abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:36:47 #1
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142108883
Ik snap hier de reden niet van. Ik heb vandaag een treinkaartje gekocht en die was zoals bekend een euro duurder. Absurd,maargoed. Ik ben toen in de trein gaan zitten en ik hoorde van iemand dat je moet inchecken met dit kaartje. Ik zie eigenlijk niet in waarom, want op het nieuwe kaartje staat een datum en hij is maar op 1 traject geldig. Net als het oude kaartje dus. Als je op de website van de ns kijkt word je ook niet wijzer want daar staat alleen maar dat het zo handig is dat je met 1 kaartje van alle ov gebruik kunt maken. Dit geldt echter alleen voor de chipkaart die je kunt opladen.

. Ik moet wel vaker met de trein, maar ik ga met dit papieren kaartje niet inchecken. Je kunt hier immers niet mee frauderen,dus er is geen enkele reden in t checken. Ik ben benieuwd of er een conducteur hier een boete voor zal geven. Ik denk dat de ns bij een evt rechtszaak geen poot heeft om op te staan.
pi_142108955
Gewoon inchecken zuurpruim
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:38:54 #3
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_142108987
Fight the system brother!

:')
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:42:30 #4
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_142109226
Ga gewoon de ovchipkaart gebruiken. :')
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:43:08 #5
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_142109259
Ik denk eerder dat jij geen poot hebt om op te staan.

En niet mee te frauderen? Je kan dan toch op ééndezelfde dag meerdere dagen hetzelfde traject afleggen?

Tevens ben je op sommige stations verplicht in- en uit te checken anders kom je het perron niet eens op.
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:43:30 #6
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_142109282
Waarom zijn er altijd zulke debielen die zich weer flink af moeten zetten tegen veranderingen? Hopen dat je een goeie boete krijgt omdat je zwart reist.
pi_142109295
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:Je kunt hier immers niet mee frauderen,dus er is geen enkele reden in t checken.
Als je niet incheckt, kun je er nog een keer mee reizen op dezelfde dag, lijkt me zo.
pi_142109515
Men hoeft inderdaad ook met het papieren treinkaartje "nieuwe stijl" dat sinds vandaag in omloop is niet 'in- en uit te checken'. Er zal bij controle ook niet beboet worden.
pi_142109734
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:47 schreef Socios het volgende:
Men hoeft inderdaad ook met het papieren treinkaartje "nieuwe stijl" dat sinds vandaag in omloop is niet 'in- en uit te checken'. Er zal bij controle ook niet beboet worden.
En de reclame van de NS dan?

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:53:22 #10
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_142109775
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

En de reclame van de NS dan?

[ afbeelding ]
Da's een hoax, duh!
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:56:02 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142109912
Omdat straks (eindelijk) de poortjes dicht zijn en je dan moet inchecken om binnen te komen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_142109999
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:56 schreef karr-1 het volgende:
Omdat straks (eindelijk) de poortjes dicht zijn en je dan moet inchecken om binnen te komen.
Oh, mag dat dan al? De NS wilde het al eerder doen, maar toen mocht het niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:02:27 #13
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_142110179
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:58 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, mag dat dan al? De NS wilde het al eerder doen, maar toen mocht het niet.
Op Rotterdam Alexander moet je naar mijn weten in- en uitchecken om op het perron te komen.
pi_142110270
Zodat je niet 5 keer heen en weer kan dezelfde dag als je niet gecontroleerd bent.
pi_142110805
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:53 schreef nodig het volgende:

[..]

Da's een hoax, duh!
Precies, er staan zoveel onwaarheden in die reclame :')

Overigens bestaat het papieren treinkaartje dus nog steeds. Iets dat ik ook al vele jaren gezegd heb. :)
pi_142110931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:58 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, mag dat dan al? De NS wilde het al eerder doen, maar toen mocht het niet.
Ja er is nu een proef op een aantal stations waar de poortjes dicht zijn. O.a. in Enschede. En vanaf augustus ofzo worden op 82 stations in etappes de poortjes gesloten.

En ja je moet met die eenmalige chipknip ook inchecken omdat je anders meerdere keren op 1 kaartje kunt reizen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:26:38 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142111397
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:43 schreef nodig het volgende:
Ik denk eerder dat jij geen poot hebt om op te staan.

En niet mee te frauderen? Je kan dan toch op ééndezelfde dag meerdere dagen hetzelfde traject afleggen?

Tevens ben je op sommige stations verplicht in- en uit te checken anders kom je het perron niet eens op.
Nee, met dat papieren kaartje hoef je weer niet uit te checken kennelijk...
Dat je hem op sommige perrons wel nodig hebt om het perron of station te kunnen verlaten is een ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:28:20 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142111474
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:56 schreef karr-1 het volgende:
Omdat straks (eindelijk) de poortjes dicht zijn en je dan moet inchecken om binnen te komen.
Is dan het door het poortje gaan hetzelfde als inchecken, of moet je en door het poortje en nog een keer inchecken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:36:50 #19
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142111917
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja er is nu een proef op een aantal stations waar de poortjes dicht zijn. O.a. in Enschede. En vanaf augustus ofzo worden op 82 stations in etappes de poortjes gesloten.

En ja je moet met die eenmalige chipknip ook inchecken omdat je anders meerdere keren op 1 kaartje kunt reizen.
alsof je dat zou willen. Als ik van à naar b ga,moet ik dan metdenautonterug om nog een keer van à naar b te reizen. Ik niet dat er veel mensen zijn die dat zullen gaan doen. Er staat een datum op, net als bij het oude kaartje dat is genoeg. Inderdaad als er poortjes op alle stations zouden komen die dicht zijn, ook dus op de kleine. Dan kun je niet anders meer, maar tot het zover is, is het mijns inziens nonsens.
pi_142112071
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:43 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Waarom zijn er altijd zulke debielen die zich weer flink af moeten zetten tegen veranderingen?
Omdat die veranderingen in de praktijk bijna altijd gepaard gaan met prijsverhogen en slechts voordelen bieden aan degene die ze heeft doorgevoerd, en dus niet aan degene die verplicht wordt eraan mee te doen.
pi_142112142
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

En de reclame van de NS dan?

[ afbeelding ]
Die reclame is een pertinente leugen, want alle jaartrajectkaarthouders hebben juist een brief gekregen dat zij in tegenstelling tot alle publieke communicatie van de NS ook na 9 juli niet moeten in- en uitchecken.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:46:10 #22
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_142112449
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, met dat papieren kaartje hoef je weer niet uit te checken kennelijk...
Dat je hem op sommige perrons wel nodig hebt om het perron of station te kunnen verlaten is een ander verhaal.
Inchecken is voldoende om het als ''afgestempeld'' te zien. Eindhalte van het traject staat op het kaartje en hoeft niet bepaalt te worden dmv uitchecken.

Iemand opgevallen dat bij die gratis NS meereis- + overgang 2-naar-1- kaartjes de meereis kaartjes ook een chip hadden? Volgens mij puur voor de stations met poortjes.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:51:50 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142112809
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Die reclame is een pertinente leugen, want alle jaartrajectkaarthouders hebben juist een brief gekregen dat zij in tegenstelling tot alle publieke communicatie van de NS ook na 9 juli niet moeten in- en uitchecken.
En de OV-jaarkaarthouders hoeven ook niet in- en uit te checken.
Ik bedoel de echte OV-jaarkaarthouders, niet het studentproduct.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142112965
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

En de OV-jaarkaarthouders hoeven ook niet in- en uit te checken.
Ik bedoel de echte OV-jaarkaarthouders, niet het studentproduct.
Klopt, met een beetje fantasie zou je dat kunnen zien als een hele uitgebreide trajectkaart, waarbij het traject heel Nederland omvat.
pi_142113776
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is dan het door het poortje gaan hetzelfde als inchecken, of moet je en door het poortje en nog een keer inchecken?
Nee als je incheckt gaat het poortje open :) Je houdt chipknip voor de lezer, dan check je in en gaat het poortje open :)
pi_142114086
Iemand al bedacht dat ze als straks iedereen door het poortje moet de conducteurs er uit gooien? De machinist sluit de deuren en de trein gaat op een metro lijken. Tweederde van het personeel kan er dan uit...dat is pas winst! Ze weten exact wie wanneer op welk traject reist. Veel beter dan nu met die sporadische bejaardenenquetes.
  woensdag 9 juli 2014 @ 22:21:42 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_142114225
facisme macht frei!
  woensdag 9 juli 2014 @ 23:58:43 #28
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142119081
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:58 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, mag dat dan al? De NS wilde het al eerder doen, maar toen mocht het niet.
Ze gaan in het etappes opbouwen. Op steeds meer stations gaan de poortjes dicht.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 9 juli 2014 @ 23:58:57 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142119092
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:21 schreef Life2.0 het volgende:
facisme macht frei!
:')
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_142119118
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ze gaan in het etappes opbouwen. Op steeds meer stations gaan de poortjes dicht.
Oh, zou best kunnen, volg het niet echt. Weet alleen dat ze het toen op Leiden Centraal wilde doen en dat het niet doorging omdat onder andere de winkeliers er op tegen waren.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 10 juli 2014 @ 00:00:36 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142119168
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, zou best kunnen, volg het niet echt. Weet alleen dat ze het toen op Leiden Centraal wilde doen en dat het niet doorging omdat onder andere de winkeliers er op tegen waren.
Volgens mij op een aantal grotere stations waaronder Leiden. Ten eerste om dat in het station vaak winkels zitten, maar mensen het station ook vaak gebruiken om van de ene wijk naar de andere wijk te lopen door het station heen. Die zouden dan nu moeten omlopen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 10 juli 2014 @ 00:01:31 #32
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142119203
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Die reclame is een pertinente leugen, want alle jaartrajectkaarthouders hebben juist een brief gekregen dat zij in tegenstelling tot alle publieke communicatie van de NS ook na 9 juli niet moeten in- en uitchecken.
Ik heb een jaartrajectkaart en ik moet toch echt wel degelijk in- en uitchecken. Die brief komt mij geheel onbekend voor.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 juli 2014 @ 00:15:27 #33
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_142119855
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 00:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb een jaartrajectkaart en ik moet toch echt wel degelijk in- en uitchecken. Die brief komt mij geheel onbekend voor.
Businesscard? Want daarmee moet het wel.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_142119863
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 00:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb een jaartrajectkaart en ik moet toch echt wel degelijk in- en uitchecken. Die brief komt mij geheel onbekend voor.
Dan heb je geen jaartrajectkaart, maar het nieuwe traject vrij abonnement.
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:27:59 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142128747
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 00:15 schreef Tokus het volgende:

[..]

Businesscard? Want daarmee moet het wel.
Geen idee, volgens mij niet
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:28:27 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142128754
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 00:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan heb je geen jaartrajectkaart, maar het nieuwe traject vrij abonnement.
Nee dat is het sowieso niet
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 00:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan heb je geen jaartrajectkaart, maar het nieuwe traject vrij abonnement.
Nee dat is het sowieso niet
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_142129086
Dat hele in en uitchecken is toch alleen maar voor de administratie van de NS (en justitie) en het verminderen van personeel? Zelfs als je een traject abo hebt moet je in en uitchecken zodat de NS kan zien hoeveel reizigers met welke soort kaartjes in welke treinen rijden.
Het gevolg wordt dat die trajecten/tijden straks duurder gaan worden voor het kaartje dat daar het meest gebruikt wordt.

Verder weer super voor The Big Brother natuurlijk. Zelfs als je een anonieme kaart hebt kunnen ze die kaart vaak toch aan een persoon koppelen; betalen met je pin of camera's. En die kaarten hebben gewoon een nummer.
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:08:36 #38
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_142129152
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ze gaan in het etappes opbouwen. Op steeds meer stations gaan de poortjes dicht.
Hoe moet je dan bij de Doner Company komen :'(
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:18:20 #39
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142129279
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:02 schreef Ouder1 het volgende:
Dat hele in en uitchecken is toch alleen maar voor de administratie van de NS (en justitie) en het verminderen van personeel? Zelfs als je een traject abo hebt moet je in en uitchecken zodat de NS kan zien hoeveel reizigers met welke soort kaartjes in welke treinen rijden.
Het gevolg wordt dat die trajecten/tijden straks duurder gaan worden voor het kaartje dat daar het meest gebruikt wordt.

Verder weer super voor The Big Brother natuurlijk. Zelfs als je een anonieme kaart hebt kunnen ze die kaart vaak toch aan een persoon koppelen; betalen met je pin of camera's. En die kaarten hebben gewoon een nummer.
Wat een paranoïde geklets allemaal. Ze kunnen zien van welk station naar welk station ik ga. En dan? Ik blijf niet op dat station rondlopen toch? Juist door dit soort verhalen blijft de weerstand bestaan, terwijl het totale onzin is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:18:41 #40
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142129289
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:08 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Hoe moet je dan bij de Doner Company komen :'(
Niet, is nog gezonder ook... Of gewoon inchecken natuurlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:25:00 #41
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_142129378
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:02 schreef Ouder1 het volgende:
Verder weer super voor The Big Brother natuurlijk. Zelfs als je een anonieme kaart hebt kunnen ze die kaart vaak toch aan een persoon koppelen; betalen met je pin of camera's. En die kaarten hebben gewoon een nummer.
Onnodig, die man achter je houdt je al de hele tijd in de gaten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_142129421
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wat een paranoïde geklets allemaal. Ze kunnen zien van welk station naar welk station ik ga. En dan? Ik blijf niet op dat station rondlopen toch? Juist door dit soort verhalen blijft de weerstand bestaan, terwijl het totale onzin is.
:O

Waarom vergeten mensen zoals jij die altijd roepen dat het vastleggen van allerlei persoonlijke informatie geen ene ruk uitmaakt als je niets te verbergen hebt altijd dat in het verleden bewezen is dat die perfecte administratie zeer gevaarlijk kan worden als de regels veranderen?

Waarom denk je dat de Jodenvervolging zo succesvol was in Nederland? Omdat ze met al hun NAW gegevens én hun werk/school geregistreerd stonden.

Of wat minder heftig: Parkeergegevens van private parkeergarages die ondanks vermeldingen dat deze gegevens onmiddellijk vernietigd zouden worden, door de FIOD werden misbruikt om fraude met bedrijfswagens op te sporen?

Of nog zo één; verboden opslag van kentekenregistratie op snelwegen die aan het licht kwam bij de vermoorde broertjes zaak..

Volgens mij is er geen land ter wereld waar de overheid toegang heeft tot zo veel persoonlijke privé gegevens over burgers als Nederland. Zelfs Amerika gaat niet zo ver. In GB kan iemand zelfs volledig van de radar verdwijnen als ze willen.. Maar hier? Wat is hier nog privé?
pi_142129493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

:O

Waarom vergeten mensen zoals jij die altijd roepen dat het vastleggen van allerlei persoonlijke informatie geen ene ruk uitmaakt als je niets te verbergen hebt altijd dat in het verleden bewezen is dat die perfecte administratie zeer gevaarlijk kan worden als de regels veranderen?

Waarom denk je dat de Jodenvervolging zo succesvol was in Nederland? Omdat ze met al hun NAW gegevens én hun werk/school geregistreerd stonden.

Of wat minder heftig: Parkeergegevens van private parkeergarages die ondanks vermeldingen dat deze gegevens onmiddellijk vernietigd zouden worden, door de FIOD werden misbruikt om fraude met bedrijfswagens op te sporen?

Of nog zo één; verboden opslag van kentekenregistratie op snelwegen die aan het licht kwam bij de vermoorde broertjes zaak..

Volgens mij is er geen land ter wereld waar de overheid toegang heeft tot zo veel persoonlijke privé gegevens over burgers als Nederland. Zelfs Amerika gaat niet zo ver. In GB kan iemand zelfs volledig van de radar verdwijnen als ze willen.. Maar hier? Wat is hier nog privé?
Je maakt me bang... :')
pi_142129572
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Je maakt me bang...
(Ik heb de smiley maar even weggehaald)

Zolang de wet redelijk blijft en je niets verkeerd doet heb je nu idd niets te vrezen (al hoewel het niet leuk is natuurlijk als je de bijstandgestappo onterecht op je dak krijgt omdat je in hun ogen net te veel of te weinig g/w/l gebruikt).

Dat wil niet zeggen dat we niet waakzaam moeten zijn en de overheid moeten wijzen op het onnodig opslaan van privégegevens. Want nu lijkt het prima.. maar 'morgen' kan het een humanitaire ramp betekenen.
pi_142131008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:18 schreef Coolmint het volgende:
Iemand al bedacht dat ze als straks iedereen door het poortje moet de conducteurs er uit gooien? De machinist sluit de deuren en de trein gaat op een metro lijken. Tweederde van het personeel kan er dan uit...dat is pas winst! Ze weten exact wie wanneer op welk traject reist. Veel beter dan nu met die sporadische bejaardenenquetes.
Conducteurs zullen inderdaad voor een groot deel overbodig worden, misschien alleen steekproefsgewijs nog wat controles. Scheelt weer :)
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:54:48 #46
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_142131185
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

:O

Waarom vergeten mensen zoals jij die altijd roepen dat het vastleggen van allerlei persoonlijke informatie geen ene ruk uitmaakt als je niets te verbergen hebt altijd dat in het verleden bewezen is dat die perfecte administratie zeer gevaarlijk kan worden als de regels veranderen?

Waarom denk je dat de Jodenvervolging zo succesvol was in Nederland? Omdat ze met al hun NAW gegevens én hun werk/school geregistreerd stonden.

Of wat minder heftig: Parkeergegevens van private parkeergarages die ondanks vermeldingen dat deze gegevens onmiddellijk vernietigd zouden worden, door de FIOD werden misbruikt om fraude met bedrijfswagens op te sporen?
Que?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_142131224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:54 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Que?
Het nieuws niet gevolgd de afgelopen jaren?
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:57:44 #48
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_142131255
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het nieuws niet gevolgd de afgelopen jaren?
Je hebt toch wel wat te verbergen als je fraude met bedrijfswagens pleegt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:58:25 #49
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_142131268
Dat was idd een slecht voorbeeld
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_142131455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:57 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Je hebt toch wel wat te verbergen als je fraude met bedrijfswagens pleegt.
Het was een voorbeeld van 'illegaal' gebruik van de gegevens. Er werd expliciet vermeld dat de parkeergegevens onmiddellijk zouden worden vernietigd bij het verlaten van de parkeergarage. Niet dus. Het ging naar de FIOD.

Met zaken als een camera op de voordeur van bijstandsgerechtigden of landelijke controle (en conclusies) op g/w/l gebruik vind ik al dat we ons op een zeer gevaarlijk vlak begeven.
We moeten zulke vergaande vastlegging van private gegevens gewoon niet willen.

Ik wil niet dat men over 10 jaar nog kan zien van waar naar waar ik wanneer OV gebruikt heb.
Kijk eens naar defensiepersoneel. Er worden nu mensen ontslagen omdat ze een partner hebben met een 'verkeerde' afkomst.. jaren nadat zij die verbintenis aan zijn gegaan. De regels zijn veranderd. Wat wordt het straks? Als je dat of dat beroep hebt en je bent regelmatig in plaats X geweest kunnen we je ontslaan? Ongeacht de reden en bestemming van die reizen?
We moeten al die dataverzamelingen gewoon niet willen!
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:10:05 #51
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_142131542
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:06 schreef Ouder1 het volgende:

We moeten al die dataverzamelingen gewoon niet willen!
Dan moet je ook geen persoonlijke ontboezemingen meer op dit forum doen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_142131926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

:O

Waarom vergeten mensen zoals jij die altijd roepen dat het vastleggen van allerlei persoonlijke informatie geen ene ruk uitmaakt als je niets te verbergen hebt altijd dat in het verleden bewezen is dat die perfecte administratie zeer gevaarlijk kan worden als de regels veranderen?

Waarom denk je dat de Jodenvervolging zo succesvol was in Nederland? Omdat ze met al hun NAW gegevens én hun werk/school geregistreerd stonden.

Of wat minder heftig: Parkeergegevens van private parkeergarages die ondanks vermeldingen dat deze gegevens onmiddellijk vernietigd zouden worden, door de FIOD werden misbruikt om fraude met bedrijfswagens op te sporen?

Of nog zo één; verboden opslag van kentekenregistratie op snelwegen die aan het licht kwam bij de vermoorde broertjes zaak..

Volgens mij is er geen land ter wereld waar de overheid toegang heeft tot zo veel persoonlijke privé gegevens over burgers als Nederland. Zelfs Amerika gaat niet zo ver. In GB kan iemand zelfs volledig van de radar verdwijnen als ze willen.. Maar hier? Wat is hier nog privé?
Godwin gespot. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142132005
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Godwin gespot. :')
Is het wel een Godwin als het klopt?
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:30:36 #54
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142132028
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

:O

Waarom vergeten mensen zoals jij die altijd roepen dat het vastleggen van allerlei persoonlijke informatie geen ene ruk uitmaakt als je niets te verbergen hebt altijd dat in het verleden bewezen is dat die perfecte administratie zeer gevaarlijk kan worden als de regels veranderen?

Waarom denk je dat de Jodenvervolging zo succesvol was in Nederland? Omdat ze met al hun NAW gegevens én hun werk/school geregistreerd stonden.

Of wat minder heftig: Parkeergegevens van private parkeergarages die ondanks vermeldingen dat deze gegevens onmiddellijk vernietigd zouden worden, door de FIOD werden misbruikt om fraude met bedrijfswagens op te sporen?

Of nog zo één; verboden opslag van kentekenregistratie op snelwegen die aan het licht kwam bij de vermoorde broertjes zaak..

Volgens mij is er geen land ter wereld waar de overheid toegang heeft tot zo veel persoonlijke privé gegevens over burgers als Nederland. Zelfs Amerika gaat niet zo ver. In GB kan iemand zelfs volledig van de radar verdwijnen als ze willen.. Maar hier? Wat is hier nog privé?
Ah ja we slepen de 2de wereldoorlog er weer bij. Standaard recept om elke discussie dood te slaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:31:10 #55
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142132040
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:29 schreef teckna het volgende:

[..]

Is het wel een Godwin als het klopt?
Sinds wanneer klopt het dan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_142132244
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Sinds wanneer klopt het dan?
Joden zijn in Nederland erg makkelijk opgepakt met dank aan onze registratiedrift, check.

parkeergegevens worden inderdaad misbruikt, check

kentekenregistratie op snelwegen wordt inderdaad langer opgeslagen dan toegestaan, check.

Nederland heeft toegang tot meer gegevens dan bijv in een USA, deze heeft nml een grondwet die haar eigen burgers best goed beschermd, check.

In GB zal het ongeveer om het even zijn als met Nederland, ook al heeft GB meer privacy organisaties ed, en heb je geen verplichte GBA waarin je opgenomen wordt, een halve check.

Nederland is aardig van het padje af als het aankomt op privacy, iets dat al 10-15 jaar aan de gang is trouwens.

Het berichtje klopt aardig, we leren inderdaad niet van onze geschiedenis, en dan wordt er nog een verwijt gemaakt dat WW2 het standaard recept is om een discussie dood te slaan, het alu hoedjes argument of het ik heb niets te verbergen argument is er evenhard een.
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:41:59 #57
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142132309
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:39 schreef teckna het volgende:

Het berichtje klopt aardig, we leren inderdaad niet van onze geschiedenis, en dan wordt er nog een verwijt gemaakt dat WW2 het standaard recept is om een discussie dood te slaan, het alu hoedjes argument of het ik heb niets te verbergen argument is er evenhard een.
Omdat in dit soort discussies altijd vroeger of later WW2 erbij gehaald word. En dat is een dergelijk extreem voorbeeld, daar kun je toch geen voorstander van zijn. Nee dat ben ik ook niet, maar ik ben ook realistisch genoeg om te beseffen dat privacy al jaren dood is en dat als we terug willen naar hoe het allemaal was we ook veel van onze huidige vrijheden zullen moeten opgeven. Hebben we dat er voor over?

WW2 is niet ontstaan door een gebrek aan privacy, de bezetter heeft daar alleen misbruik van gemaakt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_142132349
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja er is nu een proef op een aantal stations waar de poortjes dicht zijn. O.a. in Enschede. En vanaf augustus ofzo worden op 82 stations in etappes de poortjes gesloten.

En ja je moet met die eenmalige chipknip ook inchecken omdat je anders meerdere keren op 1 kaartje kunt reizen.
Handig als je met een eticket reist dan..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:45:14 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142132382
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik snap hier de reden niet van. Ik heb vandaag een treinkaartje gekocht en die was zoals bekend een euro duurder. Absurd,maargoed. Ik ben toen in de trein gaan zitten en ik hoorde van iemand dat je moet inchecken met dit kaartje. Ik zie eigenlijk niet in waarom, want op het nieuwe kaartje staat een datum en hij is maar op 1 traject geldig. Net als het oude kaartje dus. Als je op de website van de ns kijkt word je ook niet wijzer want daar staat alleen maar dat het zo handig is dat je met 1 kaartje van alle ov gebruik kunt maken. Dit geldt echter alleen voor de chipkaart die je kunt opladen.

. Ik moet wel vaker met de trein, maar ik ga met dit papieren kaartje niet inchecken. Je kunt hier immers niet mee frauderen,dus er is geen enkele reden in t checken. Ik ben benieuwd of er een conducteur hier een boete voor zal geven. Ik denk dat de ns bij een evt rechtszaak geen poot heeft om op te staan.
Volgende maand gaan alle poortjes dicht dus dan heb je geen keuze, dit loopt daar op vooruit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_142132579
NS 'coulant' bij vergissing ov-chipkaart

Treinreizigers die vergeten in te checken met een eenmalige ov-chipkaart, zullen van de NS niet onmiddellijk een boete krijgen. Dat zegt de vervoerder naar aanleiding van commotie over het straks verplichte inchecken met de vervanger van het papieren kaartje, meldt dagblad Sp!ts.
,,In fase één van de introductie van de eenmalige chipkaart op 9 juli zullen we coulant omgaan met mensen die vergeten in te checken”, reageert een woordvoerder. ,,Wij begrijpen echt wel dat voor een dagkaart gewoon is betaald.”
De zegsman benadrukt wel dat het desondanks belangrijk is om standaard in te gaan checken met het nieuwe kaartje: ,,De eenmalige chipkaart is pas geldig bij het inchecken. Bij vertraging kun je anders geen geld terugkrijgen


Zal in de praktijk wel afhankelijk zijn vd conducteur of je wel of niet beboet gaat worden. Maar ik heb zulke dingen ook wel gezien met van die goedkope kaartjes van Kruidvat/Blokker, waarmee je nu bij de NS moet inchecken en andere vervoerder stempelen. Daar checkt men vaak ook niet mee in (wel stempel met datum dan uiteraard) en de keren dat ik dat zag in de trein werd daar wel coulant mee omgegaan. Uitleg en geen boete ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142132758
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat in dit soort discussies altijd vroeger of later WW2 erbij gehaald word. En dat is een dergelijk extreem voorbeeld, daar kun je toch geen voorstander van zijn. Nee dat ben ik ook niet, maar ik ben ook realistisch genoeg om te beseffen dat privacy al jaren dood is en dat als we terug willen naar hoe het allemaal was we ook veel van onze huidige vrijheden zullen moeten opgeven. Hebben we dat er voor over?

WW2 is niet ontstaan door een gebrek aan privacy, de bezetter heeft daar alleen misbruik van gemaakt.
Omdat dit het meest duidelijke voorbeeld is, maar genoeg recente voorbeelden van mensen die overlast hebben gehad door foutieve informatie in (geautomatiseerde) administratieve systemen, al dan niet door identiteitsfraude. Iets waar je jezelf bijna niet voor kan bewapenen.

Ik vertrouw mijn huidige overheid -ondanks dat ik het niet eens ben met veel van hun beleid- wel gewoon, maar wie zegt dat ik de overheid over 10 jaar nog kan vertrouwen, 20 jaar van nu? En een ding wat de crisis in Ukraine heeft duidelijk gemaakt is dat vrede in Europa maar een heel dun lijntje is. En we zijn nu wel de zaadjes aan het leggen voor de toekomst. We mogen ons best wel wat meer inzetten voor de privacy van ons, en onze kinderen.

Genoeg dingen gedaan in mijn jeugd, pubertijd die ik niet graag publiekelijk wil hebben, dingen die ik zelf ook liever vergeet. Ik heb het geluk dat ik dat nog kan, de nieuwe generatie in de toekomst kan dat niet meer als alles in hun leven is vastgelegd.

Langzaam aan zijn we bezig om naar een totalitair regime te gaan waar omgekeerde bewijslast toeneemt en hierdoor automatisch tunnelvisie bij opsporing ook zal toenemen, een gevaarlijk iets waar we ons best wel wat meer voor mogen bewapenen.

Langzaam aan is ons overheid ons gang en wandel in kaart aan het brengen, het verplicht inchecken is een van de dingen die hierbij helpt.

Het is vrijwel onmogelijk geworden om anoniem een treinkaartje te kopen, immers is er een financiële transactie met je pinpas die plaats vind zodra je dat 'anonieme' kaartje koopt. Of zodra je geld op je anonieme chipkaart zet is het ook over.

Met overal camera's langs de wegen die kentekens opslaan van auto's die langsrijden hebben ze dat ook onder de knie en het is nog steeds een kwestie van tijd voordat de 'zwarte doos voor auto's' met GPS in een auto komt. Daar is het voorzetje ook al gegeven met dat nieuwe systeem.

Het is dat je geen kenteken voor een fiets nodig hebt want nog even en je kan enkel anoniem bewegen in je directe loop omgeving, zolang er natuurlijk niet ergens een camera hangt met gezichtsherkenning. Want het is niet voor niets dat die pasfoto op je paspoort/ID kaart aan zoveel richtlijnen moet voldoen.

Is het wel allemaal nodig, die verzamelwoede?
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:01:26 #62
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_142132859
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

En de OV-jaarkaarthouders hoeven ook niet in- en uit te checken.
Ik bedoel de echte OV-jaarkaarthouders, niet het studentproduct.
Het lullige is alleen dat sommige stations 'gesloten' worden en je er dan alleen in komt door in te checken. Op zich geen probleem, maar als dit niet het geval is op je eindstation heb je de neiging niet uit te checken. Doe dit 12 keer en je kaart blokkeert. :{
pi_142133282
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ah ja we slepen de 2de wereldoorlog er weer bij. Standaard recept om elke discussie dood te slaan.
Tja.. als jij werkelijk niets wilt leren van WOII dan slaat het idd de discussie dood..

Dan krijg je discussies als.. Jodenvervolging? Nee, dat bestaat niet.. En WOII dan?.. Ja, als we over WOII gaan beginnen kan je geen enkele discussie meer voeren...

Komt een beetje dom over, of niet?
pi_142133338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:39 schreef teckna het volgende:

[..]

Joden zijn in Nederland erg makkelijk opgepakt met dank aan onze registratiedrift, check.

parkeergegevens worden inderdaad misbruikt, check

kentekenregistratie op snelwegen wordt inderdaad langer opgeslagen dan toegestaan, check.

Nederland heeft toegang tot meer gegevens dan bijv in een USA, deze heeft nml een grondwet die haar eigen burgers best goed beschermd, check.

In GB zal het ongeveer om het even zijn als met Nederland, ook al heeft GB meer privacy organisaties ed, en heb je geen verplichte GBA waarin je opgenomen wordt, een halve check.

Nederland is aardig van het padje af als het aankomt op privacy, iets dat al 10-15 jaar aan de gang is trouwens.

Het berichtje klopt aardig, we leren inderdaad niet van onze geschiedenis, en dan wordt er nog een verwijt gemaakt dat WW2 het standaard recept is om een discussie dood te slaan, het alu hoedjes argument of het ik heb niets te verbergen argument is er evenhard een.
_O_

Dank u.
pi_142133409
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Handig als je met een eticket reist dan..
Stations met gesloten poortjes bevatten doorgaans 1 poortje dat met de barcode op het e-ticket te openen is.
pi_142133412
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:41 schreef karr-1 het volgende:
maar ik ben ook realistisch genoeg om te beseffen dat privacy al jaren dood is en dat als we terug willen naar hoe het allemaal was we ook veel van onze huidige vrijheden zullen moeten opgeven. Hebben we dat er voor over?
Welke vrijheid geeft de verplichte OVchipkaart jou? Het verplichte inchecken bij het OV? Of het verplicht invoeren van je kenteken bij het parkeren?
pi_142133480
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:52 schreef VixenFromHell het volgende:
NS 'coulant' bij vergissing ov-chipkaart

Treinreizigers die vergeten in te checken met een eenmalige ov-chipkaart, zullen van de NS niet onmiddellijk een boete krijgen. Dat zegt de vervoerder naar aanleiding van commotie over het straks verplichte inchecken met de vervanger van het papieren kaartje, meldt dagblad Sp!ts.
,,In fase één van de introductie van de eenmalige chipkaart op 9 juli zullen we coulant omgaan met mensen die vergeten in te checken”, reageert een woordvoerder. ,,Wij begrijpen echt wel dat voor een dagkaart gewoon is betaald.”
De zegsman benadrukt wel dat het desondanks belangrijk is om standaard in te gaan checken met het nieuwe kaartje: ,,De eenmalige chipkaart is pas geldig bij het inchecken. Bij vertraging kun je anders geen geld terugkrijgen


Zal in de praktijk wel afhankelijk zijn vd conducteur of je wel of niet beboet gaat worden. Maar ik heb zulke dingen ook wel gezien met van die goedkope kaartjes van Kruidvat/Blokker, waarmee je nu bij de NS moet inchecken en andere vervoerder stempelen. Daar checkt men vaak ook niet mee in (wel stempel met datum dan uiteraard) en de keren dat ik dat zag in de trein werd daar wel coulant mee omgegaan. Uitleg en geen boete ;)
Dit is natuurlijk een kutsmoes van jewelste. De NS die gaat bekeuren omdat de reiziger geen geld terug kan vragen... 8)7
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:44:49 #68
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142134200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tja.. als jij werkelijk niets wilt leren van WOII dan slaat het idd de discussie dood..

Dan krijg je discussies als.. Jodenvervolging? Nee, dat bestaat niet.. En WOII dan?.. Ja, als we over WOII gaan beginnen kan je geen enkele discussie meer voeren...

Komt een beetje dom over, of niet?
Ja het bestaat, ja het was erg. Maar het was ook ruim 70 jaar geleden en daar hebben we veel van geleerd. Zijn we er dan nu klaar mee?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:45:52 #69
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142134236
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welke vrijheid geeft de verplichte OVchipkaart jou? Het verplichte inchecken bij het OV? Of het verplicht invoeren van je kenteken bij het parkeren?
De vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil bv. Om parkeerplaats te hebben in de buurt waar ik wezen moet. Stations te hebben die de voorzieningen hebben die ik nodig heb.

Ze weten dat ik van station A naar station B ga, maar niet wat ik daarvoor of daarna gedaan heb.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_142134379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja het bestaat, ja het was erg. Maar het was ook ruim 70 jaar geleden en daar hebben we veel van geleerd. Zijn we er dan nu klaar mee?
Wat heb je er dan van geleerd? Duidelijk niet dat in verregaande administratie van alles en nog wat over alle burgers in Nederland een gevaar schuilt. Dus nee.. dan ben jij er nog niet klaar mee.
pi_142134433
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:45 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil bv. Om parkeerplaats te hebben in de buurt waar ik wezen moet. Stations te hebben die de voorzieningen hebben die ik nodig heb.
En voor die vrijheid heb je een OVchipkaart nodig en het verplicht invoeren van je kenteken? Die vrijheid had je niet toen je nog gewoon een papieren kaartje kon kopen aan het loket of bij de automaat en ook niet toen je gewoon een kaartje zonder invoer van je kenteken kon kopen om te parkeren? Echt niet? Echt? Werkelijk?
pi_142134782
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Handig als je met een eticket reist dan..
Daar zit een vierkante barcode op die je kunt scannen bij de lezer waardoor je kunt inchecken ^O^
pi_142134840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:47 schreef Socios het volgende:
Men hoeft inderdaad ook met het papieren treinkaartje "nieuwe stijl" dat sinds vandaag in omloop is niet 'in- en uit te checken'. Er zal bij controle ook niet beboet worden.
Wat is het nut van het die nieuwe stijl dan? :')
pi_142135672
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Wat is het nut van het die nieuwe stijl dan? :')
Het is duurder, dus meer geld voor de NS.
Overigens moet er wel degelijk mee worden in- en uitgecheckt, maar hier zal in eerste instantie coulant mee worden omgegaan.
pi_142135700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het is duurder, dus meer geld voor de NS.
Overigens moet er wel degelijk mee worden in- en uitgecheckt, maar hier zal in eerste instantie coulant mee worden omgegaan.
Wat is het nut van dat in- en uitchecken eigenlijk?
  donderdag 10 juli 2014 @ 13:35:17 #76
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142135898
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat heb je er dan van geleerd? Duidelijk niet dat in verregaande administratie van alles en nog wat over alle burgers in Nederland een gevaar schuilt. Dus nee.. dan ben jij er nog niet klaar mee.
Kortom, de discussie slaat dood door elke keer terug te grijpen naar hetzelfde. Zoals ik al zei.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 10 juli 2014 @ 13:35:54 #77
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142135926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En voor die vrijheid heb je een OVchipkaart nodig en het verplicht invoeren van je kenteken? Die vrijheid had je niet toen je nog gewoon een papieren kaartje kon kopen aan het loket of bij de automaat en ook niet toen je gewoon een kaartje zonder invoer van je kenteken kon kopen om te parkeren? Echt niet? Echt? Werkelijk?
Misschien, maar het word er makkelijker van. Ik snap echt niet wat er nu zo erg is aan weten dat je van A naar B bent gegaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_142135966
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Wat is het nut van dat in- en uitchecken eigenlijk?
Voor de reiziger: geen (eventueel zou de NS de datavergaring kunnen gebruiken voor het inzetten van langere treinen op drukke trajecten, maar dat de trein te kort is kan ook al door machinist en conducteurs worden geconstateerd)
Voor de vervoerder: exacte reizigersdata, besparen op reizigersonderzoek, meer inkomsten, kleinere kans op zwartrijden bij gesloten poortjes
pi_142136541
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Misschien, maar het word er makkelijker van. Ik snap echt niet wat er nu zo erg is aan weten dat je van A naar B bent gegaan.
En ik snap niet wat er nu zo gemakkelijk aan is. Moet je eerst zo'n kaart kopen.. je kunt niet op de bonnefooi naar het station meer of je bent veel duurder uit. Dan heb je zo'n kaart en als je niet wilt dat die zomaar geld van je rekening afschrijft moet je dus steeds opletten of je er wel genoeg geld op hebt staan. Dan moet je inchecken en niet vergeten uit te checken want dat kost je klauwen met geld. En dan moet je bij het overstappen ook nog in de gaten houden of je nog wel met dezelfde organisatie blijft reizen anders moet je tussendoor dus ook bij de juiste palen in en uitchecken.
Nee.. dat is natuurlijk véééééél gemakkelijker dan naar een automaat lopen, je vertrekpunt en bestemming intoetsen en contant of met pin een kaartje te kopen waarna je zorgeloos zonder moeilijk gedoe kunt reizen. Yeah.. right.
Of je hebt een abo.. Moet je eerst zo'n gepersonaliseerde kaart aanvragen met een pasfoto die aan de eisen voldoet, dan een abo bestellen, die op speciale punten activeren om vervolgens nog steeds dat gezever te hebben met in en uitchecken.. Nee.. dat is natuurlijk véééééél gemakkelijker dan naar een NS loket of postpunt te lopen met je pasfoto, een abo ter plekke kunnen kopen en verder zonder ergens over na te hoeven denken te kunnen reizen zolang je dat abo maar bij je hebt. Yeah.. right.
En natuurlijk is het drukken op een knop om een parkeerkaartje te krijgen vele malen ingewikkelder dan voor je op die knop mag drukken eerst je kenteken in te moeten voeren. Yeah.. right.

Wat wordt er in Godsnaam gemakkelijker van? :?
pi_142136628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Voor de reiziger: geen (eventueel zou de NS de datavergaring kunnen gebruiken voor het inzetten van langere treinen op drukke trajecten, maar dat de trein te kort is kan ook al door machinist en conducteurs worden geconstateerd)
Voor de vervoerder: exacte reizigersdata, besparen op reizigersonderzoek, meer inkomsten, kleinere kans op zwartrijden bij gesloten poortjes
Je vergeet nog de extra inkomsten door mensen die vergeten het uitchecken op de juiste manier en bij de juiste paal te doen. En de extra inkomsten door reistegoed dat nooit wordt gebruikt (kaart kwijt, niet meer nodig en geen moeite doen voor refund).
pi_142136798
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je vergeet nog de extra inkomsten door mensen die vergeten het uitchecken op de juiste manier en bij de juiste paal te doen. En de extra inkomsten door reistegoed dat nooit wordt gebruikt (kaart kwijt, niet meer nodig en geen moeite doen voor refund).
Die vallen wat mij betreft onder puntje drie ("Meer inkomsten").
pi_142137594
Dit zou sowieso pas ingevoerd mogen worden wanneer dat hele in en uitchecken tussen vervoerders afgeschaft zou worden. Het is ook nergens voor nodig want in andere landen zijn er ook meerdere vervoerders en werkt het ook.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142137607
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit zou sowieso pas ingevoerd mogen worden wanneer dat hele in en uitchecken tussen vervoerders afgeschaft zou worden. Het is ook nergens voor nodig want in andere landen zijn er ook meerdere vervoerders en werkt het ook.
Dat hele in- en uitchecken tussen vervoerders zal niet worden afgeschaft, want daarmee verliezen de vervoerders de informatie waar het ze juist in de eerste plaats om te doen was.
pi_142137644
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat hele in- en uitchecken tussen vervoerders zal niet worden afgeschaft, want daarmee verliezen de vervoerders de informatie waar het ze juist in de eerste plaats om te doen was.
Hoe zo je weet het begin en eindpunt, de vervoerders weten dan toch hoe je gereisd hebt.
Niemand gaat van utrecht via groningen naar amsterdam.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142137806
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoe zo je weet het begin en eindpunt, de vervoerders weten dan toch hoe je gereisd hebt.
Niemand gaat van utrecht via groningen naar amsterdam.
Als ik van Roermond naar Zutphen zou willen reizen dan heb ik twee mogelijkheden die allebei 1 overstap kennen en elkaar in reistijd slechts 1 minuut ontlopen. In het ene geval reis ik uitsluitend met de NS in het andere geval zowel met NS als Veolia. Wanneer ik niet meer hoef in- en uit te checken bij het wisselen van de vervoerder kan niet worden bepaald met welke vervoerder ik heb gereisd en dat was nu net de reden waarom die kaart er moest komen.
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:38:23 #86
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_142137905
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik snap hier de reden niet van. Ik heb vandaag een treinkaartje gekocht en die was zoals bekend een euro duurder. Absurd,maargoed. Ik ben toen in de trein gaan zitten en ik hoorde van iemand dat je moet inchecken met dit kaartje. Ik zie eigenlijk niet in waarom, want op het nieuwe kaartje staat een datum en hij is maar op 1 traject geldig. Net als het oude kaartje dus. Als je op de website van de ns kijkt word je ook niet wijzer want daar staat alleen maar dat het zo handig is dat je met 1 kaartje van alle ov gebruik kunt maken. Dit geldt echter alleen voor de chipkaart die je kunt opladen.

. Ik moet wel vaker met de trein, maar ik ga met dit papieren kaartje niet inchecken. Je kunt hier immers niet mee frauderen,dus er is geen enkele reden in t checken. Ik ben benieuwd of er een conducteur hier een boete voor zal geven. Ik denk dat de ns bij een evt rechtszaak geen poot heeft om op te staan.
Misschien omdat je hem anders op 1 dag 2x kunt gebruiken op hetzelfde traject?

Met de papieren kaartjes was het in elk geval op de trajecten Veendam-Groningen en Winschoten-Groningen vaak zo dat er niet gestempeld werd in de trein, dus sommige mensen gingen in de ochtend naar de stad en 's avonds nog een keer. Want er stond alleen een datum op het kaartje, geen tijdstip wanneer die geldig was.
pi_142138075
Ga je lekker rebels niet in checken, moet je op het andere station door poortjes heen. Sta je daar met je kaartje die niet is ingecheckt en dus het poortje niet opent _O-
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:09:30 #88
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_142141018
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wat een paranoïde geklets allemaal. Ze kunnen zien van welk station naar welk station ik ga. En dan? Ik blijf niet op dat station rondlopen toch? Juist door dit soort verhalen blijft de weerstand bestaan, terwijl het totale onzin is.
en dan?

is dat een aantasting van jouw privacy


dergelijke aantastingen goedpraten is boter op een glijdende schaal smeren :N
  donderdag 10 juli 2014 @ 17:51:27 #89
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142144193
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

en dan?

is dat een aantasting van jouw privacy

dergelijke aantastingen goedpraten is boter op een glijdende schaal smeren :N
Je vergeet nog om WW2 te noemen in je antwoord.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 10 juli 2014 @ 18:37:24 #90
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142145480
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:43 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Waarom zijn er altijd zulke debielen die zich weer flink af moeten zetten tegen veranderingen? Hopen dat je een goeie boete krijgt omdat je zwart reist.
Omdat het teringsysteem is wat openbaar vervoer nog duurder maakt. Je jaagt mensen alleen maar de auto in.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_142146285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als ik van Roermond naar Zutphen zou willen reizen dan heb ik twee mogelijkheden die allebei 1 overstap kennen en elkaar in reistijd slechts 1 minuut ontlopen. In het ene geval reis ik uitsluitend met de NS in het andere geval zowel met NS als Veolia. Wanneer ik niet meer hoef in- en uit te checken bij het wisselen van de vervoerder kan niet worden bepaald met welke vervoerder ik heb gereisd en dat was nu net de reden waarom die kaart er moest komen.
Jammer voor ze maar ik gok dat dat met een verdeelsleutel wel op te lossen is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142147437
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Veolia. Wanneer ik niet meer hoef in- en uit te checken bij het wisselen van de vervoerder kan niet worden bepaald met welke vervoerder ik heb gereisd en dat was nu net de reden waarom die kaart er moest komen.
Dat was een van de problemen, de verdeelsleutel wordt gebaseerd op metingen. In praktijk bleken grote vervoerders meer te verdienen dan ze in werkelijkheid vervoerde, kleine vervoerders verdiende minder. Door de invoering van de OV-chipkaart is dit probleem eigenlijk opgelost en ontvangt iedere vervoeder de vergoeding voor die rit.
pi_142147651
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jammer voor ze maar ik gok dat dat met een verdeelsleutel wel op te lossen is.
Als je weer terugstapt naar de ouderwetse verdeelsleutel, kunnen we net zo goed teruggaan naar de papieren kaartjes.
pi_142147706
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je weer terugstapt naar de ouderwetse verdeelsleutel, kunnen we net zo goed teruggaan naar de papieren kaartjes.
Dat hoeft van mij niet perse maar ik zie idd niet in waarom je voor de trein daarvoor moet afstappen wanneer de vele problemen nog niet opgelost zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142148457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat heb je er dan van geleerd? Duidelijk niet dat in verregaande administratie van alles en nog wat over alle burgers in Nederland een gevaar schuilt. Dus nee.. dan ben jij er nog niet klaar mee.
QFT
Gegevens vastleggen omdat het kan en mag. Big Data. Hier gaan we de wrange vruchten van plukken in de toekomst.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_142148556
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:42 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ga gewoon de ovchipkaart gebruiken. :')
Hoe werkt het als je dan met korting meereist met iemand?
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:27:17 #97
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142148846
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 18:37 schreef fathank het volgende:

[..]

Omdat het teringsysteem is wat openbaar vervoer nog duurder maakt. Je jaagt mensen alleen maar de auto in.
Vooral de auto ingaan dan. Is het ook weer rustiger in de trein en kunnen we zwaaien naar de mensen die in de file staan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_142149431
Waarom moet een tijdelijke reiziger eigenlijk een chipkaartje kopen? Je kan het eenmalige papieren kaartje toch beprinten met een barcode, vervolgens de poortjes voorzien van een barcode scanner en kaartje printer.

Goedkoper dan een papieren kaartje.
.
pi_142150653
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:40 schreef Fer het volgende:
Waarom moet een tijdelijke reiziger eigenlijk een chipkaartje kopen? Je kan het eenmalige papieren kaartje toch beprinten met een barcode, vervolgens de poortjes voorzien van een barcode scanner en kaartje printer.

Goedkoper dan een papieren kaartje.
Sterker nog papieren etickets blijven geldig. Bv voor Internationale reizen.
Het is mij dan ook onduidelijk waarom er met dure chips gewerkt moet worden ipv qr codes.
Dat hoeft dan ook geen euro meer te kosten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142150709
Chips hoeven trouwens ook niets te kosten en je hebt immers geen onderhoudsgevoelige printer meer nodig.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')