Zoiets dus.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, dat wordt een mooi overzichtje.
1. Levensbeschouwingen
1.1. Normale levensbeschouwingen
1.2. Levenswanen
1.2.1. Religieuze levenswanen
1.2.2. Andere levenswanen
1.2.2.1. Boeddhisme
1.2.2.2. Complottisme/niburuïsme
Als mensen eens zouden ophouden met a)generaliseren en B) alles in een hokje te stoppen dan zouden we al een stuk verder zijn...quote:Op maandag 7 juli 2014 16:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Misschien moeten we een hele nieuwe term bedenken. 'Levenswaan' misschien: "het geheel van niet geverifieerde en onwaarschijnlijke denkbeelden op basis waarvan iemand zijn leven inricht."
Die niet geverifieerde en onwaarschijnlijke denkbeelden kunnen dan van niburuïstische aard zijn, of religieuze, maar je kunt er bijvoorbeeld ook al die New Age hippies met hun homeopathische paleodiets en de Scientologists met hun alien-vulkaan-shampoo-nonsense onder schuiven.
Nee hoor, geen last van. Maar ik heb dan ook weinig politiek correcte neigingen.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:44 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Als mensen eens zouden ophouden met a)generaliseren en B) alles in een hokje te stoppen dan zouden we al een stuk verder zijn...
Ik weet wel dat het slechts een mening van jullie is, maar de arrogantie komt mij op den duur zo de strot uit dat ik zo weer religieus ga worden. Was het maar omdat ik niet dezelfde stempel opgedrukt wil krijgen als mensen die alles waar zij niet in geloven als "waan" of "hallucinatie" wegzetten.
Walgen jullie op momenten dat jullie dit schrijven niet van jullie zelf?
Stoer van jou...quote:Op maandag 7 juli 2014 17:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee hoor, geen last van. Maar ik heb dan ook weinig politiek correcte neigingen.
Jezus man. Je hoeft echt geen respect te hebben voor opvattingen die niet de jouwe zijn, maar als je zo extreem intolerant bent, ga dan niet naar een forum toe waar mensen een andere mening hebben.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:44 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Als mensen eens zouden ophouden met a)generaliseren en B) alles in een hokje te stoppen dan zouden we al een stuk verder zijn...
Ik weet wel dat het slechts een mening van jullie is, maar de arrogantie komt mij op den duur zo de strot uit dat ik zo weer religieus ga worden. Was het maar omdat ik niet dezelfde stempel opgedrukt wil krijgen als mensen die alles waar zij niet in geloven als "waan" of "hallucinatie" wegzetten.
Walgen jullie op momenten dat jullie dit schrijven niet van jullie zelf?
Geen idee. Misschien nooit.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:51 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Stoer van jou...
Wanneer wordt je eens volwassen?
Grapje zeker?quote:Op maandag 7 juli 2014 17:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jezus man. Je hoeft echt geen respect te hebben voor opvattingen die niet de jouwe zijn, maar als je zo extreem intolerant bent, ga dan niet naar een forum toe waar mensen een andere mening hebben.
Het gaat mij om die houding die je aanneemt. Volwassenen zijn meestal wat genuanceerder namelijk. Kinderen schreeuwen om hun gelijk te halen, volwassenen pogen dat met argumenten te doen.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien nooit.
Religie en niburuïsme zijn overigens nog steeds retarded als ik volwassen ben, dus ik snap de relevantie van je opmerking niet.
Absoluut niet. Ik vind het echt absurd hoe jij tekeer gaat tegen mensen die niet in jouw straatje passen. Dat is echt letterlijk intolerantie. Opvattingen afkeuren/belachelijk vinden of wat dan ook is prima, maar jij accepteert het simpelweg niet dat niet iedereen is zoals jij. Dat is intolerant en mijns inziens bijzonder verwerpelijk.quote:
Genuanceerd en niet schreeuwerig... Je bedoelt uitspraken als "Walgen jullie op momenten dat jullie dit schrijven niet van jullie zelf?" en "Wanneer wordt je eens volwassen?". Ja, dat kan ik wel.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:00 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Het gaat mij om die houding die je aanneemt. Volwassenen zijn meestal wat genuanceerder namelijk. Kinderen schreeuwen om hun gelijk te halen, volwassenen pogen dat met argumenten te doen.
"Een mens die de waarheid niet spreekt kan geen gelijk krijgen, een mens die de waarheid spreekt hoeft geen gelijk te krijgen".
Die arrogantie van sommigen van jullie komt mij de strot uit, maar is dat meteen dat ik iets niet accepteer? Lijkt mij niet.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik vind het echt absurd hoe jij tekeer gaat tegen mensen die niet in jouw straatje passen. Dat is echt letterlijk intolerantie. Opvattingen afkeuren/belachelijk vinden of wat dan ook is prima, maar jij accepteert het simpelweg niet dat niet iedereen is zoals jij. Dat is intolerant en mijns inziens bijzonder verwerpelijk.
Dat is in een reactie op dit zelfingenomen topic. Als jullie dit topic niet geopend hadden om jezelf te bevlekken had ik dit niet gezegd of geschreven. Ik zou ook nooit een topic openen om af te geven op mensen die anders denken dan mij. Ook weer een wereld van verschil.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Genuanceerd en niet schreeuwerig... Je bedoelt uitspraken als "Walgen jullie op momenten dat jullie dit schrijven niet van jullie zelf?" en "Wanneer wordt je eens volwassen?". Ja, dat kan ik wel.
Ik heb verder geen zin om in te gaan op je fascistische intolerantie. Richt een monument voor jezelf op en voel jezelf de beste ter wereld. Succes ermee.quote:
Fascistische intolerantie?quote:Op maandag 7 juli 2014 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb verder geen zin om in te gaan op je fascistische intolerantie. Richt een monument voor jezelf op en voel jezelf de beste ter wereld. Succes ermee.
En hoppa, lekker verder op dezelfde toer.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:25 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Fascistische intolerantie?
Dus als je vraagt om meer respect voor andersdenkenden dan ben je fascistisch intolerant? Echt waar, je bent niet goed bij je paashaas.
Ja hehe, wie vergelijkt mijn ideeen dan ook met a) intolerantie, terwijl ik juist vraag om meer tolerantie voor andersdenkenden, de contradictie en b) fascistische intolerantie nog wel?quote:Op maandag 7 juli 2014 18:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hoppa, lekker verder op dezelfde toer.
Ik ben absoluut niet beledigd. Ik constateer dat je een intolerant persoon bent. Meer niet.quote:
Atheïsme is over het algemeen niet gebonden aan specifieke (gedeelde) rituelen of richtlijnen.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:35 schreef belijder het volgende:
[..]
Dus atheïsme is ook een vorm van religie? Een valse dan.
Of wat dan ook. Er volgen geen claims uit (dus ook niet de claim dat er geen god bestaat) en er volgen geen ideologische standpunten uit. Er is geen filosofische content of content van wat voor soort dan ook.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:22 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Atheïsme is over het algemeen niet gebonden aan specifieke (gedeelde) rituelen of richtlijnen.
Meestal is dat zo... maar het wordt strikt genomen niet geïmpliceerd door de term 'atheïsme'. Een atheïst hoeft niet per se een empirist te zijn.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:22 schreef Cockwhale het volgende:
Atheïsten baseren hun ideeën voornamelijk op de empirie. Non existent until proven otherwise.
Waarom is dat dan niet ook het forum voor religieuze discussies?quote:Op maandag 7 juli 2014 20:14 schreef Molurus het volgende:
Daarom hebben we hier op Fok het subforum TRU. Speciaal voor de gelovige die niet wil weten dat hij gelovig is.
Klopt. Ik doelde ook meer op hun houding ten opzichte van de werkelijkheid dan gehanteerde methoden om die werkelijkheid te onderzoeken. Atheïsme als term is eigenlijk letterlijk niet-theïst.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Meestal is dat zo... maar het wordt strikt genomen niet geïmpliceerd door de term 'atheïsme'. Een atheïst hoeft niet per se een empirist te zijn.
Tweeledig. Ten eerste hebben gelovigen er geen enkel probleem mee om gelovig te worden genoemd. Ten tweede nemen veel gelovigen zichzelf en hun religie dusdanig serieus dat ze het als een belediging zouden zien om op 1 lijn te worden gezet met ufologen en niburisten.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom is dat dan niet ook het forum voor religieuze discussies?
Religieuze scheiding omdat ze anders boos worden?quote:Op maandag 7 juli 2014 20:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tweeledig. Ten eerste hebben gelovigen er geen enkel probleem mee om gelovig te worden genoemd. Ten tweede nemen veel gelovigen zichzelf en hun religie dusdanig serieus dat ze het als een belediging zouden zien om op 1 lijn te worden gezet met ufologen en niburisten.
Je hebt gelijk, strikt genomen is het dezelfde categorie, maar beide kanten willen dat niet weten. En daarom hebben we daarvoor 2 aparte fora.
Zoals Harris zegt... er is geen enkele reden om dat überhaupt te labelen. "Ik ben geen theist" werkt net zo goed als "ik ben geen astroloog". We spreken ook niet van "a-astrologen" / "non-astrologen".quote:Op maandag 7 juli 2014 20:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Klopt. Ik doelde ook meer op hun houding ten opzichte van de werkelijkheid dan gehanteerde methoden om die werkelijkheid te onderzoeken. Atheïsme als term is eigenlijk letterlijk niet-theïst.
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Religieuze scheiding omdat ze anders boos worden?
Hm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |