abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142035732
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, kijk. De lijst is toch nog langer en de stelling blijft houdbaar.
Nee, want ik ben geen "niburuist". De zaken die ik noemde zijn ofwel fysisch onmogelijk (JFK, 9/11, maanlandingen) ofwel klopt het verhaal niet met de feiten (Sandy Hook, Boston Bombings).

quote:
Zijn er bepaalde sites die volgens jou wél de waarheid verkondigen?
Niemand kent "de" waarheid.
Het beste wat je kan doen is zoveel mogelijk waarheidsvinding doen, dat betekent dus juist veel verschillende bronnen tegen elkaar afwegen, juist per sé niet uitgaan van 1 site/boek/dominee die "de waarheid" verkondigt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142035739
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, of de maanlanding. O-)

Helaas heeft El_Matador zich eenzijdig teruggetrokken uit een topic waarin hij aankondigde voor eens en voor altijd te gaan bewijzen dat de maanlanding niet heeft plaatsgehad.
Oh, dat komt heus nog wel, maar dat ga ik niet met een stel randmongolen delen, dat snap je. :)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 8 juli 2014 @ 08:13:28 #103
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142035751
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh, dat komt heus nog wel, maar dat ga ik niet met een stel randmongolen delen, dat snap je. :)
Voordat je ook in dit topic iedereen de huid vol scheldt... met wie ga je dat dan wel delen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_142035757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voordat je ook in dit topic iedereen de huid vol scheldt... met wie ga je dat dan wel delen?
Dat zie ik nog wel.

pi_142035762
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, want ik ben geen "niburuist". De zaken die ik noemde zijn ofwel fysisch onmogelijk (JFK, 9/11, maanlandingen) ofwel klopt het verhaal niet met de feiten (Sandy Hook, Boston Bombings).
Ik denk niet dat het zin heeft om daarover te gaan discussiëren. Jij gelooft dat en ik niet en het gaat me niet lukken om je van iets anders te overtuigen. Ik vind dit soort zaken interessant om te zien. Meer niet.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 08:15:00 #106
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142035764
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zie ik nog wel.
Nou... laat het even weten. Ze wachten allemaal in spanning daarop. :P
pi_142035766
quote:

[..]

Waarom niet?
pi_142035784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het zin heeft om daarover te gaan discussiëren. Jij gelooft dat en ik niet en het gaat me niet lukken om je van iets anders te overtuigen. Ik vind dit soort zaken interessant om te zien. Meer niet.
Nee, zoals zovaak leg je anderen woorden in de mond, alleen om je eigen stelling kracht bij te zetten.

Je bent zelf ook aardig religieus in je antitheisme trouwens. Het is je al door velen verteld, maar toch blijf je eraan vasthouden.

Fysische wetten gelden, ook als een dominee zegt dat de Aarde plat is of een of andere media die iets beweert en het wordt massaal voor waar aangenomen.

Nooit twijfelen is juist een teken van geloof/religie. Er moet een vast verhaal zijn anders raken mensen in de war.

pi_142035787
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom niet?
Irrelevant voor dit topic.

pi_142035792
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, zoals zovaak leg je anderen woorden in de mond, alleen om je eigen stelling kracht bij te zetten.

Je bent zelf ook aardig religieus in je antitheisme trouwens. Het is je al door velen verteld, maar toch blijf je eraan vasthouden.

Fysische wetten gelden, ook als een dominee zegt dat de Aarde plat is of een of andere media die iets beweert en het wordt massaal voor waar aangenomen.

Nooit twijfelen is juist een teken van geloof/religie. Er moet een vast verhaal zijn anders raken mensen in de war.
Drie keer gelezen, maar ik mis je punt.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 08:19:22 #111
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142035794
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Irrelevant voor dit topic.
Het lijkt mij eerlijk gezegd volledig on topic.
pi_142035795
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou... laat het even weten. Ze wachten allemaal in spanning daarop. :P
Welnee, deden ze dat, zouden ze luisteren. Maar nee, een stel kanslozen die letterlijk zeggen "ik weet er geen fuck van" die eventjes vanaf de zolderkamer mijn punten "debunken". Kansloos.

dinsdag 8 juli 2014 @ 08:23:16 #113
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142035830
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee, deden ze dat, zouden ze luisteren. Maar nee, een stel kanslozen die letterlijk zeggen "ik weet er geen fuck van" die eventjes vanaf de zolderkamer mijn punten "debunken". Kansloos.
Ehm... zover je met argumenten kwam, dat was niet vaak, werd er wel degelijk inhoudelijk op gereageerd. Zo is er na je vertrek nog in detail geanalyseerd hoe het nou precies zit met die foto's en wat je daar wel of niet uit kunt afleiden.

Dat dat niet leidt tot de conclusie die jij wilt trekken... sja... maakt dat hen "kansloos"?

Het feit dat jij vooral degene was die daar aan het schelden was en jij degene was die zich heeft teruggetrokken uit dat topic zegt voor mij genoeg.
pi_142035854
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehm... zover je met argumenten kwam, dat was niet vaak, werd er wel degelijk inhoudelijk op gereageerd. Zo is er na je vertrek nog in detail geanalyseerd hoe het nou precies zit met die foto's en wat je daar wel of niet uit kunt afleiden.

Dat dat niet leidt tot de conclusie die jij wilt trekken... sja... maakt dat hen "kansloos"?

