Yay, nog meer bullshit waar rechten aan hangen.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:44 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, zullen we het niburuïsme gewoon erkennen als religie?
Leer je definities en probeer het nog een keer.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:44 schreef Jigzoz het volgende:
Maar eigenlijk zijn niburuïsten/complottisten ook gewoon gelovigen/religieuzen.
Dat we af moeten van speciale rechten om religieuze redenen lijkt me een andere discussie.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Yay, nog meer bullshit waar rechten aan hangen.
Nee dus.
Wat is het nut van erkennen als je daar geen rechten/plichten aan gaat hangen?quote:Op maandag 7 juli 2014 10:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat we af moeten van speciale rechten om religieuze redenen lijkt me een andere discussie.
Het gaat me erom dat niburuïsme eigenlijk gewoon een moderne vorm van religie is. En als dat het geval is, waarom erkennen we dat dan niet?
Omdat ik het eigenlijk vreemd vind dat we de ene vorm van werkelijkheidsverdraaiing blijkbaar serieuzer nemen dan de andere terwijl er ontzettend veel overeenkomsten zijn.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:08 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wat is het nut van erkennen als je daar geen rechten/plichten aan gaat hangen?
Het is duidelijk dat veel mensen behoefte hebben aan "meer tussen hemel en aarde" en de bekende religies vervangen voor andere manieren om te geloven, van new age tot ufo's. Wat wil je daaraan erkennen?
Ik neem geen enkele religie serieus en zou het liefst zien dat alle nu erkende religies alle bijzondere voordelen kwijt zouden raken.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat ik het eigenlijk vreemd vind dat we de ene vorm van werkelijkheidsverdraaiing blijkbaar serieuzer nemen dan de andere terwijl er ontzettend veel overeenkomsten zijn.
Dat zou tot dezelfde gelijkstelling leiden. Ook een oplossing dus.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik neem geen enkele religie serieus en zou het liefst zien dat alle nu erkende religies alle bijzondere voordelen kwijt zouden raken.
Dus alienisme niet erkennen en de rest alles afpakken.
Ja, beetje een flauwe term. Zoals op de website Niburu eigenlijk. Chemtrails, vrije energie, zionistische complotten, ufo's, dat soort dingen.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:26 schreef ATON het volgende:
@ Jigzoz, leg me eens uit wat ' niburuïsme' inhoudelijk betekend, of is dit iets van eigen vinding ?
Hier kan je moeilijk spreken over een soort religie, eerder een groepering van 'anders begaafden'.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, beetje een flauwe term. Zoals op de website Niburu eigenlijk. Chemtrails, vrije energie, zionistische complotten, ufo's, dat soort dingen.
Maar dat kun je over elke religie zeggen.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:35 schreef ATON het volgende:
[..]
Hier kan je moeilijk spreken over een soort religie, eerder een groepering van 'anders begaafden'.
Ik zie veel meer overeenkomsten. Vandaar dat ik denk dat we het gewoon als een nieuwe religie moeten gaan zien.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:38 schreef ATON het volgende:
[..]
De gemeenschappelijke deler is onwetendheid, denk ik.
Hoe weet je dan dat het niet klopt? En hoe zit het dan wel?quote:Op maandag 7 juli 2014 11:43 schreef OllieWilliams het volgende:
Denken dat de verklaring van de media mbt 9/11 waar is
Hoe hebben zij een God dan?quote:Op maandag 7 juli 2014 10:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat we af moeten van speciale rechten om religieuze redenen lijkt me een andere discussie.
Het gaat me erom dat niburuïsme eigenlijk gewoon een moderne vorm van religie is. En als dat het geval is, waarom erkennen we dat dan niet?
Dus atheïsme is ook een vorm van religie? Een valse dan.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een god is niet noodzakelijk voor een religie.
Atheïsme is niks.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:35 schreef belijder het volgende:
[..]
Dus atheïsme is ook een vorm van religie? Een valse dan.
Ja, gewoon een schuilnaampje voor een groepering onderdrukkers.quote:
Van wie ben jij een kloon?quote:Op maandag 7 juli 2014 12:38 schreef belijder het volgende:
[..]
Ja, gewoon een schuilnaampje voor een groepering onderdrukkers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |