abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 15:39:02 #1
249559 crew  Lavenderr
pi_142049231


Rienk (29)
'zwerver'


Rienk is een dakloze Groninger. Vier jaar geleden koos hij ervoor om op straat en zonder inkomsten te leven. Omdat hij genoeg had naar de voortdurende zoektocht naar schone sokken, besloot hij ruim 1,5 jaar geleden om op blote voeten door het leven te gaan. Een stuk rustiger volgens Rienk en na een tijdje wen je aan de kou.

Hij mediteerd veel, is spiritueel ingesteld en leest veel over Boeddha en Jezus. Hij heeft een rotsvast geloof in God en vindt dat het geestelijke element in je leven belangrijker moet zijn dan het lichamelijke.

Hij vindt dat er in Utopia geen leider moet komen. Die geeft alleen maar het plafond van de groep aan en dan kan je niet groeien. Liever ziet Rienk een dienaar. Die geeft de bodem van de groep aan en vanuit daar kan je bouwen.

Rienk is opgegroeid op een boerderij en is goed met dieren. Hij weet hij hoe een koe moet melken. Ook heeft hij ervaring met het bewerken van een moestuin. Hij weet welke groenten wel en niet naast elkaar geplant kunnen worden. Hij vindt niet dat er geld verdiend moet worden in Utopia maar begrijpt best dat de anderen dit wel belangrijk vinden. Rienk wil daarom Utopia schaakspellen gaan maken van hout.

Rienk heeft ervaring met buiten leven en kan de groep tips en trucs geven om warm te blijven.

Bron: Talpa
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 15:42:21 #2
249559 crew  Lavenderr
pi_142049342
De laatste vraag in het topic was of Rienk wel zou willen werken als hij in natura betaald zou worden.

Vandaag heeft hij zijn vriendin Nicoline genomineerd. Bizar of begrijpelijk?
pi_142049459
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
De laatste vraag in het topic was of Rienk wel zou willen werken als hij in natura betaald zou worden.

Vandaag heeft hij zijn vriendin Nicoline genomineerd. Bizar of begrijpelijk?
Wait wut? :D Waarom dat? _O-
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:47:11 #4
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_142049490
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
De laatste vraag in het topic was of Rienk wel zou willen werken als hij in natura betaald zou worden.

Vandaag heeft hij zijn vriendin Nicoline genomineerd. Bizar of begrijpelijk?
Raar, en compleet debiel.
Ik heb zijn motivatie gemist maar was iets met beloofd?
Hoe dan ook, als nico nu geen actie onderneemt geef ik het echt op. -O-
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 15:47:38 #5
249559 crew  Lavenderr
pi_142049505
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:46 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wait wut? :D Waarom dat? _O-
Ja echt. Ik las het en ik begreep er geen klap van.
pi_142049639
Is het niet meer op een grappige manier, ik lees dat hij stemt op Nicolien omdat dat 'beloofd was'.
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 15:53:24 #7
249559 crew  Lavenderr
pi_142049696
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:51 schreef Loveless85 het volgende:
Is het niet meer op een grappige manier, ik lees dat hij stemt op Nicolien omdat dat 'beloofd was'.
Dan nog slaat het natuurlijk nergens op. Wat is er grappig aan je vriendin en zogenaamd grote liefde te nomineren? De gast spoort echt voor geen meter.
pi_142049779
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan nog slaat het natuurlijk nergens op. Wat is er grappig aan je vriendin en zogenaamd grote liefde te nomineren? De gast spoort echt voor geen meter.
Daar waren we het al over eens :P Nou heeft natuurlijk net geen gevolgen, dus het is redelijk goed afgelopen. Maar het blijft een debiel iets ja, stel dat iemand ineens anders had gestemd en nico er 3 had gegeven was zij genomineerd ipv bv. Vanessa begrijp ik
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 15:57:00 #9
249559 crew  Lavenderr
pi_142049821
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Daar waren we het al over eens :P Nou heeft natuurlijk net geen gevolgen, dus het is redelijk goed afgelopen. Maar het blijft een debiel iets ja, stel dat iemand ineens anders had gestemd en nico er 3 had gegeven was zij genomineerd ipv bv. Vanessa begrijp ik
Hoe reageerde Nico er op?
pi_142049836
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe reageerde Nico er op?
Geen idee, ik kijk geen streams, las het nu net even terug toen ik jouw post las :P
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 16:01:13 #11
249559 crew  Lavenderr
pi_142049968
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:57 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Geen idee, ik kijk geen streams, las het nu net even terug toen ik jouw post las :P
Oh ja natuurlijk. Sorry :P
Kijk vanavond wel even de filmpjes.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:24:14 #12
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_142050798
Nicolien moest lachen 8)7
pi_142050854
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:24 schreef IsitHeaven het volgende:
Nicolien moest lachen 8)7
Hij had vast gezegd dat als ze hem niet wilde 'ontvangen' hij haar een stem zou geven ofzo. Want je kan de grote leider natuurlijk niet zijn pleziertjes ontzeggen, dan lig je uit de sekte :7
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:38:38 #14
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_142051411
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hij had vast gezegd dat als ze hem niet wilde 'ontvangen' hij haar een stem zou geven ofzo. Want je kan de grote leider natuurlijk niet zijn pleziertjes ontzeggen, dan lig je uit de sekte :7
Het was het eerste wat ik dacht. Jij doet niet wat ik wil dus hier een stem van mij. Maar dan gebracht als geintje.
Ik zie hem ervoor aan.
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 16:46:39 #15
249559 crew  Lavenderr
pi_142051726
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:38 schreef IsitHeaven het volgende:

[..]

Het was het eerste wat ik dacht. Jij doet niet wat ik wil dus hier een stem van mij. Maar dan gebracht als geintje.
Ik zie hem ervoor aan.
Ik ook. De rancune druipt er af.
pi_142055357
TT
Dit is alweer deel 3 ;)
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_142055539
Vond hem gisteren op TV een aardig slechte *verliezer*. Robin kwam met een interview in de Playboy met haar visie op o.a. homoseksualiteit, waarin ze o.a. zei "Rienk, don't judge a book by its cover", waarom hij aardig boos werd.

Ook is hij tegen nudisme in Utopia, ondanks dat hij zelf op blote voeten loopt en vindt dat mensen niets aan hun uiterlijk moeten doen (waaronder het opmaken van haren, makeup, mooie kleding kopen etc) omdat dat een masker zou vormen over het ware persoon. Nu zijn er een paar die kleding helemaal uit doen, is het ook weer niet goed.... Waarschijnlijk ziet hij nudisme als een seksuele uiting, waar hij waarschijnlijk op tegen is.
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2014 @ 18:57:20 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_142056442
Hij spreekt zichzelf inderdaad tegen: je mag niks aan je uiterlijk doen en kleding toont je nooit zoals je echt bent, maar er puur natuur bij lopen mag ook weer niet.
Helaas zijn de andere bewoners stuk voor stuk te dom om hem daarmee te confronteren. :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:39:04 #19
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_142061115
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
De laatste vraag in het topic was of Rienk wel zou willen werken als hij in natura betaald zou worden.

Vandaag heeft hij zijn vriendin Nicoline genomineerd. Bizar of begrijpelijk?
Zou je misschien niet vooruit willen lopen op de tvuitzendingen hier? Of anders SPOILER neerzetten?
Feyenoord!
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 20:44:23 #20
249559 crew  Lavenderr
pi_142061388
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zou je misschien niet vooruit willen lopen op de tvuitzendingen hier? Of anders SPOILER neerzetten?
Je hebt gelijk. Mea culpa.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:00:59 #21
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_142110105
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zou je misschien niet vooruit willen lopen op de tvuitzendingen hier? Of anders SPOILER neerzetten?
Aangezien waarschijnlijk 95% van de posts in UTO vooruitlopen op de tv-uitzendingen zou jij je dan niet aanpassen aan die 95% in plaats van dat die 95% zich moet aanpassen aan jou?
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:12:33 #22
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_142110707
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:33 schreef phreaks het volgende:
Vond hem gisteren op TV een aardig slechte *verliezer*. Robin kwam met een interview in de Playboy met haar visie op o.a. homoseksualiteit, waarin ze o.a. zei "Rienk, don't judge a book by its cover", waarom hij aardig boos werd.

Ook is hij tegen nudisme in Utopia, ondanks dat hij zelf op blote voeten loopt en vindt dat mensen niets aan hun uiterlijk moeten doen (waaronder het opmaken van haren, makeup, mooie kleding kopen etc) omdat dat een masker zou vormen over het ware persoon. Nu zijn er een paar die kleding helemaal uit doen, is het ook weer niet goed.... Waarschijnlijk ziet hij nudisme als een seksuele uiting, waar hij waarschijnlijk op tegen is.
Onze godvrezende antikapitalistische geheeltonthouder die een hekel heeft aan make-up laat de wijn zich goed smaken die betaald is met euro's en geschminkt als duivel.

  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 21:13:20 #23
249559 crew  Lavenderr
pi_142110744
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Onze godvrezende antikapitalistische geheeltonthouder die een hekel heeft aan make-up laat de wijn zich goed smaken die betaald is met euro's en geschminkt als duivel.
:D
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:28:04 #24
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_142111459
Rienk kan hier nauwelijks geloven dat de musical 9000 euro gaat kosten. Een opmerkelijke reactie als geld je niet boeit en je zelfs tegen het monetaire systeem bent.

  donderdag 10 juli 2014 @ 14:50:19 #25
424662 Tandplak
Wie bijt die blijft
pi_142138245
Rienk is de autist van de groep.
Heeft de bijbel gekozen als houvast in een voor hem onbegrijpelijke wereld.
Zelfs sokken kiezen geeft hem hoofdpijn.
Meestal krijgen mensen ambulante hulp, maar zonder vaste verblijfplaats niet mogelijk.
Zou prima gedijen binnen een Amish achtige gemeenschap, maar is te bang om alle lijntjes in Nederland kwijt te raken. Kan in nood vermoedelijk behoorlijk aggressief naar voren komen.
pi_142147193
Hier het gesprek van Rienk met de moeder van Nicoline. (Aardig slimme/scherpe vrouw zeg. Misschien niet Rienks favoriete persoon, maar ze zorgt er wel voor dat we Rienk beter leren kennen.)


Rienk over geld:
• Ik haal mijn thee (/eten) liever niet zelfstandig uit de natuur indien het niet nodig is, want met geld kun je gewoon in de winkel thee (/eten) kopen.
• Geld demotiveert mij om infinitief te zijn.
• Ik leef niet zoals ik leef in de buitenwereld omdat ik hier alles aangereikt krijg.

Converstatie tussen Rienk en de moeder van Nicoline over geld
• Moeder Nicoline: je hebt de kans om hier te laten zien hoe jouw leven in de buitenwereld is, en nu laat je het niet zien.
• Rienk: ik heb een afkeer tegen geld, maar ik vind ook dat het dwaas is om niet te gebruiken wat je hebt.
• Moeder Nicoline: maar jij hebt het niet, je krijgt het.
• Rienk: nou ja, we hebben het.
• Moeder Nicoline: maar alles wat je krijgt accepteer je?
• Rienk: als het uit een goed hart gegeven is, dan accepteer ik het

Converstatie tussen Rienk en de moeder van Nicoline over zijn doel in Utopia
• Rienk: waarvoor ik hier in Utopia eigenlijk voor ben, zijn de mensen zelf en de onderlinge relaties en gesprekken en hoe ze met elkaar omgaan.
• Moeder Nicoline: om daar van te leren?
• Rienk: ja, misschien om daar van te leren, maar vooral om het hier in goede banen te leiden.
(Met "in goede banen leiden" bedoelt hij waarschijnlijk het reageren op ideeen/visies van anderen, en die als het ware corrigeren naar zijn eigen mening/visie.)
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:05:08 #27
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_142148120
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Aangezien waarschijnlijk 95% van de posts in UTO vooruitlopen op de tv-uitzendingen zou jij je dan niet aanpassen aan die 95% in plaats van dat die 95% zich moet aanpassen aan jou?
Hoe kom je zo aan dat percentage. Volgens mij klopt daar niks van. En als jij er geen rekening mee wilt houden moet je dat zelf weten. :)
Feyenoord!
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:06:26 #28
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_142148153
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:28 schreef Braindead2000 het volgende:
Rienk kan hier nauwelijks geloven dat de musical 9000 euro gaat kosten. Een opmerkelijke reactie als geld je niet boeit en je zelfs tegen het monetaire systeem bent.

Dus als je tegen iets bent mag je er ook niet meer over praten in jouw wereld? Dan zou jij hier ook niks over Rienk mogen zeggen... ;)
Feyenoord!
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:07:35 #29
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_142148179
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:50 schreef Tandplak het volgende:
Rienk is de autist van de groep.
Heeft de bijbel gekozen als houvast in een voor hem onbegrijpelijke wereld.

.
Jij vind deze wereld wel begrijpelijk?

Dan zou je namelijk een van de enigsten zijn...
Feyenoord!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 00:43:24 #30
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_142158774
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dus als je tegen iets bent mag je er ook niet meer over praten in jouw wereld? Dan zou jij hier ook niks over Rienk mogen zeggen... ;)
Hij is er tegen omdat het zoveel geld kost. Probeer nou niet altijd je gelijk te krijgen. Je weet zelf ook wel dat dat erg inconsequent is. Ik heb niks met soaps. Ik walg van soaps en als iemand mij zou vertellen dat Jantje of Pietje in een bepaalde soap dood is dan reageer ik ook niet met verbijstering.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:52:28 #31
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_142163985
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 00:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij is er tegen omdat het zoveel geld kost. Probeer nou niet altijd je gelijk te krijgen. Je weet zelf ook wel dat dat erg inconsequent is. Ik heb niks met soaps. Ik walg van soaps en als iemand mij zou vertellen dat Jantje of Pietje in een bepaalde soap dood is dan reageer ik ook niet met verbijstering.
Zou je deze post nog een keer kunnen herhalen maar dan in een wat beter te begrijpen stijl?

Wat kost zoveel geld?
Waar probeer ik gelijk in te krijgen?
Waarom breng je dat punt van soaps naar voren?

Wat is nou precies hetgene Rienk doet (wat betreft geld) wat jou tegenstaat?
Feyenoord!
pi_142170493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:29 schreef phreaks het volgende:
Hier het gesprek van Rienk met de moeder van Nicoline. (Aardig slimme/scherpe vrouw zeg. Misschien niet Rienks favoriete persoon, maar ze zorgt er wel voor dat we Rienk beter leren kennen.)


De moeder van Nicoline doet, na hem in eerste instantie geduldig te negeren, gedurende een minuut of acht dan toch maar een, bij voorbaat vermoeide, poging om Rienk beter te leren kennen en/of hem te confronteren met haar normen, waarden en waarheden. Tenslotte had ze zichzelf al een negatief beeld van Rienk verworven en a.d.v. haar eigen interpretaties hoe het leven te leven.

Dat het haar vanzelfsprekend niet zal gaan lukken om tot de kern van de ware Rienk in al zijn facetten te komen, moge duidelijk zijn. Toch vraagt ze hem o.a. waarom hij binnen Utopia het geld niet afzweert en bijvoorbeeld berkenbast gaat eten en de dingen haalt uit het Utopiabos. Deze vrouw moge dan enigszins intelligent zijn, maar ze leeft, zo te zien, in haar eigen, onaantastbare, sprookjeswereld, waarin ze Rienk provoceert en aanmoedigt om, als enige, ook binnen Utopia zonder geld te gaan overleven en waar ik mij afvraag of zij zich er bewust van is dat hij dit niet zou kunnen doen zonder verlies van zijn menselijke waardigheid aldaar. Misschien ook is zij zich hiervan juist wel bewust en is haar aansporing vanuit rancune. Misschien ook is ze van mening dat zijn 'menselijke waardigheid' buiten Utopia toch al is aangetast en het er niet meer toe doet hoe hij zich zou redden binnen Utopia. Neen, ik zie geen, warmhartige, oprecht belangstellende, betrokken vrouw in de moeder van Nicoline.
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
  Moderator vrijdag 11 juli 2014 @ 14:22:04 #33
249559 crew  Lavenderr
pi_142170800
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:13 schreef Bosvleermuis het volgende:

[..]

De moeder van Nicoline doet, na hem in eerste instantie geduldig te negeren, gedurende een minuut of acht dan toch maar een, bij voorbaat vermoeide, poging om Rienk beter te leren kennen en/of hem te confronteren met haar normen, waarden en waarheden. Tenslotte had ze zichzelf al een negatief beeld van Rienk verworven en a.d.v. haar eigen interpretaties hoe het leven te leven.

Dat het haar vanzelfsprekend niet zal gaan lukken om tot de kern van de ware Rienk in al zijn facetten te komen, moge duidelijk zijn. Toch vraagt ze hem o.a. waarom hij binnen Utopia het geld niet afzweert en bijvoorbeeld berkenbast gaat eten en de dingen haalt uit het Utopiabos. Deze vrouw moge dan enigszins intelligent zijn, maar ze leeft, zo te zien, in haar eigen, onaantastbare, sprookjeswereld, waarin ze Rienk provoceert en aanmoedigt om, als enige, ook binnen Utopia zonder geld te gaan overleven en waar ik mij afvraag of zij zich er bewust van is dat hij dit niet zou kunnen doen zonder verlies van zijn menselijke waardigheid aldaar. Misschien ook is zij zich hiervan juist wel bewust en is haar aansporing vanuit rancune. Misschien ook is ze van mening dat zijn 'menselijke waardigheid' buiten Utopia toch al is aangetast en het er niet meer toe doet hoe hij zich zou redden binnen Utopia. Neen, ik zie geen, warmhartige, oprecht belangstellende, betrokken vrouw in de moeder van Nicoline.
Ik wel. Een bezorgde moeder die ziet dat haar-in dit opzicht oliedomme-kind met deze wereldvreemde, rancuneuze, freeloadende, fundamentalistische en hypocriete figuur in zee gaat.
pi_142170882
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wel. Een bezorgde moeder die ziet dat haar-in dit opzicht oliedomme-kind met deze wereldvreemde, rancuneuze, freeloadende, fundamentalistische en hypocriete figuur in zee gaat.
Ik vermoed dat jullie dan ook wel het e.e.a. gemeen hebben.
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:08:22 #35
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_142172360
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wel. Een bezorgde moeder die ziet dat haar-in dit opzicht oliedomme-kind met deze wereldvreemde, rancuneuze, freeloadende, fundamentalistische en hypocriete figuur in zee gaat.
Een goeie moeder is iemand die altijd het beste wil voor haar kind. Ook als zij het niet eens is met de opvattingen van de vriend van haar dochter. Lekkere dictatorstijl moeder vind jij bezorgd.
Feyenoord!
  Moderator vrijdag 11 juli 2014 @ 15:56:26 #36
249559 crew  Lavenderr
pi_142173948
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een goeie moeder is iemand die altijd het beste wil voor haar kind. Ook als zij het niet eens is met de opvattingen van de vriend van haar dochter. Lekkere dictatorstijl moeder vind jij bezorgd.
Klopt. En zij vindt Rienk duidelijk niet het beste voor haar dochter. Ze spreekt haar bezorgdheid uit, vooral nadat Nicoline om haar eerlijke mening over de relatie met Rienk gevraagd heeft.
pi_142174631
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_142176595
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klopt. En zij vindt Rienk duidelijk niet het beste voor haar dochter. Ze spreekt haar bezorgdheid uit, vooral nadat Nicoline om haar eerlijke mening over de relatie met Rienk gevraagd heeft.
Dat zouden veel moeders idd zo doen. Vooral als zij wel dat manipulatieve gedrag zien.
pi_142177842
Weetje: Nicoline heeft een neefje dat, volgens haar zeggen, veel gelijkenis kent v.w.b. karaktereigenschappen en zienswijzen die eigen zijn aan Rienk en waarmee zij een hele goede band heeft.
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_142177854
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:20 schreef Bblurker2 het volgende:

[..]

Dat zouden veel moeders idd zo doen. Vooral als zij wel dat manipulatieve gedrag zien.
:Y
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_142178499
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:13 schreef Bosvleermuis het volgende:

[..]

De moeder van Nicoline doet, na hem in eerste instantie geduldig te negeren, gedurende een minuut of acht dan toch maar een, bij voorbaat vermoeide, poging om Rienk beter te leren kennen en/of hem te confronteren met haar normen, waarden en waarheden. Tenslotte had ze zichzelf al een negatief beeld van Rienk verworven en a.d.v. haar eigen interpretaties hoe het leven te leven.

Dat het haar vanzelfsprekend niet zal gaan lukken om tot de kern van de ware Rienk in al zijn facetten te komen, moge duidelijk zijn. Toch vraagt ze hem o.a. waarom hij binnen Utopia het geld niet afzweert en bijvoorbeeld berkenbast gaat eten en de dingen haalt uit het Utopiabos. Deze vrouw moge dan enigszins intelligent zijn, maar ze leeft, zo te zien, in haar eigen, onaantastbare, sprookjeswereld, waarin ze Rienk provoceert en aanmoedigt om, als enige, ook binnen Utopia zonder geld te gaan overleven en waar ik mij afvraag of zij zich er bewust van is dat hij dit niet zou kunnen doen zonder verlies van zijn menselijke waardigheid aldaar. Misschien ook is zij zich hiervan juist wel bewust en is haar aansporing vanuit rancune. Misschien ook is ze van mening dat zijn 'menselijke waardigheid' buiten Utopia toch al is aangetast en het er niet meer toe doet hoe hij zich zou redden binnen Utopia. Neen, ik zie geen, warmhartige, oprecht belangstellende, betrokken vrouw in de moeder van Nicoline.
Dat die moeder Rienk niet echt als ideale schoonzoon ziet, is inderdaad wel duidelijk. Maar ondanks dat, doet ze wel een poging om zijn beweegredenen beter te leren begrijpen, althans beter dan de utopiabewoners (op Nicoline na). En dat helpt de kijker weer om Rienk beter te leren begrijpen, en dat helpt Rienk weer om te laten zien wie hij is.
Een kritische blik op Rienk is ook nodig, niet alleen omdat Nicoline haar dochter is, maar vooral ook omdat Rienk complex in elkaar zit, behoorlijk felle uitspraken heeft, zijn motivatie vaak moeilijk te volgen is (vooral op TV), en hij snel kwaad wordt.
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
pi_142178796
quote:
Dus Rienk heeft dus waarschijnlijk een hekel aan mensen die zichzelf naakt laten zien. (Hij had eerder ook bezwaar tegen nudisme.)
Hij heeft geluk dat er geen homo (of vrouw) in de groep zit die geilt op zijn ontblote bovenlichaam, of een voetfetish heeft voor zijn blote voeten.
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
pi_142181873
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:40 schreef phreaks het volgende:

[..]

Dus Rienk heeft dus waarschijnlijk een hekel aan mensen die zichzelf naakt laten zien. (Hij had eerder ook bezwaar tegen nudisme.)
Hij heeft geluk dat er geen homo (of vrouw) in de groep zit die geilt op zijn ontblote bovenlichaam, of een voetfetish heeft voor zijn blote voeten.
Ik heb niet tot de idee kunnen komen dat Rienk perse een hekel heeft aan mensen wanneer deze eens een handeling verrichten en/of een uitlating doen waarmee Rienk het niet eens is. Dit lijkt mij dan ook een verkeerde conclusie en/of uitgangspunt.
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_142182227
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:40 schreef phreaks het volgende:

[..]

Dus Rienk heeft dus waarschijnlijk een hekel aan mensen die zichzelf naakt laten zien. (Hij had eerder ook bezwaar tegen nudisme.)
Hij heeft geluk dat er geen homo (of vrouw) in de groep zit die geilt op zijn ontblote bovenlichaam, of een voetfetish heeft voor zijn blote voeten.
Ben ondertussen ook wel benieuwd naar jouw gedrag wanneer jezelf in een soortgelijke situatie terecht zou komen. Op de camping, of op het strand, of tijdens een zwoele avond op een feestje waarin jij niet dronken bent.
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_142182271
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:19 schreef Bosvleermuis het volgende:

[..]

Ben ondertussen ook wel benieuwd naar jouw gedrag wanneer jezelf in een soortgelijke situatie terecht zou komen. Op de camping, of op het strand, of tijdens een zwoele avond op een feestje waarin jij niet dronken bent.
Of wel.
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_142182901
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:40 schreef phreaks het volgende:

[..]

Dus Rienk heeft dus waarschijnlijk een hekel aan mensen die zichzelf naakt laten zien. (Hij had eerder ook bezwaar tegen nudisme.)
Hij heeft geluk dat er geen homo (of vrouw) in de groep zit die geilt op zijn ontblote bovenlichaam, of een voetfetish heeft voor zijn blote voeten.
Niet om nu direct alle naturisten te bagatelliseren, maar nu doel je op Ivy en haar vriendengroep, ingehuurd door JdM en door jou in te huren als seksspeeltje. Utopia vervolgens is niet benoemd tot een naturistenvereniging en net zoals dat in de meest reguliere families gaat, sluit men de deuren waar men naakt is voor hen die hiermee niets van doen hebben of slaat men iets om zich heen. En ja ik weet dat het er bij anderen anders aan kan toegaan en ook hiermee heb ikzelf geen enkel probleem. Wel kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die vanwege achterliggende ideeën geen behoefte eraan hebben om geconfronteerd te worden met de naaktheid van de ander en deze mensen zul je dus ook niet in de sauna vinden. Wanneer in gezinsverband een lid van de familie zich naakt vertoont, kan dit ook reacties ontlokken aan hen die dit ongepast vinden of ongewenst. Niets vreemds aan dus aan de opmerking die Rienk maakt. Onbegrijpelijk voor mij dat dit zo in hilariteit wordt gebracht terwijl ik er toch bijna van uit ging dat je erop uit was om de zaken rond Rienk helder te krijgen. Wat mij betreft is je bij aanvang goede poging inmiddels aan het mislukken.
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
pi_142183058
Hehe, ik keur zijn mening niet af hoor. Onbekende mensen die naakt om me heen zouden lopen, zou ik ook storend vinden.
Maar bij hem klinkt het een beetje tegenstrijdig, omdat hij tegen (mooie) kleding is en omdat hij het ziet als een masker over het ware persoon. Naakt zou dan zo puur mogelijk zijn, en aangezien hij zelf continue op blote voeten loopt, en vaak met een ontbloot bovenlijf, dan zou je denken dat een stapje verder door iemand anders, niet zo'n probleem is.
Maar ik begrijp dat in deze situatie hij het eerder gaat zien als een seksuele uiting, iets waar hij op tegen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door phreaks op 11-07-2014 20:47:00 ]
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 22:17:51 #48
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_142186923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klopt. En zij vindt Rienk duidelijk niet het beste voor haar dochter. Ze spreekt haar bezorgdheid uit, vooral nadat Nicoline om haar eerlijke mening over de relatie met Rienk gevraagd heeft.
Maar zij snapt dus nog niet dat het niet om haar mening gaat maar om Nicoliens mening. Als Nicoline gelukkig wordt met Rienk dan moet zij daar achter staan als moeder. Dat snap je toch wel hoop ik?
Feyenoord!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 22:18:16 #49
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_142186945
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:20 schreef Bblurker2 het volgende:

[..]

Dat zouden veel moeders idd zo doen. Vooral als zij wel dat manipulatieve gedrag zien.
En die moeder is niet manipulatief?
Feyenoord!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 22:23:12 #50
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_142187150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:27 schreef phreaks het volgende:

[..]

Dat die moeder Rienk niet echt als ideale schoonzoon ziet, is inderdaad wel duidelijk. Maar ondanks dat, doet ze wel een poging om zijn beweegredenen beter te leren begrijpen, althans beter dan de utopiabewoners (op Nicoline na). En dat helpt de kijker weer om Rienk beter te leren begrijpen, en dat helpt Rienk weer om te laten zien wie hij is.
Een kritische blik op Rienk is ook nodig, niet alleen omdat Nicoline haar dochter is, maar vooral ook omdat Rienk complex in elkaar zit, behoorlijk felle uitspraken heeft, zijn motivatie vaak moeilijk te volgen is (vooral op TV), en hij snel kwaad wordt.
Het is niet zo zeer dat ze Rienk beter wil leren kennen als dat ze haar mening wil opdringen aan Rienk.
Feyenoord!
pi_142193883
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:23 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer dat ze Rienk beter wil leren kennen als dat ze haar mening wil opdringen aan Rienk.
Valt wel mee. In de video stelt ze met kritische name vragen, en vaak niet op een aangename toon. Ik denk dat ze wel degelijk Rienk beter wilt leren begrijpen, het gaat immers om haar dochter. Voor als nog slaagt ze daar beter in dan elke andere inwoner daar (op Nicoline na).
Rienk heeft kritische mensen nodig in Utopia. Als die er niet zouden zijn, dan zouden we hem (zijn denkwijzen) helemaal niet kunnen volgen.
Rienk dringt overigens wel graag zijn mening op aan anderen, dat zegt hij ook letterlijk. (Niet dat ik daar moeite mee hebt, maar omdat jij er over begint, geef ik het even aan.)
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
  woensdag 16 juli 2014 @ 17:33:54 #52
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_142368252
Uit de streamverslagen:

"Er is een mail voor Rienk, er is iemand die fan is van Rienk en helemaal gek was van de hartjes.
Ze vragen of Rienk iets kan maken voor die vrouw.
Maar Rienk zegt resoluut nee, als hij het voor de een doet, dan moet hij het ook voor een ander doen."

Maar ondertussen wel in de buitenwereld op de rest van de samenleving teren. Want daar geld die regel (wat je voor de een doet, dat moet je ook voor een ander doen) voor hem natuurlijk niet. Nee, daar laat hij andere mensen uitgebreid in zijn levensonderhoud voorzien. Die parasiet verzint van alles om zijn luiheid te verbergen.
  donderdag 17 juli 2014 @ 00:16:00 #53
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_142384850
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:33 schreef Braindead2000 het volgende:
Uit de streamverslagen:

"Er is een mail voor Rienk, er is iemand die fan is van Rienk en helemaal gek was van de hartjes.
Ze vragen of Rienk iets kan maken voor die vrouw.
Maar Rienk zegt resoluut nee, als hij het voor de een doet, dan moet hij het ook voor een ander doen."

Maar ondertussen wel in de buitenwereld op de rest van de samenleving teren. Want daar geld die regel (wat je voor de een doet, dat moet je ook voor een ander doen) voor hem natuurlijk niet. Nee, daar laat hij andere mensen uitgebreid in zijn levensonderhoud voorzien. Die parasiet verzint van alles om zijn luiheid te verbergen.
Heb je niet gezien dat Rienk en Iwan de enige zijn die nog een beetje aan het bouwen zijn?

Dus luiheid kan je hem niet van beschuldigen, slaat namelijk nergens op. Parasiet ook niet aangezien hij juist geen uitkering heeft.
Feyenoord!
pi_142388063
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 00:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heb je niet gezien dat Rienk en Iwan de enige zijn die nog een beetje aan het bouwen zijn?

Dus luiheid kan je hem niet van beschuldigen, slaat namelijk nergens op. Parasiet ook niet aangezien hij juist geen uitkering heeft.
Lees nog maar eens terug in de eerste Inwoners:Rienk. Daar schrijft iemand wat die hem een beetje kent. Deze persoon dus:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:04 schreef Barachem het volgende:
Hij zit vaak in de openbare bibliotheek te Groningen en internet daar, dus zodoende weet ie van Utopia.
Hij maakt gebruik van andermans liefdadigheid om aan eten, drinken en onderdak te komen.

Dat ie zonder inkomsten leeft komt omdat hij de maatschappij zogenaamd niet tot last wil zijn.
Heb weleens met hem gepraat, maar hij is zekers geen bijbelgelovige, dat zie je ook dat ie zich door Boeddha laat inspireren, hij leest nauwelijks bijbel, hij verwerpt redding van zonden en de hel door geloof in Jezus Christus en Zijn dood en opstanding alleen en verwerpt ook dat als je eenmaal gered bent dat je dan ook ongeacht wat voor eeuwig behouden blijft.

Hij is zekers een interessant figuur, maar hij is de maatschappij op een andere manier dan financieel tot last, als in dat ie individuen die hij kent ermee tot last is.
Niet iedereen die hem kent is alleen positief over hem, ik inclusief.
Van wat ik van anderen gehoord heb zwerft ie om niet te hoeven werken of tot solliciteren gedwongen te worden.
  donderdag 17 juli 2014 @ 08:53:41 #55
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_142389211
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 05:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Lees nog maar eens terug in de eerste Inwoners:Rienk. Daar schrijft iemand wat die hem een beetje kent. Deze persoon dus:

[..]

En? Wat wil je hier mee aantonen? Dat hij wel een parasiet is in jouw ogen? Als je hem van paratiserend gedrag verwijt kan ik nog wel miljoenen Nederlanders opnoemen die parasieten zijn. Als iemand bewust al GEEN UITKERING neemt vertoon je juist geen paratiserend gedrag. Niet dat ik een probleem heb met mensen die een uitkering hebben en dat parasieten vind. Wat ik juist parasiten vind zijn mensen met veel geld die rentenieren en ondertussen hun geld voor hun laten werken. Maar die denktrant zal jij waarschijnlijk niet kunnen volgen. :)
Feyenoord!
pi_142752082
pi_142754568
Poephoofd
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 16:01:21 #58
249559 crew  Lavenderr
pi_142816019
Rienk die beweert dat kanker eigen schuld is.
Het moge nu wel duidelijk zijn dat die gast niet goed is.
pi_142817342
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:01 schreef Lavenderr het volgende:
Rienk die beweert dat kanker eigen schuld is.
Het moge nu wel duidelijk zijn dat die gast niet goed is.
Krijg je als je niet hard genoeg hebt gebeden
pi_142824959
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:00 schreef Bosvleermuis het volgende:
Weetje: Nicoline heeft een neefje dat, volgens haar zeggen, veel gelijkenis kent v.w.b. karaktereigenschappen en zienswijzen die eigen zijn aan Rienk en waarmee zij een hele goede band heeft.
Daar kan ze bij weg lopen , met Rienk zit ze 24 uur per dag
opgescheept.
pi_143073619
Rienk over wetten/regels:
• Rienk: De enige reden waarom mensen in de buitenwereld zich aan de wet houden is omdat ze anders op hun kop krijgen. En dat laatste kan je hier (in Utopia) niet doen, omdat niemand dat kan doen, omdat het stom is.
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
pi_143094738
Ron maakt 25 euro over naar Utopia.
Rienk: "Kan hij het niet lekker in zijn heroïneverslaving steken".
pi_143096348
Is Rienk dronken in dat gesprek met Iwan en Joey?
pi_143096530
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 00:11 schreef phreaks het volgende:
Rienk over wetten/regels:
• Rienk: De enige reden waarom mensen in de buitenwereld zich aan de wet houden is omdat ze anders op hun kop krijgen. En dat laatste kan je hier (in Utopia) niet doen, omdat niemand dat kan doen, omdat het stom is.
Klinkt als een kind van 5 'dat is STOM!'
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:05:33 #65
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143098742
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:01 schreef Lavenderr het volgende:
Rienk die beweert dat kanker eigen schuld is.
Het moge nu wel duidelijk zijn dat die gast niet goed is.
Wie zijn schuld is het dan als iemand kanker krijgt in jouw ogen?
Feyenoord!
pi_143098781
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wie zijn schuld is het dan als iemand kanker krijgt in jouw ogen?
Je kunt toch niet over schuld spreken als iemand kanker krijgt?
Dus: niemands.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:10:38 #67
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143098905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je kunt toch niet over schuld spreken als iemand kanker krijgt?
Dus: niemands.
Rienk gelooft (net als ik) dat iedereen verantwoordelijk is voor hetgeen hij of zijn creeert in het leven. Voordat je geboren word op deze Aarde maak je al bepaalde afspraken over welke lessen je wilt leren. Zo ook soms welke ziektes je wilt krijgen of welke andere ellende aangezien je alleen leert door ellende.

Komt bij dat elke ziekte een communicatie is van je lichaam dat er iets niet goed gaat en dat je dingen moet veranderen.
Feyenoord!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:12:16 #68
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143098965
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klinkt als een kind van 5 'dat is STOM!'
Nee inderdaad mensen houden zich aan de regels omdat ze het er totaal mee eens zijn...... :')
Feyenoord!
pi_143100955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:10 schreef Japie77 het volgende:
[...]Voordat je geboren word op deze Aarde maak je al bepaalde afspraken over welke lessen je wilt leren. Zo ook soms welke ziektes je wilt krijgen of welke andere ellende aangezien je alleen leert door ellende. [...]
Welk geloof is dat precies?
Een vriendin van Nicoline had het met Rienk ook over dergelijke onderwerpen in een familie/vrienden-bezoek in Utopia. Ze vertelde hem o.a. ook dat niet iedereen geboren is in een omgeving om dusdanig vrij te kunnen zijn om zijn levensstijl te kunnen bewandelen. Maar jij gaat nog een stap verder (dan ik uit het gesprek heb kunnen volgen) door te beweren dat er mensen zijn die voor de geboorte al keuzes kan maken. (Bedoel je daarmee ook voordat de bevruchting heeft plaatsgevonden?)
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:49:45 #70
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143111288
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:02 schreef phreaks het volgende:

[..]

Welk geloof is dat precies?
Een vriendin van Nicoline had het met Rienk ook over dergelijke onderwerpen in een familie/vrienden-bezoek in Utopia. Ze vertelde hem o.a. ook dat niet iedereen geboren is in een omgeving om dusdanig vrij te kunnen zijn om zijn levensstijl te kunnen bewandelen. Maar jij gaat nog een stap verder (dan ik uit het gesprek heb kunnen volgen) door te beweren dat er mensen zijn die voor de geboorte al keuzes kan maken. (Bedoel je daarmee ook voordat de bevruchting heeft plaatsgevonden?)
Dat is mijn geloof. Tuurlijk is dat voor de bevruchting heeft plaats gevonden. In het hiernamaals, of de eeuwige jachtvelden of Niravana of Hemel of hoe je het ook noemt. Of denk je dat het toevallig is dat alle culturen en volken daar een naam voorhebben?
Feyenoord!
pi_143114061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Rienk gelooft (net als ik) dat iedereen verantwoordelijk is voor hetgeen hij of zijn creeert in het leven. Voordat je geboren word op deze Aarde maak je al bepaalde afspraken over welke lessen je wilt leren. Zo ook soms welke ziektes je wilt krijgen of welke andere ellende aangezien je alleen leert door ellende.
Dus als jouw 6 jarige dochter opeens ernstige kanker blijkt te hebben dan kan ik tegen jou zeggen: " ^O^ Toppie maat, je zit nu in een interessante en spannende periode in je leven. Zullen we een feestje organiseren?".
Je hebt tenslotte zelf die afspraak gemaakt om een dochter te krijgen die op haar zesde kanker krijgt.

quote:
Komt bij dat elke ziekte een communicatie is van je lichaam dat er iets niet goed gaat en dat je dingen moet veranderen.
Ja, wat is ziekte nou? Een vooraf gemaakte afspraak of een consequentie van slecht gedrag?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:52:02 #72
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143118923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 07:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus als jouw 6 jarige dochter opeens ernstige kanker blijkt te hebben dan kan ik tegen jou zeggen: " ^O^ Toppie maat, je zit nu in een interessante en spannende periode in je leven. Zullen we een feestje organiseren?".
Je hebt tenslotte zelf die afspraak gemaakt om een dochter te krijgen die op haar zesde kanker krijgt.

[..]

Ja, wat is ziekte nou? Een vooraf gemaakte afspraak of een consequentie van slecht gedrag?
Dat zou een beetje raar zijn aangezien het erg moeilijk blijft om met zoiets te dealen maar ik geloof inderdaad dat het zo is. Alleen door ellende leer je levenslessen. Die wijsheid zie je in een heleboel oude culturen en staat ook bv centraal in het Boedhisme.

Het kan allebei zijn. Of een combinatie van beiden.
Feyenoord!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:12:41 #73
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_143127195
Rienk de hypocriet die niks van geld moet hebben, maar zich vervolgens wel vol vreet met de etenswaren die daarmee gefinancierd zijn.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:05:26 #74
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143142692
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Rienk de hypocriet die niks van geld moet hebben, maar zich vervolgens wel vol vreet met de etenswaren die daarmee gefinancierd zijn.
LOL. Ja want zonder geld is er geen eten...... :')
Feyenoord!
pi_143146285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

LOL. Ja want zonder geld is er geen eten...... :')
Maar hij zou niets moeten willen wat er me geld gekocht is, hij moet t zelf verbouwen.
Hij is tegen t systeem en geld. Dan moet hij er ook niet aan meedoen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_143147204
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:20 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar hij zou niets moeten willen wat er me geld gekocht is, hij moet t zelf verbouwen.
Hij is tegen t systeem en geld. Dan moet hij er ook niet aan meedoen.
Rienk is nogal hypocriet. Op allerlei gebied.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:53:50 #77
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_143148059
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

LOL. Ja want zonder geld is er geen eten...... :')
Leren lezen is ook een vak. Het gaat erom dat hij fel tegen kapitalisme is en alles wat daarmee te maken heeft. Hij verbrand het liefst geld maar ontvang wel zakgeld om eten te kunnen kopen. Als je enigszins principes hebt dan zie je daar ook vanaf en verbouw je je eigen eten. Een hypocriet, niets meer en minder.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:02:42 #78
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143148590
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:20 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar hij zou niets moeten willen wat er me geld gekocht is, hij moet t zelf verbouwen.
Hij is tegen t systeem en geld. Dan moet hij er ook niet aan meedoen.
Nee hoor. Hij is niet tegen producten. Hij is tegen het systeem inderdaad. Logisch aangezien het systeem door en door corrupt is. En ook tegen geld aangezien geld de smeerolie is van dit systeem. Maar het zou raar zijn om dan opeens niks meer te eten behalve iets wat hij zelf verbouwt heeft. Jij bent (denk ik) tegen oorlog maar je hebt toch ook geld op je bankrekening staan wat er mede voor zorgt dat banken geld uit kunnen lenen aan fabrieken die wapens maken.

Als je overal waar je tegen bent niet meer aan mee wilt doen kan je niks meer in deze wereld.
Feyenoord!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:04:00 #79
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143148666
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:53 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Leren lezen is ook een vak. Het gaat erom dat hij fel tegen kapitalisme is en alles wat daarmee te maken heeft. Hij verbrand het liefst geld maar ontvang wel zakgeld om eten te kunnen kopen. Als je enigszins principes hebt dan zie je daar ook vanaf en verbouw je je eigen eten. Een hypocriet, niets meer en minder.
Dan is 99,9% van de wereldbevolking hypocriet want we doen er allemaal aan mee. Alle dingen waar jij tegen bent (armoede, oorlog bv) werk je ook aan mee.

Belachelijke stelling dus.
Feyenoord!
pi_143148755
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij is niet tegen producten. Hij is tegen het systeem inderdaad. Logisch aangezien het systeem door en door corrupt is. En ook tegen geld aangezien geld de smeerolie is van dit systeem. Maar het zou raar zijn om dan opeens niks meer te eten behalve iets wat hij zelf verbouwt heeft. Jij bent (denk ik) tegen oorlog maar je hebt toch ook geld op je bankrekening staan wat er mede voor zorgt dat banken geld uit kunnen lenen aan fabrieken die wapens maken.

Als je overal waar je tegen bent niet meer aan mee wilt doen kan je niks meer in deze wereld.
Ik zeg dan ook niet tegen t systeem ben. Rienk is dat wel, volgens zijn zeggen.
Rienk moet dan niet zeggen 'ja ik ben tegen t systeem. behalve waar ik er gebruik van kan maken.'

Zakgeld is ook zoiets.Waarom dat aanpakken als hij tegen geld is?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_143148793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Rienk is nogal hypocriet. Op allerlei gebied.
Ja en niet zo een klein beetje ook.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:07:24 #82
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_143148822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dan is 99,9% van de wereldbevolking hypocriet want we doen er allemaal aan mee. Alle dingen waar jij tegen bent (armoede, oorlog bv) werk je ook aan mee.

Belachelijke stelling dus.
Nee een belachelijke redenering van jou kant uit. Blijkbaar snap je de definitie van het woord hypocriet niet en kun je niet lezen. Het gaat erom dat als iemand zegt niets met geld te maken te willen hebben dan moet diegene -in dit geval Rienk- zich aan zijn principes houden en niet geld willen ontvangen of willen uitgeven. Of moet ik nu ook het woord ''principes'' aan je uitleggen omdat je het wellicht niet begrijpt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:08:18 #83
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143148876
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:05 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet tegen t systeem ben. Rienk is dat wel, volgens zijn zeggen.
Rienk moet dan niet zeggen 'ja ik ben tegen t systeem. behalve waar ik er gebruik van kan maken.'

Zakgeld is ook zoiets.Waarom dat aanpakken als hij tegen geld is?
Lees nog eens door wat ik heb gezegd want je gaat er nl niet op in. Als jij niet tegen dit systeem bent, ben je dus VOOR oorlog, armoede, corruptie, marteling, etc.
Feyenoord!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:10:12 #84
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143148983
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Nee een belachelijke redenering van jou kant uit. Blijkbaar snap je de definitie van het woord hypocriet niet en kun je niet lezen. Het gaat erom dat als iemand zegt niets met geld te maken te willen hebben dan moet hij zich aan zijn principes houden en niet geld willen ontvangen of willen uitgeven. Of moet ik nu ook het woord ''principes'' aan je uitleggen omdat je het wellicht niet begrijpt.
Hij wil niet voor geld werken, dat heeft hij gezegd. Aangezien het slavenarbeid is waar hij helemaal gelijk in heeft. Kan je de statistieken wel geven als je wilt.

Ik zeg dat als je hem hypocriet vind om bovenstaande reden jezelf net zo goed hypocriet bent aangezien je meewerkt aan dingen als armoede, oorlog enz.
Feyenoord!
pi_143148984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Lees nog eens door wat ik heb gezegd want je gaat er nl niet op in. Als jij niet tegen dit systeem bent, ben je dus VOOR oorlog, armoede, corruptie, marteling, etc.
Nee, ik ben niet voor dat alles. Maar ik werp ook niet alles van t systeem van me af. Ik heb ben niet uit t systeem gestapt zoals Rienk zelf wel zegt te hebben gedaan.

Lees jij nog maar eens precies door wat Rienk zelf heeft gezegd en vergelijk dat met zn daden en zn gedrag ipv met rare vergelijkingen te komen die als een tang op een varken slaan en niets van doen hebben met wat ik dan ook zelf beweerd heb.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:11:27 #86
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143149054
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:10 schreef marsan het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet voor dat alles. Maar ik werp ook niet alles van t systeem van me af. Ik heb ben niet uit t systeem gestapt zoals Rienk zelf wel zegt te hebben gedaan.

Lees jij nog maar eens precies door wat Rienk zelf heeft gezegd en vergelijk dat met zn daden en zn gedrag ipv met rare vergelijkingen te komen die als een tang op een varken slaan en niets van doen hebben met wat ik dan ook zelf beweerd heb.
Je kunt niet helemaal uit het systeem stappen. Hij heeft bepaalde kritiek op het systeem omdat hij doorziet hoe corrupt het is. Om je daarvoor te laten verhongeren lijkt me nogal raar.
Feyenoord!
pi_143149202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je kunt niet helemaal uit het systeem stappen. Hij heeft bepaalde kritiek op het systeem omdat hij doorziet hoe corrupt het is. Om je daarvoor te laten verhongeren lijkt me nogal raar.
Hij zegt dat echter wel.

En verhongeren hoeft niet, maar leven van je eigen opbrengst kun je wel proberen. En wat je dan tekort komt kun je evt aanvullen met gekochte zaken.
Daar zou ik nog respect voor kunnen opbrengen.

Hij probeert t niet eens. T blijft bij woorden.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:19:03 #88
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_143149443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hij wil niet voor geld werken, dat heeft hij gezegd. Aangezien het slavenarbeid is waar hij helemaal gelijk in heeft. Kan je de statistieken wel geven als je wilt.

Ik zeg dat als je hem hypocriet vind om bovenstaande reden jezelf net zo goed hypocriet bent aangezien je meewerkt aan dingen als armoede, oorlog enz.
Ben je nu echt achterlijk en moet alles jou voorgekauwd worden, of lijkt het maar zo? Hij geeft aan dat geld niet in zijn ''ideale wereld thuishoort''. Of te wel hij moet niks van geld hebben vanwege diverse redenen, vervolgens maakt hij wel gebruik van het 'verachte' het geld waar hij zo tegen is. Dat noemt men hypocrisie. Wat betreft je laatste opmerking slaat als een tang op een varken en raakt kant noch wal. Het heeft totaal niets met het geconstateerde feit te maken, daarnaast betreft het een drogredenering.

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterJ.Lo op 07-08-2014 00:24:15 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:10:51 #89
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143151182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ben je nu echt achterlijk en moet alles jou voorgekauwd worden, of lijkt het maar zo? Hij geeft aan dat geld niet in zijn ''ideale wereld thuishoort''. Of te wel hij moet niks van geld hebben vanwege diverse redenen, vervolgens maakt hij wel gebruik van het 'verachte' het geld waar hij zo tegen is. Dat noemt men hypocrisie. Wat betreft je laatste opmerking slaat als een tang op een varken en raakt kant noch wal. Het heeft totaal niets met het geconstateerde feit te maken, daarnaast betreft het een drogredenering.
Whatever man. Een tip voor je , als je met dit soort beledigende teksten komt nemen mensen je wat minder snel serieus. Het is een teken van zwakte ook.

Kritiek op een bepaald onderdeel van het systeem houdt niet in dat je dan ook maar totaal niet meer aan het systeem mee zou moeten doen. Wat betreft mijn zogenaamde drogredenering nog 1 keer:

1. Rienk heeft kritiek op hoe het systeem werkt met name in het geval van geld.
2. Jij hebt ook kritiek op bepaalde dingen van het systeem, bv dat er gifgas wordt geproduceerd.

ALs we op jou dezelfde redenatie toepassen, zou dat ervoor zorgen dat jij geen gebruik meer mag maken van een bankrekening aangezien banken gifgasfrabrieken van geld voorzien. Dus als je Rienk hypocriet noemt, noem je jezel ook hypocriet.
Feyenoord!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:22:46 #90
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_143152698
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Whatever man. Een tip voor je , als je met dit soort beledigende teksten komt nemen mensen je wat minder snel serieus. Het is een teken van zwakte ook.

Kritiek op een bepaald onderdeel van het systeem houdt niet in dat je dan ook maar totaal niet meer aan het systeem mee zou moeten doen. Wat betreft mijn zogenaamde drogredenering nog 1 keer:

1. Rienk heeft kritiek op hoe het systeem werkt met name in het geval van geld.
2. Jij hebt ook kritiek op bepaalde dingen van het systeem, bv dat er gifgas wordt geproduceerd.

ALs we op jou dezelfde redenatie toepassen, zou dat ervoor zorgen dat jij geen gebruik meer mag maken van een bankrekening aangezien banken gifgasfrabrieken van geld voorzien. Dus als je Rienk hypocriet noemt, noem je jezel ook hypocriet.
Een tip voor jou, als je geen discussie kunt winnen val dan mensen niet persoonlijk aan, daarnaast is de enige teken van zwakte het gebruikmaken van kinderachtige smileys.

Dan wat betreft je argumenten het volgende:

Ten eerste lees je niet goed. In mijn argumentatie wordt het woord systeem niet benoemt. De term ''systeem'' is een algemene omschrijving dat lucht omvangt. Of te wel het kan op allerlei manieren geïnterpreteerd worden, op allerlei verschillende domeinen.

Ten tweede doet het er niet eens toe. Het ging namelijk over het onderwerp ''geld''. Dan kan jij wel dingen lezen die niet beschreven staan, maar dat doet niets af aan het gegeven dat dit irrelevant is met betrekking tot de kwestie.

Daarnaast rammelt je argumentatie aan alle kanten, de logica ontbreekt volledig. Je gaat van een bankrekening naar het produceren van gifgassen, waarbij je hierdoor niet gebruik zou mogen maken van banken, omdat deze dit financieren. Onsamenhangend dus. Ook begrijp je de definitie van het woord hypocriet niet, aangezien je de terminologie verkeerd gebruikt.

En nee ik ben niet hypocriet, jij daarentegen wel.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_143154550
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Een tip voor jou, als je geen discussie kunt winnen val dan mensen niet persoonlijk aan, daarnaast is de enige teken van zwakte het gebruikmaken van kinderachtige smileys.

Dan wat betreft je argumenten het volgende:

Ten eerste lees je niet goed. In mijn argumentatie wordt het woord systeem niet benoemt. De term ''systeem'' is een algemene omschrijving dat lucht omvangt. Of te wel het kan op allerlei manieren geïnterpreteerd worden, op allerlei verschillende domeinen.

Ten tweede doet het er niet eens toe. Het ging namelijk over het onderwerp ''geld''. Dan kan jij wel dingen lezen die niet beschreven staan, maar dat doet niets af aan het gegeven dat dit irrelevant is met betrekking tot de kwestie.

Daarnaast rammelt je argumentatie aan alle kanten, de logica ontbreekt volledig. Je gaat van een bankrekening naar het produceren van gifgassen, waarbij je hierdoor niet gebruik zou mogen maken van banken, omdat deze dit financieren. Onsamenhangend dus. Ook begrijp je de definitie van het woord hypocriet niet, aangezien je de terminologie verkeerd gebruikt.

En nee ik ben niet hypocriet, jij daarentegen wel.
Japie doet precies hetzelfde wat Rienk ook altijd doet. Ze gebruiken analogieën die nergens op slaan en ze geven (simpele) woorden verkeerde betekenissen. In elke discussie reduceert Rienk meerdere malen een bepaald probleem terug naar een appel en een peer, een zeilboot die geen wind vangt e.d. en trekt daar zijn conclusies uit.
Het trieste is dat iedereen in Utopia daarin trapt. Zelfs Nicoline, die tot haar 29ste filosofie gestudeerd heeft (alhoewel, dat pleit ook niet echt voor je), vind hem een intelligente jongen, wat gelijk weer de ondergang van ons onderwijssysteem bevestigt.
pi_143154569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:52 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat zou een beetje raar zijn aangezien het erg moeilijk blijft om met zoiets te dealen maar ik geloof inderdaad dat het zo is. Alleen door ellende leer je levenslessen. Die wijsheid zie je in een heleboel oude culturen en staat ook bv centraal in het Boedhisme.

Het kan allebei zijn. Of een combinatie van beiden.
En welke lessen leer je als je 10 seconden na je geboorte overlijdt?
pi_143154738
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Rienk de hypocriet die niks van geld moet hebben, maar zich vervolgens wel vol vreet met de etenswaren die daarmee gefinancierd zijn.
Alles waar hij zo fel op tegen was bezondigt hij zich aan. Buiten dat hij zich goed laat vertroetelen door degenen die het geld verdienen werkt hij nota bene ook nog eens mee aan een programma geproduceerd door een persoon die tot de 5 rijkste van dit land behoord en door dat programma alleen nog maar rijker wordt. Verder zijn er nog tig andere voorbeelden waarbij hij zich met de financiën bemoeit.
Hij was tegen alcohol en drinkt meerdere keren per week.
Hij was tegen uiterlijk vertoon en schminkt zijn gezicht, loopt met een hoed op als de zon niet schijnt, draagt een zonnebril in de loods enz.
Hij vind de groep belangrijk maar trekt het zich niks aan als iemand er helemaal doorheen zit.
Hij is fel tegen liegen en loog bijvoorbeeld eergisteren dat hij Nicoline wel gevraagd had waarom ze weg wil. Hij loog tegen Isa dat hij na moest denken over een email aan haar voordat hij haar ging vertellen over het bestaan daarvan. Hij loog tegen Nicoline over de redenen dat hij het uitmaakte.
En de grootste leugen, dat de regie daar alles bepaalt en het publiek bedonderd wordt, stelt hij niet aan de orde.
pi_143154758
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

LOL. Ja want zonder geld is er geen eten...... :')
Dat is het hem juist. Zonder geld is er wel eten en hij zou goed van de akker en koeien en kippen kunnen leven zonder dat, in zijn ogen, vieze gore corrupte geld te gebruiken.
pi_143154821
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Lees nog eens door wat ik heb gezegd want je gaat er nl niet op in. Als jij niet tegen dit systeem bent, ben je dus VOOR oorlog, armoede, corruptie, marteling, etc.
_O- Dus jij was het ook met Bush eens na 911; "Als je niet voor de USA bent dan ben je tegen".
Zou het ook kunnen zijn dat die zaken je niet interesseren? Ben ik hypocriet als ik zeg dat oorlog niet goed is maar dat ik er niet wakker van lig want er is altijd wel ergens oorlog. Je doet precies weer wat Rienk doet; Je verwart hypocrisie met egoïsme.
pi_143154833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hij wil niet voor geld werken, dat heeft hij gezegd. Aangezien het slavenarbeid is waar hij helemaal gelijk in heeft. Kan je de statistieken wel geven als je wilt.

Ik zeg dat als je hem hypocriet vind om bovenstaande reden jezelf net zo goed hypocriet bent aangezien je meewerkt aan dingen als armoede, oorlog enz.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij
pi_143154880
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je kunt niet helemaal uit het systeem stappen. Hij heeft bepaalde kritiek op het systeem omdat hij doorziet hoe corrupt het is. Om je daarvoor te laten verhongeren lijkt me nogal raar.
Hij hoeft niet te verhongeren. Als jij zo tegen het systeem bent dat je je door anderen laat onderhouden en die anderen wel die verschrikkelijke slavernij laat ondergaan dan kan je best de moeite doen om even een eitje bij de kippen te halen en even naar de akker lopen en wat groente halen.
pi_143155208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Whatever man. Een tip voor je , als je met dit soort beledigende teksten komt nemen mensen je wat minder snel serieus. Het is een teken van zwakte ook.

Kritiek op een bepaald onderdeel van het systeem houdt niet in dat je dan ook maar totaal niet meer aan het systeem mee zou moeten doen. Wat betreft mijn zogenaamde drogredenering nog 1 keer:

1. Rienk heeft kritiek op hoe het systeem werkt met name in het geval van geld.
2. Jij hebt ook kritiek op bepaalde dingen van het systeem, bv dat er gifgas wordt geproduceerd.

ALs we op jou dezelfde redenatie toepassen, zou dat ervoor zorgen dat jij geen gebruik meer mag maken van een bankrekening aangezien banken gifgasfrabrieken van geld voorzien. Dus als je Rienk hypocriet noemt, noem je jezel ook hypocriet.
Ik zal het je nog een keer uitleggen. Als ik zo tegen gifgas was dat ik het er dagelijks over had, dat ik mijn buurman bekritiseer als hij een product koopt uit een land dat gifgas gebruikt, dat ik bedrijven bekritiseer die zaken doen met dat land en mensen bekritiseer die vinden dat de handel gewoon door moet gaan met dat land, dan ben ik inderdaad hypocriet als ik mijn geld op een bank zet die rechtstreeks zaken doet met dat land.
Rienk is zo fel tegen geld dat hij zich laat onderhouden door anderen die wel als slaven moeten werken voor datzelfde verderfelijke geld. Rienk was bereid om in het begin geld van 14 andere bewoners te verbranden. Als je dan niet begrijpt dat het ontzettend hypocriet is als Rienk een helikopter(!!!) koopt voor 70 euro, Ruud hem sloopt en Rienk dan ook nog eens reageert met: ''Stomme lul, dat kost je zeventig euro.'', dan ben je echt niet goed bij je hoofd.
pi_143156871
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je kunt niet helemaal uit het systeem stappen. Hij heeft bepaalde kritiek op het systeem omdat hij doorziet hoe corrupt het is. Om je daarvoor te laten verhongeren lijkt me nogal raar.
Pardon? Hoezo kan je niet uit het systeem stappen? Als jij ergens in een hutje op de hei gaat wonen waar je je eigen spullen verbouwt hoef je niet met het systeem mee te doen. In plaats daarvan besluit hij mee te doen met een project dat juist onderdeel van het systeem is. Als hij oprecht buiten dat systeem had willen staan had hij zich kunnen profileren in Utopia, maar in plaats daarvan kiest hij ervoor om te polderen en te middelen en derhalve volledig volgens het systeem te handelen.

Als je niet bij het systeem wil horen zou je überhaupt niet met Utopia mee moeten doen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:04:00 #100
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143157849
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 08:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

_O- Dus jij was het ook met Bush eens na 911; "Als je niet voor de USA bent dan ben je tegen".
Zou het ook kunnen zijn dat die zaken je niet interesseren? Ben ik hypocriet als ik zeg dat oorlog niet goed is maar dat ik er niet wakker van lig want er is altijd wel ergens oorlog. Je doet precies weer wat Rienk doet; Je verwart hypocrisie met egoïsme.
Jij zegt oorlog is niet goed, Rienk zegt geld is niet goed. Je bent allebei ergens tegen. Volgens jou zou je dan geen dingen meer moeten doen die dat ondersteunen, dus gebruik maken van geld in het geval van Rienk of in jouw geval gebruik maken van banken aangezien die een oorlog financieren. Dus als Rienk hypocriet is als hij toch nog geld gebruikt (aangezien dat zo goed als onmogelijk is om het niet te doen) ben jij dat net zo aangezien je nog steeds banken gebruikt.

Een ander voorbeeld is kinderarbeid of hele slechte werkomstandigheden in een fabriek. Jij koopt waarschijnlijk ook gewoon kleren of andere producten die in China of India worden gemaakt waar mensen onder de meest verschrikkelijke omstandigheden moeten werken. Je bent tegen zulk soort uitbuiting maar je werkt er gewoon aan mee! Dan ben je ook hypocriet. :)
Feyenoord!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:09:42 #101
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143157996
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:23 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Pardon? Hoezo kan je niet uit het systeem stappen? Als jij ergens in een hutje op de hei gaat wonen waar je je eigen spullen verbouwt hoef je niet met het systeem mee te doen. In plaats daarvan besluit hij mee te doen met een project dat juist onderdeel van het systeem is. Als hij oprecht buiten dat systeem had willen staan had hij zich kunnen profileren in Utopia, maar in plaats daarvan kiest hij ervoor om te polderen en te middelen en derhalve volledig volgens het systeem te handelen.

Als je niet bij het systeem wil horen zou je überhaupt niet met Utopia mee moeten doen.
Ten eerste kan je niet zo maar in een hutje op de hei gaan wonen. Bouwvergunning etc. Ten tweede is het weer dezelfde redenering dat je dus blijkbaar geen kritiek mag hebben op dingen maar er toch nog aan mee wil doen. DAT DOET IEDEREEN! Zie bovenstaand voorbeeld, iedereen is hypocriet aangezien we allemaal producten kopen uit sweatshops in India maar wel die slechte arbeidsomstandigheden veroordelen. Dus 99,9% van de mensen is hypocriet. En Rienk is ook maar eens mens. :)
Feyenoord!
pi_143158578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij zegt oorlog is niet goed, Rienk zegt geld is niet goed. Je bent allebei ergens tegen. Volgens jou zou je dan geen dingen meer moeten doen die dat ondersteunen, dus gebruik maken van geld in het geval van Rienk of in jouw geval gebruik maken van banken aangezien die een oorlog financieren. Dus als Rienk hypocriet is als hij toch nog geld gebruikt (aangezien dat zo goed als onmogelijk is om het niet te doen) ben jij dat net zo aangezien je nog steeds banken gebruikt.

Een ander voorbeeld is kinderarbeid of hele slechte werkomstandigheden in een fabriek. Jij koopt waarschijnlijk ook gewoon kleren of andere producten die in China of India worden gemaakt waar mensen onder de meest verschrikkelijke omstandigheden moeten werken. Je bent tegen zulk soort uitbuiting maar je werkt er gewoon aan mee! Dan ben je ook hypocriet. :)
Zucht, als jij niet weet wat het woord hypocrisie betekent dan kan ik je het ook niet uitleggen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:00:26 #103
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143159324
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zucht, als jij niet weet wat het woord hypocrisie betekent dan kan ik je het ook niet uitleggen.
Tja als jij niet inziet dat jij hetzelfde gedrag vertoont als Rienk terwijl ik het nog wel zo duidelijk heb uitgelegd kan ik er ook niks aan doen. :)
Feyenoord!
pi_143171672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja als jij niet inziet dat jij hetzelfde gedrag vertoont als Rienk terwijl ik het nog wel zo duidelijk heb uitgelegd kan ik er ook niks aan doen. :)
Wij zeggen geen van alles dat we uit t systeem stappen. Rienk wel. Als wij dan hetzelfde doen als Rienk, is hij dus hypocriet en niet wij.
Wij zijn dat pas als we net als hem zeggen buiten t systeem te stappen, geld te verfoeien e.d.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:52:09 #105
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143172695
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:19 schreef marsan het volgende:

[..]

Wij zeggen geen van alles dat we uit t systeem stappen. Rienk wel. Als wij dan hetzelfde doen als Rienk, is hij dus hypocriet en niet wij.
Wij zijn dat pas als we net als hem zeggen buiten t systeem te stappen, geld te verfoeien e.d.
Mensen die afgeven op ellende in de wereld maar gewoon lekker mee doen met systeem zijn toch net zo goed hypocriet? Aan de ene kant keur je iets af (wat Rienk dus ook doet) maar aan de andere kant blijkt het nogal moeilijk om er niet aan mee te werken. (zie mijn voorbeeld over Sweat Shops)
Feyenoord!
pi_143184958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:52 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Mensen die afgeven op ellende in de wereld maar gewoon lekker mee doen met systeem zijn toch net zo goed hypocriet? Aan de ene kant keur je iets af (wat Rienk dus ook doet) maar aan de andere kant blijkt het nogal moeilijk om er niet aan mee te werken. (zie mijn voorbeeld over Sweat Shops)
Als ik afgeef op gifgas en t daarna zelf gebruik, ben ik hypocriet ja.
Als ik tegen drank ben en daarna zelf drink ben ik dat ook.

Rien gebruikt datgene waar hij op afgeeft.
Wij niet. Dat is t hele verschil.

En dan kun je met hele indirecte dingen aankomen waar we niets over gezegd hebben. Wij halen dingen aan die Rienk wel gezegd heeft, en waar hij direct gebruik van maakt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 01:01:22 #107
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143187188
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:49 schreef marsan het volgende:

[..]

Als ik afgeef op gifgas en t daarna zelf gebruik, ben ik hypocriet ja.
Als ik tegen drank ben en daarna zelf drink ben ik dat ook.

Rien gebruikt datgene waar hij op afgeeft.
Wij niet. Dat is t hele verschil.

En dan kun je met hele indirecte dingen aankomen waar we niets over gezegd hebben. Wij halen dingen aan die Rienk wel gezegd heeft, en waar hij direct gebruik van maakt.
Als jij kleding draagt wat gemaakt is in een sweatshop en daar op afgeeft is dat precies hetzelfde als wat Rienk doet. En ik vind het helemaal niet hypocriet omdat het zo goed als onmogelijk is om zowel dan maar geen kleding meer te kopen oftewel geen geld meer te gebruiken. Je kan iets willen maar of het mogelijk is is een tweede.
Feyenoord!
pi_143187594
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 01:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als jij kleding draagt wat gemaakt is in een sweatshop en daar op afgeeft is dat precies hetzelfde als wat Rienk doet. En ik vind het helemaal niet hypocriet omdat het zo goed als onmogelijk is om zowel dan maar geen kleding meer te kopen oftewel geen geld meer te gebruiken. Je kan iets willen maar of het mogelijk is is een tweede.
Ten eerste kom jij weer met een als over mij. Wie zegt dat ik dat draag en wie zegt dat ik daar over afgeef?
Rienk is t onderwerp. Zijn gedrag en zijn uitspraken. Niet jouw invulling over wat ik mss zou zeggen of draag.

Nu verder over Rienk.
Het is zo goed als onmogelijk zeg jij. Maar t enige wat Rienk dus wel doet om zijn idee vorm te geven is weigeren te werken voor geld. Maar hij wil wel de vruchten te plukken omdat geen geld gebruiken onmogelijk is.
Als dat onmogelijk is, moet hij niet zo hoog van de toren blazen.
Als hij niet wil werken voor geld omdat dat systeem hem niet aanstaat, moet hij ook geen zakgeld aannemen. Door dat aan te pakken, geeft hij aan dat geld niet vies is.
Waarom zou hij er niet voor kunnen werken als hij geld in Utopia wel aanpakt?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:32:28 #109
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143193908
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 01:21 schreef marsan het volgende:

[..]

Ten eerste kom jij weer met een als over mij. Wie zegt dat ik dat draag en wie zegt dat ik daar over afgeef?
Rienk is t onderwerp. Zijn gedrag en zijn uitspraken. Niet jouw invulling over wat ik mss zou zeggen of draag.

Nu verder over Rienk.
Het is zo goed als onmogelijk zeg jij. Maar t enige wat Rienk dus wel doet om zijn idee vorm te geven is weigeren te werken voor geld. Maar hij wil wel de vruchten te plukken omdat geen geld gebruiken onmogelijk is.
Als dat onmogelijk is, moet hij niet zo hoog van de toren blazen.
Als hij niet wil werken voor geld omdat dat systeem hem niet aanstaat, moet hij ook geen zakgeld aannemen. Door dat aan te pakken, geeft hij aan dat geld niet vies is.
Waarom zou hij er niet voor kunnen werken als hij geld in Utopia wel aanpakt?
Ik heb het over anderen (jij en iedereen die Rienk hier het label hypocriet geeft) omdat ik vind dat het ten eerste heel makkelijk is om anderen te veroordelen (zeker aan de zijlijn zoals hier gebeurt, even lekker afgeven op mensen) en ten tweede vind ik dat als je zelf hetzelfde gedrag vertoond, je jezelf nogal ongeloofwaardig maakt als je afgeeft op iemand anders voor diezelfde reden.

Dus nogmaals, prima dat je hem hypocriet noemt maar dan heb je het dus ook tegen jezelf. :)
Feyenoord!
pi_143201616
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik heb het over anderen (jij en iedereen die Rienk hier het label hypocriet geeft) omdat ik vind dat het ten eerste heel makkelijk is om anderen te veroordelen (zeker aan de zijlijn zoals hier gebeurt, even lekker afgeven op mensen) en ten tweede vind ik dat als je zelf hetzelfde gedrag vertoond, je jezelf nogal ongeloofwaardig maakt als je afgeeft op iemand anders voor diezelfde reden.

Dus nogmaals, prima dat je hem hypocriet noemt maar dan heb je het dus ook tegen jezelf. :)
Heel fijn dat jij dat denkt.
Vooral ook dat je t verschil nog steeds niet lijkt te zien tussen wat Rienk zelf zegt en doet en wat jij zelf invult voor mij.

Ik heb nergens iets gezegd over mijzelf. Jij komt met eigen aannames om maar te laten zien dat niet alleen Rienk hypocriet is. (Btw, je geeft dus toe dat hij hypocriet is)

Ik laat alleen op basis van zijn eigen woorden en daden zien dat hij hypocriet is, jij komt met eigen aannames om te laten zien dat wij hier ook hypocriet zijn.

Verschi, tussen daadwerkelijke woorden en daden tegenover je eigen aannames zie je blijkbaar niet.

In dat geval is een discussie voeren niet mogelijk. IK voer die discussie namelijk graag op feiten enniet op gedachten die jij projecteert wanneer t jou uitkomt.


Over dat niet werken voor geld en wel zakgeld aannemen hoor ik je btw steeds maar niet. Feit wat niet pas in jouw straatje?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:15:58 #111
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143202978
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 15:31 schreef marsan het volgende:

[..]

Heel fijn dat jij dat denkt.
Vooral ook dat je t verschil nog steeds niet lijkt te zien tussen wat Rienk zelf zegt en doet en wat jij zelf invult voor mij.

Ik heb nergens iets gezegd over mijzelf. Jij komt met eigen aannames om maar te laten zien dat niet alleen Rienk hypocriet is. (Btw, je geeft dus toe dat hij hypocriet is)

Ik laat alleen op basis van zijn eigen woorden en daden zien dat hij hypocriet is, jij komt met eigen aannames om te laten zien dat wij hier ook hypocriet zijn.

Verschi, tussen daadwerkelijke woorden en daden tegenover je eigen aannames zie je blijkbaar niet.

In dat geval is een discussie voeren niet mogelijk. IK voer die discussie namelijk graag op feiten enniet op gedachten die jij projecteert wanneer t jou uitkomt.

Over dat niet werken voor geld en wel zakgeld aannemen hoor ik je btw steeds maar niet. Feit wat niet pas in jouw straatje?
Ik ben het helemaal eens met Rienk wat dat betreft. Werken voor geld is een vorm van slavernij. Alleen is het zo goed als onmogelijk om geen geld te gebruiken in onze maatschappij. Om dan te verwachten als iemand er zo over denkt dat hij of zij dan maar in een hutje op de hei moet gaan wonen vind ik extreem en ik probeer te laten zien dat als je die gedachte doortrekt je een heleboel andere dingen in onze maatschappij ook niet meer zou mogen doen.

Maar goed, blijkbaar komen we er niet uit. Geld is trouwens ook een erg lastig onderwerp. Als je gaat onderzoeken waar geld vandaan komt, hoe het in deze wereld komt en wat voor consequenties dat heeft zul je tot behoorlijk extreme gedachtes komen.

It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning.
Henry Ford
Feyenoord!
pi_143205143
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal eens met Rienk wat dat betreft. Werken voor geld is een vorm van slavernij. Alleen is het zo goed als onmogelijk om geen geld te gebruiken in onze maatschappij. Om dan te verwachten als iemand er zo over denkt dat hij of zij dan maar in een hutje op de hei moet gaan wonen vind ik extreem en ik probeer te laten zien dat als je die gedachte doortrekt je een heleboel andere dingen in onze maatschappij ook niet meer zou mogen doen.

Maar goed, blijkbaar komen we er niet uit. Geld is trouwens ook een erg lastig onderwerp. Als je gaat onderzoeken waar geld vandaan komt, hoe het in deze wereld komt en wat voor consequenties dat heeft zul je tot behoorlijk extreme gedachtes komen.

It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning.
Henry Ford
Geld is t onderwerp niet, noch t systeem.
T onderwerp is Rienk.
Zijn uitlatingen daarover en zijn handelingen.

Werken voor geld is dus slavernij. Ok.
Maar geld aanpakken en daarmee dingen kopen als t hem uitkomt is wel ok. Als hij principieel was, zou hij ook t zakgeld in Utopia weigeren. Dat doet hij niet, hij pakt t aan om bv een vliegtuigje te kopen. Leuk speelgoed. Verder totaal geen waarde.


Zijn principes in deze gaan dus niet verder dan t weigeren om te werken voor geld.

Dat is hypocrriet.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:32:13 #113
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143205461
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:24 schreef marsan het volgende:

[..]

Geld is t onderwerp niet, noch t systeem.
T onderwerp is Rienk.
Zijn uitlatingen daarover en zijn handelingen.

Werken voor geld is dus slavernij. Ok.
Maar geld aanpakken en daarmee dingen kopen als t hem uitkomt is wel ok. Als hij principieel was, zou hij ook t zakgeld in Utopia weigeren. Dat doet hij niet, hij pakt t aan om bv een vliegtuigje te kopen. Leuk speelgoed. Verder totaal geen waarde.

Zijn principes in deze gaan dus niet verder dan t weigeren om te werken voor geld.

Dat is hypocrriet.
Nee hoor. Als je vind dat werken voor geld slavernij is en daar niet aan mee wilt werken wil dat niet zeggen dat je dan ook geen geld zou mogen gebruiken toch? Er zijn wel meer mensen die niet werken voor geld maar toch geld gebruiken. Is dat ook hypocriet?
Feyenoord!
pi_143209683
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee hoor. Als je vind dat werken voor geld slavernij is en daar niet aan mee wilt werken wil dat niet zeggen dat je dan ook geen geld zou mogen gebruiken toch? Er zijn wel meer mensen die niet werken voor geld maar toch geld gebruiken. Is dat ook hypocriet?
Niet iedereen die niet voor geld werkt, loopt te foeteren over t systeem en vertelt stoer dat hij of zij uit t systeem is gestapt.

Rienk doet dat wel. Wil heel stoer geld verbranden om vervolgens wel zijn handje op te houden om geld te vangen en er vervolgens speelgoed mee te kopen.

Wel profiteren van anderen dus. Zijn principes reiken niet verder dan t weigeren om zelf arbeid te verrichten voor geld. Profiteren van andermans werk is makkelijk zat voor hem.

En ja dat is zwaar hypocriet.

Over zijn uitlatingen over alcohol en zn drankinname zal ik t nog maar niet hebben.

Maar Rienk is dus zwaar hypocriet. In meer dan een opzicht.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_143212553
Ik vraag me af wat Rienk in Utopia wilt bereiken. Ik zie hem niet echt met plannen/ideeen komen. Momenteel geniet hij van (voor hem) luxe (gemakkelijk eten krijgen, onderdak, een bed), maar dat kan voor hem toch niet de reden zijn? Onderdak is iets waar hij normaal gesproken (lijkt me) juist expliciet afstand van doet.
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:56:11 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_143213008
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:43 schreef phreaks het volgende:
Ik vraag me af wat Rienk in Utopia wilt bereiken. Ik zie hem niet echt met plannen/ideeen komen. Momenteel geniet hij van (voor hem) luxe (gemakkelijk eten krijgen, onderdak, een bed), maar dat kan voor hem toch niet de reden zijn? Onderdak is iets waar hij normaal gesproken (lijkt me) juist expliciet afstand van doet.
Nee hoor. Dat is zijn levensstijl. Zijn benen bij anderen onder tafel steken en profiteren. Dus wat dat betreft past hij prima in Utopia. Jaartje gratis onderdak en hij hoeft niks te doen. Win-win voor Rienk.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:47:50 #117
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143228067
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is zijn levensstijl. Zijn benen bij anderen onder tafel steken en profiteren. Dus wat dat betreft past hij prima in Utopia. Jaartje gratis onderdak en hij hoeft niks te doen. Win-win voor Rienk.
Volgens mij snap jij niet precies wat profiteren inhoudt. Op je kont zitten en niks doen. Doet Rienk dat? Nee he, dacht het ook niet.

De grootste profiteurs in onze maatschappij zijn mensen die geld voor zich laten werken. Rijke mensen die profiteren van de arbeid van anderen. Dat zijn echte profiteurs.

Niet iemand die zo ongeveer het meeste lichamelijke arbeid verricht in Utopia op de akker en in de werkplaats.
Feyenoord!
pi_143252325
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:37 schreef marsan het volgende:

[..]

Niet iedereen die niet voor geld werkt, loopt te foeteren over t systeem en vertelt stoer dat hij of zij uit t systeem is gestapt.

Rienk doet dat wel. Wil heel stoer geld verbranden om vervolgens wel zijn handje op te houden om geld te vangen en er vervolgens speelgoed mee te kopen.

Wel profiteren van anderen dus. Zijn principes reiken niet verder dan t weigeren om zelf arbeid te verrichten voor geld. Profiteren van andermans werk is makkelijk zat voor hem.

En ja dat is zwaar hypocriet.

Over zijn uitlatingen over alcohol en zn drankinname zal ik t nog maar niet hebben.

Maar Rienk is dus zwaar hypocriet. In meer dan een opzicht.
Dit dus. Hij doet alles en in hevige mate in de loods waar hij zo op tegen is. Hypocrieter kan niet. Zo simpel is dat. Idd dat zijn gewoon de feiten zoals we ze zien. Mijn invulling is dat hij narcistisch is of een of andere obsessieve stoornis heeft. Alles moet wijken en zo gedraaid worden dat het in zijn kraam te pas komt. Of dat nu in lijn of in tegenspraak is mijn zijn eerdere uitspraken, maakt hem niets uit. Als hij maar zijn doel bereikt. Het laatste wat ik over Rienk zeg is mijn eigen invulling. Het hypocriete deel is idd feitelijk waar te nemen. Dat ben ik geheel met je eens.
pi_143252333
O ja, regels gelden voor iedereen, behalve voor Rien (vindt hij). Over hypocrisie gesproken.
pi_143355170
Rienk is fel tegen seksuele uitingen in zijn nabijheid, zoals nudisme en (al dan niet grappig) seksueel getinte opmerkingen.

In * Video(link) verwijderd op last van Talpa
(uitzending van vandaag) loopt hij klef te doen met Nicoline (die in eerste instantie op de bank achter een laptop bezig was). Isabella, die ernaast zat, vond het storend en zei er wat van. In de discussie gaat Rienk opeens Isabella's "alsjeblieft" op kinderachtige wijze napraten. Isabella zegt er wat van en Nicoline geeft aan het eens te zijn met Isabella door te zeggen (op rustige/zachte wijze) "ja doe even relaxed".

(Waarschijnlijk heeft de uitzending vervolgens wat ingeknipt.)
Op een gegeven moment zegt Nicoline, werkend achter haar laptop, (op rustige wijze) "ik wil niet meer met je zoenen nu", waarop Rienk Isabella meteen als schuldige aanwijst, gevolgd door een felle uithalende handbeweging richtings Isabella's gezicht.

Nadat ze zich even hebben teruggetrokken, gaat Rienk naar Nicoline (die aan het koken is) met de oplossing voor het probleem "Mijn oplossing is als volgt: ik ga je niet meer aanraken." (waarmee hij letterlijk elke vingeraanraking bedoelt) "en daarnaast sluit ik Isabella uit mijn hart". (Met uitsluiten uit het hart bedoelt hij waarschijnlijk hetgene hij beschouwt als de ergste straf: iemand compleet negeren.) Iets waarvan hij weet dat Nicoline dat erg zal vinden: "Jawel, je weet dat ik dat kan, en dat doe ik."

In het kort: hij doet klef met Nico, Isabella vindt het storend, waarop hij op kinderachtige wijze Isabella aanvalt, waarop Nico even niet meer met hem wilt zoenen, waarop hij Isabella de schuld geeft, vervolgens Nicoline als straf (op Nicoline) niet meer zegt aan te gaan raken en hij Isabella de zwaarste straf op legt (iets waarvan hij weer dat Nicoline dat erg zal gaan vinden). In deze laatste situatie gebruikt hij Isabella als middel om controle over Nicoline te krijgen, hij heeft immers een straf opgelegd waarvan hij weet dat Nicoline zal willen dat hij die straf weer ongedaan maakt, tegelijkertijd heeft hij Nicoline ook een staf opgelegd, waarvan hij zal hopen dat ze uit eigen initiatief weer contact (inclusief fysiek contact) met hem zoekt.
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
pi_143356447
Rienk is knettergek.
pi_143362493
Waarom Rienk volgens hem in Utopia is:
-Rienk: "Ik wil hier zijn omdat ik wil uitdragen hoe ik leef, wie ik ben. Ik wil laten zien wie ik ben."
-Joey: "Gozer, hoe kan je nou uitdragen hoe je leeft op het moment dat je hier totaal anders leeft dan buiten?"
-Rienk: "Je hoort aan alles hoe ik leef. Aan alles wat ik zeg."
-Joey: "Gozer, je vreet een kaas op, je zit met messen, je zit met wijnen, je geeft zakgeld uit aan vanalles aan vreten"
-Rienk: "Nou en? Ik ben buitenwereld vreet ik ook een kaas op."
-Joey: "Je loopt niet, je doet niks, je doet helemaal n..."
-Rienk *Joey napratend* "je loopt niet.... euoh want mijn leven bestaat uit lopen...."
-Joey: "Wat doe je goed voor anderen?"
-Rienk: "........ ben je blind?"
-Joey: "Nee, maar wat doe je hier beter voor anderen dan wat je hier buiten doet?"
-Rienk: "Niet beter, jullie hebben minder problemen dan de mensen buiten."
-Joey: "Dus!?"
-Rienk: "Dus?"
-Joey: "Dus ben je eigenlijk ergens anders harder nodig."
-Rienk: "Ja dat weet ik."
-Joey: "Wat doe je hier dan?"
-Rienk: "Ik heb hier een honderduizend koppig publiek".

.....iets verder ......
-Rienk: "Geef je bankrekening op, trek het land in, en kijk wat er is in de wereld."
-Joey: "waarom zo rigoureus?"
-Rienk: "Omdat niemand het doet. Dat zou een reden genoeg moeten zijn."

Een aantal van zijn uitspraken in het gesprek zijn (logisch gezien) wat krom, maar wat hij denk ik probeert te zeggen is dat hij eigenlijk in Utopia zit omdat hij daarmee een groot publiek kan bereiken. (Waarschijnlijk zou hij er ook niet vrijwillig uit willen, omdat hij dat ziet als een zwakte.) Hij wil aan het publiek laten zien dat je ook zonder geld (lees kapitalisme) kan. Wel onderneemt hij veel te weinig om mij ervan te overtuigen dat dat zijn hoofdreden is. Wat hij eigenlijk zegt is: je kan ook zonder geld/kapitalisme, kijk maar naar mij, ik maak geen deel uit van het kapitalistische systeem, maar heb toch een fijn leven.

[ Bericht 2% gewijzigd door phreaks op 12-08-2014 23:56:09 ]
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
pi_143375508
In een reading met Colinda komt het volgende naar boven.

Rienk over Abraham, Mozes, Jezus, de geest die via hem geboren wil worden, zijn meerdere levens, en het zijn op Aarde omdat God hem dat specifiek heeft gevraagd.

=== Abraham en Mozes ===
Rienk ziet zich vanuit bepaalde perspectieven als Abraham en Mozes
-Hij zegt meer dan eens "Mozes" te zijn genoemd, o.a. tijdens een wandeling in Frankrijk werd hij door omstanders "Mozes" genoemd, vanwege een kap op zijn hoofd en een wandelstok. Vervolgens kwam hij in een klooster, waar hij in een drama workshop de rol van Mozes heeft uitgebeeld, waarin hij het "zeurende" Israelische volk door de woestijn leed. Hij heeft de wanhoop van Mozes (over het zeurende volk dat hij moest lijden) uitgebeeld.
-Hij is in geloof vertrokken als Abraham, in de zin van dat hij alles (zijn bezittingen) achter liet.
-Tegelijkertijd is hij niet in Jeruzalem aan gekomen (tijdens een echte toer van hem), omdat werd gearresteerd vlak voor Jeruzalem. Jeruzalem wordt gezien als het Beloofde Land waar Mozes met het volk naar op weg was, maar niet in aan kwam omdat hij vlak daarvoor stierf.
-Tijdens zijn verhaal gebruikt hij het woord "ik" niet alleen voor zichzelf, maar ook voor Mozes. De personages (hij zelf en Mozes) lopen in zijn zinconstructies soms dusdanig door elkaar, dat het lijkt alsof hij ze (hij en de echte Mozes) beschouwd als het zelfde persoon.
-Hij bevestigt Colinda's vraag of het (het vertrekken als Abraham en het niet aankomen als Mozes) herleefd heeft, wat Rienk bevestigt.

=== Zijn vorige levens ===
Hij heeft een boek geschreven met "heftige dingen"/draaipunten uit zijn levens ("levens" in meervoud), en gestuurd heeft naar een uitgever, waarop hij een teruggestuurd contract nooit heeft ondertekend.
Hij is het (God?) nu dankbaar dat hij nu zichzelf kan zijn zonder een zware strijd te hoeven leveren voor waar hij voor staat.

-Ik ben keihard voor mezelf, en dat reflecteert naar mijn naasten.

-Rienk heeft het (zijn levensdoelen/visie) "heel vaak" geprobeerd in allerlei "vormen" (onduidelijk of hij met "vormen" ook "levens" bedoelt of gewoon een manier van aanpak).
-Rienk: "Ik denk dat ik de geschikte heb gevonden, voor mij is dat Christus. Ik denk dat dat mijn vorm is namelijk. Dat past mij heel goed."
-Rienk herinnert zich een hoop elke uit al zijn levens. Vroeger (in zijn vorige levens) vocht hij er tegen met alles wat hij waard was.
-In een vorig leven had hij altijd een zwaard bij zich.
-Rienk: "I was a scary man" in een vorig leven.

=== De geest die via Rienk geboren wil worden ===
-Rienk: "Ik heb wel altijd heel sterk het gevoel gehad, dat er een geest om mij heen is, die heel graag geboren wil worden. En die dus bij mij geboren wil worden, die dus eigenlijk zit te wachten totdat ik een kind krijg. Dat heb ik altijd al wel gevoeld."

-Rienk: zegt de levens van ander mans leven (soms?) te kunnen zien. Maar het is niet aan hem om daar iets over te zeggen, het persoon moet het zelf ontdekken, en zegt dat iedereen dat van zichzelf kan ontdekken.

=== De opdracht van De Heer ====
-Rienk: "Ik ben altijd eigenwijs, behalve naar één, dat is De Heer, daar luister ik met al mijn hart naar. Als ik niet doe wat hij mij vraagt, dan ga ik echt een heel zwaar leven tegemoet. Hij redt mij, hij maakt mij tot wie ik nu ben, en dat is nog zeg maar mild."
-Rienk: "Ik ben hier niet voor mezelf, als het aan mij lag, dan was ik hier niet, ik zweer het je."
-Colinda: "Je bent hier uit vrije keuze gekomen."
-Rienk: "Ik ben hier niet voor mezelf. Ik ben niet op de aarde voor mezelf. Het is mij specifiek gevraagd om hier te komen."
-Rienk: "IK leid dus wellicht mijn leven op Aarde voor een ander, niet voor mezelf. Ik ben hier niet voor mezelf. Dat is altijd al zo geweest."
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:37:17 #124
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_143404246
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:55:23 #125
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_143406057
Krijgt ook al pastoorskuren :r
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_143439303
Krijgt??
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_143439433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 21:16 schreef Lavenderr het volgende:
Rienk is knettergek.
Deze vrouw weet.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:31:24 #128
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_143444381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:03 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Krijgt??
Oh verschoning. Hij heeft al pastoorskuren :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 22:13:51 #129
429901 WintersBone
Tussen droom en daad...
pi_143933687
Naar aanleiding van de uitzending van donderdag 28 augustus. Er zijn (heel) veel zaken in Utopia die het bloed onder mijn nagels vandaag halen: het uber-borderline gedrag van Billy, het karakter van Charlotte, het feit dat Isa gepest wordt en (sinds kort) de arrogante houding van Staartmans en Steukmuis.
Maar wat ik vanavond zag raakte mij meer dan alle bovenstaande zaken: Rienk die over Nicolien zegt dat ze van hem dood mag vallen en intussen ligt de Bijbel opengeslagen voor zijn neus.
Ik vrees dat hij niets begrepen heeft van het Evangelie, terwijl hij wel opzichtig koketteerd met zijn 'christen-zijn'. En daar laat ik het maar even bij, voordat ik dezelfde fout bega als Rienk...
pi_143934362
Dezelfde woorden voor deze minkukel zal ik niet gebruiken. Maar in de klei zakken, stront zakken en al die equivalenten mag hij voor mij wel. Misselijk persoon. Vieze manipulator.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:35:56 #131
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143945049
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:13 schreef WintersBone het volgende:
Naar aanleiding van de uitzending van donderdag 28 augustus. Er zijn (heel) veel zaken in Utopia die het bloed onder mijn nagels vandaag halen: het uber-borderline gedrag van Billy, het karakter van Charlotte, het feit dat Isa gepest wordt

Alsjeblieft zeg hou op, dat is geen feit, dat is een compleet foute interpretatie door bepaalde subjectieve gevoelens van jou.
Feyenoord!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:20:12 #132
424662 Tandplak
Wie bijt die blijft
pi_143954092


[ Bericht 100% gewijzigd door Tandplak op 29-08-2014 15:32:49 ]
  woensdag 3 september 2014 @ 17:37:11 #133
429901 WintersBone
Tussen droom en daad...
pi_144141700
Beste Japie,

Je hebt helemaal gelijk. Ik was subjectief. Het eierincident van vanochtend heeft mijn ogen geopend. Dit is geen pesten. Hoe kon ook ooit zo naief zijn?
pi_144147087
Rienk: elke vorm van management is slecht.
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
  zondag 7 september 2014 @ 17:34:54 #135
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144277324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:37 schreef WintersBone het volgende:
Beste Japie,

Je hebt helemaal gelijk. Ik was subjectief. Het eierincident van vanochtend heeft mijn ogen geopend. Dit is geen pesten. Hoe kon ook ooit zo naief zijn?
Beste Wintersbone de reden dat die jongens die eieren op de grond gooien (belachelijke actie trouwens) word wel uitgelokt door haar gedrag. Dat ze niet even bij de keuken mogen en dan de manier waarop ze het zegt. Ze is zo bloedje irritant dat vind zelfs haar goeie vriend Rienk.
Feyenoord!
pi_144514243
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja als jij niet inziet dat jij hetzelfde gedrag vertoont als Rienk terwijl ik het nog wel zo duidelijk heb uitgelegd kan ik er ook niks aan doen. :)
Beste Japie77, met Rienk nu uit Utopia is er h.w.s. een einde gekomen aan allerlei 'Rienk- (en/of maatschappelijk) inherente discussie (binnen Fok / Utopia). Ik wil jou een serieus gemeende pluim geven vanwege het feit dat je het al die tijd hebt kunnen volhouden om de discussies, op m.n. de Rienk-fora, aan te blijven gaan op een inhoudelijke manier. Discussies die zich, mijn inziens, helaas te vaak herhaalden en eindeloos van aard praktisch nooit geen vruchtbare bodem vonden omdat de samenstelling van de bodem, simpelweg, hiervoor niet geschikt bleek.

Hetgeen ik dan ook uitzocht om te quoten, geeft dit precies en mooi samengevat goed weer.
Japie77, 't gaat je goed ! ^O^
Veel werklozen zouden graag iets nuttigs doen. Veel werkenden zouden dat ook wel willen.
Iets is niet perse mislukt wanneer het niet helemaal lukt; is ook een manier om ergens tegenaan te kijken.
  zondag 14 september 2014 @ 17:48:07 #137
426473 .Exe
And Justice for All
pi_144519980
Rienk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 14 september 2014 @ 19:50:23 #138
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144524232
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2014 14:36 schreef Bosvleermuis het volgende:

[..]

Beste Japie77, met Rienk nu uit Utopia is er h.w.s. een einde gekomen aan allerlei 'Rienk- (en/of maatschappelijk) inherente discussie (binnen Fok / Utopia). Ik wil jou een serieus gemeende pluim geven vanwege het feit dat je het al die tijd hebt kunnen volhouden om de discussies, op m.n. de Rienk-fora, aan te blijven gaan op een inhoudelijke manier. Discussies die zich, mijn inziens, helaas te vaak herhaalden en eindeloos van aard praktisch nooit geen vruchtbare bodem vonden omdat de samenstelling van de bodem, simpelweg, hiervoor niet geschikt bleek.

Hetgeen ik dan ook uitzocht om te quoten, geeft dit precies en mooi samengevat goed weer.
Japie77, 't gaat je goed ! ^O^
Dank Bosvleermuis!

Maar wat mij betreft is er geen einde aan gekomen hoor. Ik denk over een aantal wezenlijke punten hetzelfde als Rienk en zal dat altijd blijven verkondigen omdat het mijns inziens belangrijke materie is.