Het feit dat jij vooral degene was die daar aan het schelden was en jij degene was die zich heeft teruggetrokken uit dat topic zegt voor mij genoeg.
:D

Ik was "aan het schelden"? Flikker toch op man, ben jij dominee ofzo?

Kansloos inderdaad. Lui die van niks weten en wel een mening hebben. Prima, maar daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen.

Die Aarde klopt van geen kanten, maar dat maakt jou niet uit. Jij gelooft dat we op de maan zijn geweest. :)

pi_142035879
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik was "aan het schelden"? Flikker toch op man, ben jij dominee ofzo?

Kansloos inderdaad. Lui die van niks weten en wel een mening hebben. Prima, maar daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen.

Die Aarde klopt van geen kanten, maar dat maakt jou niet uit. Jij gelooft dat we op de maan zijn geweest. :)
Hé, vanwaar die agressie?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 08:28:16 #116
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142035884
quote:

[..]

Ik was "aan het schelden"?
Correct. Wil je misschien enkele tientallen quotes?

quote:

Kansloos inderdaad. Lui die van niks weten en wel een mening hebben.
De mensen daar waren tenminste aan het rekenen aan optica. Veel verder dan 'het kan niet' kwam jij zelf niet. Als je echt ergens verstand van hebt dan wist je dat goed te verbergen.

quote:

Prima, maar daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen.

Stampvoeten en roepen 'het kan niet' overtuig je niemand mee. Heb je dat zelf niet door?
pi_142035903
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Correct. Wil je misschien enkele tientallen quotes?

[..]

De mensen daar waren tenminste aan het rekenen aan optica. Veel verder dan 'het kan niet' kwam jij zelf niet. Als je echt ergens verstand van hebt dan wist je dat goed te verbergen.

[..]

Stampvoeten en roepen 'het kan niet' overtuig je niemand mee. Heb je dat zelf niet door?
Gozer, zelfs op mijn teaser werd niet inhoudelijk ingegaan. Een of andere uitvlucht met een berekening die alleen op 1 foto wordt toegepast en niet op de honderden andere foto's uit dezelfde serie. Ik heb duidelijk gemaakt dat dat dus geen tegenbewijs is, maar dat wilde er niet in.

Sja, zoals gezegd, kanslozen ga ik mijn tijd niet aan verdoen. :)

dinsdag 8 juli 2014 @ 08:32:29 #118
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142035928
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gozer, zelfs op mijn teaser werd niet inhoudelijk ingegaan.
Jouw teaser bevatte dan ook geen enkele berekening. Wat wil je dan?

Maar om je tegemoet te komen is er door de andere deelnemers wel degelijk gerekend aan je claims. Maar blijf vooral doen alsof dat niet is gebeurd. ;)

quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:30 schreef El_Matador het volgende:

Sja, zoals gezegd, kanslozen ga ik mijn tijd niet aan verdoen. :)
En met je tegenstanders kansloos noemen overtuig je ook niemand.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 08:33:20 #119
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142035935
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zoals gezegd.. "gelovigen die niet willen weten dat ze gelovig zijn". Die kunnen daar erg agressief van worden als je ze daar toch op wijst. Ik heb dit vaak meegemaakt, ook met mensen die geloven in Ufo's en Zero Point Energy enzo.
pi_142035945
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jouw teaser bevatte dan ook geen enkele berekening. Wat wil je dan?
Dan heb je hem ook echt gezien. :') _O-

quote:
Maar om je tegemoet te komen is er door de andere deelnemers wel degelijk gerekend aan je claims. Maar blijf vooral doen alsof dat niet is gebeurd. ;)
Neuh, er werd wat geroepen, 1 linkje gepost en gelijk valt de hele hyenabende eroverheen. Zoals gezegd; kansloos.

quote:
En met je tegenstanders kansloos noemen overtuig je ook niemand.
Wel als ze kansloos zijn. :)

Gelovers laten zich niet overtuigen, precies de idee van dit topic. Jigzoz vergeet alleen een heel belangrijke groep; zij die de "officiele verhalen" geloven.

pi_142035962
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd.. "gelovigen die niet willen weten dat ze gelovig zijn". Die kunnen daar erg agressief van worden als je ze daar toch op wijst. Ik heb dit vaak meegemaakt, ook met mensen die geloven in Ufo's en Zero Point Energy enzo.
Nou, da's toch maf?

Hoewel... Ik heb ook wel christenen en moslims keihard zien flippen vanwege iets als evolutie.
pi_142035978
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Agressie?? :?

pi_142035982
quote:

[..]

En randmongolen zijn de critici neem ik aan? 8)7
pi_142035990
quote:
18s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Agressie?? :?
Ja. Er wordt je hier volgens mij van alle kanten dat je maar moet geloven wat je wil, maar je gaat toch tekeer alsof er net gedreigd is om je huis plat te branden.
pi_142036001
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:37 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

En randmongolen zijn de critici neem ik aan? 8)7
Nee, randmongolen zijn mensen die geen reet van het onderwerp weten maar wel alvast ervanuitgaan dat iemand die wel iets meer moeite doet, onzin zou lullen.

Gelovigen hebben daar ook een handje van, zie het voorbeeld van evolutie. De media, het Wetboek, "zogenaamde experts", het zijn de dominees van de 21e eeuw die op ziekelijke wijze aanbeden en geloofd worden.

pi_142036005
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Er wordt je hier volgens mij van alle kanten dat je maar moet geloven wat je wil, maar je gaat toch tekeer alsof er net gedreigd is om je huis plat te branden.
:?

pi_142036008
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:39 schreef El_Matador het volgende:
De media, het Wetboek, "zogenaamde experts", het zijn de dominees van de 21e eeuw die op ziekelijke wijze aanbeden en geloofd worden.
En zit daar dan ook nog enige organisatie achter? En zo ja: wie dan?
pi_142036027
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En zit daar dan ook nog enige organisatie achter? En zo ja: wie dan?
Wat bedoel je?

pi_142036062
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
De media zullen niet toevallig allemaal hetzelfde verhaal bouwen, lijkt me. Er moet dan iemand zijn die ze oplegt wat ze moeten vertellen.

Wie dan?
pi_142036080
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, randmongolen zijn mensen die geen reet van het onderwerp weten maar wel alvast ervanuitgaan dat iemand die wel iets meer moeite doet, onzin zou lullen.

Gelovigen hebben daar ook een handje van, zie het voorbeeld van evolutie. De media, het Wetboek, "zogenaamde experts", het zijn de dominees van de 21e eeuw die op ziekelijke wijze aanbeden en geloofd worden.
Er zijn inderdaad mensen die het huidige normatieve beschouwen als een universele waarheid, met name als het neerkomt op normen en waarden, alles waar de titel wetenschappelijk onderzoek op wordt geplakt of datgene wat de media (meningen, eenzijdige visies en vooroordelen) brult. Voornamelijk vanuit onwetendheid en een gebrek aan kritische inzicht en open houding. Dat ben ik zeker met je eens. Dat geldt ook voor de evolutietheorie, maar ook daar moet je niet iedereen over één kam scheren. Ikzelf beschouw de evolutietheorie op dit punt als de werkelijkheid omdat het de meest plausibele verklaring is waarmee ik momenteel bekend ben.
pi_142036090
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De media zullen niet toevallig allemaal hetzelfde verhaal bouwen, lijkt me.
Neuh, de meeste nemen het domweg van elkaar over.

quote:
Er moet dan iemand zijn die ze oplegt wat ze moeten vertellen.

Wie dan?
Niet 1 iemand, maar natuurlijk worden er verhalen in de wereld gebracht. Of wilde jij beweren van niet? :D :o

pi_142036105
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:47 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad mensen die het huidige normatieve beschouwen als een universele waarheid, met name als het neerkomt op normen en waarden, alles waar de titel wetenschappelijk onderzoek op wordt geplakt of datgene wat de media (meningen, eenzijdige visies en vooroordelen) brult. Voornamelijk vanuit onwetendheid en een gebrek aan kritische inzicht en open houding. Dat ben ik zeker met je eens. Dat geldt ook voor de evolutietheorie, maar ook daar moet je niet iedereen over één kam scheren. Ikzelf beschouw de evolutietheorie op dit punt als de werkelijkheid omdat het de meest plausibele verklaring is waarmee ik momenteel bekend ben.
Heb jij ooit een goed niet-religieus (pleonasme) argument gehoord tegen evolutie dan? :o

pi_142036118
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neuh, de meeste nemen het domweg van elkaar over.
Dus één krant lijkt klimaatverandering wel een leuk idee en dan denken alle andere kranten van de wereld: Hé, goed verhaal, en dan gaan ze elkaar napraten? Zoiets?

En al die wetenschappers die dat verhaal dan aantonen? Wat is hun rol hier dan in? Waarom zouden zij massaal meegaan in dat verhaal?
pi_142036136
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb jij ooit een goed niet-religieus (pleonasme) argument gehoord tegen evolutie dan? :o
Geef een paar voorbeelden zou ik zeggen als je ze kent.

Ik vind het overigens een beetje slap om slechts gaatjes op te sporen in theorieën waarvan het onderzoek nog altijd gaande is.
pi_142036150
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus één krant lijkt klimaatverandering wel een leuk idee en dan denken alle andere kranten van de wereld: Hé, goed verhaal, en dan gaan ze elkaar napraten? Zoiets?
Nee.

quote:
En al die wetenschappers die dat verhaal dan aantonen? Wat is hun rol hier dan in? Waarom zouden zij massaal meegaan in dat verhaal?
Welke bedoel je? Die stagiairs die het IPCC gebruikt als "verantwoording" voor hun politieke verhaal? Of de fondsengeyle onderzoekers?

Het gaat niet om "klimaatverandering" (dat is gewoon natuurlijk), maar om Antropogene Globale Opwarming, dát is onzin. Helaas wel onzin waar het merendeel van de wereld die totaal geen kennis heeft op dit gebied intrapt.

pi_142036157
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:54 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Geef een paar voorbeelden zou ik zeggen als je ze kent.
Die heb ik niet, daarom vraag ik het juist.

dinsdag 8 juli 2014 @ 08:57:33 #137
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142036170
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:51 schreef Jigzoz het volgende:

Om dezelfde redenen als waarom ze allemaal meegaan in de moon hoax. Maar ook die is door Mata nauwgezet onderuitgehaald.
Oh wacht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142036176
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee.
Hoe dan wel?

quote:
Welke bedoel je? Die stagiairs die het IPCC gebruikt als "verantwoording" voor hun politieke verhaal? Of de fondsengeyle onderzoekers?
Nee, ik bedoel gewoon meer dan 95% van alle klimaatwetenschappers.
quote:
Het gaat niet om "klimaatverandering" (dat is gewoon natuurlijk), maar om Antropogene Globale Opwarming, dát is onzin. Helaas wel onzin waar het merendeel van de wereld die totaal geen kennis heeft op dit gebied intrapt.
En hoe kom jij dan aan die uitgebreide kennis waardoor jij het beter weet dan al die wetenschappers?
pi_142036199
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die heb ik niet, daarom vraag ik het juist.
Mijn punt. Zolang die er niet zijn, waarom zou ik dan aannemen dat die er zijn? Zolang onderzoeken naar de ontwikkeling van levensvormen zich niet alleen selectief richten op de evolutietheorie, dan zie ik er geen probleem in. Of dat zo is is een ander verhaal. Ik vertrouw erop dat de empirie zal aantonen dat het niet klopt als dat zo is.
pi_142036222
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe dan wel?
Hoe de media hun verhalen de wereld in helpen? Hoe kan ik daar nou ooit vanaf de zolderkamer kennis van hebben? :D

quote:
Nee, ik bedoel gewoon meer dan 95% van alle klimaatwetenschappers.
Ah, de statistiek die zijn eigen leven is gaan leiden.

quote:
En hoe kom jij dan aan die uitgebreide kennis waardoor jij het beter weet dan al die wetenschappers?
"al die wetenschappers" is wat overdreven. Het IPCC heeft het heel sluw gedaan en bevindingen van serieuze wetenschappers totaal verdraaid, uit hun context gerukt of anderszins misbruikt voor hun eigen politieke agenda. Het IPCC is geen wetenschappelijk instituut, maar een politiek.

Ik bestudeer het Systeem Aarde al iets langer. En wij hebben echt geen invloed op het klimaat (op microklimaten door verstedelijking/ontbossing na), hoezeer de religieuzen dat ook in de hoofden van de mensen wil stampen (en daar helaas zeer zeer goed in geslaagd is).

pi_142036223
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Om dezelfde redenen als waarom ze allemaal meegaan in de moon hoax. Maar ook die is door Mata nauwgezet onderuitgehaald.
Oh wacht.
Maar dat is dus helemaal niet nodig. Aan een SGP'er uitleggen dat god helemaal niet bestaat slaat ook helemaal nergens op. Ja, leuk als je te veel vrij tijd hebt.

Maar wat wel interessant is, is hoe ze tot die rotsvaste overtuiging gekomen zijn. Althans, dat vind ik dan.

Hoe dan ook: ik heb niet de minste illusie dat ik ooit iemand van zijn geloof af ga praten.
pi_142036237
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe de media hun verhalen de wereld in helpen? Hoe kan ik daar nou ooit vanaf de zolderkamer kennis van hebben? :D
Je beweert het ook beter te weten dan de hele klimaatwetenschap. Dit lijkt me een veel overzichtelijker punt.
pi_142036243
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:01 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe dan ook: ik heb niet de minste illusie dat ik ooit iemand van zijn geloof af ga praten.
Je eigen geloof dat religie het grote kwaad is en dat gelovigen "geesteszieken" zijn, neem je dat mee of vergeet je dat nu voor het gemak?

dinsdag 8 juli 2014 @ 09:03:49 #144
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142036253
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:01 schreef Jigzoz het volgende:

Maar dat is dus helemaal niet nodig. Aan een SGP'er uitleggen dat god helemaal niet bestaat slaat ook helemaal nergens op. Ja, leuk als je te veel vrij tijd hebt.

Maar wat wel interessant is, is hoe ze tot die rotsvaste overtuiging gekomen zijn. Althans, dat vind ik dan.

Nee, die illusie moet je ook niet hebben. Dan raak je op den duur zelf gedesillusioneerd. Aanschouw en verwonder, af en toe met een lach.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142036265
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je eigen geloof dat religie het grote kwaad is en dat gelovigen "geesteszieken" zijn, neem je dat mee of vergeet je dat nu voor het gemak?
Nee hoor. Neem ik gewoon mee daarin.
pi_142036266
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je beweert het ook beter te weten dan de hele klimaatwetenschap. Dit lijkt me een veel overzichtelijker punt.
Nee. Er is niet zoiets als "de hele klimaatwetenschap". Klimaatwetenschappers, mits serieus, zijn ook geen apocalyptische idioten zoals die Gore. De bevindingen zijn helemaal niet alarmerend, zelfs vaak tegenstrijdig (zoveel wetenschappers zoveel uitkomsten) en het enorme simplisme zoals het IPCC het afschildert is een belediging voor de natuurwetenschap in het algemeen.

pi_142036275
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. Neem ik gewoon mee daarin.
Dus je geeft toe dat je eigen antitheisme net zo bekrompen is als nogal wat religieuzen in de wereld denken? Dat is winst.

pi_142036276
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, die illusie moet je ook niet hebben. Dan raak je op den duur zelf gedesillusioneerd. Aanschouw en verwonder, af en toe met een lach.
Doe ik ook zeker, hoewel ik af en toe nog wel eens uit wil schieten.
pi_142036284
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je eigen antitheisme net zo bekrompen is als nogal wat religieuzen in de wereld denken? Dat is winst.
Nee. Ik zei dat ik me behoorlijk bewust ben van mijn afkeer van georganiseerde religie.

Nou ja, dat zei ik niet, maar dat bedoelde ik wel.

Maar waarom blijf je nou zo aanvallend reageren?
pi_142036574
quote:
Dat denk ik ook wel. na de ' fijn-stof-fobie ' kwam men aanzetten met globale opwarming. Toe waren er nog wetenschappers die met deze gegevens net het tegenovergestelde aantoonden. En toch bleef men maar jaren doorgaan met de menselijke activiteiten als oorzaak. Andere natuurlijke fluctuaties kwamen zelfs niet meer aan bod. Wie durft als wetenschapper nu nog tegenstroom te gaan, ondanks zijn tegenargumenten ? Het is na jaren gewoon een dogma geworden.
pi_142036629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:26 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel. na de ' fijn-stof-fobie ' kwam men aanzetten met globale opwarming. Toe waren er nog wetenschappers die met deze gegevens net het tegenovergestelde aantoonden. En toch bleef men maar jaren doorgaan met de menselijke activiteiten als oorzaak. Andere natuurlijke fluctuaties kwamen zelfs niet meer aan bod. Wie durft als wetenschapper nu nog tegenstroom te gaan, ondanks zijn tegenargumenten ? Het is na jaren gewoon een dogma geworden.
Welnee. De wetenschappelijke discussie vindt gewoon nog plaats en er wordt nog volop onderzoek gedaan.
pi_142036654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welnee. De wetenschappelijke discussie vindt gewoon nog plaats en er wordt nog volop onderzoek gedaan.
Dus vandaar de elk jaar alarmerender berichten van het IPCC/Al Gore/Andere apocalyptici? :')

Er zijn gelukkig inderdaad nog klimaatwetenschappers die goed werk verrichten. Die werken alleen juist weer niet in dienst van het IPCC. :D

pi_142036664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:30 schreef Jigzoz het volgende:
O ja ? Daar heb ik in de media nog niks over vernomen hoor. Welke factoren zitten momenteel nog in de pijplijn ?
pi_142036668
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus vandaar de elk jaar alarmerender berichten van het IPCC/Al Gore/Andere apocalyptici? :')
Blijkbaar.
pi_142036687
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:32 schreef ATON het volgende:

[..]

O ja ? Daar heb ik in de media nog niks over vernomen hoor. Welke factoren zitten momenteel nog in de pijplijn ?
Bestel een paar wetenschappelijke tijdschriften uit dat vakgebied.
pi_142036716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daar staat -gelukkig!- echt niet in wat Gore en IPCC ervan maken....

pi_142036721
Tekstje 2 van tijdvak 2 van het havo-examen Nederlands van dit jaar was trouwens in deze context nog wel leuk.

Bladzijde 5 en verder.
pi_142036828
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:36 schreef Jigzoz het volgende:
Tekstje 2 van tijdvak 2 van het havo-examen Nederlands van dit jaar was trouwens in deze context nog wel leuk.

Bladzijde 5 en verder.
Wat? Een examen NEDERLANDS? Wat doet dit daar dan? En eerst beweren dat er niets via de media komt, maar in gortdroge artikelen, en vervolgens zelf in de HP de Tijd gaan lopen wauwelen dat het toch echt de alarmisten zijn die gelijk hebben? _O-

Walgelijk.

pi_142036873
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat? Een examen NEDERLANDS? Wat doet dit daar dan? En eerst beweren dat er niets via de media komt, maar in gortdroge artikelen, en vervolgens zelf in de HP de Tijd gaan lopen wauwelen dat het toch echt de alarmisten zijn die gelijk hebben? _O-

Walgelijk.
Dat staat er niet.

En zo blijkt dit tekstje uitermate geschikt als examen Nederlands...
pi_142036899
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:45 schreef Jigzoz het volgende:
Dat staat er niet.
Wat?

dinsdag 8 juli 2014 @ 09:50:46 #161
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142036961
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:31 schreef El_Matador het volgende:

Er zijn gelukkig inderdaad nog klimaatwetenschappers die goed werk verrichten. Die werken alleen juist weer niet in dienst van het IPCC. :D
Die komen wel vrijwel zonder uitzondering tot de conclusie dat klimaatverandering een meetbare antropogene component heeft. ;)
pi_142037120
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die komen wel vrijwel zonder uitzondering tot de conclusie dat klimaatverandering een meetbare antropogene component heeft. ;)
Welnee. :D

Er is niet eens bekend hoe het klimaat verandert. De steevast apocalyptische doemscenario's die het IPCC presenteert, blijken niet eens te kloppen. Wat de voorspellende gave van die scenario's al aangeeft. Net zo waardeloos als die Al Gore en zijn demagogische beweging.

dinsdag 8 juli 2014 @ 10:05:30 #163
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142037266
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee. :D

Welja.

In de wetenschap noemen we dit gewoon een consensus.
pi_142037276
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:34 schreef Jigzoz het volgende:
Doe ik, en ook medische vaktijdschriften. Maar hoeveel lezen zulke tijdschriften? Allemaal ver weg van het grote publiek mijn gedacht. Het is nu net dit grote publiek die men indoctrineert met Al Gore shit. Men verward ook vaak luchtkwaliteit met opwarming.
pi_142037300
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Welja.

[ afbeelding ]
Ja, ik ken het Wikiestatistiekje. En jij gelooft dat. Daarom; gelovers.

CO2 is een zwak broeikasgas en er is geen directe relatie te leggen tussen CO2 en opwarming.

dinsdag 8 juli 2014 @ 10:09:23 #166
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142037362
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ik ken het Wikiestatistiekje. En jij gelooft dat. Daarom; gelovers.
Die 'gelovers' omvatten de volledige wetenschappelijke gemeenschap. Wie zal ik nou eens op zijn woord geloven? Wetenschappers die werkelijk onderzoek doen en veelvuldig publiceren over klimaatverandering, of misschien toch El_Mata, omdat hij mij zo overtuigend vertelt dat ik een randmongool ben. Lastige keuze hoor.
pi_142037364
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:05 schreef Molurus het volgende:
In de wetenschap noemen we dit gewoon een consensus.
:D !

Als er nu iets niet wetenschappelijk is, is het consensus. Juist twijfel, openheid en het onderzoeken zijn wetenschappelijk.

Het gaat om de wetenschappelijke onderbouwing. Gezien de belachelijke voorspellingen van het IPCC is die dus niet aanwezig. Hun modellen kloppen niet, dus hoe kunnen hun beweringen, gebaseerd op die modellen nou ooit wel kloppen?

Als er nu iets een voorbeeld van religieuze indoctrinatie (jammergenoeg ben je zelf ook slachtoffer) is, is het die hele klimaathoax wel.

pi_142037391
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat?
Dit:
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:43 schreef El_Matador het volgende:

En eerst beweren dat er niets via de media komt, maar in gortdroge artikelen, en vervolgens zelf in de HP de Tijd gaan lopen wauwelen dat het toch echt de alarmisten zijn die gelijk hebben? _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 10:10:46 ]
pi_142037448
Ik merk in deze hele discussie nog niks over de factor ' zonne-activiteit '. Wat gaat men daar aan doen ? :?
pi_142037453
Hé, maar even tussendoor: misschien is het een beter idee om het deel van de discussie dat gaat over de al dan niet aanwezige menselijke invloed op klimaatverandering voort te zetten in TRU of BNW?
pi_142037496
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die 'gelovers' omvatten de volledige wetenschappelijke gemeenschap.
Welnee man, hoe kom je toch bij dit soort onzin?? :D :D

Ken jij de "volledige wetenschappelijke gemeenschap"? Gemeenschap nog wel.

quote:
Wie zal ik nou eens op zijn woord geloven? Wetenschappers die werkelijk onderzoek doen en veelvuldig publiceren over klimaatverandering, of misschien toch El_Mata, omdat hij mij zo overtuigend vertelt dat ik een randmongool ben. Lastige keuze hoor.
Precies, we zijn terug bij het vorige punt; je blijft een gelover, hoe dan ook. En lezen kun je ook al niet, die randmongool heb ik niet over jou gebruikt.

dinsdag 8 juli 2014 @ 10:15:02 #172
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142037500
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:13 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, maar even tussendoor: misschien is het een beter idee om het deel van de discussie dat gaat over de al dan niet aanwezige menselijke invloed op klimaatverandering voort te zetten in TRU of BNW?
Daar heb je wel een punt. Het enige dat het mogelijk on topic maakt is de niet-uitgesproken veronderstelling dat alle klimaatwetenschappers zouden deelnemen aan een wereldwijd complot om een leugen te verspreiden.
pi_142037519
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit:

[..]

Wat klopt er niet aan?

pi_142037535
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan?
Dat staat niet in die tekst.
pi_142037539
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:13 schreef Jigzoz het volgende:
... menselijke invloed op klimaatverandering voort te zetten in TRU?
Huh?? :D

dinsdag 8 juli 2014 @ 10:17:01 #176
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142037571
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee man, hoe kom je toch bij dit soort onzin?? :D :D

Ken jij de "volledige wetenschappelijke gemeenschap"? Gemeenschap nog wel.
Ik niet persoonlijk, er is echter wel onderzoek naar gedaan door Naomi Oreskes, wetenschapshistorica. En die kwam tot exact dezelfde conclusie: er zijn al zo'n 15 jaar geen serieuze publicaties geweest die antropogene klimaatverandering ter discussie stellen.

Natuurlijk is er discussie over de details... maar die conclusie staat echt niet ter discussie.
pi_142037573
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Het enige dat het mogelijk on topic maakt is de niet-uitgesproken veronderstelling dat alle klimaatwetenschappers zouden deelnemen aan een wereldwijd complot om een leugen te verspreiden.
Juist en dat is een factor die niet alleen interessanter is, maar ook nog eens thuishoort binnen een discussie over de religieuze elementen binnen het complotdenken.
pi_142037635
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit:

[..]

Wanneer in de media een ‘deskundige’ opduikt zonder verbintenis aan een wetenschappelijk instituut, is waakzaamheid dus geboden.

Geschreven door: Mark Traa, journalist en schrijver.

QED. :')

pi_142037693
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wanneer in de media een ‘deskundige’ opduikt zonder verbintenis aan een wetenschappelijk instituut, is waakzaamheid dus geboden.

Geschreven door: Mark Traa, journalist en schrijver.

QED. :')
Ja? Presenteert hij zichzelf als klimaatdeskundige?
pi_142037729
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja? Presenteert hij zichzelf als klimaatdeskundige?
Hij wijdt er een heel stuk aan, waarin ie eigenlijk niks zegt. Dus ja, hij doet zich wel voor als een soort van deskundige.

Een wetenschapsjournalist die niet eens een wetenschappelijke achtergrond heeft. Nee, daar heb je iets aan. Dat zoiets in een examen Nederlands komt, maakt het alleen maar erger.

pi_142037800
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij wijdt er een heel stuk aan, waarin ie eigenlijk niks zegt. Dus ja, hij doet zich wel voor als een soort van deskundige.

Een wetenschapsjournalist die niet eens een wetenschappelijke achtergrond heeft. Nee, daar heb je iets aan. Dat zoiets in een examen Nederlands komt, maakt het alleen maar erger.
Je hebt vrij weinig van het tekstje begrepen, blijkt.

Maar goed, doet er verder niet toe. Was meer een illustratie bij het onderwerp.

quote:
[...]de niet-uitgesproken veronderstelling dat alle klimaatwetenschappers zouden deelnemen aan een wereldwijd complot om een leugen te verspreiden.
Dat is dus een mooi religieus element. Wij met ons selecte kleine groepje tegen die machtige rest. Een van de bindende factoren in een toch wat uiteenlopende groep.
pi_142037832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hebt vrij weinig van het tekstje begrepen, blijkt.
Nee hoor, ik begrijp het prima.

quote:
Dat is dus een mooi religieus element. Wij met ons selecte kleine groepje tegen die machtige rest. Een van de bindende factoren in een toch wat uiteenlopende groep.
Totaal niet.

Feiten en modellen die niet kloppen versus verhalen door IPCC (dus gewoon VN) en Gore in de wereld geholpen en jij loopt daar als een hijgende tekkel achteraan.

Dat je dan mij nog in de religieuze hoek wil drukken, maakt het alleen maar grappiger. :D

pi_142037850
quote:
Het enige dat het mogelijk on topic maakt is de niet-uitgesproken veronderstelling dat alle klimaatwetenschappers zouden deelnemen aan een wereldwijd complot om een leugen te verspreiden.
1- het gaat niet over ALLE wetenschappers.
2- En waarom niet aan een complot denken als men enkel ventileert wat in het kraampje past van hun sponsors ?
pi_142037864
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:28 schreef El_Matador het volgende:
Dat je dan mij nog in de religieuze hoek wil drukken, maakt het alleen maar grappiger. :D
Ik wil je in geen enkele hoek drukken. Ik zie dat je in die hoek staat.

En dat is helemaal geen schande! Religieuze opvattingen worden doorgaans stukken serieuzer genomen dan TRU-/BNW-overtuigingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 10:30:35 ]
pi_142037902
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik wil je in geen enkele hoek drukken. Ik zie dat je in die hoek staat.

En dat is helemaal geen schande! Religieuze opvattingen worden doorgaans stukken serieuzer genomen dan TRU-/BNW-overtuigingen.
Gast, donder op, jij deelt mij in een hokje in waar ik NIET hoor. En je weigert te luisteren naar wat ik zeg.

Dat juist jij mij gaat zitten betichten van religieuze opvattingen, walgelijk. :r

dinsdag 8 juli 2014 @ 10:34:27 #186
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142037955
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:29 schreef ATON het volgende:

[..]

1- het gaat niet over ALLE wetenschappers.
1-2% valt buiten die boot ja. Ik rond het voor het gemak af naar 'alle'.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:29 schreef ATON het volgende:

2- En waarom niet aan een complot denken als men enkel ventileert wat in het kraampje past van hun sponsors ?
Ten eerste is het in de wetenschap nogal moeilijk om een standpunt te propageren, niet omdat het hout snijdt maar omdat het geld schuift. Ten tweede maak je mij niet wijs dat die grote body die achter de wetenschappelijke consensus staat wordt gefinancieerd door 'sponsors' die graag die conclusie zouden willen trekken. Daarvoor zijn er eenvoudig teveel verschillende landen, instanties en universiteiten bij betrokken.

Overigens is het mij ook niet duidelijk welke sponsors dat dan zouden moeten zijn. Als we het hebben over oliemaatschappijen... die hebben er eerder belang bij om onderzoek te financieren dat tot de tegenovergestelde conclusie komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 08-07-2014 10:42:18 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:35:53 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142037978
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het "de hele wereld is gek behalve wij" gevoel geeft mensen zoals Mata wellicht het gevoel ergens bij te horen, dat zou best kunnen. :)
pi_142038080
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gast, donder op, jij deelt mij in een hokje in waar ik NIET hoor. En je weigert te luisteren naar wat ik zeg.

Dat juist jij mij gaat zitten betichten van religieuze opvattingen, walgelijk. :r
En weer die agressieve reactie. Ik heb er geen enkel probleem mee dat je iets anders gelooft. Echt, helemaal niet. Sterker nog: ik vind dat je overtuigingen net zo veel 'respect' verdienen als andere religieuze opvattingen. Ik neem het dus nota bene voor je opvattingen op!

En nee, natuurlijk ga ik er niet serieus inhoudelijk op in. Dat is totaal zinloos. Probeer een SGP'er ervan te overtuigen dat Jezus niet over water gelopen heeft. Al heb je duizend argumenten, het is een religieus dogma en dat gaat dus niet veranderen.

Maar dat hoeft ook niet. De enige reden dat ik dit onderwerp ter sprake breng is omdat het me interesseert. Ik vraag me bijvoorbeeld af of het zou kunnen dat mensen zo'n sterke aangeboren hang naar religiositeit hebben dat ze, nu de traditionele religies aan invloed verliezen, in groten getale geneigd zijn om in andere zaken te gaan geloven die voor de buitenwereld totale onzin lijken. Ik denk dat dat namelijk het geval is.

En als dat het geval is, dan verdienen dat soort complottheorieën en niburuïsmen dezelfde voorkeursbehandeling als de andere religies. Anders zou dat nogal discriminerend zijn.
pi_142038146
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En weer die agressieve reactie. Ik heb er geen enkel probleem mee dat je iets anders gelooft.
<knip>

Eerst noem je gelovigen "geesteszieken". Nu blijf je maar beweren dat ik ergens in "geloof" terwijl ik al vele malen heb aangegeven dat ik dat nu juist NIET doe, en je blijft maar doorgaan met mij geestesziek te noemen.

Maar goed, een HAVO-examenkandidaat, die weet niet beter. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 08-07-2014 10:54:30 ]

pi_142038234
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

<knip>
Nounounounounou.... Doe nou eens rustig man. Dat gescheld en getier is echt nergens voor nodig en niemand neemt het serieus.

quote:
Eerst noem je gelovigen "geesteszieken".
Ik geloof dat het geloof in een god ergens een duidelijk verband met schizofrenie heeft ja.

quote:
Nu blijf je maar beweren dat ik ergens in "geloof" terwijl ik al vele malen heb aangegeven dat ik dat nu juist NIET doe, en je blijft maar doorgaan met mij geestesziek te noemen.
Nu doe je me een beetje denken aan die ene jehova die hier af en toe post.

quote:
Maar goed, een HAVO-examenkandidaat, die weet niet beter. :')
Nee, docent Nederlands in de tweede fase. Maar goed, doet er niet toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 08-07-2014 10:54:40 ]
pi_142040197
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Voor een religie is volgens mij wel een bovennatuurlijke of levensbeschouwelijke component nodig, dat hebben deze figuren niet.

Ze hebben wel hetzelfde niveau van debielheid.
Het bovennatuurlijke zijn aliens
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_142041069
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 07:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, hoe breng je je eigen topic om zeep. :D

Juist de gelovers in de door de massamedia opgebraakte verhaaltjes zijn religieuzen.

Mensen die nadenken, nemen die shit toch niet serieus? Als je werkelijk gelooft dat er 19 moslims die niet konden vliegen de aanslagen van 9/11 op hun geweten hebben, dan ben je echt niet goed snik, nog erger dan bijbelvaste gristenen.
Beetje raar dat je denkt dat het 19 domme moslims waren die niet konden vliegen, gezien het feit dat de familie bin laden zeer intelligent en succesvol was/is. Je moet kritisch blijven, maar wat ik hier lees ben je totaal niet kritisch over je eigen claims.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_142041211
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Beetje raar dat je denkt dat het 19 domme moslims waren die niet konden vliegen, gezien het feit dat de familie bin laden zeer intelligent en succesvol was/is. Je moet kritisch blijven, maar wat ik hier lees ben je totaal niet kritisch over je eigen claims.
Maar ook dat is typisch religieus. Vergelijk dit met creationisten die stellen dat er te veel 'gaten' in de evolutietheorie zitten.
pi_142041229
quote:

[..]

Nee.

[..]

Grappig hoe jij de nasa tegen spreekt, of horen ze ook al bij een conspiracy?
pi_142041278
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:34 schreef Molurus het volgende:

Overigens is het mij ook niet duidelijk welke sponsors dat dan zouden moeten zijn. Als we het hebben over oliemaatschappijen... die hebben er eerder belang bij om onderzoek te financieren dat tot de tegenovergestelde conclusie komt.
Alternatieve energie leveranciers en auto industrie om er enkelen te noemen. USA wil minder afhankelijk zijn van olie uit midden oosten.
pi_142041285
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar ook dat is typisch religieus. Vergelijk dit met creationisten die stellen dat er te veel 'gaten' in de evolutietheorie zitten.
Inderdaad, een beetje proberen te debunken door telkens van onderwerp te springen.
pi_142041344
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:32 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Inderdaad, een beetje proberen te debunken door telkens van onderwerp te springen.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat wijzen naar zwakke schakels bij de andere kant, maar de enorme gaten van het eigen geloof negeren.
pi_142041419
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat wijzen naar zwakke schakels bij de andere kant, maar de enorme gaten van het eigen geloof negeren.
Ja ok
pi_142041503
Ik vind het grappig hoe aluhoedjes claimen slimmer te zijn dan de nasa en dat soort instanties. Horen ze allemaal bij the new world order complot???? Tell me. Nu wil ik het weten ook, ik wil er ook bij horen :D Dan voel ik me ook niet zo alleen en voel ik me speciaal :D Dan ga ik niet mee met de massa en ben ik beter. Let me BeLieve
pi_142041559
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:38 schreef firefly3 het volgende:
Ik vind het grappig hoe aluhoedjes claimen slimmer te zijn dan de nasa en dat soort instanties. Horen ze allemaal bij the new world order complot???? Tell me. Nu wil ik het weten ook, ik wil er ook bij horen :D Dan voel ik me ook niet zo alleen en voel ik me speciaal :D
Bedenk zelf een nieuw complot. Voor je het weet hoor je er helemaal bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')