abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2014 @ 12:03:21 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_142000177
quote:
Veel door de NSA verzamelde data betreft geen gegevens van potentiële terroristen of criminelen, maar van gewone burgers.

Dat meldt de Washington Post zondag op basis van documenten geleverd door klokkenluider Edward Snowden. De helft van de gegevens betreft niet-Amerikanen.

De krant analyseerde 160.000 onderschepte e-mails en chatgesprekken en 7.900 documenten afkomstig van ruim 11.000 online accounts, die verzameld zijn tussen 2009 en 2012. 10.000 waren van mensen die niet werden verdacht door de NSA, maar als 'bijkomende schade' zijn gesurveilleerd door de systemen van de NSA.

NSA-analisten hebben meer dan 65.000 gegevens gemaskeerd om de privacy van Amerikaanse burgers te waarborgen. Desondanks vond de krant alsnog negenhonderd e-mailadressen die niet waren gecensureerd door de Amerikaanse veiligheidsdienst.

[..]
Andere documenten werden door de analisten als nutteloos bestempeld, maar werden desondanks bewaard. Zo werden er seksueel getinte gesprekken opgeslagen, gesprekken over liefdesverdriet, politiek en religie.

bron
Jij en ik zijn de terrorist niet de echte crimineel ,die wordt in de wattengelegd. Kijk naar artsen, politici en wetenschappers.

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 7 juli 2014 @ 12:19:29 #2
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142000707
Dat wisten we al.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  Moderator maandag 7 juli 2014 @ 12:30:02 #3
249559 crew  Lavenderr
pi_142000982
Ehh begrijp ik nu goed dat je artsen, politici en wetenschappers voor criminelen uitmaakt?
  maandag 7 juli 2014 @ 12:41:03 #4
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_142001244
Hier nog zoiets,

dutchcowboys twitterde op maandag 07-07-2014 om 09:54:02 Klantenservice van Essent nu ook via Whatsapp te bereiken http://t.co/ekVtkZJ3OZ reageer retweet
Dergelijke informatie over een individu kreeg de NSA zeker nog niet op een legale manier?!.. :{

V(r)aag; Ik zie de link niet.. :')

Antwoord; Let op,

Essent --> Whatsapp & Facebook = Amerikaanse bedrijven --> Patriot Act; Amerikaanse bedrijven moeten verplicht alle verkregen informatie over (potentiële verdachten, terroristen oftewel de burger) individuen overdragen aan --> o.a. NSA (Lees; veiligheidsdiensten).. ;(

V(r)aag; Ja maar what the fuck kunnen die veiligheidsdiensten hier dan mee?.. :{

Antwoord; Let op,

Profielen maken.. }:|

V(r)aag; Is dat gevaarlijk?.. :o

Antwoord; Let op,

JA!.. :(
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 7 juli 2014 @ 14:19:26 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142004476
NSA speurt via keywoorden het internet af, gewone mensen gebruiken ook die keywoorden!
Dit was al veel eerder uitgelekt via E. Snowden, het word nu alleen nog een keer aangehaald, niks nieuws onder de zon.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  maandag 7 juli 2014 @ 15:09:31 #6
52357 Lambiekje
pi_142006157
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:30 schreef Lavenderr het volgende:
Ehh begrijp ik nu goed dat je artsen, politici en wetenschappers voor criminelen uitmaakt?
dankzij hen is planeet aarde terminaal.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator maandag 7 juli 2014 @ 15:21:00 #7
249559 crew  Lavenderr
pi_142006575
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vind het ridicuul worden Lambiekje.
Ik ben ook niet de grootste fan van politici, hell no.
Maar wat je artsen en wetenschappers nu in de schoenen schuift vind ik echt walgelijk.
pi_142006813
Als ik hier wiet type dan komt dat dus in mijn NSA profiel te staan?
  Moderator maandag 7 juli 2014 @ 15:29:33 #9
249559 crew  Lavenderr
pi_142006891
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:27 schreef muhahaha het volgende:
Nog sterker; je hoeft er alleen maar aan te denken :7
pi_142006903
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nog sterker; je hoeft er alleen maar aan te denken :7
Holy cow :o :o
  maandag 7 juli 2014 @ 15:35:25 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142007153
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:27 schreef muhahaha het volgende:
Je profiel is gelinkt aan een te schokkende video clip dus je werd al nauwlettend in de gaten gehouden!

de schokkende video !!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_142007166
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

Je profiel is gelinkt aan een te schokkende video clip dus je werd al nauwlettend in de gaten gehouden!

de schokkende video !!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn leven is voorbij ;(
  Moderator maandag 7 juli 2014 @ 15:36:52 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_142007212
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Mijn leven is voorbij ;(
muhahaha
  dinsdag 8 juli 2014 @ 09:36:07 #14
52357 Lambiekje
pi_142036712
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar wat je artsen en wetenschappers nu in de schoenen schuift vind ik echt walgelijk.
Ridicuul?

Onderzoek ... en je zult ook walgen van hoe we (zij) de wereld bestieren met hun bedrog. Niets is wat het lijkt.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:02:39 #15
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_142037202
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Jij en ik zijn de terrorist niet de echte crimineel ,die wordt in de wattengelegd. Kijk naar artsen, politici en wetenschappers.

Tieft effe een end op met dergelijke ongefundeerde beschuldigingen...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:36:42 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142039494
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ridicuul?

Onderzoek ... en je zult ook walgen van hoe we (zij) de wereld bestieren met hun bedrog. Niets is wat het lijkt.
Ja maar dit word al 20 jaar geroepen, en tot dus ver is er nog niks van terrecht gekomen.
Dus.... we wachten gewoon weer af :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:45:45 #17
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142044665
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja maar dit word al 20 jaar geroepen, en tot dus ver is er nog niks van terrecht gekomen.
Dus.... we wachten gewoon weer af :)

beter zoeken ;)
There is only one religion
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:34:37 #18
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142046783
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En toch is het waar, zonder die mensen zou b.v.het vogelgriep virus en de mexicaanse griepvirus niet gemodificeerd kunnen worden.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:49:31 #19
52357 Lambiekje
pi_142049572
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:34 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

En toch is het waar, zonder die mensen zou b.v.het vogelgriep virus en de mexicaanse griepvirus niet gemodificeerd kunnen worden.
.. niet alleen die virussen hoor. ;)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:51:10 #20
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142049625
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. niet alleen die virussen hoor. ;)
Ik gaf het als een voorbeeld, maar natuurlijk zijn er meer "dingen"
pi_142051181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:34 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Zonder die mensen muteren virussen ook wel, dus het blijft kolder en zeer onbeschoft om wetenschappers en artsen als criminelen, al helemaal zonder deugdelijke onderbouwing, neer te zetten.
pi_142052180
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Lambiekje, de essentie van dat artikel is dat iedereen wordt afgeluisterd. Daaruit spreekt een wantrouwen vanuit de overheid tegen de burger. Iedereen kan wat gedaan hebben, daarom moet iedereen voortdurend zijn onschuld aantonen. Een schande voor de rechtsstaat.
Of artsen en wetenschappers crimineel zijn is dus niet de essentie van dit verhaal.
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 17:50:39 #23
249559 crew  Lavenderr
pi_142054251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Lambiekje, de essentie van dat artikel is dat iedereen wordt afgeluisterd. Daaruit spreekt een wantrouwen vanuit de overheid tegen de burger. Iedereen kan wat gedaan hebben, daarom moet iedereen voortdurend zijn onschuld aantonen. Een schande voor de rechtsstaat.
Of artsen en wetenschappers crimineel zijn is dus niet de essentie van dit verhaal.
Nee dat is gewoon weer een lasterlijke aantijging.
pi_142058155
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 17:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee dat is gewoon weer een lasterlijke aantijging.
Als je het veralgemeniseert zeer zeker ja..
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:55:15 #25
52357 Lambiekje
pi_142065490
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus je bent er mee eens dat de bewijslast is/wordt omgedraaid. Het is juist ingevoerd om alles en iedereen maar lastig te vallen en daardoor de criminelen uit de wind te houden.
Dat is dus gewoonweg indicatie dat we in een fascistische maatschappij leven.

Juist gewone burgers worden afgeluisterd ipv de criminelen
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:34:00 #26
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_142069528
Want criminelen zijn geen burgers?
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:46:47 #27
52357 Lambiekje
pi_142084933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:34 schreef ATuin-hek het volgende:
Want criminelen zijn geen burgers?
-edit, ophouden nu-.

Voor mainstream bekende criminele organisaties zoals de mafia, drugskartels en al-qaeda zijn overheids-organen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 09-07-2014 10:49:29 ]
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:57:30 #28
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_142085181
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

-edit, ophouden nu-.

Voor mainstream bekende criminele organisaties zoals de mafia, drugskartels en al-qaeda zijn overheids-organen.
Alfa yoghurt blauw gras bananen!
Onikaan ni ov dovah
pi_142085782
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus je bent er mee eens dat de bewijslast is/wordt omgedraaid. Het is juist ingevoerd om alles en iedereen maar lastig te vallen en daardoor de criminelen uit de wind te houden.
Dat is dus gewoonweg indicatie dat we in een fascistische maatschappij leven.

Juist gewone burgers worden afgeluisterd ipv de criminelen
Ik ben het er mee eens dat de bewijslast wordt omgedraaid en dat we in feite in een technocratie leven waarin de rijken steeds rijker worden en de armen - behalve steeds armer - steeds rechtenlozer worden en waarin begrippen als solidariteit en democratie volkomen uitgehold zijn. Ik ben het er ook mee eens dat onze samenleving totalitaire trekjes begint te krijgen.
Ik snap evengoed niet dat je dat 'fascistisch' blijft noemen want dat is het niet. Niet iedere vorm van tirannie voldoet aan die definitie.
Ook je definitie van criminelen vind ik veel te generaliserend. Veel crimineen hebben geen hoge opleiding of hoge maatschappelijke positie of zijn academicus.
Als artsen en wetenschappers zich inlaten met de ontwikkeling van biologische wapens of onderzoeken gaan vervalsen oid zou je ze crimineel kunnen noemen. Het overgrote deel van de artsen doet gewoon zijn werk: mensen beter maken.
Politici zijn een verhaal apart. Daar heb ik ook geen hoge pet van op.
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:14:37 #30
52357 Lambiekje
pi_142087391
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat de bewijslast wordt omgedraaid en dat we in feite in een technocratie leven waarin de rijken steeds rijker worden en de armen - behalve steeds armer - steeds rechtenlozer worden en waarin begrippen als solidariteit en democratie volkomen uitgehold zijn. Ik ben het er ook mee eens dat onze samenleving totalitaire trekjes begint te krijgen.
Ik snap evengoed niet dat je dat 'fascistisch' blijft noemen want dat is het niet. Niet iedere vorm van tirannie voldoet aan die definitie.
Ook je definitie van criminelen vind ik veel te generaliserend. Veel crimineen hebben geen hoge opleiding of hoge maatschappelijke positie of zijn academicus.
Als artsen en wetenschappers zich inlaten met de ontwikkeling van biologische wapens of onderzoeken gaan vervalsen oid zou je ze crimineel kunnen noemen. Het overgrote deel van de artsen doet gewoon zijn werk: mensen beter maken.
Politici zijn een verhaal apart. Daar heb ik ook geen hoge pet van op.
ja dat denken ze dat ze gewoon hun werk doen .. maar hen studie is 'rigged'.
pi_142087427
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja dat denken ze dat ze gewoon hun werk doen .. maar hen studie is 'rigged'.
Wat bedoel je met 'rigged'?
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 12:53:21 #32
249559 crew  Lavenderr
pi_142088788
Duitsland doorzoekt huis en kantoor mogelijke spion VS

In Berlijn is woensdag de woon- en werkruimte van een persoon doorzocht, die in opdracht van een Amerikaanse geheime dienst gespioneerd zou hebben.

Dat heeft een woordvoerder van de hoofdaanklager in Duitsland bekendgemaakt, meldt de Duitse publieke omroep.

De verwachting is volgens Duitse media dat de verdachte, die in de 'militaire wereld' werkzaam zou zijn, woensdag nog wordt ondervraagd.

De onthulling volgt op de arrestatie van een andere medewerker van de Duitse inlichtingendienst BND die voor de VS zou hebben gespioneerd.

Dat nieuws leidde tot ophef in Duitsland: de Amerikaanse ambassadeur is op het matje geroepen en de roep om uitzetting van diverse Amerikaanse diplomaten wordt steeds luider.

'Ernstiger'

Het tweede spionagegeval is volgens ingewijden ''ernstiger'' dan het eerste.

De vorige week gearresteerde 31-jarige Duitser bespioneerde voor de VS de speciale Duitse commissie die onderzoek deed naar de omstreden activiteiten van de Amerikaanse geheime dienst NSA in Duitsland.

Afluisterpraktijken van de NSA waarvan zelfs bondskanselier Angela Merkel niet gevrijwaard was, hadden eerder al tot ijzige betrekkingen tussen beide bondgenoten geleid.

De 'mol' is volgens Duitse media diverse malen door de Amerikaanse geheime dienst ondervraagd. Hij zou minstens één keer in de VS zijn geweest om daar verslag uit te brengen en zou 25.000 euro hebben gekregen voor in totaal 218 documenten. De verdachte heeft bekend

http://www.nu.nl/buitenla(...)elijke-spion-vs.html

Dit zal de toch al ijzige betrekkingen geen goed doen :o
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:59:42 #33
52357 Lambiekje
pi_142088953
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'rigged'?
industry-approved lesmateriaal.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:02:30 #34
52357 Lambiekje
pi_142089020
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:53 schreef Lavenderr het volgende:

Dit zal de toch al ijzige betrekkingen geen goed doen :o
quote:
The arrested man, who is severely disabled, worked in the Foreign Relations department of Germany's BND intelligence service, where he had access to classified documents.

For the last two years, he has been sending documents to the Americans electronically once a week, according to 'Bild' newspaper.

Investigators reportedly found an encrypted communication program hidden on his computer. The program was disguised as a weather app, and activated by searching for a weather forecast for New York.
bron
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:13:40 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_142089381
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik heb wel eens lesmateriaal gemaakt. Toen kwam er geen mannetje langs om te controleren of het allemaal wel klopte.
Onikaan ni ov dovah
pi_142094852
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

aha, en geen enkele student heeft in de gaten dat lesmateriaal gelkleurd is, maar jij wel?
(overigens klopt het wel, lespakketten zijn soms idd gekleurd want gesponsord door het bedrijfsleven, maar me dunkt dat dit voor basis - en middelbaar onderwijs erger is. Een universitair student behoort meer kritisch vermogen te hebben.)
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 15:38:17 #37
249559 crew  Lavenderr
pi_142139823
Duitsland draagt CIA-gezant op land te verlaten

De Duitse regering heeft de vertegenwoordiger van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA in Duitsland opgedragen het land te verlaten.

Dat zegt Bondsdaglid Clemens Billinger. De CIA-vertegenwoordiger is werkzaam op de Amerikaanse ambassade in Berlijn. Aanleiding voor het besluit is de meest recente onthulling over spionage in Duitsland door de Verenigde Staten.

Deze week werd bekend dat een medewerker van de Duitse defensie waarschijnlijk geheime documenten doorverkocht aan de Verenigde Staten. Het was het tweede geval van Amerikaanse spionage in korte tijd.

De Duitse bondskanselier Angela Merkel is bepaald niet gelukkig met die onthulling, liet minister van Financiën Wolfgang Schäuble woensdagavond weten.

Het feit dat Duitsland in de strijd tegen terrorisme zwaar op de VS leunt "betekent niet dat de Amerikanen zomaar derden kunnen rekruteren" in Duitsland, zei Schäuble. Als de verdenkingen waar blijken te zijn "is het zo stupide, dat je alleen maar kan huilen over de domheid", aldus de minister.

De informatie die mogelijk is buitgemaakt omschreef minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière als "lachwekkend". Hetzelfde geldt volgens de minister niet voor de politieke gevolgen.

De Duitse politie deed deze week invallen in de woning en het kantoor van de verdachte. Vorige week werd een medewerker van de Duitse inlichtingendienst BND opgepakt, eveneens op verdenking van spionage voor de Amerikanen.

Volgens Duitse media heeft de man gespioneerd voor de VS en heeft hij ook zijn diensten aangeboden aan Rusland. Hij heeft naar eigen zeggen voor 25.000 euro zo'n tweehonderd documenten aan de CIA doorgespeeld.

De zaken hebben de toch al fragiele betrekkingen tussen Berlijn en Washington verder onder druk gezet. De Amerikaanse regering probeert volgens de Süddeutsche Zeitung de schade beperkt te houden.

CIA-directeur John Brennan zou dinsdag telefonisch contact hebben gehad met Klaus-Dieter Fritsche, de chef van de Duitse geheime diensten. Wat de twee precies hebben besproken is niet bekend

bron http://www.nu.nl/buitenla(...)t-land-verlaten.html

De verstandhouding gaat van koud naar vriezen.
  zondag 13 juli 2014 @ 14:54:05 #38
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142241513
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:38 schreef Lavenderr het volgende:
De verstandhouding gaat van koud naar vriezen.
Voor je het weet beginnen die duitsers weer een wereldoorlog
De betrekkingen tussen amerika en duitsland zijn nooit echt goed geweest.
waarom? hierom
  Moderator woensdag 23 juli 2014 @ 12:07:06 #39
249559 crew  Lavenderr
pi_142631787
De Nederlandse inlichtingendiensten AIVD en MIVD mogen gegevens blijven uitwisselen met de Amerikaanse NSA.

Dat heeft de rechtbank in Den Haag besloten na een rechtszaak die verschillende burgers en organisaties hadden aangespannen tegen de Staat.

In de uitspraak erkent de rechtbank dat er een mogelijkheid bestaat dat Nederlandse diensten bij de uitwisseling gegevens ontvangen die in strijd met Nederlandse regels zijn verzameld. Dat betekent echter nog niet dat daarmee ook internationale verdragen en regelgeving wordt overtreden.

De rechtbank stelt vast dat zowel 'metadata' als inhoud van communicaties wordt uitgewisseld met de NSA. Als gegevens worden ontvangen van buitenlandse inlichtingendiensten, weten de Nederlandse diensten doorgaans niet hoe deze zijn verzameld.

"Daarom kan niet worden uitgesloten dat die gegevens door de buitenlandse diensten zijn vergaard in strijd met op Nederland rustende internationale verdragsverplichtingen, zoals die op grond van het Europees Verdrag van de Rechten voor de Mens (EVRM) om het privéleven van het individu te respecteren", aldus de rechtbank.

Nederlandse inlichtingendiensten mogen niet ongericht data aftappen uit internetkabels, terwijl Amerikaanse diensten dit wel mogen.

De eisers in de zaak willen dat gegevens aan strenge eisen moesten voldoen, voordat Nederlandse inlichtingendiensten ze mogen accepteren. De rechtbank stelt dat dat niet nodig is, omdat deze in grote hoeveelheden worden aangeleverd en de relevantie nog niet is beoordeeld.

De privacy van burgers komt volgens de rechtbank pas echt in het geding als de ontvangen gegevens daadwerkelijk door de Nederlandse inlichtingendiensten worden gebruikt.

"Wat het meest in het oog springt is dat de rechtbank een weg openlaat om op grote schaal gegevens van burgers te verzamelen via buitenlandse inlichtingendiensten", zegt Bart Nooitgedagt, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Strafrechtadvocaten en een van de eisers in de zaak.

Volgens hem gaat het "een brug te ver" dat de rechtbank het verzamelen van gegevens op grote schaal toestaat, en burgers pas rechtsbescherming biedt als deze in individuele gevallen worden gebruikt.

In de praktijk zal dit volgens Nooitgedagt betekenen dat inlichtingendiensten zich beroepen op hun geheimhoudingsplicht en dus nooit bekend zullen maken wanneer ze uit het buitenland ontvangen gegevens gebruiken.

Dat kan volgens de advocaat vergaande gevolgen hebben, ook op de journalisten die in de coalitie zijn vertegenwoordigd. "Door deze redenering kan het zijn dat bronnen niet meer met journalisten zullen communiceren. Hetzelfde geldt voor communicatie tussen advocaten en cliënten", meent hij.

De rechtszaak, die door de eisers werd omgedoopt tot 'Burgers tegen Plasterk', werd aangespannen door een coalitie van onder meer de Nederlandse Vereniging van Journalisten, de Nederlandse Vereniging voor Strafrechtadvocaten en de stichting Privacy First. Ook journalist Brenno de Winter, die onder meer voor NU.nl schrijft, was betrokken bij de zaak.

De coalitie gaat in beroep tegen het vonnis. Daarmee komt de zaak bij het Gerechtshof te liggen.

bron http://www.nu.nl/binnenla(...)isselen-met-nsa.html
pi_142711923
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De planeet aarde is niet terminaal hoor, die overleefd het wel, wat er ook komt. Natuur is inmens veel sterker dan de mens..willen WIJ, als mens, het overleven moet er wel iets veranderen. De reden waarom ik protesteer tegen ontbossing, nucleaire testen, etc is puur zelfbehoud, planeet aarde is er nog steeds als wij onszelf compleet hebben laten uitsterven.
Jongens....gewoon even lekker relativeren.
pi_143103967
'Verenigde Staten vrezen voor nieuwe klokkenluider'

De Amerikaanse regering houdt er rekening mee dat een nieuwe klokkenluider actief is.

Dat meldt CNN op basis van regeringsfunctionarissen.

De vrees is ontstaan doordat berichten over documenten van het Amerikaanse Antiterrorisme Centrum opdoken op een website van klokkenluiders.

Het gaat om documenten over de groei van opgeslagen informatie over terrorismeverdachten. De documenten daarover dateren van augustus 2013. Dat is na de vlucht van klokkenluider Edward Snowden naar Rusland.

De website The Intercept, waar de de artikelen over de documenten verschenen, is opgezet door voormalig The Guardian-journalist Glenn Greenwald die ook informatie van Snowden wereldkundig maakte.

bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)e-klokkenluider.html
pi_143421883
Snowden: There’s A “Holy Sh_t” Smoking Gun Revelation Coming

Whistleblower says government believes he has information that “would be the death of them all politically”

August 13, 2014

Edward Snowden, the former NSA employee turned whistleblower, says that there are still huge revelations regarding the over reach of government surveillance that would have far reaching ramifications.

In an interview with fellow whistleblower James Bamford, appearing in Wired, Snowden spoke of the volume of documents he has in his possession, revealing that there are so many that he hasn’t yet been able to read all of them.

Snowden says that he doesn’t have any where near the 1.7 million documents the government claims he does, yet admits that there is a significant amount of information yet to be made public.

“I think they think there’s a smoking gun in there that would be the death of them all politically,” he tells the tech magazine, as he appears on this month’s cover wrapped in a US flag.

http://www.prisonplanet.c(...)velation-coming.html
pi_143482061
Er wordt over en weer flink wat afgeluisterd. Maar dit was per ongeluk . Tuurlijk :X

http://www.nu.nl/buitenla(...)sterde-kerry-af.html
pi_144523349
schopje want:

NSA heeft toegang tot Duits telefoonnetwerk

De Amerikaanse inlichtingendienst NSA en de Britse GCHQ hebben toegang tot het telefoonnetwerk van de grote Duitse provider Deutsche Telekom. Dat blijkt uit geheime documenten die het Duitse tijdschrift Der Spiegel heeft ingezien. De diensten hebben ook 'toegangspunten' in het netwerk van lokale provider Netcologne, schreef het tijdschrift zaterdag.

http://www.zie.nl/video/a(...)netwerk/d38zrhxfpes9
pi_146677505
Google, Apple, Facebook, Twitter en Microsoft vechten een wetsvoorstel aan dat een achterdeur voor de NSA mogelijk maakt.

Dat meldt Bloomberg. Door de achterdeur zou de NSA gemakkelijker massaal data over gebruikers van de diensten kunnen verzamelen.

De techbedrijven willen een nieuw wetsvoorstel laten goedkeuren waardoor de Amerikaanse inlichtingendienst minder bevoegdheden krijgt. De Senaat gaat op 18 november over het ingediende wetsvoorstel beslissen.

Het wetsvoorstel is een reactie op een mogelijke toekomstige meerderheid van Republikeinen in de Senaat. De Republikeinen steunen een wetsvoorstel waarin de NSA een dergelijke achterdeur bij techbedrijven mag installeren.

De techbedrijven vrezen dat als de Senaat uit een meerderheid van Republikeinen bestaat, dat hun wetsvoorstel niet meer wordt aangenomen.

http://www.nu.nl/internet(...)terdeur-nsa-aan.html
pi_146716544
IAB Statement on Internet Confidentiality

November 14, 2014

In 1996, the IAB and IESG recognized that the growth of the Internet depended on users having confidence that the network would protect their private information. RFC 1984 documented this need. Since that time, we have seen evidence that the capabilities and activities of attackers are greater and more pervasive than previously known. The IAB now believes it is important for protocol designers, developers, and operators to make encryption the norm for Internet traffic. Encryption should be authenticated where possible, but even protocols providing confidentiality without authentication are useful in the face of pervasive surveillance as described in RFC 7258.

http://www.iab.org/
pi_146716779
Lijkt me trouwens logisch dat vooral gewone burgers worden afgetapt. Er zijn een stuk minder terroristen dan gewone burgers en het hele doel van NSA is om de terroristen eruit te filteren door middel van screening.

Dus ja, populistische titel voor iets dat eigenlijk heel logisch is.
Conscience do cost.
pi_146716996
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:38 schreef ems. het volgende:
Lijkt me trouwens logisch dat vooral gewone burgers worden afgetapt. Er zijn een stuk minder terroristen dan gewone burgers en het hele doel van NSA is om de terroristen eruit te filteren door middel van screening.

Dus ja, populistische titel voor iets dat eigenlijk heel logisch is.
Ja, daar heb je gelijk in.
pi_146866523
KLPD had Silk Road 2.0 server in mei al in handen

Achtergrond - Nederlandse cybercops hebben in een vroeg stadium de Silk Road 2.0 server gekopieerd, waardoor het onderzoek in een stroomversnelling kwam.

Begin november werden de beruchte 'dark market' Silk Road 2 en verschillende andere verscholen illegale winkeltjes in Operation Onymous offline gehaald. Ze waren alleen bereikbaar via Tor met een zogenoemd onion-adres. Maar hun status als hidden service mocht niet baten. De FBI en Europol wisten de servers, en in sommige gevallen ook de uitbaters, te achterhalen. Onder hen Blake Benthall, de vermeende uitbater van Silk Road 2.0.

Het OM maakte al eerder bekend dat de server van Silk Road 2.0 zich enige tijd in Nederland bevond, maar uit onderzoek en navraag van Computerworld blijkt dat het Team High Tech Crime zelfs stiekem een kopie (image) ervan gemaakt heeft waarna de server weer werd ingeplugd en de illegale winkel gewoon weer verder kon.

Met de kopie had de politie niet alleen een schat aan informatie in handen, maar ook de geheime sleutel die nodig is een onion-domein online te houden, blijkt uit juridische documenten van de FBI.
Forensische kopie

"Het Team High Tech Crime (THTC) van de politie is eind mei 2014 een eigen onderzoek gestart naar aanleiding van informatie uit een rechtshulpverzoek van de Amerikaanse autoriteiten betreffende de darkmarket Silk Road 2.0. Op dat moment bevond de server waarop die website werd gehost zich bij een Nederlandse hostingprovider. Er is op dat moment een forensische kopie van de server gemaakt op basis van een bevel van de officier van justitie", bevestigt de landelijke eenheid van de politie, voorheen KLPD, in een verklaring aan Computerworld.

"Deze actie was belangrijk voor het Amerikaanse onderzoek omdat het THTC vervolgens constateerde dat de server werd gehuurd door de thans aangehouden verdachte. De exacte timing rond het kortstondig offline gaan van de server is door de FBI strafvorderlijk gebruikt om te bewijzen dat het inderdaad de bewuste darkmarket op Tor betrof. De Nederlandse politie wist tevens klantcontacten met de provider inzake de server te koppelen aan de persoon van de verdachte."

Tweede offensief

Bij welke hoster de server stond wil de politie niet zeggen. Deze provider heeft dus niet alleen een zwijgplicht gekregen, maar moest waarschijnlijk ook een smoes verzinnen om de kortstondige downtime te kunnen verklaren.

Gehele artikel: http://computerworld.nl/b(...)den#close-cookie-bar
pi_147113143
Hoe groot wordt het sleepnet van de Nederlandse inlichtingendiensten?

Als het aan het kabinet ligt krijgen de inlichtingendiensten AIVD en MIVD meer bevoegdheden. Er mogen meer soorten gegevens worden afgetapt, maar er moeten ook extra waarborgen komen.

De geheime diensten in Nederland kunnen na een aanstaande wetswijziging in de toekomst veel meer telefoon- en internetverkeer aftappen, zo maakten ministers Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken) en Jeanine Hennis (Defensie) vorige week vrijdag kenbaar in een brief aan de Kamer.

In 2002 kreeg de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) ook een opfrisser, die de inlichtingendiensten meer mogelijheden moest geven om immer groeiende digitale communicatiekanalen in de gaten te houden.

De geheime diensten, die de nationale veiligheid moeten garanderen, richtten zich daarbij op internationale communicatie. Aan het begin van de eeuw verliep zulke communicatie vaak (deels) draadloos, bijvoorbeeld via satellieten.

In de wet werd dan ook vastgelegd dat alle 'niet-kabelgebonden' communicatie ongericht mocht worden verzameld door de inlichtingendiensten, terwijl dat bij communicatie over de kabel niet mocht. De inlichtingendiensten zouden later nog ernstig spijt krijgen van dat onderscheid tussen niet-kabelgebonden en wel kabelgebonden gegevens.

In de twaalf jaar na de totstandkoming van de Wiv, is steeds meer communicatie via kabels gaan verlopen, en werd het voor de diensten dus moeilijker om op grote schaal gegevens te verzamelen.

Macht

Eind 2013 besloot de speciaal opgerichte commissie-Dessens, die de werking van de Wiv uit 2002 moest beoordelen, dat het onderscheid tussen kabelgebonden en niet-kabelgebonden communicatie niet meer van deze tijd was.

Het kabinet peinsde lang over dit advies, maar stuurde uiteindelijk toch een brief aan de Tweede Kamer waarin ook Plasterk en Hennis pleiten voor een eind aan dit onderscheid.

In eerste instantie klinkt dat alsof de inlichtingendiensten simpelweg meer macht krijgen. De onthullingen van klokkenluider Edward Snowden over de haast grenzeloze massasurveillance van de Amerikaanse NSA liggen nog vers in het geheugen, dus dit is een onpopulair standpunt.

"Dit is een heel grote uitbreiding van de bevoegdheden van die diensten", zegt Rejo Zenger van burgerrechtenbeweging Bits of Freedom dan ook.

Toch is nog onduidelijk hoe ver de nieuwe bevoegdheden zullen gaan. In ieder geval wordt een maximale bewaartermijn voor verzamelde gegevens in de wet opgenomen, al is de lengte van die termijn nog onbekend.

Toestemming

De AIVD en MIVD mogen door de wijziging dus ook meer soorten communicatie gaan doorzoeken, maar moeten wel toestemming vragen voordat ze dit doen.

Waar niet-kabelgebonden communicatie nu zomaar uit de ether mag worden geplukt, moet de verantwoordelijke minister (Plasterk voor de AIVD, Hennis voor de MIVD) onder de nieuwe Wiv akkoord gaan voordat zij "doelgericht relevante gegevens" proberen te onderscheppen.

Maar wat "doelgericht" dan precies betekent is nog onduidelijk. Voor de hand ligt in ieder geval dat de verzameling van kabelgebonden communicatie veel breder zal mogen plaatsvinden dan nu het geval is. Gerichte taps van internet- en telefoonverkeer zijn nu al toegestaan, dus daarvoor hoeft de wet niet te worden gewijzigd.

Zenger van Bits of Freedom is daarom niet gerust op de interpretatie die het kabinet zal geven aan het begrip "doelgericht".

Hij denkt dat het bijvoorbeeld mogelijk zal worden om het internetverkeer van een hele provider te onderscheppen als de diensten denken dat dat relevant kan zijn voor het onderzoek.

Verder lezen hier: http://www.nu.nl/weekend/(...)htingendiensten.html
pi_147182303
Blackberry is de NSA te slim af :7

Blackberry gaat Merkels telefoon NSA-proof maken

In de wereld van grote tech-overnames kan Blackberry niet achterblijven. De Canadezen doen immers verwoede pogingen nog enigszins relevant te blijven op de wereldwijde smartphonemarkt en keren daarvoor terug naar hun aloude handelsmerk: beveiliging. En dat kon wel eens best een goed idee zijn in een post-Snowden tijdperk waarin iedereen als de dood is dat de Amerikaanse overheid of de commerciële geheim agenten van Google of Facebook hun data aan het verzamelen zijn. In dat licht kunnen we de overname van het Duitse Secusmart door Blackberry dan ook goed begrijpen. Dat bedrijf ontwikkelt software en hardware voor 'overheidstelefoons' en schroefde onder meer de 'Merkelphone' voor Bondskanselier Angela Merkel in elkaar nadat de Duitsers erachter waren gekomen dat de gleufhoeden van de NSA meeluisterden bij elk gesprek dat hun staatshoofd voerde. Die overname ging nog niet zonder slag of stoot want die Duitsers zaten er natuurlijk niet op te wachten dat hun eigen Stasiproof telefoontoko in de grijpgrage handen van Amerikanen zou komen. Voor je het weet ligt Das Leben der Anderen immers zomaar op straat en dat moeten we toch niet willen met zijn allen. Gelukkig gingen de Duitsers akkoord met de overname en kunnen ze nu bij Blackberry werken aan de toekomst: de NSA-vrije smartphone. Succes!

http://daskapital.nl/
pi_147190752
De Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden is maandag in Stockholm geëerd met de alternatieve Nobelprijs, de Right Livelihood Award 2014.

Snowden, die politiek asiel in Rusland heeft gekregen, was bij de ceremonie niet aanwezig.

Hoofdredacteur Alan Rusbridger van de Britse krant The Guardian, die ook met de prijs werd onderscheiden, nam de onderscheiding voor de Amerikaan in ontvangst.

The Guardian publiceerde Snowdens onthullingen over de afluisterpraktijken van de Amerikaanse inlichtingendienst NSA.

Snowden werkte als systeembeheerder voor de NSA. Op 14 juni vorig jaar werd op last van de Amerikaanse recherche FBI een arrestatiebevel wegens spionage tegen hem uitgevaardigd.

Hij zat toen in Hongkong. Op 23 juni vorig jaar reisde hij naar Moskou, waar hij meer dan maand in de vertrekhal van de luchthaven Sjeremetjevo verbleef.

Pas op 1 augustus passeerde hij de douane, nadat Rusland hem asiel had verleend.

http://www.nu.nl/internet(...)ieve-nobelprijs.html

Dat zal wel weer voeding geven aan de geruchten dat Snowden helemaal niet bestaat.
pi_147331484
Wist even niet onder welk kopje deze te plaatsen dus maar hier:

Kort geding tegen Nederlandse staat vanwege bewaarplicht

Verschillende belanghebbende organisaties, waaronder de Nederlandse Vereniging van Strafrechtelijke Advocaten (NVSA), spannen samen een kort geding aan tegen de Nederlandse staat.

Dit vanwege de bewaarplicht die in Nederland geldt.

Het kort geding is aangespannen door het NVSA, de Nederlandse Vereniging van Journalisten, de stichting Privacy First, de groep Publiekstijdschriften, NDP Nieuwsmedia en de internetprovider Bit. Andere telecomaanbieders zouden overwegen zich bij hen te voegen.

De organisaties willen via het kort geding afdwingen dat de bewaarplicht onmiddellijk komt te vervallen. Deze verplicht telecomproviders om gegevens van klanten te bewaren, zoals hun bel- en e-mailgedrag.

Europese wetgeving

Die bewaarplicht zou in strijd zijn met Europese wetgeving, aldus Fulco Blokhuis van advocatenbureau Boekx, waarmee hij refereert aan de uitspraken van het Europees Hof van Justitie in april van dit jaar.

Vorige week claimde de stichting Bits of Freedom al dat de bewaarplicht zoals die momenteel in Nederland geldt de grondwet schendt.

Een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie weersprak dat destijds tegenover NU.nl

De halverwege november door minister Opstelten aangekondigde wijzigingen aan de bewaarplicht zouden volstaan om de wet te laten voldoen aan de huidige Europese regelgeving. Het zou hierdoor niet nodig zijn om de wet in zijn geheel in te trekken.

http://www.nu.nl/internet(...)ge-bewaarplicht.html
  zaterdag 6 december 2014 @ 18:11:33 #54
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_147336875
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:38 schreef Lavenderr het volgende:

Wist even niet onder welk kopje deze te plaatsen dus maar hier:

Ik vond dit topic, NWS / Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wet/voorstellen #3, wel een geschikt voor een linkje naar dat artikel.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  Moderator zondag 7 december 2014 @ 14:35:29 #55
249559 crew  Lavenderr
pi_147358769
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:11 schreef Tism het volgende:

[..]

Ik vond dit topic, NWS / Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wet/voorstellen #3, wel een geschikt voor een linkje naar dat artikel.. :)
Kan ook idd.
pi_147424658
Sexy spionne Chapman moest Snowden verleiden

De Russische spionne Anna Chapman moest de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden verleiden in opdracht van haar bazen in Moskou. Het was de bedoeling dat Anna op die manier toegang zou krijgen tot geheime informatie waarover Snowden beschikte. Ze ging zelfs zo ver dat ze in juli 2013 Snowden via Twitter ten huwelijk vroeg.

Edward Joseph Snowden (31) is een voormalig medewerker van de CIA en de NSA. Snowden lekte in juni 2013 informatie over een reeks van spionageactiviteiten door het NSA op internet.

Anna Chapman (32) werd in de Verenigde Staten in 2010 ontmaskerd als een Russische spion en werd vervolgens het land uitgezet. Sindsdien maakt ze in Rusland carrière als model en presentatrice. Ze kreeg niet voor niets enkele jaren geleden de bijnaam 'geheim agent 90-60-90'.

Volgens de voormalige KGB-majoor Boris Karpichkov zouden de twee elkaar eenmaal ontmoet hebben. ,,Als Snowden het huwelijksaanzoek geaccepteerd had, zou hij Russisch staatsburger geworden zijn. En dat zou hem in Rusland houden. Als Russisch staatsburger moet hij namelijk toestemming vragen om naar het buitenland te reizen. Ik denk dat Snowden wel doorhad wat de consequenties waren,' vertelt hij aan The Mirror.

Op het moment van het bizarre aanzoek in 2013 was Snowden op de vlucht voor de Amerikaanse autoriteiten. Hij bivakkeerde toentertijd in de transitzone van de luchthaven Moskou Sheremetyevo. Uiteindelijk kreeg de Amerikaan op 1 augustus 2013 beperkt asiel in Rusland, tot frustratie van de Verenigde Staten.

Anna Chapman kwam recent nog in het nieuws omdat ze figureerde in een Russische propagandafilm. In deze video probeert ze jonge Russen over te halen om bij het leger te tekenen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)wden-verleiden.dhtml

Smeuig nieuws over Anna Chapman, bijgenaamd geheim agent 90-60-90 :D
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:15:49 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147424786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:11 schreef Lavenderr het volgende:
Sexy spionne Chapman moest Snowden verleiden

De Russische spionne Anna Chapman moest de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden verleiden in opdracht van haar bazen in Moskou. Het was de bedoeling dat Anna op die manier toegang zou krijgen tot geheime informatie waarover Snowden beschikte. Ze ging zelfs zo ver dat ze in juli 2013 Snowden via Twitter ten huwelijk vroeg.

Edward Joseph Snowden (31) is een voormalig medewerker van de CIA en de NSA. Snowden lekte in juni 2013 informatie over een reeks van spionageactiviteiten door het NSA op internet.

Anna Chapman (32) werd in de Verenigde Staten in 2010 ontmaskerd als een Russische spion en werd vervolgens het land uitgezet. Sindsdien maakt ze in Rusland carrière als model en presentatrice. Ze kreeg niet voor niets enkele jaren geleden de bijnaam 'geheim agent 90-60-90'.

Volgens de voormalige KGB-majoor Boris Karpichkov zouden de twee elkaar eenmaal ontmoet hebben. ,,Als Snowden het huwelijksaanzoek geaccepteerd had, zou hij Russisch staatsburger geworden zijn. En dat zou hem in Rusland houden. Als Russisch staatsburger moet hij namelijk toestemming vragen om naar het buitenland te reizen. Ik denk dat Snowden wel doorhad wat de consequenties waren,' vertelt hij aan The Mirror.

Op het moment van het bizarre aanzoek in 2013 was Snowden op de vlucht voor de Amerikaanse autoriteiten. Hij bivakkeerde toentertijd in de transitzone van de luchthaven Moskou Sheremetyevo. Uiteindelijk kreeg de Amerikaan op 1 augustus 2013 beperkt asiel in Rusland, tot frustratie van de Verenigde Staten.

Anna Chapman kwam recent nog in het nieuws omdat ze figureerde in een Russische propagandafilm. In deze video probeert ze jonge Russen over te halen om bij het leger te tekenen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)wden-verleiden.dhtml

Smeuig nieuws over Anna Chapman, bijgenaamd geheim agent 90-60-90 :D
:9
Via Twitter ten huwelijk vragen...
Btw waarom zou Snowden dat niet doen?
zal vast iets met de personalitits te maken hebben... aangezien dit de enige reden is Als Russisch staatsburger moet hij namelijk toestemming vragen om naar het buitenland te reizen...
Bedoel in de VS en waarschijnlijk andere landen zou hij zomaar gearesteerd kunnen worden.
pi_148916067
Sherlock Snowden: Nederlandse geheime diensten zijn schoothondjes NSA

Edward Snowden heeft geen goed woord over voor onze inlichtingendiensten.
Allereerst: ik ben altijd sceptisch geweest wat betreft de onthullingen en talloze ‘onthullingen’ van de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden, omdat Snowden dingen heeft onthuld die schadelijk zijn voor de westerse inlichtingenwereld, en omdat hij politiek bedrijft en doet alsof dat niet zo is. De voormalige NSA-medewerker wil dat er minder budget en minder macht naar de westerse inlichtingendiensten gaat. Dat mag, maar ga dan de politiek in.
Bovendien kiest Snowden ervoor om in Rusland te wonen in plaats van de gevolgen van zijn daden onder ogen te zien, en dat vind ik laf. Hij is waarschijnlijk geen marionet van Vladimir Poetin, maar helemaal zeker weten doen we het niet. Dat gezegd hebbende, ik denk dat Snowden een punt heeft als hij in feite zegt dat de Nederlandse geheime diensten AIVD en MIVD schoothondjes zijn van de Amerikaanse NSA. Hij zegt het niet letterlijk, maar daar komt het wel op neer:
De Nederlandse inlichtingendiensten AIVD en MIVD doen precies datgene wat de Amerikaanse NSA van ze vraagt. De Amerikanen zien de Nederlanders als “ondergeschikten” die altijd “onbegrensde toegang” bieden.
Dat zegt de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden, die voor zowel de NSA als de CIA werkte, in een interview dat Nieuwsuur met hem had in Moskou. “Jullie diensten werken in feite voor de Amerikanen. Ze voeren gewoon uit wat wij ze vragen”, zegt Snowden tegen verslaggever Eelco Bosch van Rosenthal.
Onze inlichtingendiensten heben dus een goede band met de diensten van de Verenigde Staten. Dat is wat de klokkenluider zegt. Schokkend, zeg. En nu allemaal even klappen voor Snowden, graag. Wat een held is die man. Oké, genoeg gejuicht? Dan is het nu tijd voor een kritische vraag. Wat is er zo erg aan het feit dat wij op een quid pro quo-basis intensief samenwerken met de Amerikanen en geen informatie achterhouden als daar geen grond voor is?
We mogen juist blij zijn met die samenwerking, omdat we helemaal in ons uppie niets zouden bereiken wat betreft inlichtingen (dankzij het beperkte budget voor de AIVD en MIVD), en omdat de VS de door onze inlichtingendiensten vergaarde informatie nodig heeft om nieuwe aanslagen te voorkomen. Wij voorzien de Amerikanen van cruciale informatie en vice versa.
Snowden vindt dat niet oké, omdat hij niet gelooft dat de massale verzameling van data van potentiële terroristen ergens goed voor is (hij gelooft niet dat aanslagen kunnen worden voorkomen door die dataverzameling, wat ik dan weer betwijfel), maar waarom zouden we niet een warme band onderhouden met een van onze beste (en machtigste) vrienden op aarde? Daar is an sich helemaal niets mis mee. Dat is zelfs uitermate verstandig.
Ik heb er geen enkel probleem mee dat onze geheime diensten informatie leveren aan de Amerikaanse geheime diensten, totdat Snowden eens met overtuigende argumenten komt waarom dat nou zo’n slecht idee is. Maar ik verwacht niet dat dat ooit gaat gebeuren. Zeg, waarom heeft die Snowden het eigenlijk nooit over de Russische inlichtingendiensten en wat zij allemaal verkeerd doen?

http://www.dagelijksestan(...)n-schoothondjes-nsa/
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:43:41 #59
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148916741
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
Sherlock Snowden: Nederlandse geheime diensten zijn schoothondjes NSA
Dat zijn we al vanaf de 2e WO, en niet alleen van de NSA. Dat geld voor de hele EU.
Bang om op te komen voor onze eigen mening en "idealen" terwijl de EU de klappen opvangt van het beleid van de VS. Ook de sancties tegen Rusland zijn vooral in het nadeel van de EU.
We zijn inmiddels geen schoothondjes meer maar de slaven van de VS.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_148922883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:43 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dat zijn we al vanaf de 2e WO, en niet alleen van de NSA. Dat geld voor de hele EU.
Bang om op te komen voor onze eigen mening en "idealen" terwijl de EU de klappen opvangt van het beleid van de VS.
Nope, sorry.
quote:
Ook de sancties tegen Rusland zijn vooral in het nadeel van de EU.
Ook incorrect, helaas. De sancties tegen rusland zijn vooral in het nadeel van Rusland.
quote:
We zijn inmiddels geen schoothondjes meer maar de slaven van de VS.
Spreek voor jezelf.
Conscience do cost.
  woensdag 21 januari 2015 @ 21:23:28 #61
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148923560
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Nope, sorry.
Ehh jawel, sorry
quote:
Ook incorrect, helaas. De sancties tegen rusland zijn vooral in het nadeel van Rusland.
Is wel zo helaas, -edit-
quote:
Spreek voor jezelf.
Doe ik, maar jij niet, -edit-

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 21-01-2015 21:36:18 ]
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_148923875
Meh, best logisch aangezien dit exact 'big data' inhoud. Heel veel data beheren en scannen naar patronen, deze 'gewone burgers' zijn de ruis/het gemiddelde in de data. Waar ze in geïnteresseerd zijn, zijn diegene die erg afwijken van dit patroon.

Het enige BNW-achtige wat ik hierbij zo willen plaatsen is de kwestie of alle algoritmes feilloos zijn en of een niet-engineer wel de juiste beslissingen kan nemen gebaseerd op zo'n systeem. Of de mogelijkheid op een idioot die de gegevens wil gaan gebruiken voor zijn eigen politieke agenda :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2015 21:30:24 ]
pi_149076574
Europese landen schenden inderdaad mensenrechten met spionage

Met de massale spionage die de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden onthulde, schenden Europese landen onder meer het recht op persvrijheid en privacy van hun burgers. Ook Nederland gaat in de fout en moet openheid geven.
Dat blijkt maandag uit onderzoek van de Raad van Europa naar aanleiding van de onthullingen van Snowden, dat NU.nl al heeft ingezien. Ook de mensenrechten godsdienstvrijheid en het recht op een eerlijk proces staan onder druk.

Het rapport is opgesteld door een internationale commissie onder leiding van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, die gedurende zijn onderzoek de klokkenluider diverse malen hoorde.

De onderzoekers concluderen dat de onthullingen overtuigend bewijs hebben geleverd "van het bestaan van verregaande, technologisch geavanceerde systemen" om niet alleen communicatie in de gaten te houden, maar ook de inhoud te bestuderen. Dit gebeurt op massale schaal bij "talloze mensen bij wie geen grond is dat ze ook maar iets verkeerd doen".

Omtzigt benadrukt in het rapport dat de spionage fundamentele rechten ondermijnt, waaronder ook de vrijheid van meningsuiting en expressie, het recht op een eerlijk proces, het recht op godsdienst en het recht op privacy. "Deze rechten zijn de grondvesten van democratie. De inbreuk zonder adequate controle ondermijnt de rechtsstaat."

Gehele artikel hier: http://www.nu.nl/politiek(...)en-met-spionage.html
pi_149417501
Britse inlichtingendienst mocht Amerikaanse data NSA niet gebruiken

De Britse inlichtingendienst GCHQ heeft mensenrechtenwetgeving geschonden door gegevens te verwerken die werden verzameld door de Amerikaanse NSA.
Dat heeft het Investigatory Powers Tribunal (IPT), een rechtbank die toezicht houdt op de Britse geheime diensten, vrijdag geoordeeld (pdf).

Het is voor het eerst in het vijftienjarige bestaan van het IPT dat ten nadele van een inlichtingendienst wordt geoordeeld, zo stelt Privacy International, een van de aanklagers in de zaak.

Vóór december 2014 was het gebruik van NSA-gegevens illegaal, omdat de regels rond de Britse toegang tot onder meer het Prism-programma van de VS geheim waren. Pas na onthullingen van klokkenluider Edward Snowden kwam dit in de openbaarheid.

Openbaar

Sinds december 2014 is het gebruik van NSA-gegevens door GCHQ wel toegestaan, oordeelde de rechtbank eerder. Sindsdien zijn de regels rond deze gegevensuitwisseling openbaar gemaakt.

De zaak draaide om gebruik van gegevens die worden verzameld via Prism en het spionageprogramma Upstream. Via Prism verzamelt de NSA gegevens van grote internetbedrijven als Google, Microsoft en Apple. Upstream verzamelt gegevens via internationale glasvezelkabels.

Door de geheimhouding rond deze spionageprogramma's werd een deel van de zaak in besloten sessies gehoord, zonder dat de betrokken privacyorganisaties hierbij aanwezig mochten zijn.

Privacy International zegt de rechtbank te zullen vragen om bevestiging dat communicatie voor december 2014 illegaal is verzameld, en te vragen om verwijdering van de gegevens.

Massasurveillance

"Het oordeel van vandaag bevestigt wat velen al lange tijd zeggen: in het afgelopen decennium hebben GCHQ en de NSA met een illegaal massasurveillanceprogramma een effect gehad op miljoenen mensen over de hele wereld", zegt Eric King, vice-directeur van Privacy International, in een verklaring.

"Maar er moet meer worden gedaan. De enige reden dat de deelrelatie tussen de NSA en GCHQ vandaag nog legaal is, is omdat de overheid zich op het laatste moment inzette om voorheen geheime 'regelingen' te openbaren. Dat is duidelijk niet genoeg om een blijvende, gigantische maas in de wet te repareren. We hopen dat het Europees Hof besluit om in het voordeel van privacy te oordelen, in plaats van voor ongecontroleerde staatsmacht."

Het Europees Hof heeft al aangekondigd GCHQ-zaken te willen behandelen die eerder door het IPT zijn afgehandeld.

Waarborgen

"Het IPT-oordeel van vandaag bevestigt opnieuw dat de processen en waarborgen rond het delen van inlichtingen volledig adequaat waren" stelt GCHQ in een reactie. "Het gaat enkel om de hoeveelheid details over die processen en waarborgen die in het publieke domein moeten zijn."

"Van nature moet veel van het werk van GCHQ geheim blijven. Maar we werken samen met de rest van de overheid om het publieke begrip over ons werk te verbeteren, evenals het sterke wettelijke en beleidsraamwerk dat ons werk onderbouwt."

http://www.nu.nl/internet(...)-niet-gebruiken.html
https://privacyinternational.org/?q=node/482
pi_149532658
Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst

Coalitiepartijen VVD en PvdA steunen plannen van het kabinet om de geheime diensten ongericht te laten struinen in data die over kabels wordt verzonden. Tot nu toe mogen de AIVD en MIVD dat alleen met communicatie die in de ether wordt verzonden.

De geheime diensten mogen al langer internetverbindingen aftappen, maar dat mogen ze nu alleen voor specifieke verbindingen; de diensten mogen binnen Nederland niet in grotere hoeveelheden internetverkeer struinen naar bepaalde informatie. Het kabinet wil dat wel mogelijk maken, omdat het gros van de communicatie nu via internet verloopt.

VVD en PvdA steunen het plan 'in de strijd tegen terreur', meldt RTL Nieuws. "De inlichtingendiensten moeten ook online onze vrijheid en veiligheid bewaken. Dit voorstel geeft ze ruimte met uitgebreide waarborgen van onze privacy", zegt VVD-kamerlid Klaas Dijkhoff tegenover de nieuwszender. Dinsdagmiddag en -avond debatteert de Tweede Kamer over de voorgestelde wetgeving.

Coalitiepartner PvdA steunt de wetgeving eveneens. Volgens Kamerlid Jeroen Recourt zijn de plannen nodig 'om terrorisme effectief aan te pakken'. Het Kamerlid wil wel dat geheime diensten niet meer data verzamelen dan ze nodig hebben en dat zij de regels goed naleven. Ook mogen de diensten wat hem betreft geen informatie 'witwassen' via het buitenland; daarbij wordt een buitenlandse inlichtingendienst om hulp gevraagd om onderzoeksmethoden in te zetten die in Nederland verboden zijn.

http://tweakers.net/nieuw(...)-geheime-dienst.html
pi_149754296
Spyware zit in firmware van veel harde schijven
17 februari 2015

In de firmware van harde schijven van alle grote producenten zit spyware, vermoedelijk afkomstig van de NSA.

Deze conclusie trekt Kaspersky Labs dat de software op het spoor kwam. De spyware - door de onderzoekers Equation genoemd - maakt gebruik van veel van dezelfde eigenschappen die ook te vinden zijn in Stuxnet. Deze geavanceerde malware werd door de inlichtingendienst NSA binnengesmokkeld in de besturingssoftware van de nucleaire opwerkingsfabrieken van Iran om deze onbruikbaar te maken.

Vanwege de gelijkenis met Stuxnet en eerdere onthullingen door toedoen van Edward Snowden rond spionagesoftware in harde schijven, gaan de onderzoekers van Kaspersky er van uit dat de NSA ook achter deze infiltratie zit. Dat betekent dat de NSA toegang heeft tot vrijwel alle opgeslagen informatie, mits de schijven een verbinding met het internet hebben.

Zeer lastig te detecteren en verwijderen

Doordat de spyware is verwerkt in de firmware is deze moeilijk te detecteren en al helemaal lastig om te verwijderen. Ook roept het de vraag op in hoeverre de producenten van harde schijven hun medewerking hebben verleend aan het verwerken van de spyware in de firmware. Het is erg complex om de firmware te herschrijven zonder de beschikking te hebben over de broncode. De NSA is daar weliswaar toe in staat, maar het is onduidelijk hoe de gewijzigde software vervolgens op de schijven is terechtgekomen.

De spyware is aangetroffen op schijven van onder meer Samsung, Western Digital, Seagate, Maxtor, Toshiba en Hitachi. Bij navraag door The Verge, bleek alleen Western Digital bereid te verklaren nooit code met de NSA te hebben gedeeld. De anderen weigerden commentaar te geven.

http://www.automatisering(...)-veel-harde-schijven
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:42:30 #67
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149756902
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:01 schreef Lavenderr het volgende:
17 februari 2015

In de firmware van harde schijven van alle grote producenten zit spyware, vermoedelijk afkomstig van de NSA.

Deze conclusie trekt Kaspersky Labs dat de software op het spoor kwam. De spyware - door de onderzoekers Equation genoemd - maakt gebruik van veel van dezelfde eigenschappen die ook te vinden zijn in Stuxnet. Deze geavanceerde malware werd door de inlichtingendienst NSA binnengesmokkeld in de besturingssoftware van de nucleaire opwerkingsfabrieken van Iran om deze onbruikbaar te maken.

Vanwege de gelijkenis met Stuxnet en eerdere onthullingen door toedoen van Edward Snowden rond spionagesoftware in harde schijven, gaan de onderzoekers van Kaspersky er van uit dat de NSA ook achter deze infiltratie zit. Dat betekent dat de NSA toegang heeft tot vrijwel alle opgeslagen informatie, mits de schijven een verbinding met het internet hebben.

Doordat de spyware is verwerkt in de firmware is deze moeilijk te detecteren en al helemaal lastig om te verwijderen. Ook roept het de vraag op in hoeverre de producenten van harde schijven hun medewerking hebben verleend aan het verwerken van de spyware in de firmware. Het is erg complex om de firmware te herschrijven zonder de beschikking te hebben over de broncode. De NSA is daar weliswaar toe in staat, maar het is onduidelijk hoe de gewijzigde software vervolgens op de schijven is terechtgekomen.

De spyware is aangetroffen op schijven van onder meer Samsung, Western Digital, Seagate, Maxtor, Toshiba en Hitachi. Bij navraag door The Verge, bleek alleen Western Digital bereid te verklaren nooit code met de NSA te hebben gedeeld. De anderen weigerden commentaar te geven.

Ouch... Die is nasty. Dat moet ook wel met medewerking van de fabrikant gedaan zijn lijkt mij.
Onikaan ni ov dovah
pi_149756947
en van tweakers:

'Geavanceerde hackersgroep heeft mogelijk banden met NSA'

Beveiligingsbedrijf Kaspersky heeft het bestaan van een hackersgroep ontdekt die mogelijk achter tienduizenden infecties zit en die groep kan worden gelinkt aan de Amerikaanse inlichtingendienst NSA. De hackersgroep maakte gebruik van command-and-control-servers in onder meer Nederland.

Kaspersky noemt de hackersgroep, die in ieder geval sinds 2001 actief zou zijn, een van de meest geavanceerde ooit. Het Russische beveiligingsbedrijf heeft vijfhonderd infecties van de groep weten te achterhalen, maar denkt dat het daadwerkelijke aantal infecties in de tienduizenden loopt. Niet alle infecties konden worden achterhaald, omdat de malware van de groep zichzelf kan vernietigen. Vooral instellingen in Iran, Rusland en Pakistan zouden het doelwit zijn geweest, evenals Afghanistan, India en China. Daarbij werden onder meer overheden en militaire instellingen aangevallen, maar ook providers, universiteiten en onderzoeksinstellingen.

Het bedrijf heeft de hackersgroep de Equation Group gedoopt, vanwege de voorliefde van de aanvallers voor encryptie en methoden om hun sporen te wissen. Hoewel Kaspersky met geen woord rept over betrokkenheid van de Amerikaanse inlichtingendienst NSA, zijn er meerdere aanwijzingen voor verbanden tussen die twee, tekent Ars Technica aan. Zo komen sommige codenamen in de broncode van de door de groep gebruikte malware overeen met codenamen die voorkwamen in Snowden-documenten. Ook de naam van een keylogger kwam overeen.

Bovendien kwamen twee van de zero day-kwetsbaarheden die de groep gebruikte overeen met kwetsbaarheden die de NSA zou hebben gebruikt in Stuxnet, malware waarmee Iraanse nucleaire installaties werden aangevallen. Ook bepaalde technieken die de hackers gebruikten, bijvoorbeeld om hun sporen te wissen, kwamen overeen. Het is dan ook mogelijk dat de malware van de groep is gebruikt in de Stuxnet-aanval, aldus Kaspersky.

Kaspersky rept niet over infecties in Nederland, hoewel dat niet wil zeggen dat die er niet zijn geweest. Zeker is wel dat ook Europese instellingen het doelwit waren: onder meer in België, maar ook in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Zwitserland, vond Kaspersky infecties. Kaspersky vond wel minstens één command-and-control-server op Nederlandse bodem.

De groep beschikte onder meer over malware met een eigen virtueel bestandssysteem, zodat bestanden van de malware niet op het normale bestandssysteem hoeven te worden ondergebracht en dus minder makkelijk te vinden zijn door virusscanners. Die techniek zou ook zijn gebruikt bij aanvallen van de NSA op de Duitse overheid en een Britse aanval op de Belgische provider Belgacom.

Ook bracht malware van de groep bestanden onder in het register van Windows, eveneens met als doel om de sporen te wissen. Daarnaast beschikte de groep over malware die zich verspreidt via usb-sticks, om zo airgapped-computers die niet aan internet zijn geknoopt te kunnen infecteren. Hoewel Kaspersky enkel Windows-infecties aantrof, zijn er aanwijzingen dat de groep ook op iOS- en OS X-apparatuur wist binnen te dringen.

De groep zou ook in staat zijn om malware onder te brengen in firmware, bijvoorbeeld in die van de harde schijf. Daarbij wist de groep onder meer schijven van Western Digital, Seagate en Toshiba te kraken. Daardoor krijgt de malware volledige controle over de computer; zelfs herinstallatie van het besturingssysteem of het wipen van de schijf zorgt er dan niet meer voor dat de malware verdwijnt. Ook is het daardoor vrijwel onmogelijk om malware te detecteren.

Slachtoffers kregen de malware onder meer via cd's die de groep onderschepte en voorzag van malware. Het onderscheppen van pakketten om malware toe te voegen is een techniek waarvan eerder al bleek dat de Amerikaanse NSA die toepast.

http://tweakers.net/nieuw(...)-banden-met-nsa.html
  dinsdag 17 februari 2015 @ 13:35:06 #69
441001 Brute_Egbert
Ik ben stoer op internet
pi_149758472
Even een serieuze vraag wat vinden mensen hier het probleem nou van? Ze mogen me dag en nacht afluisteren als ze daardoor alle risico groepen kunnen scheiden. Laat ze lekker een boel van ons aftappen lekker boeiend. Als ze daardoor nou terroristen of criminelen kunnen oppakken. Ze kunnen het ook gewoon niet doen dat je dan 4x zoveel aanslagen hebt. Maar ja als je dat belangrijker vind als dat ze horen dat je aan mama doorgeeft wat je in de avond wilt eten..
Hallo mensen ik ben Egbert. En ik ben feitelijk een hele lieve jongen.
pi_149761543
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:35 schreef Brute_Egbert het volgende:
Even een serieuze vraag wat vinden mensen hier het probleem nou van? Ze mogen me dag en nacht afluisteren als ze daardoor alle risico groepen kunnen scheiden. Laat ze lekker een boel van ons aftappen lekker boeiend. Als ze daardoor nou terroristen of criminelen kunnen oppakken. Ze kunnen het ook gewoon niet doen dat je dan 4x zoveel aanslagen hebt. Maar ja als je dat belangrijker vind als dat ze horen dat je aan mama doorgeeft wat je in de avond wilt eten..
Er ligt al genoeg macht bij verschillende instanties, die hoef je niet nog machtiger te maken door ze alwetend te maken.

''Those who give up their liberty for more security neither deserve liberty nor security.'' ~ Onze vriend Franklin.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:30:15 #71
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_149762124
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_149767596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:01 schreef Lavenderr het volgende:
17 februari 2015

Dan vraag ik mij af of ze dan ook een deal hebben met programma's als LittleSnitch.
Dat is namelijk een programma die mij een melding geeft als iets verbinding wil maken met mijn computer.

Ik heb het ooit eens geïnstalleerd om adobe cs 5 te kunnen gebruiken, alle connecties die adobe wil maken om te kunnen controleren of ik wel een betaalde versie heb kan ik dan uitschakelen >:)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_149950009
'Gemalto-simkaarten veilig ondanks NSA-hack'

De simkaarten van het Nederlandse bedrijf Gemalto zijn veilig om te gebruiken, ondanks aanwijzingen dat de NSA de versleuteling van sommige kaarten heeft gekraakt.

Dat stelt het bedrijf maandag in een verklaring. Gemalto produceert jaarlijks zo'n 2 miljard simkaarten voor veel verschillende telecomaanbieders.

Vorige week meldde The Intercept op basis van documenten uit de verzameling van Edward Snowden dat de Amerikaanse inlichtingendienst NSA regelmatig zogenoemde encryptiesleutels voor de simkaarten onderschepte.

Deze geheime codes zorgen ervoor dat telefoonverkeer via de simkaarten beveiligd wordt en niet zomaar kan worden afgeluisterd. De NSA en Britse evenknie GCHQ zouden echter zeven miljoen sleutels hebben onderschept, waardoor de beveiliging ongedaan werd gemaakt.

Gemalto zegt nog verder onderzoek te doen naar de hack, maar spreekt van "voorlopige conclusies" die aanduiden dat de simkaarten van het bedrijf nog veilig zijn. Het bedrijf verwacht bovendien niet dat de hack veel geld zal kosten.

Woensdagochtend houdt Gemalto een persconferentie waarin uitgebreider zal worden ingegaan op de resultaten van het onderzoek.

http://www.nu.nl/internet(...)ndanks-nsa-hack.html
pi_149996281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:35 schreef Brute_Egbert het volgende:
Het gaat niet om terroristen. Hoeveel terroristische aanslagen heb jij meegemaakt in het westen? Terrorisme boeit niks en dat weten ondertussen wel meer mensen. Gaat om totale controle onder het mom van terrorisme. Privacy opgeven, anderen extra macht geven omdat je iets gelooft wat niet zo is. Jij ziet het probleem niet, steeds meer mensen zien dat wel. Omdat ze beseffen welke kant het allemaal op lijkt te gaan. En mensen zoals jou faciliteren dat omdat jullie het goedkeuren zonder kennis en na te denken. Het enige wat nog goed is dat je navraag doet maar goed dat helpt ook niet zoveel waarschijnlijk.
Fylax is op televisie geweest
pi_149996359
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:13 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Het gaat niet om terroristen. Hoeveel terroristische aanslagen heb jij meegemaakt in het westen? Terrorisme boeit niks en dat weten ondertussen wel meer mensen.
Meinung.
Conscience do cost.
pi_149996403
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Meinung.
Bedoel je dat het een mening is van me?
Fylax is op televisie geweest
pi_150009338
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:13 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Het gaat niet om terroristen. Hoeveel terroristische aanslagen heb jij meegemaakt in het westen? Terrorisme boeit niks en dat weten ondertussen wel meer mensen. Gaat om totale controle onder het mom van terrorisme. Privacy opgeven, anderen extra macht geven omdat je iets gelooft wat niet zo is. Jij ziet het probleem niet, steeds meer mensen zien dat wel. Omdat ze beseffen welke kant het allemaal op lijkt te gaan. En mensen zoals jou faciliteren dat omdat jullie het goedkeuren zonder kennis en na te denken. Het enige wat nog goed is dat je navraag doet maar goed dat helpt ook niet zoveel waarschijnlijk.
Volgens mij zijn de islamist-extremist-radicalised-fanatical terroristen niet erg slim hoor- iedereen kan gewoon zien dat er zijn duizenden plekjes overal dat je kan 'n 'bom' laten liggen om je 'punt' proberen te maken.
(de politiek puntjes van de 'IS' zijn nog steeds heel vaag dacht ik)
Misschien moeten ze meer 'beveiligheids maatregelen' maken.
Hoe veel meer beveiligheids personnel zijn er sinds 911 ?
Jobs for the boys! (and girls!)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_150024735
Nederlandse simkaartfabrikant Gemalto vermoedt hack door NSA

De Nederlands-Franse simkaartfabrikant Gemalto heeft "gegronde redenen" om aan te nemen dat Amerikaanse en Britse veiligheidsdiensten het bedrijf hebben gehackt.

Dat laat Gemalto woensdag weten in een verklaring, nadat de hack vorige week naar buiten werd gebracht op basis van documenten van klokkenluider Edward Snowden.

Gemalto stelt dat alleen de buitenste laag van het netwerk gehackt is en dat het Amerikaanse NSA en Britse GCHQ geen toegang hebben gehad tot de omgeving met encryptiesleutels van simkaarten.

Volgens de documenten van Snowden zouden de veiligheidsdiensten zeven miljoen encryptiesleutels hebben buitgemaakt.

Normaal is telefoonverkeer tussen twee simkaarten beveiligd, maar met de encryptiesleutels kan het verkeer eenvoudig worden afgetapt. Daar is dan geen tussenkomst van een rechter of hulp van een provider bij nodig.

http://www.nu.nl/internet(...)rmoedt-hack-nsa.html
  Moderator zondag 15 maart 2015 @ 13:03:34 #79
249559 crew  Lavenderr
pi_150659584
Blackberry probeert het opnieuw met 007-tablet

Met de PlayBook wilde het niet echt lukken maar Blackberry is natuurlijk niet voor een gat te vangen dus proberen de Canadezen opnieuw de tabletmarkt te veroveren. En daarbij richten ze zich natuurlijk weer op hun nieuwe favoriete stokpaardje: beveiliging. Want als je Angela Merkels telefoon al NSA-proof hebt gemaakt en een heuse James Bond-telefoon hebt ontwikkeld, kan er ook nog wel een onkraakbare contraspionagetablet bij natuurlijk. De tablet gebruikt vergaande versleutelingstechnologie om de gegevens veilig te houden en IBM heeft een systeem ontwikkeld om werk- en privé-applicaties te kunnen scheiden. Zodat het potje Minecraft de supergeheime gegevens van de werkgever niet in gevaar brengt, zeg maar. We gunnen het Blackberry van harte dat ze met het nieuwe beveiligingsdenken een bruikbare niche hebben gevonden. Wel zouden we nog even goed nadenken over twee aspecten van de nieuwe tablet. Ten eerste: de prijs. Want beveiliging is leuk maar 2380 dollar is wel heel erg veel voor een versleutelde tablet die zich nog moet bewijzen. Ten tweede: de naam. SecuTablet. Kan dat nou niet anders? De 007 tablet, ofzo? De Blackberry Q?

http://daskapital.nl/2015/03/blackberry_probeert_het_opnieu.html
  donderdag 9 april 2015 @ 08:48:48 #80
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151506184

Last week tonight interview met Edward Snowden _O_
John Oliver HELD ^O^
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 09:14:15 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_151506530
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:48 schreef theguyver het volgende:

John Oliver HELD ^O^
Ja ik had hem hier Topicreeks: BigBrother Artikelen al gepost. Zat te twijfelen op welk topic ik hem zou plaatsen.
  donderdag 9 april 2015 @ 09:16:27 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151506563
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja ik had hem hier Topicreeks: BigBrother Artikelen al gepost. Zat te twijfelen op welk topic ik hem zou plaatsen.
John Oliver haalt altijd goeie punten aan.
En ja haha daar zat ik ook al aan te denken , maar past meer hier in NSA topic :)
  donderdag 9 april 2015 @ 09:18:14 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151506586
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:48 schreef theguyver het volgende:

John Oliver HELD ^O^
Heeft ie een eigen show? Cool :). In mijn pauze ff kijken O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 9 april 2015 @ 09:54:40 #84
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151507299
Wow hebben ze Ed weer van stal gehaald? Vraag me af of die man wel echt bestaat. Komt ie ons weer inpeperen dat we 24/7 in de gaten worden gehouden? Het zal wel ...
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 9 april 2015 @ 10:03:35 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151507492
quote:
11s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Heeft ie een eigen show? Cool :). In mijn pauze ff kijken O+.
Eh ja!
Ik en Lavenderr posten geregeld afleveringen van hem!
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Wow hebben ze Ed weer van stal gehaald? Vraag me af of die man wel echt bestaat. Komt ie ons weer inpeperen dat we 24/7 in de gaten worden gehouden? Het zal wel ...
Wie is het dan?
hologram?
pi_151507619
quote:
Is er een keer een klokkeluider die serieus te nemen is dan is het weer niet goed.

Zijn verhaal zal wel te "gewoontjes" zijn voor de echte "waarheidszoeker" , veel verder dan simpel data vergaren en afluisteren gaat het eigenlijk niet. Niks over chemtrails, alien coverups, ziekmakende geneesmiddelen, moonhoax, spacefakery enz namelijk dus dan kan het voor de echte "waarheidszoeker" natuurlijk nooit de echte waarheid zijn.

De echte waarheid is natuurlijk de waarheid die de echte "waarheidszoeker" al lang weet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2015 10:09:12 ]
  donderdag 9 april 2015 @ 11:32:20 #87
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151509977
quote:
Dat hij daadwerkelijk bestaat of gewoon voor de misleiding zorgt bedoel je? Net als Die gozer van de wikileaks of is hij wel echt?
Vrijheid
  donderdag 9 april 2015 @ 11:54:17 #88
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151510617
While you were watching John Oliver chat with Edward Snowden about dick pics, some New York-based artists were illegally placing a bust of the whistleblower in a Brooklyn park.
The installation took place early Monday morning, and the whole thing was filmed by AnimalNY, which you can watch in the video above.

They are calling it “Prison Ship Martyrs Monument 2.0,” and it has been attached to a pre-existing Revolutionary War monument in Ft. Greene Park.

The artists explained the meaning behind the work and the location in a statement:

We have updated this monument to highlight those who sacrifice their safety in the fight against modern-day tyrannies. It would be a dishonor to those memorialized here to not laud those who protect the ideals they fought for, as Edward Snowden has by bringing the NSA’s 4th-Amendment-violating surveillance programs to light. All too often, figures who strive to uphold these ideals have been cast as criminals rather than in bronze.
The hydrocal bust is 4-feet tall, weighs about 100 pounds and reportedly cost thousands of dollars to create.

They’ve been planning the project for about a year, they said, but despite all the time and resources devoted to it, it’s already been covered up by the Parks Department.http://thedailywh.at/2015(...)-bust-brooklyn-park/
  donderdag 9 april 2015 @ 12:10:39 #89
189978 controlaltdelete
pi_151511140
quote:
11s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat hij daadwerkelijk bestaat of gewoon voor de misleiding zorgt bedoel je? Net als Die gozer van de wikileaks of is hij wel echt?
Daadwerkelijk niet bestaat en idd voor misleiding zorgt?

https://calcifiedlies.wor(...)ard-s1m0nes-simhand/

misschien is dit too much voor BNW?

Julian and Edward. Fake and faker. Mij zou het niets verbazen als Assange een nwo - con man is.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 9 april 2015 @ 12:19:44 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151511400
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:10 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Julian and Edward. Fake and faker. Mij zou het niets verbazen als Assange een nwo - con man is.
Bedankt voor de link, ik vind het nogal een aanname eerlijk gezegd maar nu weet ik ieder geval wat je invalshoek is :P.
Vrijheid
  donderdag 9 april 2015 @ 12:19:56 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151511406
quote:

[..]

je weet dat S1mone een actrice is?

Rachel Roberts en dat er niks digitaals aan haar is :9
pi_151511494
quote:

Maar natuurlijk dat kan toch ook niet anders in het hoofd van de echte "waarheidszoeker", deze 2 zijn veel te "down to earth" en hun onthullingen gaan niet ver genoeg, gelukkig hebben we voor de zelfbenoemde "waarheidszoekers" in Nederland echte klokkeluiders zoals Vrijland, die gaan tenminste mee met de gekte.
  donderdag 9 april 2015 @ 12:23:09 #93
189978 controlaltdelete
pi_151511514
quote:
11s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Bedankt voor de link, ik vind het nogal een aanname eerlijk gezegd maar nu weet ik ieder geval wat je invalshoek is :P.
Graag gedaan.

quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:19 schreef theguyver het volgende:

[..]

je weet dat S1mone een actrice is?
[ afbeelding ]

Rachel Roberts en dat er niks digitaals aan haar is :9
S1mone is een film

http://www.moviemeter.nl/film/1944
  donderdag 9 april 2015 @ 12:38:12 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151511955
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:23 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Graag gedaan.
Ik ben het korte stukje interview aan het kijken en heb het inderdaad ergens op 1:41 even op pauze gezet. Kort gezegd even een klein experiment die je kan uitvoeren. Het liefst zonder iemand om je heen want het komt misschien wat vreemd over maar zwaai eens snel met je hand voor je ogen? dan heb je hetzelfde effect :P. Hij praat heel snel met zijn handen, een beetje Italiaans zeg maar, dus dan schiet de opname aparatuur of de codex van het bestand te kort en krijg je dit soort verschijnselen. Een beetje hetzelfde als dat je bij mp3's volgens de echte audiofielen de hele hoge en lage tonen afgebroken worden vanaf een bepaald punt. Compressie.
Vrijheid
  donderdag 9 april 2015 @ 12:48:00 #95
189978 controlaltdelete
pi_151512220
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben het korte stukje interview aan het kijken en heb het inderdaad ergens op 1:41 even op pauze gezet. Kort gezegd even een klein experiment die je kan uitvoeren. Het liefst zonder iemand om je heen want het komt misschien wat vreemd over maar zwaai eens snel met je hand voor je ogen? dan heb je hetzelfde effect :P. Hij praat heel snel met zijn handen, een beetje Italiaans zeg maar, dus dan schiet de opname aparatuur of de codex van het bestand te kort en krijg je dit soort verschijnselen. Een beetje hetzelfde als dat je bij mp3's volgens de echte audiofielen de hele hoge en lage tonen afgebroken worden vanaf een bepaald punt. Compressie.
Als dat voor jou een plausibele verklaring is okee, voor mij niet. Er blijven nog zat andere opmerkelijkheden over wat betreft Ed Raket. Ik heb hier al eens eerder een discussie over gehad en voor gek versleten, BNW is daar helaas niet het juiste forum voor. Maar ik heb die man nog nooit uit een taxi zien stappen, als ie interviews doet is het 1 op 1 of vaak via een screen en dan nog al die dingen die niet kloppen aan hem zoals die bril destijds etc etc.
  donderdag 9 april 2015 @ 12:59:43 #96
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151512543
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:23 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Graag gedaan.

[..]

S1mone is een film

http://www.moviemeter.nl/film/1944
Joh hoe zou ik bij de actrice komen, en ik ken de film!
Hell Ik heb m gewoon op DVD!

Zullen we even echte digitale Personen er bij pakken en even naast snowden leggen!
Ellen Page en Willem Dafoe 2013

Kevin Spacey Call of Duty: Advanced Warfare 2014

Sam Witwer Star Wars: The Force Unleashed II 2010

En zo zijn er tig meer!
pi_151512701
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:48 schreef controlaltdelete het volgende:

eerder een discussie over gehad en voor gek versleten, BNW is daar helaas niet het juiste forum voor. Maar ik heb die man nog nooit uit een taxi zien stappen, als ie interviews doet is het 1 op 1 of vaak via een screen en dan nog al die dingen die niet kloppen aan hem zoals die bril destijds etc etc.
Hoevaak zie je de gasten van DWDD of Pauw uit de taxi stappen voordat ze in het programma zitten?

Of zijn die gasten ook al niet echt? heb wel zo'n mijn twijfels over Peter RRRR de Vries, die is gewoon te vaak op tv

En waarom zou iets vreemds met zijn bril een aanwijzing kunnen zijn voor CGI? Dat is volstrekt onlogisch, of zouden "the powers that be" opzettelijk zulke "foutjes" er in stoppen om cadjes proberen gek te maken?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2015 13:08:37 ]
  donderdag 9 april 2015 @ 13:09:27 #98
189978 controlaltdelete
pi_151512806
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:59 schreef theguyver het volgende:

[..]

Joh hoe zou ik bij de actrice komen, en ik ken de film!
Hell Ik heb m gewoon op DVD!

Zullen we even echte digitale Personen er bij pakken en even naast snowden leggen!
Ellen Page en Willem Dafoe 2013
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kevin Spacey Call of Duty: Advanced Warfare 2014

Sam Witwer Star Wars: The Force Unleashed II 2010
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En zo zijn er tig meer!
Fijn dat je zo je best doet, ik snap niet welk punt je wilt maken bovendien het interesseert me ook niet eerlijk gezegd. Sorry.

quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoevaak zie je de gasten van DWDD of Pauw uit de taxi stappen voordat ze in het programma zitten?

Of zijn die gasten ook al niet echt? heb wel zo'n mijn twijfels over Peter RRRR de Vries, die is gewoon te vaak op tv
Het gaat niet alleen om uit een taxi te stappen maar de manier hoe ie interviews geeft en in het nieuws komt. Maar afijn: Laten we de discussie over Ed maar staken als jij gelooft dat deze held bestaat mij best. Ik denk daar het mijne over.
pi_151512948
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:09 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Fijn dat je zo je best doet, ik snap niet welk punt je wilt maken bovendien het interesseert me ook niet eerlijk gezegd. Sorry.
He punt is vrij duidelijk, het verschil tussen cgi en echt zie je overduidelijk, dat verschil zie je bij Snowden niet.

Dat het je niet intereseert is wel weer hilarsch, vol blijven houden dat Snowden niet echt is en komt er iemand met argumentatie waarom jouw niet onderbouwde aannames niet zouden kloppen dan interessert het je opeens niet meer :')

[..]

quote:
Het gaat niet alleen om uit een taxi te stappen maar de manier hoe ie interviews geeft en in het nieuws komt. Maar afijn: Laten we de discussie over Ed maar staken als jij gelooft dat deze held bestaat mij best. Ik denk daar het mijne over.
En waarom zouden "the powers that be" zulke foutjes maken dan zoals jij schijnt te denken met zijn hand en bril?

Gaat Snowden niet ver genoeg voor je? Ben je teleurgesteld dat hij niks lekte over reptilians, aliens, nwo, ziekmakende geneesmiddelen enz? Is een klokkeluider alleen echt als hij jouw "waarheid" bevestigd?
  donderdag 9 april 2015 @ 13:21:26 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151513077
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:09 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[..]

Verschil tussen digitaal en echt, als je dat niet ziet raad ik je het volgende aan!
klik
En als het je niet interesseert waarom reageer je dan en maak je de vergelijking met de film S1mone, waarbij ze zelfs eenn gewone actrice gebruiken om dat de techniek van die tijd nog lang niet in staat was om zoiets een beetje te laten lijken!

Held .. wil m niet zozeer een held noemen hij heeft wel veel informatie gestolen!
Wel vind ik het belangrijk dat hij dit heeft laten uitlekken!
Iets waar we allemaal hier bij BNW op zitten te wachten ... informatie ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')