Het ga je goed Bosvleermuis! *O* ^O^
Feyenoord!
pi_144541349
Zak in de stront Rienk, hypocriete profiteur. ^O^
  maandag 15 september 2014 @ 10:35:33 #140
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144543645
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 07:10 schreef Braindead2000 het volgende:
Zak in de stront Rienk, hypocriete profiteur. ^O^
Jij hebt echt geen idee wat een profiteur is.....En ook niet wat het woord hypocriet betekent.
Feyenoord!
pi_144593022
Jammer dat hij eruit is, vond het wel een vermakelijk persoon, kon ook lekker fel zeggen waar het op stond.
Maar volgens mij heeft hij niet echt veel van zijn (volgens hem hogere machten opgelegde) doelen bereikt, zoals het verwekken van de nieuwe Jezus in Nicolien, of het actief bereiken van een groot publiek met zijn visie. Vraag me af hoe hij het zelf zou evalueren.
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:57:35 #142
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144594670
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:03 schreef phreaks het volgende:
Jammer dat hij eruit is, vond het wel een vermakelijk persoon, kon ook lekker fel zeggen waar het op stond.
Maar volgens mij heeft hij niet echt veel van zijn (volgens hem hogere machten opgelegde) doelen bereikt, zoals het verwekken van de nieuwe Jezus in Nicolien, of het actief bereiken van een groot publiek met zijn visie. Vraag me af hoe hij het zelf zou evalueren.
Hij heeft toch wel een groot publiek bereikt. Dat veel mensen het niet met hem eens zijn is minder belangrijk. De eerste zaadjes zijn gezaaid. :)
Feyenoord!
pi_144598814
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hij heeft toch wel een groot publiek bereikt. Dat veel mensen het niet met hem eens zijn is minder belangrijk. De eerste zaadjes zijn gezaaid. :)
Ik bedoel vooral het actief bereiken van publiek, zoals bijv. Nico dat doet. We kennen Rienk een beetje dankzij mensen die hem kritische vragen stellen, zoals Nico, moeder van Nico, vriendin van Nico, de *reading* van Colina, en een discussie met Joey. Hadden ze hem geen vragen gesteld, dan wisten we niet meer dan zijn haat tegen homos en geld. We weten nu nog steeds relatief weinig over hem. Ik heb niet echt het idee dat hij de kijker veel wou bijbrengen, iets dat bij Nico juist wel weer heel duidelijk te zien is.

Kan natuurlijk zijn dat hij met de bekendheid die hij nu heeft, zijn boek gaat uitbrengen.

[ Bericht 2% gewijzigd door phreaks op 16-09-2014 21:26:05 ]
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
  dinsdag 23 december 2014 @ 07:32:11 #144
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_147871033
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
’Naar daklozencentrum om ’niemand’ te zijn’
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
  woensdag 24 december 2014 @ 00:54:01 #145
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_147904928
Rienk in magazine Veronica, nummer 50 -20 t/m 26 december 2014


inverband met laden onder een spoiler, even op klikken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147980914
Ouwe geilneef _O-
bij mij is er een steekje los, dat moeten ze vooral niet vastmaken...
pi_151848232
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....
  maandag 4 mei 2015 @ 15:14:17 #148
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_152264079
pi_152357228
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 15:14 schreef Tuinfluitert het volgende:
[ afbeelding ]
Was van korte duur

----------------------------
Indeling Slaapplaatsen (Wie slaapt waar in Utopia)
----------------------------
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:28:36 #150
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_152360337
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 03:05 schreef Zeyina het volgende:

[..]

Was van korte duur

[ afbeelding ]
Jezus....Hoe kan dat nou weer...
Feyenoord!
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:52:25 #151
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_152362671
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 03:05 schreef Zeyina het volgende:

Was van korte duur


Merkwaardig. Hoe kan dit? Zo snel eruit gezet worden?
pi_152363881
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 03:05 schreef Zeyina het volgende:

[..]

Was van korte duur

[ afbeelding ]
Wat een domme pauper. Dat soort figuren zijn nutteloos voor de samenleving.
I HATE MONEY I HATE MONEY blablabla. Nou dan gaat ie toch lekker jagen op konijnen en deze proberen te ruilen voor een huis.
U MAD?
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 13:56:22 #153
249559 crew  Lavenderr
pi_152367093
quote:
3s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat een domme pauper. Dat soort figuren zijn nutteloos voor de samenleving.
I HATE MONEY I HATE MONEY blablabla. Nou dan gaat ie toch lekker jagen op konijnen en deze proberen te ruilen voor een huis.
Dit keer heeft hij zich wel heel snel onmogelijk gemaakt.
De familie zal ook wel zo -O- zitten. Zijn ze net van hem af komt hij zijn benen weer onder hun tafel steken.
pi_152367176
quote:
3s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat een domme pauper. Dat soort figuren zijn nutteloos voor de samenleving.
I HATE MONEY I HATE MONEY blablabla. Nou dan gaat ie toch lekker jagen op konijnen en deze proberen te ruilen voor een huis.
Die man is één en al droevenis joh. Zogezegd zo gelovig als wat, en dan wel z'n vieze harige pielie stiekem bij z'n vriendinnetje naar binnen drukken. Anti-establishment, anti-alles, maar wel met een commerciele show meedoen en later in alle bladen gaan staan en bij shows aanschuiven, wel twitteren en facebooken, maar zogezegd 'zwerver' zijn en anti-geld. Hij heeft zeker een telefoon van hout die loopt op steentjes?
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 14:06:38 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_152367461
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die man is één en al droevenis joh. Zogezegd zo gelovig als wat, en dan wel z'n vieze harige pielie stiekem bij z'n vriendinnetje naar binnen drukken. Anti-establishment, anti-alles, maar wel met een commerciele show meedoen en later in alle bladen gaan staan en bij shows aanschuiven, wel twitteren en facebooken, maar zogezegd 'zwerver' zijn en anti-geld. Hij heeft zeker een telefoon van hout die loopt op steentjes?
Het is een geboren uitvreter.
pi_157276705
Enge halloween Rienk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TEAM BAKSTEEN
pi_157277800
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:24 schreef TillyB het volgende:
Enge halloween Rienk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie alleen maar verbeteringen
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_157288671
Is hij nog zwerver, of neemt ie wel deel aan de maatschappij?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_157313888
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:46 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Is hij nog zwerver, of neemt ie wel deel aan van de maatschappij?
:+
verhip, een signature!
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2016 @ 08:41:21 #160
137949 Disana
pi_167389701
quote:
"Zonder geld is het lastig om je met sokken en schoenen bezig te houden". Jas, broek en andere kleding kost niets? Typisch Rienk-statement.
Jammer dat ik de rest van het artikel niet kan lezen want betaalmuur.
Toch bedankt Disana :)
  zaterdag 17 december 2016 @ 11:11:46 #162
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_167390143
Ik vind Rienk een mooi voorbeeld van hoe het ook anders kan.
Feyenoord!
pi_170328802
Rienk zit nu in de ganes industrie.
Op de achtergrond hoor je hem wat in het engels brabbelen
pi_177475738
En ijdelheid dan, Rienk? Scheer die kop van je kaal man met dat halve toupet!
  woensdag 21 maart 2018 @ 20:03:31 #165
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_177991085
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_178259424
Griezel in zijn skinny jeans


Maker van deze cap onbekend. Rowan?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2018 17:06:12 ]
pi_178259939
quote:
Gizmogirl28, dinsdag 27 februari 2018 @ 17:18

Alsof hij zijn onderdanen toespreekt ook. :r


Fritsie1960, maandag 26 maart 2018 @ 21:50



FreshFruit72, zondag 1 april 2018 @ 20:31


FreshFruit72, zondag 1 april 2018 @ 21:32



0s.gif Op maandag 2 april 2018 18:22 schreef FreshFruit72 het volgende:




[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2018 19:52:33 ]
pi_178300333
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 13:19 schreef cobain1994 het volgende:
Heere zege deze boot..

pi_178320568


Caps van FreshFruit72

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2018 12:21:52 ]
pi_178351178

Cap van Pearlbitch



[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2018 18:13:43 ]
pi_178407657
FreshFruit72, maandag 9 april 2018 @ 14:35
pi_178447689
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:45 schreef rowan634 het volgende:
het lijkt van deze hoek steeds alsof ie in een afvalbak staat


pi_178454153
Op woensdag 11 april 2018 19:07 schreef rowan634 het volgende:
pi_178454244
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:22 schreef 5thencounter het volgende:
LeeuukkHéééRieeennk... blért Reumsie debielig tegen onze innemende HuisZwerver.....

Jaahh.. die gaat zich vanavond helemaal een delirium trekken ;)


quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:46 schreef Borrelnootje00 het volgende:
smooth operator...... (8> :s)



[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2018 19:52:08 ]
pi_178467136
Hoe gaat het eigenlijk met Nicoline?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_178508515
quote:
Op zaterdag 14 april 2018 12:50 schreef Chea49 het volgende:

Over billen gesproken, jullie al opgevallen dat Rienk een grote paardenreet heeft? :|W

Op zaterdag 14 april 2018 12:52 schreef Fritsie1960 het volgende:

ja die heeft brede heupen :Y Als die bukt kan je er 'n zadel over gooien })


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2018 13:36:41 ]
pi_178608751
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:14 schreef kkka3 het volgende:
Rienk is vegetariër, tenzij iemand hem vlees aanbiedt :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:18 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Rienk"krijgt" ook alles.. hij vraagt heel irritant of mensen hem iets geven willen...op straffe van een BijbelVerdoemenis

Een soort emo-chantage...
die bloten voeten helpen zijn scam geloofwaariger te maken... werkt al járen ;)
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:22 schreef marsan het volgende:

[..]

Rienk onthoudt zich van alles tenzij het hem wordt aangeboden.
Lekker makkelijk. Gewoon profiteren en doen alsof je principes hebt.
Eersteklas klapjosti met grootheidswaanzin.

Maar als het erop aankomt vooral een profiterende luilak.
:r

quote:
Op woensdag 18 april 2018 12:17 schreef pullup het volgende:
Rienk geeft licht


[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2018 18:59:50 ]
pi_178610607
quote:
Ghostbuster, woensdag 18 april 2018 @ 14:29
quote:
Op woensdag 18 april 2018 @ 14:29 schreef Ghostbuster het volgende:

Rienk heeft het onderstel van een ander mens gehad heel apart


[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 22:16:50 ]
pi_178621974
quote:
2s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:59 schreef mazaru het volgende:
Rienk: Het is moeilijk om op mij neer te kijken omdat ik zo intelligent ben
Idioot

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 19:27:19 ]
pi_178626445
quote:


quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zou ook wegkijken als Rienk zo naast me zat. En zie die voeten.


[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 19:28:57 ]
pi_178638076
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:33 schreef cobain1994 het volgende:
Stumper 1e klas op de preekstoel..

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:34 schreef oma-Nijn het volgende:

[..]

Kunnen ze daar geen schietstoel van maken })
:D

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:46 schreef cobain1994 het volgende:
Rienk laat even wat religieus gas lopen..



[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2018 11:05:16 ]
pi_178642405
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:37 schreef FreshFruit72 het volgende:

Mijn naam is Rienk en ik ben een vogel.
pi_178644390
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:26 schreef DaniqueV het volgende:
Welkom in luiutopialand

Volgens mij zit dat hele bovenlijf van Rienk scheef in elkaar


quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:46 schreef DaniqueV het volgende:


quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:47 schreef tonja het volgende:

[..]

Beste speklaag die zwervert.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:52 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

:Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:18 schreef FreshFruit72 het volgende:




[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2018 17:22:42 ]
pi_178672916
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 12:57 schreef FreshFruit72 het volgende:

[..]




quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 13:28 schreef FreshFruit72 het volgende:


Wat een vreemd wezen. Blijft me verbazen :{

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2018 14:13:18 ]
pi_178691805
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 13:23 schreef snetje het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:40 schreef cobain1994 het volgende:


Nare man, ik krijg er uitslag van

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 20:02 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Gezicht als een oorworm :+


quote:


[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2018 20:17:45 ]
pi_178734628
quote:
DaniqueV, dinsdag 24 april 2018 @ 19:14
Walgelijke kerel


quote:
FreshFruit72, woensdag 25 april 2018 @ 14:03
quote:
cobain1994, donderdag 26 april 2018 @ 15:25
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:05 schreef FreshFruit72 het volgende:

[..]




[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2018 21:37:48 ]
pi_178788143
quote:
FreshFruit72, vrijdag 27 april 2018 @ 20:53
quote:
mazaru, vrijdag 27 april 2018 @ 21:01

:r :r

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:26 schreef rowan634 het volgende:



ETEN ETEN ETEN

GRATIS
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:27 schreef FreshFruit72 het volgende:


Luxe zwerver weer met een kilo snoep.


[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2018 18:29:26 ]
pi_178837220
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 15:37 schreef FreshFruit72 het volgende:


quote:
10s.gif Op maandag 30 april 2018 21:15 schreef DKUp het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 21:18 schreef Ghostbuster het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 21:22 schreef Gooddeal het volgende:

quote:
10s.gif Op maandag 30 april 2018 22:36 schreef mario390 het volgende:




[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2018 22:41:54 ]
  dinsdag 1 mei 2018 @ 21:07:45 #189
430005 rowan634
#OGIVANSCHUIMPJE
pi_178875937
TEAM TAFEL
pi_178893933
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:46 schreef FreshFruit72 het volgende:




[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2018 19:44:02 ]
pi_178948626
pi_178956371
Cap van mazaru
pi_178977524


quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:58 schreef cobain1994 het volgende:


Amen.....
Jeuk krijg ik van die halve zool.


quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:04 schreef cobain1994 het volgende:
Welkom in mijn harem. De wereld draait om mij, en niet anders..




[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2018 13:25:45 ]
pi_179015224
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:33 schreef rowan634 het volgende:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:43 schreef FreshFruit72 het volgende:




Onderstaande cap is van mazaru


quote:
Op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:12 schreef Copycat het volgende:

Op dat soort momenten hoop ik heel hard op de Monty Python-hand van God die uit de hemel op Rienk neerdaalt. Als op een vervelende vlieg.


[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2018 22:47:43 ]
pi_179038253






[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2018 17:17:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')