worden vernietigd bij het verlaten van de parkeergarage. Niet dus. Het ging naar de FIOD.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:57 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Je hebt toch wel wat te verbergen als je fraude met bedrijfswagens pleegt.
Dan moet je ook geen persoonlijke ontboezemingen meer op dit forum doen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:06 schreef Ouder1 het volgende:
We moeten al die dataverzamelingen gewoon niet willen!
Godwin gespot.quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
Waarom vergeten mensen zoals jij die altijd roepen dat het vastleggen van allerlei persoonlijke informatie geen ene ruk uitmaakt als je niets te verbergen hebt altijd dat in het verleden bewezen is dat die perfecte administratie zeer gevaarlijk kan worden als de regels veranderen?
Waarom denk je dat de Jodenvervolging zo succesvol was in Nederland? Omdat ze met al hun NAW gegevens én hun werk/school geregistreerd stonden.
Of wat minder heftig: Parkeergegevens van private parkeergarages die ondanks vermeldingen dat deze gegevens onmiddellijk vernietigd zouden worden, door de FIOD werden misbruikt om fraude met bedrijfswagens op te sporen?
Of nog zo één; verboden opslag van kentekenregistratie op snelwegen die aan het licht kwam bij de vermoorde broertjes zaak..
Volgens mij is er geen land ter wereld waar de overheid toegang heeft tot zo veel persoonlijke privé gegevens over burgers als Nederland. Zelfs Amerika gaat niet zo ver. In GB kan iemand zelfs volledig van de radar verdwijnen als ze willen.. Maar hier? Wat is hier nog privé?
Ah ja we slepen de 2de wereldoorlog er weer bij. Standaard recept om elke discussie dood te slaan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
Waarom vergeten mensen zoals jij die altijd roepen dat het vastleggen van allerlei persoonlijke informatie geen ene ruk uitmaakt als je niets te verbergen hebt altijd dat in het verleden bewezen is dat die perfecte administratie zeer gevaarlijk kan worden als de regels veranderen?
Waarom denk je dat de Jodenvervolging zo succesvol was in Nederland? Omdat ze met al hun NAW gegevens én hun werk/school geregistreerd stonden.
Of wat minder heftig: Parkeergegevens van private parkeergarages die ondanks vermeldingen dat deze gegevens onmiddellijk vernietigd zouden worden, door de FIOD werden misbruikt om fraude met bedrijfswagens op te sporen?
Of nog zo één; verboden opslag van kentekenregistratie op snelwegen die aan het licht kwam bij de vermoorde broertjes zaak..
Volgens mij is er geen land ter wereld waar de overheid toegang heeft tot zo veel persoonlijke privé gegevens over burgers als Nederland. Zelfs Amerika gaat niet zo ver. In GB kan iemand zelfs volledig van de radar verdwijnen als ze willen.. Maar hier? Wat is hier nog privé?
Sinds wanneer klopt het dan?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:29 schreef teckna het volgende:
[..]
Is het wel een Godwin als het klopt?
Joden zijn in Nederland erg makkelijk opgepakt met dank aan onze registratiedrift, check.quote:
Omdat in dit soort discussies altijd vroeger of later WW2 erbij gehaald word. En dat is een dergelijk extreem voorbeeld, daar kun je toch geen voorstander van zijn. Nee dat ben ik ook niet, maar ik ben ook realistisch genoeg om te beseffen dat privacy al jaren dood is en dat als we terug willen naar hoe het allemaal was we ook veel van onze huidige vrijheden zullen moeten opgeven. Hebben we dat er voor over?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:39 schreef teckna het volgende:
Het berichtje klopt aardig, we leren inderdaad niet van onze geschiedenis, en dan wordt er nog een verwijt gemaakt dat WW2 het standaard recept is om een discussie dood te slaan, het alu hoedjes argument of het ik heb niets te verbergen argument is er evenhard een.
Handig als je met een eticket reist dan..quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja er is nu een proef op een aantal stations waar de poortjes dicht zijn. O.a. in Enschede. En vanaf augustus ofzo worden op 82 stations in etappes de poortjes gesloten.
En ja je moet met die eenmalige chipknip ook inchecken omdat je anders meerdere keren op 1 kaartje kunt reizen.
Volgende maand gaan alle poortjes dicht dus dan heb je geen keuze, dit loopt daar op vooruit.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik snap hier de reden niet van. Ik heb vandaag een treinkaartje gekocht en die was zoals bekend een euro duurder. Absurd,maargoed. Ik ben toen in de trein gaan zitten en ik hoorde van iemand dat je moet inchecken met dit kaartje. Ik zie eigenlijk niet in waarom, want op het nieuwe kaartje staat een datum en hij is maar op 1 traject geldig. Net als het oude kaartje dus. Als je op de website van de ns kijkt word je ook niet wijzer want daar staat alleen maar dat het zo handig is dat je met 1 kaartje van alle ov gebruik kunt maken. Dit geldt echter alleen voor de chipkaart die je kunt opladen.
. Ik moet wel vaker met de trein, maar ik ga met dit papieren kaartje niet inchecken. Je kunt hier immers niet mee frauderen,dus er is geen enkele reden in t checken. Ik ben benieuwd of er een conducteur hier een boete voor zal geven. Ik denk dat de ns bij een evt rechtszaak geen poot heeft om op te staan.
Omdat dit het meest duidelijke voorbeeld is, maar genoeg recente voorbeelden van mensen die overlast hebben gehad door foutieve informatie in (geautomatiseerde) administratieve systemen, al dan niet door identiteitsfraude. Iets waar je jezelf bijna niet voor kan bewapenen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat in dit soort discussies altijd vroeger of later WW2 erbij gehaald word. En dat is een dergelijk extreem voorbeeld, daar kun je toch geen voorstander van zijn. Nee dat ben ik ook niet, maar ik ben ook realistisch genoeg om te beseffen dat privacy al jaren dood is en dat als we terug willen naar hoe het allemaal was we ook veel van onze huidige vrijheden zullen moeten opgeven. Hebben we dat er voor over?
WW2 is niet ontstaan door een gebrek aan privacy, de bezetter heeft daar alleen misbruik van gemaakt.
Het lullige is alleen dat sommige stations 'gesloten' worden en je er dan alleen in komt door in te checken. Op zich geen probleem, maar als dit niet het geval is op je eindstation heb je de neiging niet uit te checken. Doe dit 12 keer en je kaart blokkeert.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de OV-jaarkaarthouders hoeven ook niet in- en uit te checken.
Ik bedoel de echte OV-jaarkaarthouders, niet het studentproduct.
Tja.. als jij werkelijk niets wilt leren van WOII dan slaat het idd de discussie dood..quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ah ja we slepen de 2de wereldoorlog er weer bij. Standaard recept om elke discussie dood te slaan.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:39 schreef teckna het volgende:
[..]
Joden zijn in Nederland erg makkelijk opgepakt met dank aan onze registratiedrift, check.
parkeergegevens worden inderdaad misbruikt, check
kentekenregistratie op snelwegen wordt inderdaad langer opgeslagen dan toegestaan, check.
Nederland heeft toegang tot meer gegevens dan bijv in een USA, deze heeft nml een grondwet die haar eigen burgers best goed beschermd, check.
In GB zal het ongeveer om het even zijn als met Nederland, ook al heeft GB meer privacy organisaties ed, en heb je geen verplichte GBA waarin je opgenomen wordt, een halve check.
Nederland is aardig van het padje af als het aankomt op privacy, iets dat al 10-15 jaar aan de gang is trouwens.
Het berichtje klopt aardig, we leren inderdaad niet van onze geschiedenis, en dan wordt er nog een verwijt gemaakt dat WW2 het standaard recept is om een discussie dood te slaan, het alu hoedjes argument of het ik heb niets te verbergen argument is er evenhard een.
Stations met gesloten poortjes bevatten doorgaans 1 poortje dat met de barcode op het e-ticket te openen is.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Handig als je met een eticket reist dan..
Welke vrijheid geeft de verplichte OVchipkaart jou? Het verplichte inchecken bij het OV? Of het verplicht invoeren van je kenteken bij het parkeren?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:41 schreef karr-1 het volgende:
maar ik ben ook realistisch genoeg om te beseffen dat privacy al jaren dood is en dat als we terug willen naar hoe het allemaal was we ook veel van onze huidige vrijheden zullen moeten opgeven. Hebben we dat er voor over?
Dit is natuurlijk een kutsmoes van jewelste. De NS die gaat bekeuren omdat de reiziger geen geld terug kan vragen...quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:52 schreef VixenFromHell het volgende:
NS 'coulant' bij vergissing ov-chipkaart
Treinreizigers die vergeten in te checken met een eenmalige ov-chipkaart, zullen van de NS niet onmiddellijk een boete krijgen. Dat zegt de vervoerder naar aanleiding van commotie over het straks verplichte inchecken met de vervanger van het papieren kaartje, meldt dagblad Sp!ts.
,,In fase één van de introductie van de eenmalige chipkaart op 9 juli zullen we coulant omgaan met mensen die vergeten in te checken”, reageert een woordvoerder. ,,Wij begrijpen echt wel dat voor een dagkaart gewoon is betaald.”
De zegsman benadrukt wel dat het desondanks belangrijk is om standaard in te gaan checken met het nieuwe kaartje: ,,De eenmalige chipkaart is pas geldig bij het inchecken. Bij vertraging kun je anders geen geld terugkrijgen
Zal in de praktijk wel afhankelijk zijn vd conducteur of je wel of niet beboet gaat worden. Maar ik heb zulke dingen ook wel gezien met van die goedkope kaartjes van Kruidvat/Blokker, waarmee je nu bij de NS moet inchecken en andere vervoerder stempelen. Daar checkt men vaak ook niet mee in (wel stempel met datum dan uiteraard) en de keren dat ik dat zag in de trein werd daar wel coulant mee omgegaan. Uitleg en geen boete
Ja het bestaat, ja het was erg. Maar het was ook ruim 70 jaar geleden en daar hebben we veel van geleerd. Zijn we er dan nu klaar mee?quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tja.. als jij werkelijk niets wilt leren van WOII dan slaat het idd de discussie dood..
Dan krijg je discussies als.. Jodenvervolging? Nee, dat bestaat niet.. En WOII dan?.. Ja, als we over WOII gaan beginnen kan je geen enkele discussie meer voeren...
Komt een beetje dom over, of niet?
De vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil bv. Om parkeerplaats te hebben in de buurt waar ik wezen moet. Stations te hebben die de voorzieningen hebben die ik nodig heb.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke vrijheid geeft de verplichte OVchipkaart jou? Het verplichte inchecken bij het OV? Of het verplicht invoeren van je kenteken bij het parkeren?
Wat heb je er dan van geleerd? Duidelijk niet dat in verregaande administratie van alles en nog wat over alle burgers in Nederland een gevaar schuilt. Dus nee.. dan ben jij er nog niet klaar mee.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja het bestaat, ja het was erg. Maar het was ook ruim 70 jaar geleden en daar hebben we veel van geleerd. Zijn we er dan nu klaar mee?
En voor die vrijheid heb je een OVchipkaart nodig en het verplicht invoeren van je kenteken? Die vrijheid had je niet toen je nog gewoon een papieren kaartje kon kopen aan het loket of bij de automaat en ook niet toen je gewoon een kaartje zonder invoer van je kenteken kon kopen om te parkeren? Echt niet? Echt? Werkelijk?quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil bv. Om parkeerplaats te hebben in de buurt waar ik wezen moet. Stations te hebben die de voorzieningen hebben die ik nodig heb.
Daar zit een vierkante barcode op die je kunt scannen bij de lezer waardoor je kunt incheckenquote:Op donderdag 10 juli 2014 11:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Handig als je met een eticket reist dan..
Wat is het nut van het die nieuwe stijl dan?quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:47 schreef Socios het volgende:
Men hoeft inderdaad ook met het papieren treinkaartje "nieuwe stijl" dat sinds vandaag in omloop is niet 'in- en uit te checken'. Er zal bij controle ook niet beboet worden.
Het is duurder, dus meer geld voor de NS.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wat is het nut van het die nieuwe stijl dan?
Wat is het nut van dat in- en uitchecken eigenlijk?quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is duurder, dus meer geld voor de NS.
Overigens moet er wel degelijk mee worden in- en uitgecheckt, maar hier zal in eerste instantie coulant mee worden omgegaan.
Kortom, de discussie slaat dood door elke keer terug te grijpen naar hetzelfde. Zoals ik al zei.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat heb je er dan van geleerd? Duidelijk niet dat in verregaande administratie van alles en nog wat over alle burgers in Nederland een gevaar schuilt. Dus nee.. dan ben jij er nog niet klaar mee.
Misschien, maar het word er makkelijker van. Ik snap echt niet wat er nu zo erg is aan weten dat je van A naar B bent gegaan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En voor die vrijheid heb je een OVchipkaart nodig en het verplicht invoeren van je kenteken? Die vrijheid had je niet toen je nog gewoon een papieren kaartje kon kopen aan het loket of bij de automaat en ook niet toen je gewoon een kaartje zonder invoer van je kenteken kon kopen om te parkeren? Echt niet? Echt? Werkelijk?
Voor de reiziger: geen (eventueel zou de NS de datavergaring kunnen gebruiken voor het inzetten van langere treinen op drukke trajecten, maar dat de trein te kort is kan ook al door machinist en conducteurs worden geconstateerd)quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wat is het nut van dat in- en uitchecken eigenlijk?
En ik snap niet wat er nu zo gemakkelijk aan is. Moet je eerst zo'n kaart kopen.. je kunt niet op de bonnefooi naar het station meer of je bent veel duurder uit. Dan heb je zo'n kaart en als je niet wilt dat die zomaar geld van je rekening afschrijft moet je dus steeds opletten of je er wel genoeg geld op hebt staan. Dan moet je inchecken en niet vergeten uit te checken want dat kost je klauwen met geld. En dan moet je bij het overstappen ook nog in de gaten houden of je nog wel met dezelfde organisatie blijft reizen anders moet je tussendoor dus ook bij de juiste palen in en uitchecken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien, maar het word er makkelijker van. Ik snap echt niet wat er nu zo erg is aan weten dat je van A naar B bent gegaan.
Je vergeet nog de extra inkomsten door mensen die vergeten het uitchecken op de juiste manier en bij de juiste paal te doen. En de extra inkomsten door reistegoed dat nooit wordt gebruikt (kaart kwijt, niet meer nodig en geen moeite doen voor refund).quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Voor de reiziger: geen (eventueel zou de NS de datavergaring kunnen gebruiken voor het inzetten van langere treinen op drukke trajecten, maar dat de trein te kort is kan ook al door machinist en conducteurs worden geconstateerd)
Voor de vervoerder: exacte reizigersdata, besparen op reizigersonderzoek, meer inkomsten, kleinere kans op zwartrijden bij gesloten poortjes
Die vallen wat mij betreft onder puntje drie ("Meer inkomsten").quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je vergeet nog de extra inkomsten door mensen die vergeten het uitchecken op de juiste manier en bij de juiste paal te doen. En de extra inkomsten door reistegoed dat nooit wordt gebruikt (kaart kwijt, niet meer nodig en geen moeite doen voor refund).
Dat hele in- en uitchecken tussen vervoerders zal niet worden afgeschaft, want daarmee verliezen de vervoerders de informatie waar het ze juist in de eerste plaats om te doen was.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit zou sowieso pas ingevoerd mogen worden wanneer dat hele in en uitchecken tussen vervoerders afgeschaft zou worden. Het is ook nergens voor nodig want in andere landen zijn er ook meerdere vervoerders en werkt het ook.
Hoe zo je weet het begin en eindpunt, de vervoerders weten dan toch hoe je gereisd hebt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat hele in- en uitchecken tussen vervoerders zal niet worden afgeschaft, want daarmee verliezen de vervoerders de informatie waar het ze juist in de eerste plaats om te doen was.
Als ik van Roermond naar Zutphen zou willen reizen dan heb ik twee mogelijkheden die allebei 1 overstap kennen en elkaar in reistijd slechts 1 minuut ontlopen. In het ene geval reis ik uitsluitend met de NS in het andere geval zowel met NS als Veolia. Wanneer ik niet meer hoef in- en uit te checken bij het wisselen van de vervoerder kan niet worden bepaald met welke vervoerder ik heb gereisd en dat was nu net de reden waarom die kaart er moest komen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe zo je weet het begin en eindpunt, de vervoerders weten dan toch hoe je gereisd hebt.
Niemand gaat van utrecht via groningen naar amsterdam.
Misschien omdat je hem anders op 1 dag 2x kunt gebruiken op hetzelfde traject?quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik snap hier de reden niet van. Ik heb vandaag een treinkaartje gekocht en die was zoals bekend een euro duurder. Absurd,maargoed. Ik ben toen in de trein gaan zitten en ik hoorde van iemand dat je moet inchecken met dit kaartje. Ik zie eigenlijk niet in waarom, want op het nieuwe kaartje staat een datum en hij is maar op 1 traject geldig. Net als het oude kaartje dus. Als je op de website van de ns kijkt word je ook niet wijzer want daar staat alleen maar dat het zo handig is dat je met 1 kaartje van alle ov gebruik kunt maken. Dit geldt echter alleen voor de chipkaart die je kunt opladen.
. Ik moet wel vaker met de trein, maar ik ga met dit papieren kaartje niet inchecken. Je kunt hier immers niet mee frauderen,dus er is geen enkele reden in t checken. Ik ben benieuwd of er een conducteur hier een boete voor zal geven. Ik denk dat de ns bij een evt rechtszaak geen poot heeft om op te staan.
en dan?quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat een paranoïde geklets allemaal. Ze kunnen zien van welk station naar welk station ik ga. En dan? Ik blijf niet op dat station rondlopen toch? Juist door dit soort verhalen blijft de weerstand bestaan, terwijl het totale onzin is.
Je vergeet nog om WW2 te noemen in je antwoord.quote:Op donderdag 10 juli 2014 16:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en dan?
is dat een aantasting van jouw privacy
dergelijke aantastingen goedpraten is boter op een glijdende schaal smeren
Omdat het teringsysteem is wat openbaar vervoer nog duurder maakt. Je jaagt mensen alleen maar de auto in.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:43 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Waarom zijn er altijd zulke debielen die zich weer flink af moeten zetten tegen veranderingen? Hopen dat je een goeie boete krijgt omdat je zwart reist.
Jammer voor ze maar ik gok dat dat met een verdeelsleutel wel op te lossen is.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:33 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als ik van Roermond naar Zutphen zou willen reizen dan heb ik twee mogelijkheden die allebei 1 overstap kennen en elkaar in reistijd slechts 1 minuut ontlopen. In het ene geval reis ik uitsluitend met de NS in het andere geval zowel met NS als Veolia. Wanneer ik niet meer hoef in- en uit te checken bij het wisselen van de vervoerder kan niet worden bepaald met welke vervoerder ik heb gereisd en dat was nu net de reden waarom die kaart er moest komen.
Dat was een van de problemen, de verdeelsleutel wordt gebaseerd op metingen. In praktijk bleken grote vervoerders meer te verdienen dan ze in werkelijkheid vervoerde, kleine vervoerders verdiende minder. Door de invoering van de OV-chipkaart is dit probleem eigenlijk opgelost en ontvangt iedere vervoeder de vergoeding voor die rit.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Veolia. Wanneer ik niet meer hoef in- en uit te checken bij het wisselen van de vervoerder kan niet worden bepaald met welke vervoerder ik heb gereisd en dat was nu net de reden waarom die kaart er moest komen.
Als je weer terugstapt naar de ouderwetse verdeelsleutel, kunnen we net zo goed teruggaan naar de papieren kaartjes.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jammer voor ze maar ik gok dat dat met een verdeelsleutel wel op te lossen is.
Dat hoeft van mij niet perse maar ik zie idd niet in waarom je voor de trein daarvoor moet afstappen wanneer de vele problemen nog niet opgelost zijn.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je weer terugstapt naar de ouderwetse verdeelsleutel, kunnen we net zo goed teruggaan naar de papieren kaartjes.
QFTquote:Op donderdag 10 juli 2014 12:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat heb je er dan van geleerd? Duidelijk niet dat in verregaande administratie van alles en nog wat over alle burgers in Nederland een gevaar schuilt. Dus nee.. dan ben jij er nog niet klaar mee.
Vooral de auto ingaan dan. Is het ook weer rustiger in de trein en kunnen we zwaaien naar de mensen die in de file staan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat het teringsysteem is wat openbaar vervoer nog duurder maakt. Je jaagt mensen alleen maar de auto in.
Sterker nog papieren etickets blijven geldig. Bv voor Internationale reizen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:40 schreef Fer het volgende:
Waarom moet een tijdelijke reiziger eigenlijk een chipkaartje kopen? Je kan het eenmalige papieren kaartje toch beprinten met een barcode, vervolgens de poortjes voorzien van een barcode scanner en kaartje printer.
Goedkoper dan een papieren kaartje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